ott középen egy hülye holtt tér van, meg az axiálisan érkező levgő úgyis be kell kanyarodjon radiálisra. miért ne segítsünk neki. ha van egy használaton kívüli szordínód, azt is belepróbálhatod.
Nem teljesen ad-hoc módon dobtam össze a lapátot, házat, a tiédet és a pali923-ét is meglestem már régebben (a tiédnek tetszik a háza pl), meg Wandel és Hornberger videóit is elölről hátulra, meg vissza. Az "agresszív dizájnt" pl Mariustól "loptam", de nem ugyanolyan a lapát formája (ő pl lecsapott a belső sarkaiból). Az "agresszivitást" a kisebb lapátszám adja (ha jól értettem. a régi 8 volt, csinált egy újat 6 lapátosra -> more agressive).
De nekem ez a kúpos dolog kimaradt - mondjuk Marius Hornbergerén éppen van, de Wandelén meg nincs. Még nekem sincs, de ez így pont jó mert ha javít, akkor utólag még beleműtöm (vagy megcsinálom a lapátot még egyszer - ez az esélyesebb).
Most nagyon nem értek valamit. ?? Miért lépne be bármi is felül? Pláne, hogy ott le van zárva. Akkor is, ha ott nincs vele együtt forgó fedél, akkor a ház zárja egy minimális réssel. Ezek csak középen a "semminél" tudnak szívni.
Valamikor írtam, vagy itt, vagy az OFF-ban, én csomómentes keményfából vágtam 3, vagy 4mm-es csíkokat és gőzölés után hajlítottam sablonra a lapátoknak. A belső kúp és a lapátok végeinek lekerekítése is a légáramlás javítása miatt szükséges. Valamint minél vékonyabb a belső vége, annál nehezebben akad fel rá a forgács, vagy bármi. Az egészet fából csináltam én is, kb. ekkorára mint Te, bár az enyém talán laposabb. Ki lehet elég jól egyensúlyozni.
De a centrifugálszivattyú belépőéle a lapáton FELÜL van! A lapátok eleve a kúpon vannak elhelyezve, a felső a belépőél, az oldalsó a kilépő, és a lapát beér a forgástengelyig vagy majdnem középig.
Amit pacman épített azon közében a "bevezető" csőnél a semmi tátong.
Ne már! ??? Én még nem láttam olyan centrifugálszivattyút ami ne középen szívna..... Ez a működési elve. Bármerre forog, vagy hajlik a lapátja, csak a hatásfoka lesz más.
Nézd meg az alább linkelt képet. Tegyük fel jobbra forog óramutató járásával megegyezően. Ekkor a lapát az íven a közepe felé vezeti az anyagot és a lapát teljes belső felülete részt vesz a munkában.
Ha ellenkező irányba forogna azaz kifelé akarná vinni az anyagot akkor a forgásirány szerinti elöl lévő lapát kompletten leárnyékolná a mögötte lévőnek a belépő élét és annak második a lapátnak egyrészt kevesebb mint a harmada tudna dolgozni, másrészt az is kétséges, hogy a belépőélhez hogyan jutna el az anyag.
A lapát forgás közben befelé vezeti a levegőt, és az ellenoldali lapát is. Középen a térben egymásnak ütköznek és kavarognak, arra mennek amerre akarnak, és amerre a véletlen vezeti őket azaz egymás áramlását akadályozzák. A kúp nem engedi át az áramlást a másik oldalra hanem eltereli felfelé a kimenet irányába tehát a két légáram egymást fogja segíteni és nem egymás ellen dolgoznak. Igazából a legjobb olyan kúp lenne amelyiknek egy homorú görbe a palástja, de elég lesz neked egy sima háromszög keresztmetszetű is, azt pillanatok alatt meg tudod csinálni.
Nagyon ügyesen megoldottad ezt a fűrészgép és marógépasztal összeépítést. Nagyon praktikus fűrészelésnél is, hogy sokkal nagyobb lett így a fűrészgép asztala.
Én 2x próbáltam megkérdezni őket, hogy jó-e, de egyszer sem válaszoltak. Ebből az jött le nekem, hogy nem, mert ha jó lenne, válaszolnának...
Tény és való, hogy nekem egy KINZO, vagy TIPP asztalom volt, ami ugyanígy nézett ki, ugyanilyen darabokból állt, de lehet, hogy hogy ennél már megoldották az ottani problémát.
Hozzá kell tennem, hogy szerintem ez, az épített maróasztalnál csak egy dologban jobb, ha jobb, nevezetesen a nyílásba tehető betétekben. Ezt elég nehéz, főként megfelelő pontossággal elkészíteni. Az asztal lapját, a vezetőt, a lábakat, viszonylag egyszerű megcsinálni, mint ahogy az számos videon és egyéb blogolt helyen látható.
mindenki azt csinál amit akar. én vennék egy ilyet
http://furakcsavar.hu/index.php/szemes-csavar-18.html, jó hosszút is lehet kapni, és kell min 14mm vastag. kifúrnám magmérettel, megvajaznám és betekerném. utánna rátennék egy hintát és lendületből kipróbálnám. ha megmarad, akkor kész. ha nem, akkor átfúr, padláson egy nagy keményfa deszka, nagyalátét, és ugyanennek a csavarnak az anyás verziója.
a forgácslapcsavar rideg, könnyen törik. az állványcsavarnak pláne könnyű leszakítani a fejét, az sem húzásra van szánva. ráadásul mivel a gerenda a vakolat meg nádazás alatt van, a csavar komolyan lesz hajlítgatva, több centi lesz belőle szabadon. egy 6 vagy akár 8mm csavart is el lehet törni kitartó hajlítgatással. a rendes vastag 12-14-16mm vastag szemescsavar másik liga.
Senki nem fog tudni neked ezzel kapcsolatban szerintem biztosat mondani (laikus vagyok a témában), mert itt többet számít a fa tartása/állapota/fajtája/szerkezete/bütü-e/stb.
Egyszer amit egy videóban láttam teherbírást teszetlni, azt hiszem Wendel volt az is, ott a csavaros kötés (pocket hole volt) jól teljesített, bár itt teljes mértékben a húzásra lenne a terhelésed, ami azért más, mint amit ő csinált.
Csavar tesztet is csinált, ott csak annyit állapított meg, hogy a facsavar hajlik a gipszkarton meg törik.
Ha erreaz asztalra gondolsz akkor tévedsz. Neked nem ilyen volt mert ehhez lehet használni a tritont is. Ha megnézed az oldalon a további képeket pont egy tritont raknak alá. Itt nem olyan a felfogatás mint a tiéden volt. Itt egy külön lapra megy fel a maró.
... kellene ... ugyebár jó dolog reszelni, de így hogy már az alsó lapra fel van ragsztva, reszelgesse aki akarja :-) Ez már így marad. Ha nem műxik (hangos, terhel, stb) akkor kap vékonyabbat/másként hajlót/többet.
Köszönjük a figyelmeztetést, az Uni-max-os B268 (Triton) marónak 180 mm átmérőjű a talpa.
Bár a gépkönyvben az alábbiak olvashatóak: "A lap alatti helyre felszerelhet gépet, például a mi B268 típusú marógépünket.", meg a mellékelt fotókon is Triton marók szerepelnek.
De hát ugye a 2400W-os Triton marót is 2000W-os ként árulják.
Te ... ahogy Paco is írta, ez a "távtartó csöves" kiegészítés miatt eleve bukta lesz, úgy a képedbe pattan a függesztőszem hogy .. ne akarjuk elképzelni.
És mi van akkor ha a gerenda mellett közvetlenül, a gerenda két oldalán, egymással szemben felfúrsz 2 likat a padlásra (van a nappali felett valami vagy csak padlástér?). És így olyan gerendát "átölelő" felfüggesztést csinálhatsz, amit sosem fogsz letépni max gerendástul, de olyan szar állapotban csak nincs. Ha igen, akkor meg tökmindegy ... semmilyen függesztőszem nem fog fent maradni semmilyen rögzítéssel.