ezek a frizek mondjuk ugy hogy felkesz termekek. egy mai ablak tok szabvany profilu, ennek megfeleloen a kiindulas is tok szabvany meretu stafni. az eloregyartott friz tobb retegbol van ragasztva, igeny szerint csomomentes, toldasmentes, es a szabvany meretre van gyalulva.
neked tuti nem ilyen kell.
elore gyalult anyag nem nagyon lesz borovibol sehol szerintem, de nem is baj, mert ugyis meretre kell csinaltatnod.
Borovi kellene "viszonylag asztalos" minőségben legalább. Ránéztem ezekre a helyekre a Zatiknál a web-en van ilyen anyag de a valóságban persze nem biztos.
Viszont láttam olyan anyagot,hogy ablak fríz. Abból,hogy lesz ablak vagy mire használják ezt a profik ?
hobler.hu, fatelep.hu itt fozolt, csomagolt cucc szokott lenni, zatik.hu itt natur gyalult deszka.
fel kell hivd oket telefonon!
(4-6 meteres szalban lesz, amit keresre lancfuresszel durvan kettevagnak. a pontos hosszravagast Te kell megold magadnak. a szelessege 10-12-14-16-18 cm, nem lesz 50 meg 70mm szeles. vagy fevagod magadnak, vagy nem gyalultat veszel, hanem szoros szaritott anyagot, es legyalultatod veluk a kivant meretre. a larex (fatelep.hu) meg a zatik tuti vallal gyalulast. csak szopas, mert odamesz, kifizeted, es par nap mulva ujra mesz hogy elhozd.)
es azt is el kell dontsd, hogy viszonylag asztalos minosegu, szaritott anyag kell, vagy jo a kicsit csomos, kicsit nedves epitofa is. meg hogy luc-borovi-vorosfenyo kell. az epito az luc.
Normális minőségű - nem propeller - gyalult colos fenyőt keresek Bp-n vagy a közelében. Kb 60-70 db 70*1,80 ;50*1,80; 70*1,20 és 50*1,20-as anyagra volna szükségem.Tudtok esetleg valami jó helyet így kapásból vagy olvassak vissza :)
Náluk ez nem gond a mérethez igazodó és tipusu ventillátorlapát beszerzése. A legtöbb mindent egységcsomagban árulnak. Nálunk ez nem így van. Sk készítés azért nem barkácskategória.
Csónak lakk szerintem nem kell, vitorlás hajó belső terét szeretném kicsit kicsinosítani, mert pár helyen kopoott a lakkozás, és mivel magasfényű eredetileg, ez látszik. Illetve a kajütlejáró lépcsőről eléggé lekopott. Szerintem komoly igénybevétel nincs, de a környezet lehet párás, illetve a lépcsőre, padlóra be lehet hordani lábbal a vizet, de folyamatosan nem áll vízben. Az is lehet, hogy valami bútorlakk elég, meg esetleg kopásáslló parkettalakk. Az viszont igaz, hogy nem tudom mivel volt eddig lakkozva, tehát az új lakknak kompatibilisnek kellene lennie, mert lecsiszolni nem kéne, inkább csak javítani. Ha valaki csinált már ilyet, és tud konkrét typust, ossza meg velem.
Én vákumos üvegszövetezést már elég sokat csináltam, de ott a gyanta könnyen át tud préselődni a szövet szálai között. Vákumos ragasztást is csináltam már jópárszor, ahol két sík felületet kellett összeragasztani. Megvan a technikája ha esetleg érdekel. Furnért még nem ragasztottam vákummal, de a technológia nem nagyon lehet más.
Nagyon jó minőségű a Behandla Ikeás olaj. Jól le kell kenni a lapot, fél óráig itatni, közbe kenegetni, majd fél óra után letörölni a felesleget. Aztán két nap múlva ugyanígy és megint 2 nap múlva ismét. Közben víz nem érheti és az utolsó réteg után még vagy 10 napig. Ha így csinálod tuti vízálló lesz. Nekem 3 évig nem kellett újrakenni. Biopin olajat faragott fűzfa tálakra használtam, nagyon erős narancs illata van, nem is túl egészséges, míg ki nem párolog belőle.
Amikor egy MS böngészőben rákattintasz egy MS táblázatkezelővel vagy MS szövegszerkesztővel megnyitható fájlra, akkor a fájlt egy átmeneti mappába mented, anélkül hogy tudnál róla. Nyugodtan beleírhatsz, el is mentheted - de nem árt ha tudod, hogy a fájlt tartalmazó mappát az MS alapbeállításaival nem fogod elérni az intézőből (mert rejtett). Na ezért gondolták úgy a konkurrenciánál, hogy előbb mentsd el a fájlt egy normális helyre ha dolgozol is benne, hogy később legyen esélyed megtalálni.
a porszivo meg a forgacselszivo nyilvan ket kulon tortenet. a porszivo kis terfogataram, bagy vakuum, a forgacselszivo kis vakuum, nagy terfogataram.
a szivotorok atmero nem szamit abbol a szempontbol, hogy mekkora a szivoero, a szivoero attol fugg hogy mekkora a vegen a szivo keresztmetszet. azert nagy atmeroju a szivotorok, mert arra kell torekedni, hogy a ciklonban minnel alacsonyabb legyen a legsebesseg! szepen komotosan becammog a levego, es vele egyutt becammog a por. a szep lassan cammogo por egyszeruen leesik mire megteszi a 10 kort a belepo nyilastol a kimenetig.
Ha a hengerátmérő 150 akkor a szívőcsőátmérő 75 porszívó esetén. Elég érdekes méret. Ha enyire felvan bővítve akkor elég gyenge lesz a szívóerő.(normálporszívónál) Másfél lóerős motor esetén a hengerátmérő 450 a szívőcsőátmérő 225. Nem értek hozzá csak okoskodom. Szerintem inkább számít a motor fordulata és hogy milyen a lapátozása.
IKEA nyers fa konyhapultot (pár éves, kissé elhanyagolt) mivel érdemes kezelni?
Az IKEA-ban vettem BEHANDLA olajat is (tungolaj, lenmag olaj, metilcellulóz, szárítást elősegítő adalék, emulgeáló szer, víz). Ennek elég erős szaga van, és ha jól értem, ismételgetni kell a kezelést. Mi nem vagyunk valami barkácsolósak, a gyerekek mellett nem szeretnénk a festékszagot érezni vagy két napig (a múltkor kb. ennyi idő alatt múlt el, résnyire nyitott ablakok és enyhe kereszthuzat mellett). Van valami olyan szer, amivel kevesebb szag mellett, vegyszerek nélkül le tudnánk védeni a pultot, optimális esetben "véglegesen" (több évre)? Élelmiszerrel közvetlenül nem érintkezik (vágó- ill. gyúródeszkán dolgozunk), de mindig rácsepeg ez-az (egy kis víz, egy kis tej, tojás stb.).
Ha ez az olaj jó, akkor maradhat, este le tudom kenni a pultot, éjjelre nyitva hagyni az ablakot, reggelre azért már elviselhető a szag.
A mosogató környéke is ezzel a kezeletlen fával van kialakítva, biztos szép volt újkorában, de amikor a lakást megvettük, már nagyon csúnya, széthasadozott, helyenként penészes állapotban volt. Pénzünk nincs kicserélni, ott mivel érdemes próbálkozni? A felületet megcsiszoltam csiszolópapírral, rossz, penészes szaga volt. Valószínűleg csiszológéppel kellene átmenni rajta, de aztán mivel kezeljem?
Azt olvastam, hogy a lenolajos szerek megfeketednek: http://www.ikeafans.com/forums/kitchen-fixtures/18865-finishes-pronomen-countertop-comparisons-also-end-bottom-finish.html 'linseed finishes actually blacken over time, and I would not finish any wood with a linseed sealer'
Meg azt is, hogy koszgyűjtő lesz a felület: 'If linseed oil is applied periodically on a piece of furniture, a sticky, dust-catching, grime-holding surface develops. The furnature surface wil blacken, as the linseed oil turns progressively darker on exposure to air and daylight and as accumulating dirt sticks to it.' (Furniture care and conservation By Robert F. McGiffin, http://books.google.hu/books?id=pc4sB2GWfOgC&pg=PA120&lpg=PA120&dq=linseed+grime&source=bl&ots=3TD3hZoO6a&sig=Y26GeuqhjsBuv1fUAqW2dSsYJk4&hl=en&ei=Ss9ISoX_FILH_gbqk-SFCQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4).
Előre is köszi, Kofa (aki nem Kofax, csak a 'kofa' nick már foglalt volt)
Ha nincs földelve a fém test akkor a nagy sebességgel a fémen csúszó por sztatikusan fel tud töltődni és statikus kisülés porrobannást okozhat. Szóval nem vicc a földelés, hanem nagyon fontos követelmény.
Az egyik videóban mondták vagy a szövegben olvastam, már nem emlékszem rá pontosan de arról volt szó, hogy a működés láthatóvátétele miatt PC-ből készítették el a bemutató darabot. PC= polkarbonát , törhetettlen műanyag lap, viszont könnyen karcolódik, úgyhogy nem hosszú ideig nézhetnéd a lehulló port mert be fog fehéredni a használat során. Nekem is tetszene ha látszódna a működése.
Azt is írja hogy a porrobbanás veszélye miatt fémből kell megépíteni a szerkezetet és földelni kell a fém testet.
Azt valahol írta is, hogy nem méretpontos a rajz, csak a számított méreteket kell figyelembevenni. Az alapján eddig nekem rendben tünik az egész, de azért az ördög nem alszik alapon papírból el fogom készíteni a modelt 1:1-ben és akkaor kiderül.
szerintem polikarbonatbol vannak. egy siklemezbol hajlitott henger nagyon stabil, meg a polikarbonat is ezerszer durvabb mint a pp vagy pe amibol a froccsontott hordok vannak.