Értem. Tehát az 1200w-os az 1200w, az 1400w-os meg csak 700w. Logikus.
A Wattokon tényleg nem érdemes rugózni, mert azok valóban csak tájékoztató-jelleggel bírnak egy motor valódi (használati) teljesítményéről - a minőségéről-hatásfokáról viszont tényleg az égvilágon semmit nem árul el.
Ugyanis a közbeszédben használt Watt fogalma az általában a motor felvett (!) elektromos teljesítményét jelöli. Semmi mást.
És meg az sem kristálytiszta, hogy ezt a felvett teljesítményt hogyan mérik?
Üresben? Félterhelésen? Maximális terhelésen?
Ha egy gépre az van írva, hogy pl. 750W - az mikor annyi? Kézben megpörgetve... avagy durva munkavégzés közben?
Ami meg egy motor minőségét (leginkább hatásfokát) illeti - na az aztán végképp dzsungel.
Ugyanis két (kívülről tök-egyforma, sőt, egyforma Watt-os) motor közt óriási minőségi különbségek lehetnek.
Csak pár jellemző (de ennél lényegesen több van):
1) A vas-fegyverzet lemezeinek a vastagsága.
A jó váltóáramú motorok fegyverzetét igen vékony, nagyszámú lemezekből készítik - a gagyi motorokét meg közel 1 mm vastag, kis darabszámú lemezből.
Emiatt az ótvar motorok vasvesztessége óriási - melegszik is a vas, mint állat, a motor inkább fűt, mint hajtana.
2) A vasmag lemezeinek a minősége.
A nagy permeabilitású, ötvözött vasmag-anyag drága - az ótvar lágyvas olcsó.
Ki lehet találni melyiket használják a minőségi motorhoz és melyiket az olcsó tömegcucchoz.
3) A légrés.
A finom, preciz megmunkálású motoroknál minimális a légrés - emiatt minimális a szórt indukció is, azaz jobb a hatásfok.
A trehány techonológiánál viszont kerülik a kis légrést - hisz (főleg a saját-ház nélküli motorok esetében, mint pl. a szerszámgépek zöménél, ahol maga a gép-test a motor teste is) - a megmunkálási és szerelési pontatlanságok miatt kerülik a kis légrést, hisz attól hamar besúrolna a forgó az állóba.
Emiatt a teljesítmény jó része "kiszökik a légrésben" - ahelyett, hogy dolgozna.
Tehát Watt ide, Watt oda - pusztán csak ez a szám semmit sem mond a motor valós, mechanikai teljesítményéről (pl. a nyomatékáról-adott fordulaton, vagy a nyomaték-görbéjéről bizonyos fordulat-tartományban, stb.).
Nem vagyok benne biztos (nincs adatom) de feltételezem, hogy pl. egy Makita motor felépítése (és a beépített anyagminősége) nagyon nem azonos mondjuk egy ugyanolyan (!) Wattszámú - de mondjuk Parkside motoréval.
.