Te sem gondolod komolyan, hogy a melósok mindig mindenhová két garnitúra géppel érkeznek, csak azért, hogy a megrendelő lássa, hogy ahogy beszarik a gép, előveszik a másikat.
Ez egy baromság, úgy ahogy van.
Én évekig szereltem hálózatokat, rengeteg lukat kellett fúrni.
Megvettük a nekünk jó méretben a megbízható ipari gépet, és azzal dolgoztunk. Ápoltuk, karbantartottuk, ahogy kellett.
Rendszeresen átnéztük, hiba ELŐTT szervizeltük. Nem is hagyott cserben sosem.
De például otthonra vettem egy McCulloch feliratú láncfűrészt, ami az első percben már nem volt jó.
Szerviz, javítás, jó.
Vágtam vele 10 méternyi vágást, és egyik pillanatról másikra leégett. Nulla előjel, nulla krehács hang.
Mikor megint vittem a szervizbe, kiderült, hogy ez valójában egy Partner gyártmány, csak közös a két cég tulajdonosa, és hogy eladhassák, felrakták rá a márkásabb emblémát is.
Az ipari és a barkács között az volt a különbség, hogy az egyik egy pillanat alatt halt meg, míg a másikkal lehetett érezni előre a bajt, és idejében javítani.
Ja, a múltkor kerestél takarítógép motort. Nézzél szét a rotovill.hu-n. 5-7eft nettóért vannak 1-1.2kW-osak. (venni nem tudsz, és az árakat sem látod, mert csak cégeknek lehet regisztrálni. Ha van alkalmas, tudok segíteni)
Az én fogalomkörömben az, aki csak azt a kritériumot teljesíti, hogy pénzért csinál valamit, az még csak a megélhetési bűnöző körbe tartozik.
A melós az, aki pénzért csinálja, és minőségi munkát végez, a profi pedig az, aki mindezeken túl fel van készülve a szopószorzóra.
De ha neked megfelelő a kontár barom, aki pénzt kér a barbár munkájáért, mert neked ezzel az egy kritérium meglétével már rámondhatod, hogy PROFI csinálta, ám legyen.
A lakásunkban költözés óta elhasználtam több doboz tiplit. 44-es modern téglából van a fal. Időnként elfelejtem bekapcsolni az ütvefúrást a gépen, megy a lyuk, de nem haladok. Aztán észreveszem, és bekapcsolom, a lyuk 2-3 mp alatt kész tökéletes minőségben bármilyen méretben. Akkor miért is nem kéne az ütvefúró?
"de te egyből az ütvefúróshoz köszörültre asszociáltál. :))))) "
Véleményem szerint, értelmes ember nem fog kőzetet/téglát speciális és drága, a fémek ritka csoportjának fúrására gyártott fúrószárral fúrni........de nem biztos, hogy igazam van!
Ok. Te vagy már a 2. ember aki győzköd arról, hogy nem szükséges az ütvefúró a téglához.
El hiszed nekem, hogy nem csak az a két eset létezik amiben nektek sikerült a lukfúrás?
Pont egy hete szenvedtem egy VIII. keres kb. 120 éves házban egy konyhaszekrény felfúrásánál. Volt vagy 8-10 lukam..
Ebből csak 4 volt olyan amit majdhogynem képtelen voltam kifúrni egy makita hagyományos ütvefúróval... Külön meg meg állva kellett kifúrnom mivel nem vitte azt a bizonyos lukakat a gép...
Be is voltam tojva rendesen... 1 db fúrószár volt nálam, és szombat késődélután volt (sikerült a művelet).
Külön benyalok annak aki ezeket a lukakat kifúrta volna ütve fúrás nélkül.
Ez a történet egy sima átlagod helyzet története, és szinte betűket sem érdemel a leírása. Csak is azért írtam le, hogy lásd, nem csak olyan luk létezik amit hipp-hopp ki lehet fúrni.
Ismétlem sima tégla volt az ellenfél, és erősen megszenvedtem vele.
Ha általános átlagot nézek akkor azt mondhatom, hogy a téglafúrások 50% szopós, és 10% szinte lehetetlen feladat ütve fúrás nélkül megoldani.
Amennyiben csak 1 azaz egyetlen alkalom is jön szembe az életbe ami ilyen abban a pillanatban átértékeled ezt a sima fúrás a falban koncepciót.
Nem tudom honnan vetted ezt a cikkeet de egy csomó baromságot tartalmaz. :P
Nekem van "normál" pisztolyom is (3-4 bar), RP is (Reduced Pressure 2-3 bar), HVLP is (High Volume Low Pressure 1-2 bar nem 0,7-1!), ez utóbbi kettő miniben is, és talán be fogok szerezni egy LVLP-t is (Low Volume Low Pressure 1-2 bar).
Ez utóbbit mondhatjuk talán legfejlettebbnek de ez sem igaz, mert az hogy melyik a legjobb az a kifújt anyagtól függ. Pl vastag bútoripari festékre sosem lesz jó az LVLP és a HVLP is necces, arra az RP a megfelelő. Meg aztán egy HVLP-vel vagy LVLP-vel megnézném ahogy 2,5-ös düznivel fújsz. :D
Egy alvázvédőről meg már nem is beszélek, mert ahhoz meg egészen más pisztoly kell. Ha szétnézel egy nagyobb pisztolygyártó oldalán pl http://www.auarita.com/ akkor látható, hogy minden alkalmazás és festékfajtára csinálnak pisztolyt amelyeknek nem az egyetlen jellemzője a tápnyomás.
Az alsó kép első két fele meg nem a pisztoly levegőnyomását mutatja, hanem a melléklevegőét amivel az ovalitást csinálod a normál körfúvókából. Semmi köze a tápnyomáshoz hacsak nem annyi, hogy ha az kevés akkor sosem tudod laposra kihozni.
1. elektromos levegősűrítővel (egy kis beépített vagy külön álló vállra akasztható mini kompresszorral) szerelt. Itt egy kis belső kompresszor állítja elő a kellő levegőmennyiséget, ez kis nyomású, így ezen pisztolyok között leginkább a HVLP (erről kicsit később) kivitelek vannak. Működése a normál levegős pisztolyokéhoz hasonló.
2. elektromágneses pumpás kialakítás. Itt egy elektromágnes által mozgatott kis dugattyú pumpálja a festéket a fúvókán át. Nagyon elterjedt megoldás, hátránya, hogy csak hígabb festékek juttathatók ki vele, illetve nagy a hangjuk.
Levegős pisztolyok:
1. normál nyomású pisztolyok. Ezek közé sorolhatók az egyszerűbb vagy régebbi kivitelű eszközök, és a vegyszerszóró pisztolyok is. Nyomásuk 5-7 bar, azaz a normál légszerszámokhoz való levegőnyomás, kis mennyiségű levegő felhasználás mellett.
2. HVLP (angol betűszó: Nagy Mennyiség Alacsony Nyomáson) rendszerű pisztolyok. Jelenleg a legelterjedtebb kivitel magas minőségű festékszóráshoz. Lényege, hogy alacsony nyomáson (maximum 0,7-1 bar) dolgozik, ezért a kiáramló levegő nem fújja el a festékködöt annyira mint a normál nyomású rendszer, ezért festéktakarékosabb, és szebb fújási képet adó szerszámok, kevesebb elszívásigénnyel. A kis nyomás mellett nagyobb mennyiségű levegőigényük van, de a befektetett plusz energia a festéktakarékosságnál sokszorosan megtérülhet.
Ha te neked HPLV pisztolyod van ami meglehetősen drága, akkor többszörös festéknyomást használsz! Ha viszont normál nyomású pisztolyod van akkor meg kevés az 1.5-2 bar nyomás amivel használod.
Nekem mindkét levegős fajtából való pisztolyom van, egy HPLV pisztolyhoz közel 400 liter /perc levegőszállítás kell. Az ilyen pisztollyal nem fogsz egy 204 literes levegőnyomást előállító kompresszorral szépen fújni a büdös életben.
Van olyan keményfém betétes fúró ami valóban ütvefúróhoz van beköszörülve, van ilyen készletem. De van olyan keményfém betétes is ami viszont keményfém fúrására (és nem ütve fúrásra) van köszörülve, például titán ötvözetek fúrása csak ezzel lehetséges. A kettő között elég nagy az eltérés, az utóbbi ugyan olyan éles mint egy gyorsacél fúró, míg az ütve fúráshoz köszörültnek sokkal tompább az éle, mert az ütésektől kicsorbulna, kitöredezne ha is olyan éles lenne. Nem írtam, hogy melyik fajtát használtam, de te egyből az ütvefúróshoz köszörültre asszociáltál. :)))))
Én nem szeretek (nem is igen szoktam) kínlódni. Ha valaki azt mondja nekem, hogy "nagy kínlódás" lesz, akkor az nekem (majdnem) egyenlő azzal hogy nem lehet (persze lehet, de nincs értelme, akkor meg minek, ki a fene akar kínlódni?). Lehet rugózni azon hogy nem azt mondtad, hogy nem lehet (habár festeni tényleg kínlódás vele, baromi nehéz belemártogatni a festékbe :-) de minek.
Villáskulccsal is lehet szöget beverni : na az tényleg kínlódás. Csak akkor állj neki ha nincs semmi alkalmasabb. Azért ez a kompresszor nagyon nem ugyanaz, remélem érzed a különbséget - hacsak nem 6 bar-al akarsz folyamatosan fújni, mert akkor tényleg kevés. Én 1,5-2 környékére szoktam állítani, így azokat a pácokat/lakkokat (időnként zománcot) amiket én használok hiba nélkül kifújja az amúgy hótgagyi pisztolyom. Bekapcsol menet közben - na és akkor mi van ? Nem akkor kapcsol be amikor már a nekem szükséges nyomás sincs meg hanem sokkal korábban. Nem szokott elfogyni belőle a szufla egy normál beltéri ajtó méretéig, annál meg minek kéne több ? Ha kész az egyik fele, úgyis le kell állnom megfordítani, addig meg feltölt.
Kalapács meg 100-as szög is elég lett volna, akkor nem kell elővenned az akkus fúrót, feltöltened, befogni a fúrót, a végén kivenni, visszatenni a dobozába stb.....
Csináltam az asszonynak a konyhába egy papír kéztörlő tartót. Tegnap szereltem fel. A HB38-as téglába a sima litiumos Aldis fúrógéppel fúrtam be a tiplik helyét. Keményfém betétes fúrót használtam, nem kellett elővennem a nagy ütvefúró gépemet, ez is gyönyörűen fúrta a téglát erőlködés nélkül. Igaz csak 2 tiplit kellett befúrnom, az is csak 6-os átmérőjűek voltak.
megint csak a gépek meg az árak....Ma viragtartot csinaltam (hétvégen lesznek képek) furas csavarozasra bosch es makita gépet hasznaltam, a makita jobb mint a bosch .A bosch gépet haszanalom naponta, 1000 furason is tul van ez évben, sajnos ma a makitanal eszrevettem szikrazik a szénkefe furcsa szaga van.... a makitaval max 30 furas volt egesz eleteben.... akkor most melyik a jobb?ja es a makita 720 w a bosch meg 500w
Hááát, ezen az elven biztosan nem, ezt rázhatod napestig, akkor sem mozgat meg egy fikarcnyi töltést sem. Addig világít, amíg a kapcsoló alatt is látható 2db elem le nem merül.....
A "mágnes" egy darab vas, az meg ugye nem generál feszültséget, max a felhasználóban. :-DD
A tekercs két vége ugyanoda van forrasztva---rövidzár.
"igazi profi épp attól profi, hogy amikor beszarik a teknika, akkor előveszi a másik teknikát, és csinálja tovább a dolgot."
nem. a profi és az amatőr között az a különbség hogy az első nem műélvezetből csinálja hanem pénzért , (iskolában vagy máshol) megszerzett szaktudással felvértezve.
Kicsit ugrálok a neten, közben erre kimaradt a reagálásom:
"a legjobbat igyekszem választani, de tesztek, vélemények alapján".
Ez nagyon is fontos szempont, és egy ismert márkáról több helyről sok infót lehet gyűjteni, ideértve az ismert barkácskategóriás cuccokat is, ennél a konkrét uni-maxos gépnél csak arra van esély, hogy beazonosítható a klónozás alanya, és arról tud valamit összelapátolni az ember.
A lamellózómat is azért mertem megvenni, mert képek lapján egyértelműen beazonosítható volt a Ferm-rokonság, és bár nem dicsérték egekig, tőlem az "ennyit megér" besorolást kapta.