Keresés

Részletes keresés

MTTP Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95668

Amennyire tudom, a T3-as és a hozzá rendelt 89-es sorozat rengeteg alsorozatból állt. Gépgyár függő volt, hogy ki mit hozott ki belőle.

Ezeknél még nem volt jellemző a ma megszokott Heusinger vezérmű, ezért az egyszerűbb rudazat. De végignézve az alsorozatokat, voltak már jóval bonyolultabb vezérlésű típusok is. Az általad mutatott Trix egy későbbi mozdony, ahol - gondolom - már jóval több gépészeti fejlesztés felkerült az eredetire és ezt képezte le a modell.

Előzmény: kisfaludy1 (95667)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95667

Szép kis mozdony !

Ismerem ezt a típust, a Piko is gyártotta  (lehet, hogy még most is) H0-ban.

Az igaziról még nem láttam képet sem.  Pikónál sincs a vezérlés rudazata modellezve, az is lehet, hogy belül van ezért nem ábrázolják.

Kis magyar gőzösöknél is láttam ilyen megoldást. (már ha erre gondoltál a rudazat kivitelénél nem a vastagságára)

 

Előzmény: MTTP (95664)
nazareth Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95666
Megszolitottnak erzem magam, mert en voltam az erintokepernyos vonatvezerles vitajanak elinditoja. Voltak velemenyek pro es kontra, mint ahogy elismerten vannak elonyei es hatranyai is a megoldasnak. De amennyire emlekszem, a "szinte egyseges allaspont", "felesleges ostobasag", "teljesen valoszerutlen" es "mar-mar karos a vasutmodellezo-tarsadalom szamara" allitasok igy egy sorban egyaltalan nem tukrozik a vita vegkimenetelet. Ha kettot-harmat kihuzunk az otbol, sokkal kozelebb kerulunk a valosaghoz :)
Előzmény: alsó madárfogás (95652)
MTTP Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95665

Ehhez csak annyit, hogy amikor tavaly először állítottuk össze a BTTB klubmoduljainkat a Baár-Madas Gimiben, akkor ott egy Roco Z21-gyel hajtottuk a rendszert és a kölkök kb. 5 perc alatt letöltötték a saját telefonjaikra az alkalmazást, majd óriási boldogsággal irányították a vonatokat.

Akkor egy kicsit megértettem, hogy a Roco miért is nyúlt ehhez a fejlesztési megoldáshoz. Lehet, hogy a gyereknek csak egy volt a sok közül a napi szinten kipróbálható applikációk közül, mégis talán a csíra meg-megragadt némelyikükben.

És igen, mert azóta volt ugyanott egy nagyobb szabású modultalálkozónk (köszönet érte a korábban említett Kudar Gyurinak) és a srácok jöttek, igaz hogy most már Fredi-vel nyomták, de öröm volt nézni azokat a csillogó tekinteteket.

És most már szerveződik a Múzeumok éjszakájára is egy hasonló esemény, úgyhogy a szondázás folytatódik.:-)

Előzmény: alsó madárfogás (95652)
MTTP Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95664

No elkészültem a képekkel:

 

Ez csak egy a sok közül. A többit itt lehet megnézni: www.facebook.com/MasTTertape

 

Ez egy régebbi konstrukciójú modell, ha jól tudom a pmt az egyetlen gyártója, de nincs kizárva, hogy anno a Jatt/Jago is elkövette.

Nincs világítása, még a régi kuplung van rajta, viszont kellő tömegű, a gyárilag kapható három kocsit elhúzza, plusz a Tillig által készített fékházas is belefér a vontatmányba.

Ránézésre egyszerűbb kivitel, mint a Trix N-ese, sőt talán egy másik altípus is, de ez is T3-as.

Mivel hiánypótló, viszonylag kisebb szériás gyártmány, ezért igyekeztek mégis megfizethető szintre beárazni, ez viszont némi kompromisszummal járt, ilyen a világítás, meg talán a rudazat kivitele is.

De mi TT-sek örülünk az ilyesminek. Ennek ellenére mégis kevesen engedhetik meg maguknak az ilyen modellt. 

Előzmény: kisfaludy1 (95648)
somytomy Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95663

A rajz alapján úgy tűnik, hogy van benne dekóderfoglalat.

Digitális vezérléshez alapesetben csak egy központ kell, ami általában egy erősítőből, egy kézivezérlőből meg a tápból áll. Újat a legjobban egy kezdőkészlettel lehet szerezni, mert külön a központ annyiba kerül, mint egy kezdőkészlet. Én személy szerint a Roco MultiMaust ajánlom, mert szerintem mindent tud, amire kezdő-haladó szinten szüksége lehet az embernek (CV-t nem olvas, de az szerintem kibírható). Utóbbiról itt van egy jó, átfogó írás, egyéb digitális dolgokban meg a digitális modellezés topikot érdemes olvasgatni.

Előzmény: Ikaruga (95661)
tumikas Creative Commons License 2014.04.17 -1 0 95662

Igen a fekete dugó helyére megy be a dekóder. A Br 17-es a leirás alapján elő van készitve, így ebbe is csak dekóder kell és kész.

Előzmény: Ikaruga (95661)
Ikaruga Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95661

Sziasztok.

Totál kezdő vasútmodellező vagyok (vagyis szeretnék lenni) és egy kis segítséget szeretnék kérni.

Digitális vezérlésű pályát építenék, két mozdonyom van már. Eddig csak analóg módban "játszottam" velük. Az egyikről tudom, hogy digitálisan előkészített mert egy olyan start szettből származik de most nincs benne dekóder (Br 140) A burkolatot levettem és egy 8 tűs dugó van alatta, gondolom ezt eltávolítva kell a helyére a dekódert tenni. A másik egy roco playtime br 17 gőzmozdony amiről az eladó nem tudta megmondani, hogy elő van-e készítve digitálisan. A papírján viszont az alábbi kép van. A szerkocsi tetejét lepattintottam és ott is láttam azt a kis fekete izét (vakdugó lehet?) ami a képen látható.

Szóval várom a segítő észrevételeket, amit előre is köszönök.

Na meg a millió dolgot ami szükséges ahhoz, hogy működőképes pályát tudjak összerakni.

Votom Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95660

Videó is van egy motoros verzióról:

 

https://www.youtube.com/watch?v=-_oYusv3Ywg

Előzmény: Votom (95659)
Votom Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95659

Egy idő után törlik a tárhelyről, szóval töltsétek le a képeket!

Előzmény: Votom (95658)
Votom Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95658
Előzmény: tomi0927 (95657)
tomi0927 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95657

Azt hiszem többek nevében leírhatom, hogy ezt a remekművet -ha nincs lehetőség egyelőre személyesen megtekinteni- nagyobb, jobb felbontásban is szeretnénk megsassolni. Megtennéd, hogy néhány igazán közeli, részleteibe menő képet készítenél és felraknád, mindannyiunk örömére és a gyártó büszkeségére is?

Köszi előre is

Előzmény: Votom (95597)
k robert Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95656

Szia 

 

Mi ott a közösen bérelt pincében azért néha tartunk nyílt napot ahova nem csak a tagok jöhetnek, de azt azért érdemes átgondolni, hogy a fárdtságos munkával megépített rendszert az általunk fenntartott helyiségbe betévedő vendégek ne cseszerintsék szét ezért nálunk nyílt nap meghívásos alapon megy és nem fogadunk gyereket iskolás kor alatt sem szívesen mert amíg apuka beszélget sok esetben a kis lurkó rombol és ebből csak a keserű szájíz maradna mindenki részéről.

 

üdv Robi

Előzmény: alsó madárfogás (95652)
k robert Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95655

Ránk N-esekre nem igazán jellemző a más méretarányok szapulása, mindenki abban a kórteremben játszik ahol akar és tud.

Vannak persze olyan nagyon betegek akik egyszerre több kórteremben is ápoltak:-))

Előzmény: alsó madárfogás (95638)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95654

Szerintem a mobiltelefonos kapcsolódásba sok-sok lehetőség rejlik !

A telefon most már mindenkinek ott lapul a zsebében. Akár be tud kapcsolódni a

közös játékba, vagy rákapcsolódni a mozdonyon lévő kamerára és saját videót készíthet a mozdonyvezető szemszögéből stb... és rengeteg olyan lehetőség amire most még nem is gondolunk. :-)

 

Előzmény: alsó madárfogás (95652)
szuromia Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95653

Nem lehet, biztos. Véleményem szerint ugyan megmarad a valódi vasútmodellezés, de a mainál még sokkal drágább lesz. Cserében viszont megkaphatsz majd bármit.

Az okos telefonon, tableten felnövő generáció(k) pedig a teljes virtualitás irányába haladnak, ők is fognak "modellezni", de ezt az egyre élethűbb alkalmazásokkal teszik. Virtuális járművekre és virtuális helyszínekre, kiegészítőkre költik majd a pénzt. 

Előzmény: alsó madárfogás (95652)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95652

Simán lehetséges, hogy az utolsó "aranykor" a miénk: még vannak gyártók, egyelőre kevesebb szűnik meg, mint amennyi lelkesen próbálkozik. Igen, az árak magasak, de legalább még van mit megvenni.

 

Nemrég volt valamelyik topikon vita arról, hogy mire valók ezek az okostelefonnal, tablettel vezérelhető központok. A szinte egységes álláspont szerint felesleges ostobaság, teljesen valószerűtlen a használata, már-már káros a vasútmodellező-társadalom számára. Nem is akartam hinni a szememnek, mennyire elutasító volt a közös vélemény. Azt mondom, senki sem kényszerít minket a használatára, ellenben egy mai, ezeken a készülékeken szocializálódott fiatalnak jópofaság. Nem lehet ennyire retrográd álláspontot felvenni, mert ismét csak magunk ellen dolgozunk: az utánpótlás hiányában tovább szűkül a kínálat, és egyszer csak nem lesz mivel frissíteni a kollekciónkat.

 

Azt, hogy a kluboknak erős szerepe lehet az újabb generációk bevezetésében, egyetértünk. A módszerek fontosak: ma a kutya meg nem fogja találni azt a kellemes baráti társaságot, ott, a közösen bérelt pincében, ahol a modulok épülnek-szépülnek. Honlap kell, rendszeresen frissítve, szaktanácsadással, a fiatalokat becsábító újdonságokkal. Ekkor talán (!) van esély arra, hogy nem fogyunk el.

Értem én, hogy ez is pénzbe és időbe kerül. De épp azok a korosztályok tudják ezt a klub keretein belül megcsinálni, akiket az elavult technológiával eleve távol tartunk a vaútmodellezéstől.

Előzmény: MTTP (95643)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95651

Köszi !

Előzmény: MTTP (95650)
MTTP Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95650

Délután fotózok amúgy is, akkor megcsinálom.

Előzmény: kisfaludy1 (95648)
MTTP Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95649

Nem értem.

TT-ben, egy régi, tehát már nem gyártott, Bttb-s kerék 2-3 euro.

Az új, hasonlóan küllős kerék is inkább 3 körül van. Itt két kereket ad 1950-ért, ami kicsivel több, mint 6 euro.

Teljesen rendben van ez az ár. Nem a boltot védem, mert a Piko webshopjában is ennyi ez az alkatrész.

Mondom, nem az árak magasak, hanem mi (vagy sokan közülünk) keresünk keveset...

Előzmény: Törölt nick (95647)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95648

Tennél fel róla képet !  TT-ben még ilyet nem is láttam, csak a kövérebbik testvérét a Rocótól. 

Előzmény: MTTP (95645)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95647

"A gyártó ugyanúgy megszeretne élni, mint a sarki zöldséges, vagy a pék."

 

No igen, de azért csak egy a számtalan hasonlóan megmagyarázhatatlan árképzés közül:

 

http://www.vasutmodell.com/piko-56054-dc-spoke-wheel-set-set-of-2-11-3-mm

Előzmény: MTTP (95643)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95646

Nézd, ezt egy tízesért vettem a neten. Ha hasonló árkategóriában találok T3-at, legalább ilyen kidolgozottságban a többi méretarányban is, ígérem azonnal lecsapok.

(Csak, hogy ne legyen sértődés ! )  :-)

Előzmény: alsó madárfogás (95644)
MTTP Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95645

Az ügy kipipálva.:-) Nekem is itt figyel a T3-as, igaz szász királyi kiadásban, azaz a hozzávaló kocsik száma zéróhoz közelit TT-ben. Bár van pár kéttengelyes csapófedeles, de személykocsiban cudarul állok, ugyanis egy német kisszériás vagon éppen annyiba kerül, mint maga a mozdony (140-150 euro).

Előzmény: alsó madárfogás (95644)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95644

Példás hozzáállás, csak így tovább. Ellenben okkal sértődhetnek meg a TT-esek, a Z-sek, valamint a H0-nál nagyobb méretnagyságban tevékenykedők. Legyél kedves pótolni a hiányosságot, és mindbe belekóstolni. :-)

Előzmény: kisfaludy1 (95640)
MTTP Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95643

"úgyis büntet bennünket a modellgyártók gátlástalan pénzéhsége"

 

Nos szerintem ebben a kérdésben is itt az idő, hogy megváltozzon az alapgondolkodás.

Szoktam mondogatni, hogy senkit nem kergettek gyerekkorában az asztal körül, töltött fegyvert a fejéhez tartva, hogy már pedig neked fiam vasútmodellezned kell. Ez alapvetően egy drága hobbi, de ha összevetjük mondjuk a horgászattal, akkor szerintem meglepődnénk, mert ott is vannak árak és költségek.

Szabad emberek, szabad választása (vagy esetleg menekülése) a modellek gyűjtése, építése, járatása, stb. Régen is drága volt, de akkor talán több jutott rá. Vagy ma keresünk jóval kevesebbet fajlagosan.

A gyártó ugyanúgy meg szeretne élni, mint a sarki zöldséges, vagy a pék. Ez utóbbiaknál is elmondható a pénzéhség, mégis lemegyünk kenyérért és paprikáért. Ha meg valahol olcsón kínálják, annak megnézhetjük a minőségét.

Nagy nevű osztrák (német) gyártó menedzsmentje a saját bevallása szerint is úgy látja, hogy ez a hobbi kezd kiöregedni. Egyre kevesebb az aktív, ergo talán növekvő anyagi lehetőségekkel bíró vásárlóréteg. Maradnak a nagypapák, a nyugdíjasok és hát még a jóléti társadalmakban is erős korlátok vannak e korosztályban forrás szempontból. 

A kínai munkaerő és gyártás évről évre többe kerül, a beszállítók emelik az árakat, az eladási számok lassan, de csökkennek, így a végső és kényszerű áremelési teher a gyártó vállán nehezedik, így a vásárló nyilván őt szidhatja egyedül. Plusz a magyarok sajátos helyzete a magas áfa és az alacsony vásárlóerő miatt.

Persze, hogy az lenne a megoldás, ha nőne a fogyasztás, azaz ha több modellt vásárolnánk. Szerintem, ha drasztikusan változna pozitív irányba az ország szociális, társadalmi és piaci helyzete, akkor is valahol az utolsó tucatban lenne ennek a hobbinak a fejlődése.

Tehát róka fogta csuka.

Viszont itt kapcsolok vissza a kiállítások és a klubok minőségére, felelősségére. Ugyanis rendkívül fontos az utánpótlás nevelése, támogatása, felkarolása. Sőt az olyan klubok támogatása, akik tudnak és akarnak ezzel a témával foglalkozni. Legutóbbi műsorunkban éppen erről is tanakodtunk, hogy van-e, tudunk-e olyan klubokról ahol látványos ez a munka. Talán szándékosan nem emeltünk ki senkit, mire az adás után kaptam pár sms-t és mélt, hogy miért is nem említettem meg X, vagy Y klubot. Talán azért, mert bár tudom, hogy léteznek, mégsem érezhető átütőnek a jelenlétük. Nincs megfelelő kommunikációjuk és sajnos jó magyar szokás szerint, amit az egyik elér sikerként, azt a másik jól lehúzza a saját köreiben. Ahelyett, hogy inkább segítenék egymást, ne adj isten közösen szervezzenek kiállítást, költséget és időt spórolva, és így tovább.

És igen ha a klubok és a kiállítások valóban kitermelnének egy olyan, ma tizenéves közeget, akiknek nem csak a tabletes kütyük és a közösségi média egyszemélyes kölcsönhatása jelenti az egyetlen kikapcsolódást, akkor egy idő után elérhető a cél. Viszont ehhez a kiállításoknak, a klubvezetőknek, az egész hozzáállásnak változnia kell, haladni kell a korral, mert a ma gyereke simán lenyeli reggelire a Z kapcsolást akkor, amikor már androidos applikációkat ír technika órán. 

Előzmény: Törölt nick (95639)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 95642

Trix.

Előzmény: Törölt nick (95641)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.16 0 0 95641

De tökéletes, ki követte el ?

Előzmény: kisfaludy1 (95640)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.16 0 0 95640

Ne mondjátok, hogy lenézem a kisebb építési nagyságokat, vettem is egy kis N-es cukiságot.

Természetesen T 3-at, mert ez a kedvencem és tényleg nagyon olcsón adták.

Elöl- hátul világít és még egy lendkereket is bele tudtak zsúfolni.

Ahhoz képest, hogy ilyen kicsike szépen mozog.

Mivel nagyon kicsi a tömege így nincs elég jó kontakt a sín és a kerekek között. Extrém lassú menetnél ez látszik, de sebaj majd nagyon tiszta pályát kap, kevés kitérővel.

 

Itt egy kép róla:

Az igazi szépségét ez a vacak esti fotó nem adja vissza, sokkal élénkebbek a színei.

 

Egyszóval tetszik ! Ha időm engedi, megérdemel majd egy kis terepasztal szösszenetet. Épp csak egy kicsit, amin kedvére elmasírozhat. :-)

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.16 0 0 95639

"Helyes a bőgés oroszlán"!

Tartsunk össze méretaránytól függetlenül, úgyis büntet bennünket a modellgyártók gátlástalan pénzéhsége ésa forint állandó értékcsökkenése. :-))

Előzmény: alsó madárfogás (95638)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!