(És Jacát pedig "megzavarni" akartam,nem zavarni is :) Kicsit indiszponált voltam, a műhelyben pötyögtem, amíg kötött a gyanta :)
A dobcsiszolós elméletemet pedig úgy módosítanám, hogy kellően "lapos" anyagot már valószínűleg átvisz, ha kicsit hosszabb, mint az egyik görgő és a dob középvonalának a távolsága.
Már kezd rémleni, találkoztam vele. Nagyapám szalagcsiszolójának a tengelye is hordó alakú volt. A fém fűrésszalag keresztben is meg tud hajlani egy minimélisat, vagy az nem követelmény?
szvsz a vékonysággal nem, csak a hosszal szokott probléma lenni (hiszen 0-ra lehet ütköztetni a dobot, simán csiszolunk 1mm-es furnért, stb.)
A hossznál pedig emlékeim szerint akkor, ha rövidebb, mint a 2 behúzóhenger közötti táv és relative magas az anyag. De rápróbálok,ha már feladtad a leckét :-)
"Kontaktcsiszolóban nem találok olyat ami ilyen kicsi munkadarabokat képes lenne csiszolni. "
Nem flame miatt kérdem, de hol lehet egy kontaktcsiszolóról megtudni milyen a legkisebb (legvékonyabb-legrövidebb) anyag amit áttolhatsz rajta? Vagy már konkrét próbákon is túlvagy?
Tudom milyen jelenségről beszélsz, itt demonstrálja Herr Grundel a saját készítésű dobcsiszolóján.
De nem vagyok róla meggyőződve, hogy a te 0.3x8cm átmérőjű vagy 0.3x30 cm-es kör darabjaid nem csusszannának simán, sablon nélkül át mondjuk egy akkora dobcsiszolón, minr Herr Grundelé- de ha azzal, akkor ja, ld Paco/Pali posztjait.
Vagy mint az enyémen, tipp alalpján azon is átmenne. A saját DIY dobcsiszolóm. Hát lehet hogy 3mm-es lemezem nincs, de 4-es tuti van, alkalomadtán kipróbálhatom rajta, hogyan viselkednek az ekkora rétegelt munkadarabok. (nekem 125 mm-es a dob átmérője, hasznos csiszolószélessége 53 cm, 1450 rpm-mel megy, csiszolópapír a továbbítószalag.)
Az sem mindegy szerintem, egy adott méretű anyagot egy adott dobcsiszolón milyen durvaságú papírral dolgozol meg (melyiket "lövi vissza") - de ez már csak a hab a tortán.
Illetve: más izéjével nem akarok csalánt verni, de tudom hogy 1-2 fórumtársnak akad kisebb-nagyobb dobcsiszolója, hátha ők is tesztelnének neked.
Amúgy: én építenék egyet a helyedben - de nem vagyok ott :)
Az ábárn látható 3mm rétegelt lemezből készült munkadarabok egyik oldalát kell lecsiszolnom 180-as csiszolóval. A munkadarabok átmérője 8-30cm között lehet. Eddig excenterrel csiszoltam de elég volt a kézi csiszolásból. Kontaktcsiszolóban nem találok olyat ami ilyen kicsi munkadarabokat képes lenne csiszolni. Valakinek van erre ötlete, hogyan lehetne gépesíteni ezt? Köszönöm.
(Lézervágás előtt nem lehet csiszolni a táblát, mert a lézer utáni égésnyomokat is el kell tüntetni. )
Ahogy feri írja fontos hogy maga a sablon is forogjon. Ettől függetlenül jól átgondolva a fúrási sorrendet egy oszlopos fúróval is elkészíthető ahogy írtad.
Nem egészen, mert ha forog a sablon, akkor a fúró benne tuti központos lukat fog csinálni, ami marhára fontos, hogy végül pontos legyen a zsanér.
Az lehet, hogy a luk így nagyobb lesz, mint a fúró maga, de az nem okoz bajt a zsanér működése szempontjából, legfeljebb vastagabb drótot kell belerakni.
A két bevágást nem tudod úgy megoldani, hogy készítesz két furatot a bevágás szélessegében, egy helyi lakatos meg bevágja fém szalagfűrésszel. Nem ég meg, alig kellene reszelni.
A vacak kis köszörűm elég jól vitte. Becsületesen hűtöttem, fél óra volt kb, de belőttem annyira a digitális szögmérővel, hogy a Veritas-szal kb 5 perc alatt bepontosítottam a 25°-ot egy 400-as gyémánttal. Utána 800 és 2000, majd ugyanebben a sorrendben fél perc alatt került rá egy 30°-os másodlagos él. Fasza lett, nem mernék vele borotválkozni. Folyt. köv.
Kevés kivételtől eltekintve a nútba leginkább illesztünk valamit, ergo tök mindegy milyen az a felület. Minden másra meg ott a felső maró. Keresztirányú forgácsolást kézzel végezni meg eleve nem a legjobb móka.