Sziasztok! Van egy Metabo GS 216 gérvágó fűrészem és sajnos nem elég pontos a vágása. Konkrétan, a deklarált 90 fok sajnos csupán 89,7 fok, ami illesztésnél látványosan nem jó. Hogyan lehet ezt a hibát korrigálni, a gépet beszabályozni? Válaszotokat elöre is köszönöm!
Köszönöm a magyarázatot. Eu-s fa gyalut sokszor használtam tolásra, de próbáltam húzásra is és ezért gondolkodtam el a japán húzógyalu vásárláson. A forgácstörövel nekem is sokszor beszorult a forgács, azt nem igazán élveztem. :)
Magának a stiftnek is biztosan van tízféle változata, attól függően, mire tervezték. A leválasztófolyadéknak a dobozán, vagy a biztosnági adatlapján nincs valami összetevő írva?
A Blum mindig megadja a pontos méretet a hátfalhoz és a fenéklaphoz is. Ez alapján kell számolni.
A hátfal megy végig, ezért ha zavar, hogy a fiók alján van egy élzárás nélküli felület, akkor a hátfal 2 - alsó és felső/ eleje- hátulja/ - éleit kell záratni.
Sziasztok, Egy kis segítséget kérek. A Blum programjával tervezem a konyhaszekrényem. A fiók hátfala a kérdés. Anyaga laminált faforgács lap lesz. Melyik megoldás a jobb? 1. A hátlap végigmenő (és a fenéklap ennek ütközik), vagy 2. A fenéklap megy végig (és a hátlap erre ül rá)?
A forgácstörő nélküli gyaluk általánosan nagyoló gyaluk.
A forgácstörős a finomabb precízebb megmunkálásra hivatottak.
DE ! a lényeg, mindegy milyen modellt választasz a tok és a kés éle közti hézag a perdöntő !
Ha nagyon precízkedni akarok a feljavított fatokosomat használom aminél ez a hézagméret 0,3 -szimplagyalu-forgácstörő nélküli.
Így általánosan 0,02-0,03 vastagságú forgácsot húzok le a fából.
A duplagyalunál-forgácstörős fennál mindenkor annak a lehetősége és gyakorlatban tapasztalom is, hogy a törő által generált ellenállás-göngyölítése a forgácsnak bizonyos esetekben beszorul felhalmozódik a tokban és folyton ki kell piszkálgatni .
Egyébként meg ha menetiránnyal ellentétesen megfordítod a klasszikus fatokost akkor azonnal gyakorlatiassá válik a JAPÓ érzés ;-D
Egyébként meg semmi de semmi különbség az ejropai és japo között, csak a toligálás és huzigálás változik .........;-)
Lassan elérkezett az idő, hogy egy jó japán gyalut vásároljak. Még sohasem használtam ilyen gyalut. Nem tudom melyiket vegyem meg, az egyik forgácstörős a másik nem. Milyen előnye van ha nincs forgácstörő?
Ha hosszú a mélyedés, akkor meg kimarod, és beleragasztasz egy fadarabot/fapálcát és levágod/lecsiszolod a kiálló részt. Linkelt valaki itt régebben egy videót, amin egy ruszki figura csinált ilyeneket.
Konkrétan mekkora az a kisujjnyi? Ha nem túl nagy, belefúrsz forstnerrel az ajtóba pár mm mélyen, beleragasztasz egy fakorongot és síkba csiszolod. Ha azonos fafajtát használsz (és nem túl öreg az ajtó), akkor alig fog látszani.
Tudnátok abban segíteni, hogy fa ajtón egy kisujjnyi mélyedést mivel tudnék kitölteni? Aminél nem kell 25 réteget felvinni és megvárni, később csiszolható és lehet zománccal festeni. Próbáltam mestertapasszal, az rettenetesen lassan és töredezve szárad, ha az előírt vastagságot túllépem. A kittfort fakitt fölött egy idő után felhólyagzott a festék...
Csak éppen a törzs különböző szegmenseiből vágott deszkák más mértékben és irányban deformálódnak. Ezért már az sem mindegy, hogy a fűrésztelepen milyen minta szerint vágják fel a törzset.
Volt itt néhány éve szó egy Woodfix nevű szerről. Úgy tudom, hogy senki sem próbálta ki innen a fórumról, de a leírása alapján ezeknek a hibalehetőségek kiiktatására szolgált. Itthon már megszűnt a forgalmazója, de lehet, hogy ott még mindig lehet venni (vagy valami hasonlót).
Az OK, hogy a német egy nagyon rendszerető népség, de azért azt még nem oldották meg, hogy a fa kültéren ne vegyen fel nedvességet, vagy hogy ha fel is veszi ne kunkorodjon tőle.
Ha maximalista a megrendelő, vagy TE vagy az, akkor vagy egy fúrósablon, vagy egy kicsapózsinór lehet megoldás, hogy egy vonalban legyenek a csavarfejek.
Azt, hogy mennyire mérettartó, azt nyilván nehéz megjósolni, de én félnék tőle :)
Egyébként pedig Feri ötlete az eleve hegyesre vágással kapcsolatban megfontolandó, én is azt csinálnám, akkor az élek szépen tudnak találkozni, szögszórástól függetlenül.
Ebben a szituban én tuti 45 foknál pár fokkal hegyesebbre vágnám a fát, és akkor biztosan az élek ütköznek. Az, hogy hátrafelé, a fal felé nyílik az "illesztés" a kutyát nem érdekli, mert úgysem látszik.