Háát, ha mondjuk 1,25-ös az emelkedése ennek a menetnek (és most mellékes, hogy lehet-e ilyen mentes-szárat kapni a csavarboltban) szóval ha ennyi az emelkedése, az nagyon fasza állítási pontosság célokból... de ha mondjuk 10 centit kell le- vagy feltekerni turbó módban... hát az elég szórakoztató csuklómutatvány lehet egy crowával :-)))
Egyébként tényleg nem értem, hogy miért kell ezt a fa-vonalat ennyire erőltetni speciel ennél a gép-tartozéknál?
Oké, értem én hogy a fa szeretete, meg igazi művészet, meg vissza a gyökerekhez ... de hát végső soron mégis gyári-csavarbóti acél-orsónál meg anyánál köt ki a konstrukció.
Ha azt is fából csinálnák, na jahh, az már valami lenne... na de így?
Elvégre a maró forgórésze sem fából készül... mégsem okoz lelkiismereti törést az asztalos érzelemvilágában.
Ezért nem értem, hogy egy ilyen nyugodtan "precíziósnak" mondható, fontos gép-tartozéknál miért nem lehet bátran a fémhez nyúlni - pláne, hogy remek építőalkatrészeket lehet már kapni erre a célra (mindenféle csuszó-sikló lineáris golyos-görgős-teflonos-stb. csapágyozott vezetőket, ilyen-olyan menetes orsóműveket, stb.)
Jajjmár, pont te akadsz fel ilyen apróságon? A klasszikus menetesszár finomabb szabályzást tesz lehetővé. A gyors átállítást megoldani igazán nem lehet probléma :)
Igen, ez így zajlik lidl.nél. A 80.as számot kell csak hívni és küldik a futárt. Tőlem volt, hogy egy sarokcsizsolót és egy akkutöltőt is vittek egyszerre a h.....s kft.hez.
Dobozba a hibajelenség, visszaküldési cím kis fecnire és intézik.
Más dolog. Arra gondoltam fűrészelgetek ki kis építőkockákat a fiamnak.
Milyen gyerekjátékot lehetne még fából készíteni kis ügyességgel?
Az erdőben sokszor másra nincs is szükség, minthogy szép sima felszínt csináljon. Mi főként régi erdei nyiladékok felújítására karbantartására és olyan vágásterületek rendbetételére használjuk ahol nincs mód a fakitermelést követően ottmaradt ág elégetésére vagy lehordására. Egy másik fő felhasználási területe ahol a meglévő erdőállomány által termett magról szeretnénk felnevelni a következő generációt, de túl nagy a cserje és gyomkonkurencia, szóval a magnak esélye sem lenne lehullani a talajra, ott gyönyörű, csírázásra alkalmas felszínt lehet készíteni vele. A miénk úgy van beállítva, hogy 5 cm mélyen dolgozik, de van olyan is, ami akár 20-30 cm mélyen átforgat mindent.
Ma vettem egy olcsóbb gyalut, a szokásos kínai minőségben (extol premium), majd meglátjuk. Asztal az lesz hozzá, de nem ilyen pöcsköszörű méretben - az az egy biztos. Átolvastam a garanviális feltételeket, s hamar lebeszéltem magam, mert szinte semmire sem adnak garanciát, nem hogy három évig...
Ezek szerint javult a helyzet. Pár éve az utolsó darabot vettem egy csiszolóból egy kisvárosi Lidl-ben. Kicsit szétcincált volt a doboz, és hiányzott belőle a porszívó adapter, egy kis csődarab tulajdonképpen. Elhoztam így is, és kaptam egy telefonszámot a boltban. Néhányszor felhívtam, de nem vették fel egyszer sem. Az viszont jó, ha ma már így megy a dolog, reméljük a vége is heppiend lesz.
Vagy legfeljebb lesz még egy befejezetlen történetünk a tarsolyban. :)))
Én ma délelőtt gondolkodtam el hasonlón, bár visszaküldeni nem érdemes a gépemet. Egy Parkside excenter csiszolóval poroltam elég sokat, és rendszeresen lecsapta a porgyűjtő tartályt a helyéről. Aztán persze akkor dőlt a finom por belőle. Nincs rajta semmi rögzítő szerkentyű, csak a műanyagnak kéne rászorulnia a helyére. Végül egyszerűen rádrótoztam, alighanem így marad.
Az történt, hogy használatba vettem az új dekopíromat - és bizony megdöbbenve tapasztaltam, hogy a penge szöge jócskán csálé a talphoz képest. Tudom, az én hibám hogy nem néztem meg a boltban - de hát ez van.
Az ügymenet a következő (eddig) - közzéteszem, hát ha más is belefut, jó tudni, hogy mi van ilyenkor:
1. Boltba bementem, hívtam a bolti-serifet akitől megérdeklődtem, hogy mi van ilyenkor
2. Udvariasan elirányított egy, a minden blokkon szereplő INGYENES (!) ügyfélszolga-telefonszámra.
3. Ott 10 másodperc "fűrelíz" után humán vette fel - és telefonon regisztrálta az adataimat aztán ő (!) átkapcsolt egy szervizhez - amiről kiderült, hogy valójában egy külsős kft. De ezt nem kellett külön hívni, az ügyfeles kapcsolt oda.
4. Ott (döbbent) már minden adatom jelen volt - tehát nem kellett még egyszer "bemutatkozzak" (ezt akár az állami hivatalok is lemásolhatnák).
5. Rákérdeztek a pontos hibára - és megígérték, hogy futárt küldenek a gépért.
6 Ma reggel 10:30-kor (vagyis a bejelentéstől kevesebb mint 24 órára ) itt volt a GLS-futár a gépért
A további fejleményekről majd beszámolok.
A hibajelenség az fotón látható - gondolom nem kell kommentár hozzá:
Én már régóta ismertem, és egyetértek azzal, hogy sokkal olcsóbban is megvalósítható az a tudás, amit ez nyújt. Viszont ezt elég könnyű lehet használni a videó alapján. Én inkább azon agyaltam, amikor először láttam, hogy ugyanezt miből és hogyan lehetne hajtogatni valamilyen fémből. Az sem akkora truváj szerintem, szabásmintát kéne szerezni. Csak vashoz annyira sem értek, mint a fához.
Igen,úgy szeettem volna ahogy irtam,de közbe rájöttem hogy nem a legjobb megoldás,igazad van két úton járt az agyam.
Este ki is martam a helyét a munkalapba,közbe elmélkedtem és hajlitgattam egy 7mm es keményfa bükk rétegelt lemezt (kb 20 éves szekrényből való),na ezen látszik még hogy akkoriban milyen világot éltünk,met ahogy vágtam körfűrésszel kicsit felpattogtatta a lakkréteget,itt kb látni hogy olyan vastag a lakkréteg rajta minthaegy tulajé lenne egy bútorkészitő üzem és egy lakk gyár :)
Visszatérve témához,szerintem lesz olyan meev az a kis kb 15x20cm es darab hogy megteszi beépitő lapnak.
De várj. Én abból indultam ki amit írtál korábban:
" ... hogy sokat elvenne a marófej kiállásából az asztal sikjához képest és aznélkül hogy bármi plussz dolgokt keljen feltenni a maró talpára.
Töröröltnick nevű kolléga régebben tett ide egy képet,ha jól látom neki a marótalp az asztal sikjáig kijön "
Szóval akkor úgy szeretnéd csinálni, ahogy én is illetve kb. a legtöbben csinálják. Akkor viszont nincs sok kérdés. Illetve ha van, akkor most már nem tudom mi az :-)
Ha nem megvenni szeretnéd a betétlapot, akkor csináltatsz. Hogy miből érdemes -> nos erről nyilatkozzanak azok akik csináltattak már. De tudom hogy vaslapból, bakelitből (talán vastagabb aluból is) csináltattak páran.
Ennek mi értelme? Hová használják? Hisz a földben csak ott van a tönk, amit a terminátor pont kifurdancsol. Ez a tönkborotva csak lesimizi a tetejét, olyan magyar útépítésügyi módra szóval, hogy ne látszódjék.
Halálosztó ! Nem rég mutattad azt a bazi hosszú spirális CMT nútmaró szárat. Lehet azt kézben tartott géppel használni? Csak azért kérdem, mert a Freud katalógusban az ennél kicsivel rövidebbet nem ajánlják kézi használatra, a CMT katalógus viszont nem tér ki erre.
Munkavédelmi szempontból is kitűnő az adapter, a lassú áttételezés miatt nem kell tartani a kirepülő daraboktól. A cégnél mi használunk egy vízszintes tengelyű tereprendezőt, amit egy 160 lovas traktor hajt meg. A tengelyen vídia lapkás lengőkések teszik a dolgukat 2,5 m szélességben kb. ezer fordulat/perc sebességgel. Na, ott komoly láncfüggöny fékezi az esetlegesen kirepülő darabokat.
Regisztrációk jóváhagyását kozpontunkban végzik Lengyelországban. Sajnos én még mindig nem látom az Ön emailcímét rendszerünkben. Köszönjük építő kritikáját.
Üdvözlettel: Szabó Kristóf Tel: +36 1 220 67 56 Fax: +36 1 273 03 28 e-mail: k.szabo@tme.hu web: http://www.tme.eu/hu/ TME Hungary Kft. 1146 Budapest, Hermina u. 17. A ép. 7. em.
Ki mit gondol, megéri-e az árát ez az elektromos gyalu? Részemről plusz: gyaluállvány, három év oda-vissza garancia. Mínusz: az életben nem halottam erről a márkanévről, fogalmam sincs a strapabírásáról, a kivitelezésről, stb.
[besz.rt a régi extol, amit még pár évvel ezelőtt hoztam szóba és kifoldoztam, egy kicsit megpörzsölódött a motor, nekem meg mindenem fáj a békebeli gyalutól - s betelt a pohár]
Kicsit továbbgondoltam .... talán nem lehetetlen a stabil felfogatás úgy sem ahogy elképzelted, de semmiképpen nem a két rúdra bíznám. Most épp mobilon lógok, de ha hazaértem lerajzolom magamnak ami eszembe jutott aztán megosztom ha jónak tűnik. De nagyjából az az elv lenne, ahogyan páran pl. kézi körfűrészt is felfogatnak alulról.
Nem nagyon látok rajta olyan peremet, amire felfektethetnéd. Vagy AMIT felfektetnetnél egy lépcsősen kimart marótalp-alakú résbe.
Persze kínálja magát a párhuzamvezető két rúdjának a helye: átdugod rajta, és a rudakat rögzíted az asztallap alá. Viszont nagy kérdés számomra: mennyire lesz ez stabil. Az egy dolog hogy a két rúd ott tartja, de nem hajlik-e be majd, ha valami komolyabb marást tolsz át majd rajta. Nyilván "töröltnick" is megoldotta valahogy, de a tapsztalatok hiányoznak a poszjából, és nem is arra hegyezte ki.
Nem tudom mennyi ennek a Parkside-nak a marólökete, de biztos hogy hiányozna az 6-8-10 mm? (a stabil felfogatásért cserébe).
Úgy tudom, mindenkinek ez lesz a neve, ha valamiért kitiltják a fórumról. Ilyenkor a hozzászólásai nem vesznek el (legalábbis nem mind, mert gondolom meghülyülne tőle a sok összefűzött hsz-lánc), csak a kommentelő neve helyett az jelenik meg, hogy "töröltnick". A lényeg, hogy az általad linkelt kommentelőt nem úgy hívták/hívják, hogy töröltnick :))
A maró asztalba épitett emelése már megvn fejbe,véglegesitett.
Mot ketesem a legjobb megoldást arra hogy miként épitsem asztalba,ami a leg gyorsabb cserét teszi lehetővé az nélkül hogy hogy sokat elvenne a marófej kiállásából az asztal sikjához képest és aznélkül hogy bármi plussz dolgokt keljen feltenni a maró talpára.
Töröröltnick nevű kolléga régebben tett ide egy képet,ha jól látom neki a marótalp az asztal sikjáig kijön,de azt bizony jól be kell tenni,nem állhat egyik sarka fentebb,de lentebb se igazán!
Erre a befogásra van egy ötletem de hogy jó-e és gyors befogást eredményez-e,na meg legyn stabil és pontos.
Mutatom a képet és ha valakinek van egy nagyszerű ötlete azt szivsn meghalgatom.
Lekockázza. Iszonyat pepecs munka :) de egy állvány és egy távlökő segítségével, meg "némi" fotózási, filmezési beütéssel zseniális filmeket lehet készíteni. Az időérzék idővel kialakul.
Ha az üres műhelyt egy álló kamerával kis ideig felveszed videóra, akkor szoftverrel utólag a belemenő mozgásokat ki lehet mosni belőle.
A kollégák autóutas megfigyelést kutatnak, és azzal kezdik az új helyszíneket, hogy pár percig csak megy a kamera. Az elhaladó autók közül ki tudják szedni a tiszta hátteret. Ha ez megvan, onnantól már a forgalomszámlálás, vagy dugófigyelés is megy.
Mikor először láttam a nevét, valamiért Horvath-nak olvastam :-)
Igen szeretem a videóit, jó ideje fel vagyok rájuk iratkozva. Kb. onnantól követem hogy "összedobta" az új műhelyét. Hogy a pi**ába készül az ilyen "láthatatlan emberes" videó o.O Azt nem tudom elhinni, hogy pl. "timelapse" felvétel, és mindig minden darabot odébtol, majd kilép a képből, majd megint odébbtol ...majd felhasznál egy képet amin nincs rajta. Ez így ugyan műkődhet, de brutál lehet az időigénye.
Azon meg meg se lepődők, hogy a pantoroutert nem csapolás elkészítésével demózza :-)
Meg azok a gépek! Egy sem új, igazi békebeli, az örökkévalóságnak tervezett gépek. Sok videót néztem már öreg faipari gépek felújításáról, azt hiszem ha ott élnék, az lenne (az egyik) hobbim.
Kicsomagoltam a lidlis felsőmarót. A talp aljára fel van csavarozva egy műanyag lap, ami el van kefélve, mert a közepén szépen eláll vagy 2-3 mm-re a géptalptól. A talpára állítva a gép súlya sem nyomja le, asztallapon fel le tologatva enyhe, szinte észrevétlen billegés érzékelhető. Kell ez a műanyag vacak a gépre vagy leszerelve ugyanúgy használható?
Akkor biztos igazad van - lehet, hogy figyelmetlen voltam ? Mindenesetre az ötlet jó, de ha véletlenül ezt valósítanám meg, akkor a maró motortestének két oldalára illeszteném az emelő karokat.
Ezek ötletek olyanoknak, akik csak annyit akarnak, amennyit. Azoknak segítség, neked meg nézned se kell, nemhogy megkummogni...
És sokszor ezek azért születnek, hogy ellenpélda legyenek a drága, és baromi idő-, munkaigényes daraboknak.
Egy jó példa erre a munkahelyemen elkészült fordított inga volt. Egy kiállításon mutatta be egy nagyokos csávó, hogy micsoda remek dolog, van egy rúd, ami az alsó végén van csapágyazva, felfelé áll, és a csapágyas részét tudja oldalra mozgatni egy motor egy egyenes pályán. A vezérlése meg olyan, hogy úgy mozgatja oldalra a motor, hogy függőlegesen álljon egyenesen. Iskolai bemutató darab, volt vagy 4 milla 15 éve.
A kollégám körbehümmögte, és mondta, hogy ezt simán meg lehet csinálni. Erre az okoska elkezdett kárálni, hogy hogyan képzeli, hiszen ez egy komoly cucc, innováció, anyámtyúkja.
Erre már a kollégám direkte a minimálverziót akarta megcsinálni, orra alá dörgölendő a csávónak. El is készült, egy falapon, egy rossz nyomtatóból kivett szíjjal és kerekekkel, meg egy próbanyákon összerakott elektronikával, az egész volt tízezer forint.
De volt egy plussza: körbeforgó potit tett a tengelyére, így lefelé lógásból indult, és a motor lendítette át felfelé, szemben a gyárival, ami csak pluszmínusz harminc fokban mozoghatott fent.
Félre ne értsd, én nagyra értékelem a fillérekből előállított, de ugyanakkor igényes megoldásokat.
Mondok egy idevágó példát, hogy érzékeltessem mire gondolok: el tudok képzelni egy olyan esetet, amikor valaki egy ilyen maróaszatalt akar alkotni és elmegy egy MÉH-telepre, vagy gépbontóba, vagy más ilyesmi helyre - és éles szemmel, némi szakértelemmel és rengeteg fantáziával kibányászik onnan valamilyen gépből egy mondjuk finom-trapézmenetes orsót a hozzávaló anyával együtt - amit mondjuk kilós áron vásárol meg, gyakorlatilag fillérekért.
Persze, ez járkálást, agyalást és sok melót jelent - de hát mi másról szólna a barkácsolás?
Most azokat félretéve akik "csak egy gyerekbútort akarnak csinálni" - sokan önálló alkotásként posztolják a vállalhatatlan gépeiket - nem pedig egyszer-használatos, eldobható eszközként.
Ha egy maróasztalt egyáltalán lehet-e ilyen stílusban elkészíteni.
Bazzz... pont arról van szó, hogy vékony keskenyt hogyan kell kézivel vágni. Te ne vágd, neked biztos van 3 szalagfűrészed, 25 asztal körfűrészed 5 lapszabász asztalod és egy kézilabdapályányi műhelyed, meg rahedli sok pénzed. Részemről befejezve ezen téma veled.
Az én felfogásomban a felsőmaró az nem egy kifejezetten hobbista, civilben költők és műfordítók által használt barkácsgép.
Ez nem olyan mint a fúrógép, de még nem is olyan mint egy dekopír - amelyiket bármilyen láma tud használni (jól-rosszul).
Aki felsőmarót használ az azért már egy magasabb szint - szerintem, legalábbis.
No, márpedig ha így van - akkor nem értem, hogy egy ilyen (precíziósnak mondható) géphez hogy a jó francba tudnak emberek olyan emelő-beállító szerkezeteket kreálni - amilyen színvonalút jómagam még a kertvégi budiba se látnék szívesen műszaki színvonalnak.
Egyesek azon agyalnak hogy tudnának tizedmilliméter pontossággal reprodukálható állító-művet alkotni, amelyik stabil és biztonságos is egyben - erre sorra látom, hogy mások összeszegelnek két lécet és azzal próbálják megoldani a feladatot.
Már boccs, de én ebben nem leleményességet, hanem sokkal inkább döbbenetes igénytelenséget vélek felfedezni.
Nagyon nem értem min vitatkozol. Azt mondtam, hogy bal kézzel szépen szépen steller mellet vezetni a kézi körfűrészt, meg azt hogy keskeny anyagot, deszkát nem vágunk hosszában kézivel.
Ezért kell olyan vezetőt csinálni, ami lehetőleg géptalpnyival túlnyúlik előre és hátra is. Tehát, ha 100cm-t akarsz vágni, és a géptalpad 25cm hosszú, akkor a vezetődnek legalább 150 cm hosszúnak kéne lenned. De a sima steller nem jó, olyasmi kell mint a pts1200-é. Tehát ráfekteted, levegőben bekapcsolod, felpörgeted, végigtolod, kivezeted, kikapcsolod. Közben leesik a levágott rész, a fűrészed viszont frankón alá van támasztva, és nem mellékesen a bútorlapodat sem hasítod végig egy véletlenül ottmaradt, vagy idő közben bekerült forgáccsal, sorjával. A bútorlapnak így olyan érzése lesz, mintha lapszabászaton lenne :)
Pont ilyet csinálok bútorlapból és polikarbonát lemezek alu összekötőjéből.
A pts1200 vezetőjének az alján van valami csúszásgátló anyag. Erre még nincs ötletem honnan szerezzek, de kellene oda valami. Talán hobbyboltban árulnak olyasmit amit oda lehetne ragasztani.
Nálam a probléma mindig az elején ill. a vágás végénél van. Azt tervezem,,csinálok egy olyan vezetőt, amire az elején fel tud feküdni a körfűrész alaplapja, legalább feléig, és a vége pedig állítható, hogy a kifutás is felfeküdve jöjjön létre. Lehet, hogy én vagyok ügyetlen, de a vágásaim egy részénél bizony bebillen a gép. Különösen, mikor a levágott rész lehullik, mert akkor többfelé kell a végénél egyszerre figyelni.
Szerintem egy mérleghinta jellegű megoldásnál nincs egyszerűbb: azaz, egy darab deszka, keresztben egy tengely. A deszka egyik vége a marógép alatt, a másik végébe pedig pl. egy 10 mm-es menetes szár csatlakozik, amit a maróasztalban, egy tekerhető akármiben végződtetsz. Így, a menetes tengely mozgatása (tekerése) a deszkavéget nyomja vagy húzza, és a tengely elhelyezésének helyétől (áttételétől) függően lesz finomabb vagy azonos vagy durvább a maró mozgása a deszka másik végén. Ha eljutok a maróasztal építésig, biztosan egy ilyen megoldással fogom az emelést elkészíteni.
Izzy kb 3 cm-t vágott le, hosszában a lehető legbalesetveszélyesebben és pontatlanul. Ahogy csinálta úgy tuti nem merőleges a vágásfelület a bútorlapra, mert a géptalp nem fekszik fel. Ha 11 cm-rel beljebb teszi a stellert, és a másik oldalról indul neki, és nem nyomja előre mint baromállat, csak annyira amennyire kívánkozik, és a stellerhez tartja a gépet, akkor egyenes, merőleges lesz a vágása végig. Hogy 3 vagy 10 vagy 20 centit vág le, tökmindegy, az a lényeg, hogy a géptalp, ami a motor alatt van az ne mozogjon, és arra feküdjön fel a gép. Balkezesek előnyben a "normál" körfűrészeknél.
De úgy csinálod ahogy akarod, felőlem lombfűrésszel is dolgozhatsz.
Tudom, csak Izzy pont egy lófütty méretű levágáson demózott, ahol a gépnek nincs szinte semmilyen felfekvése. És ha végigvágod a lapot, a felétől egyre kevesebb lesz neked is, elkezd rezonálni a levágandó, stb. mikor a végéhez érsz szépen lehajlik, aztán kiesik a gép 11 cm-es talpa alól minden. Ha csak darabolgatsz, akkor tökmindegy, de ha bútorlapot, rétegeltet szeretnél végig egyenesen, merőlegesen vágni akkor nagyon nem jó, ha a vágás nem lesz merőleges.
Na persze, ha nyomják mint állat, nem kell csodálkozni azon, hogy szarul vágódik le, elfordul a gép vágás közben, s ha nincs rajta ék a tárcsa mögött akkor be is tud darálni a már levágott felületbe pont a becsálulás miatt. Ezt remekül meggátolná az ék, elég lenne anyagvastagságnyi. De még jobb, ha van egy olyan vezetőnk ami egyenesben tartja, mint a tegnapi PTS1200-as vezetője.
Azt hiszem nekem is meg kell valahogy oldanom,tetszik hogy csak felülről kek tekerni egy csavart,arra gondoltam hogy az asztalba kellene tennem egy csapágyazott menetes szárat ,a géptestre meg egy hosszabb csavart.
Jóvanna én a pali ötletét kritizáltam, hogy pont a barkácsasztalát szemelte ki erre - holott az az asztal erre pont nem jó, viszont remek segítőtárs nagyon sok más művelethez.
Épp az előbb vittem vissza a tárolóba az enyémet, mert a tegnap orvul (megint) bútort gyártottam - majd teszek fel fotókat.
De mondja is, hogy azért vág onnan, hogy rá tudja tolni a vezetőre. Csakhogy onnan egy lópikula felfekvési felülete van. Ez a fajta fűrészgép-kialakítást bizony a balkezesek tudják jól használni, mivel ők rá is tudják tolni a vezetőre, és felfekvés is lesz a gépnek.
Majd megtanulok bal kézzel fűrészt vezetni, mintha eleve balkezes lennék :)
Izzy baromságot mond. A másik végéről kell azzal a fűrésszel vágni, a vezetőt meg 11 cm-el odébb kell tenni. Akkor egyenes, pontos és a lapra merőleges is lesz a vágásfelület, nem csak úgy slendriánul oda.asszuk azt a vízmértéket, és rámondjuk, hogy jó.
Ha balkezes lenne a pacák, eszébe nem jutna ez, mert automatikusan a másik végéről vágná, hisz úgy esne neki kézre. Jobbkezesként, viszont egy olyan fűrész lenne a jó aminek a lap másik oldalán van a motor, így jobb kézzel tudná tolni normálisan a gépet, látná a vonalat, és fel is feküdne az asztalra. De olyat viszont nem árulnak minden fűszeresnél, pláne nem eksönben. (bár nemrég mintha lett volna, de az kis kaliberű volt, lamináltszabdaláshoz való)
A laptól balra szerelt motor egyedül a kolléga tegnapi pts1200-as "plunge" merülő körfűrésznél jó jobbkezeseknek, mer azt a fal mellett is tudja tolni szegélylevágásnál. Ott a balkezesek szívnának ugyanazzal a géppel :)
Ha a kariajidat akarod emelgetni (Parkside) akkor pont az én "megoldásom" nem érdekes (beépitett emelés, Triton).
De szerintem az egyik legegyszerűbb amit itt is láttam már valakitől: kocsiemelő (trapéz). Minimális beruházás, sokat nem kell tervezni sem. Most youtube-on nem lelek ilyet, de tuti van ott is bemutatva.
Aha, értem. Mondom, nem vagyok jártas a kérdésben, csak bámészkodóként láttam ezt-azt tolóajtó-ügyben - de abban biztos vagyok (sejtési szinten), hogy léteznek nagyon ravasz megoldások és eszközök a témában.
Termopánban sok ilyet láttam - csak ott annyival egyszerűbb a rendszer megértése (holott az se lehet egy egyszerű vasalat) hogy ott a kilincs nyitása hozza működésbe a kidobó-szerkezetet - igaz, ott marhanagy tömeget is kell mozgatni.
Ez olyan ajtóhoz való, ami kétszárnyú, vagy kétszer kétszárnyú, és ráncolva nyílik. Ez a külső szárnyának a felső és alsó sarkához való, ez nem engedi lengeni a szabad ajtószárnyat.
Magyarán ez harmonikaajtó alkatrész.
Olyan cucc, amiről te beszélsz, a teáltalad linkelt sorozatban nincs.
Van ott egy ravasz alkatrész - pontosan én sem tudom hogy működik, de nagyon "tudományosnak" néz ki, kb. olyan mint egy kivetőpánt, máshol láttam, egy ezres körül van az ára.
Szóval erről azt sejtem, hogy arra való, hogy nyugiban az ajtók egy síkban legyenek mint egy normál kétajtósnál - ám de nyitáskor a mozgó részt kidobja egy ajtólap-vastagságnyival és így az ajtók el tudnak "süvíteni" egymás felett oldalirányba.
Működni már láttam ilyet - ott egy pici háloszoba legvégéből szeparáltak le egy tolóajtó-megoldással egy kb. 60 centi mély darabot - gardróbnak - vagyis maga a szekrény a szoba fala volt, csak a faltól-falig ajtók miatt keltett szekrény-hatást a megoldás.
Sajnos akkor nem figyeltem meg milyen high-tech trükkel oldották meg ezt a kihajítást - de emlékeim szerint jól működött, finoman gurult a szerkezet és becsukva tök-sík volt az ajtófront.
Egy jobb bútorszerelvény-boltban tuti tudnak tanácsot adni erre is.
Ez a ma reggeli kérdés. Köszönettel várom válaszaitokat! :)
Porbléma (kellemes teher) játéktároló szekrényt tervezek kb. 150 magas x 80 széles 60 mély méretekben, ilyen nyitott lamellás ajtókkal (2 vel):
(ez most nem méretarányos persze)
A lamellás ajtót készen veszem. Ennek a saját elkészítése nem férne be a rászánt időbe.
Az asszony úgy szeretné, ha tolóajtós lenne és könnyen húzható-vonható, szóval úgy, hogy nyitáskor egymást takarják az ajtók.
Ez nekem azt jelenti, hogy nem elég egy nútot marni lent-fent, aztán fa a fával surlódik, mert az akad, meg előbb utóbb kikopik, szóval valami vas kell rá.
Milyen szerelvényt ajánlotok a magamfajta, szárnyát bontogató mekkmesternek?
A cél az, hogy egyértelmű legyen mit hova, mert ha jól sejtem, ezekhez a cuccokhoz nem nagyon adnak lególeírást.
Full fa lesz minden, borovi fenyő korpusz, oldalfala lesz a lába, tetejét talán szegélyezem valami széppel, bár virágok lesznek a tetőn, szóval lehet, hogy azt nem erőltetem.
nem a forgás miatt, hanem a tolás miatt. szokásos körfűrészt ha megfogod jobbkézzel, akkor a kezedtől jobbra lesz a lap. mivel nem a lap mögött van a kezed, azaz a tolás támadáspontja, ahogy az anyag nyomja vissza a gépet, a két erő (amivel tolod meg amivel az anyag nyomja vissza) nem oltja ki egymást, hanem keletkezik egy forgatónyomaték, mi óramutató irányba fordítja a gépet. ha jobbról van a vezető, akkor annak neki. ha balról, akkor attól elfele. de senki nem tiltja meg, hogy ne előre, a vezetővel párhuzamosan nyomd a gépet, hanem kicsit ferdén, a vezető fele. ha így teszel, akkor kiegyenlíted a hatást, és egyenes marad a vágás.
Ezt lehet, hogy el kellene olvasnod még egyszer-kétszer, és nemcsak általad érthetőre alakítanod :) Elvileg elég jól értem az angol szöveget, és úgy értettem, arról beszél, hogy ha a vezető a fűrész bal oldalán van, akkor a fogás miatt esélyes, hogy az elől levő kezeddel elhúzod a fűrészt, míg a videón látható fogással gyakorlatilag a vezetőnek feszíted. A felfekvő felület mérete miatti különbségek maguktól értetődőek.
tehát az a magyarázat, hogy ha agyatlanul nyomod, akkor jobbra megy, mert a kezed a laptól balra van.
de ha felfogod hogy mit csinálsz, és fordítod is a kezeddel, akkor jó lesz, és esélyesebb lesz a merőleges vágás, ha a talp nagyobbik fele fekszik fel.
Egyébként ez is jól összerakott Parkside cucc, a talpa aluöntvény, két hernyóval beállítható a talphoz a tárcsa merőlegessége, és minden kézreálló rajta. Mind a szög, mind a mélységütköző masszív műanyag, és olyan a kialakítása, hogy rögzítéskor recék fekszenek egymásba, esélye sincs kimozdulni. Szeretem.
Na így már értem. Te eddig a körfűrészt automatikusan, logikusan tudtad használni, mivel balkezesként a súlyt rátetted az asztalra, a levágandót-vágásvonalat meg láttad. Esetleg pont beterített a forgácskidobó, ha oldalra dobja ki.
Na most csináld meg ugyanezt a manővert ugyanonnan elindulva, de úgy, hogy jobbkezes legyél. Tehát a gépet jobbkézzel fogod, keresztbe nyúlva emeled fel a tárcsa védőburkát, és próbálod nézni a vágásvonalat. :) Kínlódás.
Na ezért csináltam vezetőt, amihez odacsapom a gépet, és tolom nyílegyenesen.
Izzy Swan baromságot mondott. Olyankor a gép ledől a pitsába és ökörhugyozást lehet vágni. Nem húz az úgy oldalra, csak a felsőmaróknál tapasztalható, hisz ott függőleges a tengely, centrifugálódik, míg itt vízszintes. Tudod esetleg linkelni? Nem keverted véletlenül össze a kettőt?
A kedvedért előbányásztam, és egy pillanatra bekapcsoltam az erkélyen, nincs benn lágyindÍtó (ennek ellenére viszonylag simán, rántás nélkül indul), sem fordulatszámszabályzás.
Lidl, de biztos korábbi akció maradványa. A lapja asszem 165-ös. 2 vezetősín is van hozzá, így 140 centi egyenesvágást tudsz vele. Ha lenne rá pénzem, és nem vettem volna meg a másikat, akkor megvenném. Bár nem tudom kispórolták-é belőle a fordszabot és a lágyindítót, ezek nekem meg kellenek, ahogy egy tisztességes porszívóba is kellene (a mastercsatlakozó mellett).
Most ha a szigetelés problémájától eltekintünk, még van egyéb is le kell fűrészelni a tetejét kikalányolni a húsát , tetejét visszaragasztani ,kifúrni. Talán tennék bele egy tömlőt vagy gömb alakú kis palackot .
Ha van zsé, keresd fel Balogh Gabriellát, www.japaneselacquer.hu ha más nem tanácsot biztos szívesen ad. Nem tudom mennyire komoly a projekt a diókkal, de ez az anyag amivel Ő dolgozik alkalmas arra amire szeretnéd.
Tanácsot, ötletet szeretnék kérni. Kókuszdiók csonthéját szeretném belülről vízhatlanná tenni, oly módon, hogy ivóvizet lehessen benne tárolni és ne oldódjon bele semmiféle káros anyag, valamint legyen időtálló. A kókuszdió csonthéja meglehetősen kemény de szép lassan átszivárog rajta a víz. Nem vagyok szakértő, de szerintem erősen különbözik a faanyagoktól. Bármilyen ötlet érdekelne, nem baj ha komplikált a megoldás.
egy kis gyalugép simán használható egy porszívóval meg egy forgácsleválasztóval. én egy ilyen 210mm-es kínai gyalugépet használok egy tinédzser karcher porszívóval meg egy 70l hordóból csinált leválasztóval.
a porszívó nagy nyomást (vákuumot) tud, és viszonylag kicsi légszállítást. a forgácselszívók kisebb vákuumot tudnak, viszont sokkal nagyobb legszállítást. rengeteg levegőt mozgatnak, és a huzat visz mindent. ez főleg akkor kell, ha sok hely van falsot szívni, messziről kell elrántani a forgácsot.
Kétbalkezes :) Óvodában leszoktattak a bal kézről, de gyakorlatilag bármelyik szerszámot akármelyik kezembe veszem, nincs lényeges különbség. Ez nagyon jól jött, mikor parkolón cseréltem a kipufogó egy-két szegmensét.
Nem a keskenyebb-szélesebb felfektetés a kérdés, hanem az, hogy vajon tényleg a léc felé húz a fűrész, mikor a keskenyebb oldala vezet ?