Ha elautózni 2000 Ft, akkor az 1000 forintos posta nyereséges nekem. Ilyenkor szerintem az a baj, hogy a benzin ára nem akkor jelentkezik, hanem a következő tankoláskor, a postaköltség pedig rögtön.
Ideális megoldás, ha az útvonalban találsz boltot, mert akkor nincs plusz költség.
A Posta meg ne várjuk, hogy a tárgy értéke alapján szabja meg az árait.
Köszi, megkérdezem, de úgy látom ők inkább villamos problémákkal foglalkoznak. De egy próbát megér.
Többiek: szétszedtem tegnap este és meglepő módon össze is tudtam rakni és továbbra is működött, viszont a probléma nem oldódott meg. Szétszedett állapotban nem szorult, összerakás után ment egy darabig, aztán a második emelésre újra beállt egy kicsit arrébb, mint a múltkor. Érdekes, hogy a speckó Triton mozgatók műanyag fogaskerekekkel mennek, ennél picit minőségibb megoldásra gondoltam. Teljesen épek voltak és kiszerelve jól működtek, szóval lehet, nem erre van a baj.
Nem értek az ilyen kütyükhöz, azért próbálok olyat keresni, aki igen.
Azt semmilyennel. (illetve max a mélységet lehetett volna ütközővel) Nekem a végeit kellett hosszába félig és valamilyen szögbe vágnom, erre csináltam a vezetőt. A láncvezető tövében volt egy 6-os lyuk (ok, furat) a másik végére meg fúrtam egyet. M6-os menetesszárakat (~150mm) két oldalról anyákkal és fakötésűvel rögzítettem a furatokba. A szárakra anya/alátét, 12-es rétegelt (~350x150mm) alátét/anya. Beállítottam, hogy a szarufa felét vigye és végéről rátoltam a jelig. Ott meg előtte bevágtam körfűrésszel.
"De neked is fájna egy 500 Ft-os tételért 500+futárt fizetni."
??? Miért fájna, ha többe kerül elmennem érte, mint a futár? Bolond lennék érte menni. Ehhez mi köze annak, hogy mennyibe kerül amit veszek? (csak azért írom, mert már többedszerre olvasom itt többek felháborodását, hogy párszáz forintos tételre ezervalamennyi a szállítás)
Pl multhéten az IC-re a kocsi szám tartó panelt gyártottam. de fogyóeszköz a kapcsoló panel záró üveges ajtó. nagyjavításkor a vonat padlót, fülke belső fal takaró dekor lemezt. nyíregyházától füzesabonyig az összes épület minden belső berendezése, bútorok. butorok cseréje és javítása. forgató zsámoly fa talpfacsere..
Tőlem is kértek még szeget is sőt volt olyan is hogy kételkedett hogy annyi a deszka amennyi. Vagy hogy a festékes dobozon 24 négyzetmétret ír . Egyszer egy néni le is akart volt lőni.
Szóval nem is csodálkozok hogy megcsömöröltél a kuncsaftoktól.
Érthetőek az indokaid, de én általánosságban kérdeztem, hogy ezeket a nagy gérvágókat gondolom nem képkeretekre, parkettázásra találták ki, hanem inkább ácsmunkákra. Ahogy olvasom itt, azt vonom le belőle, hogy márpedig nem szívesen használják erre.
A vasútnál mit tud csinálni egy asztalos azon kívül, hogy ott megél a fizetéséből? Fát csak a sínek mellett látni, vagy ha bedől akkor a vonat előtt. A várótermekben is fém padok vannak, műanyag ablakokkal.
Igazából az okoskodó lehuzós embereket untam meg. én szeretek ember lenni, és később is belenézni a másik szemébe. ez többnyire nem jár az erkölcsin túl más haszonnal, erkölcsös emberből meg sok van a temetőben.
épp ezért a vállalkozást beszüntettem, van egy jó állásom, és fél 3-től azt csinálok ami csak tetszik. ebe még belefér az is, hogy ha olyan munka van 4 órát még rászánjak. dolgozzak rajta, és a fizetés mellé (amire az asszony ugyis rászállt) egy kis magán vagyont gyűjtsek. különböző dolgok megvásárlásához ez pont jó.
miért untam meg? a legutolsó tavalyi munkák közül kb 5-6 volt olyan ahol gazdagék a megmaradt 20db csavarra is igényt tartottak. illetve szóvá tették hogy a csavarból még maradnia kellett, kifizetett bútorra 500-at milliós dolgokat vesz, de neki 50ft értékű csavarral kell baszakodnia.
ahhoz munkád legyen jattolni kell olyannak aki azt se tudja miért kapja. de az elején már az anyag vásárláskor adni kell neki.
El sem tudom képzelni, mondjuk nekem sok olyan vágásom volt, hogy a hat méteres anyag közepén a hosszára is, meg a lapjára is ferdén kellett vágni. Milyen vezetőlappal lehet ezt megcsinálni?
"a rendelés kizárt, mert 3x annyi a posta, mint a termék ára..."
Szerintem ez egy nagyon hibás megközelítés. Azt kell kiszámolni, hogy mibe kerül elmenni érte a boltba, és ez alapján eldönteni, hogy melyik éri meg jobban.
Szerintem egy mai ács legtöbbet láncfűrésszel dolgozik. Én legalábbis ezt látom itt a környéken.
De ahhoz, hogy azzal úgy tudjon vágni valaki, mint ők, olyan pontosan, és vonalon, ahhoz nem egy elsőpróbás terasztetőmesternek kell lenni. Én emiatt sem vettem elő a láncfűrészemet. Tuti elsőre elbaltázom - akarom mondani elfűrészezem - az anyagot, aztán mehetek vissza a fatelepre.
esetleg tudsz nekem segiteni?kültérre csinálnék a gyerekeknek hinta állványt két hintának,milyen méretekkel számoljak illetve milyen fából? Vettem kb anyagárban a egy csúzdás tornyot a mellé kellene
Érdemes felhívni őket hogy van-e ilyen(szerintem van raktáron).
Forest katalógus cikkszám: 000066105020
A csavart "Euro csavar"-nak hívják, különböző mérettel és fejkialakítással, a leg-gyakoribb 5mm furat 6.3mm átmérőjű D-fejű főleg pántoknál használjuk és mint esetedben vasalatoknál használják, a tied éppen süllyesztett-fejű.
Ugyanez történt a B&D félsőmarógépemmel. Szétszedtem, megcsapágyaztam, és megszűnt a baja. Általában az első csapágy megy ki ilyenkor, és terhelés hatására felmelegszik, lefojtja a gépet, megszorul. Érdemes SKF-et, FAG-ot stb. jóféle csapágyat tenni bele.
Igen, ettől tartottam... Emlékeztem erre a beszélgetésre. :/
A helyzet az, hogy a fiókoldal és a szekrény fal között kb. 3-4mm-van oldalanként, ha a nút mélységét is hozzávesszük, akkor az olyan 10-11mm/oldal. A fiókoldal valami erős fóliával behúzott forgácslap. Szívesen cserélném valami komolyabbra a fiókcsúszót, de nem tudom, hogy ezekhez a paraméterekhez létezik-e jobb megoldás. Gyanítom, hogy nem...
Ha pedig nem, akkor bontás. Teszek egy próbát a cserével, és imádkozok, hogy ne legyen igazad :) Addig meg kimunkálom a fecskefarok csapozó technikámat és összedobok egy szűkebb fiókot valami fajább sínecskével.
Ügynök általában hétfőn jár Budapesten, elviszi a gépet bevizsgálják adnak árajánlatot és eltudod dönteni kéred-e a javítást vagy nem. Ha minden OK akkor következő hétfőn kezedben a javított gép.
Táton, a fatelepen vettem vörösfenyő deszkákat. 23 mm vastag, 10 és 15 cm szélesek vannak. 95 ezer Ft/m3, hátha valaki...
Elvileg valami osztrák cucc (Pabst), legalábbis a csomagoláson az volt. Vannak csomósabbak, kevésbé csomósak, szerintem nem rossz. A mindenkitutáloknemsegíteknekedleszarlak targoncás öreggel nem volt egyszerű az ügymenet, de aztán valahogy megoldottuk. :)
Nem is olyan régi (de már nem garanciális) Triton marógépem megadta magát. Valami mechanikai baja van, az utolsó pár centin szorul és nem lehet kiemelni. Egyébként minden működik.
Nem tudjátok Magyarországon hol javítanak ilyet? Javítanak egyáltalán?
Erről a sínről beszélgettünk pár hete, hogy mivel nincs oldalirányú játéka, nagyon hamar bedöglik és általában rosszul is szokott járni.
Szerintem próbálj meg valami jobb sínre áttérni, mert az új is hamar tönkre fog menni.
Ez is azért döglött meg, mert feszült a szekrényben, mivel lézerpontos méretezés kéne hozzá, ami fánál ugye lehetetlen, lévén dagad, és zsugorodik a páratartalom függvényében
Szerkezeti ácsmunka esetén a szakik nem használnak semmiféle asztali vagy kézi elektromos gépet, csak benzinmotoros láncfűrészt és kéziszerszámokat.
Csak azért mert nincs mit kezdeni egy 6ooW-is elektromos vágószerszámmal, amikor 15x15 gerendákat kell megmunkálni és az okos ácsok probálják minimalizálni a tetőn használt szerszámok mennyiségét. Másik szempont: ha egyszer felköteleztek egy gerendát a padlásra, nem fogják cipelni összevissza, mert hosszú és nehéz.
Van késztve egy bakk, arra felteszik, kijegyzik és megmunkálják.
De a bezinmotoros láncfűrészek a 9o évek közepén terjedtek el, addig csak a fakitermelésbe és gátereknél használták őket (és borzasztó drágák voltak).
Azelőtt mindenki kizárólag kéziszerszámokkal dolgozott és minden reggel fent.
Dekopír, szögbevágó és társai, csak a lambériázásnál szükséges. De azok eleve könnyebben kezelhető elemek.
Megjegyzem, hogy amikor minőségi ácsszerkezetetket építünk, rétegelt anyagból, a műhelybe előre csíszolva és felületkezelve, a szerelésnél egy csomó pontos illesztést kell elvégezni. A szerelőkocsiba ott van mindenféle minőségi elektromos szerszám, pl. a Festools legnagyobb dekopírja. A srácok előveszik a rámásfűrészt, a pászítófűrészt és a vésőket. Ha meg vannak fenne a fűrészek, akkor tökéletesen egyenes vágásokat lehet velük elvégezni. Még a 15x15-ös gerenda bütüzését is rámásfűrésszel készítik, mert nem szaggat.
Fióksínt kellene cserélnem egy használt komódban, mert a fiók egyrészt nem csúszik finoman, másrészt nem ütközik, hanem kiesik a helyéről.
Hol kapok Budapesten (ha lehet: Észak-Buda, Újpest, Hungária körgyűrű) ilyet?
Minden jel arra mutat, hogy hiányoznak belőle részek - szerintem a golyók :) meg még valami betét.
A szélesebb sínelem a fiókoldalba, egy 17mm széles, 6-7mm mély nútban 1 csavarral rögzül, a keskenyebb elem pedig a szekrénykorpusz oldallapján volt azzal a két kövér csavarral (hogyhívják?) ráhúzva. Pontosan 28 cm minkét sín hossza. Nincs rajta semmilyen márkajelzés.
Pont ezért írtam. Hogy ehhez a munkához a leggyorsabb a kézifűrész. Te ezt írtad. Nem pedig azt, hogy általában a munkához leggyorsabb a kézifűrész. Mert ha ez utóbbit írtad volna, akkor lenne helytálló Tico-Tico reagálása. De mivel úgyis viccnek szánta - gondolom - , így nincs jelentősége.
Ez a tető ácsolós dolog, gépekkel akkor jó, ha sok egyformát kell csinálni (Ami azért egy tetőnél bőven előfordul), és minden vágásra van egy beállított géped. Pl. a szarufák leszabásához használtam dekopirt, kézi körfűrészt és láncfűrészt. Így jóval haladósabb volt mint kézivel, de ehhez ugye több/sok gép kell. Ha minden vágáshoz állítgatni kell a gépet, az egy örökkévalóság.
Én tavalyelőtt egy teljes tetőt ácsoltam meg, azelőtt pár évvel meg egy komplett teraszt. Minden alkalommal kiderült, hogy a leggyorsabban kézifűrésszel lehet dolgozni.
Sokszor kellett szögben, vagy két oldal felől nézve is szögben vágni nagy darabokat. Először is kellett volna egy hatalmas gérvágó, százezrekért, aztán kellett volna baromi sok idő mire beállítom a tök idétlen szögeket, hgy 33,5 fok, meg 78,2 fok.
És egy vágás már meg is van. Helyette behúztam a vonalat, odapászítottam a kézifűrészt, és már vágtam is. Egy vágás két perc, méréssel, ellenőrzéssel együtt.
Magának csinálja, nem költi el a pénzét haszontalan szerszámokra. Vesz belőle jobb anyagot.
Egy igazán jó láncfűrész áráért veszel 1.5 köbméter leszárított és kigyalúlt deszkát, egyenes szálut, öröm vele dolgozni.
Az ácsmunka 8o%-a a mérés és jelölés, 2o%-a a vágás, ha csiszólni is kell (de ahhoz száraz anyag is kéne), ahhoz vesz egy állítható fordulatszámű flexet és csiszolókorongokat . Aztán egy culagot a kézi csíszoláshoz, a gépnyomok miatt.:)
Hasítani van körfűrésze. Ha nem hajta a tatár, akkor az összes megmunkálást meg lehet csinálni egy keretes fűrésszel és egy pászítóval, meg vésőkkel, ha csapoloni kell. A lényeg, hogy jól érezze magát a munka közben, a végén örömet okozzon a saját munkájának a minősége, ne egyfolytába idegesítse magát a gépi szerszámok miatt, ami vagy nem vág vinklibe, vagy szaggat, vagy nem tudja használni.
Vegyél egy Pilana keretes fűrészt. Kapsz vele 3 lapot. Fenni is lehet őket. Ha vág a lap, tökéletes ácsmunkákra. Nagyon pontos vágásokat lehet vele csinálni.
nyáron egy teraszt csinálok, ott lesz elég sok gerenda méretű fa, a többi kisebb vágás lesz csak, főleg tárolókhoz, arra jó a meglévő dekopír fűrészem meg asztali körfűrészem.
Garázshoz tavaly láncfűrészt használtam, annak tönkre ment a vezetője meg a fogaskereke se túl jó, de csak az említett célok miatt lehet nem vennék új láncost, ahhoz meg eléggé elhasznált már hogy megjavíttassam
a gerenda átvágásához emberi pénzért nem kapsz semmit. viszont ha néha kell négyet vágni, arra a kézi fűrész teljesen megfelel. és nem kerül sokba. utánna a többihez vehetsz megfelelőt, ami a gerendát már nem kell tudja. pl lidl-ös gérvágót. van a kisebb meg a nagyobb. lécekhez a kisebb is elég.
Hol akarsz darabolni? Ha a tetőn fent, akkor könnyű szerszám kell, ha garázsban, akkor szinte biztos, hogy gép. És milyen pontossággal? Egy láncfűrész sose okozott bajt azzal, ha volt a háznál. Dekopír se, kézi körfűrész se, asztali se. Úgyis kelleni fog...
Szinte biztos, hogy jók azok a méretek. Nem jellemző, hogy rá lehet látni a vasalatra. Én hettich szerelvényeket használtam ilyen célra, kicsit más a rendszer, de a felső görgők ilyen profillal rendelkeznek. Természetesen függ a magasságtól is!
Figyelem! Ha esetleg még nem volt, megvan a bútor(rak)lapos milf! "Amanda" a vörös dög. Amanda rutinosan pattan fel a munkaasztalra dolgozni, látszik rajta, hogy érti a dolgát, nem vacakol, nem tapogat. Fűrészel, fúr, smirglizik, méricskél, akaszt, fest. A védőszemüveget is ismeri, és a haja is szép hosszú loboncos... (még) https://youtu.be/ccLQgIs4NM4?t=1m0s
japánfűrészekről hallottam mondjuk valóban jókat (mindenféle gép, csavar, szög nélkül házakat építenek, mindent kézzel csinálnak, hát elraktározom ezt is köszönöm, de lehet maradnék valami gépnél ha kapok egy jó tippet :) )
Szerintetek forest tolóajtó rajz mennyire méretpontos,ki tudom belőle számolni mennyivel lóg az ajtófront fölé és nagyon látszani fog e. Tolóajtós szekrény kéne csinálnom egy sima elézáródó szekrény mellé és az ajtófront aljának meg tetejének egy síkba kéne lenni.A tolóajtó nagysága 243*55.
A 234." Égéstér" nevű podcast adás vendége volt Csernok Miklós aki a jókat mondott, pénzügyekkel kapcsolatban, itt egy cikk a blogjáról amit az adásban is megemlít avagy a rezsi óradíj számolásánál mit vegyünk figyelembe.
Nem értek az asztalos munkához . csak csinálom 30 éve.
de egyre inkább beleszomorodva.
Én sajnos kézzelfoghatóan tapasztaltam a dolgokat, beleuntam, elmentem a Mávhoz asztaloskodom 8 órában...és műkedvelek, "hobbiból" magáért az érzésért és egy kevés zséért... délután.
Nem jól közelíted meg a problémát, ugye van két veséd, még . . . egyiket eladod, asszony, gyerekek isten veletek kocsi is minek, ma már mindent házhoz hoznak, neked meg pénzes vevőid lesznek így telik buszjegyre, a gép megy a szobába te meg a garázsba ennyi, nem kell ezt túl spirázni, egy személyre kaja sem kell sok, főleg ha egy kis fűrészporral feljavítod, víz minek a tyúkok is porba fürdenek, ha meg ilyen fellengzős fajta vagy akkor az asszonnyal szerintem elfértek ketten a tetején elég széles, már nehogy a garázsba tartsad ezt a drága gépet amit 108 hónapos svájci frank hitelre vettél :)
"a napokban szert tettem egy Einhell TC-CS 1400-as kézi körfűrészre,"
Ott van a nevében! Kézi körfűrész. Vagyis nem arra találták ki, hogy asztalba építve pontos legyen. Arra ott van az asztali fűrész. (tudom, az is hagy kívánnivalókat maga után ebben az árkategóriában) Bolondok lennének a kézit olyanra csinálni, amiből tökéletes asztali alkotható. Akkor kutya sem venné az asztalit. Megkockáztatom, a kézi esetében talán nincs is szükség akkora pontosságú mechanikára.
"Persze az igazi úgy lenne, ha az asztal oldalával párhuzamosan futna a fűrészlap"
Könnyen teljesíthető kívánság. Igazítsd hozzá az asztal oldalát... :) :P
Arra az évi 5 vágásra túlzásnak éreztem volna ennél többet kiadni érte. Tudtam, hogy nem lesz tökéletes. Mindezek ellenére kellemeset csalódtam benne, mivel asztalba építve, a körfűrész lappal tökéletesen párhuzamos, "vezető" deszka mellett tolva 0.5mm pontossággal sikerül coll-os deszkát vágni. Ez nekem tökéletesen megfelelő.
Persze az igazi úgy lenne, ha az asztal oldalával párhuzamosan futna a fűrészlap. Az előző posztban leirtak szerint remélem ez is meglesz.
Amúgy német oldalon pont ma olvastam, ahol a szakik a "kék" Boschra panaszkodtak, h nem vág derékszögben 20m használat után. Lóg itt, lóg ott...
Ez jól hangzik. Szabadna érdeklődnöm részletekről? Mivel tiplizted? Ragasztani is kellett? Ajtók vannak rajta? A 80ezres anyagárból azt gondoltam, hogy vagy drága anyagokat használtál, vagy terjedelmes előszobád van. Esetleg egy fotón megtekinthető a végeredmény? Én is hasonló tervet akarok megvalósítani.
Sztem az öregem se gondolta át, "csak úgy" átküldte, ha unatkoznék :) Mondtam neki h éppen nem, meg tényleg .. hova rakná? Van egy kis kertjük hátul, de nem akkora hogy egy ilyen batár kinti "szaunát" el lehetne helyezni, ráadásul relatíve végleges helyre.
a napokban szert tettem egy Einhell TC-CS 1400-as kézi körfűrészre, amit azonnal asztalba építettem. Miután a talapat kellően lefogattam, átvágtam vele az "asztallapot"...majd jött a szörnyű felismerés: a talp oldaléle és a körfűrész lap korántsem fut párhuzamosan (ca. 3-5fokos szögben állnak).
Mivel a talp lemezből van, így kézzel "visszahajlítottam" a helyes pozícióba, viszont szeretném asztalba építve ezt ennél pontosabban szabályozni, illetve rögzíteni. Leegyszerűsítve arra gondoltam, hogy a motor résznél teszek egy "kipufugó bilincs"-et és ezt egy - az asztalhoz rögzített L-szögvason átvezetett - menetes szárral fogom "tolni-húzni", attól föggően, melyik irányba kell korrigálni. ...működhet, nem?
Bármilyen más ötletet, javaslatot szívesen fogadok.
Egyébként 2 javaslatom IS van. A másik sokkal zöldebb :) YESS Tegyék át a villanykarót, vagy egyszerűen csak szereljenek a lombkorona szintje alá egy másik világítótestet a másik, azaz a járda felőli oldalra.
Nem is tudom melyik lenne a zöldebb, tökegyszerűen kivitelezhető verzió.
Bár mondom, a forrrásvideó nem a Felder fb oldaláról van, hanem a Woodworking Ideas -ról. Csak leszedtem onnan mert gondolom jó pár topiktársnak nincs fb accountja. Én a dézsára koncentráltam (egy korábbi itteni javaslat kapcsán), mert azért ezt nemcsak egy többmillás rendszerrel lehet elkészíteni, így részemről nem a Felder masinka volt a fő attrakció. Az "csak" nice to have.
Avéletlenit. A zöldeket meg lehet találni, amúgy is ott a sok bálványfa... 10 fa? Az nem probléma, bár az árát nem tudom. Mindenestre sokkal biztonságosabb lenne a bejárat, és a közvilágítás is funkcionálna.
Na ez az amit tilos. 2 éve lakógyűlésen már jeleztem, ahogy sejtettem annyiban is maradt. Megkeresem az illetékes hivatal illetékes illetékesét és elbeszélgetek vele. Lakógyűlésre már készen megyek. Tényleg sok az idős, nem csak nekem kéne, de mi van? Amikor lombos a fa, húú, nem szabad kivágni. Amikor nem lombos, hát ez nem is árnyékol semmit... :)
Az önkormányzatnál kell engedélyt kérni a kivágásra, ők véleményt kérnek a (sötét)zöldektől. Az elmondott problémádra biztosan nem fogják engedélyezni. Minden kivágott fa helyett 10db-ot kell ültetni. Természetesen nem neked, neked csak fizetned kell, mint ahogy a kivágást is.
Itt a telepen engedélyt kért az üzemeltető 25db kanadainyárfa kivágására, ami minden évben derékig vattázta a környéket 2hónapra. 1000db (ezer!!) bármilyen fa ültetésének a költségét vállalták helyettük, bárhol a kerületben. A zöldek szerint ennek semmilyen élettani hatása sincs, el kell viselni. Így aztán nem engedélyezték. A fák viszont annyira szégyellték magukat, hogy részben elszáradtak, a másik részük meg kidőlt az első viharban.
Sokra megy majd a papírjával, amikor jön a jegyzőtől a negyedmillás bírság........ Inkább olyat írasson, hogy majd mindenki fizeti a maga részét!! Fát nem vághatsz ki az önkormányzat engedélye nélkül.
Ez a spirál is igen szép, de abban egyenes tengely van és valami 6 helyen kell állítgatni a késeket széltében és akkor ezt a másik késen is, szóval egy fél napot el lehet vele szöszölni. :)
Ja a spirál-gyalutengely?? Egen, az egy kistesóba is 500EUR felett van, ebbe nemtom mennyi lenne.
Bár valaki itt írta (talán srudolf?) , hogy nem olyan nagy durranás, sőt ... most nem találom a fórumon ezt a posztot. Pont egy Hammer kombigép kapcsán hasonlították össze a zajszintet/keletkezett forgács térfogatát/áramfogyasztást, egy adott mennyiségű faanyag leválasztásakor. Abban azért elég jól teljesített a hagyományos késtengelyhez képest.
De egyelőre nem fenyeget a veszély hogy megtudjam :D
Persze, korom sötét van a bejárat előtt, a többi lépcsőháznál gyógyszerespapírt lehetne olvasni. Az dühít ilyenkor, hogy kérdezem miképp lehetne ezt megoldani, mennyit kell helyette ültetni, és semmi, csak a nagy sötét nézés. Azt nem képesek kinyögni kit-hol keressek ezzel, pedig valaki őket is kifizeti. De vannak bálványfák is, na azzal tele a város, ahhoz bezzeg nem nyúlnak. Lehet, hogy véletlenül tényleg el fog száradni a kidőlős meg a rossz helyen lévő, mert a környék összes padlócirkálója oda fog járni, csak előtte glialkát isznak.
Én a Felder AD 741-es kombinált gyalut néztem meg, mennyi használtan (mivel igen fasza gép), olyan 4000 euró körül van. Bár kést azt nem cserélnék benne, de az LCD kijelzős, gombos állítás megvett kilóra. :)
De itt összeválogathatod mit akarsz hozzá, beregisztrálsz és elküldik az összekattingtatott konfig árát emailben. Vmikor viccből beregeltem és egy Hammerre lekértem egy árat, elég hamar küldik az ajánlatot. Csak nemtom a jelszót és most nem akarok a "forgot password" procedúrán végigmenni.
Hú de utálom, az ilyen "folyamatosan mozgatjuk a kamerát, meg zoomolunk, hagy szédüljön a néző" típusú videókat..... Ez elmegy egy horrorfilmben de itt :(
Dettó. Az a legszomorúbb, hogy amit hagytak maguk után a többi fán, hát az az igazi borzalom.
No, az offtopicot nem akarom most szétoffolni, tudodmiért. De leltem egy vidit amit mindenképp közkinccsé szeretnék tenni. Ilyen verziós "rocket" sütőt még nem láttam, de a jelek szerint 2 centis hupikék műkörömmel is működik. Csak szólok, hogy nehéz észrevenni, de a sütő, a videó bal oldalán van.
Tegnap véletlenül elcsíptem az önkormi fanyesegetőit. Az összes gyönyörű szép, kerek, árnyékot adó mogyorófát felkopaszították, valami förtelmesre. Mondom a sporinak, hogy azt az egyetlen egyet ami a lépcsőházi bejáróval szemben van és tökéletesen kitakarja a mellette lévő lámpaoszlopot, mivel telibe teríti a fényét, azt nem lehetne egy picit jobban ritkítani, esetleg úgy 5 cm magasságban, vízszintesen megritkítani? Mert ez így ebben a formában egy értelmetlenség. Árnyék oda senkinek nem kell, a pad is attól délre van, nem északra, ellenben töksötétet csinál a 40 lakásos ház bejáratánál. Csak húzza a száját, ők nem azért jöttek. Oké, akkor kinél hol kell kérni, mennyi másikat kell helyette ültetni, hogyan lehet megoldani? Továbbra is sötét a manusz. Hát, tudja a jelenlegi főkertész erősen fapárti. (Óbassa.... ez ugyanaz az idióta aki a kishidak gyalogjárdái mellé azokat az útszűkítő marhaságokat kirakatja... és a karácsonyi díszeket fejmagasság alá lelógóra teteti fel.) Egyébként is, pont ez a legszebb a soron. (Szerintem mind szép volt, amíg meg nem kopasztották, ez csupán értelmetlenül lett oda rakva sok sok évvel ezelőtt, + túlnőtt.) Viszont jó hogy szólt, a következőt biztos hogy kivesszük, mert az ha megnézi jobban, be van kicsit dőlve, könnyen kidőlhet, tudja veszélyes. Ó hogyne... pláne, hogy arra speciel soha senki se jár és lámpa sincs fölötte. Otthagytam...
Sok kérdés felmerül. Hogy mit érdemes csinálni? Elsősorban piackutatást hisz könnyen úgy járhat az ember mint a porszívóűgynök aki kiszórta a lószart a szőnyegre mondván : hölgyem amit ez a porszívó nem szed fel azt mind megeszem. !! Jól van akkor teszek rá tejszínt a tetejére mert nincs áram a lakásban.
Piackutatás se jön be mindig. Személyes tapasztalat : Beszéltem az állatorvos haverral hogy kb hány túk van a községben ? Olyan 900 1000 db kb.
Nem tudom ki találta ki, de szuper ötlet volt a bácsit odatenni. Nálunk a tűzvédelmi oktatós egy vörös hajú csajszi, van vagy 24 éves, nem tudom honnan szalajtották. Hát attól még a vizespalack is lángra gyullad, az okításra pedig senki se emlékszik. A csajok azért mert tűzre vetnék a démont, a faszik meg az asztalra.
Itt a faluban él egy öreg bácsi. 20 évet a donga gyárban cirkulán dolgozott. Aztán amikor már a két kezén összesen 5 újja maradt elküldték mesteriskolába. De mivel ahhoz is túl hűlye volt csináltak inkább belőle munkavédelmist.
Ebben a gyárban sok ember dolgozott és nagy volt a népvándorlás napi 5 ember jött ugyanannyi ment.
Na de ettől a pillanattól kezdve erősen megcsappant a csonkolásos balesetek száma. A munkavédelmi felkészítőn kirakta a két kezét az asztalra s elmesêlte hogy ebből az ujjából kétszer vágott ki a másik kettőt egybe vágta le tőből. Stb.
A kelet-német pornóst tartom, de a mókusnak tényleg hiányzik a két ujja. Pedig most megnéztem a magam ujjait, és tudnám így tartani. Akkor ez a része sztornó.
Annyival had egészítsem ki,hogy a szerelők többsége kialakított két szerelési árat.
Az egyik hozott anyagra,a másik,ha ő szerzi be.(ismerek olyat,aki nem is vállal hozott anyagoz-meg is értem,nála áll a szétszedett kocsi,nem megfelelő alkatrésszel pl.
Köszönöm ! 10 óra melóval össztipliztem a bútorlapokat és beépítettem minden vasalatot. 2 óra amíg beszereltem a helyére. Úgy hogy azt hiszem érdemes volt belevágnom, az meg a bónusz hogy nagyon jó hobbi. Élveztem minden percét a melónak.
A szórakozás az szórakozás. Amikor látom a viasaton azokat az amcsi megalomán rönkházakat, kinyílik a zsebemben a bicska minden szempontból, és elkapcsolom. Egyrészt nem klasszikus mestermunka, hanem ipari termék, másrészt iszonyú giccses, harmadrészt merénylet a természettel szemben az az értelmetlen pazarlás.
Igazad van,de általában mikro és kisebb vállalkozásokról beszélünk,ahol a bevételed a rendelésre gyártott egyedi terméked előállításából keletkezik.Itt azért a legegyszerűbb módja a számításnak,ha megvan egy rezsi óradíjad,annak kellene fedeznie a fejlődésedet is.
3500.-Ft +Áfa rezsióradíj,és már megy a szájhúzás.
(autószervíz 7000.-+ Áfától már teljesen bevett,ill bármely más szakma arányai is elfogadottabbak)
A fa-bútor ipari szakmai konszenzus teljes hiánya,alap óradíj pl.,vagy ahogy írod az alapanyagok beszerzésének kérdése.
Már ott tartunk,hogy a sírkőállítók állami védelmet kapnak-nem vicc!,amíg a faipar a haláltusáját vívja.(Lásd közép eu.legnagyobb bútor áruháza hamarosan nyílik)
Ezt most nem sirámként írom ide,hanem inkább infóként hivatásostól az érdeklődő hobbistáknak.
Eredeti kérdésfeltevőnek;egyedi konyha,abból is a felsőbb kategória a fő vonal.
Már az árajánlat készítéséhez szinte pontos anyagkiírás,bevinni a táblásítóba,mert ha meg kell kezdened egy nem számolt 60 ezres táblát,nem őszinte a mosolyod.
Ugyanekkor megkapod az élzárás árát is,ami nagyon komoly összeg már a mai igényszinten.(már a 0.4-es is kinézős,lassan a lézeres az elvárás)
Az összes vasalat kiírása-aktuális ár ellenőrzése.
Minden anyag lekérdezése,rendelhető-e,vagy pl csak nézegessük a katalógusokban,mert rakatban van csak:(
Tehát anyagár+min 1.3 szorzó,ez se lesz tiszta nyereség,amire minden benn van a gyártáshoz,jó pár munkaóra és szállítási költség benne van,+ ha sérül vmi...
Szállítás díja,parkolói díjak.
A munkaórák száma szorozva az óradíjaddal,amik; felmérés,tervezés-gyártáskiírás,műhelymunka,szállítás,szerelés.
Egyszóval,sok ügyfél nem nagyon lát bele,mire lesz a végén oly magas a végösszeg.
Dolgoztam olyan stúdiónak,ahol az árajánlat készítés is pénzbe került,de lehet olyan hirdetést is látni,ahol a 3D látványtervet is ingyen adják.
Szóval,látszik óriási a katyvasz ebben az iparban,én személy szerint nem sok jót látok benne.Persze mindnyájan ismerünk sikeres vállalkozásokat is,de véleményem szerint vékony réteget képeznek,egy vékony megrendelői réteg számára.
Pontosan, a saját időt is jó vastagon be kell számolni, hiszen azt sem a családdal/gyerekekkel tölti az ember, még akkor is ha a hobbinak azért pozitív rekreációs hatása van. A másik oldalon viszont kellenek a jó szakemberek, akikre nyugodtan rá lehet bízni egy munkát és nem csak mellébeszélés (ez így jó, így szokták, nem ferde az stb.) megy.
no de ez a gond..és ugye mehetnénk el arra hogy miért állnak neki sokan? ez a hobbija? van egy két elvetemült itt akinek ez a fa dolog hobbija élete rögeszméje....:)
de a többség látja a xy lapra szerelt butort és fény üt bele hogy ezt ő is tudja. sajnos soknak engedték és engedik is, és az ostoba meg még alkalmazottat is tart akinek elmondja hogy mit hogy kell.
Az a helyzet, hogy az autóipar megváltozott. Ha javítani kell, az számítógéppel kezdődik, olyan meg nincs a tulajnak. Emelője sincs. 1200-as zsigulija sincs. Ellenben a bútoripar gyakorlatilag nem sokat változott alapjaiban, és az elmúlt 40 év otthoni hobbiskodása belenevelődött sokakba, és egy szekrényen nincs mi elromoljon. Namost nézd meg a festőket, a műanyagablakkal kilőttek egy csomó melót. A festőhengerrel szintén, hisz gyakorlatilag bárki tud festeni, és akármilyen is lesz, az neki szipiszupi mindenképpen.
azért finoman megjegyezném: a faipar sajátosságai miatt mi sajnos nem tudunk 8-10ezer/órás rezsióradijjal számolni mint ahogy az autószerelők teszik, ugy hogy közben 30-40% rabatjuk van az anyagáron. vagyis ott egy árrést tud még csinálni.
a faipar döglődésének ez az oka. a balfaszság. a fa és butorlap kereskedők max 10% engedményt adnak. ennyit bámelyik élelmesebb és pofátlanabb civil kialkuszik magának. ha nálunk is rendes árrés lenne az asztalosnak akkor jobb lenne.
de nincs.
igy a asztalos rezsióra számlázás kb 4000ft nál van / óra. +ha helyszínen vagyok akkor is 3000ft /fő/ óra.
ugyhogy munkát is kb iezek fényében lehet számolni. ha van pecsét...ha nincs akkor legyünk szolidabbak.
Melaminált PAL-ból (a vágást és a kannizást egy külsős elintézi, a költségét beleszámolod az anyagba), az anyag x 1.8 a költség.
Naturból, furnérosból, amit csíszólni és felületkezelni kell, az agyag x 2.8 a költség.
Ebbe a szerelés nincs benne.
Ha sokat kell mérni és tervezgetni, valami nem szabványosat kell készteni, akkor
a fenti értékeket meg kell szorozni 1.2...2-vel. Ez érvényes a kekeckedő, illetve a képtelenségekkel előálló ügyfél esetében is.
Nagyon oda kell figyelni a vasalatokra, vannak drága dolgok, csúnyán elviszik az árakat.
A vasalatokat néha külön kell kezelni, kb. 1.3-ös szorzóval.
Szerelés és szállítás 12-15% az egész költségnek.
Innen kezdve számolhatsz nyerességet.
Ha figyelmesen végigszámolsz egy nagyobb munkát, ami komplex, akkor rájössz, hogy az anyagköltség nem nagy tétel. Meg lehetett volna csinálni nyugodtan egy prémium minőségű anyagból, nem lett volna számottevően drágább, de a megrendelő sokkal jobb minőséget kapott volna a pénzéért.
Igen komoly tudomány van emögött. Eddig is szakemberhez vittem inkább az ilyen cuccaimat, ezután még inkább oda fogom. :)) No meg jófajta fúrókat igyekszem vásárolni, az sem mindegy, azt tapasztaltam.
Hobbi szinten nem megfizethető masina (több mint fél misi), de így csinálják.
Fafúró élezése https://youtu.be/ExS4XkajkhE , Forstner fúró élezése https://youtu.be/g2KAcT1eylc és itt még mindig marad elég sok tényező amit figyelni kell, korong felszabályzások, nullára állítás, szögek, ütközök ....persze gondolom a kis könyvében megvan az eljárás, és a beállítási adatok.
Akkor még arról nem is esett szó, hogy az öregek még az élszalagot is élezték a spirálrésznél néha, vagy ha egy fúró első részét sokat használtak akkor az átmérője is kopott így volt, hogy elkellet köszörülni vagy vágni az elejéből, hogy újra méret legyen.
A nyáron beszélgettem a helyi lapszabászatos cégvezérrel, és azt mondta, hogy olyat csinálni, hogy valamelyik melós nincs bejelentve, nagyon veszélyes játék.
Bármikor bármelyiket érheti baleset, ez egy ilyen szakma.
Ha akkor kiderül - márpedig kiderül- hogy nem volt bejelentve, abba nem csak a cég megy tönkre, de a tulaj is családostul. Egyrészt a bírságok, másrészt, ha lenyomorodik a delikvens, még a gatyát is leperelheti róla.
Én nem is gondoltam lapszabász gépre, csak alapgépekre: körfűrész, szalagfűrész, egyengető, vastagoló, merülőfűrész,szúrófűrész, maró, csiszoló, kéziszerszámok. De egyetértek, ahhoz, hogy mondjuk 2-3 embert tisztán, nem zsebbe fizetve eltartson egy ilyen vállalkozás igen magas óradíjak jönnek ki.
Ezt vásárlóként/megrendelőként sajnos nem mindenki érti/fizeti meg, de amíg a legtöbben azt kérdezik, hogy számla nélkül mennyi lenne addig nem is fog változni a helyzet.
Csomó minden változott az utóbbi időben. Bútorlapból már csak az egyedi bútroknak van piaca hisz a többi konyha szobabútort bútorlapárából megvehető otthon összerakható.
Itt akkor bejön a tervezés pl 40szor70 . Itt az első méret adja a bútorlap színének a szálirányát,továbbá ha nincs mindig munka érdemes leszabatni az anyagot minthogy egy több ezer eurós lapszabászgépbe belerakni a pénzt aminek ráadásul egy nagy műhely kell.
Akkor az élfoliázás, pl én sose tudtam olyan szép tartós élfoliát vasalni mint amilyen a ,,gyári,, bútrokon van. Vasazat, ráborulós félig ráborulós sarkak , fióksínek csavarok .
Egyedül nehéz egy nagyobb szekrényt összeilleszteni pontosan kifúrni tiplik csavarok helyét.
Nem rossz, nem rossz! De hobbiszinten sztem ez túlzás!:-)
A másik véglet pedig, hogy egy gyenge pillanatomban vmi akció keretében (kb.1-1,5 eFt volt), a Lidl-ben vettem egy ilyet. Amikor kibontottam, akkor elszomorodtam, hogy ugyanolyan műanyagból van, mint az ásványvizes palackok kupakja, (erősebb körömmel, meg lehet karcolni).
Bedobtam valamelyik szekrénybe és most ott várja a (jobb)sorsát. Btw, így igen tartós lesz! :-)
Szia, én nem vagyok asztalos de kb így indulnék neki.
Vegyünk mondjuk egy szerény 500e Ft-os nettó fizut (két gyerek stb miatt), ez a cégnek/vállalkozásnak kb. a duplájába kerül, tehát kb 1M Ft/hó.
Ehhez jön a géppark amit tegyük fel, hogy 5-6 évente meg kell újítani, ha ebből élnék akkor alsó hangon kb. 2M simán elmenne gépekre, az egyszerűség kedvérét kamatok és infláció nélkül számolva kb 28e Ft/hó
Tegyük fel, hogy a műhely a dupla garázsban vagy a melléképületben van így csak a fűtést és a villanyt kell számolni, ez saccra 50e Ft/hó , egyébkén bérlet valahol ami kb 100e Ft/hó rezsi nélkül.
Autó/furgon is kellene, bérlet/lízing/üzemanyag stb kb 160e ft/hó.
Kimaradt még egy csomó céges költség (könyvelés ), főleg ha van még magamon kívül másik alkalmazott akinek fizut kellene adni.
Ha ezt mind összeadom akkor eddig tartunk kb 1.2M Ft havonta, ezt leosztva 40 órás munkahéttel számolva kijön bruttó 8e Ft órabér. A munka viszont nem folyamatos így inkább 10e Ft-os óradíjjal kellene számolni.
Nem tudom mekkora a szekrény, de 8 órát biztosan lehet rá számolni, így mindjárt az anyagár duplájánál tartunk.
Amint látszik a bérköltség a legmagasabb, egyedül viszont nem vagy nehezen megy.
Praktizáló asztalosok kérem javítsanak.
Adócsalással természetesen nem számoltam, mindent számlával veszek és számlát adok,.
Fel kell szabályozni, de azt azért el kell mondjam, hogy a feltételkor addig kell szöszölni vele, amíg a lehető legkisebbre nem jön ki az ütése, és csak utána, a maradék hibát lehúzni gyémánttal, hogy minél kevesebb fogyjon a palástjából...
Az iparban egyébként azokon az élezőgépeken, ahol gyakran cserélnek követ, illetve inkább úgy mondanám, hogy ahol az elkopása előtt cserélnek követ, ott a követ nem közvetlenül a tengelyre rakják fel, hanem a tengelyen van egy kúpos rész, amire a kőfogó tárcsát rakják fel, és ez így azonnal ugyanoda áll visza, mint mielőtt levették. Pont azért, hogy ne kelljen sokszor, feleslegesen elfogyasztva a követ szabályozni.
Ez a kúp más, mint a szokásos kúpok, mint például a toikmányrögzítő B sorozat, vagy a marógépen használt morse kúp, ill mint a modern cnc gépeken a meredek kúpok. Sajnos most nem találok egyetlen képet se róla a neten.
"Tehát, az lenne az igazi, ha csökkenő koronggal nőne a fordulatszám, és lenne egy stop-vonal, amikor ki kellene dobni a maradékot, mert túl sok lenne a fordulat és nem működne hatékonyan a kölcsönös csiszolás."
Pont ebben az esetben lehetne közel nullára vinni a korongot, hiszen mindig ugyanaz lenne a kerületi sebesség.
A lidl akcióban most kevésbé menő cuccok vannak: karcher színű, de kínai magasnyomású mosó (150 kínai bar, vagyis 80-90 európa bar nyomással), Ikea dizájnnal, de lágyvasból készült fejszék (legalább a feje nem repül el), munka közben magától káromkodó "bicska" kézifűrész, és valamelyik raktárban még találtak gyenge, cserébe hamar lemerülő NiCd akkus fúrógépeket, amit megpróbálnak elsózni férjük számára hasznos ajándékot kereső háziasszonyoknak. Aki ilyent kap, becsülje meg (ne a gépet, hanem azt, akitől kapta).
Azt azért tudni kell, hogy minél kisebb a korong annál kisebb a kerületi sebesség. Tehát, az lenne az igazi, ha csökkenő koronggal nőne a fordulatszám, és lenne egy stop-vonal, amikor ki kellene dobni a maradékot, mert túl sok lenne a fordulat és nem működne hatékonyan a kölcsönös csiszolás. (a munkadarabnak és a korongnak is össze kell kopnia, csiszolódnia mint a jó házasságnak.
Összetett dolog, de nekünk is azt tanították az oldalán nem köszörülünk a másik, hogy "az egész követ megvettük" , mondta az oktató.
A józan ész és gondolkodás nem nélkülözhető.
"az egész követ megvettük" azt jelentette, hogy az anyagot köszörülés közben mozgatjuk jobbra-balra is, tehát ha van egy 20mm széles kövünk, akkor a 10mm-es négyzetvasat elkezdjük pl: a bal szélén és finoman átmozgatjuk jobbra, majd egy 90° forgatás és ismétlés , ha ilyen elven csinálod ezres szériákat lenyomhatsz szabályozás nélkül, csak az asztalt kell után állítanod, ilyenkor még azt is látod majd, ha nem egyenletes erővel nyomod az anyagot, a hézag az asztalnál árulkodik, ilyenkor odafigyelsz és változtatsz a nyomás erődön vagy irányt váltasz és pl jobbról balra köszörülsz.
Ha ésszel a kő oldalán megélezel egy gyorsacél kést 2-3 húzással, nem egy ponton nyomva, és nem valami apró dolog ami beeshet a kő és a burkolat közé, akkor ha jól csinálod max a köved profilja lesz ék alakú (a tengelynél 20mm a kerületénél meg pl 15mm a szélessége) ami nem olyan gond, mintha állandóan egy ponton csinálnál valamit az oldalán ami miatt elvékonyodik, majd egyszer csak eldurran.
Persze ez egy kicsi asztali gépnél kivitelezhető és nem egy 400-500mm-es nagy gépnél, mert a nagy gép az nem tolerálja a hibázásokat hamar válásos lesz az ember, ha ott bepottyan egy darab vas, vagy berántja az anyagot.
Ezek lassabb fordulattal operálnak a fémvágás miatt, nekem csak saját használatra kellene nagyszülői házat gatyába rázni, ott lenne harmata, fa vágva vele, de nem nagyon találni róluk felhasználói tapasztalatokat, pl mennyire eszi a tárcsát a fém, milyen gyakran kellene élezni..ect.
köszi ,hogy részletesen válaszoltál. az már nem a Te hibád, hogy nem lettem okosabb. Lehet rosszul értelmezem az olvasott infókat. A perform kft honlapján láttam az írást a CBN korongokról és azt írja, hogy a hss csigafúrók élezéséhez ,nagyolás után ezen a korongon kell befejezni az un. finom élezést. A gyorsacél kés az úgy tudom szintén hss és így kombináltam magamba, hogy akkor az esztergakéseimet is ilyen módszerrel kéne megélzni, persze csak a nagyolás után. Lehet , mivel antitalentum vagyok hibás a nézetem, de azt is olvastam valahol, hogy különleges él képződik az ilyen korongok használatával és az esztergált felület is nagyságrendekkel lesz jobb ( simább). Az álmodozásom végére pontot tett az ára--150-200ezerft. A kőbányai clarflex boltot ismerem és egy elérhető áru hagyományos követ majd veszek, igaz jó 25éve vettem tőlük 40-es csiszvásznat és az az emlékem van róla, hogy ilyen vacak cuccot soha nem vettem még. Szinte azonnal leperegtek a vászonról a szemcsék amint használni kezdtem és nem fémre, hanem fára.
a korán reggel lehetett az oka, a közepére lehet befogni fúrószárat vagy vezetés nélkül, oszlopos fúróval.
eddig nem gondoltam arra, hogy így gömbölyítsem le rudak végét, de elnézve ezt a szerszámot már igénytelennek tűnik a sarkok flexszel - csiszolókoronggal való "ahogy sikerül" lekerekítése.
Mondjuk úgy, hogy a forgatás önmagában is elég a kúp kialakításához. Csak akkor olyan egyéb apró feltételek nem teljesülnek, mint élszög létrehozása meg hátszög kialakítása. :)
Nem az aláköszörülésről beszélek. Hanem a fúróhegyen végzett köszörülés alakjáról. És ha egy tengelyen mozog a fúró akkor az hengerpalást lesz ha a fene fenét eszik is. :P Ez tiszta matematika, azzal meg nehéz vitatkozni. :)
Ahogy Ramatynak írtam, az aláköszörülés megvan (mondjuk az is attól függ, a köszörűkorong melyik részéhez rakod a supportot, az oldalán pl az sem megvalósítható), de az csak annyit segít, hogy kevésbé melegszik.
Nem. Ha csak egy tengely mentén mozgatod akkor az mindig hengerpalást lesz, még ha a köszörűhöz tartott szöge miatt az aláköszörülés meg is valósul.
De a kúpnak nem is az aláköszörülés miatt van jelentősége, hanem azért hogy más legyen a metszőszög, a csigafúró belső részén és más a külsőn. Ennek az eredménye, hogy az anyagleválasztás sebessége ugyanaz belül mint kívül, hiába más a fúróél megtett útja.
Szerintem rosszúl látod a második videón is van egy függőleges mozgása a fúrónak, ez biztosítja az alá köszörülést. Nem kúp palást lesz, ki alakul a vágóél.
Az elsőn nagyon szép munkát végez a fickó. A 2:15 utáni művelet elhagyható, alacsony fordulat - nagy átmérő -> nagy fém forgácsvastagság miatt van jelentősége.
Az első linked tökéletesen szemlélteti. Kúppaláston mozog a szár, és közben forgatja. Szép is lesz az él.
A második linkkel meg az a baj, hogy nem jó az eszköz. A fúró síkban mozog, és nem is forog, így hengerpalástot köszörül az élébe, ami jóformán szarabb mintha csak hozzányomná egyenesben a kőhöz, és egy síkot csinálna oda a delikvens. Már amikor először berakta valaki és utána jött a többi hasonló is gondoltam, hogy szólok, de aztán olyan nagy volt a lelkesedés hogy úgy voltam vele, nem az én fúróim.... :)
Nem tudom mennyi kis köszörűvel volt dolgod de ezek még pocsékabbak mint a barkács körfűrészek. Nagyon sok utánygyártás kell mire megfelelően használható lesz.
Fúróélezéshez ugye a legeslegkisebb kettősköszörű is tökéletesen megfelel? Csak azért, hogy fent legyen fixen a 2 korong leszabályozottan. Ezen semmi más nem köszörülődne, esetleg kés, kisbalta, véső stb.
Hagyományos asztali köszörűbe az a gyémántos "KŐ" van, ami valójában egy alumínium fazéktárcsa és arra van felvíve az összefüggő keménygumiszerű anyag, amiben benne van a gyémántpor.
CBN kő nincs, legalábbis én még nem hallottam erről. A CBN az a köbös bór nitrid rövidítése, és az egyfajta keményfémlapka, amit eszterga- és marókésekbe raknak bele. Azt is gyémánttal élezik.
Naszóval ez az aluhordozós gyémántos fazékkő sem olyan hamm te cipó jól bekaplak módon szokott felugrani az asztali köszörűre, többnyire kell hozzá pászítani egy felfogató tárcsát, mert nem szokott stimmelni a furat a kövön a tengellyel. És ez nem üthet semennyit, mikor felrakod, mert ezt nem lehet felszabályozni, csak pár tizedet, és azt se könnyen, lévén gyémántos - ugye.
De ilyen aluhordozós gyémántkövet is szoktak tartani a kőbazárban.
Ha viszont HSS fúrókat akarsz élezni, ahhoz nem kell gyémánt, nem is igazán jó hozzá, mert az alig választ le anyagot a szerszámról. Kemény szerszámra van kitalálva, nem olyan puhára, mint a HSS. A HSS szerszámok élezéséhez tessék elmenni a CLARFLEX-hez, vagy a Kőrösi Csoma útra Kőbányára, vagy az Ady Endre útra Kispestre, és ott venni megfelelő követ. El kell mondani mire kell, és jót fognak adni. Kell kérni egy nagyolót, meg egy simítót, egyiket felteszed balra, másikat jobbra, és használod. Ezek korundból is lehetnek, és az is teljesen jó.
Piros, fehér kövek. Vídiához mindenképpen kell a korund, vagy a gyémánt, de a korund vídiás kő sötétszürke. És eléggé kopik, de ezzel nincs mit tenni, ez fizika. Ebből vegyél többet, és cseréled, ha elfogy.
Ha a vídiát gyémánttal élezed, akkor viszont csak kis életlenedéseket tudsz kivenni belőle, csorbulásokra az nem jó, mert mondom, alig választ le anyagot. Egy jól használt vídia lapka nem csorbul ki, vagy ha igen, akkor oda már jobban fel kell készülni. Még a gyémánttal is leizzadsz, mire kiköszörülöd a csorbulást. Ha pedig ilyen alufazékkővel próbálnád, elfogy, mire végzel.
Van otthon egy Aldis vizes-száraz köszörű. Egész tűrhetően dolgozik. Azzal, meg ezzel az állvánnyal vajon össze tudnék hozni valami használhatót? (Nem mondd, hogy próbáljam ki.)
Ahogyan néztem ennek a verziójú cuccnak az ára messze alatta van azoknak amiket eddig láttam (tizedár). Még ha nem is lesz tökéletes vele az élezés, akkor is a kézinél tízszer jobb, és elviselhető a befektetett tőke.
Amit írtál, felkeltette az érdeklődésemet, mert nekem is gyűlnek az életlen csigafúrók, és úgy látszik, hogy ez a Hart egy olyan beruházás, ami már rövidtávon megtérül, így van?
Jól értem: a linkelt fúróélező állványt együtt kell használni valamilyen gyémántos tárcsával? Ez flexszel meghajtott korongot jelent, vagy asztali köszörűgépet?
Megkérhetlek, hogy feltegyél pár képet, illetve rövid magyarázatot az állvány és a tárcsa használatáról?
A legfőbb problémám az, hogy nem vagyok járatos az elnevezések terén. Pl.: CBN vagy gyémánt , az ugye nem ugyanaz. Gyémántos kő az a keményfémekhez való a CBN pedíg a fúrókhoz és gyorsacél esztergakésekhez? Szóval én ezt így értelmezem az eddig olvasott infók alapján, remélem jól. Nos , nekem tulajdonképpen ,fúrókhoz esztergakésekhez kellene a hagyományos asztali köszörűgépbe fogható kő ami már nem igazán korund. Gondolom a kések esetében a nagyoláshoz a korund kő lesz a megoldás, de a gránitgyár által készített piros meg szürke kövek nagyon gyenge minőségűek, ebből is kellene valami jobb minőség.
Igen olcsón szoktak árulni mindenféle gyémánttárcsát, egészen nagy, 100-120mm átmérőkig ha lapján szemcsésről van szó, de akár 250mm-ig, ha élén - és nem flexbe való durva szemcsésre gondolok ez utóbbi esetben sem, hanem olyanra, mint amivel a kőzetmikroszkópiában a csiszolatokhoz elővágják a mintát.
Én a fürdőszobám mozaik kőpadlóját egy obiban vett Kaindllal abszolváltam, az messze mindenkinél sokkal jobb volt.
Na persze 12 ezresért mérték - volna, ha éppen nem akkor költöztetik el az áruházat, így 2000-ért lecsaptam rá ezerrel :)
A gyémántos tárcsával ( köszörűkorong) kapcsolatban érdeklődnék, hol vetted? Nekem is kellene egy finomszemcsés, de nem tudom hol keressem ,a googl nem igazán ad jó válaszokat.
Azért mert a Güdét sokkal könnyebb elővenni és használni mert az komplett gép. A másikat társítani kell köszörűhöz vagy fúróba fogott eszközhöz. Sokkal tovább tart. Ha egyszerre több összejön akkor érdemes babrálni vele.
Köszi az infót, de már elindítottam ezt az utat, szerintem nem hamarabb átkéretni most már egy másik üzletből, mint kicseréltetni a szervizzel, na meg közte itt a hétvége is...
Holnap viszi a futár, pénteken TALÁN megnyalogatják a szervizesek (ha nem akkor hétfőn), talán szerdára itt lehet a gép kb...
Ha meg átkéretem, akkor leadják az igényt, jóváhagyják, hozzá csapják a legközelebbi túrajárathoz (Nagykanizsa - Nyíregyháza), szerintem nem hamarabb így se...
Én tegnap délután voltam kifliért és láttam valamilyen szalagcsiszálót. Sokat nem foglalkoztam vele, a típusát sem tudnám megmondani. Mond meg nekik, hogy úgy hallottad a nagykanizsai bótban van még, esetleg kérdezzenek rá a kollégákra .....
Tegnap bejelentettem a hibát a LIDL ügyfélszolgálatán. Egy végtelenül kedves és segítőkész hölgy vette fel a hibabejelentőt, amit továbbított is a szervíz felé. Próbáltunk egy olyan megoldást, hogy átkéretni egy másik üzletből egy készüléket egy általam megadottba, de már nem talált sehol aktív készletet, így marad a szerviz. Javasolta, hogy vigyem vissza és beszámítják más termékbe vagy visszaadja az árát, de akkor gép nélkül maradok és vehetek máshol másmilyet, amire most nem sok időm van, inkább megvárom ezt a cserefolyamatot.
A szerviz ma reggel már hívott is, hogy holnap küldi a futárt munkaidőben és a hibaleírást olvasva cserélik a komplett készüléket, nem vacakolnak a javítással, bár ez majd kiderül. A fickó is azt gyanítja, hogy a meghajtó tengely lesz a ferde és azért játssza le a szalagot magáról, ráadásul a rossz irányba.
Most itt áll az ügymenet a géppel együtt (persze, hogy a munka legnagyobb dandárjában ez is... :( )
Szerintem jó ötlet, de hogyan vezeted? Mármint a körkivágó esetén is igaz, hogy középre kell egy fúrófej, ha itt nincs, akkor el fog mászni a fúró, nem? Ha viszont vezeted, akkor lyukas lesz a gömb, amit készítesz. Vagy megtartja a fejet, amikor mész lefelé? Ill... a fél gömbig Ok, de utána? Megfordítod, Ok, de elég pontosan kell a vastagságot kimérned, hogy tényleg szép gömb legyen, nem?
De lehet csak reggel van még, azért vagyok értetlen.
(Egyébként tök jó lenne valami ilyesmi, ha működik jól, engem érdekelne.)
Egy 8cm vastag falapba be van vésve a kő kb. 2 cm-tert, középre öntik a vizet.
Felteszik a gyalupadra és fennek. Ez a nagyoló, van egy kisebb és finomabb, amit erre tesznek a sorjázásra. Ez a kő van vagy 5ocm átmérőjű. Ha elkopik, azaz már nem sík, megfordítjuk. Van 3 a műhelybe. Egy kő tart 2 évet.
Nem tudom mi lehet a különbség nekem Güde gyártmány van de én aránylag elégedett vagyok vele. Jól hátra lehet vele köszörülni. Ami talán nem tetszik hogy elég durva a gyémántos korong rajta. Azért elég jól meg lehet élezni a fúrókat. Ha nagyon jót akarok akkor ezt használom egy finomszemcsés gyémántos tárcsával.
Köszönöm a linket. Eddig darabka tetőléccel meg egy flex-el balfaszoskodtam élezésügyileg. A végeredményre rá lehetett mondani, hogy nem rossz, nem rossz, csak a jó nem ilyen. Már most azon agyalok, hogy miképpen lehetne ezt a megoldást fixre telepíteni...
Apámnál kézi kapcsozóval szegeltük körbe, jól tartott, de ez nem sík végig, több helyen meg van törve a felülete, gondolom így jobban beékelődik és jobban tart, mint a sima szög.
Rákattantam én is a használatára, ahol elég a 16-os szeg, oda lövök csavar helyett ragasztó mellé :D Nem kell szórakozni vele annyit, mint ha előfúr plusz csavarnék ahol úgyis a ragacs a tartó anyag, nem a csavar
A nagyflexes volt, a kisflexessel ezret vágtam már, azzal semmi baj nem volt.
A kollégám pedig igazi rendes iparos, hétszentség, hogy nem hazudott, hogy nem erőltette, semmi érdeke nem fűződött hozzá. Azt mondta, hogy a vasig le sem jutott, már a rugó ereje így letörte a nyaknál a felső részt, hasonlóan, mint a kollégának.
A kínaiai túl sok szilíciumot raknak az aluba,mert attól jól folyik, könnyebb önteni, jól kitölti a formát. Csak attól rideg lesz, kéne mellé a sok magnézium is, és kurvajó lenne az anyag, csakhogy amíg a szilícium filléres árú, addig a magnézium meg nem az, tehát azt kispórolják belőle.
Néztük a törésfelületet: tiszta kristályos volt a sok szilíciumtól.
Az élét nagyon könnyű belőni, csak egy mostani lidlis köszörű kell (a rendes köszörű, abból is a legkisebb elég, de finom kővel) Csinálsz hozzá egy rétegelt lapot, amibe reszelsz egy 110 fokos nútot. Ebbe belefekteted a fúrót, és egyszerűen nekitolod.
Mi a gond? Örülj neki. Szétszeded ripityára, felviszed, és összerakod normálisan tiplivel, ragasztóval, facsavarral. KKimerevíted ahol kispórolták az anyagot, 1 hátlapot teszel bele, ha több darabból volt összetákolva, stb. Bár ha egy fotót feltennél, könnyebb lenne.
Szóval, ez egy relaxációs dolog. Kell hozzá egy halom raklap és egy "golden ratio" A raklaplécek szélességéhez képest arányosan levágod a hosszakat, de fontos, hogy merőleges legyen, mert különben eldől idő előtt. Aztán szépen felálligatod egymás után, és ha kész hívod Aprilodat lenyűgözni ezzel a döntögetős játékkal.
Tudtad, hogy 1 dominókocka a nála 2x nagyobbat le tudja dönteni? Ha April kedvet kap, akkor nekiállhat a dominókockák darabolásához, így feleakkorák lsznek, de 2x annyi lesz, és jó sokáig lesz nálad míg felállítja. Ha végzett a felállítós játékkal, meg lehet adni a kezdőlökést.
Az volt az első amit csináltam, azzal spanoltam neki oda-vissza, de haszontalan, kevés neki... maga alá gyűri a szalagot. Ezért is vagyok tanácstalan. Gyári, hozzá való szalagot használok, amit hozzá csomagoltak és egyidejűleg két készletet is vettem hozzá kiegészítésként.
De igen, az első tengelynél van a spanolás a felhelyezési oldallal szemben...
Dehát hogy? Ez a nagyflexes darab vagy a kicsi? Nyomta neki mint állat? Átfeszítette a kart? Agyon volt húzva a csuklójánál? Az biztos, hogy nem százasok ezek az állványok, nekem a kisflexes van, de az alsó öntvénytalpat le kellett kicsit köszörülni, mert nem feküdt fel a munkadarab, billeg. Lidlis verzió.
Ez igazából csak arra jó, hogy csinálj vele magadnak egy normálisat. Lehetőleg epson-csúszkásat. :)
valamelyik tengelynél - talán az elsőnél - a szalag felhelyezési oldalával szemben van egy csillagcsavar, amivel az egyenesfutást lehet állítani. Egy próbát megér, állítsd be.
Elméletileg (Mondom, elméletileg, mert a gyakorlatban ez azért nem annyira könnyű), fémcsigafúrót úgy kellene élezni, hogy a fúrónak megfelelő szögű kúp palástján vezeted végig a fúrót, miközben forgatod.
A hátszöget sem kihagyva, tehát az elképzelt kúp forgás tengelye nem párhuzamos a fúróval hanem azzal 3-5 fokos szöget zár be. És természetesen ezt ugyanúgy ugyanolyan erővel mindkét oldalon, hogy szimmetrikus legyen.
Na ezt szerintem csak sok száz esetleg sok ezer fúróélezés során lehet megtanulni. Vagy úgy sem. Eleve ki az aki kézből, szemre meg tud különböztetni egy 108°, egy 110° és egy 115° kúpszögű fúrót? Nem hogy még kézből meg is köszörülje rá.
Vannak köszörűre fogatható különböző fúróélező feltétek, és sablonok, kb aranyáron. Abból a pénzből amibe egy ilyen kerül, hobbiszinten tíz vagy több évig vásárolgatok új fúrókat.
Pár hete a nagy akcióban vettem egy Parkside szalagcsiszolót. Az fogott meg benne, hogy asztalhoz is rögzíthető, mobil kis gép. Addig hülye fejemmel ki se bontottam kipróbálni, mert eddig még nem volt gondom ezekkel a cuccokkal. Eljött a szombat, próbáljuk ki, éles bevetés. Első tesztüzem lett volna, de sajna sikertelenül.
Gép kibontva, asztalhoz rögzítve, szalag felhelyezve és óvatos bekapcsolás... aztán ledöbbenés!...
Elkezdte magára rántani a szalagot az oldalsó burkolata alá, a felhelyezési oldallal szembe. Tehát nem oda, ahol alaphelyzetben is ráteszem. Próbálhattam én spanolni, terelgetni a szalagot, a gumiszalag is a helyén volt, nem használt semmi... csak be és be rántja magára, ilyennel még nem találkoztam.
Használtam már ilyen gépet nem egyszer, csak eddig még sajátom nem volt, most pedig nagyon jól jött volna... Megpróbálok beszélni ma a szervizzel, mivel a boltban már nincs csere darab erre mifelénk (Nyíregyháza).
Ötletem sincs mi lehet vele, talán ferde lehet a meghajtó tengely és a spanoló annyit már nem tud terelni rajta, de akkor is mindenképp bosszantó a dolog számomra. Eddig nem volt gondom a Parkside-dal, több gépem is van tőle, de ezután talán meggondolom a dolgot... vagy csak rossz szériát fogtam ki... az eladó szerint nem volt gondjuk eddig vele, ő is tanácstalan ezzel, szivesen visszacserélte volna, de én meg akkor gép nélkül maradok és nem tudom most kipótolni egy márkásabb darabra, ez elég lett volna nekem...
Szóval így jártam vele, csak mint tapasztalatot megosztom veletek...
Végül is egyben maradt eddig is , nem? :) Az tényleg furcsa, ha tipli sincs benne, de tulajdonképpen a hátfal merevíti ezeket elég jól. Sőt, ha több ilyen össze van csavarozva, esetleg a falhoz is rögzítve, elég stabil tud lenni. Akkor egy gond megoldva.
Hasonló köszörűm van. Gagyi, nem gagyi, ebben az árban, 3 év garival nem kapsz jobbat. Másrészt, mit is szeretnél köszörülni ? Nyilván nem ipari, de véső, gyalukés, kés, fúró élének kiigazítására, ill. ehhez hasonló feladatok megoldására teljesen alkalmas.
Visszatérve erre a szekrény-dologra: megbontottam felül, kihajtottam a két kis csavart, és megdöbbenésemre egy deka ragasztó, de még csak tipli sincs ott :) Simán szétjön. Gondolom akkor alul is ez van. Létezik hogy az a 2-3 kis csavar tartja oldalanként? Vagy csak nem láttam a tiplit, de ragasztva tuti nincs. Szóval szerintem akkor szétszedés lesz, nem erőlködök a felvitellel, főleg hogy nincs is nagyon kivel, meg ugye kétesélyes..
Alaposan meg kell nézni, hogy milyet veszel, mert a többség ócska spiáterből készül. Én a Praktikerben vettem egyet 10.000-ért. Harmadszorra használtam, majdnem sikerült levágnom az ujjaim vele, mikor zártszelvény vágás közben egyszerűen eltört az állvány és elszabadult a sarokcsiszoló.
Tanultam belőle, inkább vettem egy Makita LW1400 gyorsdarabolót.
Na azzal a csappal én is szemeztem már, de nem merem megvenni. Mármint használhatóságát nem tudom jó-e vagy vakító marhaság és csak a baj lesz vele.
A bútorlap szét fog rohadni, mert irodában lesz és nők fognak benne mosogatni... Durva vízterhelést fog kapni. :)
Annyit tehetsz, hogy kifúrás után a furatot 2x jól megtunkolod D3-as vízálló faipari ragasztóval. De ezt csináld meg a tálcakivágásoknál is! Ártani tutti nem ártasz vele. Úgy csináld a pultot, hogy a mosdószakasz 2 év múlva kihajítható legyen mindentől függetlenül. :)
De nem tudsz oda 1 duplás fullbapréseltet betenni? Az a titkárnőbiztos verzió.
RÁ kell jönni merre kell kicsit tolni és milyen erővel húzni neki, hogy ne görbüljön és vágjon ferdén :D
Csak lassan, jobb, mint nélküle (bár türelemmel kézből se megoldhatatlan, oldalanként menni, de mondjuk több zártszelvényt darabolni így nem egy élvezet :D)
Ha sokat kéne használni lehet inkább csinálnék egy másik tartót, mint ezt erőltetném :D
Én is beszereztem, jó egy éve, ilyeneket, 4 darabot is, korpusz összeszorítására használtam, tökéletes volt. A fogantyú elfordítható, így nagyobb erőt lehet kifejteni vele. Az akkori árára már nem emlékszem.
Aha, egyet vettem még 1 éve, amikor úgy tűnt , hogy a Uni-Max nem egy sz*r cég. Röviden: nem jó.
Picit hosszabban: szorul a fej, ha a megfelelő helyre mozgatod, utána bazi nagy erővel kell szorítani, hogy tartson, utána meg nem lehet kicsavarni. Kínszenvedés vele a munka.
Bessey csőszorító hasonló árban van, azzal egy élmény dolgozni. Én inkább azt javasolnám.
Én az aldis workzone kézi körfűrésszel, amit beépítettem egy asztalba, még hosszába is vágtam alu zártszelvényt, 3-as falvastagsággal, C sínt kellett csinálnom hirtelen. :)
"Sziasztok, a fűszerboltos gérvágó jó fémhez is, vagy csak fához?"
Részemről alumínium-zártszelvényt nagyon sokat daraboltam gérvágóval - egyenesen is, gérben is.
Ment is rendesen, szó se róla - de észnél kell lenni a leszorítással-rögzítéssel - a vágásnyom mindkét (!) oldalán - mert elég brutálisan ki tudja lőni a kisebb végeket, ha nincsenek rendesen rögzítve még vágás előtt.
Az es11-es anyát bármekkora nyomatékkal meghúzhatod, ha nincs az az 59mm-res átmérőjű perem a csapelepen, akkor a csaptelep meg fog kottyanni és befolyik a víz.
A munkalapra szerelendő csaptelepek mindegyigének van egy kivastagított talpa az alsó végén. Ez elossza a feszültséget, amikor alúlról ráhúzod a rögzitőanyát.
Ha olyan csapot vettél, ami nem munkalapra szerelhető, akkor kéne készíteni rozsdamentes acélből egy alátétet, ami kiváltja ez a talpat.
Ezt az alátétet, ha szilikonnal odaragasztod a lyuk felé és csapteleknek a talpán van egy rejtett gumipakkolás is (a talpon kiképzett kanálisba beszerelve), akkor minden rendbe lessz.
Köszönöm a hozzászólásokat. A lyuk helyén nem nagyon van mit gondolkodni, mert a tálcák száma 2x1, nem 1x2. Irodában lesz, bögrék mosogatásához, nem egy 5 fős család konyhája. De megpróbálom leszigetelni, természetesen. A kockázatokat ismerem, de ez már egy ilyen helyzet.
Azért merészeltem megkérdezni, mert ha veszek pánthelyfúrót pl. kb. sose többet nem fogom használni (még sose kellett), ha van ebben az iparban szabvány méret, pont olyat vennék.
Tolómérőm van, csak tökölni, visszamenni, kicserélni stb. való időm nem nagyon. De azt hiszem, egy 35mm-est megkockáztatok.
Ott a csap a kezedben, és tőlünk kérded milyen méret?
Nem is értem.....
Egyébként szabványosba legtöbbször belefér, de nem mindig, szóval fogj egy tolómérőt,és mérd meg, vagy vedd elő a dobozból a mellékelt beszerelési tájékoztatót, és azon a rajzon nézd meg!
aldiban vettem egy konyhai csapot, aminek van kihúzható zuhanyfeje. A konyhapulton a lyukat meg kellene csinálnom, erre a pánthelyfúró jó lenne? És ha igen, milyen méret? A csap talpát kb. akkorának nézem, mint bármelyikét, ha van olyan, akkor szabványosnak tűnik. Két különálló tálca közé kerül a csap a pultba, lemezt nem kell átfúrni.
Épp a múlt héten szívtunk egy műanyag hordóval. Fektetett állapotban négy kézikocsikerékre volt feltámasztva, és egy ötödik kerékkel forgattuk. Minden műanyag, a hordó percek alatt annyira feltöltődött, hogy masszívan húzta a szőrt a karomon. Pedig a kerekeken gördült, és nem csuszolódott, mint itt teszi majd a kefe.
Vegyél egy partvisfejet, kettészeled hosszában máris 2 keféd lesz. Fafejűt vegyél.
De ha a wan-de Graaf generátor összejön, akkor is van egy alternatíva... Az ellentámadás. Kompresszorból fújj rá közelről több fúvókából levegőt. A mozgattyús végén rögzítva mind a kefés mind a levegős verzió átmozgatódik. A levegős talán jobb is lenne, persze ehhez jól be kell burkolni, és porelszívni. Ha ügyesen csinálod, akkor a lefújóslevegő azzal a lendülettel a porelszívóba küldi a port. Ha 2 db fúvókát V alakra illesztesz akkor az nem szétfújja, hanem irányítottan fújja a levegőt. Kicsit gondolkozz még mit lehet ezen variálni :) Az elszívásnak nem is kell olyan erősnek lennie innen, hisz a kompresszor eleve belenyomja. Elég lehet egy kis fekvő ciklont közvetlen alátenni a gépnek, vagy csak pár terelőlemezes dobozt.
Nekem a 1010mm-es van. Vizet facsarni nem nagyon jó. A fém rúd 20x5mm-es és könnyen hajlik. Korpusz összeszorításra szerintem megfelelő. A szorító pofák azok nagyon jók.
Mondjuk összevissza van minden oldalon mi mikortól van, eddig meg sem figyeltem, azt hittem mindig csütörtök a startnap. Akkor hétfő ... köszi h szóltál :)
Hülyeség vagy sem, eszembe jutott ez is :-) Hogy a kanyar csúcspontján elválasztom az elszívóházat, és valamivel "megkefélem" a szalagot.
Kisebb lenne a tér, jobban koncentrálódna a vákum. Mivel ehhez nem kell új elszívóházat építenem, kipróbálom. Csak azt nem tudom még miből csináljak ~20 cm magas kefecsíkot ...
Lehet hülyeség, de ha egy keskeny, hosszú kefét ráforgatnál a szalagodra, az talán leseperné. Sima ócsó műszálas valami, csak le kell mozgatnia, hisz smirgli van alatta ami lekoptatja ígyis-úgyis. Utána már szállna a por de elintézi az elszívás.
Attól függ mire :) Panel falába nem jó fúrni, csavarozni és apróbb fúrásokra egészen biztosan tökéletes. Meg őszintén: milyen márkát veszel ma 3 év gariért és mennyit fizetsz érte? Nekem van egy nagyobb tesó Parkside (18V-os) de az ütvefúrni is tud és olyan nehéz mint egy tégla. De szeretem (100-as körkivágóval simán kivágtam vele a 18-as rétegelt lemezt.) Csak kár hogy 1.5Ah-s az akksija. De gyorsan feltöltődik.
Ez ugyan csak 16V-os, de én kolléganőmnek ("mini" April Wilkerson) ajánlottam hogy vegye meg, szeret apróbb dolgokat összerakni, fúrni-faragni. Sőt lehet én veszem meg neki (eléggé kiesik neki mindegyik miskolci lidli) úgyhogy kelhetek csütörtökön korán ...
Amit dícsértél, én is vettem kb. egy éve. Szintén 10 pontot adok neki. Olyannyira, hogy talán egy hónapja megint volt nekik, és vettem még egyet, Így most kettővel egyszerre dolgozom. Fúrok, ill. csavarozok.
:-) Köszi a felajánlást, az igényeimnek nem tudom, hogy megfelelne-e, de az üzlet szerint a felsőmarómnak nem felel meg, mert nem többezres fordulatszámra van tervezve.
A héten lesz a Lidl-ben 16 v-os fúró, 13000 Huf, megéri megvenni?
Nekem immár 2 éve van meg ennek a szerényebb, 20 Nm-es, 10,8V-os, "nyélbe-akkus" verziója (tehát amelyiknek nincs alul akku-puttony, mert az akku a nyelében van).
Részemről csak jót tudok mondani erről a kis gépről: nagyon sokat használtam és használom most is - és egyszerűen nem tudok kifogást emelni ellene.
Tudja amit ígér, kezes, erős és fúrásra is alkalmas (főleg, hogy ez a modell már 1300-as fordulatot is tud).
Amióta megvan, alig vettem elő a klasszikus villanyfúrómat. Az összes Parkside gépem közül ez kapta tőlem a legtöbb pontot :-)))
Igaz, mindig feltöltve teszem el, de van, hogy 1-2 hónap pihenő után is fullos akkuval veszem elő - vagyis olyan még nem volt, hogy ne lenne használatra kész.
Ha ez a mostani modell hasonló minőségű (vélhetően az, sőt) - akkor részemről maximálisan csak ajánlani tudom.
Túlzottan nem akarok hittérítő lenni de ez sem felsőmaróba való. A hengeres rész le van lapolva és a nevében ott a DD40G ami azt jelenti hogy a Maffel DD40 párostiplizőhöz készült ami nem felsőmaró. Nyugodtan vedd meg. Ha a Kenteches nem felel meg az igényeidnek megveszem tőled. Kár nem fog érni.
A héten lesz a Lidl-ben 16 v-os fúró, 13000 Huf, megéri megvenni? Vagy felejtős és várjam meg a nagyobb testvérei közül valamelyiket? 8000 Huf körül láttam, hogy lehet hozzá venni plusz aksit is, bár akkor már lehet, hogy veszek mindjárt kettőt és lesz egy tartalék gép is. :)
Boronkaynál esetleg? Én anno szalagfűrészlapért mentem hozzájuk, de amíg vártam az előtérben vitrinben felfedeztem csomó CMT marófejet, ezek szerint azt is árulnak.
Amúgy tökvicces ez a hosszú szalagcsiszoló, ezzel a szalagsebességgel (~8m/s) is végigutazik a szalag ívén a csiszolatpor. Azt hinné az ember hogy kilő egyenesen, de nem, rendesen kanyarodik a szalaggal együtt. Amikor levettem a burkolatot és az íves részem csiszoltam, láttam a másik végén a csiszolónak a port, és majdhogynem felém kanyarodott vissza :-O Szóval el lehet nyünnyögni ennek az elszívásával is.
Két és félórája telefonálgatok, de mindenhol falakba ütköztem a 8mm-es tiplimaróval kapcsolatban. Amiket ajánlottatok, sajnos egyik sem jött be, A GépDepóban nincs, beszerzés alatt, talán 2-3 hét múlva érkezik. A Kenteches pedig nem jó marógépbe, az kifejezetten fúrógépbe való, alacsony fordulatra. Tudtak ugyan ajánlani marógépbe valót is, de hát az majd húszezer forint lett volna.
Nem akarom elhinni, hogy Budapesten nem tudok szerezni marógépbe 8mm-es tiplimarót. Szomorú vagyok.
Itt is nagyon köszönöm ezt a "kis" ajándékot :-) Egy derékszög valahol itt kezdődik.
A videón nincs rajta, de az ütközőt is ehhez állítottam be. Majd a megcsiszolt fadarab mind a 6 lapját ellenőriztem a szomszédos lapokhoz képest, mind tökéletes derékszög lett, pedig nem volt neki egy sem. És ez így már nem a csiszoló érdeme.
Szép munka, mindig látszik, hogy törekszel a tökélyre, ez már magában is dicséretes. :)
A sarokban ragadt porról: ha van sarok, a por ott meg fog állni. Az elszívóm építésekor is igyekeztem, hogy ne legyenek sarkok, ha mást nem, elvágtam 45 fokos szögben, ahol kellett. Az asztali körfűrészemnél is szenvedek mindig, hogy a képembe fújja a port. Pedig most már sokkal jobb, az alját betakartam egy rétegelt lemez lappal, amibe megy a 100-as elszívó cső. Csakhogy a dobozának a sarkában mégis odagyűlik a por, és a fűrészlap nagyrészt ezt a port kavarja fel, nem is azt, ami fűrészelés közben keletkezik.
Vagyis én azt a sarkot tüntetném el, ha az elszívás amúgy működik. Akár úgy is jó lehet, ha egy negyedre vágott csövet ragasztasz oda a sarokba, de lehet, hogy egy sima 45 fokos terelőlemez is segítene.
Mert nem egy vékony, rádiuszosan meghajtott lemez. Egy tömör talprész, amit síkba martak. Kicsit szélesebb a talp, sokkal kevésbé csúszkál mint a festett társai.
Kérdés mivel. Szerintem valami fémlapot kéne a bútorlaphoz tolni pl 10 centi hosszon még a ragasztózás előtt. Az ABS-t lehet, hogy nem is kell, az vékony. Vagy vasalón végighúzni azt is, csak igen alacsony hőfokon.
Stimmel! Pontosan így gondoltam, csak dolog volt és siettem. Szóval ez lenne az elv. A ragasztó elfolyósítva jön ki a pisztolyból, de a gyári pisztolyt rá kéne duplázni fűtésileg, hogy haladjon is. 1 db csőrnek elégnek kéne lennie, hisz kevés anyag megy a bútorlap és az abs közé, annak is nagy részét a bútorlap szívja be.
Úgy terveztem hogy a hétvégén elkezdem az oszcilláló hengercsiszolót .... majdnem úgy lett, az oszcillálás stimmelt, de inkább (majdnem) befejeztem a szalagcsiszolót, amit már tavaly elkezdtem megépíteni. Most már tényleg célegyenes van vele kapcsolatban, itt van pár kép, illetve akit érdekel egy rövid kis bemutató, hogy áll most. A tavaly késő őszi állapothoz képest kapott elszívást, rendes kapcsolót (eggyel többet is mint kéne :D), jelenleg a "használható" szóval jellemezném:
Valószínűleg nem lesz hosszú életű az az akku. Ahogy mondod, nagy áramokat vesznek fel ezek a gépek, a zselés akkuk azt nem szeretik. Próbálkoztam egy 4Ah-ás hagyományos savas akkuval, az meg azt nem szereti, ha nincs folyamatosan kezelve, illetve ezek a kicsi indítóakkuk az ilyen használatot.
Végül egy kiszuperált autóakkut (Suzuki) használok, a bedrótozott géphez, ez évek óta bírja.
Ezt kitalálták már? Állitható osztásközű, szimpla fűrészlapos box-joint jig hulladékból, fél óra alatt (ha a fűrészkeretet nem számítom):
Ez inspirált, de az enyémet lehet állitani és az első vágást sem kézi pozicionálással kell csinálni. Csak neki kell támasztani a pakkot a tüskének, vagy egy távtartóval lehet fél osztással is kezdeni, ha úgy jön ki szépre a vége.
Nekem megvolt a keret, de az elvet és az állitási módot másra is lehet applikálni.
Az "andráskereszt" egyfajta önirónia. Annak szántam tekintettel arra, hogy sokat szöszöltem a vinklin. Továbbá Andrást is beleszőttem figyelemmel a 18mm-es rétegelt lemez forrására :) Kösz mégegyszer
Sziasztok. A véleményetekre lennék kiváncsi, illetve tapasztalataitokra. Első körben. Van kettő Db. 12V.os fúró, behajtóm akku, töltő nélkül. Hogyan lehetne megoldani viszonylag olcsón, hogy üzemeltetni tudjam? Akku töltőm van ólomakkuhoz. Vagyis jó lenne-e hozzá egy ILYEN akku Valaki azt mondja, hogy tartósan nem működne, mert elég nagy az áramfelvétele ezeknek a fúróknak. Adattáblán nem szerepel áramfelvétel.
Esetleg valami olcsó,de erős táp? Nem gond ha madzagos lenne a gép.
Valamint Parkside vagy Workzone lenne jobb választás ha arra kerülne a sor, h nem vacakolok akku monyákkal? Az erősebb behajtót venném mindenképp ami tud 40 Nm. erőt is produkálni.
Ha a mobil háta sík, akkor lehet pontos. Ráadásul a kalibrációját minden mérésnál tudod ellenőrizni, hiszen csak meg kell fordítanod a függőleges tengelye mentén.
Ha csak párszor fogod használni töltsd le ingyen a telefonodra a vízmértéket a play áruházban. Én is letöltöttem még a szöget is mutassa mennyire ferde a cucc. Aztán mindig lesz kézügybe vízmérték.
Bocsánat, nem jó. Oldalt, de állítva (kicsit döntve) legyen a gép, felülről az abs-re csepeg a ragasztó, és ezt felhúzni a lap oldalán. Így minden jól működik gravitációsan. A lecsepegő ragasztó szét is tud terülni, nyomni is lehet.
Ha azt a görgős élfóliázót amin hőlégfúvóval melegítenek ráfordítod a függőleges lapra akkor "felülről" menne rá az abs, oldalról a melegítés, és valahogy eléjuttatod a melegragasztót a műanyagjaitól megkopasztott melegragasztós pisztolyból.
Szerintem érted a logikát mi mentén lehetne elindulni, bár ez a melegragasztó.... ki kell próbálni.
A horgászcuccból kivett damil+cseppólom és a slag+ átlátszó cső vízzel töltve kombinációk azért jók ha vannak a háznál. De a függőón egy háromszög.vonalzóval "speed square" is igen jól használható vízszintezésre, szögmérésre egy kellő hosszúságú alu zártszelvényhez illesztetten.
A meleg ragasztó pisztolyt nem próbáltam még ABS-hez. Jól tapad?
Ha igen csinálni kéne egy "fúvókát" ami 3-4 csíkban engedi a masszát az ABS felületére. Az sem baj, ha kihűl. Felragasztás előtt hőlégfúvóval felolvasztható. Kifogom próbálni.
Pár házilag is elkészíthető segédeszköz és az ugynevezett "melegtakony" ragasztópisztoly is megoldás, ha nem szériába dolgozol. Azért lassúbb mint a gép.
ezeket a műanyag technológiákat pont arra találták ki, hogy gépekkel szériában hatékonyan lehesen gyártani. manufakturális módszerekkel nem működik. az önszopatás csúcsa, ha valaki kézi módszerekkel akar valamit megcsinálni olyanra mint a gyári, közben az csak és kizárólag azért olyan, hogy géppel könnyű legyen gyártani. formára mart festett mdf bútoralkatrészt gyártani otthon sablonnal, felsőmaróval meg ecsettel.
2. ha kell összesen 3méter a dupla lapod beszegéséhez, ara mondták a megoldást. veszel széles abs-t, palmafixet. megkened, megvárod amíg megszárad, felkalapálod. felsőmaróval óvatosan lemarod, a sarkot lecsiszolod és felpolírozod, és kész. egyszer elmegy, de nem lesz olyan mint a gyári, és nem akarsz sokat ilyet csinálni.
azt az élfóliát, amin nincs ragasztó, nem igazán lehet házilag felrakni. ezért a barkácsboltban nem árulnak olyat. ha elmész egy rendes asztalosellátóba, ott lesz 2mm abs is minden színben, meg hozzá 25 kilós zsákban a ragasztó granulátum.
Használt normális(asztali) élzárókat már 400e környékén lehet venni. A legalapvetőbb funkciókat már tudják.
A komoly élzárók nem véletlenül kerülnek 4-10 millába. Előmarnak, kerekítenek, különböző citling módok, polírozás, a sarkok eldolgozása stb . A helyedben nem vesződnék az ABS otthoni feldolgozásával. Ok ha pár centit kell javítani vagy egy polc élét felkalapálni, de a többi az macerás. Még le is marhatod, meg a maradékot letolod egy éles gyalukéssel de soha nem lesz szép ha egy lapot már körbe kell zárnod.
Ilyesmi lehet. Hátha jelentkezik valaki aki dolgozott már ilyennel, vagy még inkább szedett szét ilyet.
Az alternatív megoldásról (palmatex+gumikalapács) nem lelek infókat, s olyan homemade gépet se ami esetleg ezek felhasználásával működne. A Palmatex-et pedig hagyni kell ugye megszikkadni.
De hol lehet venni abs-t? Eddig csak a vasalósat láttam boltokban. Meg az abs.hez valami lekerekítős eszköz is kéne.
A szerelvények belső menete lehet hengeres és kúpos is. (többnyire hengeres, mert egyszerűbb gyártani) a külső menet mindig kúpos, különben sosem tömítene. Hogy az unimax mit ír az oldalain, az semmit sem jelent, vannak ott ennél nagyobb tévedések is. Az enyémeken is kúpos a menet, már csak azért is, hogy ne szakadjon le az utolsó menetnél.
Azt hiszem, valamit nagyon elmértem :) A belső menet nem kúpos, a becsavarandó csővég menete kúpos is lehet. Az általam ismert 'csőmenet vágók' külső, 1:16 lejtésű kúpos menetet vágnak.
Itt bezárt nálam az ablak :( Ezek szerint összekevertem a kettőt. A saját csöveim végére kúpos menetet vágtam, és a szerelvényboltban vásárolt csatlakozó elemek is mind kúpos (belső) menetűek - és illeszkednek a csővégekhez. Most akkor kúpos menet, vagy nem kúpos kell ?
Attól függ mit kérdezel,mert én 3 dolgot is írtam. :)
Ez pl. iskolapéldája annak amivel nem lehet lyukat fúrni, szépen látszik, hogy nincs keresztél, és az oldalsó kések pedig nem érnek be középig. Azon a szakaszon nem kaparja ki az anyagot és felül rajta a marófej.
Nem hiszem, hogy ennek ki kéne hordania a forgácsot, mivel ezzel nem tudsz fúrni. Középen, a luk alján ottmarad az anyag, nem választja le, emiatt pár mm előrehaladás után felül rá a maró nem dolgozó homloka, és sanyi