Nem beszélnélek le róla. :) Nekem éppen ilyen van, de 1975-ös. Amit itt hirdetnek, annak hiányzik az emelőkarja, a tokmány és úgy látom mintha csavarok sem lennének ott, amiről éppen szó volt most, az orsó "megszorításához".
az asusnak is ő a partnere, kifogástalanul intézték egyszer egy notebook-om garanciális javítását, illetve az ahhoz kapcsolódó (nemzetközi) oda-, visszaszállítást.
4 napja rendeltem egy magyar webáruházból egy 120GB-s SSD meghajtót, ingyen házhozszállítás 16800 Huf vételár. Telefionon adtam le a megrendelést, megkérdezték, hogy "holnapután jó lesz e a kiszállítás?", mondtam hogy igen. Pár perc múlva megkaptam a vásárlás visszaigazolást az áruháztól, és kb fé ora múlva a futászolgálat is értesített emailban hogy átvették az árut. A beígért napon reggel 8-kor csörög a telefonom, hogy a futár 20 perc múlva érkezne, jó lesz e ez nekem. :) Szóval vannak jó futárcégek is.
"hisz ezek az anyagok (gyanta, beton, stb.) jól bírják az összenyomást... de a húzást már kevésbé - kb. mint amiért vas kell a betonba is: az is csak húzásra dolgozik."
Ezt írtad te: "Az üvegszál pont hogy húzásra (szakításra) piszok erős, a kis sugarú hajlítást és az ütést nem bírja."
Tehát egyformán látjuk a dolgot: a töltelék-anyag (beton, gyanta, stb,) jó bírja az összenyomást - benne az armatúra (vas, üvegszál, karbon, stb) meg húzásra erős.
Kb. ugyanaz a szerepe volt a kócnak, mint manapság az üvegszálnak (paplannak, vagy szövetnek) - ami gyakorlatilag csak armatúraként szolgál a műgyantához.
No meg szilárdsági-elem is, hisz ezek az anyagok jól bírják az összenyomást... de a húzást már kevésbé - kb. mint amiért vas kell a betonba is: az is csak húzásra dolgozik."
Ezt nagyon elrontottad. A kompozít szerkezetben az üvegszál/kevlár/karbon adja a szilárdságot és a gyanta csak kötőanyag.
Az üvegszál pont hogy húzásra (szakításra) piszok erős, a kis sugarú hajlítást és az ütést nem bírja.
Pár pontos adat a "kompozít repülőgép elemek gyártása és javítása" című tankönyvemből ami a Boeing oktatási anyaga. (kb 1200 oldalas kötet) :
Az acél szakítószilárdsága 400-760 MPa ötvözettől függően.
öntöttvas 200MPa
Az üveg 1670 Mpa
karbonszál 5650 MPa
kevlár 3620 Mpa
Viszont az üveg nyomószilárdsága csak 50 MPa !
Tehát pont hogy a nyomást viseli nehezen az üveg és a húzást jobban.
Minél kevesebb a gyanta egy kompozít szerkezetben az üveg/kevlár/karbon szövethez képest annál erősebb a szerkezet és annál könnyebb. Az ideális legjobb arány a 60% szövet és 40% gyantatartalom, de ezt az értéket csak vákumos eljárással lehet elérni. Ahhoz, hogy át tudd itatni a szövetet gyantával, a szövet súlyának 120%-nyi gyantára van szükség, majd a vákumozás során ezt feleslegesen sok gyantát kell 40% súlyarányra levinni.
Ha 40% alá kerül a gyantatartalom akkor a kompozít szerkezet törékennyé válik mert kevés lesz a kitöltőanyag a szövet elemi szálai között. Ha 40% feletti a gyanta tartalom akkor meg feleslegesen súlyos lesz a szerkezet, de erősebb semmivel sem lesz.
A napi munkám során nem ennyire kritikus ennek az aránynak az elérése, sőt még vákumozni is csak havi 1-2 alkalommal kell amikor már sokat számít az arány. A vákumozás elött és utána minden felhasznált anyagot grammra pontosan mérnünk kell, mert csak így lehet kiszámolni, hogy a vákumszövetek és tépőanyag mennyi felesleges gyantát szívott fel és így mennyi gyanta maradt a kompozít szerkezetben.
Ez elég jó minőség, van egy 10-es méretű belőle, jó drágán vettem, ha jól emlékszem olyan 5-6000 huf volt. Azóta vettem egy lidl készletet is, fele ennyiért, fához és aluhoz az is tökéletes.
ott dolgoztam tőlük 5 perc sétára, néha bementem és találtam is valamit, de olyan áron, hogy vagy nem vettem meg, vagy megrendeltem máshonnan
mintha nem vették volna észre, hogy már más világ van, nem lehet abból a hírnévből megélni, ami akkor alakult ki, amikor sok tekintetben ők voltak a hiánytermékek leggyorsabb beszállítói (Ausztriából)
Kicsit elgondolkoztam, hogy hetente 2x 1órát foglalkozom barkácsolással, mert több időm sajnos nincs.
Amire én használom a fúrót, azt jelenleg egy 14,4v-os no name akkus fúróval (elektromossá alakítva), fúróállványba fogva simán megoldom. Ez átviszi a rétegelt lemezt, bútorlapot, 40-es pánthelymarót használok minden gond nélkül.
Két okból keresek asztalit:
1, nagyon halk (legalábbis a work zone az volt)
2, több esetben könnyebb lett volna használni, körkivágásról nem beszélve.
Viszont amikor használom, pontosan szeretnék fúrni, ezt a jelenlegi work zone állvány tudja, amit biztosan nem vettem volna meg, de kaptam, hát ezzel milliméter pontos a furat.
Ha teljesen kitoltad, szerintem felütközött valami vállon, és az stabilan tartotta.
Igazából ott már mindegy, hogy kotyog-e, addig kéne kotyogásmentesnek lennie a teljes úthosszon.
Az a szomorú, hogy ezt a régiek (30-40 évesek) még mindig tudják, a maiak meg újonnan sem.
Kíváncsiságból beletúrtam az apróhirdetésekbe, a felújítandó békebeliek 25-30ezerért mennek, a felújítottak meg 40-90-ig, kinek kinek vérmérsékletétől függően.
Azt hiszem, nekem egyenlőre marad a bosch fúróállvány a kis orosz kétsebességessel :)
szerintem én voltam. az a csavar nem erre való, csak én erre abuzáltam.
van a csőtengely, ami le-fel megy a házban és amiben vannak a csapágyak meg a tengely.
hogy ez ne tudjon elfordulni, az egyik oldalán van egy horony, abba megy ennek a csavarnak a vége. én ezt cseréltem rézre, és ha olyat csinálok aminél fontos, akkor ráhúzom egy kicsit hogy majdnem szoruljon. és nekem is olyan, hogy lefele szorosabb mint fent.
Elmentem a közeli Obi-ba és ott az einhell 501-es változatot megnéztem.
Ott bal oldalon van egy csavar a 401-es változaton jobb oldalon.
A güde-n szintén a bal oldalon, de mintha kisebb lenne.
Valaki írta 1-2hete, hogy ezzel a csavarral lehet állítani/javítani valamennyire.
Ha jól értettem.
Einhell 401
Guede GTB 16/5R
Viszont már végképp nem tudom, hogy az a közel 20.000ft többlet megéri e a Güdéért!?
Persze magasabb, erősebb motor, fogasléces emelő, talán jobb talp és oszlop kialakítás, de a motor és "kotyogás" szempontjából nem biztos, hogy van különbség.
Mindent el lehet repeszteni, ha túlhúzod, ezért én nem ígérhetek semmit neked.
Ha betartasz néhány óvintézkedést, a kockázatot tudod minimalizálni.
Először fúrd ki az összehúzató csavarok helyét, amíg még egyben van minden.
Amennyire lehet, az anyagvastagság közepébe fúrj, sehol ne legyen túl közel a falhoz
aztán rajzold fel a vágások helyét, és a végeibe fúrj mondjuk 5mm fúróval lyukakat, ha kész lesz a vágás, ne szögletes legyen a vége > repedésveszély
Vágás után már oda nem tudsz fúrni, mert a vágott rész eltöri a fúrót.
A csavarokat óvatosan húzd meg, épp csak amennyire szükséges. Közben mozgasd az előtolókart, és a tokmányt rángasd, hogy érezd, még könnyen mozog, de már nem kotyog. Használj önzáró anyákat