Fő Hobbiasztalos bloggerünk (ex-Repítő) volt olyan kedves, és elpostázta nekem a sajátját, azzal méricskéltem. Bár a szélkerék egyik darabja le volt fittyenve, azért nagyjából gondolom releváns volt a mért érték.
Nagy átépítéssel én sem kezdeném, jó lenne, ha kompromisszumokkal is de használható lenne az új gép. Közben ezt találtam, csak úgy nem akarok vásárlásba ugrani, hogy nem lehet róla semmit tudni. Kinézetre kicsit bíztatóbb mint a Makita.
Keményfából csak tölgyfát vágtam vele, akkor mikor a nyúlketrecet készítettem. A faanyag szélezetlen colos deszka volt, ami ugye csak 2,5 cm vastagságú. Azzal természetesen nem volt gond. :-)
Nem akarunk :-) Csak ne akarj vele nagyon kemény fát spaltolni (köszi Mr. Gabson!)
Egyébként pl Dr. Ramaty 6 centis diópallójából szépen ki tudtam kerekíteni a dió tányérnak valót esztergálásra.
Illetve szenvedősen de átment a 15 centis diódarab is, meg amit ezen a képen látsz középen kettévágva, az is vastagabb volt eredetileg (ezen a képen balról a második darab), azt is a Makival vágtam (spaltoltam) szét. De közben sírt szegény. Szóval nem ez a terep neki a hazai.
Ha valakinek bármilyen Hyundai termékre van szüksége, akkor azt a Devon Kft-nél biztos megtalálja. Ők hozzák be az országba!
Budapesten a Kőbánya-Kispet vasútállomással szemben lévő utcában a Noszlopy u 3 szám alatt található a telephelyük. Annak idején telefonos egyeztetés után én is személyesen mentem el oda megvenni a Hyundai forgácselszívómat, mert ott volt a legolcsóbb. Akkora tárolók voltam, teli mindenféle Hyundai termékekkel, hogy csak lestem! Ha az üzletekben elfogyott ez a csapvéső készlet, ott biztos tudnak segíteni. Ott minden van, ami nincs azt még nem találták ki! :- )
Egy telefonon való érdeklődést mindenképp megér! A csapvéső típusszáma úgy látom ez: Mod.HY-9067
Gratulálok az új csiszológépedhez, szuper lett! Szépen fut, nem üt a tárcsa. A csiszolótárcsát nagyon szuperul megcsináltad, egyáltalán nem látni, hogy akár egy kis kilengése is lenne. Egy ilyen csiszológéppel nagyon haladósra lehet fogni a munkát!
Üdvözlök mindenkit a fórumon.Nem volt jobb ötletem gondoltam megkérdezlek benneteket.Hársfa rönkre lenne szükségem ha tudnátok segiteni meg köszönném.Én Szabolcs megyei vagyok tehát minél közelebb lenne jó.Köszönöm előre is.
Már csináltam én is ilyen megvezetést amit a Matyi mutat a gépén, elég sokat kínlódtam vele, hogy ne akadozva csússzon és ne is kotyogjon. A végső megoldás az lett, hogy öntapadós teflon szalagot ragasztottam a csúszó felületre, utána nem volt gond vele. Nagyon finoman csúszik, nulla kotyogás, meglepően erős és tartós megoldás.
A Matyi féle gépen egy probléma lehet csak, a gép alsó talpa hogyan van csatlakoztatva/becsapolva az oszlophoz. Ez a gyenge pontja a konstrukciónak, de erre is van pár féle jó megoldás.
Nekem 2712 volt, a motor ilyen áron szerintem parádés, az asztal teljesen használhatatlan. A párhuzamvezető nem minőségi, keresztvágás alapban nem megoldható.
Ha beépíted, akkor szerintem szuper, de én végül eladtam, mert inkább asztaloskodni szerettem volna, mint gépet építeni.
Nekem ugyanez a Makita szalagfűrész van és ugyanúgy nem tudtam vele keményfát vágni. Borovit sikerült, de ha nem elképesztően lassan toltam előre, akkor pár mm-t is képes volt elmászni, úgy meg nincs sok értelme.
Asztali körfűrésszel kb. ötödannyi idő alatt, sokkal jobb minőségben át tudtam vágni keményfát, puhafát is.
"Vicces szitu: felfedeztem a műhely egyik sarkában egy rakás faanyag és doboz alatt egy Makita MLT 100 -as asztali asztali fűrészt. Ugye sokan elfogadnánk? :-) Nos mivel olvastam pár rossz dolgot erről a típusról (többek közt itt is, és anno az én célkeresztemben is volt), megkérdeztem hogy miért használja "tárolónak" és megerősítette: nem éri meg az árát. Pontatlan (libegő) szög- és párhuzamvezető-állítás."
Ő sem dicsérte :-) Pedig amúgy ránézésre jó kis gépnek tűnik.
PTS 10: nekem volt, egy "bajom" volt csak vele: a fűrészlaptól jobbra való, párhuzamvezetős vágási kapacitás. Tizenx cm. Persze, ott a jobb oldali kitolható toldat, amivel 50 cm-re bővül ez, de az azért nem ugyanaz. Egyébként meg egy szuper kis gép, én ha csak az MLT 100 vs. PTS 10 közül választhatnék, utóbbit választanám.
Otthoni barkácsoláshoz szeretnék venni a régi orosz körfűrészem helyett új asztali körfűrészt.
Első körben ezeket néztem: Makita MLT 100 és BOSCH PTS 10, viszont ezeket jócskán szidják akik közelebbi kapcsolatba kerültek velük. Bár láttam videókat amikben egész jól használhatóra javítják őket...
Mivel hobbiról van szó ez az ár sáv (kb. 150.000 HUF) a határ, csalódni meg nem szeretek, így most jönnének a kicsit szerényebb kiegészítőkkel rendelkező (viszont talán erősebb) gépek és majd a nyerteshez én barkácsolnék tolóasztalt. Ezeket találtam: Makita 2712, Metabo TKHS 315 C 2,00 WNB, Metabo TKHS 315 C-2,80 DNB. Viszont ezekről a technikai adatokon és egy két videón kívül szinte semmi személyes vélemény nincs a neten (vagy én nem találom :) ).
És most a hosszú felvezetés után jönne a kérdés:
1. Van-e valakinek tapasztalata ezekkel a gépekkel: Makita 2712, Metabo TKHS 315 C 2,00 WNB, Metabo TKHS 315 C-2,80 DNB, és ha van az milyen?
2. Tapasztalat alapján megéri-e ezek közül választani egyet és ehhez építeni komolyabb toló asztalt stb., vagy inkább maradjon az első kettő közül valamelyik.
3. Ha az első kettő a jobb választás, akkor jobb-e, tud-e annyival többet a Makita amennyivel drágább?
4. Ha ezek közül egyiket sem vennétek akkor esetleg mit, és miért ajánlanátok ezek helyett?
Poros környezetben, kis frekvenciás, oszcilláló mozgáshoz én nem csapágyat tennék, hanem műanyag perselyt. Olcsóbb, de ami a lényeg tartósabb. Ipari, poros környezetben használjuk az ilyen perselyeket és nagyon jók a tapasztalataim.
Na épp akartam írni, hogy elmélkedtünk már ezen a kütyün mennyire hatékony, külföldi fórumokban anno azt találtam, hogy jópáran panaszkodtak hogy a sima oszloposukkal mennyire nehéz használni. Persze, mert azt nem olyan erőkarral tervezték ami ehhez lenne optimális.
De ha te építed akkor biztos jó lesz. Azt viszont osztom pajaci részéről, hogy Matyi megoldása bár egyszerű, de nem tudom mennyire lenne hosszú távon működőképes. Mármint a csúszka rész.
Bocsi hogy belevau, és én adok tanácsot, pont neked ... de majd max kidobod :) Csak a kellemes tapasztalatom okán kérdezem, hogy nem gondolkozol el lineáris csapágyon? A fel-le utat tekintve. Az biztos hogy nem fog megakadni, vetemedni, szorulni, elkopni (a mi életünkben legalábbis nem), és 0 kottyanása van, porvédett. Az oszcilláló szalagcsiszolóm szalagfeszítő tengelye futkorászik ilyenben, szépen minden akadás nélkül - nem utolsó szempont hogy a szalag ne mászkáljon sehova ahova nem kell.
Nekem a következő gépépítésem az oszcilláló hengercsiszoló lesz, tesóm most kukázott hozzá egy hibátlan IFA ablaktörlő motort. A fel-le munkautat én biztos hogy lineáris tengely/csapágy párossal oldom majd, meg, még ha ez meg is drágítja/bonyolítja a projektet. De szerintem nem annyival, amennyi "nyereséget" hoz. 2 függőleges tengelyen 4 csapággyal tervezek, így nincs az az isten hogy az kottyanjon a fel-le út során. Tudom van bronzpersely, meg biztos van más megoldás is ... de én inkább csapágyaznék. Persze a 0 kottyanás azt is eredményezi, hogy építés során kicsit több a macera, de szerintem megéri.
Igen, ez engem is bosszantott egy kicsit, de szerencsére pont útba esett ma a bolt. Ha jóváhagyják a regisztrációmat a weben is, meg tudom nézni majd neked, hogy mi mennyi.
Ennyit adnak meg speckóban, még sosem ellenőriztem.
Hogy hívják már ezt a vágást, most nem jön a nyelvemre pedig tudom:
Na mindegy, mi így akartuk felvágni, magasságban olyan tizenpár centi volt, max 16-ot tud a maki.
Azt gondoltam hogy nem fog rajta átszaladni mint kés a vajon, de ... ezidáig (március óta van meg) még csak egyszer próbáltam vele vágni, erről itt írtam is:
Nos ez sem haladós vágás volt, nem tudom a dió hogy viszonyul keménységben a juharhoz: nagy nehezen áttoltam rajta, és ez majdnem max magasság volt (15 cm).
Szalagot előtte cseréltem le, mert előtte a vékony 6mm-es szalag volt rajta. Vezetőcsapágyak, szalagfeszesség - szerintem minden rendben volt. És ezzel a vastag szalaggal is kb annyit vágtam, amit az elkőbb linkeltem illetve egyszer kipróbáltam egy fenyő pallón, azt persze szépen vágta.
Ja ezt a szalagsebességre írtam. Hogy a motor tengelyfordulata mennyi ... nem tudom az áttéteket, de 900W-os aszinkron motor, szerintem 1400-as fordulatú motor lehet és azt áttételezik le.
Szóval a 300-as kerék 13,3 m/s-nál 828-at fordul percenként. De én ugye a lassabb fordulaton próbálkoztam, ha hihetünk a Makita speckónak akkor ez 382 -es fordulatnak felel meg.
Az mekkora fordulatszám? Az enyém is ekkora átmérő, valami 2ezer körül forog. Centrifuga motorral van direktben hajtva, a bütüt nagyon égeti. Most készül majd egy lassabb a szalagcsiszolómból.
Ez egy Makita LB 1200 F (300-as tárcsa), és a lassabb fordulaton volt éppen (6.7 m/s a speckó szerint, a gyorsabb az 13,3 m/s), de ... jobb lett vonla a gyorsabb?
Valahogy úgy okoskodtam hogy ilyen kemény/vastag (magas) anyagot lassabb fordulaton jó vágni. Meg úgy az átvitt teljesítmény is jobb, a kicsi->nagy áttétel miatt.
Megosztom, hátha jól jön majd nektek is: Korábban kerestem apró kis zsanért és pántot ékszerdoboz szerű kis dobozokhoz. Akkor mondtátok, hogy hobbibolt és kaptam linket is. Mivel az a hobbibolt kiesett, a másikban (Bartók Béla u.) nem találtam, kerestem egy harmadikat. Találtam is egyet, ahol igaz ugyan, hogy cég nevére kell kérni számlát (magánszemélyként 70%-kal drágább), de cserébe a boltban tényleg minden van, ami ilyen kis dobozok készítéséhez (szerintem) kellhet. A bolt a Remohobby névre hallgat Budapesten van, a XI. kerületben. Rengeteg kész fa dobozt is árulnak, ha valaki ötleteket akar szerezni :).
(Ne értsetek félre, semmi érdekem nem fűződik a bolthoz azon kívül, hogy nagyon tetszik, amit láttam és kifejezetten kedvesek, segítőkészek az eladók. Ritka ma az ilyen, vagy csak én járok túl sokat rossz helyen :) )
nade Matyi azzal kezdte, hogy fogott egy fémet és szétfűrészelte, mert nem fért bele a kézi fúrógépe :-) nem csoda, hogy amit levágott belőle, azt fával kellett pótolnia.
Láttam, de ha van is olyan elzáró, akkor olyan drága, hogy azt a pénzt inkább mindenki faipari gépre költi, úgyhogy rögtön mondtam a reális megoldást. :P
Nem értem hogy nem lehet valahonnan közelebbről megrendelni. addig eljutottam a rendelések hogy ,,7 munkanapon belül utálják a pénzt,, s 40-50 nap múlva kapom még a cuccot.
És egy kis tapasztalat megosztás. Bari kollégával hétfő este felszeleteltünk 2 1.5m hosszú, 6 centi vastag és ~40-05 centi széles juhar szélezetlen juhart.
A cél nagyjából 3x3 cm-es rudak voltak, amiből karácsonyfadísz lesz majd. A nyersanyag:
Még soha nem volt dolgom juharral, jó nehéz és kemény fa! Annyira mindenesetre kemény volt, hogy ő feladja, pedig a gyak 0km-es széles lapot tettem fel de 2-3 centi után beláttuk hogy nem ő lesz a est hőse:
Feltettem az asztali fűrészre a Freud vékony hosszvágóját - az meg szépen megzabálta ahogy kell. tizenx centi szélesre vágtuk először a nagy pallókat, majd 2x-i vágással csináltunk egy 32-33mm-es deszkát, azt tovább kockáztuk (desszertnek volt egy kis tölgy vagdosás is):
A forgácstároló alján épphogy volt egy kis cucc kezdéskor, a fűrészelés végére szépen megtömtük. De még ilyen tele (3/4) állapotban is alig szívott át egy kis anyagot a porszívóba:
Újfent meg kell állapítanom, hogy ez a kis ciklon rohadt jó szolga. Csak ajánlani tudom mindenkinek aki most tervez porelszívást/leválasztást.
No ezzel a gépezettel sem volt időm az utóbbi hetekben foglalkozni, mindig akadt más. De 2 nap szabi csodát tett, végre csiszolóképes állapotban van:
Messze nincs kész, pl. a szögben rögzítő rész is még csak ilyen "álljon meg valahogy derékszögben" megoldás, de nagyon ki akartam már próbálni:
A forgáspontot igyekeztem közel rakni a korong síkjához. Ezt a pánt megoldást még átgondolom, de ha tartós lesz akkor maradhat is (az a pukli ott .. izé ...egy csavart sikerült túlhajtanom ...):
Kell még az íves védőburkolat, elszegni az asztal szélét keményfával, lekerekíteni (!) minden élt (ez a laminált rétegelt kur*a éles a vágás mentén, simán elvágta a kezemet, de nem kicsit) , porelszívás burkolata az asztal alá, kapcsolót normálisan kivezetni. Ja és a másik tárcsát is beborítani tépőzárral. Nagyjából ennyi.
KPE csapokat én is találtam, sajnos az 50-es 3-4000 Ft/db, kéne rögtön 4. Gondoltam hátha tudtok valami jót olcsón :)
A "blast gate"-ket is néztem, valószínű ilyet készítek, ha nem találok mást. Meg kéne csinálnom normálisan az elszívást, mert most egy 10 méteres kígyóval birkózok.
Amúgy találtam egy központi porszívós céget a közelemben, ahol antisztatikus csövet meg egyéb idomokat lehet venni. Sajnos 51 mm a cső átmérője, nem biztos hogy rámegy az 50-es flexi cső. Mondjuk nem tudom mekkora jelentőséget kell ennek az antisztatikusságnak tulajdonítani, de úgy tudom a sima PVC cső fel tud töltődni. Meg jobban is mutat a fehér cső, mint az az ordenáré szürke :)
Az a baj, hogy hiába fizeted ki a 100$- t. Az Usa posta csak a határig garantálja a tracking-et. Azután akár el is lophatják.
A lányom is így járt, de mivel az eladó hozzáállása olyan volt, hogy arra lehetett következtetni, hogy ő lopta el, az Ebay visszafizettette vele a vételárat. Több 100$ volt.
Mai szerzeményem a kedvenc barkácsboltomból ahol sok esetben tapasztaltam már hogy fogalmuk sincs mennyit is érhet amit árulnak. Meglepően élesek a véső kések.
Odaraktam egy öngyújtót is méret viszonyítási alapnak.
Most már csak befogó szerkezetet kell kerítenem hozzá.
Nincs szállítási díj, mert a rokonságom lengyel. Lépten-nyomon jön valaki hozzánk, vagy megyek én ki. Illetve annyi a szállítás, hogy Lengyelországon belül a rokonaimhoz, hogy ők készhez kapják. Gyakorlatilag mindenre 20 PLN. 1PLN most 72 HUF
Köszönöm , hogy felhívtad a figyelmemet erre, soha nem rendeltem még az allegro.pl-ről. Sajnos, a lengyel nyelv nem megy, így aztán a szállítási feltételeket sem tudom olvasni, legfeljebb a számlázásnál érhet az általad említett meglepetés.
Az allegro pl az olyan mint nálunk a vatera csak cégeknek. Ha rendelsz két dolgot egyáltalán nem biztos hogy ugyanabbóla forrásból jön, ilyenkor a postaköltség duplázódik.
Az én Ni-Cd -os fúróm 10 éves, legkevésbé az befolyásolná a választásomat, hogy 15 év múlva kapok e még hozzá akksit. Amúgy meg át lehet cellázni líthiumosra is akár.
Elsőre annak tűnik, de ennek vagy 1éve ennyi az ára....... Abból a 65e-ből egy karakter sem igaz. Illetve az utolsó 3 talán. :)) A legdrágább helyen sem volt az utóbbi évben több mint 44eft.
Nincs baj a NiCd-s cuccokkal. Az akksi is egy jól terhelhető típus. Viszont EU úgy döntött, a cadmium mint nehézfém igen veszélyes ezért be kell szüntetni a forgalmazását. Akkor lessz gond, ha a jelenlegi akku megadja magát és nem lehet pótolni. Ezért nem tanácsos manapság már beruházni a tipusra.
Egyenlőre csak szárazon kézbe indítottam el a gépet. Az első benyomás, meggyőzően szépen gyengéden indul, majd kb 2mp után veszi a lapot, és pörög mint állat, de halkan és csendben teszi a dolgát. Magnézium ház, szép, sima kidolgozás, gumis fogantyú. Erről a gépről kiabál a Német minőségi felügyelet, akár hol is készült.
Mellesleg a Sparky oldalán most még olcsóbb az 1600 W gép, és abban is van lágy indítás, plusz 3 patron. ( 6-8-12 )
Szóval a puding próbája az evés. Ennél is majd csak a használatkor derül ki valójában mit is tud ez a gép.
Köszönöm a segítséged! Így elsőre kicsit bonyolult a használata, de a gyakorlat során megszokom a kezelését. Alig várom, hogy végre elkészüljön a betét és én is használhassam végre a gépet. Neked mekkora betét van beépítve?
Ma megjött Németből a 83€ Sparky gépem, de lett egy kis üröm az örömben. Igaz, én 1600W gépet rendeltem, de cserébe ezt kaptam. A hozzá értő kollégáktól származó inf alapján, ne sajnáljam, mert ez jobb. Íme a képek.
Ezt én is akartam említeni. Nekem ugyanez a szett van meg, csak 1 akksis verzióban került ennyibe kb. 4-5 éve. Hobbira használom és eddig nem hagyott cserben.
Nem a unimax-tól vettem, hanem egy olasz cégtől. Akkor 274 volt az ára, az euró is lejjebb volt és 15 euroért hozta a posta. Így 80.000 Ft körül lett a vége.
Én sem! Csak valaki berakta, hogy olcsó én meg összeakadtam agy még olcsóbbal. Gumi lapot keresgélek de nem akar összejönni. Egy kb. 2-3mm vastag 200*300-as darab kellene de csak tekercsbe találok. Meg csúszásgátlósba de sima kellene.
A felsőmaró műanyag talpára bútorlap marása közben ráragadt valami makacs dzsuva (gondolom a kötőanyag), ami az óvatos kapargatást csak kiröhögi. Mivel tudnám könnyen leszedni?
Pár éve tendereztettem raklapgyártókat - elég nehéz volt áthidalni a szabványok és a szokások közti szakadékot. Itthon a nyárfa elterjedt raklapanyag, olcsó és puhafa, amúgy pedig keményfának számít USA specifikációk szerint... furcsán néztek rám szinte mindenhol.
"A faanyag egyik legfontosabb, a mindennapokban legtöbbször emlegetett tulajdonsága a keménysége. E sajátosság alapján különböztetünk meg puha- és keményfát, lágy- és keménylombos anyagot."
"It is common to classify wood as either softwood or hardwood. ... These names are a bit misleading, as hardwoods are not necessarily hard, and softwoods are not necessarily soft."
Nekem ez új volt, és hátha más is érdekesnek találja.
Ez általában addig nem derül ki, míg a gépet a saját kapcsolójáról működtetik. Ha kikapcsolod, automatikusan rázár a fedél, ekkor lehet szerszámcsere helyzetbe is tekerni. Visszafelé meg addig úgysem akarja senki elindítani, míg be nem állította a magasságot. Külső kapcsolóról üzemeltetve viszont rögtön kiderül. :)) Aztán lehet, hogy a tiéd még nem ilyen, ha emlékeim nem csalnak, neked még a korábbi típus van.
Ez egy mechanikus reteszelés, ami fordítva is működik. Ha a védő el van húzva, tehát a kapcsoló szabad, akkor nem lehet a patront a legfelső állásába emelni.
Ez a gép egyik szerintem jó tulajdonsága. Teljesen felemelt állapotban reteszelődik a tengely, így 1 db kulccsal meghúzható a patron szorító csavarja, nem kell ellentartani. Mivel reteszelődött a tengely, ezért biztosítani kell, hogy ne lehessen elindítani. Ezt biztosítja a kapcsoló előtti elhúzható műanyag, amit ilyenkor nem lehet elhúzni.
Nagyon érdekes amit írtál, nem is gondoltam volna csak ekkor lehet szerszámot cserélni. Már elraktam a gépet, de holnap megint kézbe veszem és megnézem, hogyan boldogulnék egy szerszámcserénél. A napokban készítek egy vázlatot a tervemről, pontosan méretezve, majd utána elmegyek és megcsináltatom a betétet.
Ja, értem már! Nagyon jó ötlet valóban. Ha csak az egyik helyről indokolt az elszívás, akkor elzárod a másikat, és ahonnan megy az elszívás onnan nagyobb
Ha még beleszólhatok : nálam a kapcsoló van jobb elöl, abból a megfontolásból, hogy van felette egy reteszelő fedélke. Ha ez a fedélke nem takarja a kapcsolót, akkor nem lehet a gépet kitolni szerszámcseréhez. Azaz ilyenkor oda kell nyúlkálni eltolni a fedélkét és nekem jobban kézre áll így. Teljes kitoláshoz nekem gyorsabb a nagy gombbal manőverezni, mint a kurblival. A finomállítást pedig a gépen lévő tekerővel végzem.
Találtam egy érdekeset. Ez muffler (hangtompító) akarna lenni, de kétlem a hatásosságát, viszont arra biztosan jó, hogy szétoszlassa a kifújt levegőt, és egy picit halkít is.
Szerintem egy hullaegyszerű vízszűrő szivacs, akváriumosban, vagy szivacsboltban árulják. Nyíltcellás. A vizes porszívókban is szokott lenni ilyen.
Amikor készítettem a maróasztalomat én is szembesültem ezekkel a problémákkal. Sokféle megoldás lehetséges, én azt választottam, hogy a magaságállító legyen elől. Ekkor az elszívás valóban előre esik, de flexibilis csővel ez nem probléma. Én egyébként alulra és fölülre is készítettem elszívást.
Az elhelyezésben azt is vedd figyelembe, hogy az asztal alatt is kell néha állítani és ilyenkor hogyan állnak kézre a dolgok.
Ennél a fajta beszerelésnél például a bekapcsoló gomb csak hátulról érhető el, de én ezt könnyen megszoktam.
Zoli, az "előre" néző elszívócsonk miatt ne aggódj, sokkal fontosabb szempont - ahogy azt le is írtad - a magasságállító vezető ELÉ eső pozíciója. Mármint ha felülről állítasz magasságot - és pont ez az egyik dolog, ami miatt a Triton asztal alá termett. Van amikor alulról jobb az elszívás (van hogy máshonnan nincs is értelme, pl belső nútmaráskor) de nem fog "hasbaszúrni" az elszívócső. Beépítesz egy flexi idomot és arra tereled amerre jólesik.
A mostani marógépemnél az elszívást alulról végeztem, ezért eszembe sem jutott, hogy az elszívást akár felülről is végezhetem. Ahogy 409 fórumtárs is írta, van olyan marás, amikor az elszívás ( mondjuk nútmarásnál) csak alulról megoldható.
De mindenképp elgondolkodtató egy felülről végzett elszívás kiépítése!
Szóval Te előre, teljesen magad felé, sem jobbra, sem balra, hanem teljesen magad felé raktad a magasságállító rudazat lyukját. Ez is jó megoldás, mert magasságállításkor így a rudazat a tekerőkarja a legtávolabb van a vezetőtől. Szerintem ebben a beszerelési formánál zavar a legkevésbé a vezető közelsége.
Írtad, hogy készítettél váltószelepet! Az micsoda, még nem hallottam ilyenről?
Nekem előre, azaz felém esik a tekerő lyukja, bár bevallom, egyszer használtam, amikor kipróbáltam. Számomra sok értelme nincs, mert úgyis alá kell nyúlni a rögzítés miatt, akkor meg egyszerűbb rögtön a fogantyút tekerni. Az elszívó csöve is felém néz, nekem így jó, nincs útban, és egyszerűbb volt a váltószelepet ehhez készíteni. Ja, az enyém 45°-ban el van fordítva, azaz a két fogantyú nem párhuzamos a vezetővel. A hátsó fogantyút le is szedtem.
Az volna a kérdésem a Triton TRA001 tulajdonosok felé, hogy a marógépet hogyan, milyen irányba fordítva szerelték az asztal alá? Most elővettem a lassan kettő éve vásárolt marógépet és nézegetem, hogyan is építsem az asztal alá. Már több ezzel kapcsolatos videót is megnéztem, de nem tudok a jó megoldásra rájönni. Vagyis van elképzelésem a jó megoldásról, de kíváncsi lennék Ti hogyan építettétek be, és miért úgy ahogy?
Szóval az kavart be, hogy vannak videók, ahol a marógépet úgy szerelték az asztal alá, hogy a magasság állító tekerő rudazat lyukja, a marógép tengelye előtt jobbra található. Míg mások videóban a magasság állító lyuk, a marógép tengelye mögött, balra található.
Az én meglátásom szerint mindenképp szerencsésebb úgy asztalba építeni a gépet, hogy a magasságállító rudazat lyukja, a marógép tengelye előtt jobbra található. Azért is gondoltam erre a beépítési módra, mert így a vezető nem akadályozza a magasságállítást.
Úgy gondolom, akadhat olyan helyzet, vagy olyan marókés méret, ami miatt a magasságállítás nehézkessé válhat, vagy egyáltalán nem megoldható.
Viszont ami még fejtörést okoz, az az, hogy ha a számomra kedvező megoldást választom a beszereléshez, akkor a gép forgácselvezető csatlakozócsöve az asztal alatt jobbra előre néz.
Míg a másik beszerelési módnál a csatlakozó csonk az asztal alatt balra hátrafelé néz.
A csatlakozó csonk vonatkozásában viszont jobb ha a csonk hátrafelé néz!
Na ezért kérném a véleményeteket tanácsotokat. Az is érdekelne, ha az egyik beszerelési megoldást választottátok akkor azzal elégedettek vagytok-e? Vagy megbántátok, és inkább már a másik beszerelési módot választanátok?
Használd egészséggel! Szögre és egyéb nem odavaló anyagokra vigyázz :)
Amikor én először használtam minőségi lapot (Freud, vékony, hosszvágó) én is hasraestem annyira jó volt vele vágni. Szinte "ciripelt" a gyári 40 fogas Bosch-hoz képest, ami üvöltött vele összehasonlítva (pedig azzal sem volt rossz hosszvágni). Plusz ezen van kis extra "szárny" is a fogak mögött, ha túltolod neki akkor elkezd remegni - így magyarázták itt legalábbis ezt a bigyót:
Pár szó a hozzám hasonló kezdőknek a fűrészlapokról:
Hetekig tartó "ínség" után mostanra jutottam el oda, hogy be tudtam szerelni az asztalba épített kézi körfűrészbe az új fűrészlapot. A régi nem egy márkás darab volt (egy hangyapöcsnyit még ütött is oldalra), bár vágni vágott. Az új egy vékony CMT, amiről itt, a topikban is volt szó pár hete. Hát, ég és föld a különbség. Nyilván számít, hogy vékonyabb, de úgy "eszi" az anyagot, hogy öröm nézni. Nem üt (még szép), és a hangja is más. Ráadásul (gondolom, mivel könnyebb), nem is indul a gép olyan lórúgással. Szóval amit a tapasztalt rókák mondanak, azt érdemes megfogadni: a fűrészlapra ne sajnáljuk a pénzt :)
Ne álmodj :) inkább jövő hét eleje/közepe. Nekem hétvégén/hétfőn rendelt cucc még sosem jött meg azon a héten az unitól. De kívánom hogy szerencséd legyen.
Szorító: van ilyenem az unitól, szabvány sima félcolos, horganyzott csőre vágtam menetet. Van 3/4-es is a Conradtól, azt mondják az "masszívabb" (a cső vastagabb falú), nekem még egyiket sem sikerült megnyekkentenem.
Arra készülj, hogy a szorító menetét is befestik a kalapácslakkal ... nem viccces. Ki kell pucolni hogy rá tudd tekerni a csőre vágott menetre.
eredetileg belül félcol volt. csak ahogy fejlődött a technológia, vékonyabb anyagból is le lehet gyártani ugyanolyan nyomásállóra, csökkent a falvastagság. a külseje meg nem csökkenhet, mert nem passzolnának a menetek.
Valóban nem egy szépségdíjas termék, viszont jól használható. Én fél collos 1,5 méteres szerkezei csövet applikáltam az enyémbe, ami 2mm falvastagságú. Azért 1 méteres befogáson túl már hajlik a cső, ha jól megszorítom.
Nekem nem kellett a menetből a festéket kikaparni, szépen belement a cső.
Igen, én is tudom, hogy így van - ezért is írtam oda, hogy "Nagyjából".
Egyébként nem az én saram, hogy a közismert (és még hivatalosan is) "félcollosnak" (1/2"-nak) nevezett csőnek - köze sincs a fél collhoz - egyik méretében sem.
Az nem probléma, általában 6 méteres szálban adják, nekem elég is lesz több 1 méteres szorító. A menetvágáshoz keresek egy vízvezeték szerelőt a környéken.
Ahogy GPS írta. Azt azért tudnod kell, hogy célszerű a vastagabb falú cső beszerzése, valamint 16mm hosszan kell a menetet a cső végére vágni, egyébként jó szórakozás lesz a leszakadt menet kibányászása a szorítóból. Egyébként meg nagyon jól használható, bivalyerős szorító lesz belőle.
Aki rendelkezik a tudással, segítsen rajtam. Jól értem, hogy G 1/2-es menet 22-es csőre vágható ? A G 1/2 nem fél hüvelyket jelent ? Mert az ugye 12,7 mm.
A pofákat egy megfelelő hosszúságú, a végén 16 mm hosszú G1/2""-os menettel ellátott 22 mm Ø-jű (vagy G1/2"") csővel kell összekötni.
Ha laminált, akkor a szokásos faragasztóval nem. De tiplizni lehet, mint ahogy többségében a bútorokat is tiplizve készítik bútorlapból. Sok jelentősége amúgy sem lesz, hiszen a felső lap fogja tartani a súlyt, az alsó csak dekoráció lesz, ha a merevítő hatásától eltekintünk.
Sziasztok. Vastag (kb. 40-es) lapokból álló lengőpolcot kivánt a fiam, amit két 18-as bútorlap egymásra lapolásával gondoltam megoldani, ABS élzárással és itthon gyártott 10-es gömbacél tartókkal. Ilyen:
Nekiálltam tiplikkel összeerősiteni a lapokat, de nem vagyok biztos benne, hogy ez a legjobb megoldás. Ragasztott esetleg valaki már ilyet? (Lehet ragasztani a bútorlapot lapjára?)
Az hogy mennyit csillapít, vagy az hogy mennyit írnak rá, az két külön dolog. Hangot különben sem tud semmi frekvenciafüggetlenül azonos mértékben csillapítani, tehát egy oda.aszott dB érték túl sokat nem ér egy grafikon nélkül.
A gyalu, vagy a körfűrész mellett vígan eldolgozok fülvédő nélkül, de a motoros fűkasza 50cm-re a fejemtől elviselhetetlen.
kikapcsolt fűrésszel startpozícióba húzod a tolóasztalt. ráteszel egy vonalzót hogy érintse a fűrészlap bal oldalát. tolod előre, és nézed mi történik a fűrészlapnál. a) rés keletkezik b) megszorul, nyomja a fűrészlapot. ha bármelyik van, akkor nem parallel a vezetőhorony a fűrészlappal.
Biztos van rá műszaki megoldás, de első hallásra a kettő ellentmond egymásnak.
Vagy szellőzik, vagy jól zár.
De én levezettem magamban. Aki nyafog annak nincs flexe. :P
Aki flexel az nem foglalkozik olyan apróságokkal, hogy tele megy a po..a fekete porral, vagy izzad.
Sőt, a reklámban a csajok mindig az izzadságtól fénylő flexelő/légkalapáló/láncfűrészelő stb. kigyúrt ürgékre buknak.
(az mondjuk mindig érdekelt, hogy maradnak a kigyúrt ürgék olyan tiszták. Egy építkezésen átmenni sem lehet, nem hogy még csinálni is valamit, hogy ne legyél poros)
Szóval azzal nyugtattam magam, hogy aki flexel ne nyafogjon:)
Egy újabb tolóasztal készítését mutatjuk ma meg amit Mathias Wandel készített. A tolóasztalból sohasem elég, hiszen ez az egyik legjobban használható saját készítésű eszközünk. Ez a tolóasztal kis méretű, mert sokszor kell apró munkadarabokat vágnunk, ilyenkor[...] Bővebben!Tovább »
Nem tudom, hogy ferde-e a lap, de amit vágok vele az sima lambéria, ami max 100 mm széles.
A lapnak aminek az átm. 250 mm talán a kétharmadáig ér vágáskor, tehát a lap felfelé forgó részéhez már nem ér hozzá, mivel addigra visszahúzom ( már elvágtam a lambériát).
Az viszont érdekes, most jutott az eszembe, hogy ha hosszára vágom vele a deszkát ( pl egy 50-60 centis szeletet), akkor nem csinálja ugyanezt. Akkor mind a két vágott él gyönyörű sima marad.
Namost ... ezt csak én nem értem? Ezt a "jobb/baloldali deszkát" valahogy tisztázhatnád (vagy lemaradt valami kép a posztodból?)
Egyszer jobbra vágsz a fűrészlapról (ott van a párhuzamvezető), egyszer balra és ettől függően szép vagy nem szép a vágás? Kicsi eséllyel fűrészlap a bűnös, én inkább a párhuzamvezetőre tippelek, hogy nem áll jól . A párhuzamvezetőnek kicsit nyitni kell a fűrészlaphoz képest. Ha onnan nézed ahonnan vágsz, akkor a hozzád közelebb eső fűrészlap-szél<->párhuzamvezető távolságnak kicsit kisebbnek kell lenni, mint a tőled messzebb eső fűrészlap-szél<->párhuzamvezető állásnak.
Namost ha áthelyezgeted a párhuzamvezetőt, egyszer az egyik egyszer a másik oldalra - akkor nyilván az egyik oldalon jól fog állni, míg a másik oldalon pont hogy ellentétes lesz, szűkül és nem tágul a fűrészlap<->vezető távolsága.
Hasonló einhel gépem van, csak a régebbi kék szériából. Tökéletes barkács melóra is és profi melóra is. Az enyém 2200W-os elég durván indul a motorja, néha leveri a biztit.
Látott már valaki olyan gégecsövet melynek belsejében vastag drót van ,kívűl damil rátekerve , s olyan nehéz mint a só.?
Kicsorbult a szikém el akartam vágni.
Meglett kicsíben a porleválasztó is ...mérgelődök mert minden gégecsövet belseje rűcskös ha sima lenne jobban húzná a port . Lehet persze venni olyat ami kívül rücskös belül sima ...mérete másfél euró vákum nem húzza össze.
Na most mi is az ez? Elvesztettem a fonalat. A lidlis masina tetején van egy lópikula gumidugó ami kb akvárium bugyborékoltató kaliber, működési elve is pont ugyanaz. Ezzel csak fújni lehet szerte-széjjel-össze vissza.
az a lényeg, hogy a tipliket már tartalmazó lap fogja keresztbe pozícionálni a cuccot. hosszába meg az ütköző ami a készüléken van, és amit be is állított hogy pont annyira legyen a szélétől mint az élbe dugott tipli. leszorítózás előtt azért húzza vissza, hogy véletlenül sem azon ütközzön a készülék, mindenképpen a saját ütközőjén.
A videóját néztem és azt nem értem hogy amikor az élébe befúrja és beleteszi a tipnit, utána beállítja a sablonon a mélységet. Ceruzával bejelöli a lap szélét, majd egy kicsivel hátrébb tolja a lapot és úgy kezdi el fúrni a lapjába a lyukakat.
Kérdésem az lenne, hogy miért és mennyivel kell hátrébb tolni a már betipnizett lapot?
Na várj, ezeket irányba kéne kötni, ami felül elfúj, az értelemszerűen a felső elszívósa felé fújjon. Ettől még alulra ugyanúgy kellene elszívás, bár.... lehet, hogy nem is!
A por ugye ami minket idegesít az a fenti elfújóból kerül a pofánkba, ami alulra kerül az tulajdonképpen egy "porgyűjtőben" van. A betétlapot pedig meg lehetne duplafenekűre is csinálni, felül több elszívófurattal, alul meg zárt fenékkel, oldalkivezetéssel, s így csak a fűrészlap szaladgálna közte. (A döntögetés egyelőre elfelejtve). A befűzés egy kicsit érdekes játék, de megoldható.
Az oldalborítást kell úgy megcsinálni, hogy könnyen fel-le lehessen rakosgatni. A csapágya pedig zárt, de nincs is akkora veszedelmes fordulata. A műanyag oldaldoboznak nem sok értelmét találtam eddig, a lapokat úgyis külön tárolom.
Az a felül lévő lefúvó elfújja a port valamilyen irányba, ez meg felszívná. Miért kellene az asztal alá vinni? Úgy képzeld el el mint a páraelszívót a konyhában, csak kicsiben.
Találtam a padláson egy 1200 wattos porszívót . Pár méter gégecsövet festékes vödröm... Tejfölet a dobozból jöttem . Ez még csak kicsi lesz de ha beválik csinálok nagyobbat 2kw os csőventillátorral.
Részvétem, csak most olvastam. Pont az ilyesmi dolgok lebegnek örökké a szemem előtt, ezért írtam az előbb mit moddolnék. De a fűrészlap életlensége csak egy tényező volt nálad a sokból.
Ebben csak az nem tetszik ahogy benyúlkál a levágott fát lelökni. Annyit moddolnék, hogy a vágás után a bal oldalon felemelkedne valami, vagy lebillenne valahogy az az asztalrész, és magától legurulna. A jobb oldali tolósat egy csuklós könyökszerűséggel tolnám meg, egy fentről lehúzható kar formájában. Így az egészet oldalról lehetne kezelni, balesetmentesen.
Köszi! Biztos, valószínűleg ez lesz a megoldás. A betáp kábelt meg kell szakítani egy ilyennel. De rá fogom azért tenni a hőmérőt is.
A porelszívását kéne még kiagyalni... Egy kis mini ciklon pont jó lehetne ehhez, árultak is porszívócsőre csatlakoztathatót, elég lehet talán az is. Itt az a jó, hogy eléggé fix a keletkező por mérete, súlya, jól be lehetne kalibrálni. Olyan motolla kéne közvetlen a gép alatt, (a hátsó emelvény alá lehetne eszközölni) ami átküldi magán a port.
Nem próbáltam, de a matracokhoz való 12V-os pumpa teljesítménye is megfelelhetne, csak az is szénkefés így hangos. Szagelszívók motorja ventillátorostul is jónak tűnik, a legtöbb azért ordít, mert akusztikai hulladék a lemeztestük kialakítása.
Nem tudhatom mennyit volt töltve az akku.😀 Bolond német a töltőjét megtartotta ,nem találtam meg. Mivel a szomszédnak van töltője nekiadom a gépet . De előtte megpróbálom mennyit bír.
Nincs szerencséd, sajnos a géped volt az alapja egy innovatív úgynevezett FX (Fast Fix (remélem jól-emlékszem)) rendszernek, ami különböző adapterek tartalmaz ami ilyen:
A töltők elnevezése tartalmazza milyen típusú amiben 15-ös szám van az intelligens gyors-töltő 15 perc, de nem kíméletes, csökkentheti az élettartamot. A 60-as 1 órás töltésidő kímélőbb. Amennyiben az akkumulátor gyári az megközelítőleg 1500 töltésciklust bír, egy utángyártott cellázott a felét, Én celláztattam azok nagyon melegszenek így 1 órát nyammog a gyors-töltőm.
Tűzifát vágtam a 800-as szalagfűrészen ma. Lábon száradt, betonkemény szilfa, 20-25 centis rönkök és vékonyabb ágak, egy fél utánfutónyi. Gondoltam lecserélem a lapot előtte, mert már elég életlen volt, de lusta voltam. Egy félméteres, jó vastag rönknél történt a dolog. A két végét fogva toltam, megbillent a rönk, kivágódott a bal oldali vége, és a hüvelykujjamat szinte vissza törte. Nagy csörömpölés, kikapcs, a meglibbent lap szinte lefutott a kerékről, verte a fém burkolatot. Nem szakadt el, 1 mm vastag, nagy fogú szalag, direkt rönknek, de kuka.
Leültem, majdnem rágyújtottam (vagy három hónapja, egy csütörtöki napon délután letettem a cigit 33 év után). Aztán lecseréltem a szalagot, és felvágtam a maradékot mérgemben :-)
Tanulság:
- ne légy lusta lecserélni az életlen lapot
- vastag, rövid rönköt egy oldalt erősen fogva tolj, nehogy megbillenjen, megguruljon a rönk
A kép nem adja vissza az ujjam állapotát, kétszeresére van duzzadva a hüvelykujjam töve, úgy tűnik nem tört, szerintem az ínszalagok kaptak egy kis túlterhelést.
nemisaz, engem az őseid nem érdekelnek. a saját nyugalmam. mókolni a lombfűrésszel egy egész megnyugtató dolog, órákig tarthat. órákig ülni egy porszívó mellett az egy másik sport.
Lefotóznád azt a formátlan otromba gépet? Mivel Én használom egy ideje, az biztos, hogy nehéz(NiCd akkumulátor), de tud olyat amit csak kevés márka lehetőségkén ad.
Na ez érdekes: " Nem vásárolhat ettől a felhasználótól, mert az Ön pozitív értékeléseinek összege kevesebb, mint az eladó által beállított minimum. Amennyiben szeretne kapcsolatba lépni az eladóval, akkor ezt a terméklapon található "Kérdezzen az eladótól" linkre kattintva teheti meg. " Diszkrimináció. 14 vásárlásból 1 negatív és 12 pozitív. Egy nem értékelt.
Kösz a linket. Van egy komám vaterázik , megkérem rendelje még nekem csak egyszer kipróbálom a csavarozógép et . Így ránézésre formátlan otromba nehéz gép.
Na de kérem! Asztalosok vagyunk! (leszek) A Youtube tele van hogyan csináljunk elszívó ventillátort. Fából. Egy Hajdú 407-es mosógépmotorral meghajtva igen csendes lesz. Nem lesz a cső végén nagy vákum, de ilyen kicsi géphez elegendő.
Szóval szétnyisszantottam egy 200-as hordót, aztán rápüföltem az alját a maradékra. Így lett egy ~120 literes forgácsgyűjtőm. Arra számítottam, hogy így is légmentesen záródó lesz, de nem az lett, szelelt pár helyen. Sebaj, pont volt nálam "sziló".
Szia. Ha telibe bekened ,,ragasztóval,, nem kell semmi más. Nedves helyeken a bútorok hátlapját szoktam felhígított aracsetes lével telibe lekenni nem duzzad nem lessz penészes.
Igen, pontosan ilyen van a szarvasi kávéfőzőbe és a tojásfőzőbe is.
De hány fokos kellhet a lidlis lombfűrész motorjának a burkához kívülről? Hozzácsavarozni nem lehet, csak awa bilinccsel vagy gyorskötözővel, vagy sima dróttal körbetekerni+kombinált fogóval meghúzni.
Akkor rárakom a hőmérőt kívülről a fémtestre és lecsekkolom, hogy papír szerinti üzemidőkkel hogyan alakulnak a hőmérőn olvasható értékek. Onnantól már nagyot nem lehet hibázni. A kis fekete auriol pont passzol oda, nem is drága. Mivel a motor fordulatvezérlése miatt meg van trüközve a betáp, a biztonsági leoldót mindenképpen még a mágneskapcsoló elé kell betenni, így az is funkcionál, nem indulhat újra, ha a hőbizti leold.
Haladok a lépcsőmmel. Megvannak a tölgy lapok. Olajozni fogom. Kellene a hátoldalát is kezelni valamivel? ragasztva lesz. A svédpadlók és parketták simán nincsenek alulról kezelve és nem vetemdnek meg. Nekem viszont van 50centi széles lapom is, az már azért más.
Vagy ne aggódjak?
Kettes kérdés: a bütüvel párhuzamosan milyen távra szabad 6x6mm hornyot húzni bele, hogy a kis darabkák ne essenek le?
Ha mérni akarod szerezzél be egy úgynevezett meghőmérőt. Vaterán 1-2 ezer között szokott lenni. Annak a mérővezetéke egy csövecskébe van beledugva. Kihúzhetó és megfelelő hőálló ragasztóval a kívánt helyre rögzíthető.
Hülyeség ellen egynek jó, de hova kellene tenni? A motor melyik részét kell figyelni? A csapágyat nem hinném. Kollektort? Kollektor magasságában kéne csekkolni, kívülről?
A tojásfőző úgy van megoldva, hogy ha elforr a víz, megemelkedik a hőmérséklet, kikapcsol, elalszik a piros lámpa, és ezzel párhuzamosan elkezd vonítani (igaz ebből semmit se hallok). Ahogy kihűlt újra működik. A Szarvasi kávéfőzőben is ilyen hőgomba van.
Olyan viszont jobb lenne ami nekem mutatja az aktuális állapotot, ezért gondoltam hőmérőre. Alapvetően nem gond a szakaszos üzem. Megfúrni és levegőt befújatni nem szeretném, mert így zárt a motor és nem porolódik belül.
Van egy elvem sose kérek kölcsön szerszámokat . Most mégis elértem a szomszédtól a Festo akkutöltőjét. Valamit segítettem neki szégyellte nem ideadni. Negyed óra alatt felnyomta az akkut kezemmel nem tudtam lefogni a tokmányt ...kíváncsi vagyok hány csavart tudok behajtani vele . Két amper órás az akku ,autós töltővel tölthettem? 12 voltos a csavarozógép. Vennék egy töltőt csak nem hányódik sehol.
Létezik olyan, hogy hőbiztosíték. Különböző hőfokra vannak és ott mint az olvadó biztosíték, megszakítja az áramkört. Lehet, egy olyan beiktatása notort mentene.
Az asztal hasa a lyuk miatt lett, húzasd síkba ha zavar, de nem fog. Az egyetlen nagyon el.aszott rész az tényleg a betétlap, kreálni kell normálisat.
A lámpáját leszereltem, engem csak idegesít, jobban szeretem, ha külön van és mindig világít, illetve mikrocentit se leng be.
Motorral vigyázz! Nincs rajta propeller, se szellőzőlyuk, ezért kell szakaszosan használni. Szerintem rá kéne szerelni egy kritikus pontra egy lidlis auriol vezetékes hőmérőt amit egy bizonyos pontra szerelnénk a motortestre gyorskötözővel.
Sziasztok! Ma este volt egy kis időm és kicsomagoltam a tegnapi lidlis zsemlekörút eredményét, Parkside asztali lombűrész híradónkat látják. Akarva-akaratlanul is összehasonlítom majd a Güde GDS 16 -tal, dehát utóbbi szolgált nekem ~ 6 évet és talán támpont ez is. Illetve talán hasznos lesz annak aki éppen tervezget lombfűrészt venni.
Szóval a gép mellett ez van a csomagban:
használati útmutató (nem nyitottam ki), 2 fűrészlap + 1 már a gépre felszerelve (csapos végűek), imbuszkulcs, porlefújó cső, porszívó csatlakozó (pont jó volt az OBI-s porszívóhoz) és a leszorító idom a védőburkolattal. Ez utóbbit én úgy ítéltem meg hogy minek nekem, csak idegesítene: rögtön leszedtem a rúdról.
Először megnéztem a lap/asztal derékszögét, ütközésig állítva sem volt derékszögben, kicsit anyáztam hogy akkor most ezt hogy - aztán megtaláltam ezt az ütközőcsavart, innen szépen be lehetett lőni.
Asztal síksága: anyaga nem lenne rossz (öntvény), de egy nagyjából 3-4 tizedmm "has" van középen. Lehet nem lesz zavaró de .... kár érte.
Maga az asztal rögzítés után kellően stabil, menetközben kb. ugyanaz a feeling volt mint a Güdénél, nagyon minimális rezgés de nem zavaról. Egyrészt vannak gumitalpak, másrészt le sem fogattam a gépet sehova.
Betétlap: kettes alá, leülhet. Alá kell "dúcolnom" majd hogy szintben legyen az asztallal (vagy inkább csinálok egyet keményfából), nem lesz nagy meló de nemtom miért ekkora kihívás megfelelő vastagságúra fröccsönteni egy faék bonyolultságú alkatrészt. Nagyon kis darab vágásakor "bebukik" a gödörbe a darab és szépen felakad a peremen - nem vicces.
Elszívás, porlefújás: na ez viszont ötös. Első kép elszívás nélkül a belseje, vágtam vele kb 10 centit. Második kép porszívós elszívás és vagy 50 centinyi vagdalkózás után. Nem sok por maradt... azaz: melegen ajánlott ez elszívás. A porlefújás is szépen működik, nem kellett vele hekkelnem mint a Güdén így. És tetszik hogy a lefújó cső "flexi", remélem sokáig az is marad.
Lapbefogás, lapfeszítés: vegyes érzések, mondjuk négyes. Maga a lapbefogó tudja a csapos végű és a sima végű fűrészlapokat is fogadni, ez önmagában tetszik.
Gyárilag volt már megfeszítve egy csapos berakva, és az ilyen fajta lapot nagyon egyszerű cserélni. Mert egy ilyen "gyorszárral" tudod kis mértékben a feszítést kiengedni ami pont elég hogy kicseréld a lapot. (güdén tekerni kellett a szorítót ami azt eredményezte hogy minden lapcsere egyben újrafeszítés is volt)
A csapos lapot anélkül hogy bármit is le kellene szerelni, nagyon egyszerű alulra is beakasztani (Güdén kicsit többet kellett "horgászni" míg beakadt). A vegyes érzés az a sima végű lap cseréje miatt van. Na azt ugye nem tudod megtenni anélkül, hogy az oldalsó borítást leszednéd. A güdénél ez egyszerűbb volt, mert kiemelhető volt a sima lapbefogó fej a fűrészlappal együtt, majd beakasztható volt alulra is anélkül hogy az oldalsó borítást leszedném). Viszont egy előnye is vana Güdével szemben: ha nem csrélni akarod csak a felső rögzítőt kiengedni hogy benlülről indított vágást csinálj, kiengedéskor nem esik ki az alsó csapból mint a Güdénél. És egyébként jól működik, a hernyócsavar nagyobbnak és masszívabbnak néz ki a Güdéénél.
Világítás: van, de nekem nem fog kelleni lévén elég jó a műhelyvilágítás. De azért kipróbáltam vaksötétben is, szépen lehetett látni a vágásvonalat. Csak akkor működik amúgy, ha a gép megy (ezt mondjuk nem vágom miért jó, de mivel úgyse használom, sokat nem törődök vele)
Korábban írtam hogy csapos lapokat adnak a gép mellé, összesen 3 db-ot. Elég szép a vágásképe de azt sajna nem tudom hány fog/inch a sűrűsége.
Vágás közben szépen segít lent tartani a leszorító idom a munkadarabot. Elsőre anyáztam emiatt is mikor megláttam, mondom ez elrepül 2 percen belül olyan kis vékonka-satnya. De nem, koppanásig leengeded a munkadarabra, én egy picit még rá is segítettem és úgy húztam meg a csavart. Elég ruganyos az anyaga ahhoz hogy lent is tartsa de ne legyen nehéz az anyagot tolni.
Újfent ajánlom az OBI-ban kapható LUX fűrészlapokat, ezekre még Bari kolléga hívta fel a figyelmemet hogy milyen jó ár/érték arányúak. Pedig ő - amíg volt ideje - ipari menyiségben vágott ilyen lapokkal, nagyon sokszor (sőt talán többségében) keményfát. Ezekről a lapokról már korábban csináltam is egy tesztet, most nem ragoznám.
Bal oldalt van egy kis műanyag dobozka a fűrészlapoknak, én max. az imbuszkulcsot fogom ott tartani.
Összességében ennyi pénzért (27e Ft) az ajánlott pecsétet kapja tőlem, nagyon egyben van a gép de a kis has miatt az asztalon kicsit szomorú vagyok illetve a sima végű fűrészlap befogása/cseréje lehetne egyszerűbb.
Viszont a 3 év gari is megnyugtató és remélem ennek a motorja nem adja meg magát így. Bari anno utánaérdeklődött mennyi lenne egy új motor (neki ez Einhellje csinálta ugyanezt), 14e Ft, szóval ő magának időnként újraforrasztja a kommutátorról leeső vezetékeket. Egyszer nagy szivességet téve megcsinálta nekem is, de örökké nem akartam rajta lógni, ezért lett most ez a Parkside gépsárkány.
Makim van, ugyanez a típus. Szeretem :) Akksija hamar feltöltődik, de csak 1.3Ah. Őszintén .. nem teszteltem hány darab X méretű csavart tud behajtani. De hobbiszintű felhasználásra elég ő is, amíg a lemerültet töltömj, használom a másikat.
De összehasonlítva a Metaboval: az könnyebb, 2Ah akksival, és erősebb is kicsit. Nagyjából egy árban vannak, szóval innen nézve: Metabo.
Köszönettel 😀 van direkt buborékfújóhoz folyadék azzal szoktam gázcsöveket ellenőrizni szép nagy buborékokat fúj ha valahol szivárog. Sajnos kenderrel van tömitve az egész hálózatom most újabban nem lehet így szerelni csak a heggesztettet veszi át a gázszolgáltató. Ami megvan azzal nem törődik.
Jó kis gép ,nem bántam meg hogy hamarabb megvettem ,kutyaház projektnél nagy segítség volt. Régi 15 éves megsárgult lambériát minden csavarnak meg kellett fúrjak különben repesztette ell a 3,5 ös csavarszeg.
Látod írtam elkapkodtuk a vásárlás t 89 ezer forint volt s most csak 75 ezer. Tehát 16 ezerrel olcsóbb.
Bánatomban bementem a lidl be s hát neme pont egy piros körkivágó volt a polcon mellette menetfúró metsző készlet. Gondoltam ha már ott vagyok ott nem hagyom, kell a párnára nézegetni.😀😀😀
.
Aztán volt egy beszakadt tetejű doboz csavar leakciózva .
Végül amiért bementem a városba egy gázcső . Egy kérdés miért adták vele kettő fém alátétet. ? Ki kell cseréljem, dróthálóbevonatos van ami már 6 éves már 4 éve ki kellett volna cserélni.
Csak gyorsan atfutok,mer az ido megy.Porog a tema hal istennek,no.
Stolaz!
Vettel valami vacaksagot,sok egesseget hozza.
Mar nem irom,hogy mit erdemes vele csinalni,ha kibontod a kartont.
A kesek elesek elvileg.Ha nem ,akkor vagd hozzajuk ,mert az pofatlansag lenne!
Elezni nem is biztos hogy lehet,ha eldobhato kesek.
A papirodon irja.Ha HSS kesek ,akkor a wolfram szazalekat is feltuntetik 18,22% stb.Ezek elezhetoek.Nem hinnem,hogy tiszta kemenyfem lenne,mer az jo draga.
Az a kallantyu szetvalassza a motort meghajto szijat a behuzohenger es a tovabbito henger kozott. Ha ez egy kombigep.Es ha jol tippeltem
A keseket itt mar valaki irta.Be kell allitani.Nem eleg az csak az asztalra sikba!A vastagolon lemered az atment deszkat!Ott ellenorizheted,hogy a kesek egyenesn vannak e a hengerbe,vagy hangyapocsnyit ferden.Egyforma legyen a kallas is,mert az egyiket jobban koptatod,mer tobbet dolgozik!Fogd be mihamarabb,hagy visiccson.
Köszi, vigyázok. Egyelőre még az összeszerelésével vagyok elfoglalva. No meg a helyére állítással. 160kg. Az elszívás marad a régi gyalutól, Bernardo DC 400.
Nem bánnám, ha valaki a közelemben segítene beüzemelni. Illetve beállítani, meg ellenőrizni. Elég sok homályos folt van előttem.
Szerintem a késélezést Repítő csak egy példaként hozta fel. Jó eséllyel pont azt nem fog kelleni (max "leellenőrzöd"), de minden mást érdemes végigcsinálni, ezek általános lépések.
Tegyük fel hogy elköltök százezreket aztán még vigyem el élezni? Ha otthon esek neki azzal csak ronthatok szerintem, illetve nagyon tompának kell lennie, hogy otthon érezhető javulást érjek le.
Gratulálok az új masinához, én is csurgatom a nyálam :)
Remélem nem feleded a régi tanácsot, az új gépet nem használatba kell venni, hanem be kell üzemelni. Zsírzás, olajzás, csavarok meghúzása, asztalsíkok ellenőrzése, kések élezése...... A gyárban csak összerakják a gépeket, de nem állítják be.
Már majdnem megörültem az 1. oldaltól, hogy a Triton marót 89.000-ért adják, miközben az uni-maxnál 102.000, akcijósan. Aztán az utolsó oldalon kiderül a turpisság: az árak nettó árak, és 310Ft/€ árfolyamig érvényesek. Megnéztem: a bankomban most 312 felett jár az €...
De legalább most már látszik, hogy valóban elkezdték a Triton gépeket forgalmazni, van többféle is.
Ha fémben veszünk egy fogást, az egyik végén, meg a másik végén ugyanakkora anyagmennyiség leválasztása jó közelítéssel azonos erőt/teljesítményt igényel.
Fában ... azért az egy kicsit kevésbé homogén.
Szinte biztosan befolyásolja a nedvességtartalom, a szálirány, van-e ághely, hol nőtt az a fa ....
Szóval szerintem itt nagy saccokat kell beépíteni.
VAGY
elmenni Pacman-hez egy csomó fával, és mérni, mérni, mérni. Akkor arra csomó fára meg lehet határozni pontosan.
Az nem lenen gond emrt nem idex forumként adnám eg a hivatkozást hanem azt írnám hogy tapasztalati úton lett meghatározva csak szükségem van ilyen adatokra hogy tudjak számítási adatokkal bizonyítani dolgokat. Mert például a marás erőszükségleténél a nútmarót vettem figyelembe, hogy akkor mekkora erők lépnek föl, és ott lenne szükségem ezekre az adatokra. Mert a fajlagos főforgácsoló erő az a forgácsolási erő és a forgácskeresztmetszet hányadosa, és ezek az értékek fémnél csak táblázatban vannak emgadva fánál pedig ilyet nemt aláltam.
Pedig van ilyen gép. Azok az asztalosipari gépek, amikben gyárilag fixen alul van a motor és felfelé áll a marókés, csak azokat szimplán marógépnek hívják :)
Fogásmélységen meg szerintem azt az anyag vastagságot érti, amennyit a kés lehámoz a munkadarab felületéről, és nem azt hogy milyen mélyen tolod bele a szerszámot tengelyirányban.
valami irodalmat kellene neki találni, de nem tudom hol. pár hónapja srudolf segítségével számoltunk itt ilyeneket, de abban is volt pár ökölszabály állandó, amit egy szakdolgozatba forrás nélkül nem lehet beírni. és az index fórum nem forrás.
Hogymi? :-) Tehát asztali (asztalba épített) maróra gondolsz? Én abban tudok segíteni, hogy eljössz a műhelyembe és méregetsz nálam. Emailem publikus, miskolci vagyok.
Fogásmélység: ez sem tiszta mire gondolsz pontosan. Attól függ mennyit fogatsz vele. A maróknak van pl. lökethossza de nem hiszem hogy itt erre gondolsz. Más anyagmennyiséget fogsz egy nútmaróval, és más anyagmennyiséget egy tisztítómaróval.
"fajlagos főforgácsolási erőre": ez nekem hümmhümm :-) Nemtom hogy lehetne számolni. Fordulatszám?/fogásmélység?/leadott motorteljesítmény? függvénye ez? Csak tippelek.
Sziasztok, nem tudom, hogy jó helyre írok e ezzel kapcsoaltban de egy kis segítséget szeretnék kérni. Gépészmérnök hallgató vagyok a miskolci egyetemen és a szakdolgozatom egy állványos faipari alsómaró lenne és lenne pár kérdésem a marással kapcsoaltban. Mivel nekem számolnom kellene egy főforgácsolási erőt és ebben rengeteg olyan adat van amit nem tudok illetve nem igazán találok emg az interneten. Szükségem lenne olyan adatokra mint például egy szerszám fogásmélysége illetve fajlagos főforgácsolási erőre. A váalszokat előre is köszönöm!
Én biztos inkább a szakboltból venném +5-ért, főleg ahogy átfutottam az edigital akcióit a barkácsban és amiket láttam, hatalmas kamuk, szóval felbasztam magam kicsit. :)
Azt amúgy megfigyeltétek, hogy terjed a PBD40 kór? Lassan az egész topiknak lesz. Mintha ez lett volna a PTS 10-zel is. Ez persze nem baj. :)
Nem tudom, borzoljam-e a kedélyeket ezzel, de az Extreme Digitalnál Black Friday alkalmából 75 000 a PBD 40... Meg sok más zöld Bosch cucc is elég jó kedvezményekkel van náluk. Alapból drága bolt, de így megéri, valószínűleg :)
Múltkor a piros derékszög, meg Ragacs kalapácsa kapcsán volt róla szó, hogy vannak eszközök amit nem azért veszünk, hogy használjuk, hanem hogy nézegessük.
Zoli Tritonja is ilyen :P
Bent tartja a szobában, esténként kiveszi a dobozból megsimogatja meglevegőzteti, eszében sincs kivinni a poros műhelybe :)
Ez még nem is jutott eszembe. Most hogy így megemlítetted, érdemes lenne elgondolkodni! Egy próbát mindenesetre megér. A sablon felcsavarozása pedig történhetne a csaphelyekbe. Így a csavar helye később nem is látszódna, hiszen abba az összekötő elemek mennének. Azt hiszem jó ötlet, a következőkhöz készítek majd egy sablont.
A Triton maró még mindig a dobozban van! De tegnap és ma is telefonon hívtam az egyik marós embert, akivel a betétet akarom készíttetni, csak az a baj egyik nap sem tudtam utolérni! :- ) De már nagyon rajta vagyok a dolgon, különösen azóta, hogy a feleségem azt mondta " kidobja a marógépet a szobából ha nem tüntetem el onnét".
Zoli, nem gondolkodtál el még egy sablon + tisztítómaró használatán? Neked van jó maróasztalod, jó barátságban is vagy vele.
/meg sem merem kérdezni, újfent: a Triton még a dobozában pihen?? :D/
Egy kis sugarú tisztítómaró + egy egyszer szépen elkészített sablon nálad (aki tucat- vagy még többszámra gyárt ugyanolyan elemeket) jó kis társ lenne. Nyilván a csiszolást nem úsznád meg, csak nem mindegy hogy egyszer végigsimítod az ívet, vagy a szalagfűrész által meghagyott felesleget csiszolod le a kicsi tárcsacsiszolón. Vagy valamit nem látok ... :) Bár tény, hogy így is gyönyörű és egyforma amit csinálsz, csak nem lehetne-e hatékonyabb...
Én jövő nyárra muternak szülinapjára ilyen székeket szeretnék csinálni a kertjébe, én erre tuti sablont gyártok és maróasztalon formázom egyformára a léceket. Egy darab széknél még eljátszanék a szalagfűrész + csiszoló használatán, de 6 széknél már biztos nem:
Időközben meg is válaszolták a kérdésed. Nekem is ilyen van, nagyon szeretem használni. A kések egy rugós tokban vannak, ha kioldod a csavarokat, maguktól kiugranak a helyükről.
Érdemes beállítani őket első használatnál. Én úgy csináltam, hogy a kimenő asztalról rálógattam egy gyalult fadarabot a tengelyre és kézzel megtekertem. Ha jól van beállítva a kés, akkor elkapja a fát és 1-2 mm-t eltolja.
Ha nem tolja el, akkor túl lent van, ha jobban eltolja, akkor túl fent.
Ha nincs jól beállítva, akkor teljesen sík gyalulás helyett érdekes alakzatokat készít. A vezetősín nem egy atomprecíz szerkezet, el tud mászni derékszögből, ezért én minden gyalulás előtt újra ellenőrzöm.
Az egyengető vastagságállítója nálam gyalulás alatt képes volt elmászni, nem volt a csavar rendesen meghúzva, vagy kilazult, de ez könnyen orvosolható.
Tökéletes munkát végez, öröm vele dolgozni. Egyetlen limitáció, hogy mivel viszonylag rövid az egyengetőasztal, 1 méter feletti darabokat nehéz teljesen egyenesre gyalulni.
Igen, ez nem aszinkronos. De abból indultam ki hogy:
1. még egyszer ilyen gyenge kommutátort nem hiszem hogy gyárt valaki (amúgy ha ez a leszakadó/döglődő kommutátor nem lett volna, eszembe nem jutott volna szidni a kefés motorját, olyan halkan járt)
2. ha meg mégis de, akkor cserélgessék. Nekem termelés rovására nem megy, de inkább abban bízok hogy EZT a motort nem ugyanazok a szorgos kezek tervezték/gyártották. Vagy ha igen is: a nemrég felvetődött óccókínai téma kapcsán: bízok benne hogy ennek a motorja a 2.2$-os halomban van, és nem a 0.5$-osban ...
3. itt még nem írta senki, h élete nagy hibája volt ez a lombfűrész
Tudom lehet jobban jártam volna wtman kolléga felajánlásával (amit még egyszer köszönök!) , de miután kiküldtem ide a posztot rá fél órával már nem igazán voltam gépközelben. Nekem már kicsit hétvégi hangulatom volt :)
Ez megint érdekes tapasztalat (csak szólok, nincs szerszamszamoutletes érdekeltségem :D) Én pl. a makita szalagfűrészemet is náluk vettem, azt is személyes átvétellel (eredetileg kiszállítással, de pont Pestre kellett mennem, és akkor vettem át Vajktól is a York satumat).
De ha kiszállították volna, akkor is annyi lett volna amennyi. Nem tudom mekkora betonkeverőt néztél (milyen súlyút), de a szerszamoutletben ingyenes a kiszállítás 30e Ft felett (utoljára ez volt a szabály).
ÁSZF szerint: http://www.szerszamoutlet.hu/aszf.php - mint írtam eredetileg a Makit is kiszállítása kértem, ami bőven meghaladja a 40kg-ot - de nem adtak egyedi ajánlatot. Szóval ha téged ezzel traktáltak, akkor ... hmmm ... nem volt szép tőlük. Én vettem már tőlük ezt-azt, nemcsak a gérvágót és a Makit, de a szállítási díjjal sosem tököltek. Sőt, a leggyorsabb clégek közé tartoznak.
Én ha csak egy céget kellene/lehetne ajánlani netes szerszámvásárlásnál, az a szerszamoutlet lenne (szoros befutóval a megatool mellett).
Nézd meg hogy egy síkban futnak e a fogaskerekek (gondolom láncos). Az előtolás tengelyei lefogatásánál, meg mindenhol húzd meg a csavarokat rendesen. És olajozás zsírozás se árt.
Nem dicsekedtem, bocsánat, ha annak tűnt! Csak örömködök. Tudom, hogy nem is érdemlem meg ezt a gépet, hiszen annyira pancser vagyok még. Viszont egy éve álmodozok róla.
Én a pesti áruházukban fordultam meg 2x, első alkalommal odapenderült mellém egy eladó és kb az utolsó csavarig elmagyarázott mindent mindenről, még arról is amiről nem kérdeztem, elég volt csak megfognom.
Pedig csak szétnéztem amíg előhurcolták a gérvágómat, amiért eredetileg mentem.
Bár, hogy egy negatív élményemet elmeséljem a szerszamoutletről. Nyár elején szükségem volt egy betonkeverőre. Az ilyen beszerzéseknél előnyben részesítem a hazai cégeket a multik helyett, még ha kicsit többe is kerül. A kinézett keverő háromezer forinttal drágább volt náluk,mint az éppen akciós Praktikeres újságban. Bementem hozzájuk, mondtam, hogy mit szeretnék. Persze raktáron csak egy húszezerrel drágább volt. Amit a neten kinéztem, mondták, biztosan csak a budapesti üzletükben van. Gondoltam átkérnek egyet, rámcsörögnek, kifizetem és viszem. A nagy lófütyit, a legjobb ötletük az volt, hogy rendeljem meg neten házhozszállítással, ami a méret és a súly miatt még jópár ezres lett volna. Ekkor udvariasan elköszöntem, átballagtam és megvettem a Praktikerben.
Elég sokszor csorgattam ott a nyálam. Szép nagy üzlet, több száz négyzetméter, Makita, Metabo, Millwaukee, Hitachi gépek tömkelege, kellékek, csavarok, vasalatk is megtalálhatóak.
Személy szerint a Kozma-t (Kozmashop.hu) jobban szeretem, ott nem tudsz 15 másodpercet anélkül eltölteni, hogy ne kerülne elő egy eladó és nagyon segítőkészek, az AKMé-nál (Szerszámoutlet) ténfereghetsz nyugodtan nem nagyon érdekel senkit. De ha rá tudsz venni vkit, hogy foglalkozzon veled, akkor ők is segítőkészek.
És elmentem egy LIDL mellett is ... csak csütörtök van, ez lidlis nap... újságot ugyan nem láttam de úgysem lesz lombfűrész, de ha hirdették volna sem maradna nekem ... max veszek még egy üveg jégert. De talán lesz valami hazavinni való.
Így alakult ... szóval köszi, de a lombfűrész projekt részemről kisimult egy időre, mondván hogy nagy anyázást nem halottam a Parkside-ról. Nagyon sokat gondolkoztam előtte a Proxxonon, még többet drágább modellen, de aztán rájöttem hogy a Güde masinám sokáig szolgát, méghozzá szépen és ha nem nyekeregne a motorja ez a poszt nem is lenne. Parkside-ra meg van 3 év gari, használom is, ki fog derülni ha nem kóser vele valami. Így megvettem.
Videóm sajnos erről a munkafázisról nincs! De a kerekítést először a kis 200-as Kinzo szalagfűrésszel fűrészelem vonal mentén, majd ezt követően csiszolom a 150-es tárcsacsiszolón!
Ezzel a géppel és 6 mm széles x 0,4 mm vastag szalaggal fűrészelek amin a fogak 4 milliméterenként követik egymást.
És a fűrészelés pillanata. Ezzel a lappal kis ívben is szépen lehet fűrészelni!
nekem ilyen van. eléggé elnyűhetetlen. én a hátulját kalapácsnak használom, a gumis felével ütöm a tiplit a falba. így ott a ház már megrepedt, de még bírja. uszkve 15 éves, a második akksi halt ki most belőle.
Én nem kentem még soha semmit lenolajra, vagy olajoztam, vagy mással kezeltem. Nemrég írtak itt valami kotyvasztási módot lenolaj meg egyéb cuccok hozzáadásával, az olyan jó állítólag, hogy még tán a rákot is gyógyítja.
Olajos felületet sem próbáltam még ragasztani, az az igazság.
Én Szombathelyen dolgozom és elég szabad az időbeosztásom, holnap felhívom a krapekot. Jövő héten pénteken megyek Egerbe, Ha jól emlékezem Budapesti vagy, szóval még a postát sem kell fizetni.
Basszus! Wordbe írtam az előző levelem és nem figyeltem hogy nem csak azt emeltem át amit szerettem volna, a képeket sietve ráraktam, nem ellenőríztem végig levelem, így egy hirdetésem szövege is átment! Bocs azt nem akartam! Kár hogy itt nem lehet módosítani a megírt levelet!
Hát igen, a legutóbb hetekkel ezelőtti fűrészelést követően nem is használtam a körfűrészt. Akkor feltűnt, hogy a korong nem párhuzamos a vezetővel, mert a vágási felületen látni a korong nyomait, hogy oldalazva belevág. Szóval azóta ott áll a műhelybe és csak úgy mond szerszámtárolónak használom.
Sajnos a rendrakással mindig problémáim vannak. A műhelyben szerte szét van minden, olyan, mintha bomba robbant volna bent.
A géphez kapott fűrészkorong nem valami szépen vág, ezért rendeltem hozzá egy másik lapot. Ma megérkezett az új Makita M-Force 235 x 30 Z24 fűrésztárcsa.
A másik körfűrészgépre is ilyet vettem, nagyon elégedett voltam vele, ezért úgy gondoltam a bevált lapot vásárolom ismét. Ma még nem volt időm felrakni az új korongot, de hamarosan időt szakítok rá! Abban bízok tudok majd állítani a fűrésztárcsa és a párhuzamvezető párhuzamosságán, és akkor megszűnik ez az oldalazva vágás.
Ezt a fűrésztárcsát a Gépdepo-ból rendeltem. Mivel 15.000 Ft feletti vásárlás után jár csak az ingyenes kiszállítás, ezért rendeltem még két akciós Makita szalagfűrészlapot is.
A kis kombinált csiszolómhoz rendelt csiszolópapírok is ma érkeztem meg. A Peta-tól rendeltem 150-es tárcsához 30 db. 80-as szemcseméretű csiszolópapírt és a szalagcsiszoló részéhez is 8 db szalagot.
A tárcsacsiszolóhoz kapott tépőzáras csiszolópapírt mikor megláttam, majd rosszul lettem. A régebbi papírhoz képest lényegesen vékonyabb papírt kaptam. Ezekre a papírokra az van írva hogy Svájcban készítették, kicsit meg is nyugodtam, mert ott azért szart nem készítenek. Délután ki is próbáltam ezt az új sárga színű tárcsacsiszoló papírt. Meglepődve tapasztaltam, hogy szépen viszi a fát, nem égeti, gyorsan halad a munka. Szép a csiszolt felület is.
Így első használat után nem tudok rá rosszat mondani. A tartósságára azért majd kíváncsi leszek. A csiszológépem szalagcsiszoló papírja már hosszú hónapok óta elszakadt és csak most pótoltam. A gépre fel is raktam az új szalagcsiszolót is. Azt vettem észre, hogy így az elszívás jóval hatékonyabb. Gondolom a szalag is csinált valami örvényt ami a port az elszívás irányába segítette.
Üdv.: Zoli
Eladó új kifogástalan minőségű, tömör fenyőfából készült 1 db. fiókos gyerekasztal a hozzá tartozó 2 db. gyerekszékkel! Az asztal mérete: asztal magassága 55 cm, asztal lap 65 x 52 cm, A szék mérete: háttámla magassága 62 cm, ülőmagasság 32 cm, ülőfelület 30 x 30 cm. A szék egyedi módon van elkészítve, melyet már csak nagyon kevés asztalos alkalmaz! A szék 18 helyen csapozással vízálló faragasztóval van összeragasztva! Ebben garantáltan nincs tipli, és nincs benne szeg, vagy csavar! Ez minőségi munka! Ilyet nem talál másikat a piacon! A szék az alkalmazott technológiától olyan erős, hogy az hosszútávon is elbír akár 100 kg-os felnőtt személyt is! Ezeknek a székeknek évek múlva sem fog lógni, vagy kitörni a lába! Az asztal aljába szerelt fiókba papírt, ceruzát kifestőt stb. pakolhatnak a gyerekek, így mindig kéznél van a rajzfelszerelés! Ez nagymértékben megkönnyíti az anyukák munkáját, hiszen nem kell mindig a rajzoláshoz előpakolni a papírt és a ceruzát! Az elpakolást könnyedén elvégzi gyermekünk, hiszen mindent az asztal fiókjába berakhat! FIGYELEM: Az asztal és a szék gyerekbarát módon van elkészítve! Ez azt jelenti, hogy a termék minden oldala le van
Ha tudnád sogorék mi értékeket kidobnak. A német egy heti keresetéből megveszi a ruhaszárítós mosógépet. A szárító szobából pedig gyerekszobában csinál.
Festo akkus csavarozógépet csak úgy eldobja az ócskavasba. Elhozták csak töltött kéne hozzá , miveln12 voltos meg kéne próbálják autó akku töltő gép normál töltéssel.
De jó neked .Meg tudod tervezni a projektek et . S kutya menhelynek főleg nemes gondolat.😁
Én egy hete még nem tudtam hogy kutyaházat csinálok a héten. Inkább a napszámos fa munkákat szeretem de ha nincs mindent el vállalok . Írtam hogy szigeteltem fa ablakokat. A porra nem ragad a gumigéder ezért le kellett mossam a tokot. A boltban már beszélték hogy biztosan németből nem hoztam haza pénzt mert másnak pucolom az ablakát. 😂😂😂😂zhu
A kutyaházat elvitték holnap ciklonos porleválasztó lessz a fő téma.😁
Kuncsaft nem akart venni bitumenes ragasztót inkább leszegeltette a kupásokat.
Persze. És megnézve a többi eladó cuccát hegyekben áll nála a kisgép, meg az Elu akksik.
És szombathelyi.
Naszóval a bácsi lomizni jár ki sógorékhoz, és egyáltalán nem biztos, hogy az a gép működőképes. Persze mivel nem postáz csak személyes átvétel van így letesztelhető, de jól meg kell nézni.
"..azon gondolkozom, hogy milyen lehet a jó kutyaház ami télen is "meleg" meg nyáron sem döglik benne meg a blöki."
A jó kutyaház illeszkedik a kutya méretéhez, akkora, amit a kutya maga is be tud "fűteni". Nyáron meg nem fog beledögleni, nem hülye az, ha melege van kijön. :))
Már miért lenne melósabb? Ugyan az a vezető kell mint a mostani csak vékonyabb alappal, és nem fűrészen tolni hanem maróasztalon. Ha cifrázni akarod két különböző méretű maró.
Én is biztos vagyok benne, hogy számít a hordó alakja és mérete is. Lehet látni homemade fejlesztéseket, ahol egészen komoly elszívók nagy tartályába raknak felülre vízszintesen valamilyen lapot, hogy ne szívja fel a port. Amikor az enyémet csináltam (bár az nem ciklonos), más méretben, de szigorúan figyeltem az arányokra, és Bill Pentz rajza alapján csináltam, amit csak tudtam. Biztosan érdemes kísérletezni, de sokszor a hely is behatárolja a lehetőségeket.
A kiterjedése (űrtartalma) annyiban lényeges, hogy minél kisebb (alacsonyabb) annál hamarabb kezd el kavarogni a por benne és annál hamarabb szívja át a porszívó a saját tartályába a cuccost.
Nekem a favödröm a kis ciklonhoz 60L-es (alapja 40 centi kör, majdnem 50 centi magassággal). Felénél tovább sosem hagytam megtelni, így minimális finom por jön át a porszívóba.
Kozgab kolléga kísérletezett nagy fadobozzal - eleinte csomó por került át a porszívóba, ugyanilyen kínai ciklonnal. A végén a megfelelő szigetelés lett a megoldás, de először rakott valami szűkítést is a ciklon alsó szájához, ha jól tudom azt is likvidálta -> szerintem az is nagy bűnös volt.
Majd elmondom, ha megérkezik. Még csak 3 napja adta postára a kis kínai. :-)
Egy 60 literes vas olajoshordót tervezek alátenni. kb 2mm vastag vaslemez a fala. Pont úgy néz ki, mint a 220 literes. Csak kisebb. Egy Rowenta porszívó lesz a motorja. Jó erős. Víz szívásra is alkalmas. A motor hűtése külön kör, független a por szívástól.
Igen, nekem papírhordóm van, 100 literes. A második nem tudott megrogyni,mert ahogy Kohn bácsi javasolta, a repülőgépszárny tövénél kell perforálni :) Ennek analógiájára, néhány, kb. 3 mm - es furatot eresztettem a fedélbe, de így is elegendő a háztartási porszívó által keltett vákuum - emellett a hordó sem megy tönkre.
Jut eszembe : a forgácsgyűjtő hordó alakja, kiterjedése befolyásol bármit a működésben ? Tippre nem, de hát ki tudja milyen okosság kerül itt elő :)
Szóval most van egy 60 lityis csatos tetejű fémhordóm, ciklonnal együtt ~ 110 cm magas. Viszont most építek egy pultot, ahol az oszlopos fúró meg a korongcsiszoló fog lakni. Mivel szűkösen vagyok gondoltam beköltöztettem a porelszívó bandát eme pult alá, csak így bazi magasra kellene tenni a pultot. Ellenben ha kettévágok egy 200 literes hordót, az csak 40 cm magas + 40 cm a ciklon, így máris vidáman befér egy normál magasságú pult alá
Nagyon szeretem az ilyen "mütyür" vágásokhoz, szinte borotvapenge vékonyságú és nagyon hajlékony lap, jó sűrű fogazat. Igen szépen lehet vele vágni. Pesze ezután még csiszoltam is, de majdnem tökéletesen síkba lehetett vele nyesni a csapokat.
Üdv Urak! Hogy hobbizzunk, készítettem egy polcot a hálóba. Az előző ikeás lengőploc túl széles volt, és zavart a mozgásban. Ez 10 cm széles. A pohár víz, mobil és szemüveg szentháromság az alsó polcon is el fog férni. Egyenlőre anya büvészkedik rajta, de a kiegészítők majd lekopnak. Ime: https://drive.google.com/file/d/1ICiYtoScf_YTNO8H2hahu1AgDICYe8PZmQ/view?usp=drivesdk
jó minőségű, műszárított borovi fenyőt hol szoktatok venni normális árban? Budapest környéke érdekelne, de ha annyira jó a cucc, akkor kis utazás sem akadály.
na megyek mókuskodni, ennek péntekre Szegedre kell érni:
Most csináltam életemben először ilyen "díszcsapolást", de tovább tartott végiggondolni mint megcsinálni:
Arra rögtön rájöttem, hogy mikor megcsinálom a sablont érdemesebb a fűrészlapot inkább <45 fokra állítani, mert úgy "beleül" a doboz sarka a sablonba (<90 fok), ha csak kicsit is nagyobb 45 foknál, a dobozod meg tökre derékszög, libegni fog benne -> arra is figyelni kell hogy odaszorítsd valamelyik lapjához a sablonnak.
"A párhuzamvezető is egy karton papír darabjával lett kihézagolva "
No igen, azt is itt tanultam meg hogy a vezetőnek "nyitni" kell a fűrészlaphoz képest. Durván így:
Bár nekem max. bankkártyát írtak a végére tenni a belövéshez, de én mindig úgy csináltam hogy (eddig még csak olyan vezetőim voltak/vannak hogy mindkét végen rögzülnek) beállítom a pontos szélességet a fűrészlap elején, rögzítőt félig lenyomom majd egy hangyaf*sznyit mindig megbököm a végét, és rögzítem. Nyilván ez csak ilyen (és alapból párhuzamos) vezetőnél működik.
Szimpatikus volt a belső "terelőspirál" - bár az is lehet mindegyikben benne van. Mindenesetre hatékony.
Arra érdemes figyelni, hogy mibe gyűjtöd a forgácsot - írtak itt már fém összehorpadt gyűjtőről is. Ha nem megfelelő a tartály, seperc alatt megroppan. Bár - pl Lypapa? - írta, hogy a megfelelően megerősített papír(!)hordó is jó erre. Illetve írtak pl. valamilyen szelepről is, amit venni is lehet meg házilag csinálni is, és érdemes a tartályra ráapplikálni hogy elkerüld az ilyen balesetet. Én rétegelt lemezből csináltam eddig két ilyen tárolót is - eddig még nem reccsent meg egyik sem.
Ez a ciklonos porleválasztó szuper dolog 😀van porszívóm festékes vödröm következő projekt az lesz ....mostanáig nem kellett mert a gyalugépek kint vannak a csűrbe. Egy 5 ször 4 és fütthető műhelyem van ma is majdnem megölt a por. Szerencsére eszembe jutott hogy repgépépítő írta mikor megvettem volt a workzone körfűrészem hogy be kell kalkulálni beálítani. A párhuzamvezető is egy karton papír darabjával lett kihézagolva hát olyan könnyedén vágta a lambériát, fele mosztot termelve .
"Ha márkás a festék/ha nem a fa mozogni fog, az nem festék kérdése :) Hagyni kell ehhez teret neki, ezt tanították itt az "öregek""
A márkás festéket csak arra írtam, hogy évente elég átgurítani, és nem kell pl lecsiszolással kezdeni, mert azt úgy se fogom csinálni.
Zajvédő falakkal arra jutottam anno, hogy kb 15dB zajcsökkenést eredményez, ha 4m magas.. Annyi nem lesz. Iagzából csak annyi a lényeg hogy zárt legyen és legyen súlya, tehát mondjuk a lemezkerítés ezért nem jó. Aztán lehet h hibás az egész gondolatmenet, hogy azért lesz kisebb zaj mert zárt a kerítés.
Ha márkás a festék/ha nem a fa mozogni fog, az nem festék kérdése :) Hagyni kell ehhez teret neki, ezt tanították itt az "öregek" :-).
Hallottam már (talán pont itt?) olyat, hogy konyhaszekrény ajtó, fabetétes-táblásított. Csak éppen beragasztották a fabetétet a keretbe, ergo "bebetonozták". Egyik éjszaka meg szétreccsent az egész ajtó :D
Nem gondolkoztál el egy "szendvicsen"?
Pl veszel olyan fenyőből "fonott" elválasztó elemeket (az lóg a comcég felé, jó ronda mondjuk) elé meg rakhatod "szellősen" az akác kerítéselemeket. Tudom nem olyan szép mintha csak akácból lenne, de "zajvédett" is lenne, meg akác is. Jó ... tényleg elég ronda.
Amúgy ha rákeresel az akác kerítésekre, szinte csak ilyen nyers kerítéseket találsz, egymástól (a zárthoz képest) tisztes távolságra a kerítéselemek.
Talltam olyan oldalt ahol ilyen fonott fenyőkerítés a zajvédó fal, mondjuk jó 16e+ÁFA+m a telepítési díja és azért nemcsak fából van a zajvédelem:
Nálam úgy kezdődött, hogy a garázskaput lecseréltettem, mert kézzel kellett nyitogatni, de úgy is sza..l működött, vasból volt, és gyorsan kihűtötte a garázst, és a kinézete sem volt tetszős.
Aztán ha már belekezdtünk automatizáljuk a kocsibejárót is. De ha már a kapura motorokat rakatok, akkor meg is kellene rendesen csinálni. De ha a kaput gatyába rázzuk akkor már a többi részét se hagyjuk úgy.
Ebből az lett, hogy a nagykaput, kiskaput újragyártattam, a beton lábazatot, és a tégla oszlopokat bevakoltattam,lefestettem lábazatfestékkel és felszereltem a Nívó elemeket.
16m kerítés, egy hét, 650kHUF. Ebből 200 a Nívó.
Nem olcsó ha valaki keríteni akar :)
Egyébként 10,5cm széles. Nekem 73db 110cm-es és 33db 150cm-es van.+kupak+rögzítők. Ez kerül ennyibe, házhoz szállítva.
Egyébként én kiszámlálgattam, hogy ha fatelepen vettem volna nyersanyagot, feldolgozom, és rendes bevonatot kenek rá, akkor nem jött volna jelentősen olcsóbbra.(60-70 a vörösfenyő anyag)
Ebben szerepelnek a Thien-Baffle leválasztó méretei is, ami annyiban módosult hogy a beömlő nyilás már nem 50-es hanem 110-es PVC cső. De itt még OBI-s porszívóval van meghajtva.
Ezt a bonyolultabb megépíteni. És igazából a durva, nagy mennyiségű forgács elszívására/leválasztására alkalmas (pl. gyalugép). Tegnap nyelte is mint kacsa a nokedlit, bükk és tölgy gyalulása volt a menü.
Vagy arra gondolsz amit nemrég építettem, viszont ennek csak a tárolóját csináltam én. Porszívó OBI-s, ciklonos leválasztó meg aliexpressről. Ennek a méretei benne vannak a videóban:
Ha igazából a finom por elszívása (és leválasztása!) a lényeg és van jó porszívód, én ez utóbbit javaslom. Nemcsak azért mert könnyebb kivitelezni, hanem mert ez a ciklonos leválasztó jó óccóért megvehető , ez választja le hatékonyan a finom port. És ha bödönt nincs is kedved építeni akkor veszel egyet vagy éppen lehet van is neked, rákötöd a porszívót és csókolom, ennyi volt. Tegnap dolgozott ez is rendesen, excentercsiszolót, asztalba épített marót és asztali fűrészt szolgált ki. Porszívót utoljára kb. egy hónapja pucoltam ki, még mindig alig poros: tényleg csak ajánlani tudom.
- nagyon kilóg a környező kerítések közül, talán az egész faluban nincs még egy teli téglás kerítés
- nyomasztó, várfal jellegű
- kétséges, hogy elbírná-e az alap. Bár, ha bírja a mögötte lévő 60cm föld nyomását, akkor lehet h a téglát is elbírná.
Bízok benne, hogy száraz anyagból készült egyszerű felépítésű (festés: síkfelületre-> teddyhengerrel) kerítésre felvitt márkás festék kombó fenntartható kerítést eredményez.
Sziasztok, riasztó szirénát szeretnék felszerelni a szigetelt falra, és ehhez egy fa hasábot kellene alá rögzítenem (bele a szigetelésbe). Kb. 20x30x10cm-es hasáb kellene (még nem mértem meg pontosan), és lehet akár két 20x30x5cm-es rétegből is. A fa fajtája is mindegy. Szerintetek hol tudok én ilyet szerezni? Valakinek itt nincs esetleg valami maradék a műhelyben? :) Kistarcsai vagyok...
Juhéjj megjött az én Bosch-om is :) Én semmiféle pattogást nem tapasztalok a rugónál, meg a motor hangja is jó, nem darál kávét. Nekem ez most űrtechnika :)