Keresés

Részletes keresés

diesel 693. Creative Commons License 2014.09.27 0 0 96530
Előzmény: diesel 693. (96529)
diesel 693. Creative Commons License 2014.09.27 0 0 96529

" ott meg csak egyenes kitérők vannak, tán nincs is átmenőköríves!"

 

Mert szerencsétlen csóróknak soha nem volt egy Gyöngyösi Váltógyáruk.....:DDD

 

(Nekünk is csak VOLT!)    :-(((

Előzmény: Váltógyártó (96528)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.27 0 0 96528

Ja persze, most jutott eszembe, hogy te amcsizol, ott meg csak egyenes kitérők vannak, tán nincs is átmenőköríves!

Előzmény: manta66 (96526)
manta66 Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96527

Köszönöm.

Előzmény: Váltógyártó (96523)
manta66 Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96526

Azaz - nem látszik a rajzodon, mert ott pont ellenkező íves váltó van.

 

Közben leesett - itt az az összevissza torzított "magyar" kétalfás líráról van szó, amikor a váltók szögét és a vágányok távolságát megkavarták?

 

Ok.

Előzmény: manta66 (96525)
manta66 Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96525

A kétalfás líra második váltója egyszerű kitérő, nem ellenkező görbületű.

 

Ha az első váltó egy jobbos 12 fokos, akkor a második szintén egy jobbos 12 fokos, és innen nyílik a líra. Így lesz a líra szöge 2 szerese a váltó szögének (váltó szöge alfa - líra szöge ennek kétszerese - két alfa.

És a lírából elágazó (balos) váltók 12 fokot térítenek vissza - tehát kell egy rövid ív a váltó után (12 fokos), hogy a vágányok párhuzamosak legyenek.

 

Ez látszik a rajzodon is, és ahonnan van, ott még a leírásban is jól van megfogalmazva.

 

Az egyalfás líra esetén a líra szöge ugyanakkora, mint az első váltóé, ezért elég ha ellenkező irányú váltókkal kapcsolódnak a vágányok, nem kell a csatlakozó ív.

 

 

Előzmény: m0L (96522)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96524

Bocs, ezt egy kicsit hülyén sikerült belinkelni! :-)

Előzmény: Váltógyártó (96523)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96523

Itt egy kép a kétalfás líráról, épp m0L kolléga jóvoltából:

 

Előzmény: manta66 (96521)
m0L Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96522

Csak annyit,hogy a 2alfás lira második váltója ellenkező görbületű kitérő nem szimetrikus.Szimetrikus a nyalábos lira kitérője.

 

e.g.:A kitérő ellenkező görbületű, mert a két ága az egyenes iránytól jobbra és balra terel 3 fok és 4 fok.

Egyben egyenes kitérő is, mert a keresztezés mindkét irány szempontjából egyenesbe esik. A kitérőtípust több párhuzamos vágány vágánykapcsolatánál használják. A harmadik legtöbbet alkalmazott kitérőtípus.

 

szimetrikus:Mindkét irányban az eltérítés azonos körívsugárral és eltérítési szöggel történik.6 fok

Előzmény: manta66 (96521)
manta66 Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96521

Az nekem is lejött, hogy Zircen szimmetrikus váltóval nyit a líra.

A MÁV kétalfás líra is oké.

(ott a második váltó is hagyományos - ugyanolyan irányú mint az első)

De Zirc pont nem a szokásos kétalfás líra - pont a szimmetrikus váltó miatt.

 

Ezért kérdeztem, hogy jobb-e így, (szimmetrilus váltókkal, 2x12=24 fok helyett 12+6=18 fokos lírával) kijön-e a "szabvány" kisívekkel, amiket a rajzon lehet látni?

Előzmény: nazareth (96520)
nazareth Creative Commons License 2014.09.26 0 0 96520

Jobb így, mint a valódi (sima váltókkal) ?

Nem jó kérdés. Ha megnézed a Váltógyártó által belinkelt album utolsó képét, ott látod Zirc "valódi" váltókörzetét is, ugyanúgy kétalfás. A MÁV-nál ez volt a szabvány. Nem a vasútmodellezők találták ki, hogy csaljanak maguknak vágányhosszt :)

 

(Persze nem teljesen 2 az az alfa, de ne menjünk bele a részletekbe :)

Előzmény: manta66 (96515)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96519

Írtam neki egy mailt, de franciául válaszolt, szóval attól sem lettem sokkal okosabb.

Amit ki tudtam hámozni belőle :) a blog marad, a házat eladta, költözik, de nem világos, hogy mi marad az asztalból és mit visz. Viszont utalt arra, hogy az új házban épít megint, lehet figyelni jövőre a blogot, mert nagyon szép asztalt épített és nagyon részletesen fotózta az építést, átépítéseket.

Egyébként nekem a jármű átépítések tetszettek még nagyon, ott már fut egy Atlas sorozat 1:87-es motorkocsikról, ő meg szépen motorizálta a kiállításra szánt darabokat, kb úgy mintha az Ikarus sorozatból valaki Car Systemet építene.

Előzmény: róbertke (96504)
manta66 Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96518

Aha!

Nagyon jó ötlet!

 

És az nem gond, hogy a szimmetrikus váltó miatt csak 1.5 alfás a líra?

Úgy értem, hogy kirakható az általad megszerkesztett darabokból?

Előzmény: Váltógyártó (96517)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96517

A két alfás lírával azonos hosszon több kiágazást tudsz kialakítani. Ha megnézed a középső képet, azon jól látszik, hogy az első elágazás után a két belső vágány egyforma hosszú. Onnan nézve fölfelé 4, lefelé csak 3 kiágazás van.

Előzmény: manta66 (96515)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96516

Üdvözlet!

 

No comment :)

 

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=16894

 

Üdv

e94

manta66 Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96515

Kezdem érteni.

A szimmetrikus váltók a "kétalfás lírához" kellenek?

 

Jobb így, mint a valódi (sima váltókkal) ?

Jobban kijön, vagy hasonló?

 

...kezdem érteni?

:-)

 

Előzmény: Váltógyártó (96514)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96514

"És a kétalfás lírában is kijön a csatlakozás?"

 

Ott természetesen csalni kell az aljakkal, de ebben már van rutinom! :-)

 

9 fokos geometria (designed by Benő)

 

 

Előzmény: manta66 (96513)
manta66 Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96513

Mester vagy, mester!

Egyáltalán nem egyszerű egy komplett vágánygeometria-rendszert megalkotni!

 

És a kétalfás lírában is kijön a csatlakozás?

Nem látok a rajzokon ilyet, nem tudom elképzelni.

Előzmény: Váltógyártó (96512)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96512

Hi All!

Éppen száradnak a brulal-ROKAL cuccok, úgyhogy van egy kis időm tervezni, mert a szellőzés még nincs kész a műhelyben. Festés után muszáj hagyni egy kis időt az ülepedésre!

Szóval, a kezdetek kezdete óta gondolkozok egy 12 fokos geometriában, most fejeztem be a vázlatot. Amit tudni kell róla:

A vágánytengely-távolságnál az 5m-t vettem alapul. Ez H0-ban kerekítve 57mm, TT-ben 41,3mm lenne, mert H0-ban tervezem meg, és méretarányosan lesz majd lekicsinyítve (41,66mm lenne a valós méretarány).

A XI-es kitérő tk. a TILLIG EW3 geometria, de a vágánytengelyek egy vonalban érnek véget.

A XII-es kitérő szimmetrikus lenne, ellenben az igazival, de törekedtem az egyszerű elkészíthetőségre is.

A XIII-as a kétalfás lírában rövidebb kell, hogy legyen. Megrajzoltam a kiegészítő síneket is.

A XIV-est (angol) és a hózikat csak összeforgattam a XIII-as kitérőkből.

 

   

Első sorban a magyar témát modellezőkre gondoltam, hiszen ez nem foglal nagy helyet, viszont szebb, mint a 15 fokos geometriák, és megvan benne a két alfás líra is.

Miután ezek egyenlőre tervek, minden ötletet és javaslatot szívesen fogadok!

 

 

MTTP Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96511

Az ötlet jó és már gondolkodtam is rajta, csak egy kicsit problémás lenne 5000 nm-t, pláne egy körfűtőház íves terében úgy rögzíteni, hogy azon a részletek élvezhetők legyenek.

Másrészt a Park is meglehetősen nehézkesen áll az ilyen feladatok elé, sajnos kevésbé hiszem, hogy bárhova is el tudnék helyezni több kamerát egy TL anyag rögzítéséhez.

Ha másként nem megy, akkor max a 240 m-es TT-s moduljainkat tudom így felvenni. Az is izgalmas lesz.:-)

Előzmény: V43-1123 (96506)
Joe E34 Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96510

Ahhá! Köszönöm! Előbb olvasgatok kicsit, hátha nem is kell kérdeznem ;)

Előzmény: nazareth (96509)
nazareth Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96509

Itt kérdezd.

Előzmény: Joe E34 (96508)
Joe E34 Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96508

Tisztelt Urak! Biztos amatőr a kérdésem...mondhatni analóg, de van valahol valami leírás abszolút hülyéknek, hogy a digitális szetthez mi az ami kell, hogy egy alap, néhány szerelvényt el tudjak kezelni?
Vagy ha valaki néhány szóban össze tudná foglalni az is megtenné, ugyanis nem volt még kezembe ilyesmi. Azt vágom, hogy a mozdonynak előkészítettnek kell lennie. Köszönöm.

nazareth Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96507

https://www.youtube.com/watch?v=KYB6SLmHOHs 0:50-től – ha még valaki nem ismeri :)

Előzmény: V43-1123 (96506)
V43-1123 Creative Commons License 2014.09.25 0 0 96506

Egy ötlet a kiállítással kapcsolatban: az összeszerelésről, beüzemelésről készülhetne egy "tájmlepsz" videó. A MINIVERSUM-ról is van ilyen, itt is érdekes lenne :)

Előzmény: MTTP (96505)
MTTP Creative Commons License 2014.09.24 0 0 96505

Sziasztok!

 

Megint eltelt egy hét és újabb sorsolás volt a Vasútmodell TV-n.

http://vasutmodelltv.hu/videos/temofeszt-toto-harmadik-sorsolas-a-vmc-szakuzletebol/

 

Köszönjük a figyelmet!

róbertke Creative Commons License 2014.09.24 0 0 96504

Mivel nem tudok franciául, kénytelen vagyok szótárazni (guggolós fordítson akinek akar): - Nekem úgy jött le az egész, hogy a házat eladta, de az új tulajnak nem kell a terepasztal, és ezért inkább szétszedi és eladja mind a terepasztalt, mind a járműveket. 

De ha rosszul szótáraztam, elnézést kérek érte ....

Előzmény: Törölt nick (96503)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.24 0 0 96503

Költözik, azt mondja 2015-re újjáépíti, eladták a házat.

Vagy nem jól értem?

De mintha olyasmi lenne a mostani bejegyzése, hogy eleve szétbonthatóra építette volna meg, ha vinni kell akkor vihető legyen, ezért tudja ilyen kis modulokra szétszedni.

Előzmény: róbertke (96498)
tyson1 Creative Commons License 2014.09.24 0 0 96502

hallo a new freight wagon limited edition Hungarian MÁV gondola wagon with metal brakeman´s house, brown livery, epoch four-five. Limited machine printed Klein Modellbahn based edition with 20 copies only. dom model firm-

my website
http://trainpagesofluca.net/
on my homepage all train lovers and enthusiasts. My name is Luca and my
interests are trains, specialy all slovene locomotives and the trains they
run in Croatia on Rijeka railway it is a part of croatian railway system
from border with Slovenia to Rijeka in Croatia, because on this track run
locomotives they are identical with some slovene electric and diesel
engines. In my collection I have also many slovene
DMU's and EMU's they are homemade.

 

tyson 1

róbertke Creative Commons License 2014.09.24 0 0 96501

Közben én is körbenéztem az interneten, az ÖBB 310 -es mozdonyok Hegyeshalomig míg a CSD 375 -ös gépek Sturovo/Szob határig jártak.

Előzmény: z.kabai (96499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!