Nyomkövetőt rakni rá, 30 feletti sebességnél beriaszt, kivéve, ha érzékeli, hogy menetrend szerinti járaton ül. Stb. 2024-ben egyik sem lenne túl bonyolult, ha érvényt akarnának szerezni a törvénynek.
De szerintem van valami magasabb matek.
Nem feltétlen bűnözőpárti okból. Lehet, szar az a világ, ahol minden törvényt komolyan vesznek. Tényleg nem tudom. Attól még vérlázító. Kormányzati szinten meg egy statisztika.
Pl fele annyi közlekedési halott sincs most évente, mint 20 éve (fejből írom). A morál szerintem sokkal rosszabb közben, de valami mégis működik.
Tehát csak akkor kaszlizták be, amikor már a második alkalommal kapták el eltiltás alatti vezetésért, ráadásul minden alkalommal ittas volt. Az ilyennek milyen bünti kellene, amiből tanul, és jó útra tér?
Megint előhozakodok a vesszőparipámmal: Ha az első, eltiltás alatti lebukás után halálos balesetet okozott volna, ki vállalná a felelősséget azért, hogy nem a dutyiban ült épp akkor?
Bónusz kérdés: hogyan lehet ésszerű módon megoldani azt, hogy valaki szabadlábon legyen ugyan, de fizikailag ténylegesen ne vezethessen autót? Sajnos a mellékelt ábra is mutatja, hogy az eltiltás önmagában semmit nem ér.
Szerencsére ezen nem kellett még vitatkoznom senkivel, olyannal sem, akiről tudom, hogy sofőrként soha nem köti be magát.
Ha viszek valakit, indulás előtt megnézem, be van-e a kötve mindenki, ha valaki nincs, mondom, hogy kösd be magad légyszíves. Soha senkinek nem volt ezzel gondja (vagy nem rémlik ilyen), gondolom, látszik, hogy addig nem indulok el.
De a saját anyámmal vitatkoztam már erről a konyhában, mert ő az ülés mögött köti be "magát" mindig, és a sorsban hisz. A témához elvileg az átlagnál sokkal jobban értő emberként... ha mellettem ül, ő is beköti magát szerencsére. Ha ő visz engem, én sem kezdek vitába, hogy kösse be magát. Inkább imádkozom.
Azt hiszem, olyan a kocsija, hogy még akkor is csipog, ha fixre van kötve hátul, induláskor ki kell pattintania, és visszadugnia a csatot.
Ez a bekötés dolog is érdekes. Agyfxxt kapok azoktól, akik arra hivatkozva nem kötik be magukat, hogy ismernek valakit, aki pont azért élt túl egy balesetet, mert kirepült az ablakon.
Ja. Van ilyen is.
De mekkora az aránya azokhoz az esetekhez képest, amikor pont azért hal meg, mert nincs bekötve?
Ezen kéne elgondolkodni a sok okostojásnak.
Anno a 2T Trabimban nem volt anyósülés, csak a vezető meg a hátsó ülés. De elöl és hátul (!) automata övet szereltem be. Persze volt, aki nem akarta magát bekötni hátul, mondván ő figyel, meg kapaszkodik. De mondom ez nem így működik, nincs előtted semmi ami védene, kösd be magad. Ő nem. Oké, mondtam, és nyomtam egy közepes erősségű féket. Nem mentünk gyorsan, úgyhogy nem lett semmi baja. Feltápászkodott a padlóról, visszaült, és soha többet nem kellett figyelmeztetnem, hogy kösse be magát.
Megjegyzem, egy baromi nagy valami volt nálam, ami nemcsak messziről feltűnő, hanem meg is nehezíti az udvariaskodást, ha egyáltalán szándékomban állt volna. Pl. a kezemmel intve nem tudtam volna lemondani az elsőbbségemről.
Nem kötelező előzékenynek lenni senkivel, de kötelező a Kreszt betartani, és szerintem abból kellene kiindulni, hogy a másik is betartja (természetesen B meg C meg Zs tervekkel a barmok meg az esetleges benézések, műszaki hibák miatt).
Autóval messziről lassítok (elveszem a gázt) ilyen helyzetben.
Gyalog előfordul, amit írtál, vagy elfordítom a fejem, úgy mozgok, mint aki továbbmenne.
De itt ha akartam volna, sem tudtam volna így, valóban megállhattam volna. Egy Kreszt tisztelő autóst pont ezzel tartottam volna fel, mert kis fékezés helyett fékezhetett volna nagyobbat.
Mivel nem volt veszélyhelyzet, nem abból indultam ki, hogy a Kreszt esetlegesen leszaró sofőrnek jó legyen.
Ha például kihalt a környék, és csak egy autó jön, akivel épp egyszerre érnénk a zebrához, akkor inkább lassítok, ne alakuljon ki elsőbbségadási kötelezettség. Ne kelljen koptatnia a féket, aztán meg pufogtatni egy csomó benzint a visszagyorsításra. Menjen a dolgára, én is nyugodtabban megyek át a zebrán úgy, hogy nem tartok fel vele senkit.
El lehetne onnan kezdeni, hogy mindenki beköti magát.
Most is kevesebb lett volna a hulla.
De már ez is magas elég sok embernek.
Mentem át ma az úton gyalog, jött egy autó a külsőben, bőven látnia kellett előre, nem is ugrottam ki elé, csak amíg nem léptem le, gondolom, abban bízott, hogy megállok. De én leléptem, ő meg még akkor sem fékezett, jött még kicsit, és utána fékezett nagyobbat. Utánfutóval, ahogy kell (este meg bal szemre vak tréler jött szembe három kocsit szállítva). Mutatom neki a zebrát, mondja, látja, de igazán megvárhattam volna, hogy elmenjen. Elfelejtettem megkérdezni, hogy ha kamionnal lettem volna, és úgy van elsőbbségem, akkor is így "adja-e meg".
A képek alapján komoly lehetett a tempó, kegyetlen rombolást végzett a mozgási energia. A Bmw utasa és a teherautósofőr meghaltak. A Bmw vezetője életveszélyes állapotban van.
Az 1 év 6 hónapot önmagában (ráadásul felfüggesztve...) csak azért is megérdemelné a BMW-s gyilkos, mert 185-tel verette 90-es úton. 3 éves helyett végleges eltiltással.
Vajon a másik bömösben miért lett két halott lakott területen egy kereszteződésben? Csak nem ők is 185-tel verették?
Talán az vesz vissza a lendületből egy kis időre - vagy örökre - amikor hiba csúszik a számításba. Nem adja ki. Bár el tudom képzelni, hogy a baleset ámokfutásban lévő okozója valójában akkor sem saját maga elbaszott döntéseit, az öntörvényűségét, a megengedettnél irracionálisan magasabb sebességet fogja okként kihozni ott legbelül, hanem a többi közlekedőt, a másik szabálytalanságát, vagy bármilyen szalmaszálat amibe lehet kapaszkodni.
A büntetés alapvető célja a bűnismétléstől való elrettentés. Na aki ilyen kocsival jár, azt a legkevésbé se fogja meghatni egy pénzbüntetés, pont ugyanúgy fog száguldozni azután is, mert leszarja. Rosszabb esetben még dicsekszik is vele, hogy sikerült behúznia a maximumot. Sajnos vannak olyan kultúrkörök, ahol ettől lesz menő valaki.
Olyan bünti kellene, ami tényleg érzékenyen érinti a delikvenst, ami kellemetlenséget/kényelmetlenséget okoz neki, hogy legközelebb gondolkodjon kicsit, mielőtt ilyesmit csinál. Akár egy pár napos elzárás is szóba jöhetne ilyen mértékű sebességtúllépés esetén.
Félek tőle, hogy a magyar jogrendszer nem teszi lehetővé, de ilyen esetben automatikusan vagyonosodási vizsgálatot is a nyakába akasztanék, aztán meséljen kicsit arról, honnan van ilyen verdája, amikor minimálbérre van bejelentve a nagymamája Kft-jébe.
"Mindannyian tapasztaltak voltak a hajózásban, kettejüknek hajós jogosítványa is volt és tisztában voltak a víz veszélyeivel – mondta a verőcei tragédiában érintett társaság egyik közeli barátja az RTL Híradónak"
Magyarul régóta csapatott Hajós Ricsi ugyanígy, csak akkor nem ölt még meg embereket.
Én azt hittem, ilyen kétórás horvát jogsija volt, ahol a tolmács vizsgázik elméletből, a gyakorlat meg az, hogy fel tud-e lépni a fedélzetre esés nélkül.
De ezek szerint ilyen papírja sem volt a jó Erdei Adriánnak, aki a saját húgát és öt barátját ölte meg a racséval, hiába kérlelték, hogy ne tegye.