Ha elkészitek a fúrógépemen egy ilyen rést, az öntvény nem fog elrepedni? Ha biztos nem akkor, Én is megcsinálom. Nem avágás idején, hanem meghúzáskor.
Tracking nélkül ingyenes, a tracking valami 3xx forint. Mivel mi 3 darabot rendeltünk így volt kedvezmény is, azt a többiek engedélyével ráköltöttem a trackingra és így kb ugyanaz az ár jött ki mint egy darab a követés nélkül.
Én nem tehetek róla, hogy azóta elszállt a dollár. Amikor megrendeltem én annyit fizettem érte amit ide beírtam. Konkrétan a Paypal által a kártyáról levont összeget osztottam hárommal. Ha most többe kerül az nem az én hibám :)
Én ezeket a futárokat, meg a postát a kisebb csomagokkal, mondjuk 10 kilóig a munkahelyemre küldetem. Ennek több haszna van. Az egyik, hogy munkaidőben megtalálnak, és a legtöbb futár, meg postás jobbára akkor kószál. A másik, hogy a futár/postás véletlenül sem fut az asszonyba, aki ugyan nem tudja mit lát, meg valójában nem is érdekli, de hivatalból gyanakszik, hogy már megint valami drágábbat vettem, mint az ő kencéje. Többnyire igaza is lenne...
Ja. A 470-es végén tényleg, kimegy, de egy 17. századi gálya, vagy fregatt végén, aminek a palánkjait kócolt szurokkal tömítettek, aligha, merthogy annak nem volt lyuk a fartükrén, kivéve, ha a kalózok taton trafálták.
Én az első ladikomat szintén szurkos kóccal tömítettem, tartott rendesen vagy három évig, abba nem ment víz, csak ha esett. Akkor ellopták. Nem a kócot, a ladikot. Remélhetőleg annak a szamétládának, aki elvitte, már nem tartott olyan jól.
Az benne a poén, hogy már ötödikén itt volt. És ha nem nézek rá a trackingra akkor holnap vissza is küldték volna mert a balfasz postás baszik bedobni az értesítőt.
Persze, ahogy a fúrószárak és körfűrészlapok egy jelentős részét (ami nem átmatricázott Freud) is. A szúrófűrészlap viszont swiss made, ráadásul tavaly (mármint '12-ben) karácsony előtt megfigyeltem, hogy Lidlben kapható lapkészlet nem csak szintén swiss made, hanem a darabjai pontosan ugyanazok, mint a Bosch alap készlet darabjai, szóval a fűszerüzletnek is ugyanaz szállít, mint a Boschnak, csak picit (kb. 30%kal) olcsóbban jutsz hozzá a cucchoz.
tőled megkérdezték, hogy mikor hozhatják? szerencse fia! :)
nálam az a rendszeres, ahogy pont ma is történt, hogy felhív a futár, hogy jöhet-e hozzám
mondom, hogy nem, mert nem vagyok otthon, de miért csinálják ezt így, hogy az ajtó elől hívnak? más cég előre jelzi a napot legalább (mondjuk az is kibaszás, ha egy egész! napot jelölnek meg - szerintem)
közölte, hogy nem is áll itt, csak a lakótelepen, azért hívott fel
mintha nem lenne mindegy, mert ezen a kis telepen minden 5 percre van, tehát a korrekciója azt jelentette, hogy max. 5 percre van
vicces
holnap jön megint, ki tudtam szorítani belőle, hogy délután
tele a hónom a trans-o-flex-szel
(egyébként Németországban is láttam 2x is a kocsijukat, nem tudom, ilyen logisztikával hogy tudnak ott is mozogni)
Ma bent jártam Szolnokon, gondoltam egyúttal bemegyek a Fetis-be is, és elhozom a már megérkezett szerszámaimat. Megérkezett az csapágyas marókésem és a három csomag dekopír fűrészlapom. Még hiányzik egy különleges kerekítő marókés. Azt mondták a Magyarországi raktárról elfogyott, így a Németországi gyárból kellett megrendelni. Kis idő míg ideér, de ha megérkezik értesíteni fognak.
Itthon jobban szemrevételeztem az új Bosch marókést és akkor egy érdekességre figyeltem fel. A marókés dobozára egy apró fehér lap van ragasztva, amire többek között ez olvasható
Száraz kóccal tömített rendszer esetén ha sokáig nincs benne víz, akkor kiszárad, és újratöltésnél csöpög napokig. Levegő rendszernél is gondok lehetnek belőle.
Én is így tudom, és a tapasztalatom is ez. Eleinte mindíg egy csővezeték-szerelő cimborámat hívtam ilyen feladatokhoz, tőle "tanulgattam" azt a minimumot, amire kisebb szerelésekhez szükségem van.
Szárazon sosem kócolt, bár ő is azt mondta, hogy a kóc akkor tömít, ha meg tud dagadni a víztől.
Viszont nem csicsogott a faggyútól a kóc, csak annyit kent fel, amennyi ahhoz kell, hogy ne gyűrődjön fel. Az összecsavarás után kitüremkedő kócot leégette.
A régi radiátoraink így vannak szerelve. Szerelés, és pár napos próbafűtés (90°C-os vízzel is) után festettük le a csöveket és a hollandereket is. Utána már nem volt faggyúszag.
Apropos dagadás: múlt héten kisfiam a radiátorra mászva leste az etetőn nyüzsgő madarakat. Ettől aztán ereszteni kezdett az egyik alsó hollander, de a csepegés pár óra múlva megszűnt, és azóta sincs vele semmi gond.
"Egyébként ott a kóc csak szálerősítés volt a szuroknak, hogy kezelhető legyen,..."
Pont így van, ahogy mondod. Kb. ugyanaz a szerepe volt a kócnak, mint manapság az üvegszálnak (paplannak, vagy szövetnek) - ami gyakorlatilag csak armatúraként szolgál a műgyantához.
No meg szilárdsági-elem is, hisz ezek az anyagok jól bírják az összenyomást... de a húzást már kevésbé - kb. mint amiért vas kell a betonba is: az is csak húzásra dolgozik.
Akkortájt a szurok volt maga a tömítőanyag (nem a kóc!) - de nem ám tisztán tolták a szurkot, hanem jó adag méhviaszt is kevertek bele, egyrészt hogy ne keményedjen meg (és repedezzen szét) a hidegben - másrészt remekül ragadt is a fához. No meg a rugalmasság miatt - az állandóan dolgozó fa-elemek dinamikus hézag-követésére.
Komoly (korhűséget garantáló) fahajó-restaurátorok ma is használják a technikát - erre van egy spéci szerszámuk is, amit "stikájzni"-nak hívnak (ezt így fonetikusan írom, ahogy hallottam én is - fogalmam sincs honnan ered a szó) - és ezzel verik be az átitatott kender-csíkot a hézagokba.
Ez egy gömbölyített sarkú laposvas-szerűség, (néha alakos, a rosszul hozzáférhető helyekhez) - és egy egész méret/forma arzenáljuk van ebből a mestereknek.
Igazából ma már csak látvány-mutatvány az egész - mert ez a tömítés-fajta (ha vízen van, ha szárazon, mindegy) egy idő után úgy is ereszt, ezért állandó karbantartást igényel. Szárazon tán még jobban is, mint vízen.
Volt is víz a hajófenékben :) Az ennek elvezetésére szolgáló csatornát "bilg" névvel illették, és a kézi szivattyúházhoz vezette a felgyűlt vizet, ahonnét némi pumpálással visszaadták a tengernek.
Egyébként ott a kóc csak szálerősítés volt a szuroknak, hogy kezelhető legyen, mert egy szárazdokkban, a munkás feje fölött negatív szögben álló hajófenék réseibe nehéz lett volna belocsolni az olvadt szurkot, így a szurkos kócot betömködték, alámelegítettek amitől megolvadt, és kitöltötte az üreget. A kóc kapilláris hatása meg nem engedte a melós nyakába visszafolyni.