Van valakinek információja arról, mi a különbség a spaletta és a zsalugáter között?
Az is érdekel, hogy mi a zsalugáter és a spaletta "asztaloskönyves" definíciója?
Mégviasz: nem oldja az alkohol, a méhviaszt a terpentinolaj vagy a lakkbenzin oldja, a tévedés valszeg onnan jön, hogy a terpentin egyes származékainak az oldására használnak alkoholt.
Lehet itthon is kapni kevésbé büdös, sőt, sztem kimondottan finom illatú terpentint is, amit fenyőfatobozból (azt hiszem, abból) készítenek.
Ha viaszolni akartok, akkor talán egyszerűbb eleve fehérített méhviaszt vásárolni, ez tisztított is, és lágyabb, mint a sima, ömlesztett méhviasz.
Adott volt egy fenyő komód.(80*35*88 cm.) erre "szereltem" rá egy feltétet.
A feltét 85*88 cm. (adott méretek mert a komód 88 széles a pelenkázó szivacs meg 82 hosszú + 3 cm a keretnek hátul). A komód kapott hátrafelé 30 cm-es toldást. A pelenkázó lap meg 10 cm "lábat", hogy kényelem legyen a magasság.
Kivágtama komód hátulját és 4 db 5 cm széles deszkával hozzáfogattam a "feltétet lábastól".
És ekkor még "úriember" voltál... Amikor rájöttem, akkor volt papás-mamás-lovas-kutyás-istenes! Ráadásul a felsőmarók talpa úgy van kialakítva, hogy a lezárt állapot környékén, semmi esetre se tudd meghúzni tisztességesen a patron csavarját: mindenféle bizbaszok (ütközőrúd, gyári vezetőhüvely csavarhelyei, stb) kiállnak belőle, így specre be- és leköszörült csavarkulccsal lehet csak ügyeskedni.
Nem. próbáltam, arra, hogy lezárd a bütüt, pl a repedésmentes száradás érdekében, jó. Felületkezelésre nem annyira. Túl hamar visszakeményedik. Ha nagyon felmelegíted a fát, az elszíneződik, foltos lesz, ha meg nem éri el egyenletesen a viasz olvadáspontját (70-120 fok, viasz fajtától függően), akkor nem lesz jó.
OK. Nekem, mire végeztem a felületkezeléssel, mindig átkeményedett az egész gombóc, mint a beton. Olyan keveréket kell alkotni, ami hidegen (szobahőmérséklet) kb a már említett Bagarol (dobozos, nem tubusos) állagához hasonló, kissé felmelegítve viszont folyik. Ebben az állapotában szoktam használni.
Attól még nem fog belobbanni minden szíre-szóra. Kismértékben tűzveszélyes anyagnak minősül, 30-46 fok közötti lobbanásponttal, de ehhez meglehetősen szűk arányban kell keverednie a levegővel. A gyulladási hőmérséklete 220-255 fok között van. Szellőztetett helyiségben Komolyabb veszélye inkább annak van, hogy a bőrön át is felszívódik, kellemetlen tüneteket okoz (bőrpír, égés, rosszullét, szédülés, stb), így valami kesztyű használata javallott, de a gumit pl megtámadja. A kezelt bútorokat, míg a szaguk el nem múlik, nem jó olyan helyen tartani, ahol tartózkodunk is...
Ezek az olajok levegon kemiai valtozason mennek keresztul. (ezt hasznaljuk a fakezelesben, kikemenyedik) Ez a valtozas hotermelodessel jar. Ha a rongyon szerencsetlen az olaj eloszalasa, levego.osszagyures arany, stb, a gomboc belul ugy felmelegedhet,hogy meggyullad. Ezert eloiras hogy kiteritve kell hagyni megszaradni, es utanna szabad kidobni.
<i>"A terpentin másik jellegzetes tulajdonsága, hogy oxidáló szerekkel hevesen reagál. Márpedig július közepétől a híradásokból gyakran értesültünk, hogy igen magas talaj közelben az ózonkoncentráció (O3) Az ózon három oxigén atomból álló instabil molekula. Rendkívül erős oxidálószer. Ha oxidálható anyaggal érintkezik, bomlása már igen alacsony hőmérsékleten is robbanásszerűen bekövetkezik. "</i>
Ha a 70-80 fokra melegített, olvad viaszba öntögetve, keverés közben nem lobban fel, akkor a rongy, amiben inkább csak újrakeményedett viasz van, terpentin nem annyira, mitől gyulladna be? Több kilónyi ilyen keveréket csináltam már, használom is, semmi gond vele...
A terpentinnel óvatosan, mert nagyon alacsony a lobbanáspontja. A szemetesbe dobott elhasznált felhordóanyagok egy óvatlan pillanatban begyulladhatnak.
A modellező litium akksik jók, de azokban nincsen elektronika, amely korlátozná a kisütést, és gyakorlatilag egyetlen túlzott kimerítéssel tönkre lehet tenni egy litium akksit. A repülő/autó stb. modellekben a motor és az akksi között van egy szabályzó, amely adott feszültség alatt lekapcsol, hogy védje az akksit.
Tehát direktben nem javasolnám a litium cuccok berakását.
De töltő az mindenképpen külön kell hozzá, mert teljesen máshogy kell őket tölteni, mint a nicad meg nimhi akksikat.
Az igaz, de ha az egész "babaszoba" ikejja, akkor miért pont a pelenkázó legyen másszinű? Amúgy meg nem a szekrény részével, hanem "csak" a pepelnkázó feltéttel van baj - a Leksvik egyébként azon kevés ikejja bútor egyike, ami még tetszett is... Tudodm, tudom, kinek a pap, kinek a paplan, de már ez a helyzet. Egy próbafán belőttük a maradék starvax középtölyg ugyanaz a szín, ezért keresem. A maradék festék ugyanis nem elegendő.
A Makita és a KInzo legújabb szériája Li-Ion akksikat tartalmaz, a Bosch IXO-ja szintén. Ez valami megtréfálása lehet a fizikánka, vagy valamit berheltek a Li-Ionos akksikkal?
A fogazósablonhoz egy külön vezetőtalpat adnak, aminek annyira kicsi a vezetőhüvely-perselye, hogy a kúpos marószár nem megy át rajta. Ebből következően csak azt tudod csinálni, hogy a talpon keresztül dugod bele a tokmányba a marót - ezt pedig, a rövid marószár miatt, szinte teljesen összenyomott állapotú marónál tudod megtenni.
Köszönöm a választ. Közben olvasgattam denaturált szesz és terpentin ügyben. Egyelőre úgy tűnik, hogy a denszesz nem jó választás, ha valaki rá akar menni az egészségre kevésbé ártalmas dolgokra, mert ebbe ezeket direkt beleteszik.
Bauhaus-os AlphaTools témában nem sok reakció érkezett, azért leírnám a tapasztalatomat. Bár a Bauhaus szerintem rettentő drága, a delta csiszoló kb. 4300 Ft volt. 5 és "Bauhaus" garancia, ami az eladó szerint azt jelenti, hogy abszolót nem ipari használatra, azaz 15 percnél tovább nem használom, csak fél óra pihenő után. Ha gond van vele, állítólag vizsgálatnak vetik alá... Nekem ablak illetve ajtókeretek felújításához kellett, eddig 3 napig ment (kb. 3*5 óra), eddig tette a dolgát.
Akkumlátorok: 12 V-os Bosch csavarozóm akkuja kb. 1 év után ment tönkre. Vettem 5000 Ft-ért egy 2 aksis Kinzo csavarózót (18v)-os. Maga a készülék lényegesen nagyobb, de sokkal erősebb. Idővel szétszedtem a második akksit, ugyanolyan (szerintem szabványos, 1,2V-os NiCd) cellákból van felépítve a pakk, mint a Bosch, csak egyikben 10 db van, a másikban 15. Némi forrsztással átraktam 10-et, azóta működik a készülék, és mellette ott a Kinzo egy aksival. Valószínű ilyen cellákat máshol is lehet venni. Modellező oldalakon lehet kapni litium aksipakkokat is, amelyek beleférnek az eredeti házba, és bár töltővel együtt nem olcsó mulatság, de sokkal könnyebb lesz a gép (vagy hosszabb az egy feltöltéssel elérhető üzemidő, és gyorsabb a töltés).
Más: nincs ötletetek, hol lehet tisztességes sárhoszzússágú 12,7 mmes 14 fokos fecskefark marót kapni? Amijeim vannak, azokkal az a baj, hogy rövid a száruk (cca 20-25 mm) és a fogazáshoz gyakorlatilag teljesen lenyomott felsőmaróba kell belegyógyítani a zserszámot, ami majdhogynem szülész-nőgyógyász feladat... A CMT katalógust néztem, de abban nincs benne a teljes hossz, vagy a szárhossz (bár az ábrán kottázott méret), a DIMARról nem találtam katalógust...
Az IKEAs pelenkázó legnagyobb baja, hogy a felső tálca előre áll. Ebből következően, egyrészt ki kell kötni a falhoz (hogy fel ne boruljon), a másrészt, meg hogy az alatta lévő polcokhoz csak alábújva férsz hozzá - ergo folyton bele fogod verni a fejed, harmadrészt meg rövid... Ha viszont hátrafelé rakod, akkor minden gromek. Na, de ezt, már házilag kell megcsinálni.