A Fortepan FRISS menüpont alatt a Magyar Királyi Honvéd Légierő 1944-ben Budapest felett készített, 192 képből álló légi felvételeinek sorozata böngészhető, reméljük sokak örömére.
Átéltük, milyen érdekes ezeket böngészni egyenként, megtalálni a helyüket, felismerni az utakat, hidakat és házakat. Nem is szeretnénk senkinek elrontani a játékát, de ezúttal a képek igazán élvezhető hálóját az Arcanumnak köszönhetően a Hungaricana gyűjteményben lehet megtalálni, gyönyörűen és pontosan térképre húzva. Kitűnő, nagyszerű munka! (És természetesen innen ugyanúgy elérhetők a nagy felbontású változatok, mint az oldalunkról.)
Szerintem az általad linkelt épület nem romos, csak vakolat hiányos, elhanyagolt, "az idő vasfoga" nyomaival. Ma is számtalan hasonló állapotú ház van országszerte, Bp. belső kerületeiben is.
Akár 1945, akár 56 után a romosházak többnyire ilyenek voltak:
Sajnálatos, hogy a tatus által ajánlott Makovecz-szerű sorozatot néhány órás sétával ma is könnyedén lehetne produkálni pl. az Erzsébetvárosban.
Te hol éltél akkoriban? Ha már Fortepan, nézd meg Makovecz Benjamin képeit (kattints a névre a hosszú listában). Akkor fogsz csak csodálkozni, hogy még a nyolcvanas években is hogy néztek ki épületek. Amúgy is jók a képek, ajánlom figyelmedbe.
"Igazunk lesz :) A Közlekedési Múzeum új vezetősége radikálisan változtatott az archívum hozzáférhetőségén, a múzeumban őrzött dokumentumok elérhetőségén.
Jelenleg tudtommal sem a könyvtár, sem az archívum nem hozzáférhető. (Utóbbi esetében idén tavasszal és koraősszel volt egy rövid nyitás)."
Ez igaz, sem a könyvtár, sem az archívum nem hozzáférhető - de ennek a vezetőségtől teljesen független, s meglehetősen prózai oka van: a Tatai úti raktárépületben nincs fűtés. Amint tavaszira fordul az időjárás, lehet menni kutatni!
Igazunk lesz :) A Közlekedési Múzeum új vezetősége radikálisan változtatott az archívum hozzáférhetőségén, a múzeumban őrzött dokumentumok elérhetőségén.
Jelenleg tudtommal sem a könyvtár, sem az archívum nem hozzáférhető. (Utóbbi esetében idén tavasszal és koraősszel volt egy rövid nyitás).
Mivel több, mint 20 éve járok kutatni a múzeumba, nagyon érzem a különbséget.
Nékem csak sac 1,5 év "adatott" a zárás előtt. De előtte is kaptam már elbocsátó szép üzentet azzal a felkiáltással, hogy minek érdekel engem akármi, örüljek az 1:5 modellgyűjtemények. ;-P
Talán nem közismert (vagy csak idővel elfelejtődik), hogy a hungaricana oldalon tematikusan keresve is feltalálható a fortepan gyűjtemény.
Számomra viszont az igazi áttörést az jelentené, ha pl. az "budapest, astoria kereszteződés" fortepan fotók nem a pinterest oldalon jelennének meg a gugli találatok között!
Igazunk lesz :) A Közlekedési Múzeum új vezetősége radikálisan változtatott az archívum hozzáférhetőségén, a múzeumban őrzött dokumentumok elérhetőségén. Mivel több, mint 20 éve járok kutatni a múzeumba, nagyon érzem a különbséget.
az 1912-es Budapest-Konstantinápoly autóverseny képei, a BHÉV járműparkjáról a század elejétől a harmincas évekig terjedő időszakban készült üvegnegatívok vagy a Balaton északi partján épült vasútról készült diapozitívok.
Az itthon széles körben a helikopter világhírű feltalálójának tartott Asboth Oszkár munkájáról a most megismert fotódokumentumok más képet rajzolnak. Tovább »