Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80760

Ja...olvastam.

DE mivan ha neki az van a fal fele, az a hatulja ?

:-) 

 

Amugy van olyan szivattyu, aminek a hatuljan van tekerenytyű ?

Előzmény: sjohn (80759)
sjohn Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80759

"szivatyú hátulján "

 

Előzmény: joevagyok68 (80758)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80758

Ha hosszú állás után letapad azzal meg tudod indítani.

 

No azzal , azt biztos nem !

 

Viszont ha meglazitod, tudod a szivattyut legteleniteni, ha meg kitekered, akkor hozzafersz a 'tengelyhez'.

Es azt mar erdemes tekergetni letapadas eseten...

szerintem...

Előzmény: Skultéti Dezs (80756)
C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80757

Ha hosszú állás után letapad azzal meg tudod indítani.

Előzmény: Skultéti Dezs (80756)
Skultéti Dezs Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80756

Tiszteletem mindenkinek !

 

Lenne egy kérdésem !

A keringető szivatyú hátulján micélt szolgál az a nagy csavar amit lapos csavarhúzóval lehet tekergetni ?

C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80755

Én ezt tartottam biztonságosnak (250 literhez 25 liter ), de vannak online méretező programok ahol ki tudod számolni a szükséges tartálytérfogatot.

Előzmény: masterflash (80754)
masterflash Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80754

Ezt írtam, én is, ez a fő szempont, amiért be akarom rakni, hogy a zománcozást ne tegye idő előtt tönkre.

Jó már értem, amit mondasz, a víznyomás előfeszítése miatt olyan közel vagyunk a biztonsági szelep nyitásához, hogy kevés víz is megnöveli a nyomást a nyitási értékig. 6bar körül nyit a biztonsági szelep, ugye?

Vegyek akkor 25l-es tartályt?

Előzmény: C20NE (80752)
masterflash Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80753

Jó, nem értem az érvelésed! Ha a biztonsági szelepen 3-5dl víz csepeg ki alkalmanként, akkor ezt a víztérfogatot kell alapulvenni, hiszen ennek a vízmennyiségnek az eltávolítására van szükség, hogy ne csepegjen a biztonsági szelep. Tehát, ha 10x-es biztonságot számolok, akkor is csak 5l-nél tartok. 

Ha egy 10l-es tágulásiba belenyomok 3l vizet, akkor abban mekkora nyomás jön létre?

Eleve felesleges 100°C-al számolni, hiszen 5°C-nál fidegebb víz nem megy a tartályba, és max 65°C a felső korlát a hőfokszabályzón, de igazából csak 50°C-ra állítom.

 

A cél az, hogy rendes üzemben ne csöpögjön, ha valamiért megszaladna, az nem üzemszerű, így kinyit a biztonsági szelep. De remélhetőleg ez nem fordul elő.

Nem akarok aláméretezni, de a baromi nagy tartály útban van, mert már van egy a 20l-es a napkollektornak is.

 

Előzmény: C20NE (80749)
C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80752

El is felejtettem említeni, hogy a vízütés kiküszöbölésében is nagy szerepe van !

Előzmény: C20NE (80751)
C20NE Creative Commons License 2015.09.19 0 0 80751

250 literes HMV tartály 20C->60C ==>> 3bar->4bar. 25 literes tágulásival 3bar -ra előfeszítve. A víznyomás 3bar.

Előzmény: kormi07 (80750)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.18 0 0 80750

200 literes hmv tartályom van, abból kb. 170-et melegít a hőcserélő, ezen vízmennyiség 20-ról 60 fokra történő felfűtésekor a víznyomás 4-ről 4,8 bar-ra ment fel, a tágulási tartály 25 literes.

 

A hmv tágulási (reflex de25) max.70 fokot bír a papírja szerint, nem biztos, hogy jó ötlet a melegoldalra szerelni.

Előzmény: masterflash (80748)
C20NE Creative Commons License 2015.09.18 0 0 80749

A méretezésnél figyelembe kell venni, hogy a felfűtés végén a táguló víz nyomása ne haladja meg a biztonsági szelep nyitó nyomását. Így csupán a táguló térfogatot figyelembe venni szerintem hibás.  A tágulás 100Clesiusnál kb. 5%, így ez200 literes tartálynál 10 liter víz, de ha ekkora a tartály a nyomás elszáll, kb. a duplája kell, hogy ne csöpörésszen a biztonsági szelepen.

 

-szerintem!-

 

 

 

 

Előzmény: masterflash (80748)
masterflash Creative Commons License 2015.09.18 0 0 80748

Ez a 10%-nem a fűtési rendszerekre van kitalálva? Kb 3dl víz csöpög ki a biztonsági szelepen, egy felfűtés során. Δt 65°C maximum, a nyomás pedig 3bar, miért kell ide ekkora böszme nagy tartály?

200l víz érzésre 65 fokos tágulása max 2l lehet, nem?

Előzmény: C20NE (80576)
masterflash Creative Commons License 2015.09.18 0 0 80747

Na most én azt gondoltam, hogy nem ideálisan a melegvíz csonkhoz kötöm be, egyrészt csak 65 fokos max a víz, ami szerintem nem károsítja a ballont, másrészről az említett karos csapok hirtelen történő lezárása által okozott erőteljes lökéshullám jobban elnyelődne, amikor eléri a ballont.

 

Nem tudom hogy jól gondolom e?

Előzmény: halaloszto (80574)
fittt Creative Commons License 2015.09.17 0 0 80746

Kihirdették az Erp rendeletet.

2016. július 1-jéig még használatba lehet venni a hagyományos gázkészülékeket.

Várhatóan a rendeletmódosítás alapján a gázművek is felülvizsgálja korábbi nyilatkozatát és meghosszabbítja a beadási határidőt.

 

Az új rendelet alapján ha van gázműves infótok, osszátok meg légyszi.

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.17 0 0 80745

azt a szart dobd ki belőle mielőbb!

nem árt az semminek de öröm mementó hogy átbasztak!

add oda valami haragosodnak .-)

 

 

Előzmény: Mille_plateaux (80740)
nixon70 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 80744

És itt:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9147701

 

Találsz használókat és infókat. :-)

Előzmény: Trailm (80742)
nixon70 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 80743
Előzmény: Trailm (80742)
Trailm Creative Commons License 2015.09.17 0 0 80742

Sziasztok .

 

Milyen típusú vegyestüzelésű öntvénykazánt érdemes venni , pufferes rendszerhez , 18-22kW környékén ?

nixon70 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 80741

Nyugi, kicsi a mágneses tere.

Előzmény: Mille_plateaux (80740)
Mille_plateaux Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80740

Sziasztok!

 

Megtörtént a kazán cseréje, illetve a szűrők beszerelése. A fűtőrendszerbe egy "Total Filter TF1 3/4"-es szűrőt szereltek a mesterek, a HMV ágra pedig egy "BWT Protector Mini 1/2"-est. Remélem, megérte, mert nem volt olcsó játék, 50k volt együtt a két egység. Amin viszont eldurrant az agyam, az a "Hidro-Mag Mini" nevű marketing bullshit beszerelése, amit én már csak utólag konstatáltam, 8 ezer jómagyar forintért cserébe. Mivel nem voltam itthon a beszereléskor, így csak utólag, magamban anyázhatok. Nyugtassatok meg, hogy legalább az elektronikát nem b@ssza meg ez a hulladék az új kazánban, mert elég közel került beépítésre hozzá. Az eszem megáll, hogy hivatalosan, számlával, szakirányú boltban engednek forgalmazni egy ilyen mágneses vackot...

Trailm Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80739

Szép napot .

 

Keresek Göd közelében szakembert , aki a gázterv készítést  és a kazán szerelési munkát is elvégzi .

halaloszto Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80738

erről nem lehet ilyen általánosan gondolkozni. nézz meg egy konkrét beépített tárolós kazánt, meg egy hasonlót ami csak fűtő plusz egy 120l indirekt tartályt. nekem saunier duval thema condens kazánom van és 120l drazice tárolóm.

 

a gázzal pont ott kezdődik a gixer, hogy a jó szigetelés miatt kevés gáz fogy. a gázszámlám lassan nincs évi 100ezer, miközben a kéményellenőrzés, kazánkarbantartás, gáz havi alapdíj lassan eléri az évi 25ezret. és a gázkazán sem örök élet, ha bír mondjuk 12 évet és a cseréje munkadíjjal, papírokkal kb 400ezer, akkor a is megvan évi 30.

 

plusz évi egy nap szarkeverés hogy beengedd a kéményseprőt, egy másik a kazánkarbantartót.

Előzmény: hantorish (80737)
hantorish Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80737

Mi is gondolkodtunk sokat, hogy mi legyen, de nekünk szempont volt, hogy kényelmes is legyen, mert nem tudom megoldani, hogy minden nap odafigyeljek rá, asszony pedig nem nagyon értene az ilyesmihez...

 

Illetve hőszivattyús rendszerek sem jöttek ki olyan megtérüléssel, ami ennél a 110 nm-nél megérte volna. Komoly szigetelés (15 cm külső, 40 cm födém, 3 réteg üvegezés) így is úgy is rámegy, tehát elméletben egy jó hatásfokú kazánnal sem lesz egetrengető a fűtésszámla.

 

 

 

Gondoltam egyébként, hogy nem éri meg a HMV napenergiával történő ellátása sajnos itthon... Mennyibe kerülne egy külső puffertartály közbeiktatása? Itt milyen minőségben érdemes gondolkodni? Ugyanez a kérdés vonatkozna a kazánra is ebben az esetben.

Előzmény: halaloszto (80736)
halaloszto Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80736

külső tárolós kondenzációs kazán. 

ma már mindegyik csak fűtő kazán tud kezelni külső indirekt tárolót. a kazánba épített helyet spórol, cserébe ha kazánt cserélsz mindent cserélsz. ha van helyed, jobb a külön.

 

 

 

én megvettem a nagy solar tárolót, mondván nem sokkal drágább mint a sima. és utánna az jött ki, hogy ha csak a napkollektort meg a vezérlését kell megvegyem, én magam rakom fel, akkor sem térül meg. plusz nem baj az ha nincs túlbonyolítva a dolog, mert a végén rájön az ember hogy a karbantartására, javítására elmegy évi több napja.

 

 

 

ma újépítésnél nem biztos hogy egyáltalán gáz kell, de neked ez már eldőlt.

 

Vajk

Előzmény: hantorish (80735)
hantorish Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80735

Sziasztok,

 

Egy kérdés a gáztervvel kapcsolatban.

 

Szerintetek melyik érné meg hosszabb távon, melyik vonalon indítsam a tervezést: (Padlófűtéses rendszer, kondenzációs kombi kazán, 110 nm-es családi ház)

 

1) Napkollektoros rendszer puffertartállyal

2) Tartályos kondenzációs kombi kazán.

 

 

Érdemes napenergiás rendszer kiépíteni, ha csak használati melegvíz előállítása a cél, vagy jobban megéri még mindig egy drágább, puffertárolóval ellátott kondi, kombi kazánt venni? Azért gondoltam a napenergiás rendszerre, mert a kazán a puffertartály miatt így is úgy is többe fog kerülni, mint a "sima" kazán.

 

 

Mennyivel lenne drágább a napkollektoros rendszer a használati melegvízre, mint a puffertarályos kondi kombi kazán megoldás és szerintetek hány év lehet ennek a megtérülése?

C20NE Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80734

Elvileg kellene 5 évente. De ha jól tudom a szolgáltató ingyen megcsinálja.

 

Nekem 7x100m-re van egy 25-60 -as és tökéletesen elég, nem gondolom, hogy 2 szivattyú kéne, hacsak nem szívószál vastagságú csövet használsz.

 

Én még mindig a bojler ellen vagyok! Ha mindenáron akkor legyen kéményes.

Előzmény: topikolos (80733)
topikolos Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80733

Ok, tehát elég lehet egy szivattyú, csak a megfelelőt kell választani.

 

Ha csak ennyi a baj, a háztól külön helységben van a kazán, csak kívülről lehet bemenni. És bekötöm a szellőztetőbe is majd, ha kell. Egyéb probléma nincs vele?

 

Az már most is sokba kerülne, nem? Úgyhogy inkább marad ami van. :)

Mostanság volna valami felülvizsgálat is, amit nekem kell kérni, ugye?

Előzmény: C20NE (80732)
C20NE Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80732

Katalógusból keresd ki, hogy mekkora a nyomásveszteség az általad választott csőnél 1m-re az általad választott tömegáram/áramlási sebesség függvényében. A körökre kiszámolva látod, hogy mekkora szivattyú kell.

 

Az a baj, hogy nincs kémény az égéstermék a helyiségben marad. Meleg víznél naponta mondjuk 2x 20 percet megy a bojlered, de fűtésnél lényegesen többet, így komoly esélye van egy szénmonoxid mérgezésnek.

 

Az új szabályok miatt ha megmakkan a kazánod sokba fog kerülni bármilyen megoldást választasz is.

Előzmény: topikolos (80731)
topikolos Creative Commons License 2015.09.16 0 0 80731

Gázbojleres ötlettel mi a baj?

 

Egy szivattyú elég 6 körre? ~350-400m cső

Előzmény: C20NE (80730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!