Üllőn van egy lambéria gyártó cég, arra rendszeresen ha kocsival megyek dolgozni. A kapu elött hatalmas reklámtáblán az áll hogy 860 Ft/m2 a lambéria. A minőségét nem ismerem mert nem mentem be még megnézni, hogy mégis milyen. Ha ennyiért lehet kapni lambériát, akkor szerintem nem éri meg otthon szarakodni vele.
Egyáltalán nem fölösleges. Minél kisebb az elszívandó anyag annál jobban szükség van a lecsapatóra. Ugyanis ha ez nem lenne a por nagyobb része a szűrőn telepszik meg és rontja az elszívást. Csiszolat porból nem fogsz 50 litert elszívni. A gépindító automatikának semmi köze hozzá. Az lecsapatóval is működik.
Azt tudom, hogy 2-3 év kell a teljes komposztáláshoz. Viszont a komposzt gomba dobozára az van írva, hogy 1 évre lerövidíti a komposztálás idejét. Egyenlőre nem ezt tapasztalom, pedig rétegezve rászórtam egy nagy 5 kg-os dobozzal a tavalyi év folyamán.
Annyira fölösleges, hogy ebben a méretben (!) ezt a mutatványt bármelyik bödönös-porszívó is előadja - hisz azoknak is van egy minimum 15-18 literes bödönjük (vagy inkább még 20 liter felett is).
Ilyenkor felmerül, hogy vajon miért könnyebb ebből a szeparátorból kiüríteni a forgácsot - mint a porszívó saját bödönjéből?
...olyasmiket már meg sem említve, hogy azokon létezik esetleg gépinditós automata, no meg hogy nem kell 2 külön eszközt magunk után húzgálni, ha nem fix telepítésű.
Persze, nagyobb (100+ literes) méretben más helyzet - de egy vödörnyi tartály estén szerintem ez tényleg fölösleges fejlesztés, így ahogy van.
Az Obi és Praktiker áruházakban is láttam olyan anyagot amit az arcvédőknél és a bukósisakoknál is látni. Ha jól emlékszem 120 és 150 szélességben van és méterre adják. Szerintem az jó lenne.
Hiába probálnak akármilyen módon kapcsolatot teremteni a két fémmel ez még ma sem sikerül a tudománynak hiába erölködnek. Ennél sokkal egyszerübb probléma az akksik esete az autoakkuk cellánkénti összekötését sem tudják a sajtolásos eljárással megoldani. amikor összemelegíteték (tévedés heggesztésnek mondani) akkor nem voltak ilyen rövid életűek . A tükörheggesztés is csak akkor jön létre a két olóm felület között amikor már oxidálódtak A réz és az alu is rövid ideig alkalmas arra hogy oxidréteg nélkül összesajtolható legyen. Nem hiszem , hogy vörösréz kommutátorba alutekercsvégeket lehessen forrasztani sem pedig , úgy sajtolni, hogy elektromos terhelést bírjanak( 4-5ampert sem). Lehet hogy elméletileg 20 éve megoldott problémáról beszélünk. a gyakorlat még várat magára. Soha nem felejtem azt a kórházi szobában lezajlott beszélgetést aminek a végkifejlete az lett, hogy dr xy vagyok a műszaki tudományok doktora és ha a betegségem megengedi az autoakkufejlesztési tudományos kutatásom programjának ön is részese lesz, ha ezt vállalja. Zárójelben jegyzem meg, hogy a mai napig nincs pontos precizen meghatározhatóan sehol leírva hogy milyen és mekkora összetevőkből épül az akksi. A vréz kommutátor és az alu tekercs kapcsolat is valami ilyesmi lehet. Elmondtam valamit és mentségemre azt hozom fel, hogy nem az az ember vagyok aki arra büszke, hogy soha egy könyvet sem olvasott el. bocsi a sok dumáért
Részemről meg símán kihagynám a kúpos részt. Most néztem meg a saját tákolmányomat - 100 literes papír hordó, fedelébe két cső - kb. 40-60 liter között lehet a forgács és fűrészpor keverék elegye, és a porszívó porzsákjában nincs semmi (azon a két marék forgácson kívül, amit a cső tisztításakor kiszívattam).
Megvettem a hozzávalókat, rétegelt lemez, OBI-s "hobby glass" víztiszta plexi, 150 x 50 x 0.2 cm-es. Levágtam a rétegelt lemezt, szalagfűrészen körkivágó segéddel kivágtam az alját, kimartam a veder peremére illeszkedő nútot, majd a belő kört is átvágtam és kipótoltam+ragasztottam mint a mókus itt, sör szisszent + széles mosoly, menni fog ez.
A plexi csíkot az 50cm-es szélénél hosszában kettévágtam, így lett 2 db. 150x25-ös csíkom, gondoltam az egyik lesz a vésztartalék ha valamit elb***ok. A forgácspörgettyűt egy 35cm átmérőjű régi rossz porszívó fémvedrére gondoltam ráilleszteni. Az OBIban a számomra megfelelőnek tűnő plexit gyanakodva méregettem, mert nem voltam biztos hogy a 2mm-es vastagsággal reccsenés nélkül megúszom a kívánt átmérőre hajtogatást. De egy eladó srác igen belelkesült amikor meghallotta hogy mit készülök barkácsolni, és ő maga (én nem mertem) lekapta és kb 50cm-re könnyedén összetekerte a plexicsíkot. Mondom akkor menni fog az 35cm-re is.
Nos, nem.
Vagy én vagyok a béna, vagy ez a 2mm-es vastagság nem kóser ilyen átmérőre de még bőven csavarozás előtt megreccsent ahogy a fedélre rá akartam hajtogatni. OK, akkor járjunk a végére, és emeljük a tétet, kivágtam egy 46cm átmérőjű kört (ugye 150cm hosszú plexicsík max 47,7 cm átmérőre elég) , és az elpattant csíkot tesztelés céljából elkezdtem felcsavarozni, mondván ennek úgyis mindegy már. Olyan lapos csavarokkal amivel a srác is operált a videóban. Ugyan nincs itthon ilyesmi átmérőjű tárolóm, de meg akartam tudni mire jó//nem jó ez a vastagságú plexi.
Nos, nem és nem.
Ez a reccsenés "álltó" helyében történt, a legszélső csavar már a helyén volt amikor a plexi itt megadta magát. Pedig a csavart 3-as fokozaton tekertem be, előtte teszteltem kis plexidarabbal melyik az a fokozat ami éppen behajtja és nem reccsenti meg a plexit. Csak arra tudok gondolni, hogy a 2mm -es vastagság sok neki, még majd fél méretes átmérőhöz is, nagyon feszül ezek szerint.
Node nem adom fel, most már csakazértisplexi oldalfala lesz a leválasztómnak. Csak még kísérletezni kell kicsit :-) 1-1.5mm lehet a tűréshatár, valami ilyesmit fogok beszerezni de OBI-ban 2mm-es volt legvéknyabb. Még nyomozom Miskolcon hol lehet ilyet kapni.
Mivel kommutátoros motorról van szó az alu szóba sem jöhet. A galvánelemhatás miatt. A 4-5cm átmérőjű kommutátor komoly teljesítményre enged következtetni. A viszonylag vastag és vörösréz tekercselés pedíg arra hogy szerencsés esetben lehet megúszod kefecserével. Őszínte szívvel drukkolok neked.
értelek és egyetértek. meg is lepődtem hogy milyen becsületen megcsinált motor. a forgórész vastag drót (vagy vastag alu?), le van lakkozva rendesen. a kommutátor vagy 4-5 centi átmérőjű. ott van a rés a szeletek között, nincs kiöntve. a rés tökéletesen tiszta, az egész motor tisztal belül. pedig van benne kilóméter. két szénkefét még megérdemel, bízom hogy nincs más baja. nem ő állt meg, én állítottam le, és utánna már nem indult.
Nincsen benne trükk, talán annyi, hogy szélesebbre volt hajtogatva a lap. Így egy menetben kivágta a hornyot, a csapot meg másik lappal, két oldalról egy-egy állítva/fektetve vágással. Persze macerás, de ha sokat csinál egyszerre az ember, belefér az állítgatás. Ma már másképpen csinálnám.
Nemtudom, hogy mitől tudna megszorulni a kefe egy gyalugép motorjában? Ez nem trabant dinamó, ahol a csöpögő benzincsap és az üzemi viszonyok között a porral elegyedve elkoszolodott és megszorulni tudott a kefe. Ami aztán produkált mindenfajta hibajelenséget. Volt amikor olyan szikrázást csinált, hogy a kommutátorszeleteket is beégette. Ezeket a hibákat felszabályozás után tisztítás után orvosolni lehetett. Általában csak az egyik kefe volt beragadva. 220v-os gépek esetében én még nem találkoztam olyan esettel amikor nem a forgórész lett volna szar. Nem akarlak elkeseríteni de , meg kellene vizsgálni a menetzárlat és szakadás ellen a rotort. Sokszor látható amint kiszakadt a vezeték a kommutátorból. Sokszor a túlthelés esetén a vékonyvezetékből készült tekercs mintegy biztosítékként müködik és kiég. Ennyi pont elég ahhoz hogy szikrákat dobáljon és a keféket bekormozza amit én inkább kráteresedésnek neveznék. Tapasztalati tanácsok ezek, tudományos alapok nélkül. szia
"A forgórész kommutátorát tisztítsd ki egy vasfűrészlappal a réz érintkezők közötti részen,"
Manapság már nem kell "mikázni" az olyan kommutátorokat amik gyárilag sincsenek kimélyítve. A szigetelés olyan anyagból van, ami együtt kopik a kommutátorral, így nem rakódik közé a szénkefe kopadéka sem.
"viszont a szíjtárcsa rá van préselve. legalábbis nem találok semmi nyomát hernyócsavarnak vagy hasonlónak. így viszont az első csapágyat nem lehet egyszerűen kicserélni, mert ahhoz a szíjtárcsát is le kellene venni."
Az enyémnek egészen a tárcsa tövében van a csavarja, a pajzs síkján belül. A pajzson van egy kivágás, hogy hozzá lehessen férni. (az enyém leesett magától, másikat esztergáltam acélból)
Ha már ott vagy, légy szíves a szénkefék méreteit megadni, beszerzek én is tartalékot.