Régi ígéretemhez híven jelentést teszek a Sadolinnal kezelt kültéri faszerkezetek állapotáról.
Talán 2008-ban, de 2009-nél biztosan nem később kentem Sadolin extrával (alapozás után persze) két rétegben a két bejárat fölötti előtetőt.
Az egyiknél oszlopok is vannak, azokat rendesen éri a nap, veri eső, de semmi bajuk, pár apró sérüléstől eltekintve.
Ugyancsak ezzel az eljárással adtam pár plusz évet a tető deszkázatának, az nagyon leharcolt anyag volt már, egy-két helyen ki is kellet vágni és pótolni.
Nem másztam létrára, de a földről nézve úgy látszik, az eltelt öt-hat év után még ugyanennyiben nyugodtan bízhatok.
Csak azért térek vissza rendszeresen a témára (illetve azért tettem az ígéretet), mert egyrészt kültérre szinte mindenki csak a vékony lazúrt ajánlja, másrészt, főleg árához képest elég elmarasztaló vélemények voltak többségben a márkával kapcsolatban, én meg már eső után köpönyeg helyzetben voltam, kíváncsian és aggódva vártam a fejleményeket, ugyanakkor saját hosszútávú tapasztalataimat is meg akarom osztani.
Minden további nélkül elhiszem, hogy másnál teljes kudarc volt a Sadolinos kezelés, talán csak szabályt erősítő kivétel vagyok, de nálam mind új, mind felújított anyagnál jól vizsgázott.
Kissé talán reklámízű, de sebaj, aki nem hiszi, járjon utána, akár el is jöhet megnézni.
Annyira relatív hogy mekkora motor kell. 40cm-es akác rönkből nagy termelékenységgel deszkát vágni kell 4-5Kw, colos fenyődeszkát becsapolni meg 0.5 is elég lehet.
Én a régi bútorom csiszolása közben azon gondolkoztak mivel csinaltak példaul a bútor félkör ives letöreseket? Mert ma viszonylag egyszerű egy felsőmaroval ilyent csinalni de a ha NINCS VILLANY ???A sima nutot meg kezi gyaluval meg lehet faradsagosan csinalni , de a mintak.....
Ha már ennyire az áramszolgáltatótól való függetlenségre gyúrsz, akkor inkább építs át egy öreg terepjárót, mondjuk egy uazt, vagy land rovert fagázas üzemre. Így lesz egy fával hajtható autód is, a fagázzal meg hajthatsz egy aggregátort is. Arról meg szépen feltöltöd az akkus gépeidet, meg a nagy akkukat, amikről mehetnek a nem akksis gépeid.
Ebben az esetben én inkább a hagyományos, sok száz éven át finomodott kéziszerszámokat részesíteném előnyben, mint az elektromosak visszabutítását emberi hajtásra.
Neeem, viszont engem is érdekel az önellátás, az pedig nem jönne jól, ha a hobbim miatt kényszerülnék az áramszolgáltató segítségére.
És héééj...ha lábbal és kézzel hajtandó masinákkal dolgozom tuti, hogy leszálkásodom, mire egy komolyabb dolgot elkészítek :D
Azok a manusok is ahogyan taposták azt a fűrészt..! Hehe...mint egy fitness terem.
Meghirdethetnék, mint ingyenes fitness lehetőséget, a színfalak mögött, meg vágnák a fát ! :D
Most valamelyest poénnak írom, de nem biztos , hogy használhatatlan ötlet, hogy motor nélkül veszek gépeket, amiket megtoldok egy szobabiciklivel és gyíííí :)
Persze az áttételek (hogy ne kelljen 200-as pulzus mellett dolgoznom ) és az ergonómia megtervezése, kivitelezése okozhat némi fejtörést.
Az előtolást mindenféleképpen 550-750 W-os 3 fázisú motorral oldanám meg, van lassítóművem és frekvenciaváltóval hajtva az előtolás sebességét nagy mértékben és fokozatmentesen tudnám állítani.
Nézegettem a múltkor olyan futógépet amit nem motor hajt hanem neked kell kapaszkodni bele és szaladni rajta. Ott olyan a gumiszalag feszítése, mechanikája mint egy ilyen előtolóműnek, jó ötleteket adott. A gumiszalag alatt olyan rétegelt lemez van mint amivel az utánfutómat burkoltam. Főzésálló, csúszásmentes csak nem a csúszásmentesített felületen fut a gumiszalag, hanem a másik lapján ami nagyon jó csúszós valami fekete anyaggal van bevonva olyan mint valami műanyag.
Az obiban, bauhausban, eddig csak fehér színű papírból készült csövet találtam. Az elég sérülékenynek néz ki, ráadásul 100-as méretben nemigen találni, főleg a 110-est lehet kapni meg a 120-ast.
Ezt majd kipróbálom itt is. A blog motornál sajnos ez nem működik, ott már próbáltam. Ott még arra is kell figyelnem, hogy ha a filmet megosztónak vannak e alcsatornái. Ha nincs alcsatornája akkor ugyanis a megosztott linket bemásolva megjelenik meg a videó szélessége és a magassága a videó beillesztésnél és ez kell a blog motornak. Ha viszont van alcsatornája a megosztónak akkor viszont a címsorban szerepló url-t kell bemásolni, hogy megjelenjenek a méretek. Enélkül ugyanis nem lehet beilleszteni a videót. Szóval a youtube eléggé el....a ezt a megoldást.