Szia, teljesen jól gondolod, tiplizve, ragasztva, és természetesen a két fafelület (a tartó keret és az ülődeszka találkozása) is teljes felületen ragasztva. Ha minden igaz atragasztás a fánál is erősebb, hát idővel meglátjuk. :-)
Viszont ha mégsem válna be anyósomnak, apósomnak, akkor nyugodtan dobhatják a fűrész alá, biztosan nem találnak benne fémet! :-)))
"Mégegyszer mondom: a nagymenetemelkedésű vacakság az nem fogaskerék és amit meghajt ferdefogazásu másik vackot az sem fogaskerék, legfeljebb annak nevezi a gyártó. "
Csak félig van igazad, mert az a ferde fogazású az bizony fogaskerék. Már csak azért is mert kerék és fogak vannak rajta. Amúgy a leírásodból tippelve szerintem amiről beszélsz azt csigakerék hajtásnak vagy néha csigás hajtásnak hívják. És éppúgy gépészeti alapelem mint a fogaskerekes hajtás, derékszögű kihajtásnál ráadásul iszonyatos áttételeket lehet elérni vele.
Lehet, hogy csak egyszerű fogantyú. Arról nem szól a fáma, hogy milyen nehéz ez a gép, de így ránézésre nem egykezes. Nem hiszem, hogy sok műanyag lenne benne. :))
Körülbelül azt lehetett még pár éve mondani, hogy ahány ezres, annyi órát bír a gép.
Meglepően kevés üzemórát mennek ezek a barkácsgépek, ha összeszámolod.
Egy kézifúrógép egy év alatt pár óránál nem megy többet, normál használatnál, tehát amikor egy-egy lukat kell kifúrjál vele. Egy luknál max fél percig dolgozik..
Ha aztán már a drótkefével a kerítést dolgozod vele, akkor kiderül a turpisság: még aznap megdöglenek a legolcsóbbak....
Kiváncsi lennék ha a parside gérvágó 30 ezerért egy órát kikapcs nélkül forogna naponta 4-5 alkalommal akkor kitartana e a gari.
Ez szerintem nem túl jó megközelítés.
Ugyanis a Parkside gépcsalád deklaráltan hobbi-célokra készült - nem ipari felhasználásra.
100x esett már szó arról, hogy a minőség az nem 1:1 -ben tartósságot jelent.
- Ugyanis vannak nagyon ótvar, pontatlan, vacak, zajos gépek - amelyek rendkívül tartósak (tudok ilyet)
- És vannak nagyon precíz, finom gépek - amelyeket élettartamilag (!) csak alkalmi és rövid idejő használatra terveztek
Mondok példát:
Adva van mondjuk egy jól használható gérvágó - amelyiket összesen 2.000 üzemórára terveztek.
Ennyit tud a motorja, csapágyozása, áttétele, stb.
1) Ipari környezetben, napi 8 óra üzemben, 5 napos munkahéttel ez a gép kevesebb mint 1 évet fog működni
2) Otthoni, barkács-hobbi felhasználásban (amire szánták - pl. rendszeres heti 3 óra munkára) ugyanez a gép 12 évig fog szolgálni.
Na most ez egy rossz, avagy jó gép-e? Mert szerintem
- Ha arra használják, amire szánták, akkor: KIVÁLÓ
- Ha NEM arra használják, akkor: EGY FOS
Szerintem így kéne megítélni a gépeinket - különös tekintettel az óriási ár-szakadékra (!) - ami a fűszerüzleti és a profi, márkás, gép-szalonban kapható gépek árai közt tátong.
Nem vitatkozni akarok, csak felhívni a figyelmet, hogy ne becsüld le a barkácsgépek fejlesztési idejét.
Az 1. B&D fúrógép 1916-ból származik:
Meg azért nem ugyanaz az elvárás egy olyan eszköz tervezésénél, amin emberi életek múlhatnak, mint egy autóban. És micsoda csekélység ehhez képest, hogy leég egy 30.000 Ft-os motor? Nem beszélve a mai tervezett avulás című történetről.
Nagyon kevés anyagból, kicsi odafigyeléssel, szétszedhető, nagyon kényelmes. Akácból egy életet tart. Ez két személyes, de lehet széket is készíteni pont így.
De szép anyag ez a vörösfenyő! No maga a pad se csúnya :-)
És azt mondod az ülőfelület deszkái is csak tiplizve/ragasztva? De ha így van gondolom nemcsak a tipli + a furat, hanem a deszka és tartó felület találkozása is ragasztva van.
Amúgy tényleg vicc ez a megoldás. Bár nem tudom mi lenne jó megoldás ide, minimum sokkal jobb minőségű kerekek használata és pontosabb illesztés, talán úgy jobban bírná a dolgot, meg teljesen máshogy megtervezni az eszközöket.
Itt még két pillanatfelvétel a készítésről és a "nagy" tervről! :-) A neten talált kép alapján terveztem meg a sajátot egy kockás füzetbe! :-)
Ezen a fotón a saját "terv" és az eredeti kinyomtatott fénykép látható, a karfák egyformára csiszolása közben.
Itt pedig az ülőrész alatti középső támasztó, melyet átmenő ékelt csapolással készítettem. Pár fotóm még akad, ha érdekel valakit még tudok felrakni. :-)
tudod az a baj hogy félreértettél. vagy én nem jól írtam le amit gondoltam. az autóipar azért akármilyen de mégiscsak 100 éves múltja van és nem lopott fejlesztései vannak. a barkácsgépek ? éves múltal rendelkeznek. Szóval azt akartam mondani hogy a müa házban a hajtásirányt 90 fokban elfordítani azért sokkal nagyobb bátorság mint az autóban ahol ez fém házban és szabványos fogaskerekekkel történik. Mégegyszer mondom: a nagymenetemelkedésű vacakság az nem fogaskerék és amit meghajt ferdefogazásu másik vackot az sem fogaskerék, legfeljebb annak nevezi a gyártó. Egy 5 ezret forduló fogaskerék áttétel csak zsírozva van? Kiváncsi lennék ha a parside gérvágó 30 ezerért egy órát kikapcs nélkül forogna naponta 4-5 alkalommal akkor kitartana e a gari.
Én, meg egy hónapja csináltam, igaz kicsit más stílusban. Tesztként indul, ebben a padban nincs egy fia csavar sem, minden csapolva és D4-el ragasztva. Az anyga vörösfenyő, a képeken az éppen elkészült állapot, még bárminemű felületkezelés előtt. A felületkezelésről annyit, hogy a bütük kaptak egy mélyipregnáló, bütü védő szert, majd az egész később le lett kezelve vizes vékonylazúrral. A kész pad kültéren, de fedett teraszon lesz, kíváncsi vagyok mennyit fog bírni. Ajándékba készült, így már nincs nálam, de ha kell a méreteket le tudom mérni, mert a készítés közben eltértem a saját kis terveimtől. :-)
Megérkezett a kínából rendelt 50-es gégecső. Egyenlőre csak egy 2 m-es darabot rendeltem tesztelésre. Igen korrekt a kinézete, elég vastag a falvastagsága is, mégis elég jól hajlik. Ez nem fog a vákum hatására kilapulni.
egészséges vagy. a magasságod is megvan hozzá? Ágika szerintem minimum 180cm magas. igaz van olyan haverom aki azért szereti a nagyseggü csajokatm ert azt mondja, hogy a nagy kofferba lehet jól pakolni.