A szekrények között ok, ott van mit nézni. De a dupla ajtónál luk az nem jön be. Ha meg a luk miatt összehúzom az ajtót, akkor a duplaajtós szekrény és a szomszédja között nagy lesz...
Akkor a körben 2mm, de egy korpuszon levő front darabok között is 2mm az ok-nak tűnik. Tehát ha egy 600x720 alsószekrényen van egy 120as fiók és egy 600x600 ajtó, akkor az 596x117 fiók és 596x597 ajtó? A 800x920 felsőszekrényen meg 2 darab 397x916 ajtó?
Nálam összesen 2 mm a rés az ajtók, valamint a korpuszok között is. Vagyis az ajtókat egyenként 2 mm-el csináltam kisebbre, mint a korpusz fele. Így ajtónként 1-1 mm jutott a két szélén - beállításkor.
Ez egymás mellett nézve összesen 2 mm rést adott. Ez érvényes a korpuszok közti résre is.
A szekrények közötti dupla hézag szerintem annyira nem gáz, mivel azért az, jelzi, hogy hol a szekrényváltás, és az meg nem olyan rossz, hogy elviselhetetlen lenne.
De ha ügyesen játszol a csavarhúzóval, akkor azt a sok közt össze is lehet lőni úgy, hogy mindenhol egyforma, és mégis 2-2-2mm-rel vágtad/vágattad.
A szokásos minden elemen körbe 2mm módszerrel az egymás alatti fiókok között vagy a kétszárnyú szekrény ajtajai között már 4mm a hézag, az kicsit sok nem? Vagy körben 2mm, elemek között 2mm? Akkor meg a sorozatszekrényen lesznek 2 meg 4mm hézagok is.
A dolog ott bukott ki, hogy az egyik hajós-topikon, a barátaim némelyike szerint (idézem):
1) "...az Op előállítható pusztán sík rétegeltlemez darabokból meg egy kis epoxiból. Szerintem bármelyik ügyesebb kezű ember meg tudja oldani, sem különleges szerszám, sem különleges gyakorlat nem kell hozzá."
2) "Az OP-t egy apa találta ki a gyerekeinek, és kifejezetten arra szánta, hogy bármelyik barkácsapu össze tudja dobni a saját kölkeinek."
Háát, fene tudja - megnézném én azt az "ügyeskezű barkácsaput" , aki nulla szakértelemmel ezt összehozza - ráaádsul házilag, az otthon megtalálható cuccokból :-)
Az Optimistet Clark Mills tervezte 1947-ben. A dán Alex Damsgaard módosított kicsit a hajó designon és elindította az európai forgalmazást Skandináviából.
Az Optimist a világ egyik legnépszerűbb hajóosztálya, közel 140 000 hajót regisztráltak. Több, mint 100 országban, megközelítőleg 160 000-en vitorláznak vele.
Az Optimist egy kicsi, egyszemélyes vitorlás hajó. Gyermekek számára tervezték, 15 éves korig lehet vele versenyezni. Ideális tanuló hajó kezdő gyermekek számára. Régebben fából is készültek, ma már csak műanyagból gyártják őket.
jobban megnézve teljesen tuti a megoldás. a lendkerék után még van egy csapágy, ami a megmunkálás terheit viszi, a bringaagyat csak a lendkerék terheli.
Az ott egy "kazettás hátsóagy". Szuper ötlet, azt kell mondjam. Mondjuk a konzolosan kialakított tengely nem tudom miből van, azt meg kell rendes anyagból csinálni.
Arról van szó, hogy a bringában ebből kétoldalt lóg ki a tengely, és ketoldalt van megfogatva. Középen van rajta a test, amiből jönnek a küllők, és a testen van a rotor, ami egyik irányba fix, másikba szabadon fut. Az esztergán a tengely csak egyik oldalt lóg ki, ott kell rögzítve legyen, a rotoron meg van a lendkerék, meg azon a tokmány.