Ez a régi salakfal. Belvárosban és a Vekerle telepen találkoztam vele... Tiplit nagyon nem szereti. Próbálkozhatsz Y-tong-hoz való dübellel, vagy hagyományos fa tiplivel. Óvatosan, mert sok esetben a válaszfalak 5-6 cm "vastagok". Másik nem kellemes tulajdonsága, hogy a vakolat sem nagyon marad meg rajta, így könnyen lehet, hogy a túloldat lepotyog...
Én mint fával is foglakozó szobrász, rövid tapasztalatom során, azt tudnám ajánlani, hogy higítsd a lenolajat úgy könyebben és mélyebbre hatol a fa szerkezetébe és nem lesz nyúlós félig megszáradt réteg a tetején, mert akkor nem tudod lelakkozni, mert leválik a lakk róla.
Bár én sosem hallottam ilyet, hogy a lenolajal lekezelik a fát mielött lelakkozzák, de attól még működhet, ha hozzáköt a fa felső rétegéhez, de ahhoz tényleg vissza kell törölni higítóval a felületet átkenés után.
Amúgy én is akartam mondani hogy a rétegeltlemez, az vetemedik meg minden baja lesz a víztől, ezek a maiak nem vízállóak ám!
Totóbácsi akkor ezeket a D4-es termékeket nem lehet barkácsboltokban beszerezni?
Mert akkor lehet, hogy igénbevenném a segítségét ha nem tudom elintészni magam.
Hát ha már voltál olyan kedves említést tenni rólam - butor-akasztás ügyben....akkor a vasárnapra való tekintettel én ezt az eszközt ajánlanám.
Szerintem ha minden korpusz alá tesz két darab ilyet, akkor valószinuleg nagy baleset nem érheti - még egy kifejezetten alacson szilárdságú fal esetén sem.
Külön felhivnám a figyelmet a felső talp artikulációjára - ugyanis az a csukló tökéletes alátámasztást biztosít még nagyon ferdén (vízmérték nélkül) felfúrt korpuszok esetén is.
Érdemes átlapozni a katalógust - mert több színben és hosszban kapható - így a konhya hangulatához a legmegfelelőbbet is ki lehet választani. .
Lenolaj Német: Leinöl a festékgyártásban leggyakrabban használt és legismertebb növényi olaj. A len (Linium usitatissimum) magjából hideg és/vagy meleg sajtolással (extrahációval) nyert zsíros, száradó olaj. Értékes kötőanyag alkotó, a felhasználásával készült festéknek rugalmasságot és jó terülő képességet biztosít. A lenolaj önmagában nagyon lassan szárad (3-8 nap), és erősen besárgul. Minőségét a préselés után víztelenítéssel, nyálkátlanítással, fehérítéssel és savtalanítással javítják. Szárítóadalék hozzáadásával pedig a száradási idő 1/5-1/8-ára csökkenthető. Ez a javított, finomított minőségű anyag a lenolajkence vagy firnisz. "
A 18432 . hozzaszolas kornyeken mar esett szo az albafalrol - ha a "gipszperlit " az . Van egy sinre akaszthato rendszer ,de a kerdes ,hogy a konyhaszekrenyek ezzlel keszultek -e . Ha igen ,akkor a sint ,az atlagostol elteroen tobb csavarral is rogzitheted .
Minden tanácsot szívesen veszek - mert életemben előszőr vízhatlanítok fát - így hát nekem "minden vicc új" a témában :-)))
Az anyagról fogalmam sincs, hogy vízhatlannal ragasztották-e...oder nein - bár "parasztilag" én úgy gondolom, hogy ha alaposan vízzárósítva lett a felülete (meg az élei is)...akkor nem nagyon van hogy "elbeszélgessenek" egymással a víz meg a ragasztó.
Ha meg már ott tartunk, hogy a ragasztónál van a víz...hát szerintem akkor már régen rossz annak a rétegeltlemeznek.
Visszatérve a len-kencére: Mi a különbség a tiszta lenolaj és a lenolaj-kence között?
Én arra gondoltam, hogy a 40-50 fokra felmelegített tiszta lenolajjal fogom megkínálni a lemezt...bár könnyen lehet, hogy ez így soha nem fog megszáradni - lakkozásra.
Jaa: azért melegíteném fel a lenolajos-dolgot, mert akkor vélhetően hígabb lesz és könyebben és mélyeben tud behatolni a rostokba.
gps a rétegelt lemez csak abban az esetben megfelelő, ha a rétegeket vízálló ragasztóval ragasztották össze egyébként szét fog nyílni, bárhogy is kezeled, -ne felejtsd el impregnálni, mielőtt lakkozol ezerféle kapható én lenolaj kencét használok 3-4 rétegben kenés után 1-2 óra múlva vissza törlöm az első sor erősen hígítva a tökéletes száradás akár két-három hét is lehet, -esetleg kezelheted az impregnálás előtt még gombaölővel... Bár valószínű tisztában is vagy ezekkel
Sajnos nem ilyen egyszerű a beszerzés, -a Milesi központja Szigetszentmiklóson van, ha telefonon keresed őket segítőkészek és postáznak is, a Henkel Ponal ragasztóihoz csak akkor juthatsz hozzá, ha megszerzed a Ponal klubtagságit vagy egy Klubtagon, keresztül vásárolsz -ebben tudok segíteni, tag vagyok-a 3M hivatalos képviselete csak egy céget hajlandó kiszolgálni a MARINE termékeivel Magyarországon ez a Ricky Sport Bt. Keszthely 06/83/314-270, ők is postáznak, -/csak az a bosszantó hogy egy 3-4 ezer forintos dolog 1800-ért jut el hozzád, -és ezért nem a Postát szidom inkább a 3M képviseletét/ -van egy másik cég aki forgalmazza a termékeket úgy emlékszem Veszprémi de ő is a Ricky-től vásárol…
Öregem - én rólad nem is feltételezem, hogy összegányolnád a hajódat.
Hidd el nekem, hogy azok a szaktársak, akikről kritikus hangvételben írogatok - azok soha az életbe nem fognak idejönni a topikba - tanácsot kérni.
Sőt, ezek annyira nem fognak szaktanácsot kérni - hogy már attól is idegesek lesznek, ha mást látnak rendesen dolgozni egy hajón.
Oh, de hányszor megkaptam én hogy "mi a lófasznak kell tolómérce egy hajó-javításhoz", meg pláne, hogy "mi a rákért fúrok én elő egy-egy nagyobb luknak - hisz eltakarja az alátét, még ha 13 szögletű is az a luk."
De ne feledd el én nem gányolok! Majd rakok fel képeket is. Meglátjuk melyik válik be jobban. Ami miatt még amelett döntöttem hogy a kormánylapát, és a svert is hófehér műgyantaréteget kap, az az volt hogy nem paszolna a lakkozott rétegeltlemez a mahagóni faelemekhez ;)
GPS! Én alapvetően a Budalakk-Neptun Vízálló Színtelen lakkját használom, 1700-1800.-Ft/0,75liter árért, -ha az őregeknek megfelelt akkor nekem is- ill. a Milesi által forgalmazott Clou yachtlakk valamint az Intermational lakkjai...
Hát ez az, ami cseppet sem "természetes", susujka kollega:
"Természetesen minden évad elején újra kell lakkozni."
Az előző hajóm az idén volt kereken 30 éves. Ennek a fa-alkatrészeit garanáltan senki nem lakkozta újra az elmúlt 3 évtizedben....de azokon nem hogy repedés - de még kopás jelei sem mutatkoznak.
A több mint 1 méter hosszú ülőpadok és a svert a mai napig nyílegyenesek (pedig kaptak azok vízet, napsütést, ütés-verést, mindent), de tök-egészségesek és eszük ágában sincs új lakkozásért kiáltani :-))))
Én már azzal megelégednék, ha amit én csinálok, az ennek csak a felét...mondjuk úgy 15 évet kibírna ilyen állapotban :-))) .
Tudod, bogár - a fene megette már, ha a védőburkolat adja meg valaminek a szilárdságát. A darab mérete - amiről szó van - az 1000 x 300 mm ebből 40 centi van "bent", 60 centi a szabad rész.
Az anyag - amihez rferi kollega szívességéből hozzájutottam - az 18 -as vastagságú, (10 belső rétegű + 2 borítórétegű) rétegelt-lemez...ezt 30 centi szélességben eltőrni még akkor sem tudnám - ha a 60 centis kiálló részre simán ráállnék...és nem a vízben, hanem szárazföldön.
Nekem az a véleményem, hogy ha ezt az anyagot szakszerüen vízállóvá teszi valaki...akkor a gyakorlat nem produkálhat olyan szitut, hogy "recccccs" legyen a vége.
Ott a parton - ahol órabérben gányolják a hajókat - bizony én rengeteg megrepedt, vízaláfutásos lakkozást láttam...főként az ész nélkül, fél centi vastagon felhordott förmedvényeknél.
Ezzel szemben, a csak vékonyan védő-lakkozott kormányrudam még évtizedek múltán is újszerű, hibátlan állapotban van. Na látod, valami ilyesmit szeretnék elérni én is. .
Részben. A szaxofon valóban nyelvsíp, viszont a trombita nem ajaksíp. A félreértést az okozza, hogy valóban az ajak rezgése kelti a hangot, de sajnos az ajaksíp nem azt jelenti.
Bár nem tudom pontosan, hogy mi az a gipszperlit, de a tiplinek érdemes 1mm-rel kisebb furatot készíteni, vagyis, hogy szoruljon rendesen, nehogy megforduljon a csavarral együtt. A csavart pedig érdemes megkenni, hogy könnyebb legyen behajtani. (ezek csak saját tapasztalataim, nem szentírás!) Mielőtt végigfúrod az egészet, próbáld ki az elsőt, működik-e?
Mit csodálkozol ezen? :-) A kórházban mindent ragtapasszal javítanak, mindenhol az elérhető anyagokkal, tudod szegény ember vízzel főz, sötétben alszik, és saját maga csinálja a gyerekeit :-)
Én is rühellem de strapabíró anyag ha jól csinálod nemiszem hogy megreped. Csak holmi lakra nembíznám a dolgot. Főleg hogy ha borulok fel is kell állítani a vitorlást és arra a svert a legmegfelelöbb.