Nem tudom, mennyire tudtál, vagy tudtatok pontosan dolgozni, de arra készülj fel, hogy a csöveid nem lesznek egy síkban - jó, ha nem több centis különbségek és "propelleresedés" (kitérő helyzet - azaz más és más szögben állnak az egymás mellett lévők) nem lesz bennük.
Akárhogy is fogod megoldani a "fordított párnafák" (staflik) rögzítését hozzájuk, célszerű azzal kezdened, hogy egy síkba szintezed az egészet és csak utána kezded a burkolást.
Amikor fent van már egy életen keresztül fogod nézni és meg fogsz őrülni attól, hogy hepehupás az egész...
Jobbulást,próbáld elfogadni lelkileg,nem könnyü,a lényeg hogy nektek nem lett bajotok!!Az életben az egéség a legfontosabb,minden más másodlagos,az autót tudod majd idővel pótolni!!
Ha a palacsavarból 88 kell, akkor a szalagos megoldáshoz, normál csavarból 2x annyi. Anyából szintúgy. Ráadásul a HILTI szalagot sem adják "ingyen"... Én küldtem 60 forintos darabárra vonatkozó linket... Mondjuk az is erős 5ezer forint.
Ki tudsz hozni 88 darab hiltiszalag kotest egy sikba? (mintha ennyit szamoltal volna valahol lennebb).
Tudom, hogy allithato meg minden de nekem nem tunik annyira 100%-san ismetelhetonek ... Vagy csak hozzahuzod a vasrudaidhoz minel erosebben es az adja meg a sikot?
nem bontottam le, hogy ott hogyan rögzítették a kartont
Ha van ismerosodnek szerelo kameraja (egy gorbulo cso vegen egy pici kamera meg nehany led) akkor egy 2cm-s lyukon meg tudod nezni leszereles nelkul is :)
Igen igen,nekem is az asztala volt a leg gyengébb pontja,azt megcsináltam,most meg maga a szár,cső hajlik be mert nem tudom van-e 2milis fala,na azt nézegettem én is hogy egy vastagabb falúra kellene kicserélni ami 5-10cm el lehetne is hoszabb!
Nincs ezekba anyag,barkács kategória nagyon,pl az enyémen 180w os motor volt :) ááá,semmire sem volt elég,lecseréltem egy 3 fázisú 370w osra na igy már lehet mit kezdeni vel,gyengének már nem érzem soha!Amire nekem kell arra talán elég ha kicserélném a szárát de majd egyszer egy Fo-15.
Egyébként az készülő műhely a garázsom folytatása.
A garázs is pontosan ilyen paraméterekkel bír - fesztáv, tetőszerkezet - annyi különbséggel, hogy az be van kartonozva. Glettelve nincs. Apró ázásnyomok látszanak rajta, gk tábla nem repedt el sehol, viszont kicsit belóg a lap a rögzítések között. 50cm-ként van csavarozva.
Mielőtt valaki kérdezné, azt nem bontottam le, hogy ott hogyan rögzítették a kartont :)
Elég jól sakkoztak a táblákkal, mert mindegyik jó nagy, levenni nem olyan vicces.
A gipszkartonos mennyezetet gondoltam először. Azért, mert arra meghívok egy szakértő brigádot, és megcsináltatom velük. DE, a tető miatt (nem garantált a teljes beázásmentesség) célszerűen impregnált karton kellene, aminek az árából kijön az OSB is.
A gipszkartont viszont glettelni festeni kellene. OSB-vel ezt megtakarítom.
A tető mozgása nem jelentős. Az építősben volt erről konzílium, ahol mondták szakértők, hogy ilyen méretű csővel a tető ekkora távon belóg 5-6 centit. Az enyém kb 1-et. Ha rálógatom a közepére a 100 kilómat akkor még max 1-et. Egyébként a közepére beépítünk lengéscsökkentő merevítővasat.
A mozgás repedezéstől annyira nem tartok.
Az OSB azért van , mert kevesebbet kell vele dolgozni. (Annak ellenére, hogy szeretem az építő munkákat, a plafon glettelés-festés nem a kedvencem...)
Ezzel a megoldással a felcsavarozás pillanatában a plafon kész. Egyébként az OSB plafon nem néz ki rosszul. Egy (főleg)asztalos műhelyben.
Szia pont akartam kérdezni milyen autót forgácsoltál össze ...
Ha már kétszer megúsztál ilyen esetet annak a tanulsága szerintem, hogy a következő autód legyen egy kicsivel nagyobb szilárdságú. Úgy tűnik téged elér a baj, ezért jobb felkészülni ...
ráadásul nem biztos, hogy te vagy a ludas, és ki tudod védeni. Akkor már csak a körülötted lévő anyagban bízhatsz.
A gipszkarton ide nem túl jó megoldás, mert az a tető mozog, amíg csak létezik. Télen a hó megnyomja, a közepe sztem centiket süllyed. Repedezne a karton.
Köszönöm az együttérzéseket, most jutottam el a lemaradásban oda, hogy lássam, mennyi jó lélek is van itt.
Tényleg a lelkemnek kell helyrejönnie, mert hiába volt csak egy Ignis, de nagyon szerettem: engem is a lányomat is megvédte...
(ennyi maradt belőle)
Most jutott még egy dolog az eszembe: a gipszkarton mennyezetek rögzítőrendszerét pont ilyen feladatokra találták ki - ott számos olyan, gipszkarton csavarral rögzíthető variánst lehet használni, ami minden problémát áthidal. Ha jól rémlik, két alaprendszer van, de még azok is csereszabatosak egymással.
Egyébként a gipszkarton mennyezet nem lenne jobb, az OSB-nél?
"a menetes száras fejlesztés megmozgatta a fantáziám, de mondjuk kb M8-os szárat gondolnék. Félkörön körbehalítva az nem törik?"
Hááát, nem tudom. Régebben feketéket (bevonat nélküli) hajlítottam olyan 100mm átmérőre, nem törtek, viszont a végét satuban nem tudtam derékszögben meghajlítani, ott eltört.
Jó régen lehetett "palacsavart" kapni, nem tudom, mkost is létezik-e. Ez egy kb 25-30 centi hosszú, horganyzott, lágy acélból készült "drót" volt, aminek nagyjából 3-5 cm-es része volt menetes, a többi nyers 6-os anyag. Ezt könnyen lehetett hajlítani, igaázvóból pont arra vol kitalálva, hogy a hullámpalán átdugva, rá tudd hajtani az alatta lévő tetőlécre, staflira.
De vehetsz 5-ös, 6-os kerítés feszítődrótot is, amit rátekersz a csőre, a staflin fúrsz egy lukat, azon áthúzod, majd melléteszel egy gömbvasat, meghajtod és visszakalapálod. Ha ez nem tetszik, akkor vághatsz menetet is a kerítésdrótra.
A szalagos átmenő csavaros tippet köszi. 20 centivel azért nem szeretném leengedni, mert a féltető alacsonyabbik felén a cső alja 240cm az aljzattól.
Ha erre rászámolom az 5 centi párnafát meg még egy centit az OSB-nek (csak 8-ast teszek), és ebből még elveszem a 20 centit, akkor arra a falra magaslati tárolót már nem lehet tenni.
Ha visszaolvasol már számtalanszor volt itt szó ezekről a gépekről. Kompromisszumokkal mindegyik megvehető. Az hogy a teljesítmény elegendő-e az majd úgy is csak a használatban fog eldőlni.
Nekem ennek egy klónja van. Majdnem tök ugyanez, a szíjtárcsa burkolat formája más egy kicsit.
Évek óta használom, nem bántam meg, de azért vannak gyenge pontjai. Egy konkrét munkára vettem a Tesco-ban, 10 ezer Ft alatt volt, annyi volt az elvárás, hogy azt a 40-50 precíz furatot megcsináljam. Ennek kb 5 éve, de nem akar elpusztulni :-)
A 350W-os teljesítmény ami miatt nem kell különösebben aggódni. 5 mm-es acélban, lépcsősfúróval fúrtam már vele 16-os likat is. Igaz, itt már néha megfogta, de lassú előtolással, rövid áttétellel, WD-40-el gazdagon nyakon öntve meg lehetett oldani.
Ami nekem a legkevésbé tetszik benne, az az asztala. Annak ellenére, hogy acélöntvény, ha jobban tolom neki, akkor képes egy kicsit "lekonyulni". Persze itt ne gondolj nagy szögelhajlásra, csupán csak annyira, ami sumák módon megszivat egy hosszabb furatnál, mert nem tökéletesen függőleges. De a lassú előtolás, alátámasztás itt is megoldás lehet.
Nekem egy régebbi kiadású 350W-os einhelem van, azon nincs plexi burkolat a tokmánynál. Elég pontosan lehet vele dolgozni. Nem egy erőgép, álltalában közepes sebességen használom, fához elegendő 10-es fúróig ha éles a fúró.
100-as körkivágó azért már le tudja fogni könnyedén, de óvatosan dolgozva azt is elviszi.
Ha fémbe fúrsz vele akkor jön elő a gép gyengesége kb 8-as - 10-es fúró felett. (több olyan vastag fúróm van aminek a szára le van esztergálva 10-re.)
Igen jól értelmezed, csak kisebb stafnik tartják az osb-t. ez egy költséghatékony megoldás, de a stafnik öszecsavarozásán nem szabad spórolni mert az a gyenge pont, hogy kiszakadhat a súlytól a csavar a felső tetőléc stafniból. Egy ilyen megoldást alkalmaztunk az egyik barátom műhelyében a mennyezet borítására. Ott is osb lett felrakva. Igaz nem volt ilyen vastag a cső, ott 50*50-es zártszelvény volt.
Ha jól emlékszem akkor 8-as csavarban van már 200-as hosszúságú is. Utána kell nézni hogy hatosban van e neked megfelelő, ezt nem tudom.