Fenyő (tudom nem a legjobb, de erre volt keret) kerítésdeszkára milyen festéket ajánlotok? Jelenleg Bori vastag lazúr van rajta, (alapozva, majd 2 rétegben festve) de már a 2. évben pereg le a fáról.
Nem véletlenül javasoltam én sem. :) Én is végigjátszottam ugyanezt, hogy a gardróbszekrény építésénél előre levágattam a darabokat, hogy majd a helyén összerakom. És én is 264 re vágattam, amit a fal és a plafon találkozásánál lemértem. :P
Valaki tud olyan helyet, ahonnan vehetnék táblásított tölgy illetve akác anyagot?
2 , 3 ill. 4 cm vastag darabokra lenne szükségem. párkányokat szeretnék belőlük készíteni. összesen kb. 80 darab párkány kellene.
Sajnos az eddigi beszerzési helyem bejelentette, hogy nem sikerült megfelelő alapanyagot szereznie, és szar anyagból nem dolgozik, mert abból nem lesz énekes halott. Amiben persze nagyon igaza van, csak most meg vagyok lőve! nem tudok haladni. Eddig 2 helyet találtam a neten, de az egyik kicsit több, mint 3*os áron adná a lapokat, a másik pedig az ország másik végén van, és nem veszik fel a telefont.
Ja, működött. Nem ütött nem volt rendellenes hangja, igazából még azt sem mondanám, hogy a kínai bitkészlethez gyenge lenne. A hüvely szorítása nekem nem tetszik mert csak az a betolós, de egyébként semmi gáz. Talán a magasság állító csúszkája ami szeret elmászni, nem lehet rendesen rögzíteni, így tudsz olyat csinálni hogy a nút az egyik végén mélyebb mint a másikon.
Még olyan szinten is érdemes elgondolkodni, hogy be lehet-e a nagy darabokkal menni az ajtón. A gardróbba is egy folyosóról kellett befordulni a nagy darab lapokkal, de asztalosokkal készíttetett szekrény sem fért be az egyik gyerekszobába, nem lehetett vele elfordulni. Végül levágták az alját, és az ablakon így be lehetett emelni, aztán visszaragasztották. Szerencsére nem látszik.
Erről tudnék mesélni. Megszenvedtem a gardrób összerakással is, ráadásul egyedül voltam.
Ennél nagyobbat csak a spájzszekrénynél szenvedtem. Mivel tudtam, hogy jó sok üveg lesz rajta sok kilós súllyal, ezért összeragasztottam. Felraktam a hátlapot is, aztán megpróbáltam helyretolni. Csakhogy meg kellett volna fordítani, hogy a háta a megfelelő oldalon legyen, mert éppen fordítva raktam össze. Akkor kiderült, hogy a spájz keskeny a forgatáshoz. Nem maradt más, mint kitolni az ajtón, de nem ám a talpán, mert olyan 220 magas, az ajtó meg ugye csak 210. Valahogy a sarkán kitoltam, aztán ugyanígy vissza. Az volt a szerencse, hogy a felső polc nem a tetején volt rögzítve, hanem valamivel lejjebb, így a sarkánál ki tudtam billenteni. Olyan 185x220x30-as szekrény bútorlapból, aki rakott már ilyet össze, tudja, milyen a súlya, én meg egyedül voltam erre is. Szóval érdemes előbb mindent végigondolni egy asztalosnak is, még ha amatőr is. :)
Igen, ez a másik gond vele, csak állítva lehet összeállítani, lehet vele küzdeni. :-) Ha kellően nagy a szekrény, a helyére tologatni sem egyszerű, vagy rögtön a helyén kell összerakni, de ezt tovább bonyolítja a hátlap beépítése.
Konkrétabban, ha pont akkorára gyártod a szekrényt, mint a belmagasság, csak állítva rakhatod össze, mert ha fektetve állítod össze, felállítani már nem tudod, erről Pitagorasz bátyó gondoskodott.
Egy győri céghez szoktam járni, ők is csak egész táblát adnak, és van 5 (vagy 6?) méteres táblájuk is mindig. Illetve nem kell elvinni az egész táblát, csak kifizetni a maradékot is. :) A Zatiknál viszont lehet vinni kevesebbet is egy táblánál, de plusz díjat számítanak fel (ha jól emlékszem, 30%-ot), ha nem viszed el mindet.
Még ennél is amatőrebb voltam, mikor gardróbszerkrényt csináltam padlótól plafonig. Még felállítani sem könnyű az egész magasságú függőleges darabokat, az összeállításról nem is beszélve.
Az a fekvő körfűrész éppen az egészséges féllábszár magasságban szalad. Gond nélkül lehet vele kuncsaftot gyártani arvizi székeihez.
Szerintem úgy életveszélyes az a szerkezet, ahogy van. Én nagy tisztelettel és óvatossággal kezelek minden gépet, és a víz kiver, ha ilyen szabadon pörgő körfűrésztárcsát látok.
No, ezt jó tudni! Meg persze logikus is, józan paraszti ésszel magam is gondolhattam volna rá. Nincs gyakorlati tapasztalatom frekvenciaváltókkal, csak amit itt ott összeolvastam. Köszi az infót, ha majd eljutok az építésig, eljátszom az áttételekkel, és lehet, hogy ez a frekvenciaváltó ötlet ki is marad. Egy csomó régebbi gépen Dahlander motorral, meg háromlépcsős, tárcsával 2800-12000-ig elegendő választási lehetőséget kínálnak. Ez pl egy Bäuerle nagyjából a 60-as, 70-es évekből
A gyartok nem csak 250-es, hanem 500-as tablakat is csinalnak, csak sok viszonteladó vonakodik megvenni.. mert nincs kedve ennyit tarolni, vagy nemtudom miért. Én ahova járok ott azt mondta a kisöreg, hogy nem gond, csak egész táblákat kell megvennem, és nem tuti, hogy lesz a jövő héten. 2 hét kellett hozzá, és lett.
én 2 helyet tudok, ahonnan már tutira vettem 2.5-nél hosszabb táblásított anyagot:
ők drágábbak, és kicsit messzebb is vannak tőlem, viszont nagyon profi CNC cuccal vagdalnak, annyira finom a vágási felület, hogy nem kell csiszolni, így sok munkát meg tudok spórolni, viszont csak egész táblát adnak.
a másik hely címét nem tudom... A megyeri híd felől budakalászra befele menet a Zatik utáni sarkon kell jobbra fordulni ( van egy nagy tábla balra, hogy lapszabászat). Nekem ők vannak a legközelebb, kicsit olcsóbb is, de kell csiszolgatni az éleket. Viszont, nem kell megvennem a teljes táblát. Szer4intem nekik nincs weboldaluk sem... Ha érdekes még, megnézem a telefonszámot holnap
Én már csináltam ilyen plafonig érö szekrényt az előszobába (188x290cm magas, 2x2 ajtós osztásban) de én ketté osztottam, 200 cm és a többi még felfelé, de így is hagytam ki 5-6 cm-t a plafonnál , (mert helyére is kell csusztatni, a kiálló csapoknak is el kell férni felrakáskor , meg az se árt ha két ember erőlködés nélkül tudja mozgatni fej felett az elemeket) Az 5-6cm hézagot aztán utólag takartam, de akkor is ugy hogy maradjon egy cm a plafon alatt , ne érjen össze. Ne legyen full beépített szekrény kinézete.
Én csapolással oldottam meg , (3 csap van szélességében) és igen, meg lehet oldani házilagosan is szépen. A közbensőknél oldalaknál egyébként sem látszik, csak a két szélén.
Sablonnal furtam ki, de nem kell valami profi gyári sablonra gondolni. célnak megfelelőt saját magam csináltam, és asztalos szorítóval fogattam fel a színére.
Azóta azt használom máshova is . Pl. derékszögű csapolásnál.
Kifúrom az élébe való csapfuratot, a sablonnal és beleteszek pont méretre esztergált (átmérő 8,0-as) fémből készült csapot, aminek a vége picit peremes, hogy felfeküdjön a furat elején,( igy nem esik bele), és tompa kúpos a vége. Aztán ezt a lapot benne a kúpos csapokkal pontosan a másik lapra illesztem, a kívánt helyére, beállitva
kicsit kell csak megütni az élét és máris átpontozza a megnyomja a a bútorlap színén a furat helyét. ráteszem arra is a sablont (fémből van) hogy ne tudjon elmászni a fúró. és már meg is van a pontos furat..
Lehet ez kicsit macerás és nem vérprofi módszer, de aki nem üzemszerűen csinálja ezeket hanem csak magának, az különleges eszközök nélkül is tud pontosan dolgozni ( némi kis időráfordítással)
egy ilyen szekrenysor mennyire fogja "osszenyomni" a szobat
ezt neked kell tudni, milyen az alaprajz, honnan jon a feny, stb., de nekem mar volt olyan, hogy at kellett tervezni kisebbre az egeszet (leszedni, stb.)
persze ezt nehez megitelni elore, de erdemes legalabb gondolni ra
(elnezest, "idegenben" vagyok ,azert nincs ekezet)
A magam részéről Paco-val értek egyet, szerintem se akard padlótól-plafonig oldalfalakkal csinálni. Csináltam már ilyet, mégegyszer biztosan nem tenném. Nem egyszerű így a falak hibáit eltüntetni.
Nekem ez a 120-as átmérőjű cserelapkás marófejem van. Mint látható 4800-7400-al forgatható, a nagyobb átmérők még kisebbel. Nekem ez volt a max ami plattoló lapkával elfordul az asztal nyílásában, az is előnyös a számomra, hogy a kisipari marógépen nem kelljen 9500-al forgatni. Nem is volt sokkal drágább mint a 100-as. Hobbiasztalosoknak szerintem teljesen megfelel, a lapka meg úgy áll benne mint Katiba a gyerek.