Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bigjohni Creative Commons License 3 napja 0 0 17492

Sziasztok,

 

Egy érdekes probléma megoldására szeretnék ötleteket, javaslatokat kérni.

Állófűtés: Webasto Thermo Top Evo

Vezérlő: ThermoCall TC4

Autó: Audi S6 4.0

Az autó és az állófűtés teljesen újszerű, hibátlan állapotban van.

Állófűtés hibátlanul működik a kesztyűtartóban található villogó zöld gomb megnyomására vagy mobil applikáción keresztül is. A fűtést az autó 1 hetes korában márkaszervizben szerelték be. (2015 Berlin)

Az autó vásárlása előtt PCV szelep csere miatt megbontották a vízkört.

Fél évig használtuk hibamentesen, de miután ősszel először bekapcsoltuk az állófűtést, indulás után 1-2 kilométer múlva felforrt a hűtőfolyadék. (Ekkor már nem üzemelt az állófűtés.) Ezt még kétszer megismételte majd úgy tűnt, hogy normalizálódott a helyzet. Az autót több hónapig hiba nélkül használtuk.

Tavasszal szerviz alkalmával megbontották a vízkört, hűtőfolyadékot cseréltek. Az autót egész nyáron hiba nélkül használtuk, de miután ősszel állófűtéssel előmelegítettük a motort, indulás után rövid idővel ismét többször felforrt.

 

Amiben biztos vagyok,

A motorban van egy mechanikus fő vízpumpa és három elektromos segéd keringtető pumpa.

Szakik szerint a segéd pumpák hibája esetén max. nincs fűtés, vagy egyéb apró dolog lehet. A fő pumpának le kell hűtenie a motort. A felforrással egyidőben fűtési rendszer segédpumpa áramkör hibát ad az autót. Azt sajnos nem tudom, hogy a segédpumpa hiba vagy a forrás van korábban.

Az állófűtés használatának tuti köze van a túlmelegedéshez mert ennyi véletlen nincs. Az autóval mentünk 20e kilométert izzó nyárban, de mindig akkor forr fel miután ősszel bekapcsolom az állófűtést.

 

Az én ötleteim,

Szerintem a hűtőkör megbontásakor levegő reked meg az állófűtés körében, amit az állófűtés indítása után betol a motorba ami a légdugó miatt megforr. Jó esetben kidolgozza, de most sajnos nem így lett.

Az autót szoftveresen kell légteleníteni mely során a kiegészítő pumpákat kapcsolgatja a gép, aminek az az eredmény, hogy kidolgozza a levegőt a rendszerből. Ez sikerült is, de szerintem levegős maradt az állófűtés, mivel az utólagos. Lehet, hogy észre sem vették.

 

Kérdésem az lenne, hogy a fűtésnek van külön keringetője? Van benne esetleg egy szelep is ami nem engedi a forró motor folyadékot a kályhába pl. üzemen kívül nyáron?

 

Szerintetek jó az elmélkedésem?

A kályhát is külön ki kell légteleníteni.

Mivel az állófűtés szivattyúját nem indítja el a gyári légtelenítő program, megoldás lehet az, hogy állófűtés üzem közben végeznénk el a motor légtelenítését? Esetleg többször.  

 

Nagyon köszönöm a segítséget.

FrogHand Creative Commons License 2024.03.05 0 0 17491

Valszeg' teljesen béna vagyok, de nem találtam abban a fórumban sem az elérhetőségedet, de dobtam neked egy mail-t.

Előre is köszönöm, hátha tudsz segíteni.

Előzmény: c8laci (17490)
c8laci Creative Commons License 2024.03.04 0 0 17490

Van a C8,807,Phedra,Ulysse fórumnál elérhetőségem, ha fölhívsz adok 1-2 tippet.

Előzmény: FrogHand (17489)
FrogHand Creative Commons License 2024.02.28 0 0 17489

Sziasztok, több kört futottam, de sajnos nem került elő a gyári állófűtés távirányítója egy VWT5 Multivanhoz.

Illetve mennyiért találhatok hozzá megfelelő távirányítót legolcsóbban, meg egy leírást a beállításához?

Távirányító nélkül nem lehet beállítani?

Előre is köszönöm a segítséget!

FrogHand Creative Commons License 2024.02.26 0 0 17488

..a hibajelenség múlt el. Most nem hallottam bekapcsolni, és nem is ment egész nap.

Előzmény: c8laci (17487)
c8laci Creative Commons License 2024.02.26 0 0 17487

A 9 fokos "meleg" ? -vagy a hiba ?

Előzmény: FrogHand (17486)
FrogHand Creative Commons License 2024.02.26 0 0 17486

Sziasztok, tud esetleg valaki segíteni az alábbi kérdéseimben, hogy merre induljak el? Azóta csinált egy olyat is, hogy valamiért kb 9fokos "melegben" szinte egész nap ment, de ez másnapra elmúlt.

Előzmény: FrogHand (17482)
kangze Creative Commons License 2024.02.25 0 0 17485

Ez elég rosszul hangzik. Ezt lehet újra programozni, vagy ki kell cserélni a modult?

Előzmény: gibbonpitti (17484)
gibbonpitti Creative Commons License 2024.02.24 0 0 17484

a ventilátor sebességét nem a kályha határozza meg, van egy can bus modul az állófűtéssé alakító szettben. Ennek a parametizálása adja a ventilátor fordulatát állófűtés üzemmódban. Nálad az a bus modul kezdi feladni a harcot ha eddig kultúráltan ment a ventilátor és mostanában már teljes fordulaton. Sajnos az utóbbi 3 évben egyre több c8 platformos autóval találkozok ahol ez a probléma, jellemzően a nem megfleelően felprogramozottbus modul okozza.

Előzmény: kangze (17483)
kangze Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17483

Köszönöm a választ!

 

A webasto működése közben az utastér ventilátor per pillanat max erősségen működik, korábban csak szép finoman fújta a meleget. Félek, hogy lemeríti így az akksit. Esetleg tudod, hogy lehet-e ezt valahogy állítani? Egy resetelés segíthet?

 

Resetelésről azt olvastam, hogy működés közben a három ellenállás közül a 20-asat kell kivenni 3 másodpercre és visszatenni...a helyzet az, hogy nekem csak kettő ellenállásom van.....egy 3-as, ami a műszerfali ovális távirányítójé, illetve egy 30-as, ami az utastér ventilátorra vonatkozik, ha kiveszem, akkor nem fújja a levegőt, de maga a webasto melegíti a vizet. Hol lehet a harmadik ellenállás?!

 

(A képen látszik, hogy csak két ellenállásnak van hely, a 30ast éppen kivettem)

 

 

 

Előzmény: gibbonpitti (17481)
FrogHand Creative Commons License 2024.02.22 0 0 17482

Sziasztok, több kört futottam, de sajnos nem került elő a gyári állófűtés távirányítója egy VWT5 Multivanhoz.

Elvileg teszi a dolgát, bekapcsol, kikapcsol szerintem 5 fok alatt, de klassz lenne tudni, hogy milyen beállítasok mellett, másrészröl nem lenne rossz, ha tudnám magam programozni mit tegyen.

Egyrészt honnan tudok hozzá tavirányítót szerezni emberi áron? Tényleg min 30eft?

Vagy egyszerűbb manuálisra szerkeszteni egy gombbal az autó műszerfalára? Ha van ilyen opció, egyáltalán.Ez az állófűtés tudhat nyáron szellőztetést is? Gondolom nem mindegyik tudja, de ez hogy derül ki? Gyakran vannak a kutyák tréningek allatt a kocsiban boxban, persze nyitott ajtónál, de azért egy ilyen funkció klassz lenne nyáron...ha akár csak 5 percre is be kell valamiért zárni az ajtót.

gibbonpitti Creative Commons License 2024.02.21 0 0 17481

Üdv. Autón keresztül ezeket nem lehet érdemben diagolni! Webasto diagnosztika és próbapad kell, utána van miről beszélgetni. Addig minden csak teória...

Előzmény: kangze (17480)
kangze Creative Commons License 2024.02.13 0 0 17480

Fiat Ulysse II, 2006, 2.0 hdi, RHR, Webasto Thermo top C

Hibakód: p1403 kiegészítő-fűtés 1, pozitiv-/ testzárlat vagy szakadás

 

Mit jelent ez?

T-omti Creative Commons License 2024.02.07 0 0 17479

Szia

 

Ha rá klikkelsz a nevére, akkor üzenetet tudsz neki küldeni email-ben.

 

Ez gondolom jóval gyorsabb.

 

Üdv

Előzmény: liderces2 (17478)
liderces2 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 17478

Szia! Megvan még a szerzett állófűtésed 1K0 815 071P számú? Érdekelne megvételre mert enyémből hiányzott és ez a számú volt benne gyárilag. Esetleg a 065R végű állófűtésemet adnám érte. Saját részre vettem de ha lenne pont olyan akkor azt választanám. Darabokban van fel kell újítani!!! Üdv köszönettel

Előzmény: Touran969 (17425)
Optikus01 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 17477

Ahogy indul a szerkezet kb másodpercenként kattan egyet. ( ha működik, bár eddig rendszerint eljut) nagyjából ilyen tempóben járattam manuálisan. 90 impulzusnál jött 1-1.5 cm3. Kicsit hülye megközelítés de végesek a lehetőségeim. rendszerint minden 3. nál jött valami. A szűrő is tiszta.

Előzmény: 409 (17473)
Optikus01 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 17476

Szia!

A szivattyú külön impulzusokkal lett tesztelve ugyanis asztalon nem tudtam elindítani. Az autó alvázán van a kályha, a kábelköteg olyan hosszú hogy a tartókonzolig ér min. tartalékkal. A kábelt nem akartam hekkelni hogy kihosszabbítsam az autó alól. A garázsomban csak a személyautó helyén van akna, oda meg nem fér be a busz.

Így a szerkezet alkatrészenként lett tesztelve. A tápszivattyú működése elég rabszódikus volt, hol adott üzát, hol nem, így elhoztam az újat és azzal lett mostmár összeépítve. hétfőn beszerelem és kiderül.

köszi!

üdv!

Előzmény: 409 (17473)
gibbonpitti Creative Commons License 2024.02.03 0 0 17475

Üdv. Az e39 így kezeli a kályhát. Így üzemszerű, mindaddíg amíg ez 12 fok levegő hőmérdéklet felett abbamarad.

Előzmény: AmiGyurink (17460)
gibbonpitti Creative Commons License 2024.02.03 0 0 17474

egy can bus modul és egy kezelő elem(programóra, gsm, stb), de ettől méég a fülkét nem csak a vizet fogja fűteni :)

Előzmény: vega_fe (17464)
409 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 17473

 

Mi az, hogy köpteted?

 

A leírása szerint le kell húzni a kályháról az üzacsövet (vagy a pumpáról) és egy mérőedénybe tenni. (~10cm3) Elindítani a kályhát. ~45sec után bekapcsolja a pumpát és az megy 90másodpercig. (miután nem észlel lángot leáll) Kályhát kikapcsolni, hogy ne kezdje újra.

~8,5cm3 gázolajat kell pumpálnia ennyi idő alatt.

 

A pumpa másik végében van egy szűrő, az is el tud dugulni.

Ha így sem nyom elég üzemanyagot, ki kell cserélni. (feltéve, hogy a szívó oldalon szabadon áramlik az üza, és nincs eltekergetve a mennyiség állítója)

Előzmény: Optikus01 (17472)
Optikus01 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 17472

Ja!

Valami változott.

Valamennyire életrekelt. Másodpercenként egyet köptettem, így egy perc alatt 2.5 ml. ami órára még mindíg kevesebb mint  a fele amit szerintem kérne. kb 2dl. Ezek ha jól tapasztaltam 5-6 dl isznak óránként. Csak agyalok, ha nem jó tipp akkor bocsi!

üdv!

Előzmény: 409 (17469)
Optikus01 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 17471

Szia! 

Megvolt a teszt, az ugye lehet opció hogy elunta a dugattyú a dolgot, mert jár benne, minden tiszta és átját6ó de nem mozog az átlátszó csőben a gázolaj.Golyósszelep is zár-nyit de nincs tüzelő. Akkor adjam fel és marad a csere?

20 e huf ért találtam újat ami pont belevaló, itt helyben. Lehet korrekt az ár? Mert annyi féle fajta van, de pont ebbe való nagyon kevés. És még árban találtam sokkal többért.

A 6000 ft ért kínáltat nem merném megkockáztatni.

üdv és köszi!

 

Előzmény: 409 (17469)
409 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 17470

"egy hibát találtunk motor felől, hogy a motorolaj hőfokot -40 foknak érzi,"

 

Azért mutat ennyit, mert nincs olyan szenzor. De egyébként is lényegtelen, a kályhának nincs arra szüksége. Az egy önálló egység, saját szenzorai vannak, nem használja a motor hőfokszenzorát sem. Ezért lényeges, hogy a kályha maga milyen hőfokot lát amikor újra indul.

Előzmény: AmiGyurink (17465)
409 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 17469

 

 Elsőre ellenőrizd , hogy az üzapumpája szállít-e gázolajat. Húzd le a kimenőoldaláról a csövet és "pötyögtesd" meg az érintkezőin 12V-tal. Az egy elektromágnes, minden impulzusra egyet kattan és "köp" kicsi gázolajat. Ha nem jön belőle a gázolaj, akkor nagy valószínűséggel leragadt a nyomóoldali szelepe. Mióta növényi komponens is van a gázolajban, ez nem ritka hosszabb állás után. A végén lévő kisebbik hatszögű csavart kitekerve kivehető a szelep és ki lehet tisztítani. A nagyobbik hatszögű rész ne mozduljon el !!! azzal a mennyiséget lehet állítani.

A nincs láng hibakódot többnyire két esetben írja be. Az egyik amikor nem gyullad be az üzemanyag, de ilyenkor erősen füstöl, a másik amikor nem kap üzemanyagot. Értelemszerűen az utóbbi esetben nincs füst.

 

2004-es lévén, gondolom ez már a lángszitás verzió. A szita is kiszokott égni ott ahol a lángcső nyílása van. Az elején van egy kicsi levegőcsatorna a befúvóventilátor felől az legyen kitisztítva, "szeret" eldugulni.

Előzmény: Optikus01 (17463)
balabmw Creative Commons License 2024.01.31 0 0 17468

Nem

Előzmény: AmiGyurink (17467)
AmiGyurink Creative Commons License 2024.01.31 0 0 17467

Lehet rosszul tudom, de az olajszint érzékelő nem olajhőmérséklet érzékelő is egyben?

Előzmény: balabmw (17466)
balabmw Creative Commons License 2024.01.31 0 0 17466

Nincs benne motorolaj hőfok szenzor,ne keresd feleslegesen.

Előzmény: AmiGyurink (17465)
AmiGyurink Creative Commons License 2024.01.31 0 0 17465

A motor tényleges vízhőmérsékletet rejtett menüből is tudom menet közben nézni, de würth diaggal is ellenőriztük. A hosszú motorfék üzemnél amit látok, hogy 88-ról leugrik 86-ra maximum a hőfok, ott zár a termosztát és vissza is áll 88-ra. Nem tapasztalok nagyobb hőfok visszaesés.

Egyetlen egy hibát találtunk motor felől, hogy a motorolaj hőfokot -40 foknak érzi, így annak érzékelőjét cserélem majd, de a kályhát nem tudom befolyásolhatja-e.

Hogy a kályha hány fokos vizet lát nem tudom, de megpróbálom még ma este megnézni és megírom. A kályha egyébként Webasto Thermo Top C 5kw-os.

Köszönöm előre is a segítséget!

Előzmény: 409 (17461)
vega_fe Creative Commons License 2024.01.30 0 0 17464

Sziasztok!

Ma vásároltam egy 2011 VW T5.1 buszt amiben van egy webasto thermo top c kályha. Az utastérben nincs semmilyen vezérlője. Csak akkor működik,ha beindítom az autót. Mi kell hozzá, hogy az utastérből tudjam vezérelni kvázi betöltse az állófűtés szerepét?

Köszönöm előre is a segítséget!

Optikus01 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 17463

Szia!

 

A problémával Nyíregyházán küzdök.

Az autó egy 2004 es Opel Vivaro. Az állófűtés utólagos beszerelés, ezért nem említettem. Szerintem még a sógorok műve lehet 

A jármű ugyanis onnan származik.

Az említett kályhát szétbontottam, volt, és lett is csavar beszakadás, de van új menet és csavar.

Látszólag semmi rendelleneset (szétégett alkatrészt) nem találtam. Ami fura hogy gázolajnak nyoma sincs az égéstérben sem az égőcsőben. A jelek is erre utaltak, mintha a szivattyú nem szállítana elég dízelt. Holnap (kedden) érkezik a tömités készlet.

Általában nincs rosz véleményem az állófűtésekről mert Webasto airtronicot használtam és most is van egy üzemben. De ez a hydronikus kiakaszt.

Köszönöm hogy időt szánsz a a fázós polgárra!

üdv:Laci

Előzmény: 409 (17462)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!