Amit dícsértél, én is vettem kb. egy éve. Szintén 10 pontot adok neki. Olyannyira, hogy talán egy hónapja megint volt nekik, és vettem még egyet, Így most kettővel egyszerre dolgozom. Fúrok, ill. csavarozok.
:-) Köszi a felajánlást, az igényeimnek nem tudom, hogy megfelelne-e, de az üzlet szerint a felsőmarómnak nem felel meg, mert nem többezres fordulatszámra van tervezve.
A héten lesz a Lidl-ben 16 v-os fúró, 13000 Huf, megéri megvenni?
Nekem immár 2 éve van meg ennek a szerényebb, 20 Nm-es, 10,8V-os, "nyélbe-akkus" verziója (tehát amelyiknek nincs alul akku-puttony, mert az akku a nyelében van).
Részemről csak jót tudok mondani erről a kis gépről: nagyon sokat használtam és használom most is - és egyszerűen nem tudok kifogást emelni ellene.
Tudja amit ígér, kezes, erős és fúrásra is alkalmas (főleg, hogy ez a modell már 1300-as fordulatot is tud).
Amióta megvan, alig vettem elő a klasszikus villanyfúrómat. Az összes Parkside gépem közül ez kapta tőlem a legtöbb pontot :-)))
Igaz, mindig feltöltve teszem el, de van, hogy 1-2 hónap pihenő után is fullos akkuval veszem elő - vagyis olyan még nem volt, hogy ne lenne használatra kész.
Ha ez a mostani modell hasonló minőségű (vélhetően az, sőt) - akkor részemről maximálisan csak ajánlani tudom.
Túlzottan nem akarok hittérítő lenni de ez sem felsőmaróba való. A hengeres rész le van lapolva és a nevében ott a DD40G ami azt jelenti hogy a Maffel DD40 párostiplizőhöz készült ami nem felsőmaró. Nyugodtan vedd meg. Ha a Kenteches nem felel meg az igényeidnek megveszem tőled. Kár nem fog érni.
A héten lesz a Lidl-ben 16 v-os fúró, 13000 Huf, megéri megvenni? Vagy felejtős és várjam meg a nagyobb testvérei közül valamelyiket? 8000 Huf körül láttam, hogy lehet hozzá venni plusz aksit is, bár akkor már lehet, hogy veszek mindjárt kettőt és lesz egy tartalék gép is. :)
Boronkaynál esetleg? Én anno szalagfűrészlapért mentem hozzájuk, de amíg vártam az előtérben vitrinben felfedeztem csomó CMT marófejet, ezek szerint azt is árulnak.
Amúgy tökvicces ez a hosszú szalagcsiszoló, ezzel a szalagsebességgel (~8m/s) is végigutazik a szalag ívén a csiszolatpor. Azt hinné az ember hogy kilő egyenesen, de nem, rendesen kanyarodik a szalaggal együtt. Amikor levettem a burkolatot és az íves részem csiszoltam, láttam a másik végén a csiszolónak a port, és majdhogynem felém kanyarodott vissza :-O Szóval el lehet nyünnyögni ennek az elszívásával is.
Két és félórája telefonálgatok, de mindenhol falakba ütköztem a 8mm-es tiplimaróval kapcsolatban. Amiket ajánlottatok, sajnos egyik sem jött be, A GépDepóban nincs, beszerzés alatt, talán 2-3 hét múlva érkezik. A Kenteches pedig nem jó marógépbe, az kifejezetten fúrógépbe való, alacsony fordulatra. Tudtak ugyan ajánlani marógépbe valót is, de hát az majd húszezer forint lett volna.
Nem akarom elhinni, hogy Budapesten nem tudok szerezni marógépbe 8mm-es tiplimarót. Szomorú vagyok.
Itt is nagyon köszönöm ezt a "kis" ajándékot :-) Egy derékszög valahol itt kezdődik.
A videón nincs rajta, de az ütközőt is ehhez állítottam be. Majd a megcsiszolt fadarab mind a 6 lapját ellenőriztem a szomszédos lapokhoz képest, mind tökéletes derékszög lett, pedig nem volt neki egy sem. És ez így már nem a csiszoló érdeme.
Szép munka, mindig látszik, hogy törekszel a tökélyre, ez már magában is dicséretes. :)
A sarokban ragadt porról: ha van sarok, a por ott meg fog állni. Az elszívóm építésekor is igyekeztem, hogy ne legyenek sarkok, ha mást nem, elvágtam 45 fokos szögben, ahol kellett. Az asztali körfűrészemnél is szenvedek mindig, hogy a képembe fújja a port. Pedig most már sokkal jobb, az alját betakartam egy rétegelt lemez lappal, amibe megy a 100-as elszívó cső. Csakhogy a dobozának a sarkában mégis odagyűlik a por, és a fűrészlap nagyrészt ezt a port kavarja fel, nem is azt, ami fűrészelés közben keletkezik.
Vagyis én azt a sarkot tüntetném el, ha az elszívás amúgy működik. Akár úgy is jó lehet, ha egy negyedre vágott csövet ragasztasz oda a sarokba, de lehet, hogy egy sima 45 fokos terelőlemez is segítene.
Mert nem egy vékony, rádiuszosan meghajtott lemez. Egy tömör talprész, amit síkba martak. Kicsit szélesebb a talp, sokkal kevésbé csúszkál mint a festett társai.
Kérdés mivel. Szerintem valami fémlapot kéne a bútorlaphoz tolni pl 10 centi hosszon még a ragasztózás előtt. Az ABS-t lehet, hogy nem is kell, az vékony. Vagy vasalón végighúzni azt is, csak igen alacsony hőfokon.
Stimmel! Pontosan így gondoltam, csak dolog volt és siettem. Szóval ez lenne az elv. A ragasztó elfolyósítva jön ki a pisztolyból, de a gyári pisztolyt rá kéne duplázni fűtésileg, hogy haladjon is. 1 db csőrnek elégnek kéne lennie, hisz kevés anyag megy a bútorlap és az abs közé, annak is nagy részét a bútorlap szívja be.
Úgy terveztem hogy a hétvégén elkezdem az oszcilláló hengercsiszolót .... majdnem úgy lett, az oszcillálás stimmelt, de inkább (majdnem) befejeztem a szalagcsiszolót, amit már tavaly elkezdtem megépíteni. Most már tényleg célegyenes van vele kapcsolatban, itt van pár kép, illetve akit érdekel egy rövid kis bemutató, hogy áll most. A tavaly késő őszi állapothoz képest kapott elszívást, rendes kapcsolót (eggyel többet is mint kéne :D), jelenleg a "használható" szóval jellemezném:
Valószínűleg nem lesz hosszú életű az az akku. Ahogy mondod, nagy áramokat vesznek fel ezek a gépek, a zselés akkuk azt nem szeretik. Próbálkoztam egy 4Ah-ás hagyományos savas akkuval, az meg azt nem szereti, ha nincs folyamatosan kezelve, illetve ezek a kicsi indítóakkuk az ilyen használatot.
Végül egy kiszuperált autóakkut (Suzuki) használok, a bedrótozott géphez, ez évek óta bírja.
Ezt kitalálták már? Állitható osztásközű, szimpla fűrészlapos box-joint jig hulladékból, fél óra alatt (ha a fűrészkeretet nem számítom):
Ez inspirált, de az enyémet lehet állitani és az első vágást sem kézi pozicionálással kell csinálni. Csak neki kell támasztani a pakkot a tüskének, vagy egy távtartóval lehet fél osztással is kezdeni, ha úgy jön ki szépre a vége.
Nekem megvolt a keret, de az elvet és az állitási módot másra is lehet applikálni.
Az "andráskereszt" egyfajta önirónia. Annak szántam tekintettel arra, hogy sokat szöszöltem a vinklin. Továbbá Andrást is beleszőttem figyelemmel a 18mm-es rétegelt lemez forrására :) Kösz mégegyszer
Sziasztok. A véleményetekre lennék kiváncsi, illetve tapasztalataitokra. Első körben. Van kettő Db. 12V.os fúró, behajtóm akku, töltő nélkül. Hogyan lehetne megoldani viszonylag olcsón, hogy üzemeltetni tudjam? Akku töltőm van ólomakkuhoz. Vagyis jó lenne-e hozzá egy ILYEN akku Valaki azt mondja, hogy tartósan nem működne, mert elég nagy az áramfelvétele ezeknek a fúróknak. Adattáblán nem szerepel áramfelvétel.
Esetleg valami olcsó,de erős táp? Nem gond ha madzagos lenne a gép.
Valamint Parkside vagy Workzone lenne jobb választás ha arra kerülne a sor, h nem vacakolok akku monyákkal? Az erősebb behajtót venném mindenképp ami tud 40 Nm. erőt is produkálni.
Ha a mobil háta sík, akkor lehet pontos. Ráadásul a kalibrációját minden mérésnál tudod ellenőrizni, hiszen csak meg kell fordítanod a függőleges tengelye mentén.
Ha csak párszor fogod használni töltsd le ingyen a telefonodra a vízmértéket a play áruházban. Én is letöltöttem még a szöget is mutassa mennyire ferde a cucc. Aztán mindig lesz kézügybe vízmérték.
Bocsánat, nem jó. Oldalt, de állítva (kicsit döntve) legyen a gép, felülről az abs-re csepeg a ragasztó, és ezt felhúzni a lap oldalán. Így minden jól működik gravitációsan. A lecsepegő ragasztó szét is tud terülni, nyomni is lehet.
Ha azt a görgős élfóliázót amin hőlégfúvóval melegítenek ráfordítod a függőleges lapra akkor "felülről" menne rá az abs, oldalról a melegítés, és valahogy eléjuttatod a melegragasztót a műanyagjaitól megkopasztott melegragasztós pisztolyból.
Szerintem érted a logikát mi mentén lehetne elindulni, bár ez a melegragasztó.... ki kell próbálni.
A horgászcuccból kivett damil+cseppólom és a slag+ átlátszó cső vízzel töltve kombinációk azért jók ha vannak a háznál. De a függőón egy háromszög.vonalzóval "speed square" is igen jól használható vízszintezésre, szögmérésre egy kellő hosszúságú alu zártszelvényhez illesztetten.
A meleg ragasztó pisztolyt nem próbáltam még ABS-hez. Jól tapad?
Ha igen csinálni kéne egy "fúvókát" ami 3-4 csíkban engedi a masszát az ABS felületére. Az sem baj, ha kihűl. Felragasztás előtt hőlégfúvóval felolvasztható. Kifogom próbálni.
Pár házilag is elkészíthető segédeszköz és az ugynevezett "melegtakony" ragasztópisztoly is megoldás, ha nem szériába dolgozol. Azért lassúbb mint a gép.
ezeket a műanyag technológiákat pont arra találták ki, hogy gépekkel szériában hatékonyan lehesen gyártani. manufakturális módszerekkel nem működik. az önszopatás csúcsa, ha valaki kézi módszerekkel akar valamit megcsinálni olyanra mint a gyári, közben az csak és kizárólag azért olyan, hogy géppel könnyű legyen gyártani. formára mart festett mdf bútoralkatrészt gyártani otthon sablonnal, felsőmaróval meg ecsettel.
2. ha kell összesen 3méter a dupla lapod beszegéséhez, ara mondták a megoldást. veszel széles abs-t, palmafixet. megkened, megvárod amíg megszárad, felkalapálod. felsőmaróval óvatosan lemarod, a sarkot lecsiszolod és felpolírozod, és kész. egyszer elmegy, de nem lesz olyan mint a gyári, és nem akarsz sokat ilyet csinálni.
azt az élfóliát, amin nincs ragasztó, nem igazán lehet házilag felrakni. ezért a barkácsboltban nem árulnak olyat. ha elmész egy rendes asztalosellátóba, ott lesz 2mm abs is minden színben, meg hozzá 25 kilós zsákban a ragasztó granulátum.
Használt normális(asztali) élzárókat már 400e környékén lehet venni. A legalapvetőbb funkciókat már tudják.
A komoly élzárók nem véletlenül kerülnek 4-10 millába. Előmarnak, kerekítenek, különböző citling módok, polírozás, a sarkok eldolgozása stb . A helyedben nem vesződnék az ABS otthoni feldolgozásával. Ok ha pár centit kell javítani vagy egy polc élét felkalapálni, de a többi az macerás. Még le is marhatod, meg a maradékot letolod egy éles gyalukéssel de soha nem lesz szép ha egy lapot már körbe kell zárnod.
Ilyesmi lehet. Hátha jelentkezik valaki aki dolgozott már ilyennel, vagy még inkább szedett szét ilyet.
Az alternatív megoldásról (palmatex+gumikalapács) nem lelek infókat, s olyan homemade gépet se ami esetleg ezek felhasználásával működne. A Palmatex-et pedig hagyni kell ugye megszikkadni.
De hol lehet venni abs-t? Eddig csak a vasalósat láttam boltokban. Meg az abs.hez valami lekerekítős eszköz is kéne.
A szerelvények belső menete lehet hengeres és kúpos is. (többnyire hengeres, mert egyszerűbb gyártani) a külső menet mindig kúpos, különben sosem tömítene. Hogy az unimax mit ír az oldalain, az semmit sem jelent, vannak ott ennél nagyobb tévedések is. Az enyémeken is kúpos a menet, már csak azért is, hogy ne szakadjon le az utolsó menetnél.
Azt hiszem, valamit nagyon elmértem :) A belső menet nem kúpos, a becsavarandó csővég menete kúpos is lehet. Az általam ismert 'csőmenet vágók' külső, 1:16 lejtésű kúpos menetet vágnak.
Itt bezárt nálam az ablak :( Ezek szerint összekevertem a kettőt. A saját csöveim végére kúpos menetet vágtam, és a szerelvényboltban vásárolt csatlakozó elemek is mind kúpos (belső) menetűek - és illeszkednek a csővégekhez. Most akkor kúpos menet, vagy nem kúpos kell ?
Attól függ mit kérdezel,mert én 3 dolgot is írtam. :)
Ez pl. iskolapéldája annak amivel nem lehet lyukat fúrni, szépen látszik, hogy nincs keresztél, és az oldalsó kések pedig nem érnek be középig. Azon a szakaszon nem kaparja ki az anyagot és felül rajta a marófej.
Nem hiszem, hogy ennek ki kéne hordania a forgácsot, mivel ezzel nem tudsz fúrni. Középen, a luk alján ottmarad az anyag, nem választja le, emiatt pár mm előrehaladás után felül rá a maró nem dolgozó homloka, és sanyi
Önfúró, laposfej, minden megvan benne, csak a menet kicsit sűrűbb, de nem használhatatlan (tapasztalat :D) :D, jah és mindenhol kapni...
Egy a bibi vele, hogy nagyobb likat fúr magának, mint a forgácslapcsavar, de egy tesztet kibírna, ha meg ragasztom is meg mindegy, mert annyit viszont bőven tart, amit kell neki.
Az is lehet, de berakom maróba, ráküldöm a 22000-et, mennyire kell tolnom gyorsan? Gyak ha hasonló előtolást akarok, akkor beindít, bejelölt hely fölé viszem marót oszt hirtelen ráütök és kész is? Így gondolod? :D
Inkább kipróbálom a gömbfejűeket, evvel tudod ki fog szerencsétlenkedni állanóan :D
(no meg eddig a sima hagyományos facsavart használtam, talán egyszer volt gondom repedés miatt)
Ha már bonyolítjuk életünket akkor így is lehet:
kifúr mondjuk wolfcraft-al, majd fogsz egy normál fémfúrót és picit kimélyíted, hogy felfeküdjön. Ez sem gyorsabb, de másik sem, pláne, ha mindig kergetnem kéne hová gurult a köcsög alátét :D
Köszi. Esztergáltam délelőtt egyet (sima hengerest), de az utolsó két menetet alig tudtam behajtani. Igaz, festékes is a menet rendesen. De így akkor jó lesz. A maradék hetet estig megcsinálom.
Az ujjmaró az nem lesz jó erre a célra mert nem hordja ki a forgácsot illetve alul is hiányzik a keresztél. Az ideális erre a célra az az upcut bit amit tőlem is kaptál. Van belőle nyolcas is.
Illetve lehet olyan tisztítómarót kapni nyolcasban aminek van alul keresztéle. "Double flute straight bit" néven keresd, de nézd meg jól a képet van-e alul kersztél, vagy csak a két oldal.
Milyet lehet akkor venni kishazánkban? Szögletes fejűvel személyesen még soha nem találkoztam. A konfirmátorokban hatszög van, torx-ot pedig betoncsavarban láttam. Összes többi philips vagy pozidrive, vagy sima "egyenes" illetve háromszög, na abból tényleg v an olyan amit csak becsavarni lehet, telefontöltőkön szinte csak ez volt, ha nem összeragasztott.
A négyszögletesben az lehet még a jó, hogy talán nem fordul le a csavarhúzó végéről, egyenesen lehet betolni nem úgy mint csillagosékat, bár ha a pontosan passzoló pozidrive vagy philips kulcsméretet használom, azért az is beleül a helyére, minden más kiugrik.
Nem is igazán értem, hogy miért terjedt itt el ez a "csillag" fej. Eredetileg Mr. Phillips arra találta ki, hogy direkt kiforduljon belőle a szerszám, így akadályozva meg a csavar beszakadását. Nagyüzemi sorozatgyártáskor egyfajta nyomatékhatárolásra.
Egy, igen az, hogy tuti merőleges lesz. Kettő az, hogy a maróhoz adott sínre ültetve a marót, nagyon pontosan be tudom lőni a deszka szélétől a távolságot (pl. 73mm). Ezt a Wolcraft nem tudja.
Köszi reggel felhívom azt a piros oldalt, amit linkeltél. Remélem nyitva lesz szombaton, mert nagyon kéne...
Nekem tört már bele vagy 4-5 ilyen, amikor a kis Maki ütvecsavarozóval küldtem be. De sima csavarozóval is sikerült. Előfúrva ... annyira már nem szeretem ezt a szettet.
Hol lehet nagyobb választékban kapni ujjmarókat? Most nézegetem Google urat, de nem igazán látok. Normál 8mm-es fatiplinek szeretnék felsőmaróval előfúrni, és nem találok. Beletettem egy 8-as fafúrószárat a marógépbe, a legalacsonyabb fordulaton kipróbáltam. Alig haladt, de füstölt, mint a vizes papír.
Ezzel a rejtettcsavar témával jól megszivattam magam anno. Vettem egy doboz 25-ös széles fejű csavart, 500-as pakk. Annyi hogy nem csekkoltam le milyen széles a "sipkája" - túl széles lett :D
Így pl az OBI-ban is kapható kis "gombafejű" (?) csavart választottam, aminek nem olyan széles de legaláb lapos a felfekvő felülete. Olyasmit mint a videóban 01:41-nél a jobbszélső:
Az önmetszős rész hiánya eddig nem zavart - mert eddig csak rétegelt lemezt illesztettem így. De lehet hogy tömör fánál már érdekesebb lehet, hogy ne repessze szét.
"ott valamiért a tök idétlen négyszögkulcsos-fejűek vannak használatban."
Az amerikaiak időtlen idők óta használják, robertson fejnek hívják. Szerintem sokkal értelmesebb mint az itteni folyton kifordulós csillag, meg imbusz sz@rságok.
Pont most van úton a megrendelt Wolfcraft-os cucc. De a Kreg-el szemben sztem abban sima, 4-es süllyesztett forgácslap csavarok vannak! (Legalábbis a képen annak látom.)
Simák és nem önmetszők, PZ2 bithez.
Ezek nem tudom, hogy jobbak/rosszabbak, mint a Kreg-hez való washer head (mi a magyar neve ennek a csavarfejnek?) csavarok.
Gondolom ilyen csavarokat kapok csavarboltban, itthon is!?
Egyedül a csavar a kérdéses, ott valamiért a tök idétlen négyszögkulcsos-fejűek vannak használatban. Okát nem lelem, így marad a jogdíj-termékvédelem stb magyarázata, a lencsefej természetesen érthető, de a négyszögkulcs nem igazán.
Köszi a részletes körutat! Sejtettem hogy a műhelyed többi része is jól átgondolt, nemcsak az a sarok.
Rumli ... nos holnap jön hozzám csjoco fórumtárs, tegnap este megjöttek végre a csoportosan megrendelt éklécek is a gyalukések mellé (Metabo/EB/Hyundai HC 260 klónokhoz), holnap beszerelés/felavatás, de előtte óriási rendrakás ... hogy egyáltalán be merjem engedni :D
Igen bizalomgerjesztőek ezek a kések. (mármint a pilincka eldobhatóakhoz képest). Meglátjuk hogy teljesítenek.
Szerintem rosszul emlékszel. Én talán 180-200 $ körül vettem (akciósan és kb ennyiről volt leárazva), ezenkívül akkor, amikor még 200 volt a dollár. Ahhoz képest ez most dupla ár forintban. És a szállítás meg az itteni plusz áfa még megkétszerezi. Egy Triton meg itthon van ugyanennyiből.
Nos, a dolog egyszerübben megoldódott, mint amire számítottam. Van ilyen másológyűrű, a rendelési száma:164471-6. Megrendeltem a gépdepotól, megkaptam, pont belepasszol a nyílásba, és két csavarral, aminek megvan a helye, oda lehet erősíteni, úgy, hogy a csavar feje leszorítja a másológyűrűt. Legalábbis én így csináltam, mert csavart nem adtak hozzá, azt én kutattam fel a kacatjaim között. Nem volt háromezer forint.
Bocs, hogy szakmailag belekotyogok :) Az erőtani méretezés nem feltétlen szilárdsági szempontok,hanem egyéb, pl. komfortérzeti szempontok szerint is történik. Ha egy födémgerenda kb. 7-8 cm-t lehajlik, még közel sem biztos, hogy szilárdsági szempontok szerint bármi problémát jelent(het), de a komfortérzetet elég hátrányosan befolyásolja ... Másik szempont lehet a kapcsolódó elemek, pl. üvegtáblák mozgási tűrése, vagy pl. a zsindely lemezek ne szakadjanak el a tetőn, stb. Összefoglalva: az erőtani méretezés sokszor mindössze ellenőrzés, a merevségi (elmozdulás rendszerbeli) vizsgálat gyakran mértékadó.
Némi élt éreztem azzal kapcsolatban, hogy mennyire érdemes túlméretezni. Szerintem például az enyém alul van úgy, hogy lábak 10x10, széltől méterre, szelemenek 10x10, hat méter hosszban, szarufák 5x15.
Nem attól félek, hogy leszakad, hanem LENG. Baromira! Pedig meg van rendesen támaszolva minden kötés minden lehetséges irányba. Egyszerűen vékonyak a tartók a kötésekhez, és emiatt tud hajlani, akkor pedig tud lengeni - rugalmasan. Nagyon kényelmetlen.
Szóval a túlméretezés nem mindig túlméretezés.
Emiatt érzem a túlméretezési kérdést kicsit fontosnak.
Nem erősebb fényed lesz, hanem szép, leseggelős. Ha fehér A4-es fehér papírlapokat felmatyizol a plafonra, az is sokat segít :) babramunka, de tökéletesen eltávolíthatod próba után, ha nem vált be. :))
Az tény! De senki sem mondta, hogy nem kell rendesen alátámasztani. Csak ugye, ahová elég pl. az 5x10-es palló, oda felesleges (pénzkidobás) 10x15-öst tenni.
Ennél több fény nem kell nekem, bőven elég. Kép nem adja annyira vissza. Persze mindig van több és több, de ez pont elég, sokkal erősebb sem jó már, nekem legalábbis nem :)
Refi pedig kihajítva nem lesz, megy majd lejáró világításnak, de a helyét még meg kell találnom, hogy ne vakítson szét, amikor épp megyek lefele azon az amúgy is elég necces lejtőn :D
Nem akarlak elszomorítani, de ez egy egyszerű, tirisztoros, félhullámú fázishasításos szabályzó. A félhullám miatt a fele teljesítmény kapásból elveszett. Ráadásula fordulat csökkentése során a nyomaték drasztikusan csökken.
Naszóval, vettél rendes gyári LED "fénycsövet" és azt raktad fel? Alakul, alakul, örömmel, hallom, hogy a reflektort kihajítottad. Azért szemezz a fehér diszperzittel ha lekened a plafont, és a lámpák nem a földre világítanak, hanem azt is bevilágolják, leseggelsz olyan szép fényed lesz. Perpill igazából még mindig sötét van...
"Szokás nálunk a tető szerkezeteket vagy tízszeresen túlbiztosítani, szerintem az ötszörös is elég :)"
:DD Valahogy pont ez volt nekem is az érzetem. Azt a tetőt, gyakorlatilag csak a hóterhelésre kellene méretezni, a polikarbonátlemez bizonyára nem fogja meghajlítani a gerendákat/szelemeneket. :)
Jaa, még valami: nem tudom, hogy a te pisztolyod hegyén van-e olyan kónuszos, szilikonos védő-kotton - de én azt levettem minden pisztolyomról.
Saját felelősségre - mert ígérem, nem fogom megujjazni a forró hegyet - de ha igen, akkor az is az én saram lesz.
Viszont a csupasz, védő-nélküli fémhegy sokkal hatékonyabban olvasztja és dolgozza el a már kinyomott anyagot - mert mint mondtam - a hő-masszírozás akkor kezdődik, amikor az anyag már a helyére került :-)))
Nem teszel bele anyagot, csak hagyod felmelegedni. Mikor meleg, odanyomod az oldandó kötéshez és rövid időn belül elenged a melegtől, anélkül, hogy károsodna.
Alkalmas szerintem, nekem is ilyenem van (csak azt még maktec mt362-nek hívták, de sztem ugyanaz a gép :D), adnak hozzá fedőfémet, ha asztalba építené az ember, hogy ne a motorba hulljon a forgács. Ezt viszont nézd meg, hogy adják-e mellé, mert közel se biztos. Mint hogy a 12mm makita fejet se adják újonnan, nekem még járt hozzá, s nagyon jó kis fej az.
A gép viszont nem pehelysúlyú, erre készülj, nem a fél kézzel dobálom csomószor és lágyindítást ne keress benne, led világítást se nagyon.
Kapott egy helyre nagyobb adagot, így bízom benne megfogta (tegnap néztem kézzel és nem mozgott sehova), de meglesem maholnap :)
Max kap kis erősítést palma ragasztóval pluszban. Túl erősen nem akarom felfogatni, mert ha netántán egyszer beszigetelem felül, akkor lehet le is kell tudni szedni onnan :D
De a tippet köszi, egy ellenőrzést azért megér még a dolog.
Ragasztópisztollyal egyszerűbb volt ezeket a súllyal nem rendelkező ledlámpákat feltenni.
Nem oktatni akarlak - csak egy kis ragacs-pisztoly tapasztalat:
Sima (főleg fém) felületre akkor ragad megbízhatóan - ha addig pöcsölöd az olvadékot a pisztoly hegyével, amig a ragasztandő fémfelület is kb. olvadási hőmérsékletűre nem melegszik.
Ez sajnos néha több perc is lehet, felülettől és fémfajtától függően.
Ebből a szempontból a leg-ganébb az alumínium - mert az seperc alatt kilopja a hő a ragasztó alól.
Ilyenkor jön be az, hogy az erősebb (Wattú) esetleg hőfokszabályzós pisztoly előnyösebb - mert nem csak a ragacsot kell felolvassza, hanem kell legyen annyi hőtartaléka is, hogy a felületre is jusson melegítés.
Ugyanis nagyon csalóka tud lenni a dolog ragasztáskor. Mert rányomod az olvadt ragacsot a hideg fémre - és az oda is tapad...de csak látszólag és rövid ideig.
Ugyanis a hideg fémfelület azonnal lehűti a kontakt-réteget, így nem tud létrejönni az a vegyi kötés, ami a ragasztás lényege valójában.Az csak olvadási hőmérsékleten jön létre - márpedig a fémnél nem lesz annyi, ha nem melegítik fel alaposan.
Megállni azért megáll a ragasztás egy darabig (látszólag) - mert mechanikai kapaszkodás jön létre - de vegyi kötés NEM.
Ilyenkor az van, hogy kihűlés után (mondjuk másnap), ha nekiállsz pöckölni valamivel a ragasztást - akkor az egy darabban és sértetlenül pattan le a felületről.
Ha viszont a ragasztandó felület is felmelegedett kb. az olvadási hőfokra - és így hűlnek ki, együtt - akkor azt már nem lehet olyan vidáman lepöckölni onnan és főleg nem egy darabban.
A folyamat nagyon hasonlít az ón-forrasztásra - az is akkor tartós és tökéletes, ha a forrasztandó felületek is elérik az ón olvadási hőmérsékletét. Ha nem, akkor "hideg-forrasztás" lesz belőle - ami köztudottan szart sem ér.
Ma voltam az OBI-ban. Szintet léptek ... árulnak kék Bosch-t :-O
Mondjuk hogy ki fogja megvenni pl a GST 90 BE dekopírt 50e-ért, azt nem tudom.
De vannak :-) És sokféle. Pl volt gérvágó is, mindenféle fúrók, akksis cuccok, mérőszerszámok, stb. Tapogatni jó lesz annak, aki kék Bosch-ban gondolkozik.
Ragasztópisztollyal egyszerűbb volt ezeket a súllyal nem rendelkező ledlámpákat feltenni.
Végülis szalag kis körítéssel :D
Kiiktattam a 2 reflektort, mert mindig szembe vakított és elegem lett belőle, 3 18W ledlámpa ment fel a korábbi szalagok elyett, mert azok gyengék voltak sajnos.
Így már jobb a fény és elosztottabb :)
Ezeket tettem fel ragacspisztollyal, vettem egy bosch-t, s bele rudakat, könnyebb kivitelezni vele, mint ott tartogatni sok percet, hogy fogja már meg annyira a másik ragacs, hogy elengedhessem végre :D
A többi szalag majd jön lefele és megy ki a kinti folyosóra, oda elég lesz a fényük.
Lehet találni fémdobozzal együtt is, kb 1000-el többért, ugyanilyen belsővel. Ráraksz egy konnektordugót és egy aljzatot, majd ebbe a marót. Viszont ha így, akkor mindenképpen keríts hozzá egy külső mágneskapcsolót is.
Egyenlőre ez még nyitott kérdés, a bal oldalt (ajtónál) csináltam neki az asztalon megerősítést a nagy satunak, a másik oldalt valószinű az oszlopos fúró lesz... ez még kiforrja magát építés közben, most a szerszámos fal és a felső polc van porondon na meg a konzol a világításnak...
Én is abból indultam ki, hogy ha kalapálok valamit, nehogymá' összerogyjon idő előtt az asztal, a satuzásról nem is beszélve... :D na és megvan hozzá a súlya is, stabil a cucc... a2x2m-es, 90cm magas, 60cm széles
30 négyzetméter az több mint 200 euró. Ha nekem 50 km es körzetbe lenne hasonló lehetőségem simán fuvarost fogadnék. Olyan biciklitárolót csinálnék belőle csodájára járnának.
tehát kb 23+7=30m2 10mm-es rétegelt lemezről lenne szó
+
A nagy láda "alatt" colos deszkából "raklap" van
Az udvaron áll jelenleg, eddig nem kellett senkinek, nekem nem igazán kell..viszont sajnálom, hogy szétázik, mert nem lehet tető alá rakni. (eddig nem kapott sok vizet..)
Közületek meg lehet tudná valaki használni..
Gödöllőről lehet elvinni..munkaidőben..
Hátrány, hogy jelenleg egyben van...csak az "eleje/teteje" lett leszedve..ÉS dolgozni kell vele (lapra szedni szállításhoz )
:-)
Ha valakit érdekel jelezze (meg azt mikor jönne érte) és elintézem neki a "papírokat"..
Szerintem is jobb a palló, de szebb a megjelenése egy 10x10 gerendának egy látszó tetőszerkezetben mint egy 5x15-ös pallónak. Szilárdságban pedig van annyival jobb a 10x10, hogy a palló jobb inerciáját ellensúlyozza. Igaz drágább is, 100cm2 vs 75 cm2.
Én is inkább a 4 lábat favorizáltam :) A hosszirányú gerenda a gyenge pont, oda már 12x15-öt javasoltam, ha mégis marad a 2 láb. Az áthidalt távolság sem 6 m a két gerendás dumámban, mivel felhívtam a figyelmet a kétoldali karpántra. Ehhez legalább a más által is javasolt 0,8 m-el beljebb kell kerülnie a lábnak Az így megmaradó cca 4-4,5 m áthidalt távolság pedig 12x12-es alátámasztással, 12x15 áthidalással már bele fér.
Szokás nálunk a tető szerkezeteket vagy tízszeresen túlbiztosítani, szerintem az ötszörös is elég :). Viszont nem csak a hajlításra kell odafigyelni hanem arra is hol képződhet csavarás. Ha kellően átgondolt a szerkezet lehet stabil és szép, szinte légies megoldást építeni.
A 6m hosszban két gerenda számomra ijesztő. Én kocsibállónak betonoztam tuskókat, kb. 6x4,5 m, hat lába lesz. Szarufának szerintem is jobb a palló, 5x15. A 15x15-ös gerenda oszlopnak optikailag már nem szép, szerintem a 12-es járatos méret.
A szigetelés le lett tesztelve ebben a nagy hidegben, nálunk szabolcsban a külső -20 foknál bent -2 fokot mértem, mint említettem 60mm-es purhabos falpanelnél és 50mm-es plafonpanelnél. Az aljzatbetonban van 2cm-es nikecel. A sorrend úgy alakult, hogy 15cm-es szerelőbeton - 2cm nikecel és 10cm aljzatbeton, erre a fagyálló gresslap.
Ez is csak azért lehet, mert az ajtó nem panelből, hanem két takaró lemez közé tett 4cm-es nikecelből készült, mert szerintem tartotta volna a 0 fokot is fűtés nélkül.
Fűtésem még nincs benne, egyenlőre felöltözök és úgy vagyok bent egy elektromos hősugárzó és fél liter szabolcsi "hú bazdmeg' kíséretében :D
Gázos melegítőn nem gondolkodtam, mert nincs szellőzése az épületnek, pedig biztos hatékonyabb lenne. Ez is megteszi, kb 5 fok körül tudom tartani benne a hőt a kinti -10 fokhoz képest. Nyáron amikor épült, észrevehetően hűvösebb volt benne és jól tartotta magát. A kinti +30hoz képest +20fok mértem bent klíma nélkül.
Külön örültem neki, hogy fehér a panel belseje, tágítja és világosítja a teret :)
A munkaasztal az én 185cm-es magaságomhoz készült, 90cm, de előtte van egy 2cm-es taposó rácsos lemez is, ami levesz belőle.
Lett volna más anyag kis kéznél egy karcsúbb asztalhoz, de a funkcióját tekintve legyen már jó masszív és kész... főleg a satuk és a felső polcok miatt is...
Lackó vagyok, újoncként regisztráltam a fórumra, eddig csak aktív olvasója voltam itt és otthon csendben ténykedője a hobbinak.
Előre bocsátanám, hogy sosem dolgoztam a szakmában, csak mint lelkes érdeklődő űzöm ezt kisebb-nagyobb sikerekkel, de annál nagyobb lelkesedéssel... :D Hivatalos szakmámat tekintve műszaki gyártástámogató-műszaki előkészítő mérnök vagyok egy acélipari cégnél, ahol épületszerkezeteket gyártunk.
Magamról ennyit, térjünk a lényegre :)
A téli szünetben akadt egy kis időm és a készülő félben lévő műhelyembe készítek egy kis műhelyasztalt, hogy a többi dolgot tudjam rajta csinálni, hisz minden egy asztaltól indul... Nem kimondott asztalos asztalnak szánom, amolyan mindenes kis szerelőasztalnak. Eddig csak egy szűk, poros és sötét kis garázsban ténykedtem, most lehetőségem adódott egy új építésűbe költözködni és a saját ízlésem szerint berendezkedni, belakni, felszerszámozni idővel. Az épület egy 12*4m alapterületű szendvicspaneles melléképület, melynek első része a műhely, a hátsó pedig egy száraz tároló (csűr) helység. 60mm-es oldalfalpanel, 50mm-es tetőpanel, szigetelt aljzatbetonnal és csempézett műhellyel. Mind saját kivitelezés, építés, már régóta készültem rá, most volt időm mindenre. Már csak a villanyászat van hátra, a világító testek már megvannak hozzá, csak le kell vinni a menykőt odáig...
A nyáron ezzel párhuzamosan épült még egy kerti filagória is, mint első nagyobb szabású famunkám, majd erről is hozok képeket ha érdekel valakit.
Egyenlőre ennyit és inkább a lényegre térek :)
Aztán amit eddig ténykedtem a műhelyben: Egy sarok kialakítású munkaasztal. Minden itthon talált elfekvő anyagokból van, nem vettem hozzá semmit.
- 10*10-es gerenda 4,5m
- 5*10-es palló 8db 3m-es
- 12mm rétegelt lap
- 15-os OSB (terhelési és kopási funkciója miatt döntöttem mellette, egy szerelő láda, spájszer vasak, nehéz dolgok lesznek rajta, talán jobban birja majd mint a rétegelt... ha nem tetszik, bármikor cserélhető)
- colos deszka 10db 2m-es
- 2m*60*18 táblásíott fenyő, 2db
- 160*8-as faszerkezet csavar
- 100*8-as faszerezet csavar
- 30*3,5-es reiser csavar
A szerszámokról rövid: pár alapszerszámról van szó, ami most megtalálható nálam:
- Bosch GKS190 kézi körfűrész
- Bosch GHO4-82 C
- Metabo fúró-ütvefúró a szerkezeti csavarokhoz
- Hitachi akkus kézúfúró DS12
- Bosch excentercsiszoló PEX300AE
- Parkside Szalagcsiszoló
- és a szokásos kéziszerszámokból minden... folyamatosan bővülő készlettel :)
Fejben állt össze minden, nem rajzoltam semmit, hanem csak az alapoktól indulva építettem fel. Összeállt a váz, az asztallap alá colos deszkából készítettem az alátétet, majd táblásított fenyőlappal burkoltam. Az ajtó melletti részen még lehet vágok egy ablakot az épületre, ott kihagytam a helyet, a jobb oldali résznél pedig egy szerszám fal lesz még rajta, 12mm-es rétegelt lapból. Pár polcot kap még és egy konzolos lámpatartót a munkapad fölé, a teljes megvilágítás miatt. Kap még egy hát- és oldalfal takarást 3mm-s HDF lapból. Az asztal egyik sarkán egy egy 150mm-es YORK forgatható szerelősatu, másikon egy 120-as satu. Folyamatban van most egy oszlopos fúrógép beszerzése még. Azt majd vagy asztal jobb oldalán vagy egy külön asztalon helyezem majd el.
Itt tart most a projekt, csendes léptekben halad...
Lejtéstől is függ. Ha van olyan meredek, hogy a hó nem marad meg rajta elég lehet az 5x10-es szarufa azzal a sűrűséggel amit írtál. Ha lapos inkább 10x10 javasolnék, elég 80 centinként is.
A gerendák legalább 12x12 ha csak kettőt akarsz. Ami problémásabb az a karpántok. Ha 6 m hosszban csak két gerenda van ott kell a 12x12 karpánt és nem csak fél méter hosszú. Úgy alkalmazva, hogy a mindkét hosszanti oldalon legyen.
+ a 3,5 méteren se csak a szarufa legyen, legyen alatta gerenda ami a falra merőleges.
+ ha a hosszanti 6 méteres oszlopka támaszkodó gerenda méretét is erősen meg kell gondolni ha csak a végein támasztod alá. Oda szerintem egy 12x15-ös dukál, már ha van ilyen méret.
A több alátámasztást nem csak úgy lehet megoldani, hogy középen támasztod alá. Olyan elrendezés is lehetséges, hogy az első szélétől 0,8 m, aztán egy következő ettől hasonló távolságra, és ugyanez a másik oldalon. Ez lehetővé tesz egy filigránabb szerkezetet.
Az sem mindegy, hogy a lábakat kiakarod rakni a szélére, vagy mondjuk egy-egy méterrel beljebb és akkor a középső áthidalandó távolság csak 4 m lenne. Előbbi esetben a 15x15-t is nagyon karcsúnak vélem, utóbbi esetben elég lehet. Szarufának kell az 5x15 szerintem is.
Van itt az irodában egy 1956-os Erdészeti kézikönyv, ma már szakmánkban legendaként számon tartott professzorok szerkesztették. Abban azt találtam, hogy "A legnagyobb teherbírású gerenda szelvénye 5/7, a legkisebb behajlású gerendáé pedig 4/7 arányú.". Ez egy adott rönkből kifűrészelhető legnagyobb méretű, legnagyobb teherbírású épületfa c. táblázat megjegyzés rovatában van.
Ugyanez a könyv azt írja, hogy 0-30 fok hajlásszög között 80 kg/m2 hóteherrel kell számolni egy tetőszerkezetnél.
Az 5x10 szarufa a 3,5 méter áthidalására kevés, minimum 5x15 kell.
A két láb 6 méter hosszra is kevés, ráadásul nem írtad, hogy a két láb közé mekkora szelement raknál. Szerintem a 10x10 láb elég, de kéne három, és azon egy 10x10 szelemenen támaszkodjanak az 5x15 szarufák.
Arra is kell számítani, hogy eshet akár 40 centi latyakos hó is, és ennek ezt el kell bírnia.
nyáron építeni szeretnék egy teraszt, 10es polycarbonát lemezből, a ház falára felrúnék egy gerendát, és 3,5 méterre a házfaltól lennének a lábai 10*10es gerendából. Szarufa 60cmként menne rá 5*10es szerintem elég. Maga a tetőrész 6*4 méter lenne
Kérdés az lenne hogy 2 lábból szeretném hogy középen ne vegyen el a térből, mivel a polycarboát nagyon könnyű, szarufa is vékony. De mégis azt gondolod hogy a 2 láb sajnos kevés lesz,
jól gondolom ?
És nyilván sokat az se segítene ha 12*12esből csinálnám 2 lábbal ?
:) Ez egy homokon közlekedő gumivonat vagonja. Miután nincs oldalvillogója, ezért csak egyenesen tud haladni oda és vissza is, az ajtó pedig a közepén van a túloldalon.
Elu E45080. Mondjuk úgy látom éppen nem kapható. Amúgy így a kezemben forgatva most vettem észre, hogy ez ha jobbra forgatom upcut, ha balra akkor downcut bit szóval nem kettő hanem 4 éle van.
Forstner vagy laposfúró lenne a javaslatom. A méret attól függ mit akarsz belerakni. Nekem Veritas 3/4"-os dog-ok vannak benne, nagyon szuperul működnek, sokkal többet használom, mint gondoltam.
Sőt, már nem is értem hogyan tudtam ezek nélkül élni. :)
20-as fúrót 1000 Ft alatt bármelyik barkácsboltban kapsz, ha 3/4"-os kell, szólj és Bp-en odaadom az enyémet.
Én is drágának találtam, de egyrészt pontosabbnak (kör alakúság, illetve valós méret), másrészt nekem volt egy olyan követelményem, hogy kb 1,5-2mm "talpnak", a lyuk alján ott kellett maradnia, és "lapos"nak kellett lennie.
Ezt sem a fúró, sem a forstner nem tudta teljesíteni. A maróbit meg olyan állat ami nem kér enni, viszont ha ott van a fiókba bármikor jól jöhet.
Én nagyon drágán találtam csak 20mm-es maróbitet, ezért vettem egy sima 20mm-es fúrót. Igaz, Bosch, nem gagyi, de könnyen fúrtam vele 88 lyukat az asztalomra.
Nos egy 19-es rendszernek 19-es fúróval, a 20-asnak 20-assal fúrnak likat, nem hiszem hogy van külön spéci benchdog fúró (pár tizeddel nagyobb átmérővel).
Innentől az a tippem hogy leméred mekkora a tiéd, és ahhoz választasz olyan fúrótechnikát ami megfelel. Ahogy elnézem a videót, te nem 9-10 centi vastag gőzölt bükkbe furkálnál, mint pl Computerguru. Tehát jó lehet az akármilyen forstnerrel is. És innentől már nem biztos hogy külföldre kell menned.
De a fenti oldalon is van mindenféle és fajta furatkészítő okosság, nyilván szebb árban.
A "rendszert" azért tenném idézőjelbe, mert mi van ha 25mm-es tengelyt használsz erre és 25-ös forstnerrel fúrod meg. Akkor meg az lesz a "rendszer" :-)
1.96 magas. A gond az, hogy a lépcsőfolyosó szélessége akkora mint a szekrény, 80as. Sőt kisebb is kicsit. Ha oldalára fordítva fel is lehet vinni, sztem nem lehetne vele elfordulni, ill necces. Ez egy szűk lépcsőfolyosó, fent egyből nyílik a két szoba, nincs kiszélesítve. Talán méricskélni kéne. De méricskéltem én már kocsit, és úgy mértem befér a bútor aztán mégsem :D
A "szokásos" munkaasztalokon szokott lenni furat a benchdogoknak, meg, hogy a speciális szorítót beakaszthassák. Mekkora átmérőjű egy ilyen átlagos lyuk, és mivel célszerű azt a legszebben kifúrni/marni 22mm-es MDF lapba?
A hobbiasztalos blogról néztem pár napja egy videót, az abban látható asztalt megépíteném.
Csak úgy tudod megnézni, hogy ragasztva van-e, ha kipróbálod. Csavard ki a csavarokat egy lapnál, és a hátlapot is le kéne feszegetni óvatosan. A szegeknél (vagy más rögzítésnél) alányúlva csavarhúzóval, aztán kihúzni. Ezután üss rá a saroknál. Ha szétesik, akkor jó. Ha nincs ragasztva, simán tenyérrel, ököllel is el kell indulnia. Vagy alátét+gumikalapács. Ha mégsem, akkor is meg lehet próbálni finoman szétverni, ha nincs más megoldás.
De ha jól van ragasztva, nagyon csúnyán szét lehet barmolni, ha nem a tipli enged, hanem a lap széle. Szóval finoman.
Ez egyébként két szekrény, de nem látni milyen magas. Mert így képről nem tűnik olyannak, amit ne lehetne felvinni egy lépcsőn, kivéve, ha az csigalépcső.
Ha a csavart kicsavarod elvileg tenyérrel is szétüthető. Két eset lehetséges:
- Jól beregasztózták a csapokat. Ekkor sérülés nélkül nem fog menni. A csap bármelyik vége hozhat magával anyagdarabot.
- Csak megmutatták nekik a ragasztót. Ekkor simán szétjön, és utána össze is szerelhető.
Sajnos hogy a kettő közül melyik eset áll fenn, kívülről nem megmondható. Szerintem bugyoláljátok körbe hogy ne sérüljön és próbáljátok meg felvinni egyben. Állítva, hevederrel talán elférhet. Ha nem akkor meg kell próbálni lapraszedni, és vagy sikerül vagy nem.
Szerintem ez ragasztva lesz, mert kevésnek tartom azt a két konfirmátorcsavart.
De a képlet egyszerű: tekerd ki a konfirmátorokat az egyik oldalon, és próbáld széthúzni a lapokat, ha jön, nyertél, ha nem jön, akkor a tipliket beragasztották.
A problémád nekem olyannak tűnik, mintha, a behúzóhenger mozgása lenne akadályoztatva. Nagyon fontos a kézi vezetés is , de mindenképpen a gépet segítve és nem ellene , fínom kézzel kell vezetni. Remélhetőleg az asztal nem billeg, billen , hanem ,ha a léc vagy deszka egy kicsi szöget zár be az asztal síkjával és a behúzó henger az elején még nem szorítja az anyagot az asztalhoz, mert kicsit akad vagy akármi másért és ezért lesz az eleje vékonyabb az anyagnak, később vagy csak egyszerűen késve kezd el szorítani és ezért érzékelsz billenést. Hosszabb darabok esetében nekem inkább a vége szokott vékonyabb lenni néha még hullámos is, de ez kivédhető, ha nem engeded a deszka súlyát ránehezedni az előtolóhengerekre, mert a rugózat erejét legyőzi a súly. Én mindíg hagyom a gépet dolgozni és csak alátartom a kezem mint valami tehermentesítőt.
A ciklon és a hozzátartozó edény arra "kell", hogy ne kelljen óránként üríteni a porszívót, ha gyalulsz. Csiszolatpornál meg a szűrőjét tisztítani. Szerintem a 3.-4. tisztítás után már drasztikusan romlik az áteresztőképessége.
Sajnos ezek ilyenek. :// Szerintem messze nem lesz az 1mm, de ha mégis, akkor nem jól vannak beállítva a kések. Rövid és billen az alsó asztal. Lehet szórakozni vele nem keveset, kisebb lesz a "lépcső", de teljesen nem fog eltűnni. Az enyém, ~4cm-t csinálja. Ha lényeges, akkor ennyivel hosszabbra szoktam hagyni az anyagot és utána levágom.
az anyag nem billenhet, hiszen tartod a kezeddel. neked kell szép vízszintesen vezetned, amíg el nem éri a kimenő görgőt. milyen hosszú anyaggal próbálkozol?
rá kell érezni hogy hogyan kell beadni neki az anyagot. tökéletesen vízszintben, vagy inkább minimálisan emelve. a kimeneten a legvégén szintén picit emelve.
Ismét van egy kis problémám, amikor a kombi gyalunak a vastagolóját használom, a gyalult rész első 5-10 cm-ét mélyebben (kb 1 mm-rel) kigyalulja mint az utána következő részt (azzal már semmi gond, egyenletes végig). Scheppach hms 1070-es gyalu.
Üdv, Tamás.
A ciklon pedig pacman kollégának hála viszi a forgácsot szépen!
Azóta hallottam olyan véleményt hogy "utána már nem lesz olyan mint előtte", meg hogy "próbáljuk meg mégis felvinni".. Én nem tudom, költöztetők voltak itt, és ránézésre azt mondta nem lehet felvinni.. Sztem is necces amúgy. Én hiszek nekik. Szűk a lépcsőfolyosó.
A Lidl-ben holnaptól akciós száraz nedves porszívóval ki tudom takarítani a fűrészporban, forgácsban úszó garázsomat? Ha igen, akkor minek a ciklon? Az az elszíváshoz kell? Vagy csak jobb hatásfokkal dolgozik a porszívó, ha van előtte egy ciklon?
Adott egy szekrény, 2 ajtós. Nem lapra szerelt, anno úgy lett véve újonnan h egybe. Látok rajta csavarokat felül meg alul, de gondolom ragasztva is lehet? Viszont nem lehet felvinni az emeletre a mérete miatt, tehát szét kéne szedni.. Szét lehet, vagy nem ajánlott?
Én kaptam egyet ajándékba az egyik beszállítómtól. Három USB csatlakozója van, 47ogr és akkora mind egy nagy okostelefon. Márkanév nincs rajta, csak 5 kék led, ami a feltőltését jelzi. A saját adapterével 8 óra alatt
fullra feltőlthető.
Egy feltőltéssel 1.5 hónapot használtam a telefonom tőltésére és sokat beszélek.
Igen, ezer jobb megoldás lett volna, még akkor is, ha internetes programot használ valaki. Ezért írtam azt, hogy az egész család be van oltva mindenféle műszaki jellegű megoldás ellen. Nem volt felkészülve a hölgy, nem is tudta, mit honnan kellene letölteni. Használta azt, ami az ájfonján volt, vagy amit ismert. Aztán megfizette a tanulópénzt.
Vagyis a telefonos navi nem azért jobb, mert van online hozzáférése is. Nem mindenkinek van totális mobilnetje, nekem sincs, de azért eltalálok akárhova. A telefonnak az az előnye, hogy úgyis kéznél van, és többféle program is rátehető. csak ez is olyan, mint a franciakulcs. Ami mindenhez jó, de semmihez nem jó igazán. Ha vannak célmegoldások, azok lehenek jobbak. Mint ahogy felhoo is leírta, mi miért van.
Arra gondoltam hogy ugyan bővíz nem éri, de tisztításnál ... én (amikor egy évben egyszer kb használok ilyet) akkor lekapargatom ha rátapadt vmi és nedves szivaccsal törölgetem át.
Lehet amúgy rosszul csinálom :) tényleg nem szoktam ipari méretekben tésztát nyújtani.
A cimbinek is megmondom, hogy ne zuhanyozza a deszkát, de most hozott a futár 5L paraffinolajat ... gondoltam jutna arra is egy deci :)
Garmin 76CS-t használtam sok-sok évig, épp most adtam el. Az nagyon megbízható volt és minden kibírt, de ha feltettem rá a légteres térképet, akkor úgy nézett ki a kijelző, mint egy Burda szabásminta.
Sokan használnak pl. KOBO-t ( elektronikus könyvolvasó, ha valaki nem ismerné ) erre a célra. Annak teljesen matt a kijelzője, szerintem atomvillanáskor is el lehet olvasni. Viszont fekete-fehér, és rettentő lassan frissít, gyakorlatilag még másodpercekig látszik az előző "képkocka", engem nagyon zavart. Lehet venni egész pici GPS modult pár euróért, amit rá lehet barkácsolni a soros portjára.
Szóval sok megoldást megnéztem, de eddig ez a Wayteq a legmegfelelőbb minden szempontból. Színes, szélesvásznú, teljes értékű GPS vevője van, a levegőben a leárnyékolástól pedig nem kell tartani. A belső akku még azért is lenne jobb, mert így megúsznék egy plusz kábelt, ami kicsúszhat, eltörhet stb.
Aha, értem - bár picit meglep, hogy autós-navit használsz erre a célra, mert régebben erre inkább a kifejezetten Outdoor navikat használták (60C Garmin, Magellán ilyesmik).
Az új OLED-e telók fényereje már nem olyan trágya ám, mint régebben - én a nyáron vittem ki a napsütésbe egy J5-ös Samsungot - hát nagyon meglepődtem, hogy mennyire használható volt abban a sziporkázóban is.
Az enyémhez képest legalábbis - amelyik abban a fényben már lószart sem ér - kijelzőileg.
"Mivel csak online megoldásokat talált a mobilján, 70.000,-Ft-os telefonszámlát kapott."
Háát, mondjuk ez nem érv - mert ha indulás előtt letölti valamelyik offline-applikációt a sok közül (akár ingyenest is, mert van, nem is egy és nagyon jók) - akkor háztól-házig navigálta volna a teló, INGYEN!
De ha ezt nem tette meg, ám ott talál egy publikus wi-fi helyet (még ha lassút is) - mert ugye már léteznek ilyen helyek főleg a nagyobb városokban - akkor simán letölthette volna azt a térkép-szelvényt a Goggle-ról, ami hazáig, de legalábbis a határig elnavigálta volna - szintén ingyen!
Az esetért egyáltalán nem a teló navigációja okolható.
- siklóernyőzéshez fogom használni, navigálásra, légterek elkerülésére, stb. Korábban egy régebbi telefonomat használtam, de ezek kijelzője nagyon nehezen látható napfényben és elég kicsi is
- ennek szép nagy és jól látható a kijelzője napsütésben is
- a navigálásra használt cél-alkalmazás (illetve alkalmazások, mert van több is) Androidos és ezen a Wayteq GPS-n is ez fut
- az erre a célra gyártott cél-műszerek 5-600+ euró körül vannak, ez 22.000 Ft
- állandó net kapcsolatra a fentiek miatt nincs szükségem, bár van benne Wifi
Igazad van. Én használok hagyományos navit is, a telefonomon és a tableten is 2 offline navi program van. Meg a gugli maps is letölti a tervezett útvonalad környékének adatait, és azt is lehet offline használni.
Csak GPS az online előnyeit hangsúlyozta, én meg leírtam, hogy ez nem mindig előnyös. Másrészt meg éppen ennek az ismerősnek a családján keresztül (nincsenek műszaki adottságokkal megáldva) látom, hogy ez a gépi navigáció sok embernek mekkora problémát okoz. Még akkor is, ha manapság már tényleg ezer megoldás van, szinte minden automatikusan megy. A térképeket érdemes frissen tartani, meg egy kicsit megtanulni kezelni a programot, bármilyen is legyen az.
Egy kedves ismerősöm Szerbiába ment el egy kutyáért (azt tenyészt), és nem talált haza. Mivel csak online megoldásokat talált a mobilján, 70.000,-Ft-os telefonszámlát kapott.
"vettem egy autós navit, amibe akarok tenni egy erősebb akkut,"
Már csak megkérdem - mivel korábban én is ebben a dilemmában vergődtem - hogy miért választottad az autós navit - szemben a mobil-telefonos navigálással?
2 év használat után, már azt mondom, hogy a telefonos navigálásnak érezhető előnyei vannak a cél-kütyühöz képest (legalábbis azokhoz a net-kapcsolat nélküliekhez (!) képest, ami nekem a kezemben volt).
Szerintem a telós-verziós GPS többet tud (többet nyújt) - ráadásul már mindig ott van a zsebben :-)))
Csak találgatunk, de nem valószínű, hogy az eredeti autós navi vízálló. Meg egy akármilyen powerbankot sokkal könnyebben össze lehet csomagolni a navival valamilyen valóban vízálló tokba, ha ez a cél.
Csak óvatosan a fa vesszőkkel,pláne egy erősebb íj-nál, mert ha eltörik akkor nagyon csúnya sérülést tud okozni, ha az ember kezén megy keresztül, ezért is használnak manapság inkább alu vagy karbon vesszőket, mert azok nem törnek el.
Van Valakinek tapasztalata a www.toolsfromjapan.com oldallal? Fizetés, szállítás, vám etc. Ahogy olvasom a Pasi tényleg japán cuccokat árul és onnan is küldi őket.
Kétséges, hogy 1mm-es átmérővel kapsz 15mm hosszban. Nekem 2x12 akad, meg talán 2x15 is... 1mm az nagyon kevés, biztos, hogy annyi az a csavar?
A Baumaxban viszonylag nagy választék van, és árulnak (nem jut eszembe a márkanév) zöld kis dobozban csavarokat, de mondjuk egy ilyen kis méret 100db-os kiszerelésben 1000Ft körül van.
Tökre nem asztalos téma, de vettem egy autós navit, amibe akarok tenni egy erősebb akkut, mert külső táp nélkül is kéne mennie 4-5-6 órát. Ehhez kell egy vastagító keret, hogy beleférjen az akku. A keret már gyártódik 3D nyomtatóval, csak ugye az eredeti csavarok nem érik át az új keretet. A kép egy külföldi vitorlázós fórumról való, ez egy létező és életképes átalakítás.
Bp. VIII. Szigony utcában van egy csavarbolt. Baross utcától 100-150m ,A Mofém szaküzlettel szemben. Egyik alkalomal amikor ott jártam valakinek meghozattak valahonnan ilyen egészen apró mütyür csavart. De egy csomaggal kellett megvenni a vevőnek mert a pali azt mondta, Ő a többit soha elnem adja. valahogy kersd meg a boltot , hátha neked is tud szerezni.
A Makita 3710 az egy élmaró, és arra nagyon jó. Felsőmaróként csak nagyon korlátozottan használható. Ergo, jól mondták, hogy korlátokba fogsz ütközni. Szóval, azt kell eldönteni, hogy mire kell. Ha felsőmaró kell, akkor azt érdemes venni, és majd később kiderül, hogy kell-e az élmaró is. (kelleni fog :)) )
Köszi a kimerítő választ! Kellett volna a napokban akácfáról lehúzni egy vékony réteget fűrészelés után, hogy illeszkedjen a nútba, és igencsak hiányát éreztem.
ha jól tudom, akkor fontos a végigfutó szál a vesszőben. szóval szép egyenes szálú fát kell keress, utánna hasítással elérni a nyers méretet. ezután lehet gyalulni, vagy csiszolni. youtubeon dowel maker címen mindenféle gyári és barkács megoldásokat találsz.
szivattyúmotorral az lehet a gond, hogy egyrészt ezek peremesek, bonyodalmasabb a felfogása. Másrészt többnyire vékony a tengelyük (14mm), ráadásul a peremes felfogás és a szivattyúház okán messze van a csapágy a peremtől. Ékszíjas meghajtáshoz ezek miatt nem ideálisak.
Egy nektek talán hétköznapi kérdéssel fordulok hozzátok...
Nyílvesszőt szeretnék készíteni, de nem tudom milyen szerszámot használjak a kör profil kialakításához. Tudom lehet kapni kész vesszőt de szeretném megpróbálni a vesszőkészítést házilag... már ha lehetséges.
Ha magas szögből gyalulsz, akkor kevésbé szakítja fel a rostokat száliránnyal szemben (pl. göcsnél ha megfordul a szálirány), alacsony szög pedig bütüre sokkal jobb pl.
A szög függ attól is, hogy a kés éle hány fokra van élezve, illetve, hogy a kés felfelé vagy lefelé néz a gyaluban.
A kiszakadást befolyásolja, hogy mekkorára nyitod a gyalu száját (minél kisebb, annál kisebb az esély), illetve milyen messze van a forgácstörő a késhez, ha az van a gyalun.
Összességében attól függ mire akarod használni. Egy időben sokat foglalkoztam a témával és arra jutottam, hogy egy hibrid asztalosnak érdemes venni egy alacsony szögű blokkgyalut, egy normál 4-est simítógyalunak, plusz egy jack (alacsony szögű, mondjuk 62-es), ami ezer dologra jó.
Ha problémás fákkal is foglalkozol, ahol állandóan változik a szálirány, akkor arra van a scraping plane, amit lehet vékony és vastag késsel is kapni.
Együtt lakunk demokráciában :D, ő is meg párom is szereti a növényeket, mert hűsít (és ők jobban tudják milyen volt addig míg nem voltak a ház oldalán zőccségek (bele ne kössetek a helyesírásba :D) :D), de mind a ketten tudják, hogy valamit ki kell találnunk, mert ez így nem gyo és baj lesz, ha beomlik a terasz :)
Én vagyok az, aki morog, hogy ne azt mondják mit nem lehet, hanem hogy mit lehet.
Szóval agyalás megy, a mikéntet keressük meg hogy hogy úsznánk meg a legjobban, mert ugye az sem egy utolsó dolog és lehetőleg tartós is maradjon, mert nem jó 10 évente újra megcsinálni...
A tető részben jó, részben nem biztos, mert a hőtől én is félek, hogy beragad, mivel reggeltől estig oda süt a napocska nyáron, a Duna sincs túl messze, vannak szelek, nyáron pl bő fél méter törzsű fát csavart ki a kedves időjárás szembe velünk (ezután kezdtem leállni kocsival :D), az autótól fél méterre lezuhanva, se ház, se autónak nem lett baja, tető már nem úszta meg ilyen könnyen a szelet, de nagy baj ott se lett szerencsére. Ekkor lapátoltunk garázsban is vizet, mert hátulról jött az áldás, azt az ajtót még meg kell csinálnom :D
Ettől is tartunk, ha ilyen tető, alá ponyva kerülne az meddig maradna a helyén.
Esetleg olyasmit csinálni, amit kedves erzsébeti fórumtárs küldött, hogy több szintű tetőt csinálni, nem zártat, azt még átgondolom, hogy megoldás lehet-e itt is :)
Rögtön mellettünk a szomszéd kertje (méreg ezért se jó, az is kipusztulna :D), arra se akarjuk ráömleszteni az esőt, azaz kéne csatorna is. Egyelőre sok a ha, ezt akarom szűkíteni.
Lehet hülye vagyok, de nem értem, tele van oldalt polcokkal, középen hozzám közelebb lesz a straus betéve, túloldalt lesz szintén pakolós hely (- amit az elszívás csöve elvesz :)), oldalt valszeg lesz pár ajtós megoldás is, ahova a marószárakat teszem (de a nyitós dolog utólag lesz megcsinálva esélyesen, előbb legyen kész használhatóra :D)
Nem lesz sallang luft benne, ahhoz nincs elég helyem, hogy ilyen galibát kövessek el :D Viszont azt látom, hogy ezt nem lesz egyszerű gurítani sem :D
OSB mennyire használható szerinted felülre, ahol csúsznak a munkadarabok? Inkább rétegelt kéne azt tudom, de mi van, ha mégis osb menne oda? Könnyebben hozok azt, mint rétegeltet, ezért a kérdés :D
Avagy mi károm származhat, ha osb kerül oda? MOndjuk 15-ös (bár lehet nem jó, mert az csak 1250-es méretre :D meg nútoknak lehet nem lenne jó alap, de elvben azért érdekelne még)
RT0700C van nekem is, csak megkeseríti az életem. A 8-as befogó egy kalap sz*r, nagyon nehezen megy bele a marószár és kivenni is egy kínszenvedés, de azért marás közben szépen elmozdul. A merülőtartóba nem megy bele, mert van a gépen egy pici akadás.
Gariban elküldtem szervízbe, mert így használhatatlan. Visszajött, hogy megcsinálták, de minden ugyanolyan maradt.
Pont tegnap határoztam el, hogy teszek még egy kört a szervízzel, mert ez így nem állapot. Egy fél perces maráshoz ki kellett szerelnem az asztalból a Tritont, ami minden előkészülettel együtt vagy fél óra volt.
Nem volt honnan tudjam hogy anyósod a főgóré. :D Csinálj egy tervet nagyvonalakban hogy mit szeretnél megcsinálni . Feleségeddel egyszer átbeszéled aztán ketten csak meggyőzitek az öreg csajt is. Néha nem árt egy kicsit keményebben is érvelni.
Falumban egy fiatalember odaszált a csajhoz. Anyós mindenbe beleszólt. Gazdálkodnak ,nem engedte az anyós hogy permetezőgépet vegyen a traktor után . Vejkó felveszett vénysszonynak felrakta a hátára a háti permetezőt s mondta :na mama menjen maga permetezze ezzel , mert én bíztos nem fogok.
Pl.: olyanokat írtak, hogy gyenge a motorjuk, nem mennek elég mélyre, a 3710 csak 6-os fejeket használ, stb. Nekem eddig nem volt, így teljesen kezdő vagyok a kérdésben.
Szerintem arra gondolt Feri, hogy amit tudsz, használaton kívül emeld fel, hogy alaata legyen hely. Persze lehet, hogy félreértettem :-). Majd jön, és jól kioszt...
Azon agyalok, hogy maktec 362-t oldjam meg valahogy vagy egyszerűsítsek :D
Más:
néztétek hogy elborult makita agya? Amit vettem csavarozót mt081 az megszűnt, de ahogy nézem zöld/kék makitaként dobták piacra ugyanazon méret és paraméterekkel (lámpa ugyanúgy azon sincs :D) és 30 helyett 50.000
Öcsém keresett volna akkus ütvefúrót, de átbeszéltem olyan dewalt vezetékesre, amim van, jobban jár arra a havi egy fúrásra evvel... Néha fogja csak használni, de normálisabbat akar venni.
Szia! Tehát: én 230V-ban gondolkodtam, de elvileg bent van a 3 fázis... Igazából nem értek az áramhoz, majd utánanézek, de fogalmam sincs miért jó a 380V. Annyit tudok, hogy ipari gépek azt használják.
Már találtam erről oktatóvideót, de még nem néztem:)
Továbbá azt sem értem, hogy az USA-ban miért ampert adnak meg a gépeknél, sehol nem írva teljesítményt.
Az elképzelésem a fűrészről: max 250-es lap (10inch), deszka, keményfa, táblásított anyag vágására alkalmas erejű motorral. Használtam már az Einhell RT-TS 1725U gépet (ilyenem van most de éppen tetszhalott, mert megállt menet közben - amper szag nincs). Egy fél napot szívtam a beállításával, és elfogadhatóan vág, de hajt a kíváncsiság....
Alapvetően tetszenek Mathias Wandel cuccai, de nem fából akarok vaskarikát körfűrészt építeni.
Találtam egy jó videót, ami elég részletes, és szerintem megvalósítható.
Azt hiszem brazil, de jól látható minden. Van egy-két dolog, ami nem tiszta pl a penge mikro beállítás lehetősége, ezt kérném megnézni a szakik által :)
Hobby / magán felhasználásra szeretnék vásárolni él-, vagy felsőmarót. Korábbi hozzászólásokban egy régebben kérdezőnek nem igazán ajánlották itt a "belépő" Makitákat (Makita 3710 / MAKITA RT0700C). Ezeket tényleg nem érdemes megvenni, mert korlátokba fogok velük ütközni? Egyébként a másodikhoz utólag használhatók a CX2 féle kiegészítők? Vagy tudtok javasolni, hogy mit érdemes venni hosszú távra, esetleges szervizeltetés tekintetében is? Gondolom a "noname" kategória kerülendő. Persze nem a 100 ezres kategóriát választanám otthonra:)
A szomszéd srác vett használtan egy kerti szivattyút a körfűrészéhez. Semmi baja sem volt, azon kívül, hogy a járókerék vagy mi a bánat tönkrement benne - azaz a torka véres. A motor 'újszerű' állapotban volt, ezernyolcszáz watt. Ha jól emlékszem, háromezerért mérték meg neki... Érdemes körbenézni az apróhirdetések között is.
Nekem 7x3.5m a hely, de úgy kell csinálnom mindent benne, hogy kocsival utána be tudjak lehetőleg állni, így mindjárt nem sok a 3.5m :(
Magyarul egy másfél méter széles asztalt nem nagyon tudok csatarendbe állítani, mert akkor nem tudok kiszállni az autóból :D Ill. csak akkor, ha teljesen hátra tudom tolni a cuccot (épp ilyen asztalon agyalok, hogy ilyenbe raknám be a jelenlegi körfűrészt miután a gérvágóállvány elkészült)
Erre van ez a terv kitalálva:
Így biztonságosabb lenne a hosszú cucc vágása is és stabilabb is lenne jóval (bár a most tákolt asztalnak tűnő vmi is elég stabil :))
Viszont közben vannak még más tervek fentre, azokkal is haladni kéne, mint a polc, ami gyak csak festésre vár, várna, ha lepakolnám róla a szerszámaimat :D
Computerguru is írt egy tippet, én még sosem használtam tiszta tungolajat (gondolom csak az a "food safe"), csak danish oil-t, de az nem biztos hogy vágódeszkára alkalmas. De biztos hogy jó lehet, szerintem tapasztalatból mondja.
Annyi hogy azt literszámra venni, ... drágább mulatság. Viszont belemasszírozni elegendő mennyiséget meg .. én ezért áztatok inkább. Az a tuti :) Először mtmwoodnál láttam ezt az áztatós mókát, de Bari is megerősítette hogy ő is belemeríti az olajba.
Írtam hogy mibe áztattam, de azért kísérletezgetek, rendeltem a Humanity-től ilyet:
Most folyamatban van egy nyújtódeszka projekt, haver kérte hogy csináljak neki. A sodrófa már megvan, a jányok is megcsodálták :D
A deszka meg táblásított juhar, bükkfa kerettel. Mondtam cimbinek hogy ha csak az anyagárat nézi, abból kb 2 "teszkósat" megvesz, de neki ez _kell_. Akkó ezt kapja :)
No ezt a deszkát már a most rendelt paraffinnal szeretném lekezelni, kb hétvégén/jövő héten tudok róla majd véleményt mondani, mennyire sűrű pl.
Az eddigi 2 telet kibírta a szomszédok szerint (le is fényképeztettem velük, mert azért izgatott a dolog :). Még nem tudtam közelről szemügyre venni, hogy meggyengült-e valahol, de majd referálok pár hét múlva, ha érdekel.
Érzésre: van ahol spóroltam az anyaggal, pl. a tető kialakítását talán csinálhattam volna 75x75-ös lécekből, 50*50 helyett, és kicsit sűrűbben rakva (80-90 cm lett az osztás). Lehet, hogy a 12-es OSB is vékonyka tetőnek, de majd meglátom, mennyire bírta a hóterhet. A bitumenes pasztát sem szabad sajnálni a zsindely alól. Kevéssel 100K fölé ment az anyag úgy, hogy valamit szállítani is kellett (OSB, zsindely).
Ezzel talán el tudsz indulni.
Szerintem, ha az ingyenes Sketchupban csinálsz magadtól terveket, egyrészt élvezetesebb lesz az egész, mert az a Te saját munkád, illetve ha felteszel belőle 2D-s exportokat, itt több tippet is fogsz kapni, hogy hogyan/hogy ne. Azt szerintem ne várd, hogy kész tervekkel állnak elő a kollégák, mert ahhoz nagy szerencse kell. :)
Nyilván, ha van hulladék/maradékanyagod, azzal sokat tudsz spórolni, pl nekem is jól jött az előző tulajtól visszamaradt pár betoncsizmás szögvas oszlop. A talaj tulajdonságait figyelembe véve, lehet, hogy érdemes valami alapot is csinálnod a kalibának. Én nem csináltam, mert úgy ítéltem meg, hogy a környék elég fás, cserjés, nem mozog sehova a talaj, és ez a pár betoncsizmás karó megteszi - lehet, hogy tévedtem, majd az idő megmondja.
Szia! Olvastam az eredeti hozzászólást, de nagyon nem egyszerűt kérdezel.
Gyakorlatilag azt: hogyan/miből építs körfűrészt. Erre azért nehéz ajánlatot adni :-) Főleg step by step leírást adni.
Van sok jó youtube-os videó, szerintem abból indulj ki. Cosmasé az egyik legjobb, ha építenék akkor kb ilyet csinálnék, elég fasza:
Bari- kolléga anno írt hogy ő egy 1500(?) W-os Hyundai-t épít át. Gyak kibelezi, fogja a motorját és épít egy új vázat köré. Láttam a félkész vázat, igen jól néz ki de időhiány miatt megakadt. Cosmas videója az alapja.
Kefés motorból szeretnéd? Abból biztos elég az 1.8-2.5kW-os, ettől nem nagyon erősebbek a klasszik barkácsfűrészek sem.
Aszinkron? (akkor jó eséllyel ékszíjas) Hány fázisod van?
Mekkora vágáskapacitással tervezel? (azaz: mekkora lappal -> az is meghatározza a fordulatszámot. 300-as lapokat sztem nem szoktak 5000-es fordulaton hajtani, még ha a lap bírná is. Ha jól tudom 2800-3000 körül. De majd jól kijavítanak ha nem így van :)
én nem feltétlenül hajtanék a kompakt motorra, ha már építesz. Mondjuk nekem a váz a rokonságból jött, egy kedves ismerősöm meg szerzett nekem egy régi 1,5kW-os 2800-as fordulatú Evig motort, 380-as, frekiváltóval hajtom, aminek vannak előnyei és hátrányai, de nálam ez van, mert nincs háromfázisom, és nem is verem szét a házat, plusz drága. a tengelyen és a motoron is van ékszíjtárcsa, így a frekiváltóval kombinálva úgy pörgetem, ahogyan akarom.
Ha nem akarod cipelni, és nem kell kicsinek, kompaktnak lenni az egész gépnek, keresnék egy régi masszív motort inkább.
Én is csak a gugliba írom be, hogy mit keresek, az meg kidobja a hirdetéseket és az üzleteket. Azt meg, hogy milyen feszültséged/terhelhetőséged van, mekkora fűrészt akarsz építeni, nem tudjuk.
óje. nekem a faragasztó beivódik a fába. soxor szívtam már meg ha festeni/lazúrozni kellett a cuccot. sablon. könnyű eltávolíthatóság.ménemjó a hüjebagolyragastóaJaninak?
Ez valóban sokkal jobb, de ha már ennyi, akkor inkább újonnan venném meg 85-ért.
Magánszemély még sosem használtból nekem már elegem lett, pont elégszer vettem ilyen kivitelt oszt mindig valamilye nem volt jó vagy agyonhasznált gépezet volt :D
Érdekesek a vélemények, valaki agyon dicséri ezt a gépet, valaki meg szidja, hogy pontatlan a tolóasztal pl, találd ki tényleg milyen :D
(bár kiindulva makitából, amit szintén nem dicsérnek halálra pontossága miatt...)
Amúgy annyira rossz nem lehet a gérvágómból kiindulva, de azon is kellett kicsit alakítgatni, hogy pontos legyen :D
Én sablon ragasztáshoz ha nem számít, hogy a papír rajta marad vagy nehéz leszedni, mert pl hulladék lesz vagy még gyalulva lesz a felület ott sima fa ragasztóval kenem be vékonyan a felületet és simítom rá a papírt, pl a 3d-s karácsonyfa díszeknél. Ahol a felületről el kell távolítani a sablont mint pl a rácsos tálaknál vagy a fa kirakóknál, mert a felvágás után nehéz lecsiszolni a papírt a felületről, ott Motip ragasztó spry-t használok. Ha csak a papírra fújom akkor szinte nyom nélkül eltávolítható, ha a papírra és a fára is, akkor hasonlóan viselkedik mint a sima ragasztó. A papír nagy része a fán marad nem lehet eltávolítani. Egyszer a motip helyett a festékboltban ahol venni szoktam tesa márkájút hoztak, és rábeszéltek a boltban vegyem azt, ugyan olyan jó, hát jól megszívtam vele. Nem olvastam el rendesen a flakonon a szöveget és nem eltávolítható ragasztót sikerült venni. Alig bírtam levakarni a fáról, ráadásul egy elég aprólékos vágású kirakó volt, kis méretekkel, miatta rendesen csiszolni sem lehetett. A véső élével kapartam le jó másfél óra alatt. Ugyan ez a művelet a motip ragasztó estén kp fél perc lett volna.
A motip ragasztóspry ugyan nem olcsó, de elég kiadós, egy teljes flakonnal 15db 30×30-as felületű rácsos tál sablont és vagy 20db kisebb nagyobb fa kirakó sablonját ragasztottam fel.
Nem kell annak egyszerre... Szépen sorban. Biztosan valami vírusos fertőző nyavalyának estek áldozatául. Nekem így pusztult ki a buxus sorom. Mármint valódi vírus fertőzéstől!!
Mekkora pazarlás, te jó ég! REFLEKTOR?????? Atyaég. 4db 10W-os teszkó led tökéletesen elég lenne a plafonról lelógatva.
Vegyél egy vödör teszkó/obi/praktiker/stb szóval legolcsóbb diszperzitet és hengerezd be a plafont. Nem kell szépnek lennie, és meglátod, hogy ezerszer melegebb lesz, mert sokkal jobban fogsz látni :)
A reflektorral anyóst bírd rá a jó válaszra, ne magad.
Jujj de sunyi, jujj de sunyi! :) Pár csepp glialka egy kis locsolóba, és amikor az anyós templomban imádkozik, gyorsan meglocsolni, ha esőben csinálod, nem lesz nyoma a locsolásnak. Ez a lassú módszer. Kankutya nincs? Rá lehet fogni :)
Ja, lehet ám azokat a növényeket észrevétlenül is kezelni, amitől elszáradnak. Csak arra figyelj, hogy Te legyél az első, aki roppant elkeseredetten veszi észre a pusztulást.......
Persze a stiftes kenyőcsnél ez is drágább, de van pár előnye a nagy teherbírásúakhoz képest. Egyrészt sokkal vékonyabb, másrészt sokkal szélesebb, harmadrészt sokkal hosszabb.
Nem jó, hozzáérek a falhoz és omlik le, még csak nem is kell nagyon hozzácsapnom valamit :D
Ha a felülről ázás megoldva, majd akkor foglalkozok ezzel is, leverem végig és újravakolom, olyat még úgy sem csináltam és legalább lesz esély egyenes falat gyártani :D
Amúgy meg ha nagyon kell a fény kinyitom a garázsajtót oszt jónapot, csak vasárnap nem szoktam, mert a végén beszólnak, hogy ne zümmögjek már a gépekkel hétvégén, de hát mikor dolgozzon az ember, ha munkába van, akkor nem tud :D
Ha tudnád, hogy én hányszor nekiálltam körbeudvarolni anyósom emiatt :D
Na most úgy néz ki adott a terasz, felette pár léc, amin felfuttatva növény, no ettől nem akarna megválni, akárhogy is próbálom irányítani, mert hogy akkor nagyon meleg lesz, ha nincs növény a házon (tényleg sokat hűsít, de gond is van vele, minden évben jön a tetőfedő ismerős és nyírják ezerrel fent a növényt, mert felnyomja a tetőt és beázunk), reggeltől estig ugyanazt az ablakkal teli oldalt süti a nap, lent abban a szobában tényleg tök jó idő van, ami a terasz mellett van és így nem éri túl sok nap.
Már próbáltam azt is, hogy műanyaglemez + alá vitorlavászon, akkor nem lesz meleg a terasz és a levegő a meleget is kifújja a vászon és a műanyagtető közül, de akkor növényeket hogy vágjuk, ami lefele nőne tovább, ill. szét is törné a műanyaglemezt.......
Egyelőre nem tudom mi lesz ott, de nagyon szeretném megszüntetni a növényeket, most ott tartunk, hogy valamit kell lépni, mert a garázsban az egyik betongerenda szét van ázva és porlik, mutattam már neki, így tavasszal avval mindenképp kell foglalkozni, mert gond lesz, talán emiatt rá tudom venni, de nehéz ügy.
Már gondoltunk arra is, hogy valamit a jelenlegi kőre kéne ráhúzni, de az se tuti, mert emelkedik a szint, az ajtókat meg csak nem kéne cserélni emiatt :D
Amíg ez nincs tisztázva én nem nyúlok semmihez, de tavasszal unszolni fogom amíg nem lesz valami.
Ha rajtam múlna már rég be lenne fedve, még az is lehet, hogy oldalról is átlátszó plexivel :D
Ha dekopír-/lomb-/szalagfűrésszel akarod körbevágni a sablont, akkor sztem a 2 oldalas ragszalag kicsit drága lesz, ha teljesen "kitapétázod vele az alakzatot - és ki kell, különben a fűrész felszedi ott is ahol még nem is vágtad körbe. És újrahasználható sem lesz a ragszalag, legalábbis az nem amit én ismerek.
A téma hazai szakértője nem én vagyok, de Bari- kolléga már sok jótanáccsal látott el a témában /ő tizesével csinálta a deszkákat, szóval hiszek neki :-) /.
Paraffinolaj + méhviasz. Vagy csak paraffinolaj. Nekem most ázik egy 2 l paraffinolajban (bocs a rossz minőségű fotóért. a doboz saját kreálmány hogy minél kevesebb olaj kelljen az "áztatáshoz". De hogy ne szívjon be olajat, a doboz viszont kilakkozva rendesen):
A gyógyszertári paraffin a legjobb erre (legtisztább, legsűrűbb) , de olyat nem kapsz literes kiszerelésben. Ezért én a hígabb borászati paraffinolajat használom. 1800 Ft/l áron vettem egy kertészeti áruházban.
Emlékszem rá, de attól még lehet ott a poros sarokban egy :D Nálad sose tudni :D
Vastagoláshoz kéne egy 2 méteres asztalt összetenni, méterenként kerekekkel, de még így se biztos, hogy teljesen jó volna, mert nem egyenes a főd, hullámos a beton, kész viharos Duna.
Épp nézegetem a spanyolunk körfűrész/maró/dekopír asztalát oszt dilemmába vagyok, hogy a fúróállványát csináljam vagy ezt :D Ami tetszik a fúróállványban, azt igazából evvel is meg tudom oldani, így lehet azt el is felejtem, pláne, hogy a csapágyazás abban már le lett szólva egyszer :)
No de itt kézi körfűrésszel csinálja, nem is egy olcsóval, ha meg már alakítani kell, mert pl én az asztalimat dobnám alá lehet megtervezek egy ilyet és nem megveszem a tervét.
(ráadásul mindenképp okoskodni kell, mert oldalt van a szögállítása a strausnak, nehogy egyszerű legyen a beépítés :D)
egy veder olcsó diszperzit nem nagy összeg. pakolás közben ha egy sarok üres, betekered fehérre. egy zacsi szorosan a hengerre, hetekig sem szárad be. ha a másik sarok szabad, akkor folytatás. ha egyszer meg lesz csinálva rendesen, azt a pár ezrest buktad, ami a festék.
óriási lesz a különbség. a lámpák irányított fényt adnak, a fehér fal szórt fényt.
Teraszt nem lehet befödni? akkor többet sose ázna . Ha csak újra szigeteled pár év múlva megint beázik . Átlátszó födémet is lehetne tenni hogy a fény ......
A két reflektor ki lett kapcsolva és csak a kis szalagok világítanak. Végülis soso elég, de már fent van 2db 18 wattos ledpilács csak be kéne kötnöm, onnét kezdve lesz bőven fíny.
Azért kapcsoltam ki őket (refiket), mert amíg háttal vannak nincs gond, no de szemből... Belenézel véletlen vagy csak afelé és nem látsz semmi se, konkrétan sose találtam meg az olyan cuccokat, amik ott voltak nem messze a lámpától és elegem lett ebből :D (20w szóró, 40w combo lámpa adott elég fényt, de vakított is, ez ledből)
Festeni fehérre? No az odébb van:
le kéne verni végig vakolatot
újravakolni
mindezt csak akkor, ha már nem ázik be a plafon és a fal sem vizes esős időben
ezután tetejét végigszigetelem hungarocellel, alá meg esélyesen megy majd az osb :D
De ehhez fel kéne szedi a terasz köveit, újracsinálni a szigeteléstől kezdve mindent. Esélyes, hogy picit mozog a ház, mert a terasz ahol találkozik a házzal végig van repedve hajszál vékonyan...
NO de ehhez kéne melegebb idő lent és fent, a max hőmérséklet télen itt 5-10 fok, nincs több, még éppen jó ragasztáshoz :D Kesztyűben csinálok mindent, amit lehet, ha közel kell lennie kezemnek fűrészhez, akkor leveszem, de ahogy nincs közel már jön vissza. Így nem fázok (pulcsi, felette mellény, sapka (legfontosabb a kesztyű mellett)), sapka nélkül már nem érzem jól magam, de a kesztyű is kell, vékony hobbikesztyűm van, nem a pakolós féle.
Őszintén szólva gondolkoztam h rátok írok (mondjuk rád nehezebb :D ) de úgy értelmeztem h nektek a "gérvágó vezetősín" is kell - ehhez meg nincs és nem tudom lehet-e olyat vagy hasonlót kapni hozzá.
Aki először ír az a befutó. Vagy beszéld meg vele :)
A youtube filmeken látom, hogy a papírból kivágott mintát valamilyen a lakkal vagy ragasztóval felragasztják a youtuber kollégák alapanyagra, majd ez után szépen körbevágják.
Most hogy pár napja mini merülőfűrész volt a porondon eszembe jutott, hogy otthon lapul egy gyak. 0km-es aldis Workzone, 500W-os.
1x v 2x használtam, nekem amire terveztem (könnyű és gyors levágás nagyobb táblából) nemigen jött be, bár átvágni átvágja a 18-as rétegeltet. Ami miatt nekem nem jön be, hogy "macerás" a beindítás:
- a motor indítása egy ravasz "előre" tolásával majd az indító lenyomásával lehetséges (miért nem magam felé húzással...?)
- plusz a merítés pedig külön fent egy másik retesz előre tolásával.
A vídiás vágókorongban van vagy 1-2 méternyi vágás, a másik 3 lap (csempe- és nemtom milyen 2db vágó) azok 0km-esek. Még majdnem 2 év gari van rajta (ld számla).
Mielőtt felrakom jófogásra, itt kérdezném érdekel-e vkit. Mondjuk 10eHUF + szállítási ktsg (pl Webox = 600 HUF) áron, nyilván a képen látható konfigban és állapotban, azaz minden tartozék, leírás, szla, koffer és papírdoboz. Miskolcon ingyen átveheted/elviszem. Akit érdekel, kérem írjon a publikus mailcímemre.
Az alaplapról leszereltem a furatvezetőt (két csavar) a helyére egy 50*80*30 mm-es tölgy deszkát csavaroztam. Ennek támasztom neki a Volfcraft fúróvezetőt. Megoldott a gyors szorítás, és az állíthatóság.
Az Unis túlságosan a deszka végébe fúrt, fenyőnél könnyen kiszakadt.
Korábban már utaltam az unis "kreg" sablon level-15-ös furatmegvezetőjére, szerintem mérgemben lehet el is hajítottam. Most fogom a héten a wolfcrafot használni, folytatom a műhelyszekrényt is. Ha megtalálom még esetleg az unist .. nagyon egyértelmű h hogy mit/hova? Gondolom nem csak a perselyt helyezted át, hanem az egész állítható "fejet"? Nem tudom amikor vezetőt írsz mire gondolsz.
Tegnap nemesítettem. Az Unimax-os "KREG" sablont kereszteztem a Volfcraftos sablonnal. Vagyis az Uni szorítos talpába beépítettem a másik fúró vezetőjét, így tudom állítani a furat induló magasságát.
Közben rájöttem, miért jött be hogy lejárta a domain. Izzy bácsi a youtube videó alá a http://www.thinkwoodworks.net/ linket adta meg, amit vsz már nem használ. Jelenleg a https://www.izzyswan.com/ domainre tölti a tartalmat.
Sziasztok, vettem ma a Lidl-ben egy asztali fúrót. Összeszerelés után kipróbáltam, de a bekapcsolás működése számomra nem tűnik jónak. A zöld gombot nyomva, vagy nyomva tartva működik, de ha elengedem nem marad bekapcsolva a gép. Szíjak fedelét és a vész kikapcsolót ellenőriztem. Van ötletek, vagy vihetem vissza? Előre is köszönöm az ötleteket.
Illik egy kreg fúrót is szerválni hozzá, olyan 1000Ft körül vannak. Eddig 3 félét találtam, 9mm, 9,5mm kerek és 9,5mm hatszögletes (1/4") A menethosszuk se egyforma. Jó lenne letisztázni, hogy melyik és mikor, miért a legjobb.
Oroszverzióban persze befogják a fémfúrót, megpörgetik oszloposon és flexxel ledarálják a végét kicsire...
Eddig azt írta, hogy a domain regisztrációja 2017.01.29-én lejárt. Most már megvehetem. kuponnal ad valamennyi kedvezményt. Valakinek esetleg van felesleges kuponja?
Úgy jártam, hogy vonalzó mellett egyenesnek látszott, de megfeszítve járt előre-hátra. Kivágtak belőle 1-1cm-t, újra hegesztették és jó lett. A fűrészlapos ember ezt azzal magyarázta, hogy a lágyításnál nem egyenletesen lágyult a lap és feszítésre nem azonosan nyúlt a teljes szélességben.
Én is úgy-gondolom ez a hiba is előfordulhat. Köszönöm, hogy megosztottad ezt az információt.
Végül csak megvettem a multi gépet sógoromnak, gyorsan meg is néztem, a beszélt késekről annyit, hogy feltehető a nyitott is, de a zárt is jó rá, ha kinyitjuk, le lehet tekerni egy recés anyát, felteszed a kést, visszateker ütközésig majd felül zár.
Mivel mm40-em van, ahhoz hasonlítok, gyors teszt eredményei:
csiszolótalp nagyobb, 60-al egész szépen szedi az anyagot (talán jobban kicsit, mint dremel, de lehet csak régi lap volt sajátomon)
vágás hasonló teljesítményű
min 2x akkora hangja van, mint dremelnek, ezen meg is lepődtem, ill. nehezebb és nagyobb is, inkább közelít egy körfűrész hangjához, mint egy halkabb vmihez
"...egy hosszabb vonalzóval kellene ellenőrizni, hogy a hátsó él egy-vonalban van-e, mert akkor szokott előre hátra ugrálni a szalag."
Úgy jártam, hogy vonalzó mellett egyenesnek látszott, de megfeszítve járt előre-hátra. Kivágtak belőle 1-1cm-t, újra hegesztették és jó lett. A fűrészlapos ember ezt azzal magyarázta, hogy a lágyításnál nem egyenletesen lágyult a lap és feszítésre nem azonosan nyúlt a teljes szélességben.
Amit még moddolnék... A gép alá szerelnék egy 45 fokig dönthető megoldást, ilyenkor az asztallap ellentétesen lenne visszadöntve, és meglesz a kellő szög. Viszont vízszintes lesz, nem fog leesni semmi. A lombfűrészgépekre is érvényes ez a metódus, csak ott alaposan le kell rögzíteni, hogy ne ugráljon el oldalra.
Ha vastelepen jársz, mármint jobb vastelepen, ahol fémvágó szalagfűrészt használnak, nézd meg a masinát. A szalagja megcsavarodik kb 30 fokban és úgy vágnak vele. Nem szakad el. Nem tudom mi a trükkje, de működik!
Merjél csak hozzányúlni! Sőt, igazából most kéne piszkálnod, fel-le rakosgatni, hogy rájöjjél a titok nyitjára. Úgyis cserélned kell valamikor, és ha nem tudod mit csinálsz-mit csináltál, úgy meg leszel főve a legrosszabb pillanatban, hogy kihajítod az egész cuccot.
Én is úgy-vélem a szalag hibás, egy hosszabb vonalzóval kellene ellenőrizni, hogy a hátsó él egy-vonalban van-e, mert akkor szokott előre hátra ugrálni a szalag. Egy nagyobb gépen is előfordul ott nem ennyire látványos, a hosszabb szalag végett.
Mivel megoldódott egy másik szalag felrakásával, csak a szalag lehet hibás.
Ki készítette, forrasztotta azt szalagot?
Csak azért mert kicsit idejétmúlt, újabban anyagában hegesztik így sokkal tartósabb.
Pedig innentől egyszerű a dolog. Visszateszed a másik lapot anélkül, hogy bármi máshoz nyúlnál. Ha mozog akkor a szalag szar. Ha nem mozog akkor egyszerűen az első felrakásnál elszúrtál valamit.
Köszönöm. Hasonló egyszerű konstrukciót képzeltem el én is. A nagy lendületből viszont egyből visszavett a felismerés, hogy nincs gyárilag hasitóék a CMI-n.
Az alábbi megoldást azért érdemes kicsit finomítani :D Pl hogy 4 átmenő csavar legyen, ne 2. De működött amíg használtam. Vezető mindig egy odaszorítózott egyenes deszka volt, az sosem készült hozzá normális. Valamivel több mint 2 éves képek:
Megvan még de nemigen használom. Nem azért mert sz*r hanem mert azóta van rendes asztali körfűrészem, meg egy kisebb Bosch kézi is. Kb anyiért vettem amennyiért te linkelted.
Ereje elég, kontsrukciója azért nem a legstabilabb. Arra számítsd hogy no lágyindítás, kézből használva lórúgással indul - bár ez asztalba építve talán kevésbé releváns. Hozzáadott lap nem egy nagy bajnok, akármelyik gépet választod vegyél hozzá egy jobb lapot - az nagyban meg tudja dobni az elégedettségedet :)
Na ez viszont nem biztos, hogy 8cm-es, ez a másik típus, aminek elöl van a csuklója. Más egy picit a kialakítása, bár szerintem ez a normálisabb. Fűrészlap ugyanakkora, s ha most vennék, biztos ezt venném meg.
Köszi a választ. Eddig nekem is pozitív tapasztalatom van CMI-vel, ezért is került bele a listába. Hátránya a Hecht - tel szemben, hogy öntött alu a talpa, amit nem szívesen fúrnék át az asztalba fogatáskor. (Bár lehet, h akkor a koncepciót kellene ujragongondolni, hogyan tudom biztonságosan rögzíteni.)
E kettő közülmelyik lenne a megfelelőbb (kevésbé rosszabb) választás?
Nekem a CMI cuccok egyszerűen: beváltak.
Ódzkodtam tőlük, mert hát "Milyen márka ez már?" - de nagyon kellemes meglepetés volt mind.
A legrégebbi (vagy 7-8 éves) egy csuklós rúdcsavarozó - ma is tökéletes állapotban van, csak az akkuja adta be a kulcsot (de ennyi év alatt ez tán más márkával is előfordul).
Viszont van még egy CMI dekopírom és egy rezgőcsiszolóm is - hát azok kifogástalanok (pedig a dekopír mocskosul sokat dolgozott - javarészt fémlemezbe, ráadásul).
Ha én kéne válasszak, részemről bátran a CMI-t venném - pláne, hogy az 1.400 W-ja zene a füleimnek.
Hoppá, újítottak? Eddig kerek volt a befogója, most átvariálták kivágottra, hogy ne kelljen ki-be tekerni teljesen? Ezt le kell csekkolni személyesen is.
Amit mellette árulnak a Lidlben. :) amúgy a Bosch szabványát használja, ami nagyobb átmérőjű a Dremel szabványánál. De van adapter közgyűrű, én ma vettem, hogy felrakhassam a Lidlös fűrészlapokat a Dremelemre.