Igen, megállnak a saját lábukon is. Bár a fektetett megoldás se rossz. Végül is állvány vagy erősebb polcot tudok csinálni, így akár 20db is elfér viszonylag kis helyen.
A tartályokon eleve van elzáró, csak hát balmenetes. Némi ügyeskedést kíván. A tartályokat meg fesd be szépen kompresszorkékre, nehogy véletlenül benézze valaki. Az a jó ezekben, hogy megállnak a saját lábukon is.
Gázzal töltötten nem szabad fektetve használni, de levegővel gondolom mehet, nem? Vagy jobb az állított, fölső kivezetés a kondenzvíz miatt?
Ezeknek mennyi lehet az űrtartalma? Hány db kellene ilyenből, hogy 1frankón működő rendszer legyen? Vagy ettől nagyobbak kellenének? Ha jól tudom vannak ettől nagyobbak is.
Köszönöm, élek a lehetőséggel. :) Szívesen veszem a segítséget.....már csak azért is mert ilyen rendszert még soha nem építettem, és mint említettem kicsit tartok is tőle.
Tehát szövet erősítéses csöveket kell használni. Eddig tiszta. :)
A dugattyúknál is szökhet de talán a szelepeknél is. Ebben a kompresszorban ugyanolyan megoldással vannak a szelepek mint egy személyautóban a kipuffogó/szívó szelepek. Elég ha csak egy nem zár 100%-osan.
A gázpalack tartály csap elzárása viszont erre nagyon jó megoldás.
A kompresszorod dugattyúinál is szökhet, ha már sehol se találod. Ha lenne mindenhol szakaszolód, vagy a motor csak egy kis tartályhoz lenne kötve, akkor nem lenne ilyen gondod, azt a kis 25 literest meg nem gond feltölteni, amikor ígyis-úgyis tölteni kell.
Gázpalackokat szoktak a vaterán, jófogáson és társain hirdetni olcsón. Sokan meg akarnak szabadulni a feleslegessé vált palacktól. Csak jól körül kell nézni a neten és lehet találni megfelelőt árban is.
Ha elkezdesz kiépíteni egy ilyen rendszert akkor szívesen segítek. Egyáltalán nem ördöngösség és mivel nem robbanás veszélyes gázt fogsz tárolni hanem csak levegőt így sokkal biztonságosabb is. Csak arra kell odafigyelni, hogy milyen tömlőt vegyen az ember. Mindenképpen szövet erősítéses csövet ajánlok, sokkal tartósabb és biztonságosabb is. A csövekre gyors csatlakozókat kell venni, azokkal nem lehet hibázni ha jól rászorítod a csövet bilinccsel. A palackra készíttetni kell egy olyan csatlakozó fejet amit rá lehet tekerni a palackra, akár ez is lehet gyors csatlakozós. Ilyeneket készen is lehet kapni csak ösze kell szerelni. Már csak egy új tömítés kell hozzá és egy gázszivárgás jelző spray és már magad is össze tudod szerelni pár óra alatt.
Hát ebben Te vagy a szakértő. Annyira én sem értek a levegős dolgokhoz, de teljesen logikus amit mondasz.
Mivel festésre is szeretném használni a rendszert (ugyan nem folyamatosan, hanem csak alkalomszerűen) ezért mindenképpen 1erre alkalmas megoldást kell kiépíteni. Ha pedig ez megvalósul akkor miért is ne használnék levegős szerszámokat is......
Úgyhogy továbbra is hajlok ebbe az irányba.... :)
Már csak annak kell majd utánanézni, hogy mennyibe kerülnek ezek a PB palackok......és mi kell még a rendszer összeállításához.
Nem tudom még én sem néztem utána, de ha a sima PB palack is jó akkor az valószínűleg olcsóbb. Viszont erre keresnem kell majd valakit aki összerakja pont ezért mert nem szeretném a műhelyt újraépíteni.
Én valahogy az ilyen dolgoktól tartok. Amikor a pörzsölőnél kell palackot cserélni ott is vagy 5x ellenőrzöm mire használni merem, aztán még napokig figyelem, hogy nem-e szivárog. :)
Kicsit csalóka a levegős technika, mert nem minden úgy van mint ahogy elsőre gondolná az ember. Ha sokat használ az ember levegős rendszert akkor rá fog idővel magától is jönni az apró trükkökre ami nagyon gazdaságossá teszi a használatát.
Ilyen a tartály méret kérdése is. Minél nagyobb a tartály annál ritkábban kapcsol be a motor. Mivel ritkábban kapcsol be ezért a motor indulási csúcsfogyasztása is kevesebb, nem mindegy, hogy egy óra alatt egyszer van csúcs vagy mondjuk 100 alkalommal. Egy villanymotor az indulásakor akár több mint a dupláját fogyasztja mint normál üzem közben. Igaz, hogy nagyon rövid ideig, de ez idővel megtérül ha ritkábban kell bekapcsolnia a nagyobb tartály miatt.
Egyenletesebb lesz a nyomás is a nagyobb tartállyal, ami nem mellékes, főleg festék szórásnál számít nagyon sokat ez.
Ha valahol szökik a nyomás a rendszerből egy nagyon picit, akkor egy éjszaka alatt le is tud ürülni a tartályban a nyomás kis tartálynál, így másnap az üres tartályt kell feltölteni, míg egy nagy tartálynál esetleg még mondjuk a fele nyomás megmarad reggelig, így kevesebbet kell járnia a kompresszornak, hogy visszatermelje a hiányzó nyomást. Ez elég jelentős megtakarítás lehet áram számlába. Ezt tapasztalatból tudom, mert nekem is szivárog egy leheletnyit valahol a nyomás amit még habbal sem sikerült megtalálnom. Ha viszont egy hónapban csak egyszer használjuk a kompresszort egy kerékpár gumi felfújásához akkor a sorba kötött gázpalackoknak a csapjait elzárva már nem is lesz puffer tartályod, tehát nem kell percekig mennie a kompresszornak hogy egy pisszentésnyi levegőt el tudjunk használni. Ez is igen jelentős megtakarítás elektromos fogyasztásban, csak oda kell rá figyelni. Aki nagyon akar spórolni, az megteheti azt is, hogy az este a tartályok (gázpalackok) csapjait elzárva megőrzi a szivárgástól a rendszert, így akár hetekkel később is kompresszor indulás nélkül tudjuk használni a pufferált sűrített levegőt. Például gondolj arra, hogy egy hálózati elektromos csavarbehajtóval be akarsz hajtani 20 db csavart, az 20 darab indulási túlfogyasztást produkál, míg a tartályba eltárolt levegő bőségesen elég a kompresszor indulása nélkül is ennyi csavar behajtásához.
Az ilyen sok apró megtakarítás miatt megéri a nagy tartály használata.
Jaaa, így már értem. Igen, ez valóban így van. Kevesebbx kapcsol be a kompresszor de nyilván mivel a tartályt vagy tartályokat fel kell tölteni úgy tovább is megy.
Fogyasztásban valóban ugyan ott vagyok. Ezzel ugye a kompresszort lehet kímélni, hogy ne menjen folyamatosan meg ne kapcsolgasson állandóan ki-be.
A nagy autó tartályok árát nem ismerem, de szerintem biztos, hogy jó drágák. Használt gázpalackokat viszont olcsón lehet venni, azok 40 bar nyomásra vannak hitelesítve. Pár darabot össze lehet kötni egymás mellett és máris akkora tartályod lesz amilyet csak akarsz. A tartály a műhely külső fala mellett is lehet, így nem foglalja a helyet a műhelyben és egy esetleges műszaki hiba miatt sem rombolja le a műhelyt. Néhány gázpalack típus aluból van, de van vasból is, szükség esetén le is festhető. A gázpalackokat hivatalosan sorba köthetjük. Ha meg már nincs szükség rájuk, akkor el is lehet adni őket könnyen, mert a töltőtelepek is felvásárolják őket.
Én arra tippelek, hogy attól hogy van egy nagy puffertartályod, nem fogyaszt kevesebbet a cucc amit hajtasz róla. Max. ritkábban kapcsol be a kompresszor, de nem jár kevesebbet hiszen a puffertartályt is fel kell tölteni ha leesik a nyomás - gondolom (bár már korábban kiderült, hogy süket vagyok a levegős cuccokhoz, annak fizikájához, szóval írhattam most ökörséget is)
Van ugyanilyenben zöld nekem is. Meg voltak/vannak régebbi zöld B&D eszközök a szűkebb családban, baráti körben, sokat dolgoztam velük. Teljesen korrekt jószágok.
Ezzel szemben vettem pár éve egy narancssárga full extrás B&D dekopírt a csúcsmodellt. Na ahelyett vettem végül a Makitát mert használhatatlan, nem lehet vele függőlegesen vágni mert félreviszi a lapot, szétrezgi a kezed, a lap nem párhuzamos a talppal, stb. Haver narancssárga fúrójának a tokmánya lötyög, összevissza jár a fúró hegye. Másik haveré két nappal a garancia lejárata után halt be.
Igen, ezen gondolkodtam én is, hogy 1jóóó nagy puffer tartály és tán nem menne annyit a kompresszor. Viszont az megint plussz költség.....bár csak 1xi beruházás.
Talán több ilyen autótartályban kellene gondolkodni? Csak azok ugye nem túl nagyok.....szóval több kellene belőle.