Mondjuk azt senki sem nézte meg, hogy a ROCO 10764, 10765 működtetése esetén "mire gondolt a költő"?
Eredendően arra, hogy a 10764-nek van egy booster kimenete, azt kell összekötni a 10765 booster bementével, és, ha szükség van egy második boosterre, akkor azt az első 10765 booster kimenetéről kell meghajtani?
Arról ne is beszéljünk, hogy ezeket az eszközöket igazából úgy kellene használni, hogy a kimeneti sínfeszültségük lehetőleg azonos legyen, vagyis egyforma, egyformán beállított, stabilizált tápegységekről kell(ene) táplálni, hogy átmenetkor az eltérő DCC sínfeszültségek ne az áthaladó mozdonyon egyenlítődjön ki!
De visszatérve az eredeti kérdésre: A hibássá vált 10764-t meg kellene nézni úgy, hogy magában működik-e, ha egy MultiMaus-t bekötünk a master-be?
- Ha igen, akkor sikerült egy rossz kábelt és/vagy rossz elosztót összeszedni.
- Ha csak ezt kötjük be "'booster-ként", akkor működik? Ha igen, akkor lásd fentebb.
- Ha nem működik sehogy, akkor sajnos sikerült a túlvilágra küldeni az Xpressnet illesztő áramkörét.
Azt amúgy nem értem ám teljesen, hogy egy házi pályára minek kell három áramot adó kütyü? Annyi vonat mozog egyszerre, hogy nem elég a z21 2,5A-e és a 10764 3A-e? Egy kezemen megtudom számolni azokat az otthoni berendezéseket, ahová nem elég 5,5A... (A H0-nál nagyobb vonatokat most hanyagoljuk el, az másik liga.)
Na hát reménykedtem, hogy valaki válaszol valami okosat a dologra, de nem... :)
Szóval ha jól értem, amióta az eset megesett, a z21 önmagában, terhelés nélkül is zárlatot jelez?
Én elég nagy valószínűséget adnék, hogy javítható a dolog, csak végig kell követni, hogy a B-BUS zárlat-bemenete hogyan van a procihoz illesztve, és mérni egyet-kettőt. Kis szerencsével nem a proci bemenete halt meg...
A kábellel és Y-elosztóval szvsz. nincs semmi probléma, én sem biztos, hogy szétszedném és fúrnám-faragnám a dobozt.
Le volt húzva a sín betáp, csak a z21 b-bus volt a saját kábellel kötve a fekete dobozra, úgy ment, amikor rádugtam az elosztót, és a gyári telefonkagyló kábelt akkor szállt el.
Azért a kábellel próbálkoztam, mrrt az van kéznél, egyszerűbb volt rányomni a csatit, mint szétszedni a dobozt.
Hát ugye a Roco "Booster-bus" egy elég fapados közlekedési eszköz. A tudása kimerül annyiban, hogy minden résztvevő párhuzamosan megkapja a 0-t (középső két láb), meg az erősítetlen DCC-t (4. láb); ha pedig valakinek valami baja van, lehúzza 0-ra az 1-es lábat.
1.) Sajnos nem találtam meg, hogy milyen felhúzó ellenállás van a buszon; elképzelhető, hogy az förmedt meg, és így a z21 alapból zárlatot lát. Sajnos a csatin nincs kivezetve táp, így fogalmam sincs mihez képest kellene külön felhúzóellenállással próbálkozni.
2.) Itt is szóba kerül a dolog, miszerint z21-hez passzintott, erősítőként használt 10761-esek hajlamosak megförmedni. Van egy érdembeli hozzászólás kleiner Rainer tollából, aki felhívja a figyelmet, hogy a szakaszhatárok közötti potenciálkülönbségek hajlamosak az emlegetett zárlatvisszajelentő hurkon keresztül áramokat hajtani. Emiatt a 10761 (Központ) és 10765 (Erősítő) dobozok nem csak a beforrasztott csatlakozók meglétében különböznek, hanem a 10765-ben a zárlatvisszajelentő kör valamilyen úton-módon optóval le van választva.
A 2-es pont tükrében egyébként teljesen logikus (bár én sem gondoltam rá), hogy a z21-ben pl. a RailCOM-ot ajánlott kikapcsolni, mert a 10761 nem RailCOM kompatibilis.
Fehér z21 mellé használok egy 10764et boosternek, csináltam kábelt, működik.
Csináltam egy árnyék pályaudvart ami nem lesz folyamatos használatban, és mivel amúgy is sok gép van, külön központról akarok táplálni, ehhez van egy másik 10764. Csináltam meg egy kábelt, ezek ugye rj9es csatlakozók, működött is, viszont el kellene osztani a jelet, ehhez vettem egy Y telefon kábel elosztót.
Mivel mind a két kábel egyenesen van kötve, gondoltam hogy a gyári telefonkagyló kábel keresztbe van kötve, az jön ki a z21bol és megy az elosztóba.
Összedugva egyből zárlat, és error 14et ír, a multimaus, és error 7et a lokmaus.
A z21be dugva működik mindkettő.
Létezik hogy nem volt jó az elmélet és az Y elosztó nem jó, és kinyírtam a központot?
Akinek több fekete doboz van hogy köti őket össze?
A kábelek rj9 csatisak, de az elosztó rj10 szerintem, bár bele megy nem áll stabilan.
Kevésbé röviden : az erdeti ip címet állították át a Z21 -n . Javaslatok szerint a Z21 stop gomb hosszú ideig nyomvatartásával vissza állt az eredeti ip címre . Aggodalmam az volt , hogy az eladó által elvégzett dekódólás megy a levesbe , de nem . Most z21 appal két telefonon egyszerre vezérlésel kipróbáltam a mozdony és váltó kezelést . A telefonról is elfogedta a váltóazonósítást az ötszöri kapcsolgatással.
Értem. Nekem csak egy Next18-asom van, nem volt vele gond, de kis mozdonyt hajt (326). A Faulhaberek még nagyobb mozdonyoknál is 300-400mA-t vesznek fel. Feltételezem, hogy a dekóder leszabályoz, ha túl sok az áram.
Mozdony dekoder javításra keresek valakit vagy esetleg egy szervizút. Lenne 2db marklin mtc21 dekoderem az egyik hangos a másik sima illetve egy Esu mtc 21 hangdekoder ami javításra szorulnak.
Látom Te is elsiklottál a kérdés felett. Nem a motor, nem a dekóder számomra a kérdés, hanem a csatlakozó típus. Ez, a Next18 lábanként 500mA-t képes szabványosan elviselni.
Közben méregettem már, így kiderült, ha a mozdony megfeszül, a motor leég, akkor sem vesz fel a motor 500mA-nél többet, az egész további funkciók pedig együtt 500mA-t a dekdóderrel együttvéve sem. Azaz benne vagyok a teljesítmény keresztmetszetben, így nyugodtan használom ezt, mert a plux22 az jóval nagyobb helyigényű lenne.
A bemutatott lapos Faulhabert nem ismerem, de általánosságban semmi gond nincs a dekóderekkel. Mindenképpen nagy frekvenciára kell állítani a dekóderben a PWM kimenetet! A Faulhabereknek nagyon kicsi a tehetetlensége (inercia-nyomatéka). Érdemes eljátszani a szabályozás mintavétel gyakoriságával is - ha a dekóder megengedi.
Volt olyan problémám, hogy egy kis dekóder nem jól szabályozott egy nagyobb mozdonyt. Feltételezhetően a dekóder áram korlátozása beleszólt a szabályozásba.
Látni látja... a baj akkor van, ha a router már kiosztotta valakinek a 111-et, és csak ezután kapcsolod be a Z21-et. Jobb a békesség, a DHCP inkább ne ossza ki a Z21 címét... szerintem.
Ha a DHCP beállításokban ha a maskon belülre esik a cím, még ha nem is tudja kiosztani a router, attól még megtalálja. Nekem fekete Z21 címe 111 és a routerem pedig 2-100 között oszt ki címeket, viszont a 111-et is tökéletesen látja :). Az a szívás csak, ha valaki elállította a statikus címet, mert akkor barkóbázni lehet a jó címért. Nekem pl használt Z21 + wlanMaus úgy ment, hogy a router hozzá teljes más címkiosztásban volt, nem is egy alhálózaton, és nem tudta a tulaj sem, hogy mire állította át a központot ... Szerencsémre wlanMaust reset előtt megnéztem és megtaláltam a központ IP címét.
Ha a routerben a DHCP nem úgy van konfigurálva, hogy a z21 címe beleessen a kiosztható IP címek tartományába, akkor nem fog tudni csatlakozni a z21 a routerhez.
Ha használt a z21, akkor akármilyen IP-cím lehet neki beállítva, akármilyen alhálózattal. Szóval ha nem ugyanaz az alhálózat, mint a routeré (célszerűen 192.168.0.0), akkor nem fogod megtalálni.
Szóval első körben javaslok egy gyári resetet, hogy visszaálljon a címe (192.168.1.111), ezután már tudod matatni (feltéve, hogy 1.27-esnél újabb firmware van rajta).
Szóval feltételezve, hogy sikeresen alaphelyzetbe állítottad a z21-et, a következő gond, hogy hiába kötöd össze a routerrel, nem fog stimmelni az alhálózat (a routeré 192.168.0.0, a z21-é meg 192.168.1.0). Két megoldás van:
1.) Bekapcsolod a WiFi-routert, csatlakozol hozzá, és átírod az IP-címét valami 192.168.1.0-s hálózatira (csak ne 111-re, célszerű a .1).
2.) Újraindítod, rádugod a z21-et.
3.) Csatlakozol hozzá (ekkor elvileg a Z21 Maintenance-nek már látnia is kell a z21-et).
4.) Hogy ne legyen probléma, a router beállításaiban módosítod a DHCP által kiosztott címeket, hogy a 111 ne legyen a tartományban; alternatíva, hogy a z21 címét írod át a Z21 Maintenance-szel valami olyanra, hogy az a router DHCP-tartományán kívül legyen.
És kb. kész is. Másik megoldás, ha a z21 alhálozatát (192.168.1.0) faragod hozzá a routeréhez (192.168.0.0). Ekkor a folyamat kb. ugyanaz, mint fent, de az 1-es pontban közvetlenül csatlakozol kábellel a z21-hez (ehhez a laptopodon is 192.168.1.0-s hálózatra kell állítanod a címet), és a Z21 Maintenance-szel átírod a címét.
Z21 -hez szeretnék wifi routert csatlakoztatni, de a roco Z21 maintenance programmal sem kapcsolódik.
Valaki használja nem gyári WIFI routerrel a z21 -t ? Az én routerem TL-WR841N az alján szereplő ip cím szintén 192.168.0.1 . A z21 használt a feloldó kód megvan hozzá , de ezek csak kapcsolódás után kellenének
Meg tudnád nézni a router beállításait ip cím , subnet mask ...
Az a kérdésem, hogy ez üzemszerűen/szabványosan működhet-e Next18-as dekóderről?
Jelen esetben is arról hajtom, mert az fért be könnyen, de érdekel, hogy mindez belefér-e a terhelésbe!
A Next18-at elsősorban TT/N, és kisebb H0-ás gépekbe ajánlják. Az áramfelvétel max 1A lehet a dekódernek a csatlakozón keresztül, a motor felé pedig 500mA max. folyamatosan. Azaz elméletben belefér....
Nekem kezdő készletes z21 start van, tökéletesen működik vele az app, a Digitools foglaltság érzékelőket is vissza jelzi.
Sellyén is programoztunk játék közben.
Én úgy szoktam hogy tableten van minden, a telefonokra csak a layoutot exportálom, de először a Google driveban lévőt frissítem, akkor elég mindig csak letölteni az eszközökre. Ha nem akarja behozni inkább a droidos eszköz lesz a ludas, nem kérdezi meg hogy mivel akarod megnyitni a filet?
Z21 App-al kapcsolatosan érdeklődöm, köszönöm előre is a segítséget:
-apróbetűsben van-e valami huncutság? Azaz, ha megvan a központ z21/Z21/vagy ami behazudja, hogy z21, akkor a telefonos/androidos z21 applikációval ezekben az esetekben rendesen vezethetek akár egész nap mozdonyt? Nem fog 1-3 óra múlva bedobni egy kiírást, hogy vegyem ezt azt, vagy fizessek elő?
-Hogyan tudok vele importálni mozdonyt? Exportálás sikerült, de behozni az app-ba egy kész mozdonyt nem sikerül. *.z21loco fájlt nem akarja behozni az app. Vagy ez is már fizetős lenne?
CV regiszterek alap állapotának visszaállítása, mentése: CV8 regiszter írásával a következő műveletek hajthatók végre: CV8 = 0: A CV regiszterek gyári alap állapotának visszaállítása. CV8 = 8: A CV regiszterek, egy általunk korábban elmentett beállításainak visszaállítása. CV8 = 16: A már nekünk megfelelő összes beállított CV regiszter (cím, gyorsulás, funkciók stb.) elmentése. FONTOS! A tényleges visszaállítás a következő bekapcsoláskor történik. Ezért, ha a dekóder reset POM módban történt, kapcsoljuk ki - be a sínfeszültséget, hogy a visszaállítás meg- történjen.