Mindig van egy kis holtjáték. Kúp-homlokkerék kapcsolatnál ki lehet hézagolni játékmentesre, de akkor kopik is mint a fene. Valami kis hézagot úgy tudom itt is hagynak, az igazi kotyogásmentességet a hajtómű kenőanyaga biztosítja. Száraz kivitelben megoldható beállítómechanikához osztott fogaskerékkel. Kettévágják a fogaskereket és a két féldarabot egy rugósor fordítja el egymástól. A kopást a rugók korrigálják így sokáig kotyogásmentes lesz a dolog. Persze ez nem teljesítményátvitelhez való.
Elég bonyolult dolognak tűnik egy sima stellerállításhoz a vázolt megoldás.
Holnap tudok képet felrakni a vezetöröl es vasrol. A lényeg a pozdorjaba bele van vágva a téglalap alaku lemez amikor tolom az anyagot a pozdorjan es tovabb kellene mennnie a vasra elekad mert domb van pont a közepén ha átemelem akkor meg billeg az anyag a lemezen tehat a marasi mélysegnek annyi.Talan ötletem hogy alulra egy deszka a közepére egy csavar azzal megemelném a pozdorjat es a keskeny léceknel nem okozna tutira gondot.Mas ötletem nincs.
A vezetö elkészitesenél is voltak bajok mert a körfűreszem nem volt jo(most már ugy tünik rendben van, masik lapot is kapott 1100Ft osat kivancsi leszek meddig birja) a léceket dekopirral vagtam hossszvagas 40 cm hossszan rettenetesen szar lett.
Egy ide vago kérdes ha 2-2,5 centis deszkat vagok a körfüresz lapja milyen magas legyen en nem szoktam allitani 4,5 cm mindig , ennek valami hatranya van szerintetek?
Van hogy az én írásomat is másként értelmezik többen, mint amit mondani akartam vele. Ilyenkor nemes egyszerűséggel megfogalmazom újból, úgy hogy egyértelmű legyen.
aham. Nem tudsz valami leírást hozzá? Nem kell fullosan, csak pár alapdolgot, meg olyasmit hogyan lehet a benagyolt dolgokat méretponosítani, és hasonlók. használtam régen csak elfelejtődött teljesen.
Látom mindenki készítgeti a maga gépét otthonaban, igy vagyok ezzel en is ti talan több sikerrel jartok mint en. A felsömaro bekerült a pozdorja ala sajnos nem vart problémak adodtak:
A vaslemez amire a marogépet raszereltem nem volt sikban, ezt egy lakatos mühelyben keszitettek nekem a közepen a kört ök vagtak ki valoszinü hogy hidegvagoval addig kalapaltak amig "hasa lett" en hülye nem ellenöriztem le csak akkor vettem eszre mikor a pozdorjaval nem sikerült síkba hozni.
Most törhetem a fejem hogyan fogom a pozdorjat utanahajlitani vagy kukaba dobni a sok melot....???
Ha meg ez meg is oldodna mimcs ötletem a vezetöhöz hogyan csinalom meg a skalat mert ugye a nulla pontnak mozgathatonak kell lennie(marokés függö), a méröszalag kéznel van ugyan de igy gyorsabb lenne az tuti.
Az egész történetből nem kell kiragadni mondatokat. Itt arról szól a mondat hogy amit traktoros82 nagy fordulatúnak mondott ennél nem hátrány a nagy fordulat. Mert ha áttétellel csökkentve lesz a fordulat akkor nyomatékosabb lesz a motor. Semmi nem szól kis fordulatú motorról. Én így értelmezem.
Megegyezik az Einhell egyik típusában használt motorral (persze ez egy sok típusban használt).
A komplett motor a döntő/emelő szerkezettel kompletten 21e náluk (a Güde-nél 24e lenne). Viszot 14e-ért megtekercselik az álló- és forgórészt, illetve új csapágyakat raknak bele. Ja! Még 2,5 lesznek az új szénkefék, mert valahol elkallódott.
Oké persze a gyalu késeit kivettem,veszélyes,meg ne adja a nagy hangot pluszban :))Most csak körfűrész,140-es lapot tettem rá a bútorlaphoz.Meg nemrégen csapágyaztam (6205) mert behaltak,morogtak :)
Arra figyelj, hogy a gyalu kései le legyenek takarva amikor fűrészelsz, mert nagyon balesetveszélyes ha szabadon forog az is. A fűrészlapra is készíts egy levehető burkolatot amit akkor raksz fel ha gyalulsz.