egy két méteres cserépalávaló lécet fél óra kell lecsíszolni.
Szerintem is, mondjuk 5.-ik gépnek elmegy.
Vagyis inkább csak olyan helyekre, ahova normál géppel semmiképp nem tudunk beférni.
Pl. fallal egy síkba levágni valamit, vagy valami lehetetlen helyen lecsiszolni ezt-azt - akkor aranyat ér - mert akkor nem az a kérdés, hogy "mennyi idő alatt" - hanem az, hogy egyáltalán megoldjuk a problémát.
De gálya-melóra, mennyiségre, volumenre szerintem sem való. Nem helyettesíti a többi, normál gépet - csak kiegészíti azokat, extrém helyeken és helyzetekben.
Én is vettem a gyerekemnek egy ilyet ,gondolván hogy ezzel nehezebben vágja el a kezét mint a flexel, vagy csiszolja el az ujjbegyét mint a szallagcsíszolóval . de nem szereti nem haladós vele a munka . egy két méteres cserépalávaló lécet fél óra kell lecsíszolni.
Vagy igen, vagy nem ... A gyorsbefogáshoz a képen kör alakú rögzítő rész ki van vágva, amint az a mellékelt linken is látszik. Ha van kicsavarható csavaros fűrészlap rögzítője is, akkor a teljes körös befogású lapok is használhatók.
Elkészült a szekrényke ...két filmnézés között összeragasztottam. D4 es ragasztóval ,mivel hogy évente csak két három litret használok el megengedhetem hogy jót vegyek.
Egy kis extra a tetejére ,mégiscsak na ha netán egy fórumtárs meg merészel látogatni tudjak egy emerelejébe való kávét főzni.😂
Az asszony erősen nézegeti úgy hogy indulok kifele vele a műhelybe amíg még van amivel.
Hát, azok közül amit felsoroltál nagyjából minden mindegy. Tudom, hogy ez nem elég konkrét. Méretek szempontjából egy szokványos méretekkel rendelkező épületet szeretnék, nincsenek konkrét elvárásaim, azon kívül, hogy fixre legyen építve. A tető is mindegy. Annyi talán, hogy ne legyen túl drága. Úgy sejtem nem ilyen válaszra számítottál, ezért csatoltam néhány képet
1. Balról a 3. ikon minden hozzászólásnál. "Könyvjelző". Így fent lesz egy ilyen linked h "Ugrás a könyvjelzőhöz".
2. Úgy latom adatlapodról van google accountod. Akkor google drive-od is, ingyen 15GB-ot tárolhatsz. Oda is feltöltheted és/vagy youtube-ra v egyéb streaming site-ra.
Elsőre nincs ötlletem, a másodikra pedig az a szokás, hogy feltöltöd a youtube-ra vagy az indavideora (az legalább úgyis az index csoporté), és itt megosztod a linket.
Uraim, a most kapható lidl parkside multigépbe milyen lapok tehetőek?
Szerszámnélküli a csere, mm40-nél már futottam zsákutcába ezzel, ezért kérdezném, hogy mi jó bele? Ajándékba venném ismerősnek, de kiszúrni nem akarok vele :)
Sírkövesnél vágattam pár darab 10×20 centis gránitdarabot, az egyikre préselve ráragasztottam, számomra elegendően sík.
Ezután már tökéletesen használható a kés, de én még kipolírozom az élét, ehhez egy kb 10×20 centis rétegeltlemezre ragasztottam ugyanekkora filcdarabot, amit alaposan megkentem ilyennel:
30-40-szer áthúzom rajta a kés/véső élét, onnantól indul a beretva üzemmód.
Számomra ez a módszer bevált, főleg mert nem kell áztatni az egyébként szeretett vizes köveimet, hanem egy kis vizezés után rögtön használhatók az élezők, illetve nem kell síkolással bajlódni. Ez főleg akkor számít, amikor munka közben kell ráélezni.
A LyPapa által linkelt élezősablont csak akkor használom, amikor az élgeometriát kell kialakítani, ha az megvan, akkor már kézzel élezek.
Ennél azért sokkal konkrétabban kellene ezt megfogalmazni. Legalább méret, alapterület, mobil, vagy fixre építve, milyen tető....stb. Aztán nem mindegy, hogy kerti szerszámtároló, vagy kertiszerszám tároló.
Segítséget szeretnék kérni fából készült kerti szerszámtároló építéséhez. Nem vagyok teljesen ügyetlen, de a nulláról önállóan hozzá sem tudok kezdeni, mivel soha nem csináltam még csak hasonlót sem, de szeretném megtanulni. A legjobb lenne egy elég részletes leírás, ami minden apró részletre kitér, vagy egy 3D modellezőprogramban készült modell amin meg tudom nézni minden egyes elem méreteit és kialakítását. Ezek az apróságok hiányoznak, ha tudom mit mekkorára kell vágni hogy kell az átlapolásokat, kötéseket megcsinálni onnantól megy.
Minden megoldás, javaslat vagy tanács érdekel, köszönöm előre is a segítségeteket.
Szerintem ha elkezdenék keresgélni akkor találnék olyan élező készletet is ami meghaladja a negyedmilliót. :)
Ahogy írtad mindennél lehet olcsóbbat találni, és sokkal drágábbat is. Mivel jelen esetben konkrétan erről a Veritas MkII -ről volt szó így én nem keresgéltem ennek a full-full, minden kiegészítővel plusz egy kisnyúllal kiegészített készletét, hanem ezt és csak ezt. Ennek pedig ennyi az ára.
"GPS, nincs neked egy függőónod? Az az ajtó/tok vagy rombusz, vagy valamerre hordós lesz."
Miért használnék függőónt - ha van fasza vízmértékem. Több is. Elvégre nem falazni akarok - B30-as téglából.
Egyébként az ajtó szerelése tökéletes - minden vízmértékben van, minden irányba tok is ajtó is - egyaránt.
A kinyitott ajtó állapota teljesen semleges - ott áll meg, ahova kinyitottam.
Csak azt nem értem, hogy mi lenne a köze a függölegességnek ahhoz - hogy 2,2 méter hosszon nem elég csak 2 zsanér az ajtó két legvégébe?
Láttál te már olyan ajtót, amelyik a két zsanér közt 2 méter 20 centi távval - középtámasztás nélkül is !!! - faszául le tudja préselni a közepén a külső-belső gumi-kédert, egyaránt?
Szereléskor én kikértem segítséget hogy kell állítani eme bonyolult szerkezeteket oszt később a terasztajtónál nem tudtuk teljesen eltekerni a kilincset (próbáltam állítani, nem sikerült, rossz helyen kerestem a megoldást), sebaj, bejárati ajtót jött betenni ugyanaz a banda, megkértem állítsák már be.
Azt mondta a srác, hogy esélyesen megsüllyedhetett az ajtó kicsit és ezért nem ment, állított rajta a mozgón is, meg a fix részen is és jó lett.
Elég sok helyen tudsz állítani rajtuk, de azt látom, hogy több odafigyelést igényelnek ezek a mai zsanérok, mint a régi 20 évig rá se nézel típusok :)
Ha már alapban nehezen ment, akkor az nem volt rendesen beállítva, evvel ez a banda elég sokat elszöszmötölt minden ajtón és ablakon, hogy tökéletes legyen.
Én csak nyíló ablakot akartam konyhába, ismerős mondta jó, de drágább, mint ezek a nyíló-bukó vasalatok, így maradt ez a megoldás, végülis jobb, ha tud bukni is, így ez lett.
Értem a problémádat, a megoldás nem az, amit kitaláltál.
Az ajtó beállításainak ellenőrzése
A tok és a nyiló függőbe kell legyen. Két irányba. Ha a tok nincs függőbe, az nagy baj. Ezt muszáj megoldani, ha nincs más út, akkor a belső spalét bontásával (kivágni a habot, kivenni a rögzítéseket, újraékelni, újrafúrni. újrahabozni).
Ha az ajtó PVC és nem vinklis, akkor akaszd le, vedd ki az üvegléceket és ékeld újra az üveget. Tegyél az ékek mellé szilikont, hogy ne mozduljanak el.
Ha jól be van állítva a tok és az ajtó, akkor ha kinyítod mondjuk 2o fokba, meg kell álljon és ott is kell maradjon.
Mérd meg a toknak a belsejét és az ajtónak a falcát, szélességben. 6mm a külömbség. Ezt el kell osztani egyenlő részre, az alsó és a felső sarok is állítható síkba. Imbuszkulcs kell hozzá, asszem 5mm-res.
Tehát a rés a tok és a nyiló között becsukott állapotba az egész kerületen egyforma kell legyen.
Ellenőrizd, hogy fent, a tok és a nyiló falcok között is 3mm legyen.
Rúdzár karbantartása
Vegyél egy wd4o olajat. Nyisd ki az ajtót és a nyilón a bütykök mellett fújj be, de jó sokat és addig mozgasd a kilincset, ameddik könnyen viszi a rúdzárakat. A sarokváltó viszi át a rúdzár mozgását a vinkliken, neked van kettő, az egyik fent a kilincses friznél és a másik fent a sarkos fríznél. Le kell akasztani az ajtót, mert a sarkováltókhoz nehezen férsz hozzá és ezeket is rendesen meg kell tisztitani, esetleg le is kell szerelni őket a tisztitáshoz- csavarokkal van rögzítve, rájössz- fogakkal kapcsolódnak a rúdzárakra és pont oda kell visszatenni, ahol volt.
Amiután ez megvan, szerez egy jó motorolajat (mert a wd4o túl száraz) fecskendezővel nyomj be a bütykök melletti réseket. A lényeg az, hogy szárazon, azaz kinyitott ajtóval nagyon könnyen vigye a kilincs a rúdzárakat.
Ezután meg kell nézni minden záródarabot. Ha a becsikott ajtónál nehezen megy a kilincs akkor valamelyik záródarab szorúl.
Le szoktam venni az összest a tokról és egyenként visszateszem. Lehet állítani általában a rúdzáron a bütyköket.
Ha van hátúl záródarabod, azzaz a sarok felől, akkor nem kell a középzáró, mert a nyilót a záródarab a tokra feszíti.
magyarázat:
rúdzár: az a nyiló falcába van szerelve, viszi a záróbütyköket - a rúdzárnak van egy takarólemeze és egy kanálisa, amibe a rúdzár fut, a rúdzárra van nyitólva a záróbütyük- maga a záróbütyök excentrikusan állítható
záródarab: a tok falcába van szerelve, oda zár a zaróbütyök- általában az is excentrikusan állítható