neked igen nagy szerencséd volt.....sajnos elég sok igérgető van aki bejelentkezik,de az előleg valahogy nem ér el hozzám......na ezeket szoktam kiselejtezni időben és hála istennek mindíg van a helyükre ember.most is vagy 10-12 számom van akit tudnék ugrajtani ha kell.
aki előre gondolkozik az időben foglal helyet.... :)
nem probléma a dolog,a te döntésed.lehet bele új kályhát rakni és azt megoldani állófűtésként.viszont egy új venturi nem olcsó....viszont cserébe jó drága. :)
amit ajánlottam,ttc,az a legjobb és ezt bármikor tartom.
és pont ezért nem szerelek,javítok eber-t mert azzal elég sok szokott lenni a gond.és ami neked van a paripában,venturi,szintén felejtős hiába webasto.
megtanultam az összes létező eber és webasto fűtést beépíteni és javítani,de eberhez annyira nem vagyok hajlandó hozzányúlni hogy pl. baluhoz viszem ami van nekem eladásra.amíg mükszik addig jó és van ami 20 évig elmuzsikál.de nekem a webo ttc-vel van tapasztalatom és annyira beleástam magam a típusba,hogy azt is megértettem miért van ez.
venturit is bontok,de csak alkatrésznek és nem javítom.
ez az én döntésem és felvállalom az okával együtt bármikor.
nyílván nem lesz gyári az autód egy ttc kazánnal,de garantálhatóan gond nélkül használható sok-sok évig kis odafigyeléssel és autóeladáskor kiszedhető max. 1 óra alatt és az új autóba meg beépíthető.
Nekem egy erős fél napos túra volt a dolog Pestre/Pesten. Úgy is kijött fél napból, hogy az előttem lévő páciens autója egy problémásabb darab volt. Én is autóztam érte erős 300km-t.
(gibbonpitti: mennyit is gondolkoztam a dolgon?)
Szóval Te is hozz egy döntést, és ne rágódj rajta. ;)
Irigyellek:) Az én csillagom állása úgy fest nem ennyire szerencsés. Több tényezős a szituáció, amit olvashattál is. PH-nál újat egész biztos nem fogok bele rakatni, más opciót pedig időarányosan nem látok (pestre még elmennék érte, a Balaton oda vissza egész napos túra és akkor még nem beszéltünk a szerelési időről). Se más típusra (amit nem is szeretnék) se a benne lévő megjavítására (ez ami esetlegesen érdekes lehetőség, még akkor is ha nem szerencsés konstrukció). Így ott fog megrohadni a helyén.
Nem gondolom, hogy problémás lennék. Adott egy autó amiben gyári állófűtés van és nem működik. Ha hozzáértővel szeretném megcsináltatni alap 200kmert kell kocsikázni, ami egy dolog. Az időfaktor megint problémás mert október-novemberi időpont van leghamarabb. Ez nem az Ő hibája, szerencséje van mert olyan dolgot csinál, amihez nem sokan értenek.
Más eszköz beépítése nem érdekel, elmondás alapján a verdán egy problémás állófűtés lehet, amit érdemes lenne más fajtára cserélni, viszont akkor elvesztek egy olyan dolgot amit nem szeretnék. Kifejezetten nem szeretem az utólag beépített dolgokat.
Két oldala van az éremnek. Ha helyben, vagy szűk környezetben megtudná csinálni valaki olyankor amikor szükség van rá örülne az ember. Te sem akkor fogsz füvet vágni amikor fél méter hó fedi. Mivel ez nincs és aki ért is hozzá október-novemberre tud időt adni... így...
És ezt ne értse félre senki, van akinek jó, van akinek nem. A szerelőnek tök jó van tutin melója. A megélhetés biztosított, de mint felhasználó ezerszer elgondolkozok rajta hogy szükségem van-e még egyszer egy ilyen kütyüre.
Vagy át kell képezni magam és ráállni az állófűtés szerelésére és ilyen jellegű bajom már nem lesz:)
Foglald össze, hogy mit szeretnél, és most mi van, mert már elvesztettem a fonalat.
Most mi van az autódban?
Ha nulláról indulva 200 alatt megáll egy komplett állófűtés gsm-modullal, akkor olyan nagy probléma nem lehet. Ha gyári elgondolás alapján szeretnél valamit, akkor lehet, hogy drágább lesz. Nem hiszem, hogy a full gyári megoldásra kell törekedni, ha az gyengébb konstrukció, mint az utólagos. Legalábbis az én mérnöki énemet nagyon nem bántaná. ;)
túlárazott ez igaz,de ha alapvetően arra lenne használva mint amire kitalálták,állófűtés,és menne minden alkalommal legalább 20-30 percet akkor nagyon sokat kibírnak...
ha azt mondom h 60nm műhelyt fűt egy barátom vele már 3. éve asszem.....és semmi baja a kályhának.tavasszal kiszedem és átnézem aztán vissza a helyére....ja és átalakítottam fáradtolajosra és azzal üzemel gond nélkül ennyi ideje.
... ez azért erősen "attól függ" kategória. Én pl. simán észrevettem, hogy a kieg. fűtés nélkül az autóm télen sose éri el az üzemi hőmérsékletét. Arról nem is beszélve, hogy nem fűt normálisan. Most átalakíttattam állófűtésesre, így aztán a reggeli köszörülés és a rossz izzítógyertyák miatti füst és szívás is elmarad, a hangja alapján gyakorlatilag üzemmeleg motorral indulok. Nem tudom megítélni, hogy a fokozott motorkopás vagy a kieg. fűtés megjavítása olcsóbb-e hosszú távon.
:) nem ér ennyit az egész... egy túlárazott komfort termék, ami még kehes is működés elvileg.
Sajnos megértettem, hogy úgy van ez kitalálva, hogy rendszeresen tönkre menjen, mert olyankor is használatban van amikor nem is tudsz róla...
Lezártam magamban és nem is akarom megcsináltatni, évi pár alkalommal biztos eszembe fog jutni egyébként az év 330-340 napján nem. A következő kocsimba, még kérni sem fogom...:)
Ez így van, nem is állítottam hogy azt az árat Te adtad volna:) A 300+ új kályhát jelent, ezt nem Te mondtad így igaz. A felújított kályha opcionálisan megoldást nyújthatna, ami újra és újra előjön. Helyben nem csinálja senki, ezért ha záros határidőn belül szeretném a megoldást megtalálni esetemben a Porsche Hungária marad.
Jelenleg ezen opciók miatt marad az ott rohadjon meg ahol van megoldás és leszarom.:)
van egy 2002-es Mitsubishi L200-asom. Ez már a digitklimás verzió. Be van szerelve egy Eberspacher D4WSC. Indul, megy pöcc-röff. Miniuhr kapcsoló van rajta. A gond az, hogy nincs a kocsi belső ventillátorára rákötve a kályha 2 erre szolgáló vezetéke. Van valakinek erről rajza hogy hová kéne kötni? ( nem analóg ventillátor kapcsolós!! )
Köszönöm a segítséget! Még egyszer végig futottam a lehetőséget és sajnos ugyan arra jutottam mint a telefonban is. Ez az egész igazság szerint nem ér ennyit. Adott egy rendszer, ami gyárilag be van építve és annyira kehes, hogy 3-5 év közötti időszak után kuka ha újat veszek bele... Ha azt akarom, hogy normálisan működjön más fajtát építettek bele, akkor meg azt az elvem dobom el, hogy úgy szeretem ha működik, ahogy gyárilag kitalálták, előkészítettek.
Ergo 300+-ba fájna ha megcsináltatnám pár évre és a használati élvezetet kb. 30 alkalomra biztosítottam. (évente 5-10 alkalommal használnám ténylegesen). Azaz cirka 5000-10000 forint/alkalom lenne a verda álló felfűtése, az üzemanyagot már direkt nem is számoltam bele mert eltörpül 2 deci benzin ára.
Ha napi szinten lenne rá szükségem egy-két hónapon keresztül akkor más lenne a helyzet.
Józan paraszti eszem ellenkezik keményen. Marad a motor beindít és felfűt variáció, a benne lévő rossz állófűtés meg ott rohadjon meg a helyén ahol van:)
barkács:nemrég csináltam egy otthon szögelt bmw-t....a bus-os kiegből próbált az ember állót csinálni....persze az internet segítségével.ki is nyírta a digit panelt meg a kályha panelját.ott 8 óra volt az eredeti állapot visszaállítása,mert úgy gondolta a deliken h a kipuffcső sem jó ahogy a német kitalálta meg a vízcsöveken is kellett faragnia és különben is majd ő tudja.én meg 8 órát szoptam vele és utána tudtam az érdemi munkát elvégezni.ez nem kevés pénzébe került....
Azt beszéltük, hogy valamennyi szívás árán valószínűleg én is be tudtam volna szerelni az állófűtést. Olcsóbban jöttem volna ki, ha a rá költött pénzmagot nézem. Ha meg azt nézem, hogy mennyi időm elment volna vele, meg mennyi szívástól óvtam meg magam, és ezt felszorzom egy viszonylag szolid órabérrel, akkor már az jön ki, hogy inkább felugrok hozzád, aztán amíg megcsinálod, addig megnézem a hobbit3-at 3d-ben, és még így is jobban jártam. Vasárnap, kikapcsolódtam, és még a fűtés is elkészült. A megspórolt időben meg inkább csinálom a saját dolgomat, amivel több pénzt keresek, mint amennyit megspóroltam volna azzal, hogy magam csinálom.
Az emberek elfelejtettek gondolkozni, meg fogalmuk sincs arról, hogy 1-1 dolog mennyire bonyolult, mennyibe kerülnek az alkatrészek, mennyi idő megcsinálni, stb. Arról nem is beszélve, hogy mennyi meló van a házi barkács helyrehozatalával! :D
Hát igen. A minap is volt valaki valamelyik topicban, aki kijelentette, hogy nincs ideje, meg kedve sem visszakeresni, válaszoljunk neki. Aztán meg még neki állt feljebb. Persze mi vagyunk a parasztok. :D