Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 4 órája 0 0 41603

Igazából nem is értem, hogy miért Mánfa felé vitték át Pécsre a 66-os főutat a Mecseken.
Mehetett volna akár egyenesen Oroszlónál délnek, Orfűn át. Ott sem jobbak a terepviszonyok, viszont rövidebb.

+ Komló-Pécs között Vasas felé jobbak a terepviszonyok.
Nem véletlen, hogy Hosszúhetényen rakodták vasútra a szenet.

Előzmény: bendeguz90 (41601)
krisz768 Creative Commons License 5 órája 0 0 41602

Nem kellene sokat elbontani amúgy, ezt már régebben is néztem. 

Vagy ha nem akarunk semmit sem elbontani (csak forgalmilag nagyon rossz azaz, illetve ez nem is kifejezés):

 

Előzmény: bendeguz90 (41601)
bendeguz90 Creative Commons License 5 órája 0 0 41601

"az Pécs-Komló bár a terep itt extrém nehéz lenne, de nem hosszú szakaszról van szó."

 

Nemcsak az extrám terep itt a nehéz, hanem az, hogy elég sok lakóházat le kellene bontani Komlón ahhoz, hogy ez a vonal kiépüljön.

 

 

 

"Illetve Pécs-Harkány(-Siklós) közvetlen. Bár ide nyár kivételével elég lenne egy Desiro, de nem lenne (annyira) nehéz kiépíteni a pályát. "

 

Jó pár évvel (vagy több mint 10 évvel) ezelőtt láttam egy a fióknak készített tervet, ami egy HÉV-vonal épült ki a régi Pécs-Harkány vonalon (ami Pécsváradról indult volna egyébként), de az sem valósult meg.

Előzmény: krisz768 (41600)
krisz768 Creative Commons License 6 órája 0 0 41600

Ez az én véleményem, lehet szeretni és nem szeretni, de a mai világban szerintem erre kellene törekedni:

 

A régi nyomvonalat el kell felejteni, hacsak nem egy tájnéző "kisvasútat" szeretnénk. Egyszerűen túl lassú lenne és nincsenek jó megállási pontjai. 

 

Ha építeni szeretnénk arrafele vonalat, nem a személyvonati forgalomra kellene koncentrálni, hanem az IC-kre. Csökkenteni kellene a BP központúságot, és jó minőségű gyors (több helyen akár 2 vágánnyal) vonalat építeni/fejleszteni ezen az útvonalon:

 

Szombathely-Nagykanizsa-(Kaposvár?/Szigetvár?)-Pécs-Szeged-(Hódmezővásárhely)-Békéscsaba-Debrecen(-Nyíregyháza-Miskolc)

 

Ennek részét képezné a Pécs-Bátaszék és kétség kívül az egyik legproblémásabb szakasz lenne.

Természetesen nem csak vasúton, hanem autópálya sem ártana hasonló vonalon, amit a legnehezebb terepviszonyokon lehetne építeni párhuzamosan egymás mellett.

 

Ha valahova szerintem érdemes lenne elővárosi vonalat építeni az Pécs-Komló bár a terep itt extrém nehéz lenne, de nem hosszú szakaszról van szó. Ez az a vonal, ahol egy teli FLIRT mindennapos lenne. Illetve Pécs-Harkány(-Siklós) közvetlen. Bár ide nyár kivételével elég lenne egy Desiro, de nem lenne (annyira) nehéz kiépíteni a pályát. 

 

 

Előzmény: trizs77 (41592)
siófoki35 Creative Commons License 6 órája 0 0 41599

Mohácson a farostlemezgyári iparvágányról van szó?

Előzmény: f_k (41598)
f_k Creative Commons License 7 órája 0 0 41598

1948-ban megkezdték az építkezést.

Mohácstól a szőlőhegy felé 4 km hosszan, illetve Bátaszéktől Furkópusztáig 7 km. 1949 késő tavaszán leállították az építkezést.

Az elkészült szakaszok iparvágányként lettek hasznosítva.

Eredetileg 1894 -1895 körül 1904 ill 1908-1909 körül volt terv illetve előmunkálati engedély a Bátaszék Mohács szakaszra, de az építési költségek összegyűjtése okozott gondot, illetve más épülő vonalak elvitték ennek a forrását. ( pl.: Pécs-Bátaszék, Baja-Bátaszék , (Barcs)- középrigóc-Sellye-Siklós-Nagyharsány-Beremend-Pélmonostor " Drávavölgyi HÉV")

Előzmény: bendeguz90 (41594)
bendeguz90 Creative Commons License 7 órája 0 0 41597

Tudok róla, azért is kérdeztem róla az olvtársát erről.

Előzmény: trizs77 (41596)
trizs77 Creative Commons License 7 órája 0 0 41596

Ha az eredeti terv megvalósul és a Dunai Vasmű Mohácson épül meg, akkor a Bátaszék-Mohács vasútvonal is megépült volna.

 

De mivel Titó elvtársból 1949-ben Láncos kutya lett így a Vasmű Mohács helyett Dunapentelén/Sztálinvárosban/Dunaújvárosban épült meg.

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (41594)
trizs77 Creative Commons License 7 órája 0 0 41595

Úgy is lehet.

Leírnál egy útvonal vázlatot Pécs és Bátaszék közé ?

 

(egy változatban)

Előzmény: JLW-470 (41593)
bendeguz90 Creative Commons License 7 órája 0 0 41594

Az 50-es években volt egy terv a Mohács-Bátaszék mellékvonal kiépítésére , de az nem valósult. Valami olyasmire gondolsz?

Előzmény: JLW-470 (41593)
JLW-470 Creative Commons License 8 órája 0 0 41593

Ha utasokat szeretnél arra a Pécs-Bátaszék vonalra,akkor annak csak úgy lenne értelme,ha a mai busztútvonallal párhuzamosan épülne ki(57-56-os út). A régi nyomvonalon kihaló, elnéptelenedő aprótelepülések vannak csak.

Előzmény: trizs77 (41592)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 0 41592

Mindent lehet.

 

Bátaszék - Pécstől kb. 38-40 km-re van légvonalban.

A vasút értelem szerűen nem légvonalban létezett hanem próbálták szintvonalakban építeni, szerpentin szerű kis sugarú ívekkel.

Ezért lett 68 km hosszú, 18 megállási hellyel.

így is az egyik legdrágábban épített vasút lett.

 

A körülötte akkor működő üzemek többsége már régen bezárt, vagy felszámolták.

saját teherforgalma nyilván az új építésű 64-nek se lenne

Átmenő teherforgalma viszont igen.

 

aki újjá szeretné építeni, építtetni először saját magával jusson egyezségre.

Mit akar Ő maga ?

 

Milyen hoszsú legyen az új vonal?

Nyilván a 40 km és a 68 km-k közül választhat.

 

A 40 km technikailag megépíthető, de irreális és igen drága.

Ez 40 km hosszú egyenes, hatalmas viaduktokkal, alagutakkal épített szürreális vonal lenne mindenkitől és mindentől távol.

 

Akinek szíve csücske először saját magában döntse el az építendő vonal hosszát.

Azért először a hosszát mert ahossz határozza meg, hogy mennyi és mekkora ívet kell építeni a vonalba és a vonal mennyire közelíti meg a két város közötti falvakat?

 

Utána azt döntse el, hogy az egykori 18 megállási hely mindegyikét újra akarja éleszteni vagy csökkenti, esetleg növeli a megállási helyek számát.

Ez meg azért kell előre meghatározni, mert ebből következik majd a két végpont közötti netto menetidő.

 

Csak a negyedik kérdés de fontos előre leszögezni, hogy álmodónk határozza meg, hogy az új vonal megállási helyei, milyen távolságban legyenek az érintett települések központjától?

 

Ez ugye összefügg azzal, hogy hány ívet, milyen sugárral kell beterveztetni.

 

Ha mindez megvan akkor követelményeink kiadhatók mint pályázati feltételek a tanulmány terv készítő cégeknek.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 17 órája 0 0 41591

Nem mindíg.

 

De a vasútépítés árai Európában közel azonosak.

A beépítendő anyagok árai egyformák.

a felvonulási költségek, gép bérleti díjak közel egyformák.

az előkészítő földmunkáknál lehetnek kicsi 10-15%-os különbségek.

 

Ami tudja olcsósítani vagy drágitani az az élőmunkaerő költsége.

 

Anatóliában nyilván olcsóbb egy vasútépítő munkás költsége mint ZUG kantonban.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Idehaza - szerintem - mellékvonalak tekintetében a két véglet a 64-es és 146-os vonal.

Domborzati okokból.

 

a legolcsóbb lenne Kiskunfélegyháza és Lakitelek között építeni.

a legdrágább pedig Pécs és Bátaszék között.

 

Nem tudományos hanem csak sacc per kábé, hogy a Pécs-Bátaszék kilométerenkénti árából Kiskunfélegyháza és Lakitelek közé, kilométerenként, kétvágányú villamosított 120 km=h-s mellékvonal is építhető lenne.

Előzmény: bendeguz90 (41590)
bendeguz90 Creative Commons License 17 órája 0 0 41590

:D

 

Nálad valahogy mindig 200-300 milliárdra jön ki vonaltól függetlenül egy regionális vonal újjá/át/ felépítése.

Előzmény: trizs77 (41589)
trizs77 Creative Commons License 18 órája 0 0 41589

Tudományos megalapozottságból......................:-))

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Régebben, úgy 30 éve ? lehetett kapni kb. 120x150 cm nagyságban megyei dombor nyomott térképeket.

Nekem még megvan a pincében a Magyarország, a budapesti agglomeráció és a Budapest dombornyomott térképem.

 

Tudtommal Baranya megyéről és készült ilyen.

Tolna megyéről is.

 

Elő kell venni.

A fotel + asztal tervezés gondolkodás se elvetendő de még nem büntetendő az előzetes felkészülés.

 

Elővenni azt a megyei dombornyomott térképet és elgondolni, hogy milyen új/módosított nyomvonalon haladjon Pécstől Bátaszékig az új 64-es?

Azon a nyomvonalon 2030-as földmű árakon mennyiért építenek új vonalat Magyarországon?

 

Szerintem baráti ár ha 10 milliárd per km ajánlatot kap az álmodó.

 

Azt már lehet egy jó sörözés témája, hogy abba a 0 milliárdba beleértendő e vagy sem a :

 - a bizt.ber ?

 - az állomások?

 

A járművek biztosan nem.

 

Az új nyomvonal sok ív levágásával jár és sok-sok viadukt-alagút megépítését vonja maga után.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Leszámítva a vidámpark élmény kedvelőket aki 250 méter sugarú ívben is szivesen ülnének 80 km/h sebességgel bekanyarodó vonaton.

 

Előzmény: bendeguz90 (41588)
bendeguz90 Creative Commons License 18 órája 0 0 41588

Ezt a 200-300 milliárdot te honnan veszed (már megint)?

Előzmény: trizs77 (41587)
trizs77 Creative Commons License 18 órája 0 0 41587

Így bizony.

Vagy-vagy.

 

Abból a 700 milliárdból sok hazai kisebb vonal rendbe rakható lett volna.

Vagy a 64-esre adunk 200-300 milliárdot, a többit meg elaprózzuk.

Akkor a 150 marad olyan amilyen.

Ami nem biztos, hogy baj.

Azt a napi 10+10 tehervonatot abban az állapotában még sokáig elbírta volna a 150.

 

De.

 

Azért választunk vezetőket, Te is, én is, mindenki, hogy az ilyen döntéseket helyettünk meghozzák.

Ők meghozták.

A 150-es újjá építését választották.

Joguk van hozzá.

Ezt a jogot mi, Te, én és mások adtuk meg nekik.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (41586)
bendeguz90 Creative Commons License 18 órája 0 0 41586

A Budapest-Belgrád árából többek között a 64 feltámasztására is jutott volna pénz, meg hasonló projektekre is, tehát hiába mondod mindig, hogy Svájc szintű költségvetés kellene a hazai kellene egy-egy projektbe ez nem állja meg a helyét. 

Előzmény: trizs77 (41585)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 2 41585

ON téma :

 

....".....Ha valamilyen formában egy Pécs-Bátaszék vonal épül vissza, akkor Pécs (vissza)kap egy elővárosi vonalat, Bátaszék, Baja felől jó, de talán még Szekszárd felől is vállalható lesz Pécs felé a vasút. Egy elővárosi és városok közötti forgalomban is vállalható kapcsolat lenne....."

 

 

Ne sajnáljunk rá 200-300 millió forintot, tényleg csináltassunk már egy megvalósíthatósági tanulmány tervet erről.

Nem kivitelezési tervet, csak egy megvalósíthatósági tanulmányt.

 

 

Aki megnyeri a pályázatot számolja már ki és tegye nyilvánossá, mennyibe kerül a 2025-2035 között vissza építeni a 64-es vasútvonat:

 - a mániások álma szerint,

 - tervezők szerint,

 - kivitelezők szerinti

nyomvonalon, paraméterekkel, állomásokkal,  biztberrel, stb.

 

Adjanak választ arra, hogy Bátaszék és Pécs közötti lakott településeknek :

 - mennyi a lélekszáma,

 - mennyien hagyják el naponta a települést,

 - hová?

 - mivel?

 

a tanulmányt készítő adjon három számot :

 - optimistát,

 - középértéket,

 - pesszimistát,

arra, hogy ha a vonal térségében továbbra is 80% körül marad az egyéni közlekedési eszközök használati aránya,

 - a buszé pedig majd csökken, akkor új(já) épített vasút naponta hány utassal számolhat, napi 2x16 = 32 vonat esetén?

 

Utolsóként a tanulmányt írók adjanak arra választ, hogy a kiszámolt összeg (mindegy mennyi) hogyan aránylik a MÁV 2020-2025 közötti egy éves vasútépítési, korszerűsítési beruházási összegéhez ?

 

 

 

 

 

 

bendeguz90 Creative Commons License 2 napja 0 0 41584
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 5 napja 0 0 41583

Nem hangzik rosszul. Rendszeresen járok a Közép-Mecsek emelkedőire kirándulni, így a 34/34Y és 35/35Y járatokat használom a Mandulás-, Dömörkapu-, Misinatető megállókból induló 8-9 kilométer sétákra - amik éppen teljesíthetőek kényelmesen két órás menetrendi ütem mellett. Vagyis alkalmazkodtam hozzá, de kétségtelenül rugalmasabb lenne a nyári órás menetrendi ütem. Azt a kilátópontot viszont nem értem: Tényleg vannak, akik kizárólag ezért mennek fel a családdal, hogy egy padon üljenek?! Játszótér és ugráló/mászó marhaságok a gyerekeknek, a panelházak között is vannak. A plusz költségek miatti aggodalmat nem értem. A TV-torony körüli parkolási díjakból ezt fedezni lehetne. Vagy a parkolóban a közvilágítás és az aszfaltburkolat megújítása csak úgy van, ingyen? A ritka hó-, és síkosságmentesítést is a verebek végzik ingyen arrafelé? Még valami: a felújítás óta a buszforduló felé már nem tiltja tábla az autók számára a behajtást - az elektromos töltő és a mozgássérültek számára fenntartott parkoló miatt - ámde a buszfordulóban a parkolást tiltó tábla ellenére is autók állnak, a buszsofőrök meg Y-ban tolatnak, hogy körbe tudjanak fordulni

a megállóhoz... 

Előzmény: bendeguz90 (41582)
bendeguz90 Creative Commons License 5 napja 0 0 41582
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 41581

Ezt a statisztikát én is sokat keresem.

Tudod, hogy hol és hogyan lehet hozzájutni ?

 

Abban a csúnya átkos időben ez nyilvános adat volt évente.

 

Előzmény: FOMA (41576)
krisz768 Creative Commons License 6 napja 0 0 41580

Igazából én nagyon sokat látok, sőt mostanában kifelyezetten sok megy.

Előzmény: DUB-096 (41578)
FOMA Creative Commons License 6 napja 0 0 41579

Mindez úgy,, hogy közben a város lakossága egy komplett Siklóssal csökkent: 

 

https://7300.hu/hirek/az-utobbi-17-ev-alatt-kozel-ketezerrel-nott-a-komloi-autok-szama/

 

DUB-096 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 41578

Mostanság elég kevés Conectot látni kint, mi a helyzet a 240, 242, 244 meg a 245-el? 

trizs77 Creative Commons License 2024.04.16 -1 1 41577

Ez nem változott az elmúlt 70-80 évben.

Minden évben akad pár olyan aki a kéziféket nem húzza be megálláskor.

 

Még vizsgabiztosi felkészítő, ismeret felújító foglalkozáson is vita téma lett, hogy megálláskor (nem forgalmi megállás) be kell e húzni a kézi féket?

Hangosan kiakadtam azon, hogy ez egyáltalán kérdés lehet.

 

Jó 30-50 éve ezért az egy hibáért síma (vita nélküli) bukás járt.

 

 

Előzmény: FOMA (41576)
FOMA Creative Commons License 2024.04.16 0 1 41576

Komlón egyelőre nem vált be az önvezető busz.:-)

 

https://7300.hu/hirek/elszabadult-egy-volan-busz-tobb-autot-letarolt/

 

trizs77 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 41575

Nem gondolom, hogy a közforgalmú helyközi közlekedés 10%-os csökkentésére bárkinek is készülni kellenie.

 

Csökken az majd magától is.

Nem most, később.

 

Amúgy már írtam, hogy szerintem most nem csökkenni fog, mert a csökkenés most, az igen nagy arányú olcsósítás miatt megtorpan.

 

Valószínű, hogy a mostani 78% körül lesz jövőre is egyéni eszközök használati aránya.

Európában egyik legmagasabb arányban (kb.22%-ban) Magyarországon használják helyközi közlekedésre a közösségi eszközöket (vonat és busz.)

 

Ebben élen járunk Európában, de minden évben benne vagyunk az első háromban.

etwaszlovas Creative Commons License 2024.04.13 0 0 41574

Biztos? Hallani a szakmából olyat, hogy őszre a helyközi közlekedés kb. 10%-os teljesítménycsökkentésére készül a minisztérium. Teljesen jól illene egy ilyen lépésbe.

Előzmény: trizs77 (41570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!