Keress meg Amerikai vagy Kanadai gitárépítő forumban valakit, hogy küldje el. Ha csak a gitár teteje kell az nem egy nagy darab anyag, arra még nem horror a posta. Az a lényeg csak, hogy ne írja rá mi van benne, mert a vámon nem fogják a fát beengedni. Valami mást kell ráírni, pl. Impregnált Rajztábla, vagy vagy valami más felhasználói kész tárgyat. Érték 10$. Ajándék megjelölés. Forumokon szoktak árulni jutányos áron.
Hallgasd meg a különbséget. Az egyik dió, a másik juhar alsó és felső réteget kapott, de minden más ugyanaz. A nyaki pickup eltér, de azt mondta, azt nem használja.
Én nem venném egy kalap alá a kettőt (bár már vártam ki fogja bedobni). Igazságtalan és aránytalan az összehasonlítás. Senkinek nem kötelező elhinni, el kell menni hangszer boltba, ki kell próbálni. Aki hallja, hallja, aki nem, az nem, nincs ezzel mit tenni 😁
Biztosan végeztek kísérleteket ez ügyben, de nincs kedvem tovább húzni ezt a témát itt.
Nem. Itt azért van logikus magyarázat. Csak egy egyszerű példa: fektesd a gitárt egy plédre, majd egy fa ládára, és utána kerámia padlóra. Mindhárom esetben máshogy fog szólni, ha ugyanúgy pengeted meg.
Ha meg van kedved játszani, akkor két szög közé feszíts acél drótot. Az egyiket fenyő deszkába szögeld, a másikat keményfába. Esetleg egy zárt szelvénnyel is meg lehet csinálni. Csak hogy mennyire számít a fa anyaga. A felületképzéshez már vájtabb fül kell, de tuti beleszól az is.
Még a lakkozás is tudja befolyásolni. Ugyanolyan összetett ez is, mint a hegedű. És a Stradivarit te se, meg én se tudnám megkülönböztetni hang alapján egy másiktól. De egy hárs és egy mahagóni gitárt már meg lehet.
A Zatik volt az első, ahol jártunk, de nincs most ilyesmi náluk. Pont amiatt, hogy top, az LP-nél fontos, h szép is legyen.
A horror ár meg úgy horror, hogy külföldön számosat találni, de a fickós forintárfolyam, meg as zállítási költság úgy megdobja, hogy az ember életkedve is elmegy..
Ezért próbálunk vmi ,esetleg kevésbé közismert itthoni forrást találni...
Ugyanazokat a jó faanyagokat használják, így a helyes. Elektromos gitárokat már elég régóta gyártanak, gondolom kipróbáltak a gyártók minden féle faanyagot, és vannak azok, amik megfelelő akusztikai tulajdonságokkal vannak megáldva és "tömeggyártásra" alkalmas mennyiségben beszerezhetőek, azokból fognak gitárokat gyártani.
Az éger az egy jónak számító gitártest alapanyag. Nem prémium, de jó.
Nézd meg a kistesóját, a Squiert (by Fender). Alapvetően olcsóbbak a gitárjaik egy nagyságrenddel, mondjuk úgy a Fender ár 1/4-étől indul (nyilván nekik is vannak "prémium" gitárjaik, azokat most ne vegyük a képletbe).
Megnéztem a most piacon lévő gitártest anyagait: nyárfa, hársfa, esetleg mocsári kőris, annál "jobb" nincs.
PRS például elképesztő variációban gyárt gitárokat, pl mahagóni test, akármilyen top, amit választasz, a nyak lehet vagy 100 féle. A fender már nagyon régen nem meghatározó gyártó. (persze van nekik is a top kategória, azokat megcsinálják rendesen, de a rocksztárokon kívül kevesen fizetik meg)
Nem azt mondom hogy seprűnyél. Hanem hogy messze nincsenek olyan elvárások amik miatt hangszerfának kellene hívni. A legtöbb neves gyártó ugyanabból a fából csinálja a belépő felettitől a baromi drágáig a gitárjait.
Fender adopted alder for electric instrument bodies in mid-1956, probably for no other reason than it was there; it was readily available and more affordable than ash. Ever since, it remains the body wood for the majority of Fender electric instruments. It was and still is a very good choice.
Pont akad jópár (rock)zenész haver, majd elmesélem nekik :)
Az a szavajárásuk, hogy "uszadékfából" nem lehet gitárt csinálni, igen komoly pénzeket ölnek bele, hogy olyan fa legyen, attól a gyártótól, amilyen. Itt most nem a pártízezres kategóriáról van szó, hanem az 1-2 nagyságrenddel komolyabb cuccokról, és elég sokat ad a hangzáshoz a test. Seprűnyélen semmilyen pickuppal nem lehet normális hangzást csinálni.