Na, ezért (is) szeretem ezt a topikot - mindig jó ötleteket adtok.
Akor az lesz hogy megcsinálom a belső légrést - úgyis vett - eddig úgy tűnt feleslegesen - 4,5x4,5-es leceket, akkor olyannal végigfuttatom felülről és arra szintén hajópadlóból a rácsokat, ágy végeinél meg fúrok szellőzőfuratokat, ott nem érdekes ha "meggyengül".
Köszönöm még egyszer a tanácsokat, királyak vagytok!
Én meg ezt akartam még éppen írni, de megelőztetek.
A saját ágyunk ilyen, ami egy beépített szekrényből hajtható ki, így az ágy alja az teli fa (hiszen ez felcsukva a szekrény frontja). Ha lenyitjuk az ágyat, akkor alul van ugye a teli lap, azon egy rácsozás, azon pedig matractartó deszkák. Oldalt a rácsozás magasságában 30-35-ös lyukak vannak kifúrva, így tud szellőzni a matrac alja.
A szellőzés: egyértelműen rácsosítani kell valahogy, ez nem kérdés, de már úgy látom neked sem. :-)
A lépcsők viszont: ezt a térdmagasságú lépcsőfokokat még én sem hallottam soha, és amit csináltam emeletes ágyakat, azon a lépcsők normál osztásúak, kb olyan mint a tied. És ezt csak azért mondom, mert nálam 3 fiú használja nap mint nap, a legkisebb 2,5 éves korától. Ja és megdöntve sincs, teljesen függőleges. Úgy szaladnak rajta le s föl mint a nyúl...
Sajnos per pill, nincs jobb képem, de a lépcsőosztás itt is látszik.
Ettől függetlenül lehet hogy jobb megoldás nagyobb közöket rakni, de én ezt már nem tudom megtapasztalni. A következő ágyuk a lurkóknak már valami ifjúsági ágyféleség lesz, ami ugye nem emeletes.....
Mi lenne, ha úgy csinálnál a matrac alá rácsot, hogy a mostani alj / "plafon" megmarad telibe és afelett lenne egy 5 cm légrés (élére állított lécek), majd arra rá keresztben 10 cm széles deszkák ritkítva, amire menne a matrac?
Olyat is csinálhatsz talán, hogy a meglévő lapra felraksz keresztben deszkákat, amik között rést hagysz, és akkor kialakulnak légcsatornák a lap és a matrac között - keresztirányban. Ekkor már csak a csatornák végein kell megoldanod a szellőzést, pölö a fal felőli oldalon fúrkálsz, és arrafelé szellőzik ki.
Igaz, sajnos van, amikor az ember bekerül a ringlispílbe, és csak veszteséggel tud kiszállni.
Én pár éve vettem a vaterán egy hibás Scheppach hengercsiszolót. Nem volt drága, de kiderült, hogy forgórészt kell benne cserélni (bár működött, de jobbnak láttam nem kísérteni a sorsot). Aztán akkor már - ha lúd legyen kövér alapon - vettem hozzá kiegészítőket is. Így végül talán el is értem egy új készülék árát, vagy legalábbis közel voltam hozzá. Sőt, hogy még rosszabb legyen, pár héttel később láttam egy ugyanilyen gépet a vaterán, sokkal jobb állapotban, és több kiegészítővel is. Mindegy, a békát már lenyeltem, azóta meg használom örömmel.
Szerintem elég lesz, ha a hajópadlókból kiveszel 1-2 darabot szükség szerint, és hagysz köztük 1-2 centi rést. Attól még nem fog leszakadni. Felfelé úgysem nézeget senki gyakran, a szellőzés meg meglesz ezzel.
Szia, köszi neked is meg mindenkineki az építő kritikát.
Basszus, erre a szellőzésre nem is gondoltam, illetve elfelejtettem :-/ Pedig most hogy írjátok, volt errőkl már itt elégszer szó. Ehh ... :-/
Nagy fatal error ez akkor. Örülni fog unokatesóm hogy tervezhetjük át ... dehát ha muszáj , akkor muszáj. Köszi hogy szóltatok róla!
rogergerro-nak igaza van, valóban az a terv hogy alatta egy "mini kuckót" megcsinálni, játszóház meg ilyesmi funkcióval. Aztán később amíg még kicsik (most 4 és 6 évesek) de már tanulni kell még kisebb íróasztal + szék is elfér alatta. 145 cm-en van amúgy a gerenda alja, a "plafon", azaz a hajópadló borítás pedig kb 150 cm-en. És hogy "plafon" jellege legyen, ezért deszkáztuk telibe.
Na felvetem akkor neki hogya maradjon így és hagyja bepenészedni a matracokat, vagy rácsosítjuk valahogy. Sajna ezt a hajópadlót nem furkálhatom likacsosra, szerintem eléggé meggyengülne (1m fesztáv, 13mm vastagság, asszem 110mm szélesség). Vagy igen?
Lépcsőfokok: ezt a "térdes" dolgot nem is tudtam, de mentségemre a gyakorló apuka sem :D Együtt "okoskodtuk" ki hogy legyen ~18 cm-en a lépésmagasság. Majd mondom hogy figyelje a gyerekeket mikor közlekednek, és ha kell akkor új létrát csinálunk. Vagy ... kivágom a 2-4-6 léőpcsőfokokat, lehet az is pont kiadná ezt a térdes távolságot.
Köszönöm a segítséget, az nagyszerű lesz! Így kutya futtából már nézegettem azt, hogyan lehetne hozzáférni, illetve megbontani azt a felső részt, de én nem tudtam rájönni! Megpróbálom valamelyik nap kompresszorral kifúvatni a port belőle, hátha jelent valamit.
A szalagfűrészeden a felső támasztó rész emelésénél több mint valószínű az a gond, hogy a fogasléc és a fogaskerék közé bepergő fűrész por miatt meg van szorulva. Szét kell szedni azt a részt, kitakarítani és összerakás után működni fog. Nekem ugyan nem volt még makita lb1200-al dolgom ilyen téren, de güde kis szalagfűrészének hasonló az a része, ott a fűrészpor okozott problémát. Kitakarítás után a tekerővel lehetett már mozgatni.
Sajnos a neten fellelhető robbantott ábrás alkatrészlisták képei nem túl nagy felbontásúak, így nehéz beazonosítani rajta a részeket. Ha készítesz képeket a felső vezetőről, az alapján jobban tudok segíteni. Más nem majd Pacman segítségével az Ő gépén végzünk egy ilyen tisztítást ha nincs ellenére és azt dokumentálva képekkel, esetleg videóval ami alapján már Te is el tudod majd végezni a műveletet.
Nálam az idei év a gépek szempontjából elég rosszul kezdődött. Itt volt januárban ez az Uni-Max-os csiszológép. Aztán a Makita szalagfűrészemnek a vágás magasság állítójának tekerő gombja romlott el. Kézzel ugyan tudom emelni, de a tekerő gombra egyáltalán nem reagál. Illetve 6 cm-nél alacsonyabbra nem tudom levenni. Még szerencse, hogy felfele tudom állítani. Úgy emlékszem ezt a hibát már itt valaki közületek említette. Kíváncsi lennék hogyan sikerült megjavítani?
Aztán meg az új Triton marógépen dolgoztam mikor azt vettem észre, hogy morgós hangja lett és az asztalra felrakott fadarabok elkezdtek elindulni az asztalon. Arra gondoltam csapágyas lett ezért abba is hagytam a munkát. Persze tiszta ideg lettem, majd fel robbantam! Kivettem a gépből a kis 6 cm átmérőjű fűrésztárcsát, amivel éppen a csapokat készítettem. Miután kivettem a tárcsát, kíváncsiságból beindítottam a gépet. Ekkor szépen járt, nem volt morgós hangja. Vissza raktam a fűrésztárcsát, de ekkor megint elkezdett morogni. leállítottam a gépet, ekkor vettem észre, hogy a kis fűrésztárcsának egyik vídia lapja le van törve. Ez a parányi vídia lapka okozta ezt a kellemetlenséget. Azóta már vettem új fűrésztárcsát és azt használom. De míg rá nem jöttem mi lett a baj, nagyon szarul éreztem magam. Hál istennek nem a marógépnek lett baja.
Ma felhívott az esztergályos és mondta, hogy elkészült a tárcsacsiszológép! Azt mondta remekül működik, nem üt, nem ugrál. Este ki is hozta, összeszereltük, majd kipróbáltuk. Valóban tökéletes, olyan amilyennek lennie kell. A csiszolás egy élmény volt. Így már elégedett vagyok.
A januári esztergálás munkadíjára már pontosan nem emlékszem, de mintha valami 6 vagy 8.000 Ft-re emlékeznék. A mostani munkadíj és anyagköltség 20.000 Ft-ba került. Így már jó sokba van a gép, de most már tökéletes. Ugye említettem, hogy a januári javítás mégsem lett tökéletes, mert az esztergálást követően mégis ütött a tárcsa, illetve annyira ugrált a gép, hogy az asztalon elindult működés közben. Ez az ugrálás az esztergálás utáni centírpozás hiánya miatt lett. A mester azt mondta a gyári öntvény tárcsa annyira porózus anyagú, hogy hiába esztergálja fel, a tengelyre felrakva ugyanolyan rossz. Ezért a javaslatára vettem egy 310 milliméter átmérőjű és 12 milliméter széles vas tárcsát amit feldolgozott. A tengelyhez egy vastagabb vasból készítettek felfogatást is készítettek, majd azt a tárcsához rögzítették. Úgy volt, hogy a kész tárcsát és a gépet elviszik egy speciális üzembe, ahol direkt centirozással foglalkoznak. De végül még sem vitték el, hanem saját maguk megoldották.
A végeredmény nagyon meggyőző, igazán elégedett vagyok. Most így a hirtelen összeszerelés miatt az Uni-max tól rendelt ragasztós tépőzárat raktam fel, pedig már Bari segítségével a tépőzárat és a tépőzáras csiszolópapírt is beszereztem.
Pár kép az új gépről. Nem is mertem remélni, hogy egyszer elkészül és még tökéletes is lesz!
Igen. A helyén és helyesen használva sok mindenre lesz jó :-)
A fúróhegye nagyon fasza, sokkal jobban (könnyebben, szebben) fúr mint a wolfcraftos új korában. Jó keménynek tűnik, ezért éltartóra tippelem -> de persze cserébe, ha leejtem a betonra annak lefőtt a kávéja. A megvezető hüvely sem tűnik ólompuhának. A szorítószerkezet érdekes még. Szerintem "nagyot" dobtak a racsnis (és nem csavaros) anyagvastagság belövéssel. Na arra leszek kíváncsi meddig bírja majd.
Tán' "rejtett csavar" a jó megnevezés. A Profibarkácson legalábbis :-)
"wolfcraftos cuccal csináltad"
Nem, felavattam őt végre. Röviden: igan fasza cumó.
"a csavarok sima facsavarok és abban valahogy nem bízok"
Önmagában én sem. Legnagyobb megdöbbenésemre találtam unokatesómnál "kregfejű" csavarokat, ő sem tudja mihez vette anno. Legalább 60-as hosszal és ~4,5-es vastagsággal, "négyzetprofilos" fejjel . Kérdeztem honnan van, gőze sincs. Úgyhogy azokkal húzatjuk majd oda (ha a parkettázás is kész lesz). Lévén 8 fokban dől neki a létra, nyíró terhelést nem fog sokat kapni. És majd eltakarjuk dugóval. DE: ha kiderül hogy a libegés miatt nem tartanak a csavarok, netán elpattannak, hagytam menekülőutat is a létra tetején: becsapolom a keresztgerendába. Ez a csavarozás csak olyan "hirtelen jött" megoldás volt.