Nálam okosabbak azt mondták, hogy ez is az volt, csak egy kicsit átbarkácsolták, a magasított tetőt leszedték, az ablakokat átalakították, első ajtót megszüntették:
Esetleg ez lett volna a tapolcai kocsi, vagy azt meghagyták volna eredeti formájában?
Persze, biztos, hogy évekbe telt minden mozdony átalakítása. Az meg, hogy ki milyenre szeretné átalakítani a mozdonyt, egyéni ízlés (kinek a pap, kinek a papné). Én a saját meglévő modelljeim idejére - 1960 k. - alakíttatom a mozdonyt.
A 2014 készült Nohab hangunkat frissítettük egy "kicsit". Új felvétel, 16 bites felbontás, alapjárat+7 motor fokozat. A hang letölthető DigiSound3.x dekóderekre is, amenyiben a firmware verzió (CV7) 20 vagy magasabb.
A Bécsi Modellbau-n a PIKO standon az ott "szolgálatot teljesítő" úr azt mondta, hogy a német után karácsonyig piacon lesz a lengyel változat, a magyar pedig leghamarabb februárban.
Mint ahogy írtad is, a közel 500 mozdony átalakítás nem két nap alatt történt meg. Akár évekről is beszélhetünk... Te nem készítenél átfestést S160-asból, de igazából én sem csak arra gondoltam, hanem minimális átalakításra, ami a kiszemelt gépem (első kép: 411 095) fotóján is jól látható. Szeretnék készíteni egy közel gyári kivitelű gépet, mert szerencsére maradt néhányról fotó az utókorra és számomra nem a jellemző korszak a mérvadó, hanem az, hogy mi tetszik meg és mely eredeti gépről tudok felvételt találni, ami alapján el tudom majd készíteni a modelljét.
Trumanból nem csak egyet szeretnék, így idővel megpróbálkozok olyan modell elkészítésével is, ami már az átalakítások utáni állapotot tükrözi és (mivel békéscsabai vagyok) a Viharsarokhoz is köthető...
I'd like to paint a model of a Budapest UV tram. Can anyone tell me what the right colorscheme is? I don't know if RAL colors were used to paint the real-life tram, or the colors are linked to any NCS colorcode. Please inform me. Thanks a lot.
> Nem vagyok teljesen képben, hogy akkor hirtelen miket változtattak meg a gépeken a honosítás kapcsán, de az biztos, hogy első körben külsőleg nem volt túl nagy átalakítás rajtuk, mint ahogy az az alábbi 1947-es képen is jól látható...
> Kap egy fekete alapszínt, 4 lámpát, deszkákat a szerkocsi tetejére és persze a korábbi feliratok helyett az 520-asokon is alkalmazott festett MÁV pályaszám megjelenítést a konyhára és a szerkocsira.
Ezt még lehet úgy is cizellálni, hogy az amerikai feliratok előtűnjenek az új festés alól, mint ahogy ez egy 1948-as keltezésű irat szerint tényleg elő is fordult: a tapasztalatok alapján ekkor adták utasításba, hogy a régi feliratokat le is kell kaparni vagy égetni.
Köszönöm a segítséget! (Mindenkinek aki hozzászólt!) Képanyagra, hogy tudnék szert tenni, az átalakítás előtti, hozzánk beérkezett és forgalomba helyezett változatról? (látható külső, feliratok, pályaszám stb..)