Pedig vannak : magne b6, mini teherautók bérlése, stressz ellen magnézium ,potencianövelő zselé stb aztán minden ami abroncs stb nem hiszem hogy ezek személyre szabottak lennének mert ezekből egy se kell nekem :D
Én nem találtam semmi jót a működésében, idegesítően áttekinthetetlen az egész. ha nem lépsz be csoportokba, és nem jelölsz ismerősöket, akkor nem zaklat szerencsére (olyan sokat).
"Ha azokat a nyitott lánchajtásokat meglátná egy idegesebb munkavédelmi ellenőr - akkor nem a jegyzőkönyvét kapná elő mérgében.... hanem a szolgálati fegyverét :-)))" ...
, hogy főbe lője magát, de a vietkongok a Kalasnyikovokkal előbb leszednék, mert félreértenék a helyzetet...
Számoltam (hiába, mindig kitör belőlem a mérnök! :)
kábé két másodpercenként csap le a kés a táblavágáshoz. Tehát kábé 0,5méternyi furnér készül másodpercenként. A film 120 másodperce alatt lejött kábé 60 méternyi furnér! Na jó, minusz az elején a rönkberakásnyival kevesebb.
komolyabbra fordítva: a firefoxhoz van egy video download helper nevű kiegészítő (sok hasonló nevű kiegészítő van, ez az, aminek három színes lufi az emblémája és a fejlesztője egy mig nevű csóka és elvileg itt a főoldala: http://www.downloadhelper.net) szóval ezzel tudok letölteni jutúb és face videókat. de csak firefoxból: krómból, msie-ből, szafáriból, operából nem találtam hasonlóan univerzális módszert.
Ha azokat a nyitott lánchajtásokat meglátná egy idegesebb munkavédelmi ellenőr - akkor nem a jegyzőkönyvét kapná elő mérgében.... hanem a szolgálati fegyverét :-)))
kétperces videó, amelyiken farönköt pörget egy gép, és vékony falemezeket hámoz le róla. a gépbe egy cigarettázó vietkong rakja be a rönköket, a szalagról leeső kb 1.2 x 2 méteres falemezeket két vietkong veszi le és rakja szép szabályosan halomba. a háttérben egy negyedik vietkong kötelet szed át vagy valami ilyesmi. a gép kb negyven éves, az őserdő közepén egy tisztáson áll, fölötte valami tákolmány tetőszerkezet. hogy villanyt honnan szereztek, nem tudom.
Solymáron is üzemelt egy furnér gyártó telep. Napokig áztatták, a rönköket a szeletelés előtt. Sajnos csak a gépeket láttam, havonta csak néhány napot ment akkor.
Akkor papírdobozban adták, pedig jobban örültem volna egy kiskofferes megoldásnak.
Olyan nagyon nem tettem próbára sem a nyomatékot, sem az akksiját (nem hajtottam ki). Talán 70-es, 80-as facsavarokat tesztelgettem vele, gond nélkül bevitte fenyőbe.
Nincs nyomatékhatárolója, szóval a hajrában nagyon kell figyelni, de lehet, hogy ebben a műfajban nem is szokott lenni? (ezt passzolom, nem néztem utána).
1 év alatt kb. havonta 1-2x használtuk közösen faterral, nekünk megérte.
Van ott profi gyári megoldás is meg ha többet megnézel találni a home megoldások között is olyat ahol csak tologatni kell mert profibb a vezetés megoldása. Vam ott jónak látszó függőleges táblaszabás is. Persze ezek a megoldások nem azoknak való akik napi szinten táblaszabással foglalkoznak.
menjenek a francba, hogy úgy kapkodják a képet, alig lehet látni, mi a francot mutat éppen, bezzeg, mikor húzza a cerkával a vonalat, azt van vagy 2,5 mp :)
Az 'összeerősítek két deszkát vagy lécet, és emellett boldogan tologatom a fűrészt' típusú megoldásokból tényleg számtalan féle található, és gyakorlatilag mind ugyanaz. A merülő fűrész megvezetése viszont jellemzően nem engedi a vágás vezetőtől eltáncolni a fűrészt, azaz, csak egy irányba kell erőt kifejteni, a toláshoz. Ez nagyon nagy különbség !
Keress egy márkásabb kézi tűzőgépet. A szerkezetük sokkal jobban meg van csinálva. Ha kárpítozol nagyobb felületeket, kell nyulkálni, zavar az a kábel a gépen.
A vezetősínes merűlőfúrész táblás anyagok vágására való. Inkább szerelésre való.
Pl. lambériát is könnyű vele szerelni, ha valami nem vinklis, kirajzolod a vonalat, ráteszed a vezetőt (aminek kell legyen egy szilikonos szallag az alján) és vágod, mm pontosan. Oszlopburkolatoknál is ezt lehet használni. A vezetősín általában 14ocm hosszú, okos dolog beszerezni belőlle kettőt és megtoldani (ehhez van egy négyszögű tengely), mert így egy hosszabb anyagot is el lehet vele vágni pontosan.
Egy asztali kőrfűrésszel táblásított anyagot nem lehet elvágni pontosan. De ezzel sínes fűrésszel igen.
4-5 fő, ügyes, okos asztalost keresünk a Torter e-design csapatába :)) Aki szeretne egy profi és családias csapat tagja lenni az kérem jelentkezzen. ;)
én meg a fülére kötöttem egy drótot, és ha kell akkor hozzákötöm a talpához vele. van pont egy fül a talp hátán amin át lehet fűzni és nem zavaró. de mindig félek hogy lerakom oldalra a földre és egyszer belelépek.
olyankor meg szoktam mutatni neki a hegeket (bár azt nem körfűrésszel csináltam, hanem sarokcsiszolóba fogott fűrészlappal -- na az az igazi életveszély).
szóval azt mondtam neki, hogy ha már neki is lesz ilyen heg a kezein, akkor használhatja élvédő nélkül a fűrészt.
okos a gyerek, nem kérdezett vissza, csak vigyorgott.
A gyárilag vezetősínes merülőfűrészek biztos jobbak, mint a "hómmédek", de azért erre is van jópár példa, szemezgess, "kézi körfűrészhez házi vezetősín" megoldások:
A körfűrészben engem is a hülye védőburok "buktatása" idegesít, főleg ha jó combos a rugója .... de azért leszerelni nem akarom, mert így viszont még járás közben is le tudom tenni.
A merülőt lap szabáshoz vettem, ott mutatkozik meg igazán az előnye. Hosszú deszkát is vágtam már vele keresztbe, sín nélkül is. Durva munkára nem használnám, de a kisebb átvágáson kívül csak előnyét látom.
Nekem az "eredetije" van (Einhell), mégegyszer biztosan nem vennék ilyet. Valójában ez nem tűzőgép, hanem kapocs és szögbelövő. 6mm szélesek a kapcsok és rövid nincs hozzá. Sokat kellett rajta faragnom mire használható lett, (begyűrte a szögeket) de így is korlátozott a használhatósága. A szerencsétlen kivitelű biztonsági kapcsolója okán Csak egy adott helyzetben hajlandó működni. Persze mindig olyankor szopat, amikor valami nehezen betornászott helyen kellene működnie. ):-(( Régebben tettem ide képeket, hogy hogyan lövi be a szögeket, kapcsokat. A széles beütője miatt sokszor elég mély nyomot hagy a fában szögeléskor.
Én is gondolkodom egy kézi körfűrész beszerzésén, viszont ez a Lidl-s merülő kézi körfűrész felkeltette az érdeklődésemet, főleg a vezetősín miatt.
Szóval mennyiben más egy ilyen körfűrész a hagyományoshoz képest? Mennyiben tud kevesebbet? Van-e bármilyen megszorítás, azaz van-e olyan munka, amire egy sima kézi körfűrész jobb?
Lehet olajalapú pác is, veszel pácszinezéket és tisztított lenolajban elkevered. Mondjuk azon nem tudom a lakk mennyire fog megmaradni. Amit ő használ az egy rendszer, ugyanattól a gyártótól, egymáshoz tervezve.
Nem tudom az előzményeket ezért lehet utólagos okoskodás amit mondok, de egy takaróléces megodás az nem a te izlésed? Ajtófélfa szerűen akár 10-12cm széles lehetne.
Általánosságban: van belőle jó, és van belőle jó sz*r.
Asztalos derékszöget pl nem vennék soha, de a szorítójuk az árához képest jó. Tűzőjük se rossz. Van még egy 1 méteres alu vonalzóm is tőlük.
Mini merülőfűrész: mire szeretnéd használni? Nekem van egy Workzone, 500W-os, kb ugyanez a kategória. Elővettem egyszer hogy kipróbáljam: hát táblafelosztásra nem használnám :-) Nekem nagyon körülményes a süllyesztése. Persze lehet hogy a LUX-é jobb .. de inkább tisztázzuk mire használnád.
Vajk javaslatára én Novust vettem, lövöldöztem már vele párat apámmal is meg otthon szúnyoghálónál is. Teszi a dolgát, de több ízben kellett használni az üres ütés funkcióját. Bútorlapba nem küldte bele rendszerint elsőre a cuccot, akkor újraütéssel végigmentünk megint rajta, második már helyére tette az ellenkező kapcsot :D
Bútorlapnál mondjuk benne van az is, hogy nem volt teljesen jól letámasztva.
vegyél egy purhabot. két éve obiban vettem olyan készletet, hogy soudabond easy + két (2) olcsó, de azért fém alkatrészeket is tartalmazó obi habpisztoly -- kicsit olcsóbb volt, mint egy sima soudatherm. a pisztollyal azért jobb dolgozni, mert ha letakarítod a csőrét, abba tudod hagyni a munkát ebédidőre vagy a következő hétvégéig.
Elkészült a szerkezet, kérdésem: két fa, ill fa-fal közötti hézagot(nagyon minimális) mivel célszerű eltömíteni? A falakhoz raktunk habszivacs fóliát, de felülre nem fért be normálisan, ott túl kicsi a hézag és a fa sem teljesen egyenes, van benne enyhe hullám(+ a vakolat sem lehet mindenhol full sík és derékszögű vagy párhuzamos ugyebár :) )
Még nem építettem be mosogatót, de a merülő fűrész mellett döntöttem. Elsősorban rétegelt ill. táblásított fenyő vágására használom. Nagyon könnyű a sínt feldobni a kívánt helyre, rögzíteni sem kell, és nem kell harcolnom a védőburkolattal, stabil öntött alumínium a talpa, masszív a gép - talp kapcsolat, jó vele dolgozni.
Ez a merülő fűrész dolog nekem kozmikus. Ha nem kell napi rendszerességgel mosogató tálcát bevágnom a konyhapultba, akkor mi az, ami miatt ez több (más?) mint egy mezei kézi körfűrész?
Nem kötözködöm, tényleg nem tudom elképzelni, hogy a fentin kívül mi másra praktikusabb, de ez valószínűleg csak a tapasztalatlanságomat bizonyítja.
Így nyaralás előtt nem fenyeget az a veszély, hogy meg kell vennem, de az idei költségvetésbe még bele kellene szuszakolnom egy kézi körfűrészt. És 30-ért már egész jót adnak nem merülő változatban.
Szóval ha csak egyféle fér a keretbe, akkor melyik változatot érdemes venni: a merülőt, vagy a "normált"? Vagy ez ugyanúgy nem összehasonlítható, mint a különböző csiszolók?
Ismét lesz a Lidliben hétfőtől ütvecsavarozó a 180 Nm-es verzióból (http://www.lidl.hu/hu/ajanlatok.htm?action=showDetail&id=29737). Ha jól emlékszem akkor valamelyik kedves fórumtárs tavaly vásárolt ilyet. nagyon megköszönném, ha megosztaná a tapasztalatait!
Fater infója alapján elkezdtem keresgélni az OBI honlapján, ez és az eredeti nyersvideó "leghasználhatóbb" képkockája alapján szinte tuti hogy ez volt az:
Houston, we have a problem ... illetve nekem lesz, ha nem kerítem elő. Így hogy videóra is vettem hogy használtam le sem tagadhatom.
Feltúrtam a fél pincét, de csak a stanley és egy másik került elő, de mindkettő 6-14mm-est fogad csak. Pedig tuti hogy nem 6-os szárúval lövöldöztem a 6-os rétegeltbe.
Viszont azt nem tudom .. mi van akkor ha egy 6-14es tűzőbe 4-es vagy 5-ös szárú kapcsot teszel. Nem nyomja bele?
Plusz infó: fater megesküdött hogy az OBI-ban vette annó a tűzőt. Én is javasoltam hogy nézz ott körül, szerintem tégy úgy :-)
Köszi, várom a választ, ha sikerül megnézni a márkáját. Az, amibe belelövöldözném, 5 mm-es rétegelt lemez, tehát eléggé behatárolt a dolog, mert egy csomó géptípusnál 6 mm-től kezdődnek a kapocsméretek.
Üdv Kuperta!
Igen, a Novus gépeket én is nézegettem tegnap este. A J-09 jónak tűnhet (?), bár annak már van ára.
Ha egyszer nem 24 órából áll majd a nap, akkor én is szeretnék fafaragni egy kicsit. Ambrus Aladár fafaragó mester youtube-os videói alapján jutottam el az oldalára. Tőle veszek majd ha oda jutok, saját maga készíti a szerszámokat:
Mi többet is használtunk az építkezésnél, illetve bútor felújításánál... Érdemesebb fémházast venni, annak erősebb a rugója. Fémben elnyűhetetlen Stanley van (volt), a szívás ezeknél a tűzőknél az, hogy ha nem látod és a görcsbe akarod küldeni a kapcsot, begyűrheti a gép ( főleg az erősebb), a kipiszkálása egy horror. A kapcsok keménységére vigyázni kell, érdemesebb márkásat használni, ha kelleténél lágyabb, nem a fába megy, hanem megeszi a tűző.
Apropo....favéső. Fafaragó vésőkészletet hol lehet/szabad vásárolni? A lányom szeretne fafaragni mintákat, egy-két táborban már csinálta, de szűk a költségvetés, baráti árú, nem gagyi készletet keresnék neki.
Ha hazamegyek megnézem milyen "márkájú" ez a tűzőgép, de nem hinném hogy profi kategória. Muter adta ide, pár régi bútort tűzögettek meg vele régebben meg én használtam a fenti munkához. Szerintem hobbicélra bármelyik barkácsáruházas (pl LUX) tűzőgép megteszi, főleg puhafába. A fenti videón 6mm-es nyír rétegeltbe vertem bele a - ha jól emlékszem - 4 v 5 mm-es szárú kapcsokat. Legtöbbször rá szokott lenni írva, hogy milyen kapcsokat fogad a kütyü - megnézed, az alapján választasz.
Nemrég vettem egy Stanley tűzőgépet, szintén mechanikus, őt még nem avattam fel. De hamarosan fel fogom mert készül a kistesója a fenti tárolónak a ciklonos leválasztóhoz. Akkor beszámolok róla, de ez nem holnap és nem is a héten lesz, hanem a jövő hónap közepe táján.
Fenyőbe beüti a 8-as kapcsot, rétegeltbe már nem kb 2 mm kimarad. Két lábtartót kárpitoztam vele, kicsit rá kellett segíteni kalapáccsal, tette a dolgát.
De sorolhatnám. Sok van ilyen tizen-huszonezres kategóriában. "Noname" (pl CMI az OBI-ban) , 1400W, parasztvakítós-lézeres. Mondjuk nem éppen lágyindításos, de működik. Volt nekem is, havernak adtam. A lap nem egy világbajnok amit adnak hozzá, de azt veszel másikat.
Kárpitos tűzőgépet szeretnék vásárolni, ehhez kérnék szépen tanácsot. Hagyományos, mechanikus jó lenne, mivel puhafához használnám. És olyan kellene amibe kisebb kapcsot is be lehet tenni. Tehát a tűzőkapocs szárai 5 mm nagyságúak. Valamilyen jó minőségű kellene, ami nem észvesztően drága.
Hááát, elvileg igen, de gyakorlatilag marha könnyű vele még rondábbra vágni, mint a sima lappal. Gyakorlat kell hozzá, hogy ellentarts folyamatosan a fordítva lökdösésnek.
Nem tom. Sajna csak "fordított" sorrendre találtam átvonhatósági adatokat, a Trilak honlapján: zománcra vastag lazúr nem tapad, sőt, vastag lazúrra vastag lazúr sem tapad!
Na, ebből gondoltam, hogy ha a vastag lazúrra még a vastag lazúr sem tapad, akkor csak valami egészen speckó cuccal lehet közvetlenül zománcozni.
Nem nagy felület, csak ha csiszolnom kell, ki kell műtenem az üvegezést, és az nem lesz egyszerű.
Még valami, a szaggatás elkerülésére: snitzerrel és vonalzó mellett megvágod a laminálást a vágás vonalánál. Mindjárt nem kell aggódnod hogy ronda lesz a laminálás.
Yama303: Japán fűrész, az jó sűrű fogú, az nem szaggatja szanaszét a laminátumot. Mondjuk azzal egyenesen vágni nem egyszerű, de tuti szép lesz a vágás.
Esetleg egy sima "illesztőfűrész" is jó lehet. A lényeg hogy jó sűrű fogazású legyen.
Sziasztok.Bútorlapból ( mdf) készült szekrényünk alsó láb részéből kellene levágmon 5 cm-ert. Szétszedni lapra sajnos nem tudom.Van valami tippetek, hogy mivel lehetne viszonylag szépen elvágni , hogy ne nagyon szakítsa ki a műanyag laminált felületet ? 60x120 as a szekrény.Fonákjáról sajna nem tudom vágni nem férek hozzá dekopírral.
Van különösebb oka hogy akksis dekopírt vennél? Gyakran használnád "nehéz" terepen?
Ha nem akkor mindenképp a vezetékes fűrész mellett döntenék, az nem áll meg fűrészelés közepén :)
Nagyjából egyforma paraméterek, Boschnak kicsit nagyobb a (gyárilag megadott) vágáskapacitása, 1.5 centivel.
Maki mellett szól a 3 éves gari, én ha a kettő közül kell választanom ezt választanám, barkács célra simán elég lehet annak is a teljesítménye.
Nekem Bosch van, tetszik benne az SDS (egyszerű, kurvagyors) lapcsere, és az igen nyugodt járása. Dehát nem lóverseny, nabumm, imbusszal kicsit tovább tart a lapcseréd, van időd. Szóval a kettő közül a Maki.
Triton maró van asztalba beépítve és ugyanaz a marószár, mint neked. Én 1-es fokozatra vittem le a sebességet, lehet az kevés. Ilyen nagyot még nem használtam, majd beszartam, amikor beindult. :)
T-nút van az asztalban és csak featherboard-ra (ennek vajon mi a magyar neve?) használom.
Abban is bizonytalan voltam, hogy egy menetben meg lehet-e csinálni, de a videód alapján úgy tűnik. :)
Eleve a párhuzamvezetőt sem tudtam rendesen odahúzni, a nagy szár beakadt az elszívódobozba.
Megnagyítom, felveszem a sebességet, csinálok egy rendes előtolót és reményeim szerint menni fog.
Szerintem kiderítik a srácok miért tépkedi a kezedből. Anno nekem is sokat segítettek, mikor meg voltam győződve róla hogy jól fogok neki .. oszt' kiderült ohgy mégsem:
Ez ugyan szálirányú marás éppen, meg fenyő is ... de gyak. a teljes profillal egy menetben marva teszteltem, kb. 10e-es fordulaton (89mm-es a szappanmaró) nem éreztem hogy nagyon tépkedné a kezemből.
Meg gondolom ilyet (vagy ilyesmit) is használsz, szerintem ez sem árt:
Amikor a baltát belevágtam a lábamba, volt a kórházban egy fickó, akinek három ujját egy ilyen projekt vitte el!
Egy millimétert sem szabad megtorpanni, vagy pláne visszafelé mozdulni az anyaggal, mert azonnal olyan flikflakkot vesz, amivel beviszi az ujjadat a késhez!
Használj egy 90 fokosra kialakított tolóalkalmatosságot, amivel jól neki tudod nyomni az anyagot a vezetőnek, és ahhoz szorítózd fel a munkadarabot!
Újabb projekt: 2,5 méter széles pult. A 4 ajtót ajtómaró szettel szeretném megcsinálni. A kontraprofilok marása kitapasztalható, de szappanmaró kifogott rajtam. Most elkezdek mozizni, hogy hogy a fenébe ne tépje ki a kezemből a fát. :/
Én nem építettem ilyet, de vendégként ültem hasonlóban valahol a Tisza vonalán. Az nyolc-szögletű volt, egy picit nagyobb mivel középen egy hatalmas BBQ építmény téglából/samottból foglalta a helyet rendkívül látványos volt, de a középső építmény rendkívül nehézkessé tette a felszolgálást. (Önmagam keresése közben voltam egy picit felszolgáló, így akadályok kerülgetése nem volt a kedvencem). Én ideglenes központi oszlopot raknék, így nagyobb hely/mozgástér lenne használat közben és bővítené a teret.
Marad még egy kis bükk alapanyag, csináltam ma estére poháralátétet. Meccsnézős kocsmában mixet hirdettem, aki eltalálja a 90 perces végeredményt, kap egy ilyet:
Épített valaki közülettek 6-8 szögletű szabályos kioszkot?
Kéne tervezzek és építsek egy nagyobb méretűt, amibe 25 ember befér székekkel és asztalokkal.
Az asztalok 8ox8o-as méretben készülnének, négy ember ülné körül, 2 négyzetmétert számoltam egy emberre, hogy kényelmesen elférjenek, azaz 5onm lenne kb. az alapfelülete az építménynek, ehhez kéne egy 8 méteres átmérő kör alakot utánzó építmény. Anyag: fenyő- egy része rétegelve, sötét barnára pácolva, térkő szürke, bútorok akác sötét barnára pácolva. Látszó kötöelemekről huzzák az órukat, úgyhogy csapolni kell.
Amerikai weboldalakon nézegettem terveket, de nem kaptam ekkorákra vagy még nagyobbakra, de azok már 3 évszakosak. Nem szeretném túlcifrázni.
Belinkelek 3 rajzot, még a részletek hátra vannak. Tudom, hogy hallgatóság egy részének jó szeme van, a kérdés az, ha tetszik? (pont középre betettem egy oszlopot, de megállna nélküle is, de így könnyebb felszerelni.
Minden véleményezést előre köszönök.
És hajrá Magyarország. Nagy kivetitőn fogom nézni a városközpontban. Ilyen is van.:)
Lekentem a fákat xylamon rovar-gomba elleni impregnáló alapozóval. Kérdésem: xyladecor lazúr is kell rá, vagy jó így magába is? Maguk a gerendák elvileg fedve lesznek(OSB).
0 km-es, bontatlan. Még a Makita gérvágómhoz vettem, hogy legyen egy olcsóbb tartaléklap, de aztán ... a Maki füstbe ment. Erről a lapról aztán meg is felejtkeztem, csak most rendcsinálás közben előkerült.
Akit érdekel, írjon emailt (adatlapomon publikus). A Vasangyalban vettem 3.XXX Ft-ért, itt egy link de figyelem, a leírással ellentétben ehhez tuti nincs szűkítőgyűrű (x16, x20), a csomagolásán sem látom, meg kitapogatni sem tudtam ilyet. Tehát alapból 30mm-es tengelyre való! De az is meglehet hogy kapható hozzá külön szűkítőgyűrű, ezt nem tudom, nézzen utána akinek szüksége lenne rá.
Ára: 2000 Ft. Miskolc környékiek személyesen is átvehetik, webox-szal a posta 600 Ft.
Végülis 78x98ast vettem az OBIban, egész jó állapotúak, bent tárolt, magam válogattam. Volt amelyik mér görbe volt azért :D Oda kell figyelni. De úgy xarráhasadva, mint a tüzépnél egy sem volt nagyon. Apróbb hibák persze voltak, de válogattam :)
Ja, ma voltam egy tüzépen, de hirtelen körbenézve, gyakorlatilag nem találtam egy ép gerendát-deszkát, amin ne lenne nem is kicsi hasadás-repedés.. Ez mennyire normális? Szabad ég alatt tárolva egyébként. Gondoltam, ilyet csak nem kéne beépíteni..
Kérdésem: milyen faanyag lenne célszerű? Mindenhol csak luc-jegenyefenyő van általában, de azt olvasom hogy az gagyi xar :)
Igazából statikailag nem lenne különösebb szerepe, mert falra lenne fogatva, és OSBt kellene csak megtartania-ahogy én gondolom :) Tehát a gerendák nem önmagukban állnának, hanem falra fogatva.
Ritka ótvar egy munka - legalábbis nekem gyomorforgató. Igazi ál-rusztikus giccshalmaz - minimális funkcionalitás nélkül.
A tűzhelyes sarok az mindent visz - a kétaknás mosogatóval (bár ami a sarokban van az egy érdekes darab - pláne a használata, úgy átlóban) - de a villanyszerelés is megér egy kis dícséretet, pláne a jobboldalon, az a kapcsoló+konnektor kombó egyvonalúsága.
Még csak az rejtély, hogy a négykarikás tűzhelyről hova húz le egy lábast, hol készíti el a belevalót?
Főzött az már életében valaha - aki ezt tervezte?
Az én szememben hányinger az egész - kérem nem vitatni a magánvéleményemet.
A másik véglet meg a csupaüveg, csupafém ma oly divatos minimál stílus, ahol ha van is valami fahelyettesítő anyagból készült bútor, az meg csillogó, fényes festést kap. Na az lehet, hogy egy ilyen lakásból szívesen elmenekülnék még akár egy ilyen "rusztikus" környezetbe is.
Szeretem a nagy ablakokat nagy terű szobákat ahol nincsenek mindenféle lim-lomok , nincsen tele ruhásszekrényekkel, sok év alatt felgyűlt kacatokkal. Vitatkozunk is az asszonnyal hisz ő mindenféléhez ragaszkodik semmit nem akar kidobni...
Megvan ám neki pedig a hangulata, mondjuk egy olyan hortobágyi étteremben, ahol a betyárromantikát próbálják eladni a külföldieknek gulyással, meg csikósgatyás pincérekkel.
Egyébként én is úgy vagyok vele, mint a parasztbácsi a zsiráffal: szép-szép, de otthonra nem kéne. :)
kocsikerék a plafonról lelógatva, gyertyákkal - először(még gyerekkoromban) ez volt a szőlőhegyi pincékben, amíg nem vezették be a vellanyt. Ez a kerék natúr volt, épp csak a sarat porolták le :)
Otthon ezt úgy csinálták, hogy a kocsikeréken gyertya alakú lámpák... Ilyenkor lelakkozták a kereket.
.Cégesen vettem és sajnos az Uni-Max egy Csehországban bejegyzett cég, ami bonyolítja a dolgokat.
Budapesti gyűjtőhelyre vissza lehet küldeni a garis cuccokat, ahol havonta egyszer viszik ki Csehországba. Ez a gyakorlatban több hónap és nekem a háromből 1 csomag el is veszett.
Ami nem veszett el, pl. rossz méretű csőszorító, azt 4 hónap után újra kiküldték rossz méretben. Rákérdeztem, hogy akkor most mit csináljak? Küldjem vissza újra? Erre nincs válasz hetek óta.
Volt olyan ügy, ahol elismerték, hogy szar a termék, küldtek egy nyomtatványt, hogy töltsem ki és visszautalják a pénzt. Ja, csak havonta egyszer utalnak. (????) Ez 2 hónapja volt, azóta nem utaltak.
Én nem azt mondom, hogy ne vásároljatok onnan, de csak addig szép a dolog, amíg nincs probléma.
Én fagerendákat csavaroztam össze vele, végig előfúrtam, és még ott sem tudtam géppel behajtani, ment a racsnis kulcs a 45-ös torxal. Majd besz@rtam mire bement a helyére egy-egy.
ha érzik hogy tisztában vagy a lehetőségeiddel és nem félsz élni velük, akkor nem szívatnak. belefér nekik hogy a rámenősökön bukjanak, vannak nyulak bőven. a múltkor írtam a paragrafust meg a mintaszöveget, az működik. Ha megírod nekik a paragrafust, egyből leveszik hogy utánnanéztél, nem lehet veled packázni.
Az adott hsz válaszgombjára kattintva írd a válaszokat ne az új hozzászólással. Így nehéz kibogarászni, hogy miről beszélsz.
----
Szerintem van olyan széles palló, de felesleges az után kajtatni, össze is lehet azokat toldani. Az ülőrész sem félméter széles deszkából van...... A merevségét az élére állított keret adja, ha hosszú az ülőrész két alátámasztás között, akkor középre is kell tenni merevítőt. A képen lévő arányait vedd alapul, akkor jó lesz.
és a 2"es palló ból kéne vagy 30cm szélességű,a kép alapján illetve 36ha az ülés mélységét veszem amit szeretnék,ilyen szélességű palló van egyáltalán?
helló!Tudnátok segíteni hogy a képen látható ülőke milyen faanyagból lehet?Illetve miből lenne érdemes csinálnom ilyesmi konyhai sarok ülőkét?(nem tudok 30-40ezret kiadni érte,gondolom ha magam megveszem az anyagot olcsóbban meglenne)
Nálunk ajtó berakásnál használták, de van egy-kettő, amit máshol meg kellett fúrni, mert pont az üreges részt találták el és semmit se tartott. Mondjuk nálunk nem tudom milyen tégla van, de nem egy tömör valami :D
Viszont ide nekem mondta azt anyós, hogy ki szokták önteni a téglát majd ebbe beleküldik a hosszú csavart, onnét kezdve az nem akar onnét kiesni... -> fischernek van is erre megoldása, ugye a menetes száras ragasztója is ilyesmi :) meg GPS gipszes megoldása is erről szól, amit ki is fogok próbálni hamarosan, de vennem kell gipszet, mert ami van, mint kiderült nem jó erre, stukatúr túl gyorsan köt, esélyem nincs használni ilyesmire...
betontéglában, kettősméretű sok lyukú téglában, mészhomoktéglában. a b30 sem olyan hártya belül.
ráadásul a csavar amit kapsz colos méretű, 6.35mm furathoz van tervezve. de itthon csak 6-os fúrót kapsz. téglába elmegy, de betonba muszáj volt 6.5-ös lukat fúrni neki.
Láttam agy videót. A mester behozott egy öreg gerendát, feltette az asztalra majd elővett valmi ingához hasonló madzagon lógó valamit és elkezdte óvatosan pásztázni a gerendát. Időnként rajzolt egy kört és páztázott tovább. Végül rájöttem, szöget-vasat keres a fába. Volt is jó adag amit ki kellett szedni gyalulás előtt. De ránézésre nem lehetett látni, hol is van a szög. Jajj lett volna szegény gyaugépnek ha a kés összetalálkozik azokkal a rozsdás szegekkel.
OSB: láttam élőben, képeken is, hogy így épülnek a könnyűszerlezetes házak, gyakorlatilag OSBből.. :) Erre megy még majd hőszigetelés, meg vmi dekor kő-tégla burkolat :)
Ha van elég hely, akkor a 24-es vésőt (nekem az a legnagyobb) szépen rá lehet fektetni a felületre és úgy azért kicsi az esély, hogy a fába is belekapjon. Persze, érzéssel kell tolni akkor is. A bankkártyát meg azért szeretem mert elég merev és éles az ilyesmihez, ráadásul bármikor a kívánt formára lehet faragni. Bár gyanítom, hogy a szlogen (miszerint "minden másra ott a maszterkard") kiötlője, nem igazán erre a felhasználási módra gondolt :-)
+1 a vésőnek. mondjuk azzal ugye csak óvatosan, ha nagyon nem akarsz már gyalulni, könnyen beleszaladhatsz a fába. de én is azzal "szoktam". de valaki beküldte a spaklit is mint eszközt, azzal is kapirgáltam már.
"...hogy kell egy 4 vagy 4.5 simító, egy ropánt, egy block plane, két scraper - egy egyenes és egy domború. Minimum. Aztán efölött határ a csillagos ég. "
Ehhez képest nekem van 2-2 db hagyományos fa gyalum+ 1 ropánt.
De azt is hozzá kell tenni, hogy utoljára kb. 8 éve voltak a kezemben...
Nem mindegy, hogy hangszereket hobbizol, székeket, vagy ajtót-ablakot.
Mivel ideális hobbiasztalos műhelyről beszélünk én azt mondanám, hogy kell egy 4 vagy 4.5 simító, egy ropánt, egy block plane, két scraper - egy egyenes és egy domború. Minimum. Aztán efölött határ a csillagos ég.
Kisfiatal. nem kell 10x10-es- az osb könnyűszerkezet. elég oda neked a 5x10-es palló. én egyébként attól fügően választok csavart hogy miből van a fal.
ha a csavar később nem látni akkor műanyag dűbelbe csavarj állványcsavart
de ha téglafal van akkor egyszerűen 6mm-es fúróval előfúrsz a fába és 6os tokrögzitőt minden műanyag nélkül belenyomsz.
de pl most téglába oszlop rögzitő talpcsavart használtam.
de épület-szerkezettel sztem nem játszunk, hanem úgy adunk tanácsot hogy pontosan tudjuk, mire adunk tanácsot.
Hééé, én is azt ajánlottam neki - hogy szakboltban, szakszerű, márkás kötőelemet vásároljon - olyat, amilyen az adott feladatára bőségesen megfelel.
Én vagyok a legutolsó, aki gagyi, "elmegy ez még" stílusú tanácsot adna bárkinek is - még ennél kisebb kockázatú dologban is - nem hogy olyanban, ahol akár rádőlhet a kuncsaftokra a kupleráj.
Főleg ha úgy csinálod, ahogy Paco írta, a vízszintes gerenda feküdjön rá a függőlegesekre, csapolással.
Nem tudom pontosan milyen ragasztót mond Paco, de ha nem is a terhelés, a "szélszigetelés" miatt érdemes lehet megfontolni.
Más: biztos hogy OSB lesz jó kintre? Hiába nem éri közvetlen csapadék (egy részét). Arról hallottam hogy van vízálló OSB lap is, de nemtom ... nem olyan nagy a felület, nem gondolkoztál fán?
Az impulzusos izéd legfeljebb nem működik, széthullik, idő előtt tönkremegy ... és akkor mivan. Áttervezed, kihajítod, stb. Jó, működik ... de ez most más.
Nem vagyok se mérnök, építészmérnök meg végképp nem ... de épület-szerkezettel sztem nem játszunk, hanem úgy adunk tanácsot hogy pontosan tudjuk, mire adunk tanácsot. Nemcsak nekem nem volt világos pontosan mit szeretne Kisfiatal.
A méret a lényeg. Minél vastagabb és hosszabb, annál jobb. Ahogy írták, a két függőlegesre ráülteted a felsőt. Plusz mindegyik alá tennék ragasztóhabot, utána rögzíteném a helyére, így már szelelni sem fog.
Ja, de kb 500 féle van, amúgy állványcsavarban gondolkodtam, de pont e fórumon írták sokan h az xar. elszakad stb. Bár a konyhaszekrényt az tartja.. :D
Mégegy: valahol olvastam, hogy födémgerendába nem szabad fúrni. Eszerint a plafonba nem lehet fúrni?? Legalábbis ott, ahol a gerenda van?
Neem :) Van ott az a kis beugró, ahol a teraszajtó van. Na csak azt akarom befalazni, nem az egész teraszt :) Az elképzelésem az hogy a beugró falára körbe gerendákat rakok, és arra megy az OSB.
Mert ajánlunk neked valamit, ami aztán jól a fejedre szakad, és nem jössz ide többet mert "félrevezettünk" :)
Nemááá.
Nekem egy másik topikon azt mondták, hogy baxhatom az impulzusvezérelt varrógép-ötletemet, mert csak egy nagy rángatás és tűtörés lesz az egészből - épp csak hogy varrásra lesz alkalmatlan.
hosszú tipli, hosszú csavar (30 centi), 8 mm-es, hatlap vagy torx fejjel. nálunk a zárszegvasalatboltban Fischer gyártmányú van, együtt adják a 30 centis tiplit és a csavart.
(a tipli ugyanolyan hosszú, mint a csavar, a gerendában is benne van)
Szerintem igaza van Ferinek, nagyon nem mindegy hogy, a fenti ("tetőtéri") rész is használva lenne, mekkora terhelés várható, stb. Mégse csak dísznek akarod felrakni a falra :)
Trehány és igen nagyvonalú vonalazással (azért egészítsd ki plíz): a barna gerendák a kérdésesek? fent nem lesz "kilépő"? Stb.
De pajaci írta h tipli, ami rendben is van, de az egész elképzelést lenne jó ha tisztáznád, pontosan. Mert ajánlunk neked valamit, ami aztán jól a fejedre szakad, és nem jössz ide többet mert "félrevezettünk" :)
Szakmai info kellene fa-ügyben :) Szóval van egy loggia, amit beépítenék favázas fallal.
10x10es gerendákban gondolkodom, hogy belül körbe a falra rögzíteném őket. Kérdésem: milyen dübellel-csavarral lenne célszerű? B30as tégla fal, alul a beton, felül meg a födémgerenda van talán. A favázon aztán OSB lenne, meg egy teraszajtó.
Na igen. Pont a múltkoriban jártam így egy flexxel. Szikrázó forgórész, akadozó járás. Na ez kuka. Később csak belenéztem, akkor vettem észre hogy a hátsó motorcsapágy lóg. Volt még benne 3 golyó, de ez egy kicsit kevésnek tűnt. :-))) Kapott két új csapágyat, azóta simán dolgozik. Szóval nem kell rögtön eldobni, ha szikrázik a forgórész-
Freud lapok nem olcsók, de a minőség elképesztő. Nekem olyan van a gérvágóban, illetve a körfűrészhez van kereszt és hosszvágásra alkalmas lap 2 méretben is.
Mivel csak keveset érek rá barkácsolni, valószínűleg örökké fog tartani és azóta nincs kiszakadás, erőlködés, égésnyom a fán. Ha így nézem, nem is olyan drága. :)
A Bosch.hu-n saját magad is megrendelheted házhoz vagy kereshetsz bosch kereskedőt a közeledben aki szintén megrendeli neked. A házhoz szállítás költsége talán valami 1300 Ft.
Ők viszik hozzák a gépet, tehát egy ügynök amikor feléd-jár, felveszi a gépet. Ajánlatot adnak a javítás költségeiről, ha elfogadod az árat akkor egy-hét múltán visszakapod javítva.
Van árlista a honlapon és a területi ügynök száma is fent-van.
Hát sajnos még én pont ilyen vagyok ha nem csipkézi szét annak már örülök. Az a baj hogy a normális ilyen méretben lévő lapok elég drágák, igaz azokkal lehet szépen dolgozni, de most nem tudok ennyi kiadást megengedni magamnak, így muszáj az olcsóbból választani.
Szerintem a középkategória eleje. Közepes méretű lapkák, de az élét hamar veszti. Új korában sem vág szépen. Persze aki nem tudja milyen a jó, annak ezek nem fognak feltűnni.
Jó estét Urak! Bajom van. Van nekem egy békebeli Bosch PBS 60 típusú szalagcsiszolóm. Egyszercsak elkezdett nagyon szikrázni belül és gyenge lett. Közeli szervizben egy hét után annyit kinyögtek, hogy véres a torka, elkopott az ékszíjnál lévő fogaskerék, nem érdemes javítani. Elhoztam.
Szerintem meg igen, ha csak egy fogaskerék (szénkefék elvileg jók). Van robbantott ábrám, megvan a fogaskerék cikkszáma. Van olyan szerviz/üzlet, ahol hajlandóak megrendelni ezt a bigyót? De ha olyat tudtok, ahol be is szerelik, azt sem bánnám. :)
A lakkozott vagy festett polc csúszhat és a stelázsi polcban pont az volt a lényeg, hogy megpakolva is körbejárhassa a levegő minden részét. Itt nem lehetett kockáztatni, hogy hátrafelé vagy oldalra pakolás közben megcsúszik a nagyi baracklekvárja és esetleg leesik, rémálom.
Polcterítő vagy polccsik járt a stelázsira és minden befőzés azzal indult, hogy ezeket leszedték, kimosták, a polcokat lesikálták.
Aztán persze ahány ház annyi szokás, de felénk ez volt a bevált. Ettől függetlenül nálunk kap majd egy kis színtelen lazúrt csak a lelkünk megnyugtatása miatt :-)
mindenki annyit költ, amennyit akar, de én is Bözsibözsivel vagyok abban, hogy nem kell lakkozni vagy más módon kezelni
a kamra általában úgyis zárt, kevesebb por van benne, de az is takarítható időnként, lakkozás nélkül is és ha nem zuhanyozzák a polcot ;), baja sem lesz tőle
"Már csak egy kérdésem maradt ezzel kapcsolatban, a felületkezelés, konkrétabban, hogy milyen finomságúra csiszoljam és hányszor, ha fényes vizesbázísú lakkal kenem le."
Azért ez ennyire nem egyszerű. Kérdés, milyen a felület, amikor csiszolni kezded és mivel?
Pl. : excenterrel gyalult felületet 80/120/150 --- egy réteg vizes színtelen vékonylazúr* --- 150/180 --- vékonylazúr --- 180/240 --- lakk* --- kézzel 240 --- lakk --- igény szerint ismétlés
* biztosan van aki másra esküszik, nekem ez jött be.
Alább találtam hivatkozást erre az oldalra és kérdésem az lenne, hogy ha valaki már vásárolt innen mennyire magasak az árak egy hobbistának, mert eléggé profinak tűnnek a termékek.
Rétegelt lemez kereszt vágáshoz ezt a 2 lapot néztem, szerintetek mennyibe lehetnek? Sajnos a gyári 24 fogas bosch optiline lap eléggé kicsipkézi, hosszirányba egész jó és bútorlapot is meglepően szépen vágja.
Jaja, csak én a XV. kerületi telepüket néztem, nekem az esik útba Újpest környékén :)
Már csak egy kérdésem maradt ezzel kapcsolatban, a felületkezelés, konkrétabban, hogy milyen finomságúra csiszoljam és hányszor, ha fényes vizesbázísú lakkal kenem le. Előtte még gondolkodom, hogy valami pácot vagy lazúrt adjak-e neki, de a lakk az tuti. Szeretnék könnyen tisztán tartható, fényes felületet kapni, ami minden felületi érdességtől mentes.
Végül alu profilt vettem az talán strapa bíróbb cucc, vezető mellett már vágtam, hogy egy sima vágott bútor lapot leszorítottam szépen ment vele csak valami elegánsabb megoldást keresek, meg ami kicsit univerzálisabb :)
Fűrészt végül Bosch PKS 55 A -t vettem, igaz hogy nagyobb átmérőt javasoltatok, de max 20 mm faanyag vágását tervezem, így elméletben ha asztalba építem is még elég lesz.
Próbáltam én már sokszor mindenféle anyagból léceket csinálni, az az általad említett 25% veszteség felment 50-re, mire ilyen minőséget tudtam csinálni 2m feletti hosszban. A belefektetett munka meg csak elsőre tűnik banálisnak.
Nettó 345 euró a köbméterre vetített ára ennek a borovi fenyőnek, amit párnafának árulnak- kész termék ként.
2o-25% megmunkálási vesztességgel számolva, az kb. nettó 27o euró. Ezt az árat kicsit sokalom, leszárított borovi pallónak. Mert ez nem bútoranyag.
Egy anyagraktárban, ha lehetne kapni 48-as borovi pallót és pár szép szállat is adnának, abból jobban gazdálkozik az iparos, mert a vesztességet is valamire felhasználja majd.
Persze, ha egy darab elkészítéséről van szó, akkor ez jó ár, mert mész ész megveszed (nem kell elmenni érte esetleg 1ookm), de ha netán 1o darabot kell készíteni... akkor számít.
Akkor OK. Szerencséd volt. Amúgy azt írják, hogy a profilokat padló alá árulják, párnafának. Abba még a 4cm sem sok, mert 4 méterben enged annyit amikor ledűbelezed.
Csak filózok:
Azt ugyebár nyilvánvaló, hogy ha nem rétegelt és hossztoldott anyagról van szó, akkor a megfelő leszárítása és kalibrálása egy profilnak, nem garantálja azt, hogy egyenes marad. Mert a szállaba maradnak feszültségek (hacsak nem a rengeteg erdő közepéről került elő a rönk és az első 8 méterén egy ág sem volt, pluszban a belét is kidobták a gáteren).
Persze ez csak akkor fontos, ha olyan munkát szeretnénk készíteni belőle, ami hosszú elemekből áll és látszó.
6 méteres gerendát pl. 8x15-es méretbe, ma, 6o daraból a készletembe egyet sem kaptam olyan egyenest , ami egy hajszállpontos munkára elmenne. Pedig 3 éve ott állnak léc között. És 7x14-es kalibrált kéne legyen belőle.
Úgyhogy összeragasztjuk pallóból.
Óriási probléma lett a jó fűrészárú.
Aztán csodálkoznak, hogy mitől olyan drága egy szépen kivitelezett ácsmunka.
6db van egy kötegben 4m hosszúak. Ilyen hosszban 1-2cm volt bennük maximum, de lehet csak szerencsém volt. Néztem már sok helyen hasonlót, ennél jobbat még életemben nem láttam.
nem kell túlbonyolítani. ne legyen neki 40 vagy annál is több foga lehetőleg. ha sok fog van egyszerre az anyagban, akkor baromi erős motor kell, ami meg nincs a barkács fűrészben.
a fűrésszel többet vesztesz mint a gyalulással. és ha a végén 43x40mm lesz, akkor sincs semmi. ha sokat csinálsz ilyet, akkor érdemes vékony lapot használni, ami nem 3.2mm vastag hanem 2.8 vagy 2.4.
Ezaz, énis 50x150*5000-es pallót néztem, abból vágás és gyalulás után kijöhet 6db 45x45x2500-as?
(Most fogom élesben kipróbálni a frissen szerzett kombi gyalugépemet, nincs még tapasztalatom, hogy mennyit szed le és persze a szeletelés is visz egy kicsit.)
Ilyen anyaghoz és vágáshoz milyen körfűrész lapot ajánlotok?
A 45x45-ös fenyő tartó oszlopokhoz milyen alapanyagot javasolsz? van kombinált gyalugépem, érdemes szélesebb lapból felvágni, majd gyalulni, avgy pl. 50x50-est készre gyalulni? A gyalult szárított anyagok elég girbe-gurbák, méretük 44x44-es, abból csak kisebb lesz valszeg.
Zatikban néztem 44x44x4000 stafnit, vagy 50x50x2000 lécet, a második még olcsóbb is :)
Ja, valóban van az a kézenfekvő megoldás, hogy egy egyenes vezetőt odaszorítunk valamilyen eszközzel a munkadarabhoz. Ez ami akármiből lehet, csak tényleg egyenes legyen. A lényeg, hogy kell valamilyen vezető a fűrész mellé. Aki sokat akar fűrészelni, előbb-utóbb úgyis elkezd valamilyen általánosabb megoldást keresni. Az ilyen Heisz-féle vezetőknek nagy előnye, hogy csak oda kell tenni a levágandó rész mellé, és máris lehet látni, hol fog vágni a fűrész.
A gyalult lécek egyenessége meg sokszor küzd kihívásokkal, különösen a barkácsáruházas, vizes fából gyalultaké. Valóban jobb lehet akár a bútorlap, akár valamilyen alumínium.
"OBI ba néztem vannak emberi áron gyalult lécek, szerinted azok mennyire egyenesek?"
Ha GPS által írtak alapján megfelelő a géped és hosszútávra akarod, akkor érdemesebb "öleslécet" venni ugyanott. Ez alumínium, kevésbé lesz görbe mint a faléc.
OBI ba néztem vannak emberi áron gyalult lécek, szerinted azok mennyire egyenesek?
Ha már ilyet akarsz fabrikálni, én kétséges-egyenességű léc helyett - inkább a helyben (Obiban) vágott bútorlapot javasolnám inkább.
Egyrészt mert a fehéret bagó-olcsóért megkapod, másrészt meg az garantáltan egyenes lesz, sőt, jó ideig még formatartó is.
Ám a mutatványból ne hagyjuk ki magát a gépet (a kézi körfűrészt) sem - mert azért az sem mindegy, hogy milyen tulajdonságokkal bír.
1) Először is (saját tapasztalatból mondom) 1 kW alatt egy körfűrész szart sem ér. Mert bár üresben vidáman megvan a kellő fordulata - ahogy anyagba harap, máris lekonyul a lendülete akár a felére is ... és csak kínlódik az anyagban.
A körfűrészelés (pláne vidiás lappal) igen teljesítmény-igényes műfaj, azt meg kell adni neki, mese nincs.
2) A másik dolog meg a gép talpa - annak a pontossága-stabilitása.
Nagyon sok gép volt kezemben - néha megbotránkoztam azon, hogy egy takaros gép alá milyen ótvar-gagyi, vékony lemezből sajtolt talpat raknak - különös tekintettel a gép és a talp közötti kötésre - ami sokszor egy nyeklő-nyakló, pontatlan, csámpás, alibi-szögállítóval ellátott alátámasztás volt - ami mindenre jó volt, csak pontos párhuzamosság tartásra nem - a lap síkja és a talp széle között.
Ha az hibádzik - akkor hiába a jó vezető, mert 10-20 centi vágás után vagy el akar kalandozni a vezetőtől... vagy úgy nekiszorul, hogy égett-csípős-szúrós szagú füstöt fogsz érezni a lap mögül, annyira be tud dörzsölni a lap a vágásnyomba.
Én azt javaslom, hogy próbáld ki előtte a mutatványt egy bármilyen léccel amit fel-szorítózol a munkadarabra - és ha annak mentén flottul megy a vágás - akkor érdemes beruházni tudományosabb vezetőkbe is.
A körfűrészt (is) meg kell vezetni, ha egyenes vágást akarsz. A legegyszerűbb megoldás valamilyen hasonló vezető elkészítése, akár többféle méretben is. Az anyagfelhasználás is variálható, a lényeg, hogy legyen egy valóban egyenes léc, vagy bármi, ami ráapplikálható egy alapra, amit aztán maga a körfűrész vág méretre.
Segítséget szeretnék kérni abban a témában, hogy kézi körfűrésszel hogyan lehet szépen egyenesen vágni?
Azt hittem simán menni fog, de rá kellett jönnöm, hogy nehéz művelet, ugyanis simán ki tud mozdulni az egyenesből vágás közben, pedig azt hittem, hogy nem lesz ilyen probléma.
Van rá vmi jó technika mint a nagy tábla darabolásra, mint apróbb vágásokra?
igen, hogy csak rá van téve. mindent kibír ha kb 2cm bent van az oszlopban.
Jó a rácsos polc is, csak baromi nagy meló. Egy darab 80x40 polchoz kell 8x80+2x40 centi 2x4centis léc. Az 7méter amit le kell szeletelj és meg kell gyalulj négyoldalt. És ez egyetlen polc. anyagilag sem jársz jól, 80ezer forintos (/m3) anyagból 2000 fölé jön ki m2-e, és kell még rá valami lakk. De szép, az tény.
Konzultálj az asszonnyal mennyi befőttesüveget akar egymás mellett-mögött látni és mekkorákat. Csak azért, mert ő lesz a user, így ha később 1 centi hiányzik, feddhetetlen leszel. :)
Az nem jó. Lépcsősszélű lik lenne jó, azt meg nem tudják vízzel.
Ráadásul olyanok a marókéseim méretei, meg az asztalban az alsó merevítők távolságai, hogy nagy valószínűséggel két lécbe bele kéne lógjon a luk.
ez nem gond, mert a lap szerintem van olyan vastag, hogy annyi elég nekem arra, hogy a marókésem alső élét alá vigyem a szintnek, ha kell. Tehát a kés nem fog beleérni a merevítőbordába. De a vizesek elvágnák a bordát is, amit nem szeretnék, gyengítené az asztalt ha két- vagy három fő bordát elvágnának, ráadásul félő, hogy el is vetemedne ettől a manővertől az asztal.
A tiplis megoldást úgy érted, hogy a 8-as tiplire ráültetem a polcot, igaz? Ebben az esetben a 4 tipli mennyit bírhat el? Úgy gondoltam, hogy a polc nem bútorlap lenne, hanem mondjuk fenyő léc, köztük réssel, a két végén kereszt lécre csavarozva.
lábnak a 45x45mm elég. a 100cm fesztáv nagyon sok. max 80, de inkább kevesebb.
azt kell eldöntsd, hogy miből lesz a polc. az kerül sokba. én szereztem sérült tábla bútorlapot, 30x80cm polcaim vannak belőle, de amin nehéz cucc van az behajlott. a bornak csinálj rácsot, a mezei polcon szana szét gurul.
a 45x45 lécből csinálsz létrát, akár egyszerűen három rövid darabot 100as csavarral közécsavarozva és kész. ennek a két oldalába fúrsz sorozatlukat, abba 8as fatipli, arra mehet a polc.
a sok lukat én felsőmaróval fúrtam. kell olyan maró aminek van középen éle. kell a maróra másológyűrű. a gyűrű átmérőjének megfelelő lyuksort csináltam egy csík lamináltpadlóba, ezzel a sablonnal furkáltam ki.
A spejzbe szeretnék építeni fenyőből nyitott polcrendszert, 260 magasat, mélysége kb. 40, szélessége 60-100 cm lenne. (egymás mellé többet, de a lábak ilyen szélességben követnék egymást) Azon még gondolkodom, hogy a polcok mobilak legyenek-e. A rögzítés csavarozással történik majd. A kérdésem tulajdonképpen az, hogy milyen vastagságú lábakkal (négyzet keresztmetszetre gondoltam) építsem, illetve milyen vastag legyen a polc anyaga. Nem hiszem, hogy túl meg lenne pakolva, de az egyiken pl. bortartó biztos lesz, másik meg olaj, liszt, üdítő stb. biztonság kedvéért egy 25-30 kg/ polcra gondoltam.
Akinek már van tapasztalata hasonló építésben, szívesen venném, ha megosztaná velem.
Meglesz! Mutertól kaptam egy nagy halom indigót, ő is szeret mókuskodni. Veszem ki a mappából .. hát látom némelyik használt, már szinte porlik, tartom a lámpa felé .. nem eltette a gyerekkori indigózásokat? Jó 30-35 évesek.
:) Fejlesztő cégnél dolgozok, ritkaság de előfordul a programolók között is egy-két formásabb cirmos. Itt a miskolci irodában egy van (100-an vagyunk), mondjuk érte odaadnám bárki fél karját :D
De nálunk a cégnél inkább a HR és pénzügy osztályok környékén érdemes sündörögni /ami a miskolci irodában 0 fő jelent :-( /
Itt többet/kevesebbet mindenki találkozik fával, a logó vagy bármi más fára égetése (pirográfia) is az egyik hobbim, csak ajánlani tudom mindenkinek. Az egyik legtartósabb "festék". Persze nem felületkezelésként csak dekorációként, de szép dolgokat lehet vele csinálni. És mint az indigós példa mutatja, még sok kézügyesség sem kell hozzá, nyugodtan lehet "csalni" :-)
Igen, Feri már jól rávilágított hogy indigóval másoltam át a logót.
Amúgy próbálkoztam lézerprinterrel kinyomtatott vasalással is ... de ... khhm... ezt még gyakorolni kell :D
A papír sem volt az igazi (újrahasznosított), meg a hőfokkal/idővel is sokat kísérleteztem. A bal oldali meggörbült, a jobb oldali nem de nem igazán lett szép, és lett még pár selejt darab.
Szóval úgy gondoltam, jobb lenne ha a kínáló a térnek csak az egyik dimenziójában görbülne, így maradtam a bevált technikánál.
Mint mikor Wolowitz végre nem az általa épített robotnővel csinálja? :D Már bocs' de hirtelen beugrott az Agymenők-analógia. Mikor a kockák végre csajozni kezdenek.
Amúgy nehogy azt hidd, hogy én szakértő vagyok. Élőben idén láttam először amcsifoci meccset. De kezdem megkedvelni, most hogy lassan érteni is értem.
Látatlanban azt mondanám, hogy az oszlop alá, a polisztirol átvágásával tegyél be egy párnafát, amit a falhoz fogatsz, pl. átmenő csavarokkal. Ehhez rögzíted az oszlopot, a fal felől induló, előre behelyezett, az oszlopon átmenő csavarokkal. még egy lehetőség, hogy az oszlop fal irányába eső méretét megnöveled 8 cm-rel, és az egészet süllyeszted a polisztirol hab vésésével. Nem hiszem, hogy ölyan problémás lenne a hóvezetés eltérés, hiszen gyakorlatilag egy lehatárolt térben lenne az oszlop is.
ez a házfalhoz rögzítés necces része a szerkezetnek, merthogy a falon már van 8 centi polisztirol, háló, glett, nemesvakolat. a fal tövében pontalapot csinálok, ez az alja. az oszlopokat vagy nagyon hosszú csavarokkal rögzítem a falhoz, ami a közbeeső 8 centi polisztirol miatt szükségképpen megenged valamekkora oldalirányú mozgást. vagy felengedem a betonkoszorúig és ahhoz, vagy a tetőszerkezet gerendáihoz rögzítem.
Valamikor egy aszinkron motoros felsőmaró asztala volt (tudjátok, 400Hz-es motor, felülről lógó marószerszám, tonnás masina).
kb 75x70 centis, szép darab acélöntvény :)))))))
Sajnos elég kicsi a lik rajta kb 70mm, de azon tűnődtem, hogy ott a középen megmaradó részen nem lehetne-e kialakítani egy legalább öntvényvastag lukat, akkorát, amibe azért már beférnek a harmincas tengelyes maróim is, és akkor dupla marógép lehetne....
Arra figyelj, hogy a házhoz rögzítés ne legyen nyomatékbíró, ill. a házfalhoz rögzített oszlopokkal a vízszintes elemek kapcsolata ne legyen nyomatékbíró. Amiatt, mert a két rendszer nagyon eltérő merevségű és alapozású, így feszültség gyűjtővé válik a kapcsolat. Biztosan láttál már olyan melléépítést, ahol testes repedés mutatja a 'demarkációs' vonalat :)
Az még nincs kitalálva :) a szarufákat nyilván túl kell eresztenem a szélén, hogy pontosan mennyire, azt a meglevő háztető ereszmagassága határozza meg, azzal kell futnia, hogy az ereszcsatornák találkozzanak. Azért csinálok autocad modellt, hogy ezeket centiméterre ki tudjam számolni. A taréjszelemen "belső" végét a háztető valamelyik kézre eső gerendájához vagy a betonkoszorúhoz fogom rögzíteni, a külső vége lehet, hogy kap egy függőleges alátámasztást.
az ablakokat télire fixre berakom, nyáron kiveszem. nyáron csak 3+2 tartóoszlop marad, télire további 7 oszlopot is berakok, amelyek csak az üvegtáblákat fogják.
Én a Triton marónak 340x250 mm-es betétlapot készítettem. A betétlap 20 mm-es szegélyen ül, így a szabad nyílás 300x210 mm, ami elég ahhoz, hogy elforgatva a marót a helyére lehet tenni.
A régebbi hozzászólásaim között találsz részletesebb leírást.
A feszített köteles merevítés nem hangzik rosszul, csak az a baj, hogy az jellemzően előfeszítésre használatos, pl. gerendák túlemelésére. Ki kellene találni valami egyszerű automatizmust, ami télen-nyáron tartja a kötélerőt, a nyúlás - rövidülés követésével. Ilyen lehet pl. ellensúly kötélvégre akasztása. A 45 fokos merevítéssel semmi probléma nincs, ne a talpgerenda-oszlop-talpszelemen által meghatározott síkba rakd (oda az ablakok kerülnének), hanem mellé. Így el fog férni az ablak is, sőt, lehet, hogy a 45 fokos könyökökhöz ki lehet találni valami jól működő ablaktábla rögzítést. Ha az ablakokat bukóra szeretnéd megcsinálni, akkor a buktatás iránya meghatározza, hogy a merevítő elemek kívülre, vagy belülre kerüljenek.
Hol szeretnél sarokmerevséget biztosítani ? Alul, vagy felül ? Netán András kereszt-szerű megoldással ? Ezen múlik igazán a csatlakozások megoldása - szerintem.
Kicsit megint mókuskodtam, és megint pálinkakínáló a projekt, kedvenc csapatom bejutott a HFL döntőbe, és a két főtámogatónak készítek egy-egy amcsifocilabda-alakú páleszkínálót.
Abból az ajándékfából, amit nemrég kaptam cimborától, egymás mellé táblásítottam kettőt-kettőt. Szegény vastagoló visított mint szűzlány első alkalommal, sosem toltam át neki még ilyen széles (24,5 cm) és ilyen kemény anyagot. De becsületére legyen mondva, benyelte. Jelenleg itt járok:
Holnap kap a süllyesztésbe valamilyen világos fából egy "inlay" betétet, CNC-m nem lévén megpróbálkozok faesztergával pontos betétet esztergálni, és arra égetem majd a Steelers logót. És 12 lik (40-es forstner fúróval) az ellipszis 4 negyedébe elosztva kb így, a poharaknak:
Csiszolás után kap 2 rétegben olajat, és kb. ennyi.
Ez kb. 120/min sebességen már ki vannak hegyezve. Nincs is csap.ágyazva a masina.
Terveimben apám régi orosz fúrógéépre szerelt és általam készített fa ékszíjtárcsa fog üzemelni, amely a daráló tengelyére szerelt tárcsát fogja hajtani.
Kérdésem: hogyan tudom megállapítani a fúró sebességét, hiszen ennek függvényében kell legyártanom a fából az ékszíjtárcsát. Kösz!
Eeegen, csakhogy sejtésem szerint az a kis basz az nincs a végén, azt az ellendarabba kell fúrni, és az az ütköző. És azért fogja kézbe, hogy ott legyen a képen a tengely végén.
A PTS10-et még vásárlás után rögtön asztalba építettem. A bekapcsológombja így sajnos elég eldugva, az asztal alá került, ott kellett kotorászni ki-be kapcsolásnál. Ezért aztán meghosszabbítottam a kapcsolószerelvényhez menő menő vezetékeket, és egy kis dobozba építettem az egészet, és az asztal elejére szereltem. Egy szem por nem tud odakerülni, és nagyon kényelmes a ki-be kapcsolás. Már ha sikerül bekapcsolnom :-) Bár tegnap előtt óta franc tudja miért, mindig sikerül.
Pontosabban azt írják, hogy ez az ár, a náluk vásárolt cellákra érvényes. Ez nem zárja ki azt, hogy az általad bevitt cellákra ne raknák rá, valami más összegért.
Nem szeretik de egy kellő teljesítményű páka estén mire észreveszik már kész is vagy. Én a LiFePo4-et preferálom. Igaz nehezebb de tűzbiztos. Két évet küzdtem egy 48V 20Ah-s pakkal. Volt benne egy rossz cella a 16-ból amit statikus méréssel az istennek sem tudtam kiszűrni. Végül egy LiPoőr nevű kütyü segített. Az azonnal kicsipogta a hibás cellát.
Egyszer megsértettem egy lítium akkut, egész kicsit. Először meleg lett, aztán forró, aztán füstölni kezdett, akkor hamar kivittem a ház elé. Forrasztásnál tartok attól, hogy beindul valami reakció és elfüstöl.
Ha akkut akarsz javítani két lehetőség kínálkopzik. Keresel olyan céget akik jó pénzért felújítják a pakkot. Szépen kibontod a cellákat ( a képen azok a piros kis rudak és beszerzel olyanokat. Eredetileg a cellák összekötése ponthegesztéssel történik gyárilag. Van akik megcsinálják de forrasztással (lágy forrasz) is megoldható. Mind két eset olcsóbb mint új gyári pakkot venni. Arra nagyon vigyáznak a gyártók, hogy ne legyen csereszabatos két gép akkuja.
Először kipróbáltam a pálcával meglökést. (Gondolom, hogy átcsusszanjon egy másik kommutátor szeletre.) Nem segített.
Aztán lehúztam mindent, csak a 3-4 párra adtam 230V-ot. Azonnal elindult.
Ezt többször eljátszottam. Mindig indult. Összeraktam, hogy akkor majd egyenként lépek előre. De fogorvoshoz ment közbe a gép.... elmúlt a fogfájása. Azóta mindig indul.
Tudom, kontakthiba a varázsszó. De minden érintkező szép tiszta, és kapott contact sprayt is.
Most hagyom a hibakeresést, ahogy Einstein tanította ("Egy problémával akkor kell csak foglalkozni, amikor fennáll.").
Régebben írtam, hogy nem mindig kapcsolódik be. Már ott tartok, hogy 30-ból egyszer sikerül elindítanom :-(
Ha a kapcsolóját nyaggatom, néha segít.
Most szétszedtem, a mellékelt ábra a kapcsolási rajza. Jobb oldalt az a kis kocka nem tudom mi, ki van öntve gyantával, csak ez a 3 vezeték jön ki belőle. Fent a relé tekercse látszik. Alatta a 3 pár érintkező, amit a zöld gomb megnyom. A két felső ekkor zár, az alsó pedig ekkor nyit.
A motorhoz két pár vezeték megy. Alul jelöltem. Az egyik pár az 1-2, a másik a 3-4. Hogy működik, hogy tudom kideríteni a hibát, hogy tudom úgy elindítani, hogy ha nem is kuplunggal indul, de elinduljon?
A 3 pár érintkező rendesen zár és nyit, műszerrel kimértem.
A sarokcsiszolóban nekem a 900W-os SKIL jobban bejött, mint az új Makita. Jobb a kapcsoló kialakítása, tengely reteszelése stb. Szóval a Makita nagy név, megbízható szerszám (tényleg, makita 230V-os fúrógépem nagyon sokat dolgozott már a kezemben és bírja), de a barkács árszint tetején kapható termékeik messze nem tökéletesek. A Maktec pedig még az "OLCSÓNAK LÁTSZOM" érzést is hozza.
Ha már szóba került, egy tipp, amit szerszámboltban mondtak: Makitákhoz besült akksik pótlására bátran lehet Maktec akksikat venni. A csatlakozójuk értelemszerűen megegyezik, a minőségük nem rosszabb, az áruk meg jobb. Én már vettem ilyet, működik.
Majd használati beszámolót please, későbbiekben esélyes egy szett vmi hasonlóból.
Múlt hét végén használtam zöld bosch-t, nekem az pl tetszett, hasonló árban van, mint ez. Annak a fogása is nagyon jó, de nem egy márka van ilyen árkategóriában.
Persze attól is függ, hogy a tápátalakításos hogy fog bejönni, ha jó lesz, akkor nem lesz ilyen cucc :)
Korábban* CEYS-t használtam. Mondjuk, én általában nem várom meg, hogy megkössön, még frissiben letörlöm ami fölöslegesnek bizonyul. De ha mégsem, akkor ami megkeményedett, azt elég jól le lehetett szedni/pattintani körömmel, vagy vésővel. Csiszolni viszont így is- úgy is kell a helyét, mert ha anélkül megyek rá lazúrral, akkor azért halványan meglátszik, hogy hol volt a ragasztó.
*Azért a múlt idő, mert elfogyott és fater adott valami maradék Pattex cuccot, most az van. Ez sem rossz, de mintha hígabb lenne, a Ceys szimpatikusabb volt.
Faragasztó. Eddig a Jowat ragasztót használtam, de azt vettem észre, hogy nem keményre köt, hanem olyan nyúlós lessz. Nehéz leszedni a felületről a kifolyt ragasztót. ezt untam meg. Aki használt már másfajtát az megirná melyik az a D3as ami a végén kőkeményre köt és könnyű lepattintani a felületről? Pálma nem játszik. Olyan kell amiből lehet nagyobb kiszerelést is kapni.
Ha a szarufák között belóg, az szerintem nem baj, de a gerinc felső lapjának legalább a szarufák felső végével kellene egy magasságban lennie, hogy a ponyva ne gyűrődjön összevissza. Ha a talpszelemen lejjebb van a szarufák síkjánál, az jó, mert nem képez gátat a vízlefolyásnak.
8 X 20-as és 8 X 15-ös gerendacsavart használtam. Egy tesztdarabon becsavartam és kicsavartam 20X, szépen tart. Én évente egyszer akarom szétszedni/összerakni, úgyhogy egy pár évig jó lesz. :)
A lekerekítés a festés előtt lesz, elírtam. De ez már női munka. :)
GPS, rferi: a szarufa vége és a láb le lesz kerekítve, úgyhogy remélem semmi nem fogja kiszúrni a ponyvát. Elég vastag lesz, de ha a szarufák között belóg, akkor még mindig be tudok marni egy pár lécet keresztbe. Meglátjuk.
Feszítésre több opció is van: fülek, mint az utánfutókon, vagy hegesztett kéder a lelógáson körbe. A héten elmegyek a profi ponyváshoz, hogy élőben is megnézzem a lehetőségeket.
Petyus: ha júliusban esni fog a hó, akkor nyomja csak szét! :P
LyPapa: emberünk végigolvasta a néha egymásnak ellentmondó javaslatokat és átalakította a tervét. Ha esetleg a tiedet nem fogadtam meg, az nem azt jelenti, hogy nem változtattam rajta. Felül csapolva van, ahogy Srudolf1 javasolta, a függőleges gerendát nem süllyesztettem a talpszelemenbe csak, hogy tényszerűek legyünk és a lekerekítéseket is megcsinálom, mert szerintem is jobb lesz tőle a pavilon.