Tisztelt topiklakók ! Szükségem lenne egy FLM Br 94-es (kat.sz.4094) szétszerelési rajzára. (Jó régen, még a Láng börzén vettem, de dokumentáció nem volt hozzá ) A kerék-áram érintkezőkkel van hiba, szégyen,de nem bírok vele, a gép egyébként - egyenes vágányon - kiváló.
Egy H0-ás méretü fütökocsi modelljén dolgozom. Sajnos nagyon kevés információ, ill. kép található róla a neten. Volna-e valakinek valami részletesebb információja, esetleg képei a beltérröl, a motorról, motortérröl stb.? Ha igen, nagyon hálás lennék, ha megosztaná velem.
Hacsak nem valami szipi-szupi szerves oldószeres ragasztót vettél - amit kizártnak tartok faragasztó terén - akkor a víz lazítja/oldja a ragasztót. Be kell fújni vízzel, és várni vele kb 1 órát.
Szeretném közölni a szomorú hírt, Kedves Barátom, volt kollégám, modellező társunk, Komáromy Péter a mai napon 75. életévében itt hagyott minket. Aki ismerte tudta, hogy a vasútmodellezés, és a Gysev iránti rajongása egész életét végigkísérte.
Akkor pöccre pucolva volt, motor kipucolva, zsírozva minden kerék, tengely. Ez a max, ami a körmotorból kihozható. DCC-ben tudod ilyen lassan is kínozni, ezért jön elő ez a szakaszos ugrálós haladása. Egyenáramnál szimplán nem indul még el ezen a fokozaton. Ha kihagyod az alsó sebességfokozatokat kb 6-7-től indítod akkor nem feltűnő ez az ugrándozás.
((Látod azóta mennyit ment az új motorral, milyen koszos lett. :)))
Elnézést, ugyan megígértem, hogy nem osztok meg újabb Fleischmann átalakítást. Talán maradhat.
Ezt a FL BR24-es H0-ás 4142 mozdonyt 2019-ben alakítottam át NEM651-es foglalatú csatlakozásra, és LED-es világításra, kapott dekódert is. Valamint a szerkocsi is szedi az áramot, így eléggé stabil lett a mozdony.
Most, 2024-ben kapott ő is coreless motort. Mivel készült annó róla videó, így a kettő motor tulajdonságait egész jól össze lehet hasonlítani.
A Faller és cikkszámára sokall több képet találtam, sőt itthon is kapható a készlet, úgyhogy egy gondom letudva...:))))
Ha valakit esetleg érdekel: analóg mozdonyokba való világításpanelt csináltattam, kell 4 db dióda 4 db ellenállás és 2-2 db duó LED. Pluszban elbír még egy fehér LED-t ha olyan a mozdony. A sínről kapja villanyt és kb 3 V-tól már működik vagyis a mozdony jó eséllyel még áll vagy csak brummog de a fények már világítanak. Az egész panel kb hüvelykujj méretű.
Nagyon-nagyon köszönöm !! Az összeállítási utasítás sokat segített. Sajnos úgy tűnik az eladó vagy több készletből mazsolázott, vagy nem pakolt mindent vissza a dobozba. Na mindegy, így is sok részlet világos lett . A VMC-t megkeresem, hátha tudnak segíteni .
Tudom, mert már rendeltem. Nem közvetlenül a Faller-től, hanem magyar bolton keresztül (konkrétan a VMC-től).
Annyi a szépséghibája, hogy alkatrészenként nem lehet rendelni, csak komplett öntőkeretet. Ebben az esetben a trafóhoz a topiktársnak meg kellene rendelnie a 3-as, 4-es és 5-ös öntőkereteket.
Szia, a Pola-t a Faller vette meg, jó eséllyel semmit nem módosítottak a modellen, szóval talán használhatod a Faller (130958) összeépítési utasítását:
Hozzájutottam egy félig-meddig összerakott POLA Umspannwerk "Eisfeld" trafóállomáshoz. Ehhez keresek plusz trafót egyet vagy akár kettőt is és a legfontosabb, ha valakinek van esetleg összeállítási rajza és elküldené az email címemre, sokat segítene.
Most csak az erősáramú erőátviteli rendszerekről tanultak alapján raktam össze , de van sok apróság még a dobozban és nem igazán sikerült megtalálni ezek helyét.
A neten böngésztem, sok variációt találtam , de nem jutottam előrébb.
van valakinek tapasztalata, abban, hogyan lehet szétszedni egy Jägerndorfer 2068 mozdony forgóvázát, a kerekeket akarom cserélni. Előre is köszönöm. Miklós
Azért ha már Szombathely, akkor érdemes körülötte is keresgélni. Laci barátom Szombathely mellett él, a TT terepasztala azt hiszem mindent visz a méretben, bár szerintem felette is. Érdemes a csatornáján a videóit megnézni. Úgy gondolom, minden magyar modellezőnek etalon lehet.