Boroviból van radiális(egyenes) és tangenciális(floaderes) vágású.
A tangenciális vágású borovi felületkezelése szopás.
Vizes alapú festék (opák) alá használjuk a tangenciálist, vizes alapú lakk (transzlucid) alá használjuk a radiálist.
Gépi 8o-as és 12o-as csiszolás után, be kell vizezni ecsettel, jó bőven, hagyni megszáradni (1 nap), azt kicsiszolni 18o papírral.
Festék alá:
Egy fehér színű nedvszívó kiegyenlitő (uniformizáló). Az MDF profilokra is ezt használjuk. Nagyon megkeményíti a felületet. Ez teljesen leköti a szállát. Ezt meg kell húzni 18o papírral, de csak a profilokat és az éleket.
Utánna egy vizes alapú filler alapozó, és egy vizes festék 2x. Csak a fillert kell csíszolni, éppen csak elütni a szállát 22o-as papírral.
Lakk alá:
Van egy színtelen nedvszívó kiegyenlitő (uniformizáló). Ez is leköti a szállát. Utánna egy vizes alapú filler alapozó, és egy vizes lakk 2x. Csak a fillert kell csíszolni, éppen csak elütni a szállát 22o-as papírral.
Ezek professzionális rendszerek.
A f@szom tudja, hogy ezt hogy ezt a rétegrendet miként lehet megcsinálni boltba kapható szerekkel.
De tippelek.
Várj három napot. Ki fog száradni teljesen a vizes lakk amivel eddig dolgoztál (csak a műgyanta marad rajta). Csíszold le 18o-as papírral. Vegyél dörzsit, az egy szivacs amire rá van ragasztva egy érdes felület. Lehet kapni 22o-nak megfelelőt- jobb festékboltokba, ezekkel a profilokat könyebb csíszolni.
1. változat
Vegyél PU lakkot (alapozó 1 rész+ katalizátor 1/2 rész+higitó 15%, csíszolás dörzisvel 22o, aztán színtelen lakk 1 rész+ katalizátor 1/2 rész,+15% higitó) ezt szórással vidd fel. Picit be fogja sárgitani.
2. változat
Vegyél nitró szintelen alapozót (alapozó+higitó 2o%), csiszolás dörzsivel 22o, két réteg nitró lakk (lakk+12% higitó). ezt is szórással. Ez nem fogja besárgítani.
A szóráshoz használj max. 1.2-es dűznit és alacsony nyomást. Max. 2.2 bárt.
3. Változat
Valtti Puuöljy (Wood Oil)- ez solvens alapú kültéri fakezelő olaj. Van benne száradás gyorsító is és kapsz o.9 és 2.7 kg-os kiszerelést is. Ezt ecsettel fel lehet vinni, picit felhúzza a szállát, le kell csíszolni 22o-szal és még egyszer le kell kenni. Ez is picit be fogja sárgítani.
Akik lakkoztak már fenyőbútort: hogyan lehet elérni hogy ne jöjjön ki az erezete a borovinak? Harmadszor csiszolom le és lakkozom, és megint bordás. Vagy vizes lakkal nem lehet és kész?
Az egyik kollégámnak ilyen scifi van két évtizede :)
Abszolut létező dolog.
A németeknél van rá vasalat.
Kilincs egy nagy kar, elhajtod 90°-ban, ettől eltávolodik, majd eltolod az ajtót. A távolodással egyidejűleg görgőre is emelkedik, mert mikor zárni kell, akkor alul is zárni kell.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, sikerült végül a kiszemelt kombinált gyalugépet megvenni, így minden megvan életem első táblásításához :) A táblásító szorítók most készülnek, igaz nem fából, hanem 10x20-as zártszelvényből, az volt itthon. Abban kérném a segítéseteket, hogy aki csinált már ilyet, az leírná a műveleti sorrendet a táblásításhoz? a léceket még nem vettem meg, ezért a méreteket nem tudom, de a végső asztallap kb. 100x50 cm es lesz. a lécek vastagsága is kérdéses még, 2.5-3 cm vastag asztallapot szeretnék.
Vajk, már itt is említettem, hogy panelben egy csomó hely van, ahol adja magát a tolóajtó, illetve pl. a fürdöszobánál a 2 tagos harmonika. A konyhánál a fal előtt futva elfut a hűtő és a fal között, a nyílót a szekrényre vagy hűtőre nyitnám...
Ha kevés a hely, akkor jönnek a tolóajtó megoldások. Ha még falra is van lógatva, akkor is jó megoldás lehet olyan esetben pl van egy vékony folyosó, oldalt az ajtó. Ha nyíló ajtót teszel lehet pont kitakarja a folyosó majd teljes szélességét, toló viszont nem. No itt tuti tolót tennék, kényelmesebb a közlekedés.
Ugyanígy itthon sem nyíló ajtót tennék a lenti fürdőnknél, mert éppen befér az ember, hogy becsukja maga mögött az ajtót, csukáshoz sétálni kell az ajtó után, toló viszont tökéletes lenne, csak hát anno nem volt divat se meg olcsó sem :)igaz akkor nem lehet szekrény falnak tolva csak toló előtt, de ez pár cm veszteség, nem sok.
Hely függő, Pváron minden helység úgy volt kitalálva, hogy nyíló jobb, gardrób viszont új agyszülemény, ahhoz csak toló jó, túl sok helyet vesztenénk a nyílóval.
Csak toló-bukó létezik. Kemény vasalata van, ügyesen ki van találva, szépen be lehet állítani, óriási méretű ajtókat lehet készíteni- 5 méteres szélesség áthidalása és 3 méter magassággal nem probléma (persze az üvegszerelvény is kell hozzá- ami nagyon nehézzé teszi a nyilót), de mellette kell legyen mindig egy fix rész is. Alsó sín tartja az ajtó súlyát.
Léteznek harmónika ajtók is. Ezeknek a nyiló szelen van a zsanér, tehát amikor ki van nyitva, akkor az egész ajtó súlya húzza a zsanér felső kitámastását. Jó masziv sínrendszere van hozzá, pontosan beállitva nagyon szépen működik.
A vasalatgyártó folyamatosan fejleszti a toló-bukó és a harmonika rendszereit, évente valami apróságot módósítanak, ki szoktam hívni a műszaki srácokat a vasalatforgalmazótól, amikor ilyen nyílászárókat készítünk.
Amúgy a nyíló és a tok profilok marása teljesen szabványos, azaz pont olyan mind egy rendes nyiló ajtóénál.
lakásban azért használnak tolóajtót, mert kinyitva nem foglal helyet és nem látszik. nevezhetjük tolóajtónak azt is ami a kisbuszokon van, csak egy lakásban semmi értelme az olyannak. pont úgy foglalja a helyet nyitott állapotban mint a 180 fokra kinyitott hagyományos ajtó.
csak az erkélyajtók nem tolóajtók abban az értelemben ahogy ezek a beltéri ajtók azok. a beltéri ajtóknál az a lényeg hogy eltűnik a falban nyitáskor. emiatt nem mozoghat csak síkban.
vannak pl toló teraszajtók, meg autón is van tolóajtó. csak ezek nem igazi tolóajtók. síkra merőleges mozgással nyílnak, záródnak, csak utánna oldalra el lehet tolni az útból. lakásban egy ilyen eléggé scifi lenne.
Én egy sort eljátszanék az automata küszöbbel is :D
Olyan nincs, hogy nem lehet megcsinálni csak kevés akarat :D
Vagy annyira felhúzom magam, hogy megcsinálom ->>>>>>> garázskapum éppen jó példa :D
Ha egy éve megkérdezed fogok asztaloskodni, a válasz az, hogy tutira nem, ehhez képest meg belendültem enyhén és sajnos a kitartásom majd végtelen tud lenni, ami néha nem annyira jó :D
Ha egy célszerszámra gondolunk, akkor a berohadt csavaroknál nem igazán fog működni, viszont a lenyalt &|| szétbarmolt mintázatú csavaroknál hasznos cucc. Egyszerűen belezabálja magát az anyagba a bit és simán kitekeredik a csavar.
Ezekek a lépcsőket úgy készítik, hogy összehoznak mindent a műhelybe, összeszerelik, kiviszik a helyszínre és beemelik daruval. Egy könnyűszerkezetű háznál működhet.
A képeden látható lépcső húzott karú, egy helyszínen szerelt húzott karú lépcsőt így megcsinálni szerintem nem lehet ( (1) ha mégis erőltetnék, akkor kérnék munkadíjnak 25oeurót/lépcsőfok a szerelésre).
Egyenes karokat lehet.
Készítsz négy lécből egy sablont minden lépcsőfokra (azaz egy sablon kell, amit facsavarokkal állítgatsz) átrajzolod a sablont minden lépcsőfokra külön. Ha az állítható szögű kőrfűrész jól vág és a lépcső szélességét át tudja vágni egyből, akkor be lehet vágni a faliszegő mellé, mind a két oldalon.
Lehet, hogy kell egy kicsit rájbolni is, meg gyalulni (de csak akkor, ha a lap nem vág) de van olyan asztalos, aki ezt símán megcsinálja- azért nem olcsón.
Ezt mi készítettük, de a lépcsőkar egyenes és az oldalszegőt beállítottuk mm-re síkba és párhuzamba. Nem kellett rájbolni egyáltalán. A homlokokat is sablonnal vágtuk. Az aljzat ki volt színtelve mm-re.
A háromszögeket bemarni.... hát nem tudom-esetleg egyesével. De akkor minden háromszögnél megjelenik egy toldás. Egy darabból bevágni nem lehet, illetve lehet, lásd a (1) jegyzetet, de mindenképpen a lépcsőt a szerelés után felületkezelik le (nem lesz olyan minőség, mintha a műhelybe kezelték volna le).
Na tehát... ha megvan rá a kereted, akkor kapsz asztalost is, aki úgy megcsinálja mint a képen.
Fából szeretném elkészíttetni cégünk egyik termékét 10x10 vagy 20x20 méretben. A platform tartalmaz egy széket, egy pici szekrényt és egy rácsos kerítéshez hasonló elemet. Ismertek céget vagy magánszemélyt aki elkészítené ?
Jó cucc, csak már használhatóvá kéne varázsolnom :D
Nekem nem akart menni, de sejtem mi volt a bibi nálam. A porszívó csöve sztem túl mélyre nyúlt le és így nem teljesült az a hatás, amire tervezték a szerencsétlent :D
Legfőképpen meg kéne vennem gégecsövet is hozzá, min egy négy métereset, arra viszont sajnálom kicsit a lovettát, pedig kéne :D Ahogy korábban próbáltam nem a legszebb és legjobb megoldás (régi rakéta csövét használtam :D)
Szerdán amikor végre aktívabban tudtam használni a körfűrészt meg marót, hihetetlen mennyiségű faport kreáltam és ebből azért nem kérnék sokszor, maró is nagyon tud köpködni...
Ha a "zsanérfúró" az az a központozó-fúró, amit én is kaptam (ráadásul ajándékba) egy nagyon kedves topiktársunktól - hát meg kell mondjam, hogy amióta megvan, azóta nem állok neki bútort gyártani, amig az nincs kéznél.
Időben és minőségben is rendkívül pozitív hatása van a melóra - de vigyázat, mert addiktív - ugyanis semmilyen facsavart nem csavarok be anélkül, hogy ezzel ne fúrnék elő (vagy inkább jelölnék) a bútorlapon.
Azóta nem kell féljek, hogy becsavarás után netán a luk szélén támaszkodik meg a csavar feje - ami ótvar csúnya bír lenni, valljuk be.
De azt az első képen látható kanyarfúrót is sűrűn használom - pláne amikor valami kész bútorba kell utólag barkácsolni.