Jólemlékeztem h 4 félét jelez... zölden világít ha bevan dugva és nincs benne aksi,valamint szintén zöldet ha az akksi tele van.
Pirosan világít amikor tölt, pirosan és zölden villog ha az akksi halott,illetve piros és zöld együtt világít ha 0 Cº alatt illetve 45Cº felett érzékeli az aksit...
Ha túl nagy, akkor megnő üresjáratban is az áramfelvétel, melegedni fog a motor. Mérni kellene különféle kondiknál az áramot, és közben nézni a nyomatékot. Vennék egy 50, és egy 100mikrósat is, azokkal lehetne 50, 100, 150 lépcsőkben tesztelni. ha még egy 25-öst is veszel, akkor meg még pontosabban be lehet lőni.
Ne cikizzetek, mondtam tegnap is, hogy cserélek rajta kondit. De éjszaka hol vettem volna :-)
Este agyaltam, ma reggel ténykedtem:
Első lépésként mértem feszt. Direkt a gyengébb, a garázs hálózatán teszteltem. Alapon a hálózat: 234V. Minden rásegítés nélkül rádugtam a motort, a műszert közvetlenül a motor betáp kábeleire csatlakoztattam. Indításkor 110V-ra esett vissza és egy kis idő múlva megint leverte a 10A-es automatát. Utána gondoltam egyet és megint elővettem az öreg Black&Deckert, hogy mint segédfázis vegyen részt a munkálatokban. Felpörgettem a Blekivel, majd a még vígan pörgő gépet rádugtam a hálózatra. Innen már szépen felállt a rendszer, felpörgött üzemi fordulatra. Járattam 1-2 percig, majd megpróbáltam újraindítani rásegítés nélkül. Meglepetésemre elindult és ismét felpörgött, minden külső behatás nélkül. Úgy vélem, hogy a totál szűz csapágyaknak elég volt ennyi járatás, hogy beálljanak egy kicsit, mert kézzel forgatva is érezhetően könnyebben forgott a késtengely. Tehát nem sok plusz indítónyomaték kellene a biztonságos indításhoz, szerintem ennyit bőven hoz az új kondi. Hazafelé menet veszek egyet. Mekkora legyen, 160 mikrós? Ezt túl lehet méretezni, okozhat valami kárt?
Nem lehet az a 1.6kw-os motor olyan gyáva,csak azt nem terhelt inditásra tervezték,ágapritónál max 1kg os súlyt tudok elképzelni amit el kell hogy inditson,szóval arra a motorra ha tennél egy minimum 160 mikrós kondit akkor sok sok dolgot el tudna az inditani!
Ha más nem, egy másfél kilós ukrán kockamotor biztos befér a vázba. 25e a KGST-piacon,és talán alkudni is lehet.Szombaton néztem ,mikor csiszolóvásznat vettem a készülő gépemre.50 méteres tekercset 6 ezerért.
Ha a porvédelemre gondolsz, azzal nyitott kaput döngetsz :-)
Van ennek a motornak egy gyári burkolata is, az kell a hűtés miatt, hogy a ventillátor keltette légáramlat oda menjen, ahová kell. Ennek a légbeszívó nyílásait terveztem azzal a ritka szövésű légszűrő szivaccsal befedni. Továbbá az egész gépváz burkolva lesz, levegőt csak alulról szívna, kifelé meg az ékszíjnál fújna, a burkolaton kialakított perforált lemezen át. Ráadásul nálam minden gép porelszívóra kötve működik csak, nagy por nincs a légtérben.
Hihi, ha az az IP 00 az amire én gondolok akkor nem ártana ha körbetekernéd valami pollenszűrő szövettel vagy hasonlóval ami a levegőt még átengedi, de a többit nem. Különben rövid életű lesz....
Először én is azzal kezdeném, hogy a hálózatot megmérném terhelt állapotban. Jobb tudni, hogy mégse ott van a baj. Ez meg még pénzbe sem kerül :)
A második lépés az lenne, hogy a kondikat ellenőriztetném illetve a motorhoz megfelelőt vennék. Ez se nagy költség még.
Ha ezek után sem javul meg akkor jöhet a motor csere.
Nekem is van egy ipari elszívóm, de tervezem, hogy építek még egyet centrifugál forgács leválasztóval. Egy 2 sebességes mosógép motorom van erre a célra.
Én is rendeltem már tőlük többször, nagyon profi szalagokat csinálnak, de minimum 10mm-es szalagot tudnak csak élezni. Idén az áraik egy kicsit megugrottak, de ez még így is elfogadható.
Persze, ez is bent lehet a pakliban, de ekkorát csak nem hazudhatnak, hogy az adattábla ellenére egy ilyen böszme motor gyengébb, mint egy akkumulátoros fúrógép. Nem kínai, egy német gyártmányú motorról van szó.
Az ágaprító amiben eredetileg volt, az késes, vagy maróhengeres volt? Mert nekem egy maróhengeres van, annak hangja alig valami, nem tudom mennyit pöröghet, meg le is lehet áttételezve rendesen, de egy ~4 cm-es átmérőjű ággal a gépet fel lehet emelni és húzza rá magát szép komótosan, olyan ereje van.
De szerintem konkrétan ezzel a motorral lehet valami. Ha az akksis fúrógép és a mezei 600W-os drótos is megtekerte a gyalut, akkor nem hiszem el, hogy egy ilyen nehéz, majd 15 kilós, 1600W-os motor ne tudná felpörgetni. Azt hiszem elviszem a villanymotorászokhoz, hogy nézzék meg. Lehet, hogy valóban csak a kondi a bibi, de ők majd raknak rá olyant ami kell rá, ha tényleg az a baja. Ha meg nincs más baja, mint hogy eredendően szar, akkor legalább nem kísérletezgetek, vásárolgatok alkatrészeket habókra.
Nem a sóherkedés okán, de még is csak az lenne a legjobb, ha ez a motor maradhatna, mert e köré terveztem, építettem az egész vázat. Egy más méretű, felfogatású motorhoz mindent át kellene alakítanom. Flexelhetem szét az egészet :-(
Itt látható, hogy mennyi helyem maradt csak. A motor fölött el kellene férnie a forgácselszívó burkolatnak is. Egy testesebb motorház borítana mindent. Persze, ha tényleg nem menthető a jelenlegi, akkor bevállalom, de könnyebb lenne az életem, ha kiderülne, hogy valami javítható hiba okozná ezt a gyengeséget.
Szerintem a motor teljesítménye költői túlzás :-) Néztem már én is meglepődve hasonló fűnyírómotorra :hogy hol van ebben az a sok ló meg lóerő.Köszörűre esetleg felhasználható ,fűrészt élezni szerintem...