amíg nem volt kerek, ütötte ugye nagyon, nem is erőltettem. de amikor már kerek, és le kell venni egy centit az átmérőből, nagyon haladós. szép tükrös felületet adott.
Amúgy jópofa, ilyesmi is tervben van csak a ruszki hiperszuper gyalu/körfűrész/"hosszlyukfúrós" csodamasinából kimentett aszinkron mociból. 380W, 2800rpm, kicsit lassítani kell majd de erre jó lesz. De a következő projekt egy tárcsacsiszoló lesz.
Nem tudom jól értem-e ...Kézigyaluval gyalulni (fa?)esztergán? Hááttt ... érdekes 5let :) Nagyon kis fogással. Mondjuk fosnék kissé h mikor tépi ki a kezemből a gyalut, de talán a kis fogás a kulcs. Mindenesetre ezt legépelted, szóval nagy baj nem lehetett. De hosszútávon nem erőltetném :-) Rendes gyalukést akkor veszed el az anyagtól amikor akarod. Ez a kézigyalu meg ... így fejben végigjátsszva ... nem szorította oda hirtelen az anyaghoz? Főleg mikor kezdett kialakulni a hengeres alak.
Az ilyen gurulós munkaasztalok viccesek (is) tudnak lenni. Tolod a hosszú anyagot a fűrésznek és közben valamerre mozog (leginkább távolodik) az asztal. Vagy a rajta lévő munkadarabra rányomod a kézi szalagcsiszolót és kigurul alóla az egész cucc, stb, stb... :-)))
"Primitív=műanyag lap, sarkok kerekítve, perem lecsiszolva, hogy ne legyen éles+ két, levehető szivacshenger. Ha lenne megfelelő szerszámom és alapanyagom, valószínűleg én is el tudnám készíteni. Hajlításról, Logitech minőségről szó sem volt."
Ha ennyire egyszerű az elképzelésed, akkor miért nem oldod meg magad?
Alapanyagnak tudnám javasolni a textilbakelit lemezt. Ez nem lágyul hőre, a hővezetése is rosszabb mint a műanyagoknak, viszont nem hajlítható - de mint látom nem is kell.
Jobb színesfém kereskedésben kapható különböző vastagságban és szerintem méretre is vágják, vagy vadászhatsz például a neten az aukciós oldalakon megfelelő darabokat.
Ha esetleg vágni kell, akkor veszel egy 100 Ft-os fémfűrészlapot, egyik végét ronggyal betekered, hogy "kényelmes" fogása legyen és ügyeskedsz vele.
A tábla sarkait és éleit egy darab csiszolópapírral némi testmozgás keretében le tudod rendezni, majd ráfabrikálod (levehetőre!) a kiválasztott szivacshengereket és már kész is...
Minek ehhez mester, műhely és extra felszerelés???
"és helyet akarok hagyni egy oszlopos fúróállványnak."
Szerintem annak egy külön asztal kellene, csak akkora, amin magában el van.
"mi az ergonomikus, kényelmes asztal magasság? (kerékkel együtt)"
Ez alkati kérdés, mindenkinek más és más lehet. Nekem pl. a 95cm a megfelelő, de ha Te nem vagy magasabb 170cm-nél, akkor ez neked kényelmetlen lenne. Ki kell próbálni.
Most fejből nem tudom, de holnap megmérem hogy nekem milyen magas a marógép asztalom. Az a magasság nekem teljesen megfelelő, ha nem használom a marógépet, akkor azon az asztalon jelölöm a deszkák pontos méreteit, vagy rajzolom be a csapok helyét, vagy táblásítok, vagy éppen szerelek rajta. Szóval nekem a marógép asztalom, egyben a műhely asztalom is!
Ahogy számolgatom ... ha kerekeket rakok az asztalom alá akkor nagyon magas lesz, a lábait nem egyszerű rövidíteni, azaz teljesen új asztalt készítek. A meglévő asztal megmarad a lakatos munkákhoz.
A hármas olyan 1600mm x 1600 mm + a kiegészítő asztal.
Nekem is a 3-as és az 1-es tetszik, egy megvezetővel a maróhoz és a fűrészhez. Viszont a 2000 x 750 -es munkaasztalomból az egyest és kettest lehetne kialakítani . Így marad az egyes :)
Egy PTS 10 -et és egy POF 1400 felsőmarót fogok beleépíteni és helyet akarok hagyni egy oszlopos fúróállványnak.
Az 1-es verziónál maradva, a fűrész mérete ~630mm (ha jól azonosítottam be) a felsőmaró egy picit szélesebb helyen van ~ 700mm , a fűrész baloldalán ~ 400 mm hely marad ( nálam ez 600mm körülire marad) . szóval ~1800 mm széles.
Szerintetek ez jó arány/méret?
mi az ergonomikus, kényelmes asztal magasság? (kerékkel együtt)
Igazából még egyszerűbben oldottam meg: az egyik szorító tartotta a lapot, a másik szorító meg az egyiket kötötte az asztallaphoz. Így teljesen jól ment.
Aztán törtem a fejem, mi az, amihez kell fűrész, csiszoló, meg a maró is (végül a kisebbet vettem meg, lehet megbánom, de egyelőre talán elég lesz). Szóval vágtam egy szarufából (?) egy kis darabot, hogy pontosan kocka legyen. Majd lecsiszoltam. Aztán gondoltam egyet és csináltam belőle dobókockát. Aztán megint csiszoltam egyet, mert közben az asszony bepöttyözte és nem oda tettem a lyukakat, ahova ő gondolta. Abszolút nem pontos, messze nem tökéletes, de ez az első pilot projektem és a gyerekek imádják, szóval a sikerélmény megvan :).
szorítókkal már 3 darab lécből egy kis kalodát is fel tudsz szorítózni az asztalra, amibe akkor "ketrec" marad, amibe a csiszolandó anyag van és nem tud mozdulni, aztán hajrá
Ma végre vettem szorítót is, eddig az nem volt, úgy nehezebb :). Igen amúgy, az volt a gondom, hogy a satum nem bírta a 10cm-t, csak 7,5cm-t bír. A szorítókkal viszont valamelyik módszerrel már menni fog.
Van olyan asztalom amibe lapjával is be lehet fogni, én azon csinálnám :-)
Viszont, ha neked nincs, akkor fogj két hulladék fadarabot aminek a vastagsága valamivel kisebb mint a munkadarabé, azokat szorítózd fel egy asztalra, hokedlire (vagy akármire, amire tudod) úgy, hogy köztük kis réssel elférjen a munkadarab. A kis résbe pedig üss be két éket (ezeket is pillanatok alatt el lehet készíteni némi maradékból) egymással szembefordítva, hogy beszorítsák az anyagot a két "satu-pofa" közé. Aztán lehet adni neki a csiszolóval :-)
A méretezésnél azért nem árt figyelembe venni, hogy a csiszolótalp odaférjen rendesen a szorítóktól (az ugye jó eséllyel magasabb lesz, mint a csiszolandó felület), de erre hamar rájönnél úgy is... ;-)
Én az excentert valahogy berögzíteném a satuba fejjel lefelé, és a fadarabot fognám a kezembe. De ha fordítva akarod, akkor is 40 mm magasságot simán be lehet fogni úgy a satuba, hogy a 100x100 odal legyen felül.
Én a 20 db 11 cm átmérőjű rétegeltlemezes korongjaimat, a lapjaikat kézből csiszoltam meg. Jól megmasszírozott közben :) Persze ezeknek nem kellett sok, 120-as papír, pár mp cssziszolás, csak hogy jobban egymáshoz simuljanak (ragsztás előtt). Persze ha nem figyelsz oda, kirepül a kezedből.
Ha a satu nem nyílik ki 10cm-re, akkor asztalra két szorító, szorosan a lapok élei mellé és mehet úgy. Elég vastag ahhoz hogy a szorító pofái ne zavarjanak be.
B verzió: 2 oldalas ragasztó. Leragasztod az egyik oldalát az asztallapra, megcsiszolod. Majd a másikat is. Ha kicsi ragasztó rajta marad, azt kézből lecsiszolod.
Köszi szépen az eddigi tanácsokat. Sok mindenben hallgattam rátok egyelőre nem bántam meg :D
Szóval a mai kérdésem:
Adott egy kis fa lapocska, 10x10cm, a vastagsága meg olyan 3-4cm. Szeretném ezt a kis lapot lecsiszolni, mind a hat oldalát. Excenter csiszolóval dolgoznék (igen, vettem végül egyet). A széleit könnyű, satuba befogom mondjuk, úgy jól meg tudom csinálni. Viszont a két lapot hogyan lenne jó? Ti hogyan csinálnátok?
Annál azért sokkal több maradna. Ha nem épp üresjárat van és csak a csevej megy akkor sokoldalas nézeteltérések tudnak kialakulni egy-egy részletkérdésen :)
"Be kell lásd, hogy ez a társaság nem elég inteligens a problémád megoldásához"
Szerintem :-)
Én már feladtam, pedig ha valakinek nekem birkatürelmem van. Zárt legyen, hogy ne legyen izzadtságos-sós a laptop, de szellőzön is jól, 50 fokos a noti de a fa a bűnös hogy nem jó hőszigetelő (50 fokot a műanyag is át fog adni). Nekem ez hosszú és sok már ... én szivacshengert is linkeltem már. Műanyag lapot is lehet "akárhonnan" szerezni, de már arra is is kapott linket kupertától. Tépőzár linket is kapott. Szőrös felét rávarrni a szivacsra (tű+cérna), kampós felét ráragasztani 2 komponensű epoxival (OBI-ban, akármilyen barkáécsáruházban kapható) a műanyag lapra. Gyak csak a műanyag lap megmunkálása a kérdés. De nagyon finom csiszolópapírral otthon is le lehetne az éleket gömbölyíteni, hogy ne vágjanak. Szerintem.
Szóval fel nem fogom, hogy ha kézben van minden anyag, mitől nem (maximum) szomszédbácsis ez a projekt ... miért igényel "spéci műhelyt"...