Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Nyilván mindenki tudta ki ő. Szerződés az szerződés.... Nekem nyáron 450Ft-ot ajánlottak óránként a Műszergyárban. Mikor nem volt elég munka, akkor átraktak minket teljesítménybérbe. Akkor kb. 98Ft-os netto bért akartak fizetni. Nos kiharcoltam a 450Ft-ot, és agyvérzést kapott a könyvelő.... :( Ott 10 ezer forintról volt szó, itt 30 millióról, és egy szemrebbenés nélkül kifizeti a cég.
"Új buszok beszerzésére lesz lehetőség, ám elsődlegesnek a cég anyagi stabilizálását, a pénzügyi helyzet javítását tartják"
Lerágott csont ;) Meg netán majd egyszer gondolom Uránból jár majd Petőfire a busz :D
Voltam 12-es villamosozni este, és elég fura, hogy Komlón ritkítják a buszokat, miközben 20 percenként seggüresen közlekedik a villamos. Egyedül voltam rajta. A szembe jövő villamoson is 1 utas volt. Remek...
A sebességkorlátozás óta pittyegés alapján gyorsítanak-lassítanak, sok vezetőt megőrjít az éles zaj. Egy megzavarodott metróvezető már hibázott az abszurd rendelkezés miatt. Tovább »
16.20-ra ér be a temetős busz, de csak 16.40-kor megy 7-es, egyszerre az 5-össel stílusosan, és kapaszkodó: 17.10-kor 8-as. Ezt ki magyarázza meg? Az 1-es is 16.15-kor megy el bosszantásképpen :D
Városgarázdálkodás :))) Vicc ami most Komlón megy. Emlékszem Szekszárdon tényleg átszervezés volt (első körben járatsűrítés bizonyos helyeken), aztán abból is mekkora hiszti lett. Mondjuk az biztos, hogy ott sem volt képben a Volán, hogy hogyan kellene átnyomni az utasokon. Ők nem is akarták az átszervezést. Ez volt augusztus 17-én 2008-ban. Aztán 2009. március 15-én mégtöbb járatindítás került be a menetrendbe, akkor újfajta (Szekin szokatlan) indulási jegyzékek segítették az utasok összezavarását, majd fél év alatt úgy beállt a rendszer, hogy most már kapaszkodnak a menetrendbe és az indulási jegyzékekbe az utasok, mert tudják, hogy értük van.
Komlón a helyzet más. Alig vannak tervezett csatlakozások. A menetrend nem az utasszámokhoz igazodik. Egyes esetben sok a járat, máskor túl kevés. Solinák mennek Körtvélyesbe 15 percenként, miközben 20 percenként 260-as Ikarus is elég lenne. 8B-t én már akkor nem vezettem volna be, mikor kiderült számomra, hogy 21 ezer felszállás helyett csak 12 ezer felszállás van a városban. Kenderföld most szívhatja a fogát a 20-40 perces járataival :D És akkor most vagy elérik a Pécsi buszt, vagy nem :/ 20 percenként délelőtt a 8-a család. Szóhoz sem jutok. 730 ezer kilométerbe belefért volna bőven a 15perc. Hová tűnt el fölösben a kilométer??? Ha 20 percenként indul a 8-as piacnapon délelőtt, akkor megnövekszik az utasszám, a menetidő, és le lehet késni a pécsi buszt az amúgyis néha lassúskodó 8-asokkal.
Lehet, hogy ez a 2-es járatcsoport már a rögeszmémmé vált, de az tényleg agyrém, hogy az egy megálló, és kb. 300 méter különbségű 6/7 két teljesen külön viszonylat a 6-os körtvélyesi betérésével együtt, míg a több kilométeres eltéréssel közlekedő 2-2/K és 2/A, a 2/A kvázi betétjáratával együtt meg egy csoportszám alá tartozik. Itt logikus lenne a 2 (, kertészet), és a 7, 7A, 7/K (Kisbattyán, vasútállomás, kertészet).
Amúgy még az is szép, hogy egy rakás megállót okafogyottság hiányában sok év, évtized után átneveztek (pl. ÉLDI), de az senkit nem zavar, hogy a Városgazdálkodás telephelyén már ki tudja, hogy hány éve nincs kertészet. Mondjuk a szemetesautó-telephely., vagy városi szennyvíztelep megálló elég hülyén nézne ki.:-)
Az igazi mérnöki munka az lett, hogy nem azt csinálták, hogy 5-ösbe felmegy a járat és 5Y-ba lejön, hanem csináltak egy külön nem is tudom (hurokjáratot?), ami felmegy és visszajön 15-ös jelzéssel. Most ha vki reggel akar utazni az bogarászhatja a menetrendet a neten, meg számolgathatja a menetidőt.
Kultúrhelyen ez úgy néz ki, hogy 5-ösben felmegy, és a visszaközlekedő járatot is egy mezőben hirdetem meg, de az indulási időpont elé teszek egy Y-t.
Itt a példa. Ajánlom a menetrend szerkesztőjének, hogy lássa azt, hogy mivel könnyítheti meg (közhelyesen: hogyan teheti utasbarátabbá) a közlekedést.
Még nincs pontos listám, majd összeszedem. Úgy tűnik, hogy eggyel több kocsit állítottak le a kelleténél, mert a ma 10.20-kor induló 8/A egy helyközi 415-ös volt, természetesen semmilyen viszonylatjelzés nem volt rajta.
Úgy tűnik, hogy az utastájékoztatás már tényleg a béka segge alatta van, viszont ezért annyira nem is tudom hibáztatni a PV-t, ők pont úgy szolgáltatgatnak, ahogy az önkormányzat fizetget.
Mai bazmegkomló hozzászólás következik: 14 viszonylatból csupán 20 lett (külön számoltam a 2A-t, ami nem megy ki jánosi vasútig) :D Igen, megcsináltuk. Teljesen megjegyezhetetlenné tettük a menetrendet.
Szekin anno kb. 30 viszonylat volt, és abból lett 22.... Nyilván szempont.
Piegl János, aki az Utolsó töltény 4. című önéletrajzi regényben is megjelenik, szintén szerepel a Fekete kincs városa c. filmben. Ő 40 éven keresztül bányász volt, 92 évet élt. Mivel végigdolgozta életét, de munkásőr volt, ezért elvették díszpolgári címét, temetésénél még papot sem hívtak :/ Annak idején a sírrongálások amiatt voltak, mert ezeket az embereket haláluk után akarták megostorozni az átkos rendszer miatt. Na, ez most már nagyon OFF volt, befejezem.
A képen egy 8/B akar lenni, csak ügyesen ki van takarva az ablaktörlővel, ezen jobban látszik.
Bónuszként még itt van egy kép az egykori zobáki buszállomás forgalmi irodájáról és az ittasellátóról, alias "Gungl Bár". Akartam egy 113-ast lőni, elfelejtettem, hogy csak reggel van.
Ki volt táblázva.:-) Persze kissé hiányosan. Az első tapasztalatok:
Pozitívum:Valamennyi általam látott megállóban ki volt helyezve az új menetrend. Ezzel vége is a pozitív tapasztalatoknak.
Negatívumok:
Természetesen a PV komlói üzemét váratlanul érte a menetrendváltás, és a kijelzővel rendelkező buszokon nem sikerült még átírni a programot. Valszeg a hosszú táblák sem készültek el, mert az összes általam látott 7-es és 8B járaton csak számtábla volt elől. A kijelzőS kocsikon, vagy semmi nem volt a kijelzőkön, vagy a nagyon informatív "MENETRENDSZERINTI JÁRAT" felirat volt látható. Az oldalsó táblák meg vagy nem készültek el, vagy csak nem tették ki a sofőrök, így az új járatok útvonala és végállomásai egyelőre titkosak.
Egy 7-essel mentem egy fordulót, a Solina zsúfolásig tele volt, a sofőr úgy próbálta megoldani a helyzetet, hogy a megállókban kikiabált, hogy Körtvélyes. Az útitársak megjegyzései közül az volt a legenyhébb, hogy "Ki volt az a barom, aki 7-est csinált a buszból?", a követési időkkel kapcsolatos vélemények alapján valszeg sok édesanya csuklott otthon. Elsősorban a város vezetését szidták, a Volánt nem igazán.
A körtvélyesi kör után még autóztam egyet a 8/8B-n, de már kezdett sötétedni, holnap még teszek egy délelőtti kört valamerre, ha lesz kedvem az utolsó szabis napomon korán kelni, akkor keresek valamilyen új, átlós járatot.
Úgy tűnt, hogy a komlói üzem tudatosan szívatja az utasokat, mert három Solinával találkoztam, ebből egy a 19-esen, egy-egy pedig a 8-ason és 8B-n dolgozott, gondolom az a volt a cél, hogy sokan vegyék észre, hogy változások voltak elsejétől.:-)
Ha teljesen "fel lenne újítva" az emeletes busz, akkor is maximum kiállítani lehetne, a műszaki paraméterei miatt forgalomban már nem vehetne részt. Ezt hozzáértő embertől tudom. Amennyiből pedig újra eredeti állapotába lehetne hozni (ez az újbóli legyártást jelentené), annyiból például jópár 395-öst fel lehetne újítani. Lehet, hogy jelen helyzetben utóbbinak nagyobb haszna lenne.
Hát én úgy tudom, hogy maszekolnak azzal a mozdonnyal (ami alatt nem csak különvonatozást, hanem tehervonat továbbítást is érteni kell), de könnyen lehet, hogy nagyon nem vagyok képben. Ilyen árnyalatokkal a fejemben én inkább úgy vélném, hogy Zsitvica kérdései arra vonatkoznak, hogy pontosan mit tett az említett alapítvány, mert önmagában a sikersztori nem másolható, én legalábbis úgy vélem.
Alapítványt kell létrehozni. A NOHAB alapítvány így mentett meg egy mozdonyt. Nem lehetetlen, és 50 millíóból és rengeteg társadalmi munkával talpra lehet állítani az emeletes buszt.
Egy új modern, esetleg VOLVO, vagy MAN alvázra kell hasonlóképpen ráépíteni ahogy az IKARUS-ban gyártották a járműveket. Alkatrész nincs a régi járműhöz, de még ha találnánk a volt szocialista országokban donort, akkor sem lenne egyszerű üzemeltetni. Ezért kell a régi felépítményt egy új járműre rárakni. Az ablakok beszerzése sem egyszerű, de megoldható. Ez egy járható út amit leírtam, persze a vázat 50%-ban ki kell cserélni, ami akár 1 éves munka is lehet. Viszont, ha elkészülne, akkor Pécs szinfoltja lehetne ez a jármű.
Én a munkámat és egy szerelési-karbantartási könyvet ajánlottam fel. Úgy látom, hogy Pécsen sokan szeretnének utazni ezzel a busszal. Kell egy olyan csapatot létrehozni, mint az IL14-es topikban vannak.
Először is kell egy topikot létrehoznia egy rajongónak, és ha van 10 ember, akkor bele is lehet kezdeni a megmentésébe. Én fogok segíteni sokmindenben. Magától nem fog megújulni a busz.
Nem probléma. Csak azt mondom, milyen könnyű a firkászoknak. Még fotóst sem kell a helyszínre küldeni, összekaparjuk innen-onnan a képanyagot. Egyébként pont ez a portál az, amely eleinte még a képek forrását sem jelölte meg, csak úgy leszedték valahonnan és beillesztették a cikkbe. Én kétszer láttam visszaköszönni a képeimet náluk. Autópályaépítés (M6/M60 fórumból) volt az egyik témája, a másiké buszteszt és pont innen halászták le.
De ezen már nem is kell csodálkozni, ez egyre inkább természetes, úgyhogy nem is szóltam.
A beágyazás miért probléma? Egyébként is, minden jútyúbos feltöltésnél ott az opció a feltöltőnek, hogy akarja-e szindikálni (elérhetővé tenni médiumok számára) a videóját, vagy sem. Vagy egyszerűen csak kizárni a beágyazás lehetőségét.
Nocsak, nocsak, E N V I R O 500 videója van beágyzva. Milyen könnyű manapság az újságírók dolga, keresünk a youtube-on egy idevágó anyagot, azt betesszük a cikkbe.
A képsorozatot nemrégiben láthattam. Így arra a tévedésemre is fény derült, miszerint a mozdony és a fenékürítős talbot rendszerű kocsi 1999-ben került volna Pécsbánya-rendezőre. Akkor egy felújításon estek át, amit Kiss Attila, és Nyilas István szignált a kocsin.
B.U.É.K én is, remélem 2012 jobb év lesz (ez csak remény, de azért tudjuk, hogy minden csak romlik). Felkészülhetünk egy államcsődre és lehet, hogy olajháborúval indítja a világ újévet.
Remélem a viták amik itt vannak csak előreviszik mindannyiunk gondolkodását, és nem keserű haragra buzdítanak. Arra nincsen idő, hogy egymásra haragudjunk.
Mi tömegközlekedésben dolgozók jó emberismerők vagyunk. Néha szoktunk tévedni emberek megitélésében de elég ritkán. Rólad például mindent elmond, hogy a negyedik legkedvesebb topikod (hozzászólásaid száma topikokra lebontva) 281 beírással a "Megkérdeztük a közlekedésmoderátort" című topik. Beszólsz mindenkinek aztán megsértődsz ha vissza szólnak. Ennyit sírni "apunál" nem semmi. Az, hogy alapból van egy alpári stílusod egy dolog, én lesz@rom. Mindig kényszert érzel, hogy kihozz másokat a sodrukból aztán halott nicket csinálj belőlük. Bízol abban, hogy te öreg róka vagy itt, téged nem érhet baj. Az a szokásod meg különösen ellenszenvessé tesz, hogy általában akkor irogatsz ide ha a hazai pályán összerugod a port az ottani topiklakókkal. Ilyenkor beteges vágyat érzel, hogy engem provokálj ;)
Hungeri sem a szivem csücske mióta tíz perc villamosvezetés után elvárta, hogy tátott szájjal és alázattal hallgassam bölcs tanácsait a balesetmentes buszvezetésről. Azt viszont értékelem benne, hogy általában nem provokál, nem teszi tönkre mások szórakozását torzsalkodással. Békén hagyjuk egymást. Te viszont nem nyugszol. Úgy akarsz itt király lenni, hogy engem provokálsz csak ezzel az a baj, hogy mások szórakozását rontod el nem az enyémet.
Ezt most csak azért írtam ide mert Szilveszter van és az újévi fogadalmaid közé talán elfér a jövőbeli toleráns viselkedést ;)
Nem erről van szó, hanem arról, hogy a kibocsátott teljesítmény hülyén van elosztva. Ez esetben tökmindegy, hogy hányan bliccelnek, vagy hányan utaznak alanyi jogon ingyen, a menetrend nem attól jó vagy rossz.
Állítólag mocskos sokan bliccelnek az ottani járatokon. Akkor mi a csodálkozás tárgya? Minden vállalkozás, legyen az bármely profilú - kerüli a veszteséget termelő tevékenységet. Mivel ez egy alap szolgáltatás, megszüntetni nem lehet, de próbálják normál kordák közé szorítani a veszteségeket. Sajnos ez a vonzata a szolgáltatást használók nem megfelelő hozzáállásának.
Ez egyébként majd folyamatosan be fog gyűrűzni mi9nden városba az emberek pénztelensége miatt. Persze az fel sem merül az emberek egy részében, hogy ha nincs pénzem a buszra, akkor nem szállok fel. Ez így működik a taxi esetében is.
Holnaptól van új menetrend Komlón, de már mától anyázzák.:-) Az már látszik a hozzászóülásokból, hogy az "átlagutas" számára nehezen értelmezhetőek a különböző ilyen-olyan betérések, tényleg jó lenne egy normális, követhető viszonylatszámozás.
Azóta finomítottam a kérdésen és szerintem szinte lehetetlen, hogy ne vegyék észre, az viszont többször be is bizonyosodott, hogy ettől még nem minősítették gázolásként, mert egyszerűen nem gondolták volna, hogy a jelek gázolásra utalnak.
Simán van is, naponta sokszor, csak a szerencsén múlott, hogy eddig nem volt belőle több baleset. Kökihez képest annyiban szerencsésebb a helyzet, hogy csuklós csak mutatóban van, azzal sokkal nagyobb a kóválygó utas orrba verésének az esélye.
Mivel a részleteket nem ismertetted, ezért látatlanba alkottál véleményt, ez nem elfogultság kérdése, hanem tény. Minden bizonnyal tologattál te is játékbuszt a terepasztalon éveken keresztűl, hogy ez a pontos véleményed kialakult :)
Félreértések elkerülése végett nem akarom védeni a gázoló sofőrt, de egyikünk sem volt ott.
Első üzemvezetőnk ketté választotta - utólag igen okosan -, hogy egy bekövetkezett eseményben hibás-e a járművezető. Egy dolog volt a KRESz és egyéb szabályok. Ez alapján kapta mindenki a büntit. A másik dolog volt, hogy járművezetőként hibásnak tartotta-e és nála ez volt a fontosabb (kirúgás, kocsiról levétel). Jogilag valószínűleg hibás lesz, járművezetőként meg ki tudja mi lenne a véleménye. Én nem voltam ott, nem török felette pálcát. Rengeteg szituáció van, amikor valaki jogilag hibás, de emberileg mindent megtett ennek elkerülése érdekében. Ilyen a tömegközlekedés, fél lábbal a sitten a másikkal a koporsóban.
Minek vitatkozzak valakivel, ha már az alapállása messzemenőkig elfogult. Ahogy most itt leírták, olyan nincs egy ekkora testnél, hogy nincs jelzés a történésről, legfeljebb erre a jelzésre nem történik reakció.
"Ezzel analóg látatlanba akár téged is lehet minősítgetni..."
Szokott is itt egy tisztelt buszvezető topiktárs. Ezt el kell fogadni, különben mindannyian a pszichiátrián kötünk ki.
Itt off Köki végállomás. Kiváncsi vagyok mikor lesz ilyen nem vettem észre gázolás. Komolyan mondom ott a közlekedés biztonsága csak szerencsén múlik. Jobbról, balról rohannak keresztbe kasul és mivel a térlátás és figyelem korlátozott, ott aztán ám van annyi inger, hogy mindenre nem lehet figyelni. Ott simán el tudom képzelni, hogy B tengellyel valakin úgy átmegy a járművezető, hogy még csak esélye se volt észlelni.
A pécsi buszállomáson simán lehet ilyen szitu, hogy innen, onnan rohangálnak, eseteg még mutogatnak is, közben meg valaki besétál a B alá, szerencsétlen esetben pont a zebrán. (Legutóbb az Örsön láttam ilyet. Spenót felől nem is megyek be csak a Cédrus felőli bejáraton, mert a spenót felőli életveszélyes.)
Busszal még nem gázoltam, ellenben számtalan példa van rá, hogy B vagy C tengellyel gázolnak, mert nekimegy a busz oldalának a "sértett" (többnyire nyugdíjasok), arra is van számtalan példa, hogy nem veszik észre. Olyan is volt, hogy annyira nem vette észre a járművezető, hogy a C jobbal felcsavarta a "sértettet" és csak jóval később derült ki, hogy gázolt. Azt pedig csak a sofőr tudja, hogy mit látott a tükörben, amikor rendellenességet tapasztalt. Lehet, hogy semmit! Ebben az esetben úgy értékelhette, ahogy máskor, sokszor, biztos rámentem valamire, rácsapott valamelyik barom a busz oldalára, átóbégat a másik oldalra a haverjának stb.
Nekem egyszer olyan volt, hogy bal oldalon messze láttam egy az útra merőlegesen futó embert. A hetedik érzékem rátoposott a fékre (blokkoló kerékkel megálltam, nem volt utas) és balról, a már álló busznak nekirohant. A hetedik érzék nélkül, ha figyelmen kívül hagyom az "impulzust" biztos vagyok benne, hogy észre se veszem, hogy nekirohan oldaról a busznak, elsodrom és esetleg át is megyek rajta.
Véleménye mindenkinek lehet, nekem is van, bár csak az apró (<3,5t) gumikerekűeket terelgetem, a nagy (>30t) vaskereseknél a gázolás egy picit más (ezt a részét is csak hiteles elbeszélésekből ismerem, hála Istennek). Szóval, legyünk őszinték: elképzelhető tényleg, hogy nem veszed észre a gázolást? Legyen hátsó tengellyel. De akár csuklós C tengellyel (na jó, a szabadonfutó pótkocsikat zárjuk ki). Mindenképpen van egy ember méretű akadálynak egy visszajelzése. Az ilyen dolgok az emberbe mélyen beivódnak a nap, mint nap többször látogatott útvonalakon. Ha kérdeznék, nem tudnád elsorolni a lukakat a Siklósi úton, de ha egy luk eltűnik, azonnal észreveszed, két-három kör múlva rá is jössz, hogy a lik hiányzik. Arra akarok kilyukadni, hogy egy tapasztalt sofőr a mindennapi útvonalán biztos vagyok benne, hogy észreveszi a szokatlan kocsi reakciót. Csak épp szerintem rendkívül irreálisnak hat, hogy elgázoltam valakit. Á, úgyse! De azért nézzünk bele a tükörbe. Hoppá.
Szóval, ha csak a szavakat nézzük Milkabika tollából, szerintem jogos kérdés. Biztosan észrevette, csak mikor hitte el, hogy a mozgás tényleg nem volt normális és bassza meg, tényleg gázolás.
De Ti, gumikeresek, megcáfolhattok, én így tudom elképzelni a dolgot.
Érdekes kérdés ez a HBC-615. Már hosszú hónapok óta áll a merci telephelyen, talán azóta, mióta ismét produkálta magát a Zsolnay szobornál. Jogilag mi a helyzet ezzel a busszal? Nem hiányzik senkinek? Nem hiányzik az amúgy is kevés busz közül? Rendszám rajta, gondolom a költségeit meg fizetik annak ellenére, hogy mocskos régóta nem keresett egy fillért sem.
Ilyen jó anyagi helyzetben van a város és a gazdája, hogy megteheti, hogy nem használják, csk ott ácsorog?
Ha nem kell, akkor esetleg eladás? Vagy talán már az illetékesek is megfeledkeztek róla, hogy egyáltalán van?
"azt hülyeségnek nevezi amit mondjuk egy Gemenc Volán megcsinál"
Na ez jó poén volt.
Nem ismerős helyzet? ;)
"Az a fajta alvállalkozói rendszer, ami Magyarországon kialakult, olyan kis cégekből áll, amik nem tudnak igazából sokat hozzátenni a rendszerhez, csak azt, hogy kicsit olcsóbbak, mert a járművezetőiket más feltételekkel alkalmazzák, mint egy nagyvállalat, ahol sokkal kötöttebbek a juttatások.
Tehát nem tudják elérni az optimális üzemméretet?
Így van, és nem tudják azt a knowhow-t behozni, ami adott esetben hiányzik a Volánoknál. Lássuk be, ezek a vállalatok nagyrészt egy-két-három buszos kisvállalkozónak megnövekedett cégei. Van egy határ, amíg ez jól tud működni kisipari jelleggel, de ahhoz, hogy egy nagyobb hálózatot, mondjuk a száz busznyi méretet át tudjon lépni, teljesen más dimenzióba kerül a vállalatirányítási és működtetési rendszer"
Ha Dombóvárt és Tamásit nézem valóban egy "sikertörténet" a G.V. ténykedése ;)
Ha a számviteli leírás módszertana és a műszaki avulás között szorosabb korreláció lenne, valamint ha valóban az amortizáció teremtené meg az új eszközök beszerzésének forrását, akkor mindez sokkal kisebb probléma lenne.
"Az új kocsik sokba kerülnek, eleinte sokat veszítenek az értékükből, és ha egyszerre sokat vesznek, akkor nehéz beilleszteni őket egy működő rendbe, de akár a gyártásuk is problémásabb "
Gemenc Volánt tudom felhozni csak... A szekszárdi helyi flotta amortizációja miatt most akár 13%-ot is ritkíthat a felelős vezetés. Ha 10 éve kezdik el lecserélni a buszokat, mondjuk évente kettőt, akkor most nem ott tartunk, hogy 13%-ot kell ritkítani. Mondjuk így sem kellene, mert még így is nullánál vagyunk veszteség tekintetében. Az úr kijelentette, hogy nagy szakmai tudás van a Volánoknál...Nem vitatom, de utána azt hülyeségnek nevezi amit mondjuk egy Gemenc Volán megcsinál.
Nekem nagyon tetszik Borsos Attila világképe és gondolkodásmódja.
Ez viszont nem tudom, hogy jött ki neki:
"A közlekedési szakmában nem lehet drasztikusan növelni a hatékonyságot. Egy-egy százalékot lehet javítani, ami húsz területen már húsz százalék, ami egy tízmilliárdos vállalatnál kétmilliárdot jelent. Ez pont a veszteség egy-egy cégnél."
Ha minden területen 1%-ot javítunk, akkor az összesen is 1%. Ahhoz, hogy 20%-ot fogjunk, minden területen 20%-ot kell megtakarítani. Máskülönben nem jön ki a 10/2 milliárd.
Nagyon jó menedzser az úr, de tud nagyokat gurítani. Vagy az újságíró nem közölte helyesen a mondandóját. :(
Tehát elismered, hogy 140Ft-os jegyet elég lenne váltani rá? :)
Az biztos, hogy ahogy most meg van oldva ezzel a pici busszal, az nem tökéletes, de a jelenlegi eszközparkot és lehetőséget figyelembe véve jó alternatíva.
Így van. A modellezés után ki is derült, hogy ez azért egész jó lenne, de azt figyelembe kell venni, hogy ezeknek a programoknak a finomsága nem jól van belőve. 3-400 métereket szinte semminek nem vesz, és ez a Széchenyi tér régi utasforgalmára volt ráépítve. A térnek viszont nem az északi részén jelentkezik a tömeges igény, hanem inkább a közepén, így onnan inkább elsétálnak.
Hol van itt Bálics? XD Jó tudom volt, de csak azért, mert túlzottan sok szabadidőm volt akkoriban.
Az útvonal világosan le van írva a cowi tanulmányában kedves uram.
A vonalon 20 percenként 2 busz pörög, és a Bástya utca után az alagút felé fordul vissza, tehát valóban nem a Búza tér felé. Ez a különbség. Munkaközi anyagok nem játszanak :)
Visszatérve. Nem bírom már a fejetlenséget. Én is hülye vagyok, elismerem. Na de ami itthon megy az nagyon gáz. A komlói polgármester inkább választ egy menetrendet aminek a járatai nem csatlakoznak a pécsi buszokhoz, vagy amelynek járatai nem csatlakoznak úgy, hogy az iskolások rövid idő alatt eljussanak az óráikra és sorolhatnám. Persze ez a menetrend nyilván drágább is...
Ebben az országban meg lehet azt csinálni, hogy Szekszárdon nullszaldós üzemeltetés mellett 13%-ot ritkítunk, miközben a polgármester most kapta meg a legújabb Insignia kombi autót, és a menetrend tervezője szinte egy forintot nem kapott egyedülálló munkájáért.
Ebben az országban meg lehet azt csinálni, hogy járatot ritkítunk Pécsett és ráfogjuk a kihasználatlanságra. Ilyen hülye 30Y-ok miatt a 12 perces 38-ast 20 percesre ritkítjuk (hajlik a busz a tömeg alatt). Mert ez kell a sznoboknak, 30Y. Két éve még azt mondta egy menetrendes valaki, hogy ha összeérnek az nem jó. Erre most már az a jó ha összeérnek az utasok?!
Pörgök? Igen, mert jóindultú vagyok...(nekem többet ér egy mosolygó utas, mint az, hogy szerepeljen bárhol is a nevem, hogy én csináltam), csak max. a nagy szám társul hozzá. És itt most a mosolyt nem a ti adóforintjaitokkal kell kicsikarni az emberekből...Komlóra pl. a PTKE olcsóbb menetrendet javasolt.
Tudot kedves engem minősítő kolléga... Én úgy gondolom, hogy amit én csinálok nem jó, hiszen engem/minket örökké elutasítanak. Igyekszem magamban keresni a hibát emiatt. Én (ne vedd most cinikusan ezt), tisztellek téged. Minden elismerésem a tied. Te dolgozhatsz a szakmában, napi szinten látod a kiadásokat, szervezheted a forgalmat, jóban vagy a sofőrökkel (akár készíthetnéd is a menetrendet). Én ezt viszont csak az egyetemen tanulom (padban), és néha lehetőségem van elruccanni a BKV-hoz némi szemlére. Szóval nem szállnék veled vitába, nem vagyunk egyszinten.
Annyi viszont biztos, hogy én jogosnak tartom a pörgésem, egyszerűen ez nem normális ami most ránkszakadt. Várjuk a tavasz államcsődöt. Tessék megnézni az argetin példát. Itt is lehetséges, hogy ez a terv.
"Emlékszem még mikor terveztük a járatot. Kísértetiesen hasonló útvonalon."
Mégis milyen más útvonal jöhet számításban a történelmi belvárosban? A Munkácsy M. utca, vagy a Lyceum utca? Az Irgalmasok eleve kilőve a díszburkolat miatt. Persze te előre megmondtad... Eleve ellenezted a járatot, illetve Bálicsból a Zsolnay Negyedbe a belvároson át vitted volna az egyik vonalat, csakhogy az egyirányú utcák miatt vissza felé az alagút lett volna az útvonal. Szóval kicsit másképpen emlékszek én. :)
Rontja a fene. Emlékszem még mikor terveztük a járatot. Kísértetiesen hasonló útvonalon. Mégis váltottam rá 280Ft-os jegyet :)) Ettől függetlenül lássuk be, hogy vannak nagyobb problémák a város tömegközlekedésében.
Aludni is lehet rajta...(erre inkább nem mondok semmit) :D
Vizsgadrukk. Én is pöröghetek, tulajdonképpen azt csinálok amit akarok, hiszen ebben az országban azt csinál mindenki amit akar...úgy teszik tönkre a komlói közlekedést ahogy nem szégyenlik stb.
Gyerekek...1400 helyett 1420Ft-ot kell fizetnem. Remek, mert ezután méginkább nem fog tudni visszaadni a sofőr. Ájjjjjjj, na én már várom a szilvesztert, mert akkor legalább nem kell megmagyaráznom, hogy miért iszom annyit XD
Rákattintok a menetrendek.hu-n a díjszabásra és a régit adja elő. Nem is mutatja hol van az új. Most nem fogom felkutatni Pereputty Volán Zrt. weblapját mert talán változik...
Én voltam ennyire lemaradva csak, hogy megszűnik a regisztrációs jegy?? Mondjuk az is tök jó, hogy tegnap döntöttek róla, hogy érvényesítik a helyközi közlekedésben a 2%-os áfát, így még új jegyártáblázat sincsen.
A cég ennél sokkal utasbarátabb. Elég betelefonálni és a fordába bekerül, hogy hol kell várni valakire mert neki ez a kényelmes. Persze ha a kedves utas fölszáll és odalöki, hogy "mehetünk itt vagyok" én közlön, hogy majd ha itt lesz az ideje akkor megyünk. Akkor meg ez nem tetszik és megy a duzzogás ;)
Szeretném ha megosztanád majd velünk az első munkanapodat amit egy hozzád hasonló gondolkodású rabszolgahajcsár keze alatt töltesz el.
Én ilyen hülyeséget nem találok ki, hogy többsávos menetidő. Én mondtam ilyent? Nem.
Egy menetidő van, ami rugalmas csúcsidőben (de ez csak a fordákat érinti). Tehát ha 22 perc a vonal menetideje, akkor esetleg csúcsban a fordán 26 percet adhatunk, mert annyi idő alatt lehet teljesíteni. Völgyidőben 22 perc. Nem 19, nem 18, nem 16 stb. hanem 22 perc.
Egy-egy vonalon lehet időkiegyenlítőpontokat kijelölni. Ott a sofőr megáll akkor ha siet (még ha nincs is utas) és várja az idejét. Időkiegyenlítő pontok megadása: Ismert a végállomásról való indulás. A sofőrnek adott vonalra bontva meg kell adni, hogy mi(k) az időkiegyenlítő pont(ok), és az indulástól számított hányadik percet kell ott kivárni. Pofonegyszerű. Asszem működik ilyen a 2-esen estefelé nem?
meg kell szabni, hogy max. 3 percet siethet a busz. Aki fölé megy, azt szankcionálja a cég.
Most volt este egy eset Szekin. A 17.45-ös 7-esen alig voltak, így 5 perc helyett 2 perc alatt ért az egyik megállóba. Kettő utast biztosan otthagyott. Engem hívtak, de már nem értem oda, hogy szóljak a sofőrnek mekkora tapló. Ráér, nem siet sehová. Nem időkiegyenlített a Béla király téren sem. Biztos hogy nem hagyom szó nélkül, mert mostanában egyre kevesebben tartják be.
Majd én is felhívlak és megbeszéljük a dolgok folyását mert én is olyan fontos ember vagyok, hogy ismerlek és tudom a telefoszámod. Ezt csak azért írtam, hogy a többiek irigykedjenek, hogy milyen nagy ember vagyok én mert ismerlek. Persze nagyképű is vagyok, de ez nem érdekel :))))
Engem nem érdekel, de jogos. Az utolsó 43-as 15 perc alatt le tud érni a 25 helyett. Ok legyen. Érjen le 10 perccel hamarabb, de akkor annyit is fizetünk a sofőrnek. Mondjuk egy évben 60X 10 percet siet az utolsó körben valaki, az egy karácsonyi ajándéknyi pénztől elesik.
Szekszárdon az ilyen sofőrnek már nem kell dolgoznia, ha többször elkapják. Először ejnye-bejnye, aztán szigor. Inkább kockafejüzzük le a hülyét aki szerint a busznak holtidőben is pontosan kell járnia. Főleg majd ha hétvégén is ritkítás lesz, akkor ha 10 perccel hamarabb elmegy egy busz, akkor örülnek majd az utasok.
Szerintem erre kedves kolléga tud írni programot. A sietéseket kiszűrjük, minden sofőrnél összeadódnak a sietések és óránként levonjuk tőlük. Nem érnek rá munakidőben várni a megállókban a kedves kollégák? Szerintem bőven van idejük.
Egyébként egy kis segítséggel orvosolni lehetne ezt a sietős dolgot, de erről már értekeztünk telefonon. Jó lenne, ha végre dolgozni is tudnánk rajta, remélem 2012 szebb időket hoz ezen a téren! (Tudom, inkább rajtam múlik...)
A cégtől kirúgott alkalmazottak még mindig nem nyugszanak bele állapotukba. Ezek az emberek nem is akarnak az általuk vélt (nem létező) problémákra megoldást. Beírnak az újságba név nélkül, "azt jónapot". Nem a megoldás a cél, hanem a mocskolódás, a volt munkahelyük lejáratása.
Csatlakoznék az egyik kedves hozzászólóhoz. Szemétség még mindig, hogy a PK-nál le se...k, hogy sietnek a buszok. Amikor utast kell szerezni megrántja mindenki a vállát a buszok sietésén. Mennyiből tartana kötelező időkiegyenlítőpontokat adni a járművezetőknek? Semmiből, csak dolgozni kéne vele. Mennyiből tartana hétvégén azt a rendszert bevezetni, mint ami Miskolcon is működik? Ha látja a 6-os a mögé érkező 2-est, akkor megvárja és nem indul el? Ott egész sikeres állítólag. Semmiből nem tartana elárulom, de itt leírok vmit akkor máris én vagyok a bunkó paraszt, mert megoldhatatlan.
Ismerős általános Volán duma: "Azt nem lehet". Nem hát... Ha 2-3 percet siet a busz, az nem gáz, de az ilyen hétvégi sietéseket jobban vissza kéne szorítani. Igenis álljon a busz 3 percet a megállóban, ha siet.
Jegyezzük meg, hogy a komlói fordák is teljesen a ellene mennek minden alapvető szabályozásnak...bár tényleg nem vonatkozik rájuk az AETR, de azért tök durva, hogy van olyan ahol 75 percet fizet (néha be kell ugrania a kocsinak), de 30 perc munkaközi szünetet nem... :)
Amit írsz, az hazugság. Ezt csak azért mondom, mert az adatok, amikről hadoválsz, itt vannak előttem 3 tizedesjegy pontossággal és köszönőviszonyban sincsenek a te általad említett számokkal.
Gondolom a Pannon volánnál sem 170 órát dolgoznak az autóbusz-vezetők.Manapság közelebb állnak a 250 órás havi időhöz.Persze a járatok közötti időt egyre több cégnél nem tekintik munkaidőnek.A szabadság pedig erre megy el.Kipótolják vele a kivett időt.A sofőr pedig legyen pihent ,miközben rendszeresen 250 órákat dolgozik havonta.
Boldog karácsonyt és reményteljes (jobb komlói menetrendes) és új pécsi buszokban gazdag újévet kívánok nektek. Az idei év tanulsága, hogy talán megérheti civilkedni, bár sosem lesz belőle köszönet, továbbá az, hogy ne adjátok felálmaitokat--->mindig lesz aki meghallgat benneteket :)
Hányingerem van attól aki ezt készítette.... No comment.
7:33-7.35-kor kettő buszmegy majd fel Szilvásba,majd a következő 7.53-kor.
Tényleg csak gratulálni tudok, mert a 7.20-as 113-asról nem lehet átszállni a 7.30-as 8-asra, de a 78B-t sem lehet elérni a Trösztnél, így aki oda jár suliba Szilvásba, a 6.57-essel, amiről futva eléri a 7.10-es 8-ast esetleg.
Vicc... szakbarbárság. Ezek az emberek százezres fizetésekkel ülnek a seggükön.
Kíváncsi leszek egy csütörtöki piacnapra majd a 20perces 8-asokka. Vot utasszámlálás, abból nem lehetett leszűrni? Nekem egy reggel elég volt ahhoz, hogy lássam mi a szitu Komlón. Gonolom aki ezt kitalálta életében nem járt ott.
"Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról."
No, hát piszok jól néz ki. Megsokszorozták volna a cikk minőségét egy ilyen képpel. A 35-ös viszont jobban tette, hogy fordult Dömörkapunál, ez már nagyon veszélyesnek néz ki! (Feltételezem, hogy az aszfalton meg sem maradt a hó...)
Régen azért két pehely hó miatt még nem vágták vissza a 35-öst... De a bamát is csókoltatom: helyszínen járt munkatársuk... És egy tetves fotóra se fussa?! Ma már mobillal is lehet bulvárlapba illő fényképet csinálni bakker.
Pedig egyszerű. Aki az általános iskolai falitérképeken szocializálódott, annak az észak a fel, a dél a le. Ennek megfelelően én le szoktam utazni Splitbe, de felmegyek Hamburgba.:-) Bár most, hogy belegondolok, az elővárosban már nem egészen így használom, ott a kiutazások során "kiugrok Vácra, Gödöllőre, Lajosmizsére", de Szolnokra már megint csak "lemegyek".
Ó hát ezt egyáltalán nem bánjuk - egyelőre. Max. akkor, ha idétlen létszámleépítés lesz, de akikre gondolok, tudtommal a Pannonnál is aranyárban mérendők :)
Tegnap a polgi egy nyilvános rendezvényen azt mondta, hogy a PK jövője a Pannon Volánban van. A részleteket most dolgozzák ki, úgy hogy ne tegyen fel senki kérdést, mert úgy sem tudna rá válaszolni. Külön kérte (cseles), terjessze mindenki, aki hallja.
Az AAI/AAO/ABI/ABO/ACI/ACO még kiment anno sorozatban, de aztán rájöttek, hogy jobb nem erőltetni a számokhoz való hasonlóságuk miatt. (A Q-sok meg AWQ-ig mentek, és volt még AQQ meg AQW is. De ezek már 1992 körül.)
Igen, Szekszárdon már láttam közelről, hogy HBD. Olyan furi is volt O véggel, de Pécsett - még hót kómásan - annak tűnt inkább. Mi az oka az I, O, Q vég egyediségének? Valahogy nem látom "egyedibbnek" az O végű rendszámot, mint mondjuk az A végűt...
Pécsett ennél sajnos sokkal többe kerül. Nagyon alacsony a menetrendi sebessége, mert szűk belvárosi utcákban közlekedik lépésben. Az automata soha nem tud direktbe váltani, ezért a fogyasztása magas.
Úton vagyok a 804-gyel, de voltam olyan béna, hogy elfelejtettem a számod kiírni. Ha még olvasod, akkor csörögj rám, visszahívlak. Ha meg már nem, pls. aki hallja, adja át.:-)
Végre lejutottam Komlóra és Pécsre :) Komlón továbbra is siralmas a helyzet. Utas ugyan nincsen, de10 percenként járnak a 8-as vonalon a Solinák. A város tegnap végül elfogadott egy olyan menetrendet, ami azért lehetett volna jobb is. MIndegy...
Pécsett egész jó a helyzet, hiszen itt ilyen fölös járatokra is van pénz :) Mondjuk a nagyik és papik igen hálásak érte. Talán ezért már megérte. Végig téma volt a járaton, hogy "majd úgyis el fogják venni". :)
Átlagos utasszáma 17 fő, aminek a nagyrésze a Vásrácsarnok és a Kórház tér között realizálódik. Diákok is kihasználják, bejött a 60-as csatlakozás is elvileg.
Itt láthatjuk azt amit nem nagyon használnak ezen a járaton :) Jegyes utas átlagosan járatonként 1 van.
Járműhű matrica "Ha szól a csengő kérjük ne kísérelje meg a felszállást" :D
És íme a pécsi elsőajtós felszállás a délelőtti "holtidőben". Keczer bácsi nagy találmánya :)
FJX-474. A GUP a normál alapjáratot csinálta szerintem, most valami HBO (vagy HBD?) járja, de E95 ugyanúgy. Gondolkoztam is, hogy lesz tempo 100 E95-tel...
Piros pont a Pannonnak, mert a felújítás ellenére tudtam kártyával fizetni a konténerben. Halovány feketepont, hogy csak 7-kor nyit (hó 11-től), lett volna igény egy 6.30-as nyitásra is. Viszont elég érdekes látni azt a tömbjegyet, amit szerintem 45 éve vezetett be a Tröszt, miközben a konténer tele volt érintőképernyős cuccokkal, a bankkártya leolvasás meg nem 2 percbe telt, mint néhol máshol, hanem egy pillanatba. Szóval kontrasztos, de mindenképp kellemes meglepi volt, mert azt hittem, a kártya miatt mehetek majd vonattal...
Kb.:-) Bár a földrajztudományok mai állása szerint a Komló - Sikonda és a Komló - Mecsekjánosi viszonylat fogalmilag kizárt, mert ezek Komló városrészei, de ha völgyben épül a város, akkor ma Mecsekpölöske és Magyarszék is csak egy-egy lakótelep lenne, a 47-es vonal pedig HÉV.:-))
Az egyetlen helyi buszvonal meg igy nézett volna ki: Béta-akna - III-as akna - Diagonál-akna - Zobákpuszta - Aut. áll., onnan pedig a HÉV.:-)) (Már, ha az egykori tervek alapján a vasútállomást is ki nem telepítik Mecsekjánosiba.)
Komló amúgy nagyon szép város lenne, ha rendbe lenne tartva. Ha néztek régi videókat, gyönyörű a fű, az épülő városrészek tökéletes katonás rendben vannak.
Köszönöm. Azért kérdeztem, mert elsiklottam a tény felett, hogy a Pannon is indít expresszt és kapásból a volanbusz.hu-n akartam rá online jegyet venni. De ott meg nem volt. Persze most esik le, hogy reggeli indulással nem is nagyon lesz VB-s, de hát akkor is furcsa, hogy expressz. Időutazó már kettőt említ, ezekszerint van másodrész is, remélem, akkor lesz normális helyem. Kell ÁFÁ-s számla is, ebben is reménykedek, hogy ~6:45 körül meg lehet szeretni a buszpu-n, nem szeretem a sofőrt ilyesmivel szivatni.
Jó, legyen igazad, mégis csak több tapasztalattal rendelkezel, mint én, de.... Nyilván való, hogy Budapest közlekedése forráshiányos, de nagyon. A főváros nem tud adni működési támogatásti a közforgalmú közlekedésre, a normatív persze aránytalanul magas, 30 milliárd fölötti, ami nem kevés. Évente 5-6 milliárd hiányzik a rendszerből, ennek csak kis részét is mégis hogyan tudja kitermelni az új üzemeltető? Van egy egyszeri nagy beruházás (járműbeszerzés), aminek meg kell majd térülnie egy alulfinanszírozott rendszerben és csak utána termel valamennyi hasznot. Még minimárbéren foglalkoztatott autóbuszvezetők esetén is erősen deficites a modell. Tehát olyan nincs, hogy a város nem ad semmit a közlekedésére.
Tőled idézek: "Csak az olyan menetrend jó Komlón (és más városokban is) melyet kb. 105-110%-ra befed a költségvetés."
Budapesten befedi majd a költségvetés a menetrendet? Az üzemeltetők is csak ugyanannyi pénzből gazdálkod(hat)nak? Vagy nem?
A komlói völgyek nagyon keskenyek, ha a lakótelepeket nem a dombokra építik, akkor a városhatár Magyarszéknél lenne. Igaz, akkor elég lenne egyetlen viszonylat.:-)
Mit nem értesz? Jön Orbán magáncége, meg Kósa magáncége. Ja, nem Viktor meg nem Lajos, csak úgy értem, bármelyikünké az országból! :))) Hát többen ugrásra készen állnak, nem tudtad?
"Egy új modell kidolgozásával totálisan megújul a budapesti buszközlekedés 2014 végéig" "Teljes csere 2014 végéig" "Nem bírják tovább a buszok" "Magáncégek hoznák Budapestre az új buszokat"
Ezeket mind hallottuk már 2008. őszén. Új modellnek hívták azt is. Aztán mégsem jött új busz, a buszok mégis birják a sokadik telet. A magáncéges dolgot meg nem értem, most amikor mindent államosítanak. Hogy is van ez?
Ha jól gúglizol akkor rátalálsz, hogy mik Komlón a beépítésre alkalmas területek. Nagyapám még részt vett az 50-60-as évek építkezésein a városban. Kenderföldön is kivette részét a munkából még fiatal suttyóként. :) Vannak sztorik a városról bőven. A lényeg az, hogy Komló nagyon szép helyen épült, mindenképpen ki akarták használni a dombok adta lehetőséget. Olcsóbb volt, hogy a hegyre építettek, mint az, hogy Mjánosi felé elhúzzák a város lakótelepeit. Megint csak olcsó volt, hogy Kökönyöst beépítették, hiszen a nyugati rész (Dávidföld) szinte fennsík. :)
Komló sok völgyből és mégtöbb dombból áll. Ebből követlezik, hogy épületeket három helyre építettek: dombtetőre, völgybe és domboldalra. :) Ha csak a völgybe épitkeztek volna nem fértek volna el. :)))
Ha van még hozzá kedved, akkor fussunk neki még egyszer. Ha megkezdem a szabim, és lesz rá akkor el tudok jutni a PMH-ig, hártha nem veszik kárba a munkád. Szvsz üljünk le egy (vagy több9 sör mellett megbeszélni.
De, biztos, hogy telephely, mert egyik végállomásra sem emlékeztet, sőt a régi Kossuth téri sem hasonlít. Kérdés, hogy akkor hogyan nézett ki anno a telep. Nem tudom, hogy mikor épült, de ezt megtudom kérdezni. lehet, hogy akkoriban még nem úgy álltak az üzemi épületek, mint most, a volt ÁFOR felett kiskertek stimmelhetnek. A 60-as évek végén már biztos, hogy ott volt, mert apám 68-as halála után többször mentünk a el mellette a temetőbe a 9-es busszal, 70-től meg anyám első autójával, egy Skoda 1000 MB-vel.
Köszi :/ Nagyon letörtem Komló miatt. Egy egész napot fecséreltem el rá, miközben a többiek buliztak... Ennyit erről. Nem értékelik az egészet. Az ilyen polgármester megérdemli azt, hogy pofára essen.
Nem tudok rájönni, hogy hol készült a kép. Dávidföld nem lehet, az akkor már Bem utcában lévő buszállomás nem lehet, a kiskertek alapján lehetne az Autósvölgy, de ott meg nincs ilyen partoldal.
Komló elhatárolódik a javaslatoktól, ők inkább 730 ezer kilométerből csinálják meg a menetrendet a 720 ezer helyett úgy, hogy az 1-es vonalat össze sem kötötték.
Tehát ha nem kapják meg az emberek a pénzüket, akkor Pistike sétálhat az iskolába...Marika néni nem jut el az időpontjára a kórházba. Ennek ellenére a sofőrök mellett állok. Nem egyet ismerek, éstényleg csak tűrnek-tűrnek Dombóváron.
Továbbra sem értem, hogy miért kell szétvágni az 1-est. A szakszervezet is ezzel jött, hogy ezen "spóroljanak", a vonal szétvágásán. Azt nem tudom, hogy a vonali váltást miért nem lehet megoldani... El tudok képzelni olyan váltást is a vonalon, hogy megjön az 1-es, de a pályaudvarra fordul be. Ott átpakolja azokat akik tovább szeretnének utazni, és egy másik busz rögtön indul. Ez napi 3X fog előfordulni, de simán járható út.
Persze tudom mi a válasz. Jajj, mekkora szakmaiatlan hülye ez a PP gyerek...nem tudja hogyan működnek nálunk a dolgok.
De tudom. Pont úgy működnek, hogy csak az egyszerű megoldások jöhetnek szóba. Ami már eltér a konvencionális dolgoktól az már SZAR....
Én annyit mondtam, hogy ha 720 ezer kilométer lesz, akkor abból olyant csináljunk ami használható is...
236 embert 2db 90 személyes buszba akarnak bezsúfolni a 8-as vonalon. Ez maximális statikus utasszámokból adódott össze 60 perc alatt. Ez őrület. Ha így csinálják meg nagyobb az utasvesztés. Ha máshogy, akkor is 720 ezer kilométer, de akár nem lesz akkora hátrány...Úgyhogy ha ma este elkészül a javaslat beadjuk. Mi mindent megtettünk....
"Ha Komlónak 200 milliója van egy évre helyi közlekedésre..."
Speciel Komlónak semennyi pénze sincs a helyi közlekedés finanszírozására. Ennek megfelelően sem idén, sem jövőre nem ad erre a célra egy fityinget sem.
Én nem támogatom a Pannon Volán eszeveszett menetrenjét... Inkább ma levizsgázom számtechből és utána nekilátok gyorsan még az utolsó simításoknak. Ha ki tudom hozni netto 720 ezerből akkor cinikusan fogok hozzáálni a témához. Ne tessék megharagudni, de ez egy pocsék menetrend, ami most tárgyalás alatt van. Volt ennél jobb is már az elmúlt évkben. 720 ezer kilométerből lehet jobbat is.
Amúgy a pécsi buszközlekedés egész jól működik. Ma reggel is nekik adtam hálát, mikor a Sparos csomagolású Edison utcai baromfiból ettem, hiszen ez nem készülhetett volna el, ha nincsen 20-as és 89-es busz :)
ja, én a belső infókat hiányoltam, és elég sokan.. persze ez első napi móka, de akkor is.. szakadó esőben, sötétben senki nem látta mi merre van, s a leszálló, majd kapcsoló és visszaugró utas, főleg már sötétben elég baléesetveszélyes.. meg a megijedő, aki azt hiszi rossz buszra szállt és igtyekszik leugrani.. szal ezt 3 szóban a sofőr megoldhatná..
Egyszer már befejezték. De annyira jól sikerült, hogy vasárnap este 9 körül Kertisek jelezték, hogy lassan hajózható a szakasz. Fél 11 után már ott volt a markoló meg egy pár munkás, hogy valamit alkossanak.
Valószínűleg a kocsi nem a fordájában lévő járatot csinálta és nem nyomta át a GPS-t a megfelelő járatra. Ennyi az egész, semmi varázslat.
Amúgy a 3-as, 60-as járatok esetében az utastájékoztatás megtörtént, a Szövetség utcai megállóban ott virítanak a papírok, hogy merre kerülnek a járatok.
A Táncsicson a Lidl-nél (Szövetség u.) egy sávon lámpás irányítás van útfelbontás miatt. Szeptemberben volt ott csőtörés, most sikerül végleg megcsinálni nekik.
Diszpécser tudna csak közleményt kiadni ilyenkor, de ilyeneket nem szoktak feltenni a webre. Más tájékoztatási lehetőség pedig a busz belső utastájékoztatóján és a weben kívül nincsen. Régen fel kellett volna szerelni a hangszórókat a főbb megállókba.
Mikor legutóbb arra jártam, akkor még megvolt. Akkoriban jártam arra, amikor még ki lehetett hajtani a felsővámházról a Zsolnayra. Azúta túrtak, fúrtak, de szerintem a forduló megmaradt. Egyébként az melyik busznak volt a fordulója, volt egyáltalán?
"Arra viszont máris igény lenne, hogy a 30Y buszjáratot a Tudásközponttól úgy indítsák vissza az egyetemre, hogy a Zsolnay-negyedet délkeletészak vonalon körbejárva a Felsővámház utcán át érje el a Búza tér felső szakaszát."
Érdekes tekergős járat lenne, ráadásul több, mint 50 %-kal nőne a vonal hossza:
Az a helyzet, hogy te évszzadok óta a gyerekeket veszed hülyére, de a másik szakállas bácsi a felnőtteket veszi hülye gyereknek. Ezt hívják úgy köznyelven, hogy paraszt vakítás.
Ma 8.20-kor Kakasdon 6 embert hagyott ott egy Pannonos sofőr zokszó nélkül. Mindenkit vagy senkit elven. Az utasok állítása szerint mindenki felfért volna. Hívhatták a Taxit.
Ha mondjuk ezt tudná tartani, több utasnál is délután, akkor a gyerkőcöknek is jó lenne. Pont el lehet vele érni a 60-ast kerti felé a Rákóczi úton. Neccesen, de akár össze is jöhet.
tökéletesen jó rá a mezei bérlet (legalábbis a kék baranya-megyei helyis)
Amúgy Zsóti hamár kicsomagolta, a ragasztót ami libeg a tetején leszedhedte volna....de így biztos hogy nem rázza szét a Káptalan utca a traktort buszt.
Gondolom bérlés, mert hiába kék-sárga csíkosak (ugyebár a régebbi buszok is kék-sárgák, gondolom a város színeiből, szóval parasztvakítás tökéletesen van), attól még a Jászkun Volán helyi színe az, és szerintem kb. ugyanaz történt, mint a DKV esetében: kibérelték a két járművet a Jászkun Volántól.
Kipróbáltam a hajléktalan nyuggerjáratot. A 16 órási 50%-os kihasználtsággal ment, ami ugye a reggel csúcsideji 70% okhoz képest nem is olyan kevés :D Viszont az utasok kb fele volt fizető utas és sokan nem igazán értették hogy miért nem megy le a főpályára. Máshol bevetni (sajnos) nem lehet mert a sopőrök se PK-sak.
Ez a plazma belülről 100x jobban néz ki mint kívülről, viszont zörög. Nagyon. Kiváncsi vagyok meddig bírja a diszburkolatos ugratókat. Egyébként 10-15 tel a Király utcán is mehetne... Majd ha télen kicsit lefagynak az utak érdekes lesz.
Így is 23 perc a menetidő, ha lemegy a Fp-re, akkor plusz 2x2 perc, ami 27. Pipilni nem tud elmenni, mert félóránként fordul egyet 8.00-tól 12.25-ig, majd 13.00-tól 16.55-ig. Az egész vonalat egy ember szolgálja ki egész nap, egész héten, egész évben, mindhalálig... Te mennyi bőrt húznál még le egy emberről? Majd beültetünk egy napra, bepelenkázva... a pöcsödet is elhagynád.
Gyerekek elmennek az építő táborba (aki volt már az tudja, hogy az mekkora fergeteges buli...nem voltam) :). Az onnan hazaküldött leveleket folyamatosan figyelik a tanár elvtársak, de hát a gyerek találékony.
Erzsi ezt írja: Szia apa-anya, nagyon-nagyon-nagyon-nagyon remekül érezzük magunkat ebben a fergeteges építőtáborban. Minden a legeslegeslegnagyobb rendben van.
Apa kinyitja a levelet:
Anyus, megyünk a gyerekért!
:))
A viccet alapulvéve:
Egyesületünk nagyon örül az új belvárosi busz bevezetésének!
Bennem felmerült egy kérdés az új járattal kapcsolatban:ezek a Plasmák nem éppen a megbízhatóságukról híresek.Ha elromlik a busz akkor mi jár majd helyette?
Egyébként lenéztem ma az egyik járathoz és micsoda meglepetésként csak nyugdíjasok mentek vele "városnézésre".
Arról nincs senkinek infója, hogy állítólag a PKZrt helyett a T(lüke) busz nevü cég fogja a buszokat üzemeltetni, feltéve, ha a tulajdonjog visszakerül a PK-hoz. Ez a dolgozók esetében egyéni szerződéseket és minden eddigi szerzett jog elvesztését jelentené! Hol van a szakma és az érdekképviselet?
"Vásárcsarnok - Kórház tér - Széchenyi tér - Mária utca - Búza tér - Árkád (majd lekanyar balra) - Vásárcsarnok"
A Rákóczi útról nem lehetséges balra kanyarodni a Bajcsyra. Abban a pillanatban, amikor ez a helyzet pozitív irányba változik, a busz arra fog menni. Értöd? Lehat tenni érte valamit. Eddig senkinek sem sikerült. Majd talán neked...
Írjatok már egy cikket arról, hogy Szekszárdon nullszaldó (4 millió forint) veszteség mellett 12-13%-os ritkítást tervezett be a Volán. Ez mekkorát ütne.
Ha valaki érez affinitást arra, hogy megjelenjenek a képei az ihón, akkor legyen olyan kedves holnap erről az "új" buszjáratról néhány képet küldeni nekem. :-)))
Ezt a midibuszvonalat anno a PTKE javasolta még a COWI által készített tanulmányban. A Mária utcás szakasz modellezése miatt nem sikerült elérnie az első helyezést. Ennek ellenére mégis bevezetik. Ez féllábon álló egyesületünk számára jelentős előrelépést jelent.
Köszönjük PK és Zsóti, hogy segíthettünk. Igazán nincs mit.
Azt azért erősen ajánlottam volna, hogy ha már a csari a végállomás (teljesen érthetetlen okból), akkor vigyük a jobb átszállási kapcsolatok érdekében a buszt az Árkád felé, majd a Bajcsy-Zsilinszky utcán le.
A 21-es busz pont a midibusz előtt fog elmenni. Ez garantálható, amennyire figyelik egymást a pécsi buszok.
Szóval szerintem értelmes útvonal így lett volna (ha már pisi okból nem érinti a Főpályát -ekkora bénaságot- a járat)
Vásárcsarnok - Kórház tér - Széchenyi tér - Mária utca - Búza tér - Árkád (majd lekanyar balra) - Vásárcsarnok
Amúgy járna egy hipp-hipp hurrá a PTKE-nek, mert a midibuszhálózat alapjait még anno az egyesület fektette le. 30Y nem érinti a Széchenyi teret, de eredetileg úgy lett volna.
Az egészet nem értem amúgy, de mindegy...Biztos így volt a legjobb.
Ja, lényeg az, hogy reggel befelé a vonaton azon meditáltam, hogy tkp. a végén még akár így is járhat a város.:-) A MOM majd megoldja, a temetőbe való gyaloglás nagyon egészséges, Kisbattyánból kb. 1980-ig úgyis gyalog jöttek be az utasok, bár igaz, hogy csak Jánosi-pusztáig.
Éjszaka a komlói helyi közlekedéssel álmodtam. Nem tudom pontosan, milyen beosztásban, de én képviseltem a várost, és Carpy volt a Pannon valamilyen szakterületi vezérhelyettese. A tárgyalásra valami oknál fogva a Bociban került sor, viszont a valósággal ellentétben volt Vilmos és sör, aminek ott lett jelentősége, hogy később megjelent zsitvica olvtárs, a komlói buszos szakszervezet (!) képviseletében. Hosszas viták után azt mondtam Carpy-nak, hogy januártól Komlóra az alábbi vonalakat fogom rendelni:
1 Kökönyös Zobák csak csúcsidőben
8 Aut. áll. Szilvás Kenderföld Aut. áll.
19 Aut. áll. Dávidföld Körtvélyes
Először 1-3 számozást akartam, de Carpy azt mondta, hogy P a P úgysem járul hozzá, hogy a szilvási járat ne 8-as legyen, erre én ragaszkodtam a 19-eshez, mert úgy nem olyan feltűnő, hogy csak három járat maradt. zsitvica azt mondta, hogy ezt a szakszervezet megoldja három busszal, az egyiket saját maga fogja vezetni. A városba Zobákpusztánál, Sikondánál, Mecsekjánosinál, Határtetőtől belépő buszokon digitális kijelzők fogják jelezni a városhatártól (és a kilépőkön a határig), hogy helyijáratként közlekedik. Így utólag már nem világos, hogy akkor hogyan alakulna a viszonylatszámozás, mert a végén kicsit összekuszálódott a dolog, és valahogy már a Vérmezőre keveredtünk a vasúti kocsmába.
a PkT nem Pécs város autóbuszos kiszolgálására kötött szerződést Pécs városával, hanem a város által megszabott menetrend autóbusszal történő ellátására.
Monduk 50 vonal, napi XXX járat.
Pécs városa ezen FELÜL bárkivel szerződhet bármennyi járatra.
Veled is, a Tüke busszal is, velem is, akárkivel.
Ha fusssssa, akkor akár 8-10 új vállalkozót is bevonhat.
--------------------
Sőt.
A szerződés erre vonatkozó pontjainak betartásával (felmondási idő, stb.) a PKT Zrt. közszolgáltatását is felmondhatja bármely járatra.
Előfordulhat olyan is, hogy a PKT Zrt eredetileg (mondjuk) 50 vonalra kötött szerződéséből 10-et felmond, 40-et megtart.
Egyébként ha a PKrt a szolgáltató akkor a Tükebusz, hogy indíthat járatot? Alvállalkozás? Te mint a téma szakértője mit gondolsz erről mert nekem nem kerek ez a dolog.
Engem nem érdekel az egész. Szánalmas, hogy most a midibusszal foglalkozunk. 3 éves ügy...úgy gondolom, hogy most nem ez a legfontosabb.
--------------------
Nyugiiííí..!
Van iskola ahol nincs és nem is lesz fűtés, se ebéd.
De azért építünk három Stadiont 91 milliárddért.
Nyugiiííí.
A pécsi Papcsák polgármester (így híívják ??) hamar rájött - két év alatt - hogy hiába hazudozik a város közlekedésének megújításáról, ahhoz se tehetsége, se pénze nincs és nem is lesz.
Einstandolta a céget, ígért fűt, fát, aztán szépen csönben maradt mert rájött, hiába az övé most a cég, semmivel se tud többet tenni Pécs közlekedésértt mint a külső cég.
Most odament hozzá egy politikus társa és azt mondta:
.........Főnök ! Javaslom fingjunk egy hangosat !.............
Ne büdöset, hanem hangosat.
Arra felfigyel majd a város.
Csinálnak 2-3-4 belvárosi midi busz vonalat.
Persze kalap semmit se ér a város közlekedésében, de olcsón (150-200 millió Ft.-) meg lehet csinálni.
- tavasszal politikai ötlet született a belvárosi közlekedés ellátására (kicsit szokatlan konstrukcióban, nem taglalhatom, a lényeg, hogy midibusszal szerették volna feltárni a Belvárost)
- őszre felkerült az adatbázisba a 44-esre keresztelt járat, Vásárcsarnok indulással, Kórház tér - Apácza u. - Janus u. - Káptalan u. - Széchenyi tér - Mária u. - Ágoston tér - Búza tér - Vásárcsarnok hurokkal
- múlt héten zuhanyhíradós forrás szolnoki indíttatású járművet nevezett meg, ez pedig a Plasma midibusz, úgyhogy illik a képbe.
A Zuhanyhíradó sosem alaptalan, csak néha nem osztogatnak, hanem fosztogatnak. Pécs Városa meg már jó ideje elmebeteg, úgyhogy abszolút nem elképzelhetetlen, hogy a milliárdokra perelt város, milliárdos adósságú, ezer sebből vérző helyi közlekedési vállalatával karöltve, nyereségesnek nem igazán tűnő belvárosi midibuszvonallal rukkol elő. Amit, mint mondtam, örömmel fogad a Belváros lakossága, mert bár én már sétálok, sok szomszédom kevésbé tud, a Boldogságház / Széchenyi tér megállót felhagyva pedig cserben hagyták őket.
Ha csak rohadt paradicsom van a piacon, akkor nem lesz paradicsom a salátában... :) Na jó, annyira nem rossz az, a nyugdíjas szomszédom szeretni fogja :)
Ja, és mellesleg (ez most az én négy elemim lesz) nagyon nem érdekel a pécsi városvezetők sok-sok baromsága.
Meg úgy az egész ami most Baranyában megy.
Komlón a Pannon Volán 720 ezer kilométert nem tud elosztani igazságosan a városban úgy, hogy ne okozzon érdeksérelmet. Pécs nem tud kiadni 120 buszt reggelente, de midibuszt és 30Y-t akar.... Nevetséges komolyan.
Továbbiakban nem veszek részt a midibuszos közlekedésben való beszélgetésben. Engem ez nagyon fel....ott. Elnézést skacok, de ha nincsen pénz nincsen luxus.
Csak azért, mert globálisan nagy balhé van, még érdemes lehet apróságokkal is foglalkozni. A kérdés az, mibe kerül a 30Y és a 44-es. Az a sanda gyanúm, hogy a 38-asokon egyik sem tudna segíteni.
Egy viszonylag szokatlan konstrukcióban volt ez megálmodva tavasszal, kérdés, hogy a gondolatmenet változott-e. Na meg a vonalvezetés. A vásárcsarnoknál lenne a végállomás, a felüljáró felhajtónál ugyan meg tud szabályosan fordulni a járgány, de azért szerintem illene Főpályára lenézni. Ha másért nem, hát értem. Azért havonta átlagban egyszer hazamegyek :)))
Budapesten most zajlik a kétfordulós buszvonal tender.
A BKK - helyesen - szeretné még az elején kiszűrni azokat a vállalkozókat akik 400 forint, vagy az alatti árral akarják vállalni (csak, hogy ők nyerjenek) mert ennyiből nem lehet megcsinálni.
Régi trükk, hogy olcsón elvállja, amikor a törzscég leépíti a járműállományát akkor a nyertes alvállalkozó bejelenti, hogy az ajánlati árért mégse éri meg, emeljünk vállalkozási árat.
Dehát nálunk csak a sofőr ad jegyet. Itt is gyakorlatilag minden busz jár hegyre. Teljes elsőajtózás van. 36-37 litert esznek a mercik, amiknek a szervizelése ugyanúgy költséges, mint az Ikarusé. Drágább egy kitörött üveg stb.
Egy 260-266-os 30 literrel vígan elpöfög (sokat is mondtam). Az üzemanyagköltség pedig a fele a teljes költségeknek.
Nézd meg a 4-es vonalat mekkora hegyre kell felmenni. Nézd meg a 7-es vonalat, 9-es vonalat.
Amúgy az az érdekes, hogy a dombos vonalakon nem esznek annyit a járművek. A 4-esen közlekedő buszok 35 literrel elpöfögnek, míg a konvencionálisan "lapajos" buszok 37 litert is benyelnek. Lefelé "gatyafékkel" jönnek a buszok.
Ezt értem, de ha én leosztom az összkiadást az összkilométerrel, akkor 338Ft jön ki/km Szekszárdon.
Az igaz,hogy sosem stimmelnek az adatok. Egyik évben 100 millió a munkabér, másik évben 120. Egyik évben 32 millió az értékcsökkenés,másik évben 16 millió. Ez mondjuk nem tudom mire utalhat... :)
(350Ft(gázolaj)*36 liter/100km)/100=126Ft/km egy Mercedes conecto anyagköltsége(fogyasztási téren). Erre jön a munkabér, ami mondjuk felnyomja ezt 184Ft/km-re - ez mondjuk 750Ft-os órabérre. Erre jön a értékcsökkenési leírás, javítási költség....atyaég. Most ezt nem állok neki kiszámolni. ~260Ft-ból max. ki lehet hozni egy kilométert a városban. Ezt a Gemenc Volán meg tudja csinálni (pozitívum a Gemencnél és én írtam!!!!). Be kell valljam nagyon ügyesek.
A Pannonnál ez állítólag hírből 360-400Ft között mozog régi ócska Ikarusokkal Komlón.
Én nem értem...komolyan nem értem már az egészet Komlón. 12 ezer felszállónál 720 ezer kilométer nem kellene gondot okozzon. 13 busszal ki lehetne adni. Lenne mondjuk 30 millió veszteség.
Szekszárd max. 10 ezer felszálló, jóval alacsonyabb jegy és bérletárak, 16 busszal 645 ezer kilométerrel. -->4 millió forint veszteség. Na jó a város ad 15-öt a 15 milliós állami támogatáshoz.
Erre Komló, ahol magasabbak a bérletárak, 720 ezer kilométernél, magasabb utasszámnál is legalább 100 millió veszteséget prognosztizál. Nem itt valami nekem nem kerek. Ergo Komlón tényleg sokan nem fizetnek a szolgáltatásért, amit az állam nem fizet vissza kellő módon a Volánnak.
Ez nem a városi közlekedés. Azt látom, ha jól látom, hogy a 65 éven felüliek után elég gyér a kifizetés. Városi közlekedést pedig elég szívesen veszik igénybe a 65 év feletti nyugdíjasok. Nem emlékszem pontosa otthon mekkora délelőtt a nyugdíjasok aktivitása, de volt olya járat, ahol 45 felszállóból 30 65 év feletti volt 9 óra 45 perckor.
Ez jó, de tudod én ott vagyok leragadva, hogy az állam ingyenes utazást engedélyez a 65 éven felüli nyugdíjasoknak, továbbá a MÁK-os kártyával rendelkezőknek. Ingyen utazhatnak még 6 éves korik a kiskölkök. Ez nagyon sok ember, aki után nem fizet eleget az állam. Ha mindenki után kifizetné a bérletet-jegyet, továbbá az árkiegészítés növekedne a diák/nyugdíjas bérletek mellé, akkor nem tartana most itt se Komló, se semelyik város.
Inkább szopatjuk a munkásokat horror összegekért, mert a buszaikat megszűntetjük annak érdekében, hogy délelőtt sűrűn legyen az ingyenesen utazóknak járatuk. Na ne már.
Szekszárdon többen utaznak egy erős délelőtti órában, mint egy gyengébb délelőtti csúcsórában. Kemény nem? Ha optimalizálni kellene a követési időket, akkor a Bottyán-hegyre délelőtt járnának 20 percenként a buszok, és a délutáni csúcsban 30 percenként.
A városoknak honnan lenne forrásuk hozzá, hogy az ingyenes utasok után fizessenek? Sehonnan.
Szóval igen, Komlónak nem 0 forintot kell beletolnia, de nem is 120 milliót.
Még, hogy a 2-es járaton tömeg van az egy dolog. Tudnád micsoda balhé van minden reggel a 38-38A-40-es járatokon a tömeg miatt. A 27-es ritkítása óta a 40-es full kihasznált járat lett, a 38-as brutálisan kihasznált. Már ha közlekedik.....
Szánalmas, de nincsen igaza az MNV-nek. Ők is csak követelni tudnak, de senki nem fizeti meg a nyugdíjasok ingyenes utazását. Komlónak illene beleadni valamit, de egy béna 24 ezres várostól nem várható el, hogy 930 ezer kilométert finanszírozzon. Ugye? Nem hát. Amúgy a Gemenc Volán 250Ft-ért csinál egy kilométert Szekszárdon, míg a Pannon 380-40 körül. Nálunk új merci buszok járnak, csuklós is van. Nem értem akkor... :/