Gondolkodom egy nagyobb teljesítményű maróasztalba alulról beépíthető marógépben. Alapvetően mindenféle célra, de pld. tudjon fogadni nagyobb plattoló marófejeket is. Ezekből van 12mm meg 12.7mm-es (átmérő 80-90mm). Melyik az elterjedtebb szerintetek? A CM7E felsőmaró jó választás lehet? Vagy legyen egy izmosabb Makita?
Nekem most pont jól jött a merülőfűrész. 2,5 méteres, 50 x 250-ös pallót csíkoztam fel. Ez az asztali körfűrészen a műhely méretéből adódóan gyakorlatilag megoldhatatlan lett volna (még ha valahogy el is férek a pont 5 m hosszú műhelyben, hogyan irányítom azt a dög nagy fadarabot pontosan? Nem mondom, hogy megoldhatatlan, biztosan meg lehet csinálni, de a merülővel lényegesen egyszerűbb művelet volt.) Amúgy ez egy Scheppach PL 55. Nem állítom, hogy a világ legjobban kitalált szerszáma (pl. szerintem túl erős a rugója, ami ellenében le kell nyomni), de használható, és teljesen pontosan lehet vele dolgozni. Pedig 3 darabból összeállított sínt használtam (1400 + 700 + 700 mm).
Közben reggel megtaláltam, és ez is az a BORMA, de Milesi-ként is ezt hozza a gugli.
Ez a magyar címkéje:
Én egy sufni ajtó belső oldalánál használtam. Volt némi hézag a fríz anyag belsejében, amit el kellett tüntetni. Ezt beltérnek nevezni határeset (a belső oldalra forgattam a hibás felületet), de úgy voltam vele, hogy ott az esztétikum másodlagos, ha jó, akkor örülök, ha nem, akkor meg legalább tudni fogom, hogy máshol inkább ne használjam.
Viszont még csak kb. egy hónapja lett kész, úgyhogy nem tudom, hogy hosszabb távon hogyan teljesít, de a pác fedi, az biztos.
Ha már meg lett említve, ilyen lett az ajtó. A másik cseréje még folyamatban van.
Én azért válaszottam a KS55-öt, mert akkoriban az volt a legjobb árú kőrfűrész + vezetősín. Minden más hasonló kombináció drágább volt. Azóta sok-sok táblásított anyagot vágtam fel vele. Jól ragadnak a gumitalpai, de ha lerögzíted, akkor a vágásra szinte oda se kell figyelni, mert biztos, hogy jó lesz. A kezdőpontot kell jól eltalálni, ráérezni, hogy hol kezdődik a vágás pontosan. A merülő hamarabb eltömődhet, itt van helye a forgács kidobásának :)
A lényeg, hogy gondold ki, hogyan lesz elhelyezve a csatorna. A bitumenről a cseppentőlemezre, a cseppentőlemezről meg a csatornába kellene folyni az esővíznek. Az, hogy a cseppentőlemez visszahajtott éle 1 vagy 5 cm-t lóg túl az OSB-n, mindegy.
Szintén ezt nyűvöm már pár éve. Itt ódákat zengenek a többiek a merülőfűrészekről, de még soha nem próbáltam! :-) Meg vagyok elégedve a kis KS55-el, és még nem éreztem akkora szükségét egy merülőnek. Vagy csak az a bizonyos bogár nem járt még erre? :-)
Ha jól van beállítva a gép, akkor nem szabadna leszaladnia róla. Sok otthoni barkács szalagfűrészen csak sima parafabandázs van, semmi domborúság, (pl a fateré is ilyen) de nem fut le róla a szalag.
Szia! Köszönöm! Pontosan erre a kilapítás-jelenségre gondoltam, csak nem írtam végül oda. Én a magam részéről feltételeztem, hogy a gyárilag kapható bandázs keresztmetszete szabályos téglalap, a felülete nem hordós. Nem sokat láttam még újszerű állapotban élőben, így vonatkoztatási alapom sem volt ehhez. :D
Ha a bandázs felülete is "sík", akkor igen. Ha domború, akkor a domború ív közepén érjen túl. Igen, valójában az a cél, hogy a bandázs ne lapítsa ki a kihajtogatott fogakat.
Nekem így mondták itt, de lehet van szebb magyarázat is.
Sziasztok! Jól gondolom, hogy egy egyenes palástúra esztergált szalagfűrészkeréken úgy kell futnia a lapnak, hogy a fogak túlérjenek a kerék szélén, és a levegőben fussanak? Köszi a tippeket!
Segítségeteket szeretném kérni. Kerti pavilont (fillagóriát) készítek, sátortetőst. 18 mm vastag OSB -vel fedtem. Erre pedig bitumenes zsindelyt fogok rakni, alátétfólia is lesz alatta. Az ereszre csepegtető szegélyt (aluminium) akarok rakni, de nem tudom hogy mennyire kell kilógatni az OSB lapon túl.
Meg tudná valaki mondani hogy hány cm-t kell túllógatni?