"viszont a hűtőkompresszornak a nagy nyomás az hűtőközegtől függően a 15-20 bar, 4baron a többsége azért elindul."
A hűtokompresszorok gyakorlatilag 0 barról indulnak - mindig.
Ugyanis leállásuk után, a kapilláris lassan leengedi róluk a túl nyomást - így hát a kimenet és bemenet között nincs semmilyen nyomáskülönbség, Tehát mindig nulláról indul a kompresszor a következő bekapcsoláskor.
Egyébként a hűtőben sem tud elindulni - ha maradék (túl)nyomás van rajta.
Példa: ha 1-2 perc menés után kikapcsolják a motort (vagy kihúzzák a hűtőt a konnektorból) és utána gyorsan visszadugják - a kompresszor garantáltan nem fog elindulni, hanem kínlódik egy darabig, amig a hővédelme (pl. egy klixon) le nem kapcsolja a tápot.
Ez után 3-5 percet kell várni, amig a hővédelem visszahül, visszaadja az áramot - ám eközben a túlnyomás elmegy a kapilárison (!) - így hát vidáman indulhat a motor megint - immár nulla túlnyomással.
A nyomáskapcsoló most 4 barnal kapcsol be, ezt simán megoldja ez a kompresszor is. Még azzal gondoltam kísérletezni, hogy kapcsoljon be már mondjuk 5 barnal, akkor tovább lehet dolgozni, és/vagy nyomja fel magasabb értékre. A halk működés egyébként valóban sokat ér, és kis türelemmel simán elegendő ez a szerkezet így egy barkácsolónak. Meg a helyfoglalás sem mindegy nekem egy 8,5 m2-es műhelyben.
Amúgy tetszik ahogy egy kompresszortartályra rászerelték , nyilván van előnye ahol fontos a hang nélkűli működés mondjuk egy blikk alatti biciklijavító műhelyben kerekeket pumpálni alkatrészeket takarítani. nekem egy stanley olajos gépem van a nyáron festettem vele, majdnem folyamatosan ment ,pedig az nyomja rendesen a levegőt. Egy nap csak 20 liter fáradtolajos motorinakeveréket tudtam elfesteni . Még a hangyabolyba is öntöttem hogy fogyjon a massza ...
nyomás alatt semmilyen kompresszor nem indul szívesen. viszont a hűtőkompresszornak a nagy nyomás az hűtőközegtől függően a 15-20 bar, 4baron a többsége azért elindul.
Nem csak az a baj, hogy kevés levegőt termel - mert tényleg nem sok - hanem az is, hogy nyomás alatt nem szívesen indul.
Ha pl. úgy van beállítva, hogy mondjuk 5-6 bar-nál kapcsoljon be - az lehet nyögvenyelős neki, de nagyon.
Ezért mindenféle trükkös lefújó-szelepeket használnak, hogy amig felpörög a motor, addig ne legyen nyomás rajta - és csak utána kapcsolják rá a nyomás alatti tartályra.
Jó pár éve egy ilyennel fújta a gumit a fószer a garázsba, közbe kiött az ajtó elé telefonálni. Egyszer csak hatalmas durranás, szétnyomta a gumit a kis kompresszor. Még rendőrök is jöttek, hogy mi volt az a robbantás.
de, kevés levegőt termel. viszont halk. egy kisebb hűtő kompresször a 10cm3 nagyságrend, 2800as fordulattal az 28liter per perc. az 50 literes tartályt 3ról 8 barra 8 perc alatt nyomja fel. de ha óránként lefújsz valamit két liter levegővel, vagy belősz 20szeget 20literrel aztán mást csinálsz félórát, akkor teljesen megfelel. egy rendes kompresszor felnyomja 1 perc alatt, de közben nem hallod a rádiót.
hmm. van a gyári kompresszorok kimenetén visszacsapó? mert ha nincs, akkor egy Tvel be lehetne iktatni egy ilyen kis hűtőkompresszort, és a nagy zajforrás nem indulna el csak ha hirtelen sok levegő fogy. mármint hogy a nagy kompresszor tartályára dolgozna a kicsi pluszban..
Minden relatív, biztosan kevés levegőt termel. De amíg a szögbelövővel is tudok dolgozni, addig nekem elég. Azért gondolkodtam 2 ilyen kompresszoros bővítésen, de használt kompresszor van bőven a vaterán és társain sokféle méretben, ha valaki komolyabbat akar építeni.
Igazad van, nem szeretnék robbantott ábrát a tartályról és a műhelyemről, rólam nem beszélve. :) Apósnak van egy igazi Zetorja még az 50-es évekből. Annak a teljesen lelapult nagy kerekét is fel tudta fújni egy ilyen kompresszorral, biztos, hogy sokat bírnak. Nem kell nekem nagy légnyomás, a nyomáskapcsoló van 6-ra állítva, meg van benne lefújószelep is, elvileg 8-as értéken. Ha lesz kedvem, még állítgatok rajta, de a szögbelövő is 4 baron dolgozik, jól működik így is.
Ide Romániába is ingyen hozzák ...még egyszer vásároltam volt náluk ,akkor egy fiskarsx27 es fejszét vettem, három nap alatt ideért. Fúrógép is van a dedemanban de 300 lejjel drágább, s még haza kellene hozzam .
Bakker, ezek tényleg tök-ingyért szállítanak, mindegy nekik hogy haza-lábhoz, vagy pikk-pakk ponthoz, sőt az is mindegy, hogy előrefizetéssel, vagy utánvéttel - egyformán ingyenes.
És nagyon jó a kommunikációjuk, állandó tájékoztatásban tartanak emailben, SMS-ben szólnak, ha megérkezett az áru a címre vagy a pikk-pakkhoz - tényleg le a kalappal.
Apóstól kaptam ajándékba egy hűtős kompresszort. Ő gumifújásra használja ezeket, volt neki több is. Persze nem bírtam ki, és körbeépítettem. :) 6 barig (vagy hogy hívják ma ezeket a mértékegységeket, lemaradtam) próbáltam, addig simán működik. Porfújás, takarítás volt a cél, de vettem egy lidlis szögbelövőt is. 11 fiók alját felraktam vele a próbaüzemben. Maximálisan meg vagyok elégedve vele, az én igényeimnek elég. Esetleg később még egy hűtős kompresszort is rá lehet rakni, ha hozzá tudok jutni ilyen jó áron, meg nézegettem nagyobb gépeket is rá, de az ráér. Meg talán kereke is lesz egyszer, bár a 10 méteres cső is elég most.
Végre. Megírtam az angyalnak a levelet (extreme digital) Sokat töprengtem milyen ajándékot válasszak ... .Elsősorban kandalló kellett volna ,aztán fotó optika, fürdőszobát is újra kellene csempézni . egy disznó is tervekben volt.
Na de végül is egy bosch PBD 40 állványos fúrógépre döntöttem . Hogy mire fogom kihasználni azt még nem tudom de kell :D
Ha már olaj, akkor egy gyors kérdés: az olajcsere alkalmával melyik módszert javasoljátok ?
A. Olajleeresztő csavar kicsavarása, és leengedés
B. A nívópálca helyén történő kiszivattyúzás
Kipróbáltam mindkettőt, és kiszivattyúzással gyakorlatilag pontosan ugyanannyi olaj jött ki, mint a beletöltött mennyiség volt. A 'B' módszert kényszerből használtam, (meg kíváncsiságból is) ...
A tekerőnek úgy kell kinéznie, hogy egy pár centis csődarab,ami éppen felmegy a tengelyre, és a csődarab végén annak a fémrúdnak van két bevágás a cső palástjában.
A csődarab másik végén van egy laposvas felhegesztve, aminek a túlvégén van a fogantyú.
Így a "satuvasrúd" viszi át a tekerést a kurbliról a tengelyre a csődarabban levő bevágások segítségével.
Valszeg a műhelyben ott van valahol elkallódva a gyári tekerője is...