A dobozolás szempont egy gyakran használt modellnél, ha számít az állagmegóvás is? Én úgy tárolom a mozdonyokat, hogy egy fiókba raktam sínt, és azon állnak, ha nem használom őket. Vagy ez nem ajánlatos?
Köszi a válaszokat ismét! Igazából az LS models dobozaiból kiindulva gondoltam a szivacsra. A vasútmodell szerviztől rendeltem egyébként Roco dobozokat, de sajnos azóta sem érkezett meg.
Nem vennék rá mérget, hogy a játékba nem szólt bele a mozdonyszekrény festéke, esetleg a tárolási hőmérséklet is... És akkor már mindjárt megnő a variációk száma.
Itt van egy Roco mozdony, aminek a kasztnijába bedolgozta magát a doboz anyaga. Azokat a fehér bigyókat az általam ismert szerekkel nem lehet leszedni róla.
Már több helyen is problémákat okozott a viselkedésével!
10 éves és más fórumokon is ezt csinálja. Sajnos már több fórum is jelezte, hogy a viselkedése elfogadhatatlan, de egyszerűen csak keres magának egy másikat, más témában és folytatódik.
Ezzel nem lehet mit kezdeni. Az ilyen gyerekek felügyelet nélkül garázdálkodhatnak az interneten és a szülők sehol!
A hungarocell - legalábbis a gyári Roco doboz - is bele tud gyógyulni a kasztniba úgy, hogy a kasztni gyakorlatilag kuka, nem lehet leszedni róla. Mindenképpen kell valami fólia is. (Ott viszont arra kell ügyelni, hogy a mozdonyból kifolyó trutyi ne kenődjön szét, mert akkor amiatt kuka a kasztni, szintén Roco-s tapasztalat.)
Azt mondanám, légy óvatos a szivaccsal, pláne csomagolásra! Volt már olyan szivacsos dobozom, amiben a szivacs az évek során felpuhult és odaragadt a modellhez. Nem tudnám megmondani, ez milyen szivacs volt és hogy a mai szivacsok esetleg már nem ilyenek. Én buborék fóliába csavarom bele a modelleket többszörösen. Van olyan buborék fólia is, aminek mindkét oldala sima, azt találtam a legjobbnak.
Érdeklődni szeretnék, hogy merre lehet szivacsot beszerezni a modellek számára? Nem méretre vágottra gondolok, csak egyszerű 5-10mm-es fekete szivacs lapra. Van egy-két doboz nélküli kocsim, kaptam jó masszív papírdobozokat, de jó lenne bele rendes szivacs is, hogy ne csúszkáljanak. Barkácsáruházban sajnos ilyet nem találtam. Esetleg valaki tudna tanáccsal szolgálni?
Kisméretű motor (amilyen pl. a submicro szervókban, vagy mobiltelefonokban van), mögötte áttétel, ami az első generációs hajtásokban elég pici, a másodikban kissé nagyobb. A fogaskerekek minősége az olcsó kínai játékokból ismert minőség, emiatt a hajtás visít, mint a fene. A forgóváz kb. úgy van meghajtva, mint anno a jugoszláv N-es gépekben (az áttétel utolsó előtti fogaskereke a forgóvázba van ültetve, azzal együtt fordul, ez hajtja a tengelyeket). A forgóvázat egyébként ugyanúgy fülek tartják az alaplemezen, ahogy a Fugi gépek forgóvázait, emiatt a forgóvázak nehezen fordulnak, cserébe lötyögnek. A keréktárcsák mágnesesek, hogy nehezebben ugorjon le a sínről (erre szükség is van a forgóvázak nagyon gyenge minősége miatt), sajnos ez drasztikusan megnöveli a gördülési ellenállást. Ami viszont drasztikusan lerontja a futást.
Ezen a videón 0:40 körül láthatsz egy első generációs hajtást: https://www.youtube.com/watch?v=NN0vALNkAzE (a második generációs kb. ugyanilyen, csak eggyel több fogaskerékből áll).