A lambéria nut-fédernél történő ragasztásával kapcsolatban nem bírom magamban tartani a sztorimat:
Konyhaszekrény ajtókat csináltam nagyon egyszerű módszerrel: Colos boroviból vágtam 5 cm széles keretnekvalót, belemartam egy nutot, hogy L alaku legyen, a likat meg kitoltöttem lambériával. Jól nézett ki, és gondoltam jól megragasztom, hogy tartson. Keretetbe beleragasztottam + a nutokat is össze. Mindet, mindenhol. Lakkoztam, felszereltem, nagy az öröm... elvégre ekkor már 2 éve volt ajtómentes a konyhabutor.
2 éjszakával késöbb... hajnali 2-kor hatalmas reccsenés! Gyerek felriadt, asszony kiijedt a zoknijából! Hát az egyik lambériadarabról letépődött a féderes rész! 2 héten belül volt még pár hasonló eset.
Régóta lestem már, mikor lesz akciós, és karácsony előtt volt egy akció, amikor 60+ÁFA-ra lement az ára. Mivel én elszámolom cégben, így EU-s adószámmal nulla ÁFA-s számlával jött, ezért írtam 60-at.
Igen, asztalba lesz, egyelőre az unimaxos kék asztalba, aztán majd összelegózok egy közös asztalt a körfűrésszel, de az én tempóm mellett kb. 6 hónapos projekt lesz:). A gyártási dátumot nem tudom, de megnézem, ha hazaérek.
Az én WZ-om nem pont ilyen - hasonlít, de nem ilyen dezodor-jellegű, hanem a végén van egy kis pisztolymarkolat-szerűség - amit nagyon szeretek egyébként.
De gondolom a bele 1:1-ben ugyanaz.
Visszatérve, amit a videón láttam - hát mondhatom, hogy kb. ugyanígy muzsikál a WZ is - vagyis abszolút használható.
Sőt, én még nagyon durva melóra is használtam - a barátom hajójának a javítása után hosszú métereken át vagdaltam le vele a mélyen egy nútban megbújó, kőkemény üvegszál+gyanta csimbókokat - és a gép nem reklamált egy szálat sem.
Szinte órákon át tartott a művelet - de csak a fogás vagy a szerszám cseréjekor állítottuk le.
Felmelegedett üzemmelegre - és azt tartotta is gond nélkül.
Ismétlem: egy fűszerüzleti, komplett felszerelésével is csak 6.990 Ft-os Workzone-ról beszélünk - semmi flanc! :-))))
Elfelejtettem a Handy vs Workzone összehasonlításra a választ: sajna WZ gép nem volt a kezemben, de talán pont GPS (?) kolléga mintha WZ-t és Dremelt is nyúzott volna.
Én látatlanban azt tippelem, hogy ha mondjuk ilyet használsz WZ-ból akkor max egy pici teljesítméynkülönbség lehet a HANDY javára (135 W vs 170 W, ha hazudnak, gondolom akkor is erősebb valamivel), de ránézésre az egyik 19 a másik egy híján 20.
De ha megfogdosnád/kipróbálnád kicsit a HANDY-t ... nem tudom merre laksz, én Miskolcon rontom a levegőt, ha neked belefér távolságba vagy egyszer amúgy is erre jársz, kapd fel a WZ-t és gyere el összehasonlítani a két cuccot. Meg hozz persze üvegmozaikot is (vagy az mi? seresüveg szétvégva? seresüvegem az van :)
Gratula a gyógyuláshoz. :) Ezt most viszonylag olcsón és szerencsésen megúsztad, vedd tanulópénznek. Remélem azért nem fogod elfelejteni hogy mikre is kell vigyázni és hogy átgondolod munka előtt a lehetséges sérülések miből keletkeznek. :) Remélhetőleg más is fog tanulni a te hibádból, ezért külön köszönet neked, hogy megosztottad velünk a baleseted körülményeit.
No, ez meglepő. Azt tudtuk, hogy ez nem klón, hanem ugyanaz a gép csak címke nélkül. Én még egy Made in Taiwan feliratú barna dobozban vettem. Arra lennék kíváncsi, hogy van-e rajta valami gyártási év és hogy mikori?
És vajon miért csak ezt a felsőmarót árulák ilyen "kalóz" módszerrel?
Ha jól emlékszem a legvastagabb patront használtam tegnap, így a 3.2-eset. Meg általában az ilyen "erővágómarószelő" cuccok mind a legvastagabb szárral vannak.
A SpeedClic befogószárra a közepén lévő spéci alakú lik miatt csak az olyan likprofilú korongokat lehet sajna befogni. Hogy ilyet csak a Dremel gyárt-e, megmondom őszintén nem tudom. De most nosztalgiából megnéztem az árakat ... hát, még egyszer nem tennék ilyet, hogy több mint 100e Ft-ot költök csak kiegészítőkre:
... stb, brutál drága. Hogy lehettem ilyen hülyeállat, hogy anno ennyit kiadtam értük .. most sem értem (ill tudom, akkor jobban ment és semmi se érdekelt, nagyonofftéma ....de akkor is)
Igen, jól láttad, szikrázik és nem "normál" mennyiségben. Kicsi szaga is van. Hát adok neki még annyi esélyt hogy beviszem valahova szervízbe és ha nem horror áru (semmiképp ne legyn több mint a Handy ára, de inkább annak a fele) a javítás, akkor még felélesztem. Ha naon drága, akkor veszek inkább még egy handyt, megabálom és jól elteszem :)
Fűrészelés után a bütüjét kezelni kell repedés ellen valahogy.
Mehet rá vacak olajfesték bőven, vagy vastagon beenyvezni, és arra papírt nyomni, vagy olvadt viaszba mártani, stb.
A lényeg, hogy a belső nedvesség ne ott távozzon,hanem a lapján, ahol lassabban teszi azt, egyenletesebben a pallóhosszon, és ezért egyenletesen zsugorodik, nem gyorsabban a végek közelében, emiatt nem hasad fel.
Köszi, tehát fűrészüzem. Amúgy is akartam egy fali polcozást építeni a garázsba, akkor most lett időszerű. Ott 16-26 fok van télen és nyáron, az ezek szerint jó lesz.
Az IKEA az utóbbi 5-7 évben teljesen elkurvult. Lopnak a panelek vastagságán 2-3 évente 1-1,5 mm-t. Vannak olyan bútoraik, ami 14-6 mm igen ócska szerkezetű pozdorjából vannak összerakva, s ha már egyszer összerakta az ember, és nem ragasztotta be a csapokat meg az éleket, még üresen sem biztos, hogy odébb lehet tolni, mert kiszakadnak a panelösszehúzó vasalások. Az ágyakat a keresztmerevítő vasalat tartja össze, de csak igen visszafogott nemi életre alkalmasak. 10 évvel ezelőtt vett gardróbot gond nélkül szét lehetet szedni és máshol újra összerakni. A maiakkal ez igen kétesélyes vállalkozás. Én is csak a csúszó drótfiókjaikat veszem, mert az tényleg megéri. 2-2500 Ft egy darab tokkal vonóval. Meg a csetreszeik is jók, ötletesek. De azokat inkább a feleségem, meg a lányaim veszik.
A 3,2-es farostlemez amúgy vitorlának sem rossz. Közepes szélben egy közepes méretű anyóst is rá lehet bízni.
Hát ezen hangosan felröhögtem. :))))
Én már barkácsoltam az apámmal egy akkora beépített szekrényt, ami agyonnyomott egy békebeli tágas, széles, nagy magasságú folyosót, tehát - fenntartva a jogot, hogy mindenki úgy szárnyal, ahogy akar :) - érdemes azért elgondolkozni az arányokon.
Hátfal tekintetében én használom a 3,2-s farostot, viszont! szoktam fix polcokat is berakni, ami merevíti a korpuszt. Vagy a felező, belső (kisebb mélységű, a takarás miatt) elválasztó oldalfalhoz teszek be jobbról, balról is egy-egy fix polcot.
Sziasztok, megjött az unimaxos maróm, amit csak azért újságolok, mert én azt hittem, hogy a B268-as maró valamiféle olcsóbb Triton klón, más címkével. Hát nem, ez egy az egyben a Triton gép, ugyanolyan dobozban és címkével, mintha az ausztrált rendeltem volna meg. Mókás ez a globalizáció. Amúgy meg érdekes, hogy a 380 AUD árból (~80.000 HUF) hogy a fenébe csinál az unimax 60.000 HUF-ot, vámmal és szállítással, de ez legyen az ő bajuk, én csak örülök neki.
Amúgy pedig hadd kérdezzek egyet. A tágabb családon belül ki fognak vágni egy jókora diófát, amit meg akarok menteni magamnak. De nincs lehetőségem beltéri tárolásra, igazság szerint még fedett helyem sincs pillanatnyilag. Megtehetem, hogy a bazi nagy rönköt lerakom az szabad ég alá és tárolom évekig? Letakarjam? Mi a helyes tárolási mód, ha nem akarom tönkretenni?
Összeszámoltam, és ha én csinálom se lett volna számottevően olcsóbb, viszont elbohóckodok vele vagy két napot, mire készre gyártom.
Ezt meg csak össze kellett rakni. Ugye Vajk kínlkódásán tanultam, és olyan fiókvasalat kellett, ami elfér a kivetőpántoktól, blumból az se egy filléres áru.
A szekrénytest ára szabászatban 23 ezres volt kereken, miközben az ikeában 17-ért adják.
Amiért mégis inkább szabattam, az az, hogy jobb az élzárása, és nekem bükk kellett, valamint az ikeás sztem jóval gyengébb anyagból van. Plusz akartam alá állítható lábakat, de olyat, ami nem az aljalapot terheli, hanem az oldalfalat, mivel az összes terhelés azon jön le a földig. Így a láb nem terheli az aljalap-oldalfal kötését a teljes szekrény súlyával.
A bükk furnér, vagy laminált? Bár ha abs az élzárás, akkor gondolom laminált. A minőségi szerelvények piszok drágák. Viszont vétek belőle kínait venni. A 180x30 keretes, fílungos fenyőajtóm fél év után már lógott. A Blum öt éve tartja a 180x60-as laminált ajtót gond nélkül.
Fasza kis teszt-filmet csináltál - jól szórakoztam. Pláne, hogy részemről nagyon csípem, ha komoly dolgokba humort is szőnek - attól még nem lesz kevésbé értékes a közlés, viszont sokkal szórakoztatóbb lesz.
(igaz, hogy pl. az egykori tanáraim közül erre csak a legnagyobbak voltak képesek)
Visszatérve a tesztre - én a képből és a hozzátartozó hangból ítélve, úgy vélem, hogy nincs azzal a Handy-géppel semmi baj - pláne az erejével nincs.
Kizártnak tartom, hogy a valódi Dremel ennél egy szikrányival is többet tudna - ami az én kezemben volt, az tuti nem, pedig csak pár napos volt.
Apropó szikra: te, jól láttam én azt, hogy a Dremeled szikrázik a szellőzőrácsnál? Mert ha igen, akkor az nettó forgórész-hiba. De a menése is olyan gyanús, "forgórészes-hangú", szerintem.
A lambéria tényleg jó hátfal. Mivel a korpuszt nagyrészt a hátfal merevíti, én összeragasztom a nút-fédernél, megkötés után tökéletesen stabil. Nagy szekrény esetén az is előny, hogy a lambériával egyszerűbb bánni mint egy 2 négyzetméteres táblával küzdeni. A 3,2-es farostlemez amúgy vitorlának sem rossz. Közepes szélben egy közepes méretű anyóst is rá lehet bízni.
Van egy ilyen kofferem feleslegbe (csak a doboz üresen):
Az akkusfúró addig volt csak benne, amíg hazahoztam a boltból. Ennek már 2 éve.
Ha valakinek szüksége lenne rá, szívesen elcserélném bármi hasznosra, pl felsőmaró kofferre, mert ahhoz csak papírdobozt kaptam, ami lassan kezd szétmenni.
Ha valakinek kell a hitachi munkalámpa, arról is lehet szó, de akkut, töltőt nem tudok hozzá adni, azt használom a fúróhoz.
250magas (!!Valóban), 75 széles (IKEA cuccok menjenek bele), 60 mély.
Bükk forgácslap, 2mm abs élzárás, belső, állítható acél lábak, melyek az oldalfal alsó élét támasztják (asszem Häfele), 6 ikea fiók blum fióksínnel. Ajtó nélkül (arra nem volt pénzem) 76 ezres úgy, hogy ez csak az anyag és nincs benne ruhalift, amit pedig nagyon szeretnék (mivel az akasztórúd legfelül van, ui. utálom legfelül az elérhetetlen polcot)
És azt is átgondoltad, hogy mennyivel többet szoptál volna, ha 45 mélység helyett a tényleg elsőre írt 80-at kell hoznod?
Semmid sincs ebben a méretben, semmilyen géped, vastagoló és hengercsiszoló, tehát a táblásításnál lehet szopni rendesen a kézi csiszolással, és egyebekkel, hogy az illesztés szép legyen.
Arról nem is beszélve, hogy én egy ekkora monstrumot már nem is 18-20-as, hanem inkább 28-30-as anyagból csinálnék a stabilitás okán, ami szintén növeli az árakat.