Tegnap végre használható állapotig jutottam a maróasztalommal. Még egy kapcsolót majd fel kell szerelnem rá, meg az alsó részt zárttá akarom tenni, hogy a porelszívást meg tudjam oldani. A körfűrészt nem kellett sehol megfúrnom, az asztal szélébe akad be felül, illetve az alsó csőre kapaszkodik. Nem a legszebb kivitelezés, és nem a legszebb az alapanyag sem, de teljesen használható lett, és 5-10 másodperc alatt fel-le szerelhető, és állítgatni sem kell, mert visszatalál a helyére.
Viszont mikor vágtam a bakelit lapot, nagyon szépen látszott a rezonancia az oldalán :(
Hú, azt a mindenit, Te aztán megadod a módját! Nagyon profi amit most is csináltál. Öröm nézni milyen igényesen készítesz el mindent. Az a Veritas szorító is nagyon jó. Gratulálok mindenhez!
Ha arra gondolsz, hogy a nagyról vezessem el..... 25 méter, és 3 ajtó van közben. A garázs ajtaja , ez még hagyján aztán jön 20 méter terep majd lefele 10 lépcső aztán egy ajtó aztán még egy ajtó. Már gondoltam rá.
Lamellázó marógép 900 W Silverline. Jónak nézem szerintem vedd meg ha jól látom van mélységállítója a felső részen.. Nekem van olyan flexes tiplis feltétes.... csak 10-es rétegelt lemezekhez és 0-ás tiplikhez van beállítva csak erre használom.
sziasztok ! Van egy 50 literes olaj nélküli kompresszorom a kinti garázsba de ott jó helye van és nehéz mint a dög és nem akarom cipelgetni le az alsó műhelyembe ami a ház alatt van. Tehát azon gondolkodom vennék egy kisebbet ami főleg azért kellene, hogy a port elfújassam meg a szeg -és kapocs belövőmet működtessem. Hangsúlyozom, hogy hobby célra . Mik azok a minimális követelmények amiknek meg kell felelnie? Az expert kapocsgép 4-7 bar nyomást kér.
Még mindig azon vagyok, hogy a műhelyembe több helyet varázsoljak valahogy. Mostanában azon agyalok, hogy a sok munkával összerakott forgácselszívómat lecserélem egy ciklonos elszívóra. Ott van egy központi porszívó rendszer motorja, elég sok lóerővel. Csak a hangja zavar erősen, de majd lesz valahogy. Ha be tudnám szuszakolni a porgyűjtőt nagy porszívó alá, akkor sok helyet nyernék.
Kétféle ciklont találok legalább, van amelyiknek egyenes a teteje, a másiknak meg szép domború. Nem tudom, próbálta-e valaki mindkettőt, de érdekelne, hogy tudásban, hatásfokban, bármiben jobb-e valamelyik a másiknál. Itt van mindkét változatból. Itt az áruk éppen nem egyforma, de sok helyen az alapján sem lehetne dönteni.
szia, én egy beépített előszobaszekrényt és egy kis konyhát reaktam össze ilyen Wolfcraft sablonnal. Nyilván van jobb, de ez is teljesen jól használható. Polcfuratokat is ezzel csináltam, minimális kipattogzással meg tudtam oldani. Szerintem vállalható lett.
Nem kerestem, hogy hol olcsóbb, csak amit bedobott a gugli, azt linkeltem neked. Én anno sokat használtam, szerettem is, haladós is, amióta megvan a lapostipli maróm, azóta hanyagolom.... De jó cucc az biztos.
A forstner fúróval kapcsolatban tudok nyilatkozni, aBormax tényleg iszonyat jó. Van egy 6-os készletem de szinte mindig az kerül elő, hiába van mellette 10 méretből is abraboro. Persze az abraboro sem rossz, de az keményfémlapkás, és másra jó.
Viszont amiért most írok neked, hogy próbálj ki egy Fish forstnert is. El sem tudja képzelni az ember, hogy mi a fenét is tudhat ez a fúró, azon kívül hogy hullámos az éle. De a lényeg nem "csak az élben lesz", hanem magában az anyagában.... Na mindegy, biztos van máshol is, de itt is van: https://www.fine-tools.com/fisch-forstnerbohrer.html
XPE vagy XVA talán a ne legyen aranyár kitételnek nem felel meg de a többinek igen ;-)
Jövő héten megkérdezem az UFM-et milyen tételekben értékesítenek, azt tudom hogy sok féle habot (a habszerkezet sűrűsége alapján) sok színben gyártanak, nagy vastag táblákban és szeletelnek is...
Én pont ma használtam alsó rétegnek maradék fehér habfóliát (fehér "kemény hab" nagy cella-szerkezettel) szerintem az is megtenné és marha könnyű vágni. Sokkal jobb volt kezelni mint a Makita systainer-be való könnyített habot.
A konyhába kellene egy egyedi méretű szigetet készítenem, tehát bútorlappal kell majd dolgoznom egy kicsit. Ha emiatt nem szeretnék soktízezer forintot költeni újabb gépre, akkor hogyan érdemes a kötésekben gondolkodni?
Ha tipli, akkor lehetne akár a Wolfcraft fúrósablonja. Ez mennyire használható jól? Van vele tapasztalata valakinek korpusz kötéseinél?
Ha lapostipli, akkor esetleg van-e tapasztalata valakinek a Wolfcraft lapostiplimaró feltéttel? Megéri az árát? Vagy ugyanott leszek mint egy Einhell lapostiplimaróval? Árban esetleg még szóba jöhetne az Uni Silverline-ja, ha ez jobb osztályzatot kap tőletek.
A pult anyaga pár cm beton lesz, de gondolom ez terhelés szempontjából nem okozhat gondot egyik kötésfajtának sem, hiszen a már meglévő beton konyapult ikeás korpuszon is elvan.
Lassan elkészül a szekrény, be kellene költözni :)
Arra gondoltam, hogy valami szivacsokat pakolok a fiókokba, kb 1cm-es rétegekben, és a megfelelő alakokat bevágva a rétegekbe tudnám kultúráltan tárolni a legfontosabb szerszámokat. Tele a yt ilyenekkel, de itt egy példa:
A kérdés, hogy az elérhető 2,5millió különböző szivacs típus közül melyiket érdemes használni ? Fontos lenne, hogy bírja ezt a fajta terhelést - olajat, zsírt -, kellően alaktartó legyen, morzsolás nélkül vághatónak kell lennie, jó lenne ha kb 1cm-es vastagságban és legalább 2 különböző színben elérhető lenne. Ja, és nem ártana ha nem lenne aranyárban :)
Ha van valami bevállt verziótok, akkor a megköszönném, ha megosztanátok :)
Csináltam egy pár táblásító szorítót fából. Tungolajjal van kezelve. Miért is legyen egy műhelyszerszám csúnya. :)
3/4"-os lyukba megy a Veritas szorító.
A tetejére megy egy másik fa és amikor megszorul a táblásítandó anyag, akkor a szorító a felső fát is megszorítja és síkban tartja a léceket.
Arra is jó a szerkezet, hogy megfogassunk a munkadarabokat csiszoláshoz, csapoláshoz satu nélkül. Azért is ezt a típust vettem, mert az összeszerelőasztalon és a satupadon is tudom használni.
Lyukak fúrásához csak ajánlani tudom ezt a forstner fúrószárat. Nagyon precíz, élmény használni.
Hibrid hobbiasztalosként hosszú léceknél le szoktam egyengetni az éleket ragasztás előtt. Erre egy 7-es Axminster (noname) gyalut használok. A gyalukés messze nem olyan jó, mint a többi gyalumé, de a célnak megfelel.
Ha ilyen a forgács, akkor valószínűleg síkban van az él. :)
bár teljesen szükségtelen, de néha lesimítom a fát egy 4 1/2-es simítógyaluval, csak mert olyan jó érzés lehelletvékony forgácsot gyártani. :)
Kívánom, hogy igazad legyen, és olyan pontos legyen a géped, amilyenre számítasz. De ha tippelnem kéne, én azért inkább a 0,5mm pontatlanság környékére tippelnék, ha 5-10mm fogással, 6-8mm maróval, elfogadható előtolással fog dolgozni, főleg keményfában.
Az én szememnek ezek a lineáris vezetékek + golyós anya fára csavarozva, nagyon tájidegennek tűnnek. Ezeknél az előírt szerelési pontosság pár század milliméter, pozícióra/párhuzamosságra/egysíkúságra. Ezt fánál lehetetlen betartani. Még ha sikerült is egy tökéletes síkot marni/gyalulni, amire felteszed a 4 kocsit + középre a golyós anyát, akkor is, a csavarok meghúzásánál be fognak süllyedni a felületbe, a meghúzási nyomaték fényében. És nem csak az a baj, hogy ez a pontosság rovására megy, de ebből adódóan feszülni fognak a golyók a kocsikban/golyósanyában, ami idő előtti kopást eredményezhet. Ilyen szempontból egy bordásszíjas hajtás sokkal inkább passzol a fa szerkezethez, mert tud idomulni az apró szerelési hibákhoz, a pontossága viszont még mindig jobb lesz, mint amit a fa szerkezettől el lehet várni. Nem utolsó sorban sokkal olcsóbb.
Pl. a te esetedben az Y tengelyt két oldalon szíjjal hajtva olcsóbban ki lehetett volna hozni, és 100%, hogy nagyobb pontosságot hozott volna, mint az 1db golyósorsó középen. Félre ne érts, nem akarok kritizálni, csak látom, hogy tényleg szívet-lelket beleadva építed a gépet, és félek, hogy nem hozza a végén azt, amit szeretnél.