Esetleg valaki nem szeretnél belőle a kis akkus fúrót két akkuval, töltővel, táskában mondjuk 35-ért? Mert akkor veszek hozzá helyette egy 49Nm-es 14.4-es hitachit.
Nézegetek akkus fúrót, olyan 40-50 környékét szánnék rá. Legyen ofkoz lítiumos, két akksival, és olyan 35Nm körüli.
Bedobta ezt. Ok, fasza, van benne 95 Nm-es ütvecsavarozó, egy 3Ah-s, meg egy 1,5-es akksi, de a fúrója csak 22Nm-t tud.
Szerintetek megéri? Persze az ára kurva jó, de ha egy évben egyszer használom az ütvecsavarozóját, a fúrója meg kevésnek bizonyul a 22Nm-rel, akkor baszhatom az egészet...
Van egy telepített zil kompresszorom itthon, időnként szükség lenne levegőre máshol is. Tudom mire használhatók ezek, volt nálam kölcsönbe tip, ok, einhell ilyen méretben.
A Hyundai mint márka van olyan mint ezek, vagy a nehogy megvedd kategória?
Ez tényleg egy kicsi hordozható kompresszor. Festeni csak nagy kínlódással fogsz majd vele, 5 perc töltés, majd fél perc fújás, kb erre elegendő a teljesítménye ezeknek. Kerék felfújáshoz, szögbelövőhöz bőségesen elég ez is. De a rezgicsoszolót nem fogja meghajtani, arra teljesen alkalmatlan. Ez csak 206 liter/perc teljesítményű. A festékszóráshoz kb 400 liter/perc kell, a jobb rezgőcsiszolókhoz inkább 500-600 liter/perc.
A gyari korlat olyan, hogy alul van egy nut benne. Egy lecet teszel a babak tetejere, es minden babanal atcsavarozod. Ez jo massziv. Erre raulteted a korlatfat, a lec eltunik a nutban. Alulrol a lecet par helyen hozzacsavarozod a korlatfahoz. Nem latszanak a csavarok mert alulrol van. Viszont minden bonthato maradt. Az elso atfestes elotti csiszolaskor kiderul hogy ez miert hasznos.
Ja, nem válaszoltam egészen. A korlátot esztergált oszlopként vettem, és én csak méretre vágtam. A kézcsúsztatót én csináltam, két 32-es lécből összeragasztva egy 64x64-es tömböt, majd maróval és némi csiszolással kialakítva a majdnem omega formát. Nem olyan tökéletes omega forma, mint az előre gyártott bolti, mert az enyém teteje például sík és nem enyhén domború, de a kézbe így is jól illik.
A csapágy csak rá van húzva a sima tengelyre. Nem fekszik fel sehol mivel nincs váll a tengelyen. Elég buzi megoldás. A tekercseléshez eddig még nem ért hozzá, de csak pár mm választja el tőle. A cső sem megoldás mert most hirtelenjében nem tudok oda szülni egyet, a másik probléma az, hogy csak pár mm hosszú 6-os belső átmérőjü csövecske kellene, a hossza kb 2mm de ezt sok lépésben lehetne csak kikísérletezni. Na most egy ekkora csövecskét esztergába sem egyszerű befogni, hogy mondjuk 0.1 mm-t levegyünk még a hosszából. Ráadásul ehhez a beállításhoz sokszor szét kellene szedni teljesen a motort, ugyanis csak összerakott állapotban beindítva derül ki, hogy jó e. Ez már a kínlódás kategória, nem éri meg szenvedni vele.
Én nem értem. A csapágy min fekszik fel? A csapágy nem dörzsöli ki a tekercselést? Nem fakötésű alátétet kell odatenni, hanem alkalmas csőből egy karikát, amin csak a csapágy belső gyűrűje támaszkodik fel.
A facebook oldal elég sokféle statisztikát csinál az onnan a blogra látogatókról. Akár életkor, akár nem, akár országok, akár városok szerinti bontás is készül. De ez csak az olvasók kb fele, mert a többi nem a facebook oldalról olvassa a cikkeket hanem közvetlenül a blogról. Így nem igazán jó a statisztika, egyedül a látogatószám, illetve a megnyitott oldalak száma egy látogatás alkalmával értékelhető igazán. A blog.hu rendszere még nem alkalmas, hogy szavazásra tegyek fel egy pár kérdést.
Sajna nem. A fogórészre feltekert vezeték és a csapágy között kb 2 mm-van, így a távtartó hozzáérne a vezetékhez a rezgésre és kidörzsölné a szigetelését ami akkor is problémát jelentene ha szigetelő anyagból raknák oda távtartót. A forgórész tengely irányú kotyogása kb 2 mm, ami nem tűnik soknak, de a ventilátor házban a lapátoknak kb 0.5-1 mm helyük van csak hogy ne érjenek bele a burkolat külső végébe. Azért csak ilyen kicsi a rés, hogy ezzel is fokozzák a hatásfokot. Próbáltam a burkolat külső oldalát jó 2 mm-el kijjebbre szerelni (füleket kell hajtogatni hozzá) hogy több helye legyen a lapátnak, de a mágneses tér ilyenkor nem 2mm-el tolta odébb a csapágyat, hanem az koppanásig hozzáért a forgórész tekercseléséhez. Ha a tengelyen lenne egy váll rész a tekercselés mellett akkor nem lenne gond, mert akár egy pár alátéttel is tudnám szabályozni a csapágy pozícióját.
Szerintem az a kérdés, hogy kik a nézők. Persze sokfélék. És hogy melyik részüket akarjuk megtartani. A többség számára szerintem egyáltalán nem unalmas 10szer tök hasonló technológiát végignézni. A legtapasztaltabbak persze állandóan újra vágynak. De komikus csak ezért újat csinálni, olyanná válhat mint a bulvárújságírás, ahol nem tudósítanak a hírekről, hanem csinálják a híreket.
Ma szétszedtem a takarítógépet, megnézni mi a baja. A motor be volt szorulva a portól, forgácstól. Szétszedtem a motorját, kitakarítottam, műszerrel ellenőriztem, megtisztítottam a kommutátort, szénkeféket ellenőriztem, csapágyak jók. Minden rendben. Összeraktam ahogy volt, de most már nem szorul, szépen szabadon fut a forgórész. Próba indításnál kicist soknak találtam a motorból kijövő szikra mennyiséget egy szénkefés motorhoz képest. Ahogy leállítottam szinte azonnal meg is állt a motor. Nézem mi baja, a forgórész tengelyirányba elmozdult és lötyög. Emiatt a ventilátorok beleérnek a burkolatba. Ez okozta a csúnya hangot. Újra szétszedtem a motort és próbáltam a a csapágyak helyével játszadozni, hogy ne kotyogjon tengely irányba. Szépen sikerült is megtalálnom azt a pontot a motor tengelyén a csapágynak amikor nem ér bele a burkolatba összerakás után. Megint szép lazán forog. Beindítom, de abban a pillanatban a mágneses erőtér odébb nyomta a forgórészt és a csapágy megint elmászott a tengelyen, így megint besúrlódnak a ventilátor lapátok. Még megpróbálhatom a csapágyat ráragasztani a tengelyre 1 csepp pillanat ragasztóval, hogy ne tudjon elcsúszni, de a szikrázást ezzel még nem oldottam meg. Tudom, hogy szikráznia kell, de ezt már túlzottnak tartom, pedig műszerrel kimérve nem találtam hibát sem a kommutátoron sem az állórészen.
Nézegettem új motort a géphez, hátha érdemes venni inkább egy másikat. Na ezt találtam. Ezek után nem érdemes foglalkozni vele. Ennyiért kétszer ekkora teljesítményű gépet tudok vasárnap majd venni.
Ezt a problémát már érzem én is a blogon, egyre nehezebben találok olyan anyagot amit nem közöltem volna le 3-4 féle variációban. Szerencsére azért vannak még újdonságok.
Eddig 800 cikket jelentettem meg, ha jól bele gondolunk, max 200-400 féle témában lehet fával foglalkozni, hogy túl sokszor ne ismétlődjenek a hasonló cikkek. Tehát hamarosan nekem is el kell gondolkodnom, hogy mit fogok kezdeni a blogon.
1.) marad minden úgy ahogy van, legfeljebb sokféle, vagy azonos megoldás lesz ugyanarra a problémára.
2.) kibővítem a témakört a fáról például a SU felé nyitva, meg mondjuk a CNC felé. (ehhez egyedül kevés vagyok)
3.) befejezem a blog frissítését, azaz tetszhalott állapotba megy át. (Ezt még nem szeretném)
4.) a különböző kiállításokról szóló, szerintem unalmas videókat is felrakok, (nem szeretném)
Ötleteket adhattok, ha már senki sem hajlandó segíteni.