Keresés

Részletes keresés

t-boyfalva Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26097
Sziasztok!

Tud valaki megbízható fényezőműhelyt ajánlani?
Fényes felületű mdf ajtófrontokat szeretnék. Találtam is a megyeri úton egy helyet ahol 24000 plusz áfáért dolgoznak. Ha esetleg valaki tud olcsóbb helyet azt feltétlen megköszönném!
halaloszto Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26096
En visszavonok mindent. Ha fold megy ra, akkor semmikeppen ne legyen fabol.

Szepen befurkalni a falba, betonvasat beleverni, elgorbiteni, erre a vasalasra betonbol tuskot melle onteni jo melyre. Betontuskoba nyeles U alaku oszloptartot betonozni, vagy ket darab durva (mondjuk 80x6) laposvasat, es az oszlopot abba rogziteni. Az U eseten vigyazni hogy a kehelyben legyen az oszlop vege alatt 1-2cm luk, kulonben elrothad az alja hamar.

vajk
Előzmény: strobo (26092)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26095
Nekem parkettas megvilagitotta kicsit a dolgot, van benne logika sajnos.

Az az egyik, hogy a gyartok mindenaron szeretnenek elore feluletkezelt dolgokat eladni. Viszont ha nem lesz a helyen csiszolva, akkor kizart hogy tokeletesen sikban legyen minden illesztes. A fozolas miatt ez nem olyan feltuno.

A masik, hogy ahogy mozog a dolog, nyilvan nyilnak kicsit az illesztesek. A regi kemeny lakkokkal ez nem gond, mert elreped a lakk es kesz. De a modern vizbazisu, nyulos lakkokk ilyenkor felholyagosodnak az illesztes felett. Ezert is kell elore feluletkezelni.

vajk
Előzmény: rferi (26094)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26094

Hát te meg én nem alkalmaznám, de képzeld el, hogy van aki alkalmazza (a marha), mert ilyen kapható a kereskedelemben.Nyilván nem kifejezetten padlónak gyártják, vagy ha igen, akkor nagyonhülyék.Mindenesetre padló néven fut.

És én láttam lerakva ilyet.Mikor kérdeztem a tulajt, mért ilyet vett, "Mert ilyet lehetett kapni" volt a válasz.

És asszony mit szól hozzá? "Anyázik minden porszívózáskor"  :)))))))))

 

A gugli végtelen találatot hoz fózolt hajópadlóra.

Pölö:

http://www.faaruhaz.hu/valasztek.php?ccsop=36&mcsop=1&menu=2

Előzmény: Erzsébeti (26091)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26093
miafene??

10cm vastag hatlap?????

vajk
Előzmény: dacia-2 (26086)
strobo Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26092

Köszi a hozzászólásokat, én valami ilyesmire gondoltam:

 

A bibi még hogy az oszlop alja talajba lenne a rajznak megfelelően. Megfelelő imoregnálással felületvédelemmel, kulé kavics "burokban".

 

De a stafnis megoldás statikailag jobbnak tűnik, főleg a befűrészelt változat.

 

A terheket még nem számoltam ki, de ha már meg lesz akkor elküldöm egy Fi@scher-es embernek (hátha találok valakit) aki megmondja hogy van-e rá valamilyük.

Erzsébeti Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26091
padlónál éppen nem szokták alkalmazni, mert milyen frankó dolog amikor fel kell takarítani, a nútban lévő homokot stb...
kész sz*pás...:)
Előzmény: rferi (26089)
Erzsébeti Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26090
szóval

A hajópadló az kb 1.8-2,5 cm vastag, míg a lambéria 0.9-1.4 cm vastag.


A hajópadló 2 féle lehet (már ha fából van...) egyik a járólapos, a másik a fózolt.
A járólapos mikor össze van eresztve a nút+ a féder akkor egy teljesen sík lapot képez, míg a fózolt az olyan mint a klasszikus lambéria. Az össze eresztéseknél látszik minden szálnál a fózolás.

A lambéria mindig fózolt (vagy mintásra mart), és ha széles az anyag akkor szokás még "körmölni" is, ami nem más mint az anyag szélességének a közepében egy olyan marás ami úgy néz ki mintha ott is két lambéria találkozna. Magyarán egy kamu, de úgy látszik...:)


kb ennyi...:)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26089

Igazán nem akarok vitatkozni, de a lényegi különbség  szerintem éppen a technikai kényszer szülte részek.

A fózolás nem a lényeg, hanem a sallang!

Éppen ezért nem is mindenki alkalmazza a padlónál.

Előzmény: kutyala (26087)
PETYUS Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26088
> ... és akkor jó nagy állványcsavarok megfelelően megfogják az oszlopokat.

Csak jól meg kell nézni hogy az a csavar miből van, mert némelyik állványcsavar a nagy mérete ellenére is könnyen törik.
Előzmény: Törölt nick (26077)
kutyala Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26087
ezér próbáltam kiegészíteni. mert a lényeg szerintem ebben a fózolásban van. a többi techinkai kényszer.
Előzmény: rferi (26079)
dacia-2 Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26086
A két háború közötti bútoroknál maradva:
a szivem szakadt meg, amikor a múlt hétvégén szét kellett bontanom egy ruhásszekrényt. A házzal együtt vettem, 5 eft-ért, bútorlapból van. 1956-ban gyártották, a nagyszüleimnek is hasonló van. Sajnos a pincében állt kb 10-15 évig, így az alja annyira elkorhadt a csapozásoknál, hogy a saját súlyát sem bírta el, amikor a helyére mozgattam volna. Németországban készült a hátlapi bélyegző szerint, és 1-2 mm-es bükk furnér van 8 meg 18 mm-es táblás fenyő lapokon. Eltettem minden használható alkatrészét, még romjaiban is tetszett. Az ajtólapok akkorák, hogy asztallapnak még simán jók, a hátlap is egyben van, 120x160 cm-es, és 10 cm vastag.
Ha gyártanának most ilyet, tutira csak ilyet vennék... Gondolom ezek megkímélt, használható állpotban egy vagyonba kerülnek még most is.
Előzmény: kofic (26060)
PETYUS Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26085
Igen, az jó ötlet. Ilyen könnyen hajlítható lemezszerű valami.
Előzmény: Törölt nick (26082)
Corde Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26084
ma megen tanultam vmit :-)
thx
Előzmény: rferi (26081)
PETYUS Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26083
> Ha jól értelmeztem, a tető egyik fele fallal érintkezne, így az oldalirányú elmozdulást az megfogja, ...

De csak akkor, ha a szerkezetben van legalább 1 átlós léc vagy deszka.
Előzmény: Törölt nick (26077)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26082
Cserépfedésnél szerintem elég nehéz a szigetelésbe szépen "belefuttatni" a tetőt. Lehet kapni, igaz nem olcsón, formázható szalagszerű anyagot, cserép színben, azzal meg lehet oldani a csatlakoztatást.
Előzmény: PETYUS (26080)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26081

Ez így még kevés kritérium.

A padló alsó fele nem érintkezik egymással, nehogy rést hozzon össze felül!!

Előzmény: kutyala (26076)
PETYUS Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26080
Az oszlop és a zsalukő közé befogatnék olyan vastag staflit, hogy az oszlopot ne lehessen hozzászorítani a burkolat túlnyúló széléhez. A stafli a burkolat kiálló széle alatt néhány cm-rel kezdődne és az oszlop alsó vége alatt végződne. A stafli mindkét végét ferdére kell fűrészelni, a bütü felülete nem lehet vízszintes (paralelogramma alakúra csinálnám, de másképp is lehet). Az oszlop levegőben lógó alsó végét szintén. És mélyen be kell itatni félolajjal, majd a felületére is kell valami.
Ha nagy terhet kell tartania, akkor az oszlop aljának a zsalukő felé néző oldalából hosszában lefűrészelnék kb. 1.5 - 2 cm-t olyan hosszban, hogy a lefűrészelt rész felső vége kb. 10cm-rel a kiálló burkolat alá kerüljön, majd a lefűrészelés végét kivésném homorú tetőszelvény formára, a távtartő stafli tetejét pedig úgy alakítanám ki, hogy ebbe belepasszoljon. Az alja lehet egyirányba ferde. A stafli vastagságánál figyelembe kell venni, hogy a lefűrészelt részt is neki kell kitöltenie.
Az oszlop alját úgy ferdíteném, hogy a vágási felület a terasz irányába lejtsen.

A tető felső élét bele kellene vinni a dryvitba.
A dryvitolt falra illeszkedő felfekvő részek alá szintén kellene távtartó stafli, a dryvit rétegbe bele.
Előzmény: strobo (26066)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26079

Arról beszéltam, hogy a fózolásokat nem rajzoltam be.

 

Előzmény: kutyala (26078)
kutyala Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26078
na, csak a tetején a rés ebből a nézetből fejrefordított trapéz, vagy v-alakú.
Előzmény: rferi (26075)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26077
Hali!
Szerintem a burkolat túllógását kiegyenlítheted staflikkal, és akkor jó nagy állványcsavarok megfelelően megfogják az oszlopokat. Ha jól értelmeztem, a tető egyik fele fallal érintkezne, így az oldalirányú elmozdulást az megfogja, a teraszoldalhoz rögzített oszlopoknak jóformán csak a függőleges terhet kell viselniük, így elég kell hogy legyen a csavarozás. Én szigetelt falhoz csináltam előtetőt, igaz még a szigetelés előtt előkészítettem a "terepet", a szigetelés vastagságával megegyező gerendát tettem fel átmenő csavarokkal, annyi túllógással, hogy a csavar átérje a majdani szerkezet gerendáját is. Utólag is simán kivághatod a szigetelést, és vagy az enyémhez hasonló módon oldod meg, vagy mondjuk 15x10-es vagy hasonló arányú anyagot fektetve illesztesz bele, és akkor elég lóg ki belőle, hogy a szarufáknak legyen mire felfeküdni. Én valahogy így kezdenék neki, de persze nem biztos, hogy látatlanban jól gondoltam ki a dolgot.
Előzmény: strobo (26066)
kutyala Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26076
nem, mindkettőnek az egyik fele csap, a másik horony. a különbség annyi, hogy a hajópadlónál ("bütüből nézve") a csapnál a marás derékszög, a lambériánál meg tompaszög.
Előzmény: Corde (26071)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26075

Mórickaábra, az esetleges fózolásokat nem rajzoltam be:

 

lambéria

padlóA padlónál, parkettánál az alsó részen szoktak hagyni rést, hogy felül szépen illszekedjék, nehogy az alsó illesztés miatt felül rés maradjon.

Tehát nem szimmetrikus alul-felül.

Előzmény: Corde (26071)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26074
a vastag menetes szar (20-as minimum), dubel vagy ragaszto szerintem mukodik. tennek valami tavtartot, ami segit a csavarnak is lehajlas ellen. Ha 5cm a perem, akkor mondjuk egy 15x7.5 fadarab felrakva, kulon ket dubellel odahuzatva, es ezen keresztul a ket nagy csavar, ami a gerendat fogja oda.

a dryviton vagnek negyzet alaku lukakat, kiszednem a hungarocellt a falig, faragnek bele fakockat ami pont sikra+2mm van a falfelulettel. Ezen keresztul huzatnek oda a falhoz egy gerendat tobb nagy dubellel. a 2mm-t azert hagynam, mert ugyis ra fogja huzni a csavar, mert a csavart muszaj durvan meghuzni, es nehogy benyomja a hungarocellt. lehet tobb is kell mint 2mm, ha menetkozben derul ki, akkor is leszednem, es retegeltlemez negyzettel vastagitanek. Utanna erre a gerendara ra lehet epiteni mindent.

vajk
Előzmény: strobo (26066)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26073

Mekkora tető?

Merthogy a tető mérete nagyban befolyásolja a terhelését.

Centiket elhúzni az oszlopot a tartó betontól azt jelenti, hogy tetemes hajlítási erők ébrednek majd a csavarban (ha jól értem, vízszintes csavarzatra gondolsz).

Márpedig a csavarokat hajlításra igénybe venni nem túl jó ómen.

 

A legegyszerűbb talán az lenne, ha zártszelvényből gyártanál "alátéteket" a gerendáknak, két végén lezártan hegesztve, majd átfúrva a csavarnak.A két csavart jó messzire rakd egymás alá, hogy javuljanak a statikai állapotok.

Előzmény: strobo (26066)
kutyala Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26072
ez annyira nem ostoba kérdés, hogy gyarkan még a fatelepen is keverik a kettőt. a lényegi különbség szerintem a vastagság. a hajópadló min. 19mm vastag, a lambéria gyengébb, mondjuk 14mm. a szélessége nem hiszem, hogy mérvadó, valamint a lambéria (mondhatjuk, ereszburkoló) általában fózolt (ha összeilleszted, árkocska keletkezik), hogy ha kültérben nyílik szét, ne legyen randa.

hajópadlónál ez nem lenne praktikus, mert folyton beleülne a kosz. nekem van olyan hajópadlóm, aminek a járófelülete sima, a másik szobában viszont "álfózolt" fajta van, ami nagyon picit fózolt csak. az előbbi ráadásul vagy 140mm széles szálakból van, 5m hosszú, a méretei miatt az alja végig van marva hosszában 3-4 csíkban, a vetemedés csökkentése miatt.

én ennyit szűrtem le az építkezésem alatt :)
Előzmény: Corde (26065)
Corde Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26071
Ehem,köszönöm
Tulképpen a hajópadló szimmetrikusan van marva,így szorosan az előző elem mellé záródik?
Ha jól értelmezem :-)
Előzmény: rferi (26069)
halaloszto Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26070
A merete soha nem all be. Fugg az evszaktol, a lakas klimajatol, stb.

Ha szaritott anyagot veszel, akkor bizhatsz benne, hogy sokat nem fog valtozni. A butorkeszites tudomanya pont abban van, hogy hogyan kell szerkeszteni a butort ahhoz, hogy ne okozzon gondot ha valtozik a fa miutan elkeszult a butor.

mit akarsz belole csinalni?

a hajopadlo vastagabb 18-20-22mm vastag, vagy total zarodik a nutolasnal, vagy pici fozolas van rajta. a lamberia 12-14-16mm vastag, altalaban jo nagy fozolas/minta van a ket lec talalkozasanal, nem tudod zartra osszetolni, es lehet a kozepen olyan maras, hogy egy lec kettonek latsszon.

vajk
Előzmény: Corde (26065)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26069

Hajópadlónak vastagabbnak kéne lennie, és az összeillesztésnél elvileg passzentosnak.

A lambéria véknyabb, és az illesztésnél elvileg nem ütköznek fel azok a felületek, amik a felszínével határosak.

Nem tom érthetően mondom-e?

A lambériánál horony marad a látható oldalon az illesztésnél (a nút-féderes rész hátul ütközik), a padlónál meg felül ütközik, és alul marad horony. 

 

Fatelepi anyag alapból elég vizes.Létezik szárított anyag is, kétszer annyiért, avval nem kell várni, a másikkal érdemes.

Előzmény: Corde (26065)
rferi Creative Commons License 2009.05.08 0 0 26068

Erre már én is gondoltam, és én is komolyan.

Még némi anyagiakat is áldoznék rá.

Előzmény: szuszetti (26064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!