Vagy mikor nagy kínlódás árán beállítod a vízszintet-függőt és odébb kell tolni 10-20 centivel, aztán kezdheted elölről, mert ott már kicsit másképp áll a padló... :)
Köszönöm a segítséget. Kialudtam magam és olvasva a hsz-ket eszembe jutott, hogy csak úgy zsanér nélkül odatolom az ajtót a korpuszhoz, úgyis lett. Így is kajla volt. Majd a korpuszban elkezdtem nézni vízmértékkel a függőleges síkokat... nem volt függő. Egy kis rásegítéssel az lett. Voila és felfekszik teljes síkban az ajtó a korpuszra.... Nem tudom nektek szokott-e ilyen lenni de órákat szórakoztam magának a pántnak is a felszerelésével (blum használati megfejése vitt el ennyi időt, ez az első ilyen pántom), majd tetemes időt b*szakodtam azzal, hogy rájöjjek mi a hiba. Beírtam ide, aludtam egyet és 3 perc alatt javítva :D
Néha ott kell hagyni és el kell távolodni időben és térben.
Még 1x köszönet a gyors segítségért.
Egyébként egy gérvágó állomás lesz, remélem nemsokára kész, akkor rakok fel ide is képeket. Fiókgombot magam fogom esztergálni.
Első körben lekapnám a pántokat, és megnézném, mennyire sík az ajtó. A második kép alapján egyenletesnek tűnik a rés a pánt felől, míg a túloldalán a teteje eláll. Elég sok állítást engednek ezek a kivetőpántok, ha jó helyen van, akkor a pánt felöli oldalt be lehet állítani úgy, hogy ráüljön a szekrényre az ajtó lapja, vagyis minimális rés legyen. Ha ilyenkor a másik oldal teteje eláll, akkor az alsó pánton kifelé kell állítani.
Nagyon más az égetéses technikánk a képek szerint. Sajnos most nem tudok képeket csatolni, de az én virágládáim egészen feketék lettek. Igaz, én disznóperzselővel csináltam, és egészen gyorsan haladtam vele. Másrészt nem ecseteltem a tungolajat, hanem egy ronggyal kentem rá, minden oldalt legalább kétszer. Az én 4 virágládám ennek a felületnek legalább a nagyon sokszorosa, de még megvan a literes olajnak a fele.
Azt én is csak évek múlva tudom megmondani, hogy mennyire volt hatásos az én módszerem. :)
Neked szól a postom. Tavaly december környékén kezdtem faggatni az árakat akkor és idén olyan 395E Ft volt az ára a Set-nek bruttó és talán ebből okoskodni is tudok. Kizárólag fórum tagoknak.
Gábor
Hmm... utol ért a végzet. szemüveg nélkül lóf@szt se látok. Bocsánat!
Jut eszembe. Ha valaki Festool termék, eszköz, alkatrész, segédanyag... stb. Erős szándékot érez, hogy vegyen valamit és nem egy poszttal segíttette a topikot. Kérem írjon Nekem, hogy egyeztessünk árat.
A segítségeteket szeretném kérni. Mi okozhatja a csatolt fotón látható jelenséget: mégpedig azt, hogy a szekrényajtó felső részénél kb 1 cm-re "eláll" a korpusztól (az ajtó becsukott állapotában látható).
Részletek:
- 18 mm-es korpusz
- 15 mm-es ajtó
- blum 70t453t ráütődő pánt
- blum 173L6100 NI CLIP szerelőtalp (37 mm-re a korpusz szélétől helyeztem el a furatokat a szerelőtalpnak)
- 45 mm-e a korpusz szélétől helyeztem el a 10-es furatokat a pántnak
A furatok pontosan ki lettek mérve, így pontosság probléma szerintem nincs. Megjegyzem a szerelési útmutatóban nem találtam utalást arra, hogy a szerelőtalpat ilyen távoloságra kell elhelyezni.... Sajnos az állítási lehetőségekkel sem lehet "eljátszani" akkor hibát.
Az ajtó nem teljesen sík, úgymond picikét homorú , ezt egy vízmértékkel ellenőriztem, de kb 2mm-es eltérés van (tehát az ajtó közepe kb ennyivel lejjebb van), ez szabad szemmel alig látható, tehát nincs annyira elkajlulva az ajtó, hogy az nagyon látványos lenne.
Mi okozza ezt a jelenséget? Hogy lehet korrigálni?
Eddig tartott az akcióban vásárolt fúróm. Legalább is a fordulatszabályzója. Tudom már, mivel fogok játszani a munkahelyemen. Van egy PIC-es lágyindítóm, 4 síknegyedes vezérléssel. Csak egy potit kell rákötni. Meg kódolni. Meg debuggolni :)
Ez még a régebbi fajta, gondolom mosolyogva visszaadnák az árát, mind a 18 ezret.
"2./ A tung olajat ecsettel kentem fel. A majdnem fél liter a lécek kétszeres olajozásához volt elég, egy kicsi megmaradt. Az első réteg száradásához bő két nap kellett, a másodikhoz sokkal több, még négy nap múlva is olajos volt a felület."
Nem torlted vissza?
En is ecsettel szoktam felvinni az elejen figyelek ra hogy ott ahol jobban elszivja a fa az olajat potoljam (elso 5 perc max.).
20-30 perc mulva visszatorlom, minimalis olaj jon le rola.
Masnap ismetlem a kezeles, itt mar nem varok annyit a visszatorlessel, kb. 10 percet. Ilyenkor mar nem sziv el annyi olajat.
Ha tobbet varok akkor altalaban nehezze vallik a visszatorles ragados lesz az olaj.
Itt egy video erdemes megnezni, hogy kell jol csinalni:
A tung olajról szeretném megosztani a tapasztalataimat. Az "asztalos" része nem érdekes, az nem üti meg a fórum szinvonalát.
A virágládához készen vettem a gyalult lécet. A vas tartók régiek, már volt itt egy ugyanilyen virágláda, ami Xyladekorral volt kezelve és az évek során teljesen szétkorhadt. Ezért most tung olajjal kentem be és az itteni ajánlások alapján a fa felületét megpörzsöltem előtte.
1./ Egyenletesen, foltok nélkül gyakorlatilag lehetetlen pörzsölni. A pörzsölődés függ a láng nagyságától, távolságától, idejétől és a felülethez mért szögétől. A gyors, ide-oda mozgatás nem hatékony, sokkal jobban lehet pörzsölni, ha a lángot lassan, 1-2cm/s sebességgel, egyenletesen mozgatjuk a felület fölött, vigyázva a távolságra és a szögre. De így sem lesz egyenletes a felület, mert a fa minőségétől is függ, hogy milyen gyorsan pörzsölődik. A csomók környékén gyakran kétszer annyi idő kell neki, az élek pedig igen könnyen megégnek. Szerencsére sohasem gyulladt fel.
2./ A tung olajat ecsettel kentem fel. A majdnem fél liter a lécek kétszeres olajozásához volt elég, egy kicsi megmaradt. Az első réteg száradásához bő két nap kellett, a másodikhoz sokkal több, még négy nap múlva is olajos volt a felület.
Egy pár év múlva kiderül, hogy megérte-e a munka és a pénz...