Úgy-úgy, ajtószigetelő megtette a kellő hatását. Azóta 3-4 tartályürítés után (1 ürítésnél kb 60 literes zacskót tömök meg a porral, nem gyakran kell üríteni :D) picit megrázom a porszívót, gyak semmi se megy bele. Akkor szív egy kicsi port, ha nem csak port szívok fel vele, hanem közte van levágott, hosszú, de vékony fadarab vagy bármi más, ami hosszú, no az sajnos a porszívóba landol sok esetben és húz magával némi port is. De ha ilyen nincs, akkor semmi se kerül a porszívóba.
Amikor befogom a végét a porszívónak, akkor a kockán is hallok érdekes hangokat, mert nem tömörfa a doboz, hanem már régen is használták a kívül-belül furnér, középen levegő formát, ez is olyan, de egész jól bírja :D Utálom megmozdítani, mert nehéz, nagyon nehéz, kerék nincs rajta. Viszont ha kicsit vmitől eltömődik (vagy befogom a száját), akkor elengedés után megtartja a kicsit összehúzottabb formályát (a tetején lévő masszív 18mm faforgácslap is hajlott marad, nem annyira, mint befogásnál, de nem is oly egyenes, mint amikor csak normál üzemet kap, ezt a forgácslapot vágva szikrázott anno a fűrész, nem tudom mi lehet benne, de szívós fajta, amolyan 20-30 éve lehetett lent :D)
Én fűkaszából a sparta 250-et vettem, nem a nagytesóját, amiben van vibrációcsökkentési. Nekem a bicajoskesztyű sokat segít, tudom javasolni az ilyen gépekhez (az a fajta, aminek nincsenek ujjvégei, a kézháti része szellőzik, a tenyere meg jó párnázott). Akinek van otthon, próbálja ki, tényleg ég és föld letenni a gépet azzal és anélkül.
A tartálynak biztos nem lényeges. Én 40 "szögű" tartályt csináltam, egy 45cm-es kör alap köré. Teljesen jól működik, az már majdnem "kör" alakú egyébként.
De kozgab mester pl. egy 1mx1mx1m-es kocka fadobozba hullajtja a port, eleinte szenvedett vele, de nem a kocka forma volt a bűnös hanem a szigetelés hiánya. Mert ha jól tudom ma már faszául üzemel.
Ezek a vibrációs gépek nem veszélytelenek. Sokan legyintenek, hogy majd elmúlik a remegés, meg ki lehet bírni, de nagyon kemény ártalmakat tud okozni hosszú távon, nem érdemes vele viccelni. Szóval érdemes időnként pihenőket tartani munka közben, ha már jobbfajta gépet nem tud venni az ember. Egy ízületi gyulladás nem múlik el magától könnyen, és kezeléssel is hetekig tartó tortúra.
Voltam jó ár éve a Hilti központban. Ott dicsekedtek egy komoly ipari vésőgéppel. A többi géppel az érvényes egészségügyi előírások szerint egyszerre x órát lehetett dolgozni akkor, utána kötelező pihenő, ezzel meg x+1-et. A nagy gyártók komolyan foglalkoznak ezzel a problémával, de tartok tőle, hogy a Parkside nem az a márka.
Fogj egy üres pet palackot és szívd ki belőle a levegőt tüdőből. Utána próbáld az eredeti méreténél nagyobbra felfújni. Az első esetben csak össze kell gyűrnöd az anyagot, míg a másodikban meg kellene nyújtani.
Az összeroppanó tartálykocsi arra van méretezve, hogy a benne lévő túlnyomást tartsa meg. Amikor kiszívatod egy porszívóval pont az ellenkező terhelést kapja amire tervezték.
A víz alatti jármű jó elszívónak, mert ott a külső víznyomás a nagyobb, mint ami benne van.
Rákötött porszívóval pont ez jön létre, csak nem a víz nyomja kívülről hanem a légköri nyomás...
Űrjárműnek csak fel és leszálláskor van külső nyomásterhelése. Kint a zűrben meg olyan mint a vasúti tartály. A belső nyomást tartja.
"Elég egy fél milis rés is, azt nem is látod szemmel,....."
Mert én látom a fél milis rést.
Sőt, sokkal kisebbet is látok. Lehet, mert vasas munkákat is csinálok, ahol pár századra dolgozom, lehet csak mert jó a szemem, de fél milliméter baromira nem kicsi, hogy ne lássam.
Ha ekkora rés van a táblásításkor, akkor valóban látszódni fog a toldás, mivel ezt majd jól kitölti a ragasztó, amit viszont nem fog a szinezés, és ordít majd.
Ezt nem értem: Ha a maximálisan elérhető légüres teret érjük el egy zárt térben, akkor ugye kívülről 1 bar túlnyomás terheli a cuccot? Ez nem tűnik olyan soknak, ha 1 bar túlnyomást belül hozunk létre, az bakkfitty....
Nekem aldis van, semmi gondom nincs a fordulatszámával. Persze nem a hozzá adott szar gagyi fűrészlapokat használom rajta, hanem freud lapokat. A gyári lapok égettek, füstöltek, és pár méter vágás után kezdtek kitöredezni a keményfém lapkák, vagy teljesen életlen lett a foga.
Igen. Szerencsére az utóbbi időben nem sok olyan gépet kellett javítanunk amin polírozni kellett. Elsősorban azokon a gépen kell polírozni amelyek sivatagi körülmények között szálnak le és fel. A hajtóművek, a szél, és a kemény homokszemcsék szépen össze tudják karcolni az ablakot.
A csiszolás-polírozást sok lépésben kell elvégeznünk. Először is durva papírral kezdjük a mély karcokat kicsiszolni majd egyre finomabb papírral ismételgetjük. A papír szemcseméretek amiket általában használunk : 180, majd 240, 480, 600, 800, 1000, 2000, 4000 szép sorban egymás után. Mindegyikkel addig kell csiszolni, amíg tökéletesen nem egynemű lesz a karcoktól befehéredett plexi. Ilyenkor nem látni át a plexin még a 4000-es papír után sem. Folytatásnak jön egy alapos lemosás tiszta vízzel, majd kezdődhet a polírozás egy spéci polírpasztával. Ez átlag 5-10 percig tart egy ablak esetén, ilyenkor már kezd szép átlátszó lenni a plexi, de még nem csillogó a felülete. Addig kell polírozni amíg a felületről elfogy a paszta. Ha karcot veszünk még észre akkor vissza kell lépni csiszolással pld 1000-as papírral kezdve. Ha kész a polírozás akkor jön a fényesítés, ez adja meg az ablak tökéletes végső csillogó felületét. Ezt piros polírozó filckoronggal csináljuk szárazon kb 5-10 percig egy ablakon. Ez a teljes csiszolás és polírozás egy egy ablak esetén átlagosan 1-1.5 óra / darab. Tehát egy 12 órás műszakban általában 10-12 ablakot tudunk megcsinálni. Ha kevéssé voltak karcosak az ablakok akkor 14-15 ablak is elkészülhet.
Visszaolvastam jó sokat ALDI-s Workzone asztali körfűrész ügyben. Nem tudok elsiklani a 6500-as fordulatszám felett. Volt, aki 3 éve ígérte, hogy megméri, de nem találtam végülis eredményt.
Akik használtak / nak ilyen gépet, milyen tapasztalatuk van? Tényleg ennyi a fűrészlap fordulata? Okoz ez valami gondot munka közben? Szükséges utólagosan feszültségállítóval beszabályozni 5000 1/min környékére?